HYGIENIAPASSI

Minna

Ne kenellä on hygieniapassi, niin oliko se koe vaikea?Kuinka monta virhettä sai olla ja monta kysymystä oli?
-kiitos!

25

26271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviät

      kokeesta. Olikohan niitä 40 kyssäriä ja 4 sai olla väärin. kantsii kuitenkin oheismateriaali lukasta läpi nimenomaan erilaisten säilytyslämpötilojen takia. Onne kokeeseen. Senhän voi uusia niin monta kertaa, että pääsee läpi.
      T: no panic

    • hippy

      40 kysymystä, joista 6 saa olla vääriin. Oikein väärin raksi ruutuun tekniikalla. Minä en itse lukenut yhtään, menin huviksi kokeileen ja pääsin läpi. Ei ole vaikea, kunhan miettii järjellä.. :)

    • Kyselijä

      Kysyisin, pärjääkö niillä netin materiaaleilla vai pitäiskö tilata jotain jostain? Itse olen ajatellut mennä vain kokeeseen, kun kaikki sanoo, että se on niin helppo päästä läpi. Toisaalta myös monia tuttuja on kokeen aiemmin suorittanut, eli vois lainata matskua niiltä, jos ovat säilyttäneet, eihän ne tiedot mitään vanhennu?

      • opiskelija

        Elintarvikeviraston sivulla olevalla materiaalilla pärjää hyvin. Siellähän on sivutolkulla sitä tekstiä, mutta kokeesta kyllä pääsee läpi, kun ajattelee JÄRJELLÄ. Eli ei välttämättä niin, kuinka kotona tekisit, vaan ajattele tuplasti hygieenisemmin, ajattele nimenomaan jotain laitoskeittiöoloja, tms. ;)


    • Hensku

      Meil oli koulussa (lähihoitaja) järjestetty toi hygienipassi-juttu, ei mitään varsinaista koulutusta, maikka kerto jotain asioita, mutta tosi vähän ja nettisivuilta kateltiin asioita. Mä en harjotellut lainkaan(siis sen lisäks mitä koulus oli) ja pääsin läpi yhellä ainoolla virheellä!! Helppo se on ja sit jos ei tiä, niin arvaa 50% mahdollisuus onnistua;) Onnea!

      • turhaarahastusta

        iha näin btw ettei siinä kyllä todellakaan oo 50% mahdollisuus päästä läpi -.- 40 kysymystä ja kaikissa 2 vaihtoehtoa. jos olis 2 kysymysta ja 2 vaihtoehtoa niin sitte se 50% olis oikea. siinä on 1,25% mahdollisuus saada noi kaikki oikein jos arpoo...1,366..% jos lasketaan että 6 saa mennä väärin. ja kyllä se oli helvetin helppo päästä läpi. ite menin ihan maalaisjärjellä ja kirjotin biologian niin ehkä sekin auttoi. ja jos tarvitsette hygieniaopas vihkosen niin älkää missään nimessä ostako sitä vaa lainatkaa se kirjastosta!


    • virheistä oppii

      muistaa vaan että ei ala ajattelemaan liian vaikeasti..
      "saako kahvimaitoa tarjoilla huoneenlämmössä?"
      ei saa. ei saa vaikka ajattelisitkin maidon olevan oikein viilennetty kylmäalustalla kuten yleensä.
      "ravintolaan tuleva liha on 15C, saako sen valmistaa?"
      ei saa. ei vaikka teurastamo olisi takahuoneessa, ja possu kuollut 5min sitten ja liha varmasti lämmintä vielä.. ei ajattele liian monimutkaisesti ja jossittele, ajattelee vaikka sitä suurtalouskeittiötä missä kaikki on pilkunviilaajia ja nipottajia.. sillai se menee läpi :))

    • Coffinecabinet

      Oli se helppo ja maalaisjärjellä päättely auttaa siinä vielä pitemmälle kuin mikään materiaali. Kohtalaisen helppoja kompakysymysmäisiä päättelytehtiviä oikein/väärin ruksi ruutuun menetelmällä. 40 kysymystä, muistaakseni 4 sai olla väärin.
      Meillä oli siinä ensin parin tunnin ajan aikaa tutustua annettuun materiaaliin omatoimisesti ja tää kouluttaja paasasi siinä motonisen kovaa niin ettei siitä itsenäisestä lukemisesta ollut tulla mitään.
      Koetilanteesta sen verran, että täytyi olla täysi hiljaisuus, ei saanut tehdä mitään, ei kääntää päätäänkään, eikä edes poistua paikalta kun oli kokeen tehnyt muuten se olisi ohjeitten mukaan tullut hylätty. Valvojana totta kai tämmöinen ohjeiden mukaan nipottaja. Elämäni pisimmät ja tylsimmät 15 minuuttia pöytään tuijottelua. Eli kokeen tekemisessä ei mene myöskään kauaa.
      Läpi meni kuitenkin, yksi virhe vain.

    • passin suorittanut

      Se on helppo jos oot yhtään opiskellu alaa jossa on ollu puhtaanapitoa. Itelle ne mikrobikyssärit oli aika vaikeita, pääsinkin läpi niin, että mulla oli just se kuus väärin mikä sai olla. En kyllä lukenut yhtään.

    • moi! :)

      Siinä toivossa, että joku tämän lukaisee tulevaisuudessa selitän tänne vähän..
      Testissä 40 kysymystä, joihin vastataan oikein/väärin rastittamalla. 6 Saa olla väärin. Ennen testiä ainakin itselläni oli muutaman tunnin kestävä luento, jonka perusteella kysymyksiin oli helppo valita oikea vaihtoehto. Ne kysymykset olivat ainakin itselle helppoja, sillä jo järkeä käyttämällä ja päättelemällä ne sai oikein. Luennolla kannattaa käydä, sillä sen perusteella ennalta tietämättömät asiat tulivat selviksi. Kannattaa lukea jokainen kohta kunnolla, sillä ne voivat olla hieman epäselviä.. Mitään nippeli tietoa ei paljoa tarvinnut, mutta kun luennolla kuuntelet, tulet pärjäämään testissä. Sen voin luvata..

    • loser1

      Mun mielest se oli kyl vaikee ku oon jo tehny sen neljä kertaa enkä oo vielkään päässyt sitä läpi. Mä en ymmärrä miks... oon lukenu ihan sairaasti ja ei siltikää onnistu :((

      • Minulla oli tänään testi ja minusta oli vaikeaa, koska olen opiskelennut kieltä vaan puoli vuotta. Noin 3-4 kysymystä oli sellaista, jossa olivat uudet sanat ja sen takia lause oli vähän epäselvä ja Noin kymmenen kysymystä oli oikein helppoa. Huomenna saan tietää tuloksen, muttä epäilen, että tulee mennä uudelleen.


      • Anonyymi

        E hkä jännit liikaa.äläkä lue näitä suber osaajien kommentteja.


    • hjkl5

      Samat sanat loser1! itekkin oon lukenut hulluna siihen testiin ja harjotellut netissä mut ei onnistunut. No jospa kolmannella kerralla läpi pääsis. Kyllä säkin loser1 pääset sen läpi :) !

    • Saara14

      Hei, olisiko täällä sattumoisin jotain Tamperelaista, että linkkaisi hyvän sivun, mistä voisin hankkia hygieniapassin? Tai no tarkemmin tietty ilmottautua kokeeseen..:)

    • Hygienicman

      Itsellä on testi maanantaina ja sain koulusta materiaalia ja samalla olen tehnyt testejä gene.fi
      Huomasin vain yht'äkkiä,että kaikki gene.fi kysymysten vastaukset eivät pidä paikkansa!
      Esim. Jäätelö ja pakasteet -18c myytäessä lämpötila saa kohota -15c... genessä oikea vastaus oli läpötilan kohoamiseen oli -14c, eli aivan muuta mitä koulun opintomateriaalissa ja genessä myös luki, että heikosti pilaantuvat tuotteen pitää säilyttää alle 8c... opintomateriaalissani vastaus on 6c... joten voi v, että ei olisi pitänyt maksaa tota genen harjoittelu maksua... taitaa olla vanhaa tietoa siellä!

    • 2012

      6 sai olla väärin!

      • 2012

        salpauksessa,opettajat kiertävät kaukaa kokeen kysymykset...... uskokaa-ei kannata kuunnella opettajaa/katsoa videota...harhaan johtavia!!! sanon kokemuksesta!!!


    • Arksa

      Hei tää on suomalainen luomus, siis täällä meillä vaan arvatkaa moni eurooppalainen nauraa tälle passille, hei haloo suomi ja päättäjät suomi on suht kylmä maa ja euroopassa lämpötilat kesäisin korkeammat eikä heillä passeja, eikö mee pikkusen ristiin ,raavin päätäni en kerro vaan kumpaa ??????

      • joopajoo

        Niin ja mitä virkaa sillä loppujen lopuks on, siitä huolimatta voit tehdä vaikka mitä kun silmä välttää. Ei se passi oo mikään tae siitä, että sen jälkeen teet kaikki hommat oikeaoppisesti. Onpahan vaan yks rahastuskeino.


    • Qwerty22

      Itse suoritin kokeen alkuvuodesta ja meni 1 väärin!
      Läpi en olisi mennyt, jos en olisi lukenut, sillä meillä se koe oli aivan sairaan vaikea!
      Kouluttaja sanoikin, että hän ei koskaan katso kysymyksiä ennakkoon, jotka hän evirasta saa ja myös sen, että kone arpoo ne kysymykset paperille!
      Siittä johtuu se, että joillekkin tulee todella heppoinen koe ja taas joillekkin aika hankala...
      Meille osui silloin se hankala, jossa kyseltiin niitä lämpötiloja, sekä jostain bakteeri ryhmästä jotain ihmeellistä!
      Sanotaan näin, että kysymyksistä sellaiset 30 pystyy lähes mutu-tuntumalta tekemään, mutta ne loput 10 kyssäriä melkein pitää tietää... meni itsellänikin osa aivan tuurilla oikeiksi!
      Nyt on sekin suoritettu, eikä sitä vielä olla missään tarvittu... enkä muista myöskään mittään siittä enää mitä silloin opin... Nimittäin sen testin jälkeen unohdin kaiken, joten ei siittä mitään hyötyä silloin ole... Luin kokeeseen, enkä itseäni varten!

    • Meiju86

      Kävin eilen hesassa testissä ja oli se kyllä aika vaikee.. vaikka olinki lukenu ja käyny netissä kokeilemassa noita testejä etukäteen niin vaan yhestä jäi kiinni et pääsin läpi. Kannattaa treenaa kunnolla etukäteen koska ainakin tossa testissä oli kunnon kompakysymyksiä.. ainakin tuolla näyttäisi olevan ilmainen kokeilumahis: www.harjoittele.fi

    • 30vuotiaskuski

      kolme kertaa olen yrittänyt vastata samoihin 39 internetin harjoitus oe kysymykseen. Mutta en saa tarvittavia oikein. Aina melkin puoletväärin. Liian vaikeaa tälläiselle tavalliselle kuorma auto kuskille

    • Anonyymi

      Onko kukaan lähiaikoina käyny tekee ton? Mitä kysymyksiä oli eniten? Ja kuinka paljon oli aste kysymyskiä? Missä asteessa pitää säilyttää kanaa? Tai missä asteessa täytyy tiskipesukoneen veden lämpötila olla?

      • Anonyymi

        Ne kysymykset vaihtelee joka testissä. Mut muistan, et eri lämpötilojen ulkoa opettelu kannatti, eli just missä asteessa säilytetään helposti pilaantuvia ruokia (kanaa) yms. Lisäks ne kysymykset saattaa olla kompakysymyksiä, eli ne väittämät kannattaa lukea tosi tarkkaan läpi. Tästä löytyy enemmän tietoa: https://hygieniapassi.fi/hygieniapassi-ja-tietoa-testista ja täällä on tietoa lämpötiloista: https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/elintarvikeala/hygieeninen-toiminta/tuotanto--ja-kasittelyhygienia/elintarvikke/esimerkkeja-elintarvikkeiden-sailytyslampotiloille/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe