Kuolema verenpainelääkkeillä

So young and so gone

Kuinka verenpainelääkkeet käytännössä aiheuttavat kuoleman. Luin, että sydän pysähtyisi. Kuulostaa vähän pelottavalta. Täytyykö lopussakin vielä kokea kauhun hetkiä! Alkoholi kuulema tehostaa lääkkeen vaikutusta. Jos henkilö juo reilusta alkoholia, ottaa sitten reilusti verenpainelääkkeitä ja käy väsyneenä nukkumaan, tunteneeko hän mitään?

48

10902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keikkuja

      Minä koitin 40 vuotta sitten hirttää itteni. No eihän se onnistunut kun olin nuori vielä silloin. Tässä sitä sitten vielä keikutaan ja kiroillaan elämää aika ajoin, minkäs mahtaa. Mutta väliä hällä koska lopuksi se kuolema kuitenkin korjaa jokaisen ihmisen. Kaikille noille kuolemaan kiiruhtaville: Kyllä kerkiitte, ei se ihmisen elo niin kamalan pitkä ole ettei sitä jaksais. Vajaa sata vuotta ei se ole aika eikä mikään.

    • hamppari

      Mitä väliä sillä on, mitä viimeisen minuutin aikana tuntee tai mitä tuntemuksia on sitten kun sydän pysähtyy?? Onko sillä siinä vaiheessa enää merkitystä, kokeeko minuutin tuskan tai ei?

      Tällä palstalla on nyt keskitytty keskustelemaan surusta ja kuolemasta, mutta ei tämä mikään itsemurhatapojen neuvonta palsta ole. Monia omaistaan surevia saattaa jopa loukata tuollainen elämää halveksuva asenne, joka kirjoituksestasi huokuu.

      • So young and so gone

        En minä halveksu elämää enkä missään tapauksessa halua loukata ketään. Haluaisin minäkin elää, mutta valitettavasti en voi. Kai se on ymmärrettävää, että pelkään? Sinä ilmeisesti pystyt ottamaan kuoleman kevyesti? Minä en.


      • omainen isolla sydämmellä

        olen hampparin kanssa täysin samaa mieltä!fiksu kirjoitus!!


      • ~ö~
        omainen isolla sydämmellä kirjoitti:

        olen hampparin kanssa täysin samaa mieltä!fiksu kirjoitus!!

        itse aikoinani kokeilin, sain vain hirmuisen huonon olon. Ja onneksi en onnistunut, sillä nyt elämä maistuu! Et voi tietää mitä elämällä on sinullekin vielä tarjolla, ole utelias ja anna elämälle mahdollisuus.


      • hamppari
        So young and so gone kirjoitti:

        En minä halveksu elämää enkä missään tapauksessa halua loukata ketään. Haluaisin minäkin elää, mutta valitettavasti en voi. Kai se on ymmärrettävää, että pelkään? Sinä ilmeisesti pystyt ottamaan kuoleman kevyesti? Minä en.

        Miksi et voi elää, vaikka haluaisitkin?


      • Taumii
        ~ö~ kirjoitti:

        itse aikoinani kokeilin, sain vain hirmuisen huonon olon. Ja onneksi en onnistunut, sillä nyt elämä maistuu! Et voi tietää mitä elämällä on sinullekin vielä tarjolla, ole utelias ja anna elämälle mahdollisuus.

        mutta perusterve sydän tarvitsee rohkean annostuksen, että verenpaineen saa äkisti alas niin, että säikäyttää sydämen kunnolla.
        Mistä moinen kysymys? Älä leiki lääkkehillä, ihminen. Vaurioituu vain aivot ja elämä tuntuu entistä nolommalta ne vuodet, jotka sulle on ennalta annettu..


      • So young and so gone
        Taumii kirjoitti:

        mutta perusterve sydän tarvitsee rohkean annostuksen, että verenpaineen saa äkisti alas niin, että säikäyttää sydämen kunnolla.
        Mistä moinen kysymys? Älä leiki lääkkehillä, ihminen. Vaurioituu vain aivot ja elämä tuntuu entistä nolommalta ne vuodet, jotka sulle on ennalta annettu..

        En usko epäoikeudenmukaiseen Jumalaan. Teikäläiset ovat usein ärsyttäviä ja ylimielisiä. Mutta kumma juttu, että asianne häiritsee minua.


      • hamppari
        So young and so gone kirjoitti:

        En usko epäoikeudenmukaiseen Jumalaan. Teikäläiset ovat usein ärsyttäviä ja ylimielisiä. Mutta kumma juttu, että asianne häiritsee minua.

        Sinä olet ärsyttävä ja epäoikeudenmukainen - et uskalla elää, mutta et myöskään kuolla.
        Luulen, että olet pelkkä diiva ja etsi myötätuntoa.
        Sinun uskollasi ei ole mitään tekemistä todellsien uskon kanssa!


      • So young and so gone
        hamppari kirjoitti:

        Sinä olet ärsyttävä ja epäoikeudenmukainen - et uskalla elää, mutta et myöskään kuolla.
        Luulen, että olet pelkkä diiva ja etsi myötätuntoa.
        Sinun uskollasi ei ole mitään tekemistä todellsien uskon kanssa!

        Erehdyt, mutta suon sen sinulle anteeksi. Mitä tarkoittaa tuo epämiellyttävä vihjaus minun uskooni? Kerrohan sitten, mitä on todellinen usko!


      • Kanerva02
        hamppari kirjoitti:

        Sinä olet ärsyttävä ja epäoikeudenmukainen - et uskalla elää, mutta et myöskään kuolla.
        Luulen, että olet pelkkä diiva ja etsi myötätuntoa.
        Sinun uskollasi ei ole mitään tekemistä todellsien uskon kanssa!

        Ihmistä, joka on masentunut tms ja miettii itsemurhaa, ei tulisi koskaan nimitellä ärsyttäväksi, diivaksi tai myötätunnon kalastajaksi. Jos ei keksi muuta kuin loukkauksia, on ehkä parempi olla hiljaa. Toisaalta, riitaan tarvitaan aina kaksi, joten mikä minä tässä olen arvostelemaan. Suokaa anteeksi, poistun takavasemmalle.


      • hamppari
        So young and so gone kirjoitti:

        Erehdyt, mutta suon sen sinulle anteeksi. Mitä tarkoittaa tuo epämiellyttävä vihjaus minun uskooni? Kerrohan sitten, mitä on todellinen usko!

        No great! Sinun anteeksiantoahan minä kaipasinkin ;-). Tuollaisen diivan viha tai anteeksianto ei hetkauta puoleen ai toiseen!
        usko on sitä, että elämä on lahja, jota ei itse ttai toinen riistä. Elämä on joskus vaikeaa, mutta elämistä varten. Sinä olet elämän lahjaksi saanut....


      • Taumii
        So young and so gone kirjoitti:

        En usko epäoikeudenmukaiseen Jumalaan. Teikäläiset ovat usein ärsyttäviä ja ylimielisiä. Mutta kumma juttu, että asianne häiritsee minua.

        Ei ollu tarkoitus lyödä sanalla päähän. Mistä lie tuli tuo ajatus, että sulla saattais olla tarkoitettua elämää jäljellä. Kunhan tulin kommentoimaan verenpainelääkkeillä ittensä tappoyritystä. Ja totesin, että saattaa aivot mennä.
        Katson olohuoneeseen.. onko siellä "meikäläisiä"?
        Tummia? Naisia? Intohimoisia? Kuumeisia?
        =)


      • Anonyymi
        So young and so gone kirjoitti:

        En minä halveksu elämää enkä missään tapauksessa halua loukata ketään. Haluaisin minäkin elää, mutta valitettavasti en voi. Kai se on ymmärrettävää, että pelkään? Sinä ilmeisesti pystyt ottamaan kuoleman kevyesti? Minä en.

        Juupa. Ymmärrän sinua täysin. Itsekin olen ajatellut samaa verenpainelääkkeillä.. En vaan ole niin rohkea kun pohdin samaa että tunnenko mitään kun pulssi heikkenee ja taju lähtee.. Onnistuu nko varmasti etten jää eloon ja joudu jonnekin psykkaosastolle.


    • isosisko

      Mitenkään vähettelemättä oloasi tai tilaasi, mutta mutta...

      Mikä on selllainen asia että on saanut sinut päätymään itsemurhaan? Mietin vain, kun oma veljeni yritti sitä lukuisia kertoja ja sitten ns. "puolivahingossa" tappoi itsensä. Tästä on hiukkasen yli kaksiviikkoa aikaa.

      En keksi yhtääns yytä miksi hän niin teki. Paha olo olisi vöistynyt aikanaan. Elämä olisi voinut jopa hymyillä. Jostain syystä hän päätti olla katsomatta mitä kivaakin elämällä olisi hänelle tarjota.

      Oletko kuoleman sairas? Vai miksi et voi elää? Toivottavasti olosi parantuu ja näet edes joitain valonpilkahduksia täällä. Voimia sinulle!

      Tv: Isosisko jonka sydän on murtunut rinnassa

      • asdflkj

        se on vähän kiinni että millä tavalla vaikuttaa verenpainelääkettä ottaa... beetasalpaajat hidastaa sykkeen, kalsiumkanavan salpaajat taas toisella tavalla... sitten diureetit taas kolmannella...


      • So yong and so gone
        asdflkj kirjoitti:

        se on vähän kiinni että millä tavalla vaikuttaa verenpainelääkettä ottaa... beetasalpaajat hidastaa sykkeen, kalsiumkanavan salpaajat taas toisella tavalla... sitten diureetit taas kolmannella...

        Hyvä, että kiinnitit huomioni tuohon! En tullut tohkeissani edes ajatelleeksi tuollaisia! En kyllä tiedä mitä ne ovat, mutta lääkkeen nimi on muistaakseni Seloken. Mitään muuta en siitä sitten tiedäkään, sillä ei niitä minulle ole määrätty.


      • So young and so gone

        Eräs minunkin ystäväni teki humalapäissään itsemurhan hieman yli kaksi viikkoa sitten ja luulenpa, että sekin tapahtui vähän puolivahingossa. Poikaparka! Ajattelin kyllä, että hänen ei olisi pitänyt kuolla, sillä mielestäni hänellä ei voinut olla niin vaikeita ongelmia - ulkopuolisen silmin siltä tietysti näyttikin. Kuitenkin hänelläkin oli yrityksiä takana, joten kertoo kai se jotain. Ehkä hän kantoi sisällään samanlaista tuskaa kuin minä, ei niistä asioista puhuta. Hän teki kuten parhaaksi näki eikä muilla ole siihen sanomista.

        Veljeesi kenties pätee sama? Ystävällänikin oli isosisko, ja onhan minullakin. Sehän tässä ikävintä onkin. Mutta ei toisille voi elää.


      • Merja
        So yong and so gone kirjoitti:

        Hyvä, että kiinnitit huomioni tuohon! En tullut tohkeissani edes ajatelleeksi tuollaisia! En kyllä tiedä mitä ne ovat, mutta lääkkeen nimi on muistaakseni Seloken. Mitään muuta en siitä sitten tiedäkään, sillä ei niitä minulle ole määrätty.

        Minun mielestäni sinä voisit ainakin lykätä mahdollista itsemurhaasi. Etenkin jos olet niin tohkeissasi, ettet osaa ottaa asiassa huomioon kaikkia näkökohtia. - Riskinähän, tavoitteeseesi nähden on se, ettet onnistu viemään tekoasi loppuun. Näin saatat joutua elämään vielä kurjemman loppuelämän.

        Pyydänkin odota nyt aluksi vaikka viikko tai kaksi.


      • isosisko
        So young and so gone kirjoitti:

        Eräs minunkin ystäväni teki humalapäissään itsemurhan hieman yli kaksi viikkoa sitten ja luulenpa, että sekin tapahtui vähän puolivahingossa. Poikaparka! Ajattelin kyllä, että hänen ei olisi pitänyt kuolla, sillä mielestäni hänellä ei voinut olla niin vaikeita ongelmia - ulkopuolisen silmin siltä tietysti näyttikin. Kuitenkin hänelläkin oli yrityksiä takana, joten kertoo kai se jotain. Ehkä hän kantoi sisällään samanlaista tuskaa kuin minä, ei niistä asioista puhuta. Hän teki kuten parhaaksi näki eikä muilla ole siihen sanomista.

        Veljeesi kenties pätee sama? Ystävällänikin oli isosisko, ja onhan minullakin. Sehän tässä ikävintä onkin. Mutta ei toisille voi elää.

        Veljeeni ei päde sama. Hän teki sairaudessaan sen minkä luuli oikeaksi ymmärtämättä oikeasti mitä teki. Hän oli sairas mieleltään, kykenemätön ajattelemaan täyspäisesti.

        Kenenkään ei pidä elää muitavarten. Mutta ons ilkkaa tyhmyyttä jättää leikki sikseen ja katsomatta mitä muuta elämällä on tarjota potkimisen sijaan.

        Elämä potkii, kyllä, sitä se tekee ja usein viellä todella kipeästi ja lujaa. Yhtä'äkkiä lennät kukkulan laelta sankkaan suohon ja hirvittävän alas. Rämpiminen on raskasta, mutta siinä matkan varrella taphtuu asioita, kivojakin sellaisia..joskus pienempiä joskus suurempia.

        Se, että sinun on paha olla nyt, ei tarkoita sitä, että niin olis vuoden tai kahden päästä. Toki tiedän, että tämä tieto ei lohduta silloin, kun tuntuu että haluaisi vain kuolla pois (tiedän, olen ollut siinä tilassa itsekkin) mutta niin se menee.

        Veljenirakasti äärettömästi lapsia ja halusikin niitä. Nyt hän ei enään koskaan lapsia saa. Se on menetys, suuri menetys, sillä hän olisi saanut niistä iloa monin kerroin sen edestä mitä elämä jakoi hänelle surua.

        Veljeltäni jäi kokematta se rakkaus, joka on kannattelisi häntä silloinkin, kun mikään muu ei.

        Häneltä jäi kokematta todella paljon asioita, siksi, kun hän luuli, että tässä ei ole mitään järkeä.

        Totta, se on olo silloin, kun potkii tarpeeksi päähän ja sattuu, mutta se on vain kivun sumentamaa ajatusta aivoista.

        Mietippä tarkkaan. Elämäsi ei tule olemaan aina tässä samassa tilanteessa, vaan tilanteet muuttuvat. Kun tapat itsesi, et pääse ikinä perumaan tekoasi, et näkemään rakkaitasi etkä yleinsäkkään tänne enään koskaan. Asioita jää kokematta, näkemättä.

        Sinä kasvat, vuodet vierivät eteenpäin, eteesi tulee uusia tilanteita, uusia ihmisiä, iloa , naurua ja surua. Paljon asioita joista iloitset vanhana että olet saanut ne kokea. Huonot asiat ovat ehkä kasvattaneet joitain luonteen piirteitäsi ja iloiset asiat rikastuttaneet elämääsi.

        Kun veljeni kipu olisi hiukan hälvennyt eikä se enään olisi sumentanut hänen ajattelu tapaansa tiedän, että hän olisi halunut elää ja nähnyt tässä elämässä taas jonkinlaista järkeä.

        On tietenkin oma asiasi miten päätät tehdä, mutta todellinen rohkeus on muuta, kuin paeta paikan päältä.

        Ja kun kukaan meistä ei tiedä mitä elämän jälkeen on, niin voi olla, että ne iloiset ja onnellisemmat hetket ovat tosiaan täällä maan päällä. Välttämättä se pahaolo ei katoakkaan kuolemalla pois...oletko miettinyt sitä?


      • So young and so gone
        isosisko kirjoitti:

        Veljeeni ei päde sama. Hän teki sairaudessaan sen minkä luuli oikeaksi ymmärtämättä oikeasti mitä teki. Hän oli sairas mieleltään, kykenemätön ajattelemaan täyspäisesti.

        Kenenkään ei pidä elää muitavarten. Mutta ons ilkkaa tyhmyyttä jättää leikki sikseen ja katsomatta mitä muuta elämällä on tarjota potkimisen sijaan.

        Elämä potkii, kyllä, sitä se tekee ja usein viellä todella kipeästi ja lujaa. Yhtä'äkkiä lennät kukkulan laelta sankkaan suohon ja hirvittävän alas. Rämpiminen on raskasta, mutta siinä matkan varrella taphtuu asioita, kivojakin sellaisia..joskus pienempiä joskus suurempia.

        Se, että sinun on paha olla nyt, ei tarkoita sitä, että niin olis vuoden tai kahden päästä. Toki tiedän, että tämä tieto ei lohduta silloin, kun tuntuu että haluaisi vain kuolla pois (tiedän, olen ollut siinä tilassa itsekkin) mutta niin se menee.

        Veljenirakasti äärettömästi lapsia ja halusikin niitä. Nyt hän ei enään koskaan lapsia saa. Se on menetys, suuri menetys, sillä hän olisi saanut niistä iloa monin kerroin sen edestä mitä elämä jakoi hänelle surua.

        Veljeltäni jäi kokematta se rakkaus, joka on kannattelisi häntä silloinkin, kun mikään muu ei.

        Häneltä jäi kokematta todella paljon asioita, siksi, kun hän luuli, että tässä ei ole mitään järkeä.

        Totta, se on olo silloin, kun potkii tarpeeksi päähän ja sattuu, mutta se on vain kivun sumentamaa ajatusta aivoista.

        Mietippä tarkkaan. Elämäsi ei tule olemaan aina tässä samassa tilanteessa, vaan tilanteet muuttuvat. Kun tapat itsesi, et pääse ikinä perumaan tekoasi, et näkemään rakkaitasi etkä yleinsäkkään tänne enään koskaan. Asioita jää kokematta, näkemättä.

        Sinä kasvat, vuodet vierivät eteenpäin, eteesi tulee uusia tilanteita, uusia ihmisiä, iloa , naurua ja surua. Paljon asioita joista iloitset vanhana että olet saanut ne kokea. Huonot asiat ovat ehkä kasvattaneet joitain luonteen piirteitäsi ja iloiset asiat rikastuttaneet elämääsi.

        Kun veljeni kipu olisi hiukan hälvennyt eikä se enään olisi sumentanut hänen ajattelu tapaansa tiedän, että hän olisi halunut elää ja nähnyt tässä elämässä taas jonkinlaista järkeä.

        On tietenkin oma asiasi miten päätät tehdä, mutta todellinen rohkeus on muuta, kuin paeta paikan päältä.

        Ja kun kukaan meistä ei tiedä mitä elämän jälkeen on, niin voi olla, että ne iloiset ja onnellisemmat hetket ovat tosiaan täällä maan päällä. Välttämättä se pahaolo ei katoakkaan kuolemalla pois...oletko miettinyt sitä?

        Pidät minua tyhmänä, jos oletat, etten ole miettinyt tuollaisia. Tottakai olen ajatellut asiat moneen kertaan läpi, ja monelta kannalta. En koskaan ole ymmärtänyt sitä, kun sanotaan, että jää asioita kokematta ja näkemättä. Mitä se minua liikuttaa, kun olen kuollut? Eikä ole kysymys rohkeudesta tai pelkuruudesta; sellaiset asiat eivät enää merkitse mitään. Olisi kohtuutonta, jos kuoleman jälkeen tulisi jotain vielä pahempaa. Minun on vaikea kuvitella mitään pahempaa.

        Voin tappaa itseni tai jatkaa vielä. Se on yhdentekevää, sillä jokatapauksessa jonain päivänä teen sen. Ajatuskin kaikesta siitä, mitä vielä on edessä, on liian raskas. En jaksa sitä kaikkea. Tiedät kyllä, miksi tämä aihe on perustettu, kaikki tietävät. Miksi ylipäänsä tällaisia aiheita perustetaan. Veljesi puolesta olen pahoillani - joskin tämä on vain sanahelinää.


      • Anonyymi
        Merja kirjoitti:

        Minun mielestäni sinä voisit ainakin lykätä mahdollista itsemurhaasi. Etenkin jos olet niin tohkeissasi, ettet osaa ottaa asiassa huomioon kaikkia näkökohtia. - Riskinähän, tavoitteeseesi nähden on se, ettet onnistu viemään tekoasi loppuun. Näin saatat joutua elämään vielä kurjemman loppuelämän.

        Pyydänkin odota nyt aluksi vaikka viikko tai kaksi.

        Olet oikeassa! vielä nämä menkat kun loppuu niin järki juoksee paremmin. Kannattaa nukkua yönsä yli hyvin kun alkaa sekoilemaan itsensä tappamisen kanssa. Kiitos kommentista.


      • Anonyymi

        Kaikki tietää miten vaikeata hoitoon on päästä, Ei se mee niin, että soitat johonkin palveluun ja sanot haluavasi tappaa itsesi ja sitten pääset hoitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää miten vaikeata hoitoon on päästä, Ei se mee niin, että soitat johonkin palveluun ja sanot haluavasi tappaa itsesi ja sitten pääset hoitoon

        Kyllä se menee juuri noin..... Soitto vaan 112 niin amppari tulee hakemaan hoitoon. Voit tietysti marssia lääkäripäivystykseen ja sitä kautta hoitoon. Jos vaan sanot sen ääneen että tapat kohta itsesi niin kyllä hoitoon pääsee helposti


    • katti

      verenpainelääkitys ja juon alkoholia, enkä ole kuollut!

      • Anonyymi

        Niin no juopot sikseen.. Juo vaan lisää ja varo aivoinfarktia kun se juominen tuppaa sitä tekemään ja olet loppuelämän pyörätuolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no juopot sikseen.. Juo vaan lisää ja varo aivoinfarktia kun se juominen tuppaa sitä tekemään ja olet loppuelämän pyörätuolissa.

        Tuttu yritti diapamilla ja alkoholilla... Ystävä meni juuri silloin kylään ja pelasti tajuttoman kaverinsa. Nyt tuolla yrittäneellä todettu aivovamma ja näkö sekä kävelykyky on heikko. Kannattaa miettiä mitä yrittää


    • hoh hoijaa

      Tässä sitä on pohdittu yhden ihmisen kuoleman tekoa / kuolemattomuutta. Pääsiäinen on mennyt kitkutellessa ja veivatessa tätä. Säälinkerjäystäkö?

      • myös lukenut

        ei kai se muutakaa tuo tuollanen ole ku säälinkerjäämistä.keksitään mitä ihmeellisempiä itsensätappo-keinoja ja sit täällä kysytään "onko hyvä kikka"?alkaa olemaan jo vähän naurettavaakin!(siis jotkut tapaukset)!!


      • huh huijaa

        Ja kuka sinut on tänne pakottanut lukemaan ja kommentoimaan?

        Huomionkipeyttäkö? Pönkitätkö olematonta egoasi olettamalla että saat paljonkin vastakaikua typerään kommenttiisi?

        Kun ihmisellä on hätä, niin se on sitten hätä, kutsu sinä sitä sitten vaikka säälin kerjäykseksi, minä voisin kutsua sitä vaikka avunhuudoksi. Ja oli mitä oli, tuollainen pilkka on täysin asiatonta.


      • itsekin lukenu
        huh huijaa kirjoitti:

        Ja kuka sinut on tänne pakottanut lukemaan ja kommentoimaan?

        Huomionkipeyttäkö? Pönkitätkö olematonta egoasi olettamalla että saat paljonkin vastakaikua typerään kommenttiisi?

        Kun ihmisellä on hätä, niin se on sitten hätä, kutsu sinä sitä sitten vaikka säälin kerjäykseksi, minä voisin kutsua sitä vaikka avunhuudoksi. Ja oli mitä oli, tuollainen pilkka on täysin asiatonta.

        ja sekö on avunhuutoa,että kyselee saako hengen pois verenpainelääkkeillä? eiköhän tuo ole ennenminkin ajatuksella leikkimistä?tuntuu että täällä kilpaa keksitään hyvä itsensä lopetus-keino.en usko että tämäkää tapaus tosissaan on,elämä on vaan pikkasen menny pieleen ja sit jo mietitään "leikisti"itsaria.tällaisia aikoja on varmaan jokaisella ihmisellä elämänsä aikana,niin minullaki.en väitä etteikö täällä kirjoittelisi myös ihan oikeasti itsemurhaa harkitsevia mutta kyllä sitä jo rivien välistä pystyy lukemaa ja erottamaa leikkijät ja muut.näille oikeasti masentuneille toivon voimia tulevaisuuteen,kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin vaikkei se välttämättä nyt siltä tuntuiskaan....


      • kokemus
        itsekin lukenu kirjoitti:

        ja sekö on avunhuutoa,että kyselee saako hengen pois verenpainelääkkeillä? eiköhän tuo ole ennenminkin ajatuksella leikkimistä?tuntuu että täällä kilpaa keksitään hyvä itsensä lopetus-keino.en usko että tämäkää tapaus tosissaan on,elämä on vaan pikkasen menny pieleen ja sit jo mietitään "leikisti"itsaria.tällaisia aikoja on varmaan jokaisella ihmisellä elämänsä aikana,niin minullaki.en väitä etteikö täällä kirjoittelisi myös ihan oikeasti itsemurhaa harkitsevia mutta kyllä sitä jo rivien välistä pystyy lukemaa ja erottamaa leikkijät ja muut.näille oikeasti masentuneille toivon voimia tulevaisuuteen,kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin vaikkei se välttämättä nyt siltä tuntuiskaan....

        Herätän sinua ja monia muitakin ajatuksellani. Minun mielestäni kukaan ei voi mennä sanomaan itsemurhasta kírjoittaville, ovatko he tosissaan vai leikkimielellä. Jokaisen itsemurhasta puhuvan jutut on otettava todesta, vaikea kyllä ulkopuolisena kirjoitella tuntemattomille tyypeille, mutta anyway..Itselläni on kokemus siitä etten ikinä olisi voinut kuvitellakkaan oman siskoni itsemurhaa ja hänen vihjailuihin en ottanut kantaa. Luulin niitä vain typeriksi heitoiksi ja turhaksi elämän dramatisoinniksi. Päivä koitti kumminkin, poissa iäksi ja ikävä sanoin kuvaamaton. Ei sittenkään ollut leikkiä, ei... Rest in peace my little one, ì`ll always love you


      • Anonyymi

        Lääkäriin tuon kuuluu mennä ja sa@da apua.


      • Anonyymi
        myös lukenut kirjoitti:

        ei kai se muutakaa tuo tuollanen ole ku säälinkerjäämistä.keksitään mitä ihmeellisempiä itsensätappo-keinoja ja sit täällä kysytään "onko hyvä kikka"?alkaa olemaan jo vähän naurettavaakin!(siis jotkut tapaukset)!!

        Totta puhut ja onhan se naurettavaa kysyä neuvoa oman henkensä riistämiseen. Lääkäriin noitten puheitten kanssa kuuluu mennä eikä kiusata muita sekopäisillä tempuilla. Hyvät mieliala lääkkeet on keksitty ym jos unen kanssa ongelmia.. Tiedän kun olen itsekin seonnut kun en saanut nukuttua. Mulla kaikki hyvin nyt kun lääkitys kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut ja onhan se naurettavaa kysyä neuvoa oman henkensä riistämiseen. Lääkäriin noitten puheitten kanssa kuuluu mennä eikä kiusata muita sekopäisillä tempuilla. Hyvät mieliala lääkkeet on keksitty ym jos unen kanssa ongelmia.. Tiedän kun olen itsekin seonnut kun en saanut nukuttua. Mulla kaikki hyvin nyt kun lääkitys kohdallaan.

        Just niin. Hyvä kommentti. Lääkkeet on keksitty


    • So yong and so gone

      Asiat ovat saaneet uskomattomalta tuntuvan käänteen. Eivät valitettavasti minun asiani, mutta muut asiat. En kirjoita enää.

      • palstaa lukeva

        hyvä niin,ettet tuollasia kirjota.huomasit varmaan itekkin miten typerää se oli...


      • Anonyymi

        No toivotaan että asiat on paremmin.


      • Anonyymi
        palstaa lukeva kirjoitti:

        hyvä niin,ettet tuollasia kirjota.huomasit varmaan itekkin miten typerää se oli...

        Älä hän nyt.. Saattoi ottaa opikseen eikä yritäkkään.. Hyvä vaan kun on kanava jossa avautua


    • känni 6 krt viikossa

      Itse syön kolmea eri verenpainelääkettä. Käytän myös runsaasti alkoholia. Tätä on jatkunut vuosia, mutta hengissä ollaan. Olokin on yleensä hyvä.

      • 78v

        Kuolee ihan itekseen muutenkin


    • Exitus letalis

      Jos ei ole omaisia niin kuka välittää hoitaa yksinäistä ihmistä. Jokainen väistelee vastuutaan, asia ei kuulu oikein kellekkään. Tulin sairaalasta isosta leikkauksesta.Poistuessani kysyivät onko kukaan ottamassa vastaan kotona. Ei ollut . Taksikuski oli ainoa ,joka pyynnöstäni matkalla haki kaupasta ruokaa niin että saatoin muutaman päivän levätä kotona että pystyi itse kauppaan. Näin helsinkiläinen koti-apu toimii ja meitä on paljon.

    • Anonyymi

      Pulssi heikkenee ja taju lähtee.. Tuskin siinä lopussa mitään tajuaa. Miten paljo niitä lääkkeitä on otettava?

      • Anonyymi

        Tämän haluaisin minäkin tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän haluaisin minäkin tietää.

        Mihin niitä lääkkeitä vielä säästäisit? Ota kaikki mitä sinulla on!


    • Anonyymi

      Toivottavasti keskustelun aloittaja on vielä elossa ja elämä paremmin. Yritin itse itsemurhaa perjantaina 13. päivä syyskuuta 2019. 2 ystävääni tuli seuraavana päivänä käymään ja löysivät minut löhes tajuttomana. Soittivat ambulanssin. Aloittivat lääkehiilen juoton minulle ja vietin vuorokauden poliklinikalla. Lääkärit ihmettelivät miten vahva sydämeni on, kun aikamoisen lääkearsenaalin otin. Harmittaa, kun jäin henkiin, sillä ei elämä ole paremmaksi muuttunut. Viikon päästä olen asunnoton, pitännee ensi viikolla painua järveen.

    • Anonyymi

      Itse kyllä tiedän millä tulen tappamaan itseni on sitä nyt niin monta vuotta mietty että toteutuksen vuoro tämän vuoden aikana
      Terveisin kyllästynyt kansalainen.

      • Anonyymi

        Niin, luulette, että kuoleman jälkeen olette helpottuneita, koska menette olemattomuuteen, mutta näin ei ole.

        Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.

        Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe