Ikkunaremontti edessä!!

paleleva

Vinkkejä, neuvoja ja kokemuksia kaivataan. Mistä olette ikkunaremontin ottaneet ja onko hintaeroja?

48

14844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintaero

      Hintaeroa ja laatueroa on vaikka kuinka paljon
      Itse suositte len Tiivin ikkunoita ovat hyvät.Erehdyin itse ottamaan KARELIA ikkunat ja sain koko rahan edestä täyttä p...aa. Älä sinä erehdy kun halvat olivat.

      • kys ele vä

        mitä eroa ihan aikuisten oikeasti on (esim.) tiivin ja karelian ikkunoilla?


      • ikkunoissa
        kys ele vä kirjoitti:

        mitä eroa ihan aikuisten oikeasti on (esim.) tiivin ja karelian ikkunoilla?

        Vähänkään järkeään käyttävä tajuaa että erot löytyy lähinnä hinnassa. Mitä ilmeisimmin kaikki ikkuna valmistajat ostaa lasit samasta paikasta ja puukin kasvaa metsässä kaikille samalla tavalla.
        Kaikkia varusteita näyttää löytyvän kaikilta valmistajilta ja kaikkien valmistajien tuotteissa näytää olevan joskus ongelmia, ainakin näiden keskustelupalstojen mukaan, joten älkää antako markkinamiesten puheiden teiltä ryövätä rahojanne.
        Suurimmat valmistajat on käyttänyt imagon rakentamiseen niin paljon rahaa että ne on maksatettava hyvä uskoisilla ostajilla. Minä rakennan ensi kesänä omakotitalon ja kilpailutan varmasti kaikki merkittävät valmistajat. Pitää muistaa että ikkuna ei ole mikään auto, se on hyvin yksinkerainen tuote.


    • talo palokassa

      Sama ongelma.Kummat kannattaa ottaa?

      • Kokemusta löytyy

        Jos laatu / hintasuhde kiinnosta, niin varmasti
        Domus!


      • tyytyväinen

        Meillä on pihlat ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ikkunoissa ei moitetta ja asennuskin sujui päivässä.


      • VesaPakkanenHamina

        Meillä oli Pihlan kanssa aivan hieveästi ongelmia. Ruuruikkunoissa oli ruutujako väärin. Kolmen ikkunan osalta sen korjaaminan kesti reilun vuoden, yhden ikkunan osalta 2v. Nyt ensin korjatuista ikkunoista on tippunut 3 liimattua listaa pois. Tilasimme ikkunoita kolmeen kohteeseen samaan aikaan. Kaikki ikkunat toimitettiin kuitenkin ensin yhteen kohteeseen. Yhden kohteen 2 ovea aukesi väärään suuntaan. Tämänkin Kaakonkulman toimittaja ensi kiisti, vaikka sopimuspaperisssa asia oli täysin yksiselitteinen. Toisessa kohteessa yksi ulko-ovi oli vääränvärinen. Kolmannessa kohteesssa oli ruutujaon lisäksi se ongelma, että avattavaksi tarkoitettu ikkuna ei mahtunut avautumaan paikallaan. Ovien lukkojen piti olla sarjoitettu samaan avaimeen, mutta ei ollut. Myyjän kanssa sovimme, että maksan laskun loppuun asti vasta kun puutteet on korjattu, muutta siitä huolimatta sain karhulaskun, jossa kerrottiin laskun menevän perintätoimistoon, jos en maksa, vaikka puutteille ei ollut tehty mitään. Koko hirveä sekoilu tapahtui vuosina 2011-13. Ruutuikkunan listat tippuivat nyt syksyllä.


    • otin viime

      kesänä Skaala ikkunat asennettuna...
      Oli myös tiivit kilpailus mukana...
      No en nyt jälkikäteen vaihtaisi merkkiä ja kun otin sädekiahtimet niin tiivin systeemi oli nykyaikainen? toimiva 10 vuoden päästä????
      ja hinta pompas viimeistään silloin...

      No sitten kysyin eräältä ikkunoja asentavalta / saneeravalta kaverilta samasta skaala sarjasta tarjoustata eikä sen kautta otettenu hinta nousut juurikaan niin sanoin että otan.
      No asennuspäivä tuli ja kaverit asensi enkä ehtinyt työkiireiden vuoksi paikalle,
      niin illalla kun olin tullut töistä kotiin urakoitsija soitti ja kysyi oli työn jälki sellaista että saa lähettää laskun?
      En ole ehtinyt tarkistaa soita huomen illalla niin katson päivänvalossa eka. sanoin
      Jälkikäteen enempi asiaa peränneenä (muualla) erittäin HUIPPU TASOISTA.
      Ollan itsekkin seppiä mutta oli hyvä että otin asennettuna...

    • jeki

      Laatu ero on tärkein.Tiivin ikkunat on viimeisen päälle hyvät ei ole vetoa asennus hyvää tasoa.
      sälekaihtimet toimivat moitteettomasti eikä naruja ikkunan ulkopuolella nuppi kivasti säätö helppoa.Kaverilla on Karelian ikkunat eikä muuta ole kuulunut kuin moitteita.Vetää ja asennus ainakin Kymenlaakson alueella ala-arvoista.

      • Myyjäkö?

        Näin kirjoittaa joko tiivin myyjä tai asentaja.


      • en ole
        Myyjäkö? kirjoitti:

        Näin kirjoittaa joko tiivin myyjä tai asentaja.

        vaan hyväksi todetut. Itselläni Karelian paskat
        lasit.en suosittele Kareliaa vaan jotain muuta.


      • Laatua
        en ole kirjoitti:

        vaan hyväksi todetut. Itselläni Karelian paskat
        lasit.en suosittele Kareliaa vaan jotain muuta.

        Meillä on ollut jo monta vuotta karelia ikkunat eikä niissä ole ilmennyt mitään ongelmia, tosi laadukkailta vaikuttaa. Jos sinulla on paskaset lasit ni pese ne.


      • Karelia parempi
        Laatua kirjoitti:

        Meillä on ollut jo monta vuotta karelia ikkunat eikä niissä ole ilmennyt mitään ongelmia, tosi laadukkailta vaikuttaa. Jos sinulla on paskaset lasit ni pese ne.

        Sain viime keväänä tiiviltä talvitarjouksen ikkunoista.Koko hinta oli 9900euroa josta asennusporukan osa kuulemma 1700euroa.Eli ikkunoille hintaa 8200.Pyysin muilta tarjouksen vastaavista ikkunoista ja hinnat olivat 3300-3800 välillä.Palkkasin sukulais timpurin, joka velotti kahesta päivästä 600.Itse toimin apulaisena.Täytyy vain tiivin myyjältä kysyä oiskohan ollut pientä vedätystä ilmassa????Sen verran olen teitä kehunut, että olette kyllä menettäneet useita asiakkaita.


      • kokemuksia
        Karelia parempi kirjoitti:

        Sain viime keväänä tiiviltä talvitarjouksen ikkunoista.Koko hinta oli 9900euroa josta asennusporukan osa kuulemma 1700euroa.Eli ikkunoille hintaa 8200.Pyysin muilta tarjouksen vastaavista ikkunoista ja hinnat olivat 3300-3800 välillä.Palkkasin sukulais timpurin, joka velotti kahesta päivästä 600.Itse toimin apulaisena.Täytyy vain tiivin myyjältä kysyä oiskohan ollut pientä vedätystä ilmassa????Sen verran olen teitä kehunut, että olette kyllä menettäneet useita asiakkaita.

        Anoppi meni hätäpäissään pistämään nimen kutsumatta kotiinsa tulleen ikkunakauppiaan tilaussopimukseen. Onneksi ennätimme perua kaupan. Nyt on kysytty tarjoukset viideltä valmistajalta vastaavista tuotteista asennettuna paikoilleen. Neljällä muulla valmistajalla on hinnat yli puolet halvempia. Noin suuret erot ei selity millään laatu kriteereillä, kyllä se on selvää kusetusta.


      • 30 v. kokemus ikkunoista
        Karelia parempi kirjoitti:

        Sain viime keväänä tiiviltä talvitarjouksen ikkunoista.Koko hinta oli 9900euroa josta asennusporukan osa kuulemma 1700euroa.Eli ikkunoille hintaa 8200.Pyysin muilta tarjouksen vastaavista ikkunoista ja hinnat olivat 3300-3800 välillä.Palkkasin sukulais timpurin, joka velotti kahesta päivästä 600.Itse toimin apulaisena.Täytyy vain tiivin myyjältä kysyä oiskohan ollut pientä vedätystä ilmassa????Sen verran olen teitä kehunut, että olette kyllä menettäneet useita asiakkaita.

        Tiivillä tulee toi ikkunoiden teko ja asennus niin kalliikksi kun pitää vietää hartausharjoituksia kesken päivän ja antaa kymmenykset uskonveljille


    • ikkunat

      Jos haluat hyvät ikkunat kohtuu hinnalla kannattaa ostaa Karelia ikkunat. Rakennusliike jossa olen töissä käyttää nykyisin Karelia ikkunoita lähes kaikissa kohteissa ja karelia ikkunoissa on ollut kaikkein vähinten ongelmia.

      • rakennusliike

        Mikä on rakennusliikkeen valintakriteeri ? Ainoastaan hinta, ikkunathan tulevat myytävään taloon jota ei itse tarvitse katsella. Onko Karelialla vieläkin karmit puskuliitoksella vai ovatko jo oppineet tapituksen? Jonkun verran ikkunarintamaa seuranneena, noin 20 vuotta, voin sanoa, että halvimman kun ottaa niin ei varmasti ole samaa luokkaa kuin esim Tiivi, Pihla tai joku muu markkinoilla tuotekehittelyyn voimakkaammin satsannut tehdas.


      • tuntijako
        rakennusliike kirjoitti:

        Mikä on rakennusliikkeen valintakriteeri ? Ainoastaan hinta, ikkunathan tulevat myytävään taloon jota ei itse tarvitse katsella. Onko Karelialla vieläkin karmit puskuliitoksella vai ovatko jo oppineet tapituksen? Jonkun verran ikkunarintamaa seuranneena, noin 20 vuotta, voin sanoa, että halvimman kun ottaa niin ei varmasti ole samaa luokkaa kuin esim Tiivi, Pihla tai joku muu markkinoilla tuotekehittelyyn voimakkaammin satsannut tehdas.

        Taidat olla jo liian pitkään seurannut ikkunarintamaa kun puhut liitoksista joita käytettiin sillon kun parempaa ei vielä ollut keksitty. Jos vähänkään osaa ajatella tajuaa että karmin liitoksella tosiasiassa ei ole mitään merkitystä koska karmi asennetaan seinään se kiinitetään uretaanilla ja vielä ruuvilla kiinni eli liitokseen ei kohdistu käytössä mitään rasitusta.
        Mistä muuten löydät väliovet jossa on tappiliitos? välioven valmistus kun on puusepän alalla jo pitemmälle kehitetty. Kyllä ne markkinamiehet osaa hyvin yksinkertaisia ihmisiä höynäyttää. Nämä sinua ilmeisesti höynäyttäneet kyseisten firmojen ovelta ovelle kauppiaat kun ei muuta keksi koville hinnoilleen niin heidän on pakko keksiä jotain eroavaisuuksia perusteluksi. Sinun kannattaa vielä sen verran alaa seurata että tajuat että ennen sotia keksityllä tappiliitokella ei ole mitään tekemistä nykyisen tuote kehittelyn kanssa. Meillä rakennusliikkeellä käytetään Karelia ikkunaa useamman eri kriteerin vuoksi esim. Laatu, toimitusvarmuus, toimiva laatujärjestelmä iso-9001:2000 hinta ei suinkaan aina ole halvin.
        Usean vuoden kokemuksella ja vuositakuu tarkastuksissa mukana olleena voin sanoa että karelia ikkuna on oikeasti laatu tuote.


      • oma kokemus
        tuntijako kirjoitti:

        Taidat olla jo liian pitkään seurannut ikkunarintamaa kun puhut liitoksista joita käytettiin sillon kun parempaa ei vielä ollut keksitty. Jos vähänkään osaa ajatella tajuaa että karmin liitoksella tosiasiassa ei ole mitään merkitystä koska karmi asennetaan seinään se kiinitetään uretaanilla ja vielä ruuvilla kiinni eli liitokseen ei kohdistu käytössä mitään rasitusta.
        Mistä muuten löydät väliovet jossa on tappiliitos? välioven valmistus kun on puusepän alalla jo pitemmälle kehitetty. Kyllä ne markkinamiehet osaa hyvin yksinkertaisia ihmisiä höynäyttää. Nämä sinua ilmeisesti höynäyttäneet kyseisten firmojen ovelta ovelle kauppiaat kun ei muuta keksi koville hinnoilleen niin heidän on pakko keksiä jotain eroavaisuuksia perusteluksi. Sinun kannattaa vielä sen verran alaa seurata että tajuat että ennen sotia keksityllä tappiliitokella ei ole mitään tekemistä nykyisen tuote kehittelyn kanssa. Meillä rakennusliikkeellä käytetään Karelia ikkunaa useamman eri kriteerin vuoksi esim. Laatu, toimitusvarmuus, toimiva laatujärjestelmä iso-9001:2000 hinta ei suinkaan aina ole halvin.
        Usean vuoden kokemuksella ja vuositakuu tarkastuksissa mukana olleena voin sanoa että karelia ikkuna on oikeasti laatu tuote.

        Jopas kolahti. Ei tarvitse enempää asiantuntemusta kuin käydä katsomassa ikkunoita muutaman kuukauden - vuoden päästä asennuksesta niin näkee missä mennään. Puskuliitoksista vetää, pahimmillaan saumat on auki, eli suora yhteys ulos. On näitä muutamat korjattu ja vaihdettu laadukkaampiin tuotteisiin. Väliovilla ja ulkoseinään tulevilla ikkunan- tai ovien karmeilla on ihan selkeä ero vaatimusten suhteen. Siinä olet oikeassa, että väliovien karmit ovat ns. puskuliitoksilla ja ne toimivat. Ulkoseinällä oleviin karmeihin ei missään tapauksessa tule hyväksyä puskuliitosta oli sitten valmistaja Karelia tai joku muu nikkari.
        Miksi ottaa tietoisesti riski mahdollisesta vuodosta kun kunnon kampettakin on saatavilla?
        Karmin liitoksiin ei tule tuota sinun mainitsemaasi uretaania, se tulee karmin ja seinärakenteen väliin, ainakin meilläpäin.
        Itsekin rakentamisen ammattilaisena olen jonkun verran joutunut asiaa seuraamaan niin laatujen kuin muidenkin mainitsemiesi kriteerien osalta ja valintani on ollut rakenne jonka tiedän toimivan varmasti vielä vuosikymmentenkin päästä.
        Kareliakin on minulle kohtuullisen tuttu yritys useiden vuosien ajalta, mutta valintani on kuitenkin aina kohdistunut muihin valmistajiin.


      • varowaari
        tuntijako kirjoitti:

        Taidat olla jo liian pitkään seurannut ikkunarintamaa kun puhut liitoksista joita käytettiin sillon kun parempaa ei vielä ollut keksitty. Jos vähänkään osaa ajatella tajuaa että karmin liitoksella tosiasiassa ei ole mitään merkitystä koska karmi asennetaan seinään se kiinitetään uretaanilla ja vielä ruuvilla kiinni eli liitokseen ei kohdistu käytössä mitään rasitusta.
        Mistä muuten löydät väliovet jossa on tappiliitos? välioven valmistus kun on puusepän alalla jo pitemmälle kehitetty. Kyllä ne markkinamiehet osaa hyvin yksinkertaisia ihmisiä höynäyttää. Nämä sinua ilmeisesti höynäyttäneet kyseisten firmojen ovelta ovelle kauppiaat kun ei muuta keksi koville hinnoilleen niin heidän on pakko keksiä jotain eroavaisuuksia perusteluksi. Sinun kannattaa vielä sen verran alaa seurata että tajuat että ennen sotia keksityllä tappiliitokella ei ole mitään tekemistä nykyisen tuote kehittelyn kanssa. Meillä rakennusliikkeellä käytetään Karelia ikkunaa useamman eri kriteerin vuoksi esim. Laatu, toimitusvarmuus, toimiva laatujärjestelmä iso-9001:2000 hinta ei suinkaan aina ole halvin.
        Usean vuoden kokemuksella ja vuositakuu tarkastuksissa mukana olleena voin sanoa että karelia ikkuna on oikeasti laatu tuote.

        kerro nyt se teidän rakennusliikkeen nimikin, tietää ainakin pysyä kaukana teidän rakennuksistanne...


      • tuntijako?
        oma kokemus kirjoitti:

        Jopas kolahti. Ei tarvitse enempää asiantuntemusta kuin käydä katsomassa ikkunoita muutaman kuukauden - vuoden päästä asennuksesta niin näkee missä mennään. Puskuliitoksista vetää, pahimmillaan saumat on auki, eli suora yhteys ulos. On näitä muutamat korjattu ja vaihdettu laadukkaampiin tuotteisiin. Väliovilla ja ulkoseinään tulevilla ikkunan- tai ovien karmeilla on ihan selkeä ero vaatimusten suhteen. Siinä olet oikeassa, että väliovien karmit ovat ns. puskuliitoksilla ja ne toimivat. Ulkoseinällä oleviin karmeihin ei missään tapauksessa tule hyväksyä puskuliitosta oli sitten valmistaja Karelia tai joku muu nikkari.
        Miksi ottaa tietoisesti riski mahdollisesta vuodosta kun kunnon kampettakin on saatavilla?
        Karmin liitoksiin ei tule tuota sinun mainitsemaasi uretaania, se tulee karmin ja seinärakenteen väliin, ainakin meilläpäin.
        Itsekin rakentamisen ammattilaisena olen jonkun verran joutunut asiaa seuraamaan niin laatujen kuin muidenkin mainitsemiesi kriteerien osalta ja valintani on ollut rakenne jonka tiedän toimivan varmasti vielä vuosikymmentenkin päästä.
        Kareliakin on minulle kohtuullisen tuttu yritys useiden vuosien ajalta, mutta valintani on kuitenkin aina kohdistunut muihin valmistajiin.

        Unohdin äsken kertoa kun et näköjään ymmärrä asiasta itse että nykyisin kaikki suurten rakennusliikeiden valmistamat talot lämpökuvataan ennen käyttöön ottoa sekä tarvittaessä vuositakuu tarkastuksen yhteydessä. Käyttämistämme tuotteista karelia ikkunoissa on ollut vähiten vuotoja. Ikkunamerkkejä meidän kokoluokan rakennusliike käyttää ja on käyttänyt kymmeniä. Ei ne tapit siinä karmin liitoksessa auta yhtään ainakaan lämpökuvauksen perusteella. Suomessa muuten käytetään kyseistä loviliitosta enemmän kun vanhanaikaista tappiliitosta (mm suomen suurimmalla ikkunavalmistajalla Fenestralla on sama karmiliitos kun karelialla)Sekä pääovien kaikki merkittävät valmistajat käyttää kyseistä liitosta. Kyllä on muuten hyvin myyjät onnistunu aivopesussa. Aika oleellisesti karmin liitosta tärkeämpi on ikkunan tiivisteet lasiratkaisut ja oikeat puitteiden käyntivälit. Näihin asioihin kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota ikkunoita hankittaessa. Ei ne karmien liitokset meilläpäin ainakaan vuosien kuluttua ala vetämään kun meillä rakennetaan sen verran hyvin että seinät ei liiku, muutenhan se vuodon alkaminen ei ole uretaanin kuivumisen jälkeen mahdollista.


      • Thomas
        oma kokemus kirjoitti:

        Jopas kolahti. Ei tarvitse enempää asiantuntemusta kuin käydä katsomassa ikkunoita muutaman kuukauden - vuoden päästä asennuksesta niin näkee missä mennään. Puskuliitoksista vetää, pahimmillaan saumat on auki, eli suora yhteys ulos. On näitä muutamat korjattu ja vaihdettu laadukkaampiin tuotteisiin. Väliovilla ja ulkoseinään tulevilla ikkunan- tai ovien karmeilla on ihan selkeä ero vaatimusten suhteen. Siinä olet oikeassa, että väliovien karmit ovat ns. puskuliitoksilla ja ne toimivat. Ulkoseinällä oleviin karmeihin ei missään tapauksessa tule hyväksyä puskuliitosta oli sitten valmistaja Karelia tai joku muu nikkari.
        Miksi ottaa tietoisesti riski mahdollisesta vuodosta kun kunnon kampettakin on saatavilla?
        Karmin liitoksiin ei tule tuota sinun mainitsemaasi uretaania, se tulee karmin ja seinärakenteen väliin, ainakin meilläpäin.
        Itsekin rakentamisen ammattilaisena olen jonkun verran joutunut asiaa seuraamaan niin laatujen kuin muidenkin mainitsemiesi kriteerien osalta ja valintani on ollut rakenne jonka tiedän toimivan varmasti vielä vuosikymmentenkin päästä.
        Kareliakin on minulle kohtuullisen tuttu yritys useiden vuosien ajalta, mutta valintani on kuitenkin aina kohdistunut muihin valmistajiin.

        Asiantuntijat taas puhuu termeillä. Puskuliitosta(?) muuten kutsutaan oikeasti puualan ammattilaisten kesken tasatappiliitokseksi. Eikä se teknisesti sen huonompi ole kuin ns.vanhanaikainen tapitus. Kyseessä siis karmit.


      • ONGELMAT
        rakennusliike kirjoitti:

        Mikä on rakennusliikkeen valintakriteeri ? Ainoastaan hinta, ikkunathan tulevat myytävään taloon jota ei itse tarvitse katsella. Onko Karelialla vieläkin karmit puskuliitoksella vai ovatko jo oppineet tapituksen? Jonkun verran ikkunarintamaa seuranneena, noin 20 vuotta, voin sanoa, että halvimman kun ottaa niin ei varmasti ole samaa luokkaa kuin esim Tiivi, Pihla tai joku muu markkinoilla tuotekehittelyyn voimakkaammin satsannut tehdas.

        Tämän aamun hesarista voi lukea noista suurista valmistajista miten ovat tuotekehitykseen voimakkaasti satsanneet.


      • hävisi
        rakennusliike kirjoitti:

        Mikä on rakennusliikkeen valintakriteeri ? Ainoastaan hinta, ikkunathan tulevat myytävään taloon jota ei itse tarvitse katsella. Onko Karelialla vieläkin karmit puskuliitoksella vai ovatko jo oppineet tapituksen? Jonkun verran ikkunarintamaa seuranneena, noin 20 vuotta, voin sanoa, että halvimman kun ottaa niin ei varmasti ole samaa luokkaa kuin esim Tiivi, Pihla tai joku muu markkinoilla tuotekehittelyyn voimakkaammin satsannut tehdas.

        Minnekäs täältä on hävinnyt kaikki "ns" asiantuntijat ja tappiliitos miehet. Tais tuo hesarin kirjoitus pudottaa maan pinnalle.


    • aiheet

      Tällä palstalla näyttää olevan monenlaisia ainakin omasta mielestään asiantuntijoita kirjoittelemassa mielipiteitään. Minä en ole mikään asiantuntija mutta minun mielipiteeni aiheesta on se että osta ikkunat mistä saat halvimmalla, rahaa maailmaan sopii, kyllä kaikilla valmistajilla varmasti on sellaiset ikkunat mistä läpi näkyy ja lämmön pitää. Minä ostin vuosi sitten viiskyt luvulla rakennetun talon johon on ikkunaremontti tehty viitisen vuotta sitten. Talon myyjän mukaan ikkunat on tilattu tälläkin palstalla paljon esillä olleelta karelia ikkunalta. Minä ainakaan en voi valittaa, ikkunat näyttää siistiltä ja vetoa ei tunnu vaikka kuinka tunnustelis.

      • Puhetta

        Meillä odotellaan ikkunatarjouksia. Olen lähttänyt tarjouspyynnöt neljälle valmistajalle. Fenestra, domus, karelia ja pihla ikkunoille. Kaikkien tuotteisiin olen tutustunut mahdollisuuksieni mukaan halvin saa toimitttaa ikkunat. Tiiviltä en ole pyytänyt tarjousta kun on myyneet tutulle hirmu hinnalla ikkunat, eikä siinä työn jäljessä ole kyllä kehumista asennuksesta puhumattakaan vaikka laatua se myyjä oli kauppaa tehdessä kovasti kehunut.


      • Rakentaja
        Puhetta kirjoitti:

        Meillä odotellaan ikkunatarjouksia. Olen lähttänyt tarjouspyynnöt neljälle valmistajalle. Fenestra, domus, karelia ja pihla ikkunoille. Kaikkien tuotteisiin olen tutustunut mahdollisuuksieni mukaan halvin saa toimitttaa ikkunat. Tiiviltä en ole pyytänyt tarjousta kun on myyneet tutulle hirmu hinnalla ikkunat, eikä siinä työn jäljessä ole kyllä kehumista asennuksesta puhumattakaan vaikka laatua se myyjä oli kauppaa tehdessä kovasti kehunut.

        Uskomattomia kirjoittajia näyttää tällä palstalla olevan. Ihme tappiliitos faneja. Minä kilpailutin kuusi valmistajaa jotka pysyivät esittämään tuotteestaan virallisen testaus tuloksen. Tilasin ikkunat ja ulko ovet halvimmalta tarjoajalta ja laitoin ne viime viikolla paikoilleen. Siistit on ja kaikki toimii kun kassakaapin ovet. Ei ole mitään järkeä käydä maksamaan mitään ylihintoja näin yksinkertaisesta tuotteesta minkään markkinamiesten tarupuheiden perusteella.


      • ikinä
        Rakentaja kirjoitti:

        Uskomattomia kirjoittajia näyttää tällä palstalla olevan. Ihme tappiliitos faneja. Minä kilpailutin kuusi valmistajaa jotka pysyivät esittämään tuotteestaan virallisen testaus tuloksen. Tilasin ikkunat ja ulko ovet halvimmalta tarjoajalta ja laitoin ne viime viikolla paikoilleen. Siistit on ja kaikki toimii kun kassakaapin ovet. Ei ole mitään järkeä käydä maksamaan mitään ylihintoja näin yksinkertaisesta tuotteesta minkään markkinamiesten tarupuheiden perusteella.

        ...laittaisi talooni halvinta MDF-levyyn jyrsittyä ulko-ovea pääoveksi! Minulle pääovi on talon käyntikortti, joka on myös suunniteltu talooni. JITEt sun muut halpispaskat ovat kopioita. No eihän JITEllä ole edes omaa suunnittelua....


      • Rakentaja
        ikinä kirjoitti:

        ...laittaisi talooni halvinta MDF-levyyn jyrsittyä ulko-ovea pääoveksi! Minulle pääovi on talon käyntikortti, joka on myös suunniteltu talooni. JITEt sun muut halpispaskat ovat kopioita. No eihän JITEllä ole edes omaa suunnittelua....

        Kyse oli parvekeovista ja ikkunoista. Pääovi on vielä tilaamatta kun ei viiti rakennusajaksi laittaa kulkureitille uutta ovea paikoilleen.


    • Pihla-ikkunat

      Päädyttiin niihin kun monilla tutuilla on ja ovat olleet tyytyväisiä. Toinen mitä olen kuullut kehuttavan, on Tiivi, mutta hinnaltaan ovat kuulemma kalliimmat.

      • l.isäksi

        heitetään tuohon kattavaan nimilistaan vielä lammin ikkunat, karvia ja skaala niin alkaa olla jo riittävästi noita massatuoteikkunoita jotta saa takuulla valtakunnan halvimmat.

        ...ja sitten vaihtoon 20 vuoden sisällä...


      • Alumiini
        l.isäksi kirjoitti:

        heitetään tuohon kattavaan nimilistaan vielä lammin ikkunat, karvia ja skaala niin alkaa olla jo riittävästi noita massatuoteikkunoita jotta saa takuulla valtakunnan halvimmat.

        ...ja sitten vaihtoon 20 vuoden sisällä...

        Kyllä varmasti jokainen ikkuna missä säälle alttiit pinnat on alumiinia kestää enemmän kun 20 vuotta. Se on aivan sama kuka ne on valmistanut. Kun menette tehtaitten kotisivuille katsomaan ikkunan poikkileikkaus kuvia huomaatte että kaikilla valmistajilla on ulko osissa suurin piirtein samanlainen rakenne ja alumiinin puun väliin jäävä ilmatilakin on sama. Kaikki puhe valmistajien huonommuudesta tai paremmuudesta on enemmän mielikuvia kun todellisuutta.


      • Thomas
        Alumiini kirjoitti:

        Kyllä varmasti jokainen ikkuna missä säälle alttiit pinnat on alumiinia kestää enemmän kun 20 vuotta. Se on aivan sama kuka ne on valmistanut. Kun menette tehtaitten kotisivuille katsomaan ikkunan poikkileikkaus kuvia huomaatte että kaikilla valmistajilla on ulko osissa suurin piirtein samanlainen rakenne ja alumiinin puun väliin jäävä ilmatilakin on sama. Kaikki puhe valmistajien huonommuudesta tai paremmuudesta on enemmän mielikuvia kun todellisuutta.

        Totta on, että rakenne on hyvin samanlainen. Johtuu hyvin pitkälle RT-ohjeistuksesta ikkunan rakenneratkaisuksi.


    • tämä..

      Olen kuullut että vähän joka firmalla mättää toimitus/asennusajat. Ei tule silloin kun pitäisi ja asennus kestää ja kestää...pitääkö paikkaansa?

      • Parempia

        Kun tosiaan katsoo helsingin sanomia tänään 21.3 2005 vois vetää johtopäätoksen että kun ostaa ikkunat joltain ns. suurelta tunnetulta valmistajalta on suuremmat riskit olla toimituksessa ongelmia. Ilmeisesti vähän pienemmillä valmistajilla ei ole varaa tehdä niin huonoa hinta/laatu suhdetta.
        Minä ostin paikoilleen asennettuna ikkunat tuohon hesarin listaan kuulumattomalta valmistajalta ja kaikki sujui odotettua paremmin.


      • toimittajista
        Parempia kirjoitti:

        Kun tosiaan katsoo helsingin sanomia tänään 21.3 2005 vois vetää johtopäätoksen että kun ostaa ikkunat joltain ns. suurelta tunnetulta valmistajalta on suuremmat riskit olla toimituksessa ongelmia. Ilmeisesti vähän pienemmillä valmistajilla ei ole varaa tehdä niin huonoa hinta/laatu suhdetta.
        Minä ostin paikoilleen asennettuna ikkunat tuohon hesarin listaan kuulumattomalta valmistajalta ja kaikki sujui odotettua paremmin.

        Ketkäs tähän Hesarin listaan kuuluvat? Ei ole mahdollisuutta lukea juttua lehdestä.


      • suurinta
        toimittajista kirjoitti:

        Ketkäs tähän Hesarin listaan kuuluvat? Ei ole mahdollisuutta lukea juttua lehdestä.

        Jutussa oli lueteltu sitsemän suurinta valmistajaa.


    • Pena

      Tänään oli Hesarissa juttu ikkunatoimittajista.

      http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978891572

      Sen mukaan ikkunoiden laatu on romahtanut hintakilpailussa. Ongelmia löytyy useammalta valmistajalta.

      "Maine suomalaisten rakentajien työn laadusta on jo kärsinyt kovia kolauksia. Nyt vetää ikkunapuolella."

    • räpsysilmä

      vertaa hintoja ja laatua,netistä löydät osviittaa ja tehtaalle yhteys niin kuulet enemmän.suosittelen eskopuun ikkunoita, hinta laatu on kohdallaan

      • ne sieltä

        sulle maksaa palkkaa?


    • sulle

      kun tarkastat laadun niin huomioi kuinka jämäkkä on alumiini ulkopuite ja kuinka helposti lasin voi vaihtaa puitteeseen.ettei tarvitse ostaa koko puitetta. ja onko puu osat tehty yhdestä osasta vai niin sanotusti liimapalkilla tehty ja myös että puuosat on kokonaan mäntyä ettei siinä ole esim kuusipuuta mukana. ja erittäin tärkeä juuttu on se että karmia ei ole pinnoitettu millään mdf:llä vaan perinteisesti maalattu.

    • nimiserkki0fj
    • Outoja puheita ikkunoiden käyttöiästä. Minulla on kolmepuitteiset puuikkunat ulkopuitteen alakappaleen alumiinilistalla varustettuna (siis ei alumiinipuitetta). Ikää kohta 30 vuotta. Tähän mennessä ei ole ollut mitään iästä aiheutunutta
      vikaa. Käyttöikää tulee yhteensä helposti reilu 50 vuotta. Kuultokäsittelyä ehkä viiden vuoden välein.

      On turhaa vaihtaa turhaan.

      • huijausyrityk kohde

        LÄMPÖLUX ehdottomasti paras, häviää vanhusten säästöt nopeasti ikkunoihin parin kaffikupposen juotuaan ja nimmarin raapustelun jälkeen. Haudutuskattilan saa kyllä HYVÄNÄ asiakkaana kaupantekijäiseksi....Miksiköhän näitä haudutuskattiloita myynnissä 20-40e kappale...käyttämättöminä.


    • Kannattaa tutkia

      Lähtökohta on, että skaalasta kannattaa pysyä kaukana. Myyjät kyllä on kovia kehumaan omia ja haukkumaan muita. Rivitalossani on 2,5 vuotta vanhat ovet jotka vääntyi aina pakkasella niin paljon, että hiiret sopivat juoksemaan sisälle. Kyllä luvattiin tulla korjaamaan tilanne, mutta useista kyselyistä huolimatta jjouduimme jo 2 ovea vaihtamaan uusiin ja pahasti pelottaa, että meneekö useampikin vielä vaihtoon. Uudet eivät ole skaala oveja.

    • Paljon mätää..

      Ikkunoista ja ovista uskotaan aina esitteissä esitettyjä korulauseita.
      HAUDUTUSKATTILA kertoo ostajan taidot, tiedot ja asenteen.

    • Anonyymi

      Haluatko vertailla ikkunaremontin tarkemmat hinnat tai tarvitsetko apua ikkunaremontin hankinnassa? kodinplaza.fi/ auttaa, koska sen avulla tavoitat alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet yritykset.

    • Anonyymi

      Otin ikkunaremontin Wakki Oy:lta https://wakki.fi/ikkunaremontti/

      Heillä Pihlan edustus. Samalla oli oviremonttikin. Tosi hyvää jälkeä ei valittamista.

      PK-Seudulla kai aika paljon kalliimpaa kuin muualla. Ainakin tää Wakki ajelee aika pitkiäkin reissuja vaikkapa sieltä etelä-savosta ihan jonnekin kymenlaaksoonkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe