Koiran tappo

INARI

Saako koiran taposta mitään rangaistusta jos tappaja on perheen jäsen. Meillä oli ihana sekarotunen, hirveen kiltti koira. Mut mun isä tappo sen huvikseen. ( löi kirveellä päähän.)
Ja kenelle pitää yleensä ilmoittaa? Eläinsuojelu valvojallekko? Vaiko poliisille? Isä sano ettei se kuitenkaan saa mitään syytettä, kun omalle koiralle saa mielestä(muka) tehä mitä vaan.

19

3594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaja

      Eli otat yhteyttä kuntasi tai oman alueesi eläinsuojeluvalvojaan. Kerrot tapahtuneesta. Eläinsuojelulaki kieltää tuollaisen murhaamisen, voit näyttää isällesi kohdan eläinsuojelaista. Ja todellakaan omallakaan koiralleen ei saa tehdä mitä huvittaa. Ethän sinä saa omalla autollasikaan ajaa kenen tahansa yli, ja perustella, että omalla autollaan saa tehdä mitä huvittaa.

      • INARI

        sille (eläinsuojelu valvoja) ja se kerto isälle. niin osti sen viski-pullolla hiljaseksi. Äijä vaan taputti päätä ja sano ett Vikkehän oli jo vanha koira. Mä kysyin ett miks isä ei sitten vieny Vikkee piikille, niin se vaan sössötti et mietihän miten paljon sinunkin elättämiseen menee rahaa, sitt se isän kaa ryyppäämään sitä pulloa tyhjäks.


    • Piupi

      Ota ihmeessä yhteyttä, ihme että tollaisia ääliöitä on olemassa ja että niiden annetaan kuljeksia vapaalla jalalla!Samalla logiikallahan saa tehdä mitä vaan: "Sähän olet mun isä,kai mä nyt sut,oman isäni,saan poliisille ilmiantaa??" käytä tota jos se kysyy et miks järjestit sen liriin..ei se siit ihan helpol kuiten tuu selviämään.

    • Suomalainen

      Muista että joudut todistamaan teon ja julmuuden, ilman näyttöä juttu kuivuu kokoon.

      Eläimen ruumis on syytä löytyä ja tästä jäljet jotka viittaavat siihet että eläin joutunut kitumaaan (useitä lyöntejä).

      Mieti myös montako vuotta sinulla on vielä asuttavana isäsi kanssa... Kodista voi tulla vankila ja saatat arvostaa enemmän itsesuojelua.

      Punnitse asioita ja etsi myös vaihtoehtoja, isäsi ei sitä selvästi osaa.

      • INARI

        enää pysty todistamaan kun isä möi Viken turkin yhelle äijälle ja ruhon jollekkin toiselle joka tekee siitä syöttejä. Viken päästä ei tiedä minne se joutu. Isä vaan sanoo ett elä siitä huolehdi ja sanoo aina ett hankitaan uus koira. Mutt sillekkin käy sitten samoin ku Vikelle. Se oli jo kolmas koira jonka isä tappo ihan syyttä.


    • jakaja

      Jos omistaa eläimen, sen saa tappaa. Kunhan tappaessa menetelmä on sellainen, että tarpeetonta kipua ei synny.

      Eläimellä ei ole oikeutta elää, toisin kuin ihmisellä on ihmisoikeutena oikeus elämään.

      • ...................

        Tavallinen ihminen saa lopettaa koiransa vain ampumalla sitä aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman.


      • Poika
        ................... kirjoitti:

        Tavallinen ihminen saa lopettaa koiransa vain ampumalla sitä aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman.

        siis te ootte sairaita!!! siis saa muka tappaa koiransa syytttä!! tutkikaapa vähän lakikirjaa!!! osaanotot ja ehdottomasti ota eläinsuolejuvalvojaan yhteyttä!! jo kolmas!! miten ssä ees pystyt asumaan sen kans? minkä ikänen sä oot? koska jos sul viel muutama vuos jäljellä nii voit varmaan muuttaa jonkun luo. mä en ikinä antais anteeeksi jos mun isä tekis noin mun koiralle!!!


      • jakaja
        Poika kirjoitti:

        siis te ootte sairaita!!! siis saa muka tappaa koiransa syytttä!! tutkikaapa vähän lakikirjaa!!! osaanotot ja ehdottomasti ota eläinsuolejuvalvojaan yhteyttä!! jo kolmas!! miten ssä ees pystyt asumaan sen kans? minkä ikänen sä oot? koska jos sul viel muutama vuos jäljellä nii voit varmaan muuttaa jonkun luo. mä en ikinä antais anteeeksi jos mun isä tekis noin mun koiralle!!!

        Pahoittelen, että tuntuu kovalta, kun rakas koira meni. Mutta lain edessä koira on tavaraa, jolle todella saa mitä haluaa sillä poikkeuksella, ETTEI SILLE SAA TUOTTAA TARPEETONTA KÄRSIMYSTÄ.

        Kuolema ei tuota eläimelle kärsimystä. Itse asiassa päinvastoin. kuollut eläin ei tunne enää mitään.


      • Sairasta...
        jakaja kirjoitti:

        Pahoittelen, että tuntuu kovalta, kun rakas koira meni. Mutta lain edessä koira on tavaraa, jolle todella saa mitä haluaa sillä poikkeuksella, ETTEI SILLE SAA TUOTTAA TARPEETONTA KÄRSIMYSTÄ.

        Kuolema ei tuota eläimelle kärsimystä. Itse asiassa päinvastoin. kuollut eläin ei tunne enää mitään.

        Vittu olisiko teistä kivaa jos minä tulisin ampumaan tai muuten vaan tappamaan teidät?? TIETENKIN KAIKILLA ELÄIMILLÄ ON OIKEUS ELÄÄ EI NIITÄ SAA VAIN HUVIKSEEN TAPPAA IHAN SAMA TAPPAAKO ELÄIMEN SYYTTÄ KUIN TAPPAISI IHMISEN ILMAN SYYTÄ!!! VITTU OOTTE SAIRAITA TEIDÄT KUULUISI TAPPAA


      • Anonyymi
        Sairasta... kirjoitti:

        Vittu olisiko teistä kivaa jos minä tulisin ampumaan tai muuten vaan tappamaan teidät?? TIETENKIN KAIKILLA ELÄIMILLÄ ON OIKEUS ELÄÄ EI NIITÄ SAA VAIN HUVIKSEEN TAPPAA IHAN SAMA TAPPAAKO ELÄIMEN SYYTTÄ KUIN TAPPAISI IHMISEN ILMAN SYYTÄ!!! VITTU OOTTE SAIRAITA TEIDÄT KUULUISI TAPPAA

        Haukut täällä muita sairaiksi kun puhutaan eläimen lopettamisesta, mutta kuitenkin itse ainoana olet uhkaamassa tappaa ihmisiä. 👍🏻 Sinähän se sairas olet


    • selvä promo

      Tuo viestihän nyt on ihan selvästi pelkkä promo,mutta valitettavati samantapaisia tapauksia sattuu oikeastikin :(

      • Turvallista matkaa <3

        Ketju on jo vanha, mutta minun koirani tapettiin viime kesänä..
        Koirani oli jouduttu viemään isovanhemmilleni, kun perheelläni ei ollut riittävästi aikaa koiralle. Siitä huolimatta pidin sitä edelleen omana koiranani. Kun koirani oli 6v, se jätettiin ulos oman onnensa nojaan..toki vähän ruokaa sille vietiin kerran päivässä. Koirani laihtui näkyvästi, ja siitä näki että se ei jaksa enään kauaa..isovanhempani toivoivat että koirani karkaisi jonain päivänä iäksi, että pääsisi eroon siitä..koirani kunto huononi koko ajan, pian se oli niin huonossa kunnossa että kaatui kävellessään..joka kerta kun menin isovanhemmilleni toivoin että olisin koirani asemassa ettei hänen tarvitsisi kärsiä. En kestänyt vain katsoa vierestä kun koiraani niin sanotusti kidutetaan..no heinäkuussa äitini aamulla tuli kertomaan minulle: "koirasi on nyt kuollut, se oli niin huonossa kunnossa" menin ihan lukkoon, olin hiljaa ja aloin itkemään. Juoksin pois. Koirani takuulla ammuttiin, sillä kukaan ei veisi eläinlääkäriin niin huonokuntoista koiraa, varsinkin kun se oltiin itse aiheutettu. Heidän luo en enään koskaan mene. Heille en koskaan anna anteeksi. He tappoivat koirani eikä sitä voi anteeksi antaa. Ei koiraa noin vain voi pihalle hylätä..kiitos jos jaksoit lukea


      • Anonyymi
        Turvallista matkaa <3 kirjoitti:

        Ketju on jo vanha, mutta minun koirani tapettiin viime kesänä..
        Koirani oli jouduttu viemään isovanhemmilleni, kun perheelläni ei ollut riittävästi aikaa koiralle. Siitä huolimatta pidin sitä edelleen omana koiranani. Kun koirani oli 6v, se jätettiin ulos oman onnensa nojaan..toki vähän ruokaa sille vietiin kerran päivässä. Koirani laihtui näkyvästi, ja siitä näki että se ei jaksa enään kauaa..isovanhempani toivoivat että koirani karkaisi jonain päivänä iäksi, että pääsisi eroon siitä..koirani kunto huononi koko ajan, pian se oli niin huonossa kunnossa että kaatui kävellessään..joka kerta kun menin isovanhemmilleni toivoin että olisin koirani asemassa ettei hänen tarvitsisi kärsiä. En kestänyt vain katsoa vierestä kun koiraani niin sanotusti kidutetaan..no heinäkuussa äitini aamulla tuli kertomaan minulle: "koirasi on nyt kuollut, se oli niin huonossa kunnossa" menin ihan lukkoon, olin hiljaa ja aloin itkemään. Juoksin pois. Koirani takuulla ammuttiin, sillä kukaan ei veisi eläinlääkäriin niin huonokuntoista koiraa, varsinkin kun se oltiin itse aiheutettu. Heidän luo en enään koskaan mene. Heille en koskaan anna anteeksi. He tappoivat koirani eikä sitä voi anteeksi antaa. Ei koiraa noin vain voi pihalle hylätä..kiitos jos jaksoit lukea

        Olen pahoillani mitä olet joutunut kärsimään. Aikaa kulunut mutta toivottavasti annat niiden tuta nahoissaan tekonsa takia yhä.


    • Tässä keskustelussa ollaan oltu enimmäkseen asian vieressä.

      Ensiksi on todettava, että eläinten lopettamista säännellään eläinsuojelulaissa ja -asetuksessa.

      Eläinsuojelulain 32§:
      "Eläin on lopetettava mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti sen lopetukseen soveltuvalla menetelmällä ja tekniikalla.

      Eläimen saa lopettaa vain se, jolla on riittävät tiedot kyseisen eläinlajin lopetusmenetelmästä ja lopetustekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi."
      ...

      Eläinsuojeluasetus 30 §:
      "Koira ja kissa sekä muu vastaava pienikokoinen seura- tai harrastuseläin saadaan lopettaa, jollei sitä lopeteta eläinlääkärin toimesta asianmukaisella nukutus- tai lopetusaineella, ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman. Jos lopettamiseen käytetään hiilimonoksidia, kaasun tulee olla asianmukaisesti jäähdytetty ja suodatettu, eikä siinä saa olla ärsyttäviä aineita.

      Sen estämättä, mitä 1 momentissa säädetään, saadaan koiran ja kissan pentu sekä muun vastaavan pienikokoisen seura- tai harrastuseläimen pentu tai poikanen alle kolmen päivän ikäisenä lopettaa lyömällä eläintä päähän niin voimakkaasti, että se välittömästi menettää henkensä.

      Eläinlääkärin valvonnassa saadaan lopettaminen suorittaa muullakin kuin 1 ja 2 momentissa mainitulla tavalla."

      Kyseisessä laissa ja asetuksessa ei kielletä lopettamasta omaa koiraansa, mikäli tekee sen asetuksen mukaisella tavalla.

    • Anonyymi

      No jos olet nimi, niin sinulla viiraa päässä ja lujaa. Kukaan ei ole tappanut koiraasi edes huvikseen. Jättäisin tällaiset typeryydet kyselemättä.

    • Anonyymi

      Poliisi ilmoitus hullu isä

    • Anonyymi

      Kyllä isäsi sai tappaa koiran mutta se olisi pitänyt viedä piikille tai lopettaa ampumalla.Ainoa mitä tuosta seuraa on kenties pikku sakko isällesi väärästä lopetustavasta ei muuta.Ja lopettiko tahallaan tuskimpa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe