Lääke löytyi lehtikauppiaille!

Hannu J

Tämä nuori, ystävällinen ja puhelias lehtikauppias neito soitti. Hän kauppasi tunnettua lehteä erikoishintaan. Aloitti sen tutun myyntipuheensa, kertoi että olet aiemmin tilannut kyseisen lehden. Halusin tilanteesta hellävaroin eroon. Silloin hoxashti:
Kerroin että olen sokea, en voi lukea! Aiemmin näin lukea, mutta en enää saatuani sulaa lyijyä naamaani! Anteeksipyyntöjä rupesi sateleen...

16

4343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ...

      • kaupustelijoille

        "minulla on kyllä suoramarkkinointikielto"(joka oikeasti onkin, mutta ei näytä sekään toimivan) Lopettaa myyntipuheen siihen paikkaan ja sanoo korjaavansa asian tietoihin.

        näin sanoin ennen:

        "Olen töissä nyt, en voi puhua.."

        "Kiitos ei ja kuulemiin" ja luuri korvaan

        tai kun tilaa ja peruu ensimmäisen lehden tultua, ei ne viiti enää tarjotakkaan mitään. (toimi ainakin kaverilla)

        "


      • kumma juttu
        kaupustelijoille kirjoitti:

        "minulla on kyllä suoramarkkinointikielto"(joka oikeasti onkin, mutta ei näytä sekään toimivan) Lopettaa myyntipuheen siihen paikkaan ja sanoo korjaavansa asian tietoihin.

        näin sanoin ennen:

        "Olen töissä nyt, en voi puhua.."

        "Kiitos ei ja kuulemiin" ja luuri korvaan

        tai kun tilaa ja peruu ensimmäisen lehden tultua, ei ne viiti enää tarjotakkaan mitään. (toimi ainakin kaverilla)

        "

        Mulla on suoramarkkinointikielto ja se on toiminut todella hyvin, ei ole vuoteen yksikään puhelinmyyjä soittanut. Kestää muuten pari kuukautta ennenko tuo suoramarkkinointi kielto alkaa vaikuttaa.


    • Janna

      Ikävän usein nämä kaupustelijat soittavat tuntemattomasta numerosta. Silloin kannattaa kysyä tietääkö kyseinen soittaja, että tuntemattomasta numerosta kaupustelu on laissa kielletty. Yleensä menee jauhot suuhun. Näin todellakin on, Suomen laki kieltää sen, koska myyjäfirma pitää pystyä "jäljittämään" numeron perusteella.

      • Käyttökelpoinen idea

        ...


      • Janna
        Käyttökelpoinen idea kirjoitti:

        ...

        En ole mikään lakien asiantuntija. Tämän on minulle kertonut ystäväni, joka oli ottanut oikein asiakseen selvittää tätä. Hänen lakimiesystävänsä oli perehtynyt asiaan, koska myös ärsyyntyi näistä tuntemattomista rimputtelijoista. Lakimies kertoi jostain laista löytyvän tällaisen pykälän.


    • En tilaa

      En halua tilata lehtiä, koska luen ne kirjastossa ja sanomalehden luen töissä kahvitunnilla.

      Pääsen eroon puhelinmyyjistä sanomalla lyhyesti, että puolisoni on kirjastonhoitaja ja toimittaa minulle lehdet luettavaksi sieltä.

      Aina on mennyt läpi enkä ikinä ole ollut naimisissa enkä avoliitossakaan kirjastonhoitajan kanssa!!

    • En tilaa

      Minuakin inhottaa kun tulee puhelu "tuntemattomasta numerosta" ja siellä kun soittaja ilmoittaa nimensä ja sitten oikein lirkutellaan ja puhutellaan nimeltä ja kysellään kuulumisia...
      Vastaan aina etten tunne kyseistä henkilöä enkä ole ollut hänen kanssaa missään tekemisissä joten ei mitään asiaakaan pitäisi minulle olla. En juttele tuntemattomien ihmisten kanssa puhelimessa.
      Kuulemiin.

      Siis niin suuresti inhoittaa omalle reviirilleni työntyminen puhelimen kanssa...
      Jokaisella on oikeus omaan yksityiseen oloonsa.

    • tekosyitä ja verukeita

      Kaupustelijoille voi aivan hyvin sanoa, ettei heidän tuotteet kiinnosta. Kannattaa myös pyytää poistamaan heidän rekisteristä tiedot. En ole sen koommin saanut soitoja. Sanon myös ovelleni tuleville uskon yms. asioissa liikkuville asian kohteliaasti suoraan.

      Niin, tuli kyllä omasta aloitteesta kerran tilattua Kodin Kuvalehti ja kun ensimmäisen numeron sain totesin että ensimmäinen artikkeli oli vasta sivulla 24, siihen saakka pelkkiä mainoksia. Soitin päätoimittajalle joka kertoikin että heidän täytyy saada maksaja lehdelle. Minä en kuitenkaan maksa heidän mainoksiaan ja saan kyllä huonekalu ym. esitteet ilmasiksi ko. kaupoista halutessani. Sain tilauksen peruttua mutta kas tilaaja lahja jäi saamatta, niin oli tarkkaa. No, sitä en olisi tarvinnutkaan, eikä se toiminut minulle houkuttimena.

      • Janna

        No, lakipykälä ei ainakaan ole tekosyy tai veruke, jos myyjä soittaa tuntemattomasta numerosta. Se on silkka fakta. Näkyvästä numerosta soittaville minä ainakin sanon heti alkuun että kiitos, mutta tuotteet eivät kiinnosta. Kuulemiin ja luuri kiinni. En jää jaarittelemaan ja myötäilemään. Sillä konstilla saavat vain lisää pökköä pesään ja soittavat joka päivä, kuten eräskin Hesarimyyjä miehelleni..


      • hele
        Janna kirjoitti:

        No, lakipykälä ei ainakaan ole tekosyy tai veruke, jos myyjä soittaa tuntemattomasta numerosta. Se on silkka fakta. Näkyvästä numerosta soittaville minä ainakin sanon heti alkuun että kiitos, mutta tuotteet eivät kiinnosta. Kuulemiin ja luuri kiinni. En jää jaarittelemaan ja myötäilemään. Sillä konstilla saavat vain lisää pökköä pesään ja soittavat joka päivä, kuten eräskin Hesarimyyjä miehelleni..

        puhelu tulee tuntemattomasta numerosta?Tutut soittavat yleensä näkyvällä numerolla tai jos jostain syystä soittavat tuntemattomasta niin laittakoon perään viestin kun puheluun ei vastata?


      • joojoomiäs
        hele kirjoitti:

        puhelu tulee tuntemattomasta numerosta?Tutut soittavat yleensä näkyvällä numerolla tai jos jostain syystä soittavat tuntemattomasta niin laittakoon perään viestin kun puheluun ei vastata?

        En vastaa, jos en näe soittajan numeroa. Ja syy ovat kaupustelijat. Aivan sama vaikka olisi joku tuttu. Jos numeroa ei näy niin olkoon vaikka entinen tuttu sitten. Noita oudosti käyttäytyviä tuttuja on sen verran vähän lehtikaupiaisiin ja sokeille koirainvalideille rahaa kerääviin verrattuna että olkoon noin.

        Mutta joskus joku pääsee läpi. Ilmoitan ettei ole rahaa mihinkään (kerjääjät). Lehtimyyjille ilmoitan että lehti tulee jo enkä tarvitse toista.


      • vuosia
        hele kirjoitti:

        puhelu tulee tuntemattomasta numerosta?Tutut soittavat yleensä näkyvällä numerolla tai jos jostain syystä soittavat tuntemattomasta niin laittakoon perään viestin kun puheluun ei vastata?

        Vastaan koska minulla on salainen numero ja iäkkäillä isovanhemmilla on myös salainen numero. Heile on vastattava jos vailla tarvitsevat apua tms.
        Kaupustelijat ei ole ongelma kun numero on salainen eikä anna sitä joka paikkaan.


      • salainen numeroq
        vuosia kirjoitti:

        Vastaan koska minulla on salainen numero ja iäkkäillä isovanhemmilla on myös salainen numero. Heile on vastattava jos vailla tarvitsevat apua tms.
        Kaupustelijat ei ole ongelma kun numero on salainen eikä anna sitä joka paikkaan.

        Vaihdoin matkapuhelinnumeron salaiseksi.. Ei mennyt kun viikko niin johan alkoi ihme puheluja tulemaan. Esim joku tarjosi aku ankkaa. Sanoin että kun mulle tulee jo. Sitten tarkisti nimeä ja osoitetta Eikä sinne päinkään. No selvisi sitten että numero jonka sain oli ollut jollain vanhalla miehellä. Vuoden ajan mulle soitteli kaiken maailman mummelit ja lehden myyjät ja kysyivät Viljo Hulkkoa. (Olen noin parikymppinen nainen). Sillon paloi hihat kun vastasin yhtävällisesti eräälle soittajalle että ei löydy enää tästä numerosta niin alkoi tivaamaan multa Viljon uutta numeroa. No hitostako minä sitä tiedän kun mies on asunut ihan toisella puoleella Suomeakin. (Jäljitin muutaman puhelun samalle paikkakunnalle ja oletin että mies oli sieltäpäin)


    • Adam

      Miksi pitää olla epäkohtelias, työtäänhän ne nekin tekee!!! Mille susta tuntuu jos joku ulkopuolinen, ehkä tuotteesi loppukäyttäjä tulis vittuilemaan sulle... Haukkuis paskaksi jne. Pikkasen kunnioitusta puhelinmyyjiä kohtaan!!

      • heinoska

        If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen. - (Juhani "Tami" Tamminen)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe