Millanen maila?

aloitteleva

Mitä asioita pitää ottaa huomioon hankkiessa salibandy mailan?

Millainen maila on hyvä?

115

28700

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tindeliini88

      * Mailan pituus, (n. /-5cm navasta on suositeltava)
      * Varren jäykkyys (miehille ja naisille erilaiset suositukset, riippuu myös pelipaikasta ja -tyylistä, onko ns. ruista ranteessa..)
      .
      .
      .

      Kyseleppä lisää alan liikkeistä, siellä neuvotaan mielellään ja muista, että myyjät ovat siellä sinua varten. Parempi ostaa kerralla kunnon maila.
      Muun muassa Fat Pipe, Karhu, Exel, Canadiens ovat hyviä.. Hintahaarukka on yleensä jotain välillä 40-80 euroa, mutta kannattaa tsekata kauden jälkeiset tarjoukset!

      • aloitteleva

        Kiitos vinkeistä!
        Lisää saa laittaa jos tulee mieleen, kukavaan!


      • aloitteleva

        Huomasin, että mailojen lavoilla on eroa, joissakin on suurempi kuoppa niiden päässä, kuin toisissa. Onko suurempi kuoppa parempi pallon hallinnan kannalta, onko sellanen sallittu peleissä?


      • hebi^^
        aloitteleva kirjoitti:

        Huomasin, että mailojen lavoilla on eroa, joissakin on suurempi kuoppa niiden päässä, kuin toisissa. Onko suurempi kuoppa parempi pallon hallinnan kannalta, onko sellanen sallittu peleissä?

        kyllä sillä on eroa minkälainen kuppi sielä mailan päässä on. se isoin sallituin käyristys oli mun mielestä jotain n.3 cm. tämän hetken parhaaksi mailaksi on kehuttu exel edge 2.7:mää. eikä se ole edes kallis, se maksaa intersportissa kuuskymppiä.


      • Jehu
        hebi^^ kirjoitti:

        kyllä sillä on eroa minkälainen kuppi sielä mailan päässä on. se isoin sallituin käyristys oli mun mielestä jotain n.3 cm. tämän hetken parhaaksi mailaksi on kehuttu exel edge 2.7:mää. eikä se ole edes kallis, se maksaa intersportissa kuuskymppiä.

        No ehkä sitä Edgee on kehuttu parhaaks mailaks tällä hetkellä, mut siitä nyt voi olla montaa mieltä. Ei sellasta mailaa ookkaan ku "maailman paras".. Mä ainakin pelasin ennen Exelillä, mut nyt kun oon parisen vuotta pelannu Fat Pipella ni en vois enää kuvitellakaan vaihtavani takaisin. On ne vaan niin erilaisia ja oon tottunu siihen fättäriin..

        Helpoin tapa on vaan kysyä niiltä myyjiltä. Ne neuvoo sulle kaiken tarvittavan. Mutta muista et jos ne käy tyrkyttämään sulle jotain 80 euron mailaa, ni sun ei oo mikään pakko ostaa sitä. Ite just tänään ostin Fatpipe Whipin 36 eurolla ja se on ihan loistava maila..:D Eli ei tarvii maksaa 80 euroa ollakseen hyvä maila. Totta kai myyjät haluu että ostaisit sen kalleimman..

        Ja toikin sääntö, että 5cm navasta ylöspäin, on ihan sieltä revitty.. IHAN KAIKKI mailan ostamiseen liittyvä mukaanluettuna pituus, jäykkyys jne jne on YKSILÖLLISTÄ. Valitettavasti vaan harvoin on mahollisuus päästä kokeilemaan mailoja ennen ostamista. Joten kokeilet siinä kaupassa sen verran mitä voit ja sit ostat sen mikä tuntuu parhaimmalta. Ehkä ekaks mailaks ei kannata ostaa sitä kaikkein kalleinta, jos se ei sit ookkaan se paras mahollinen. Ja sit kun saat enemmän tietoo ja kokemusta eri mailoista (esim. voit kokeilla joukkuekavereitten mailoja) ni seuraava maila sopiikin sitten vielä paremmin sulle. TSEMPPII..!!
        Ja muista et se maila on kuiteki vaan apuväline, tekniikka se on tärkeintä. Mitä parempi pelaaja, sitä pienemmät erot eri mailojen välillä sen pelaamisessa..

        No jokatapaukses..onnet sulle..!


      • mk10
        hebi^^ kirjoitti:

        kyllä sillä on eroa minkälainen kuppi sielä mailan päässä on. se isoin sallituin käyristys oli mun mielestä jotain n.3 cm. tämän hetken parhaaksi mailaksi on kehuttu exel edge 2.7:mää. eikä se ole edes kallis, se maksaa intersportissa kuuskymppiä.

        No voi hitto kun fat pipe on paras


      • kokemusta on
        mk10 kirjoitti:

        No voi hitto kun fat pipe on paras

        Mk10 must fatpipe on kyllä aika huono must oxdog on paljon parempi


      • SäBä00

        Itellä sellanen Salming Quest 3 X-shaft TipCurve se on sellanen välttävä mailalla tosin ei ole väliä jos osaa pelata kuhan se on sopivan kokoinen


    • Esim.

      Esim. ei mikään kallis maila mutta hyvä

      • Säbääjä

        Semmonen maila, joka taipuu mukavasti ja on myös pehmeä lapa. Fat pipe raw 26 tai whip 30 on tosi hyviä vaihtoehtoja. Ota huomioon että molemmissa on ovaali otepinta, mutta kuten miljoona kertaa tällä palstalla, kysy myyjältä.


      • jiwrhsezhtioserseiuf
        Säbääjä kirjoitti:

        Semmonen maila, joka taipuu mukavasti ja on myös pehmeä lapa. Fat pipe raw 26 tai whip 30 on tosi hyviä vaihtoehtoja. Ota huomioon että molemmissa on ovaali otepinta, mutta kuten miljoona kertaa tällä palstalla, kysy myyjältä.

        jos se lapa on semmone saatanan makaroni ni ei oo kenelläkää mukavaa.. mailan kaa sama


    • niksin noksin

      se riippuu että rannaatko vai vedät lämäretä jos vedät lämäritä niin mailan pitää olla aika jäykkä (jos on plajon habaa niin voi olla vähän jäykempikin) ja aika kova lapa pehmeällä lavalla vedot ovat aika löllöjä ja epätarkkoja...

    • eetux

      Osta exel razor 2.7 oval hyvä maila.

      ainakin mun mielestä

      • yyberi E

        exel e 2.5 on loisto maila.. hinta oli vain 35e.. 5star lapa,e-grippi ja nano staff varsi.. suosittelen..


    • Unihoc !

      ittelläni on Unihoc:eja. ne on aika kalliitta mutta se ei haittaa koska maila on aivan älyttömän mahta. tädellinen kosketus palloon kevyt tarkat vedot, taiuu helposti, unihoc player on paras lapa unihocin lavoista

    • ???????

      kantti ostaa fat pipe org 31

    • säbä #15

      Niin aloittevalle joku Exelin helppo ja yksinkertanen maila olis hyvä. Kaupassa myyjät tietää yleensä mikä sopii alottelijalle. Oon ite pelannu 5 vuotta ja alotin exelillä, ja matkan varrella on ollu UNIHOC ja BLAST iha pro mailoja kaikki, varsinki nykynen BLAST!! Mut Blastit ei ehkä iha alottelijalle oo parhaita, ja melko arvokkaita ovat.

      • Jebouee

        Blastit on ihan halpaskeidaa. Unihocin mailat ehottomasti parhaita.


      • Vakavatimo

        En tiedä miksi blast ei sopisi aloittelijoille, erityisesti G-blaster, trickyleroy ja D-blaster lavalla varustetut mailat ovat erinomaisia aloittelijoille, ja näistä ainakin trickyä ja dblasteria näkyy salibandyliigassa.

        Ja mailan arvokkuuskin vaihtelee rutkasti, blastilta oli kilpatason trickyleroy 2.7 mailoja myynnissä 15e/kpl hintaan, ja uskoisin vakiohinnan olevan noin 50e.


      • fatpipe

        Ainoo oikea maila on kyllä Fatpipe... muta onhan se tietenkin oma mielipide , mutta en mä menis koskaan ostaan unihocin tai blastin mailoja ;D


      • Fatpipe forever
        Jebouee kirjoitti:

        Blastit on ihan halpaskeidaa. Unihocin mailat ehottomasti parhaita.

        Blastit onkin iha shaissee, mut unihoc on myös iha perseest... Fatpipe=ainoa ja oikea :P


      • mk10
        Fatpipe forever kirjoitti:

        Blastit onkin iha shaissee, mut unihoc on myös iha perseest... Fatpipe=ainoa ja oikea :P

        just nii fat pipe on aina mun para maila erkki.


      • mk10
        mk10 kirjoitti:

        just nii fat pipe on aina mun para maila erkki.

        siisparas maila merkki


      • on kokemusta
        mk10 kirjoitti:

        siisparas maila merkki

        Fat pipet on mus huonoja koska ne on niin kömpelöjä must oxdog Fusion 3.2 on paljon parempi


    • fatpipe rage

      kumpi rage lapa on parempi löysä vai jäykkä

      • Vakavatimo

        Omista kokemuksista sanon että löysä rage on todella huono katusählyssä jossa lattian kitkataso on suurempi kuin mitä mailoille on suunniteltu, mutta sisätiloissa en huomannut mainittavaa etua kummastakaan jäykkyydestä. Ragen löysä tuntuu jostain syystä löysemmältä kuin muut fatarin muut lavat, johtunee siitä että ragen lapa on iso mutta silti samanpainoinen kuin muut lavat (~68-75g riippuen mailan mallista ja jäykkyydestä)


      • fatpipe

        jäykkä ehdottomasti!


    • ebaa-
    • -blast-

      onko blastin mailat hyviä ku ooon ajatellu ostaa ?

    • BlastNegative

      älkää ostako Blastin mailoja

      • niin miks

        Sanoppa miks ei kandee


    • se joka tietää

      suosittelen ostamaan joko fatpipe bowin tai unihocin top ligth

      • best player

        Toi tyyppi on ihan oikeessa, pelaan ite BOW:illa


      • djgsjsksi
        best player kirjoitti:

        Toi tyyppi on ihan oikeessa, pelaan ite BOW:illa

        Kumpi ois parempi tuo fatpipen s-bow vai 100G? Oisin mailan tarpeessa ku hajosi vanha ja se oli muutenki juniorimaila


    • mun mielipide

      Mun mielestä kannattaa ostaa joltain kaverilta hyvä mailan varsi ja sit ostaa kaupasta lapa ja grippi sitte kasata se vaan ite niinku haluu niin sitä voi muakata millo haluu :D tai sit vaan kysyy neuvoo myyjiltä tai kamuilta.

    • kokemusta on

      Ostakaa exel doublecurve 2.5 sitä parempaa mailaa ei löydy. ite oon kokeillu kaikki paskat ja tuohon päädyin!

      • fatpipe

        tuplamutka on aivan täyttä paskaa...


    • Salibandyaharrastava

      Oon tässä etsiskelly tota fatpipen bow 30. En oo löytänyt mitään jossa tota 30 myydä. Bow26 kyllä löytyy , mut tietäiskö kukaan mistä niitä löytäs??

    • tytteli.85

      fat pipe bow 28, ehdottomasti paras! En vaihtais mistään hinnasta..

    • bhgntyhbnjhj

      bbbbbbbbbbbbbbbbbbbh.,,,,,,,,,,,,,,,uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugkjtfhgesnhtegt räititrdfkcltgbfl,tjhgmöjhm,j,jhnbjhnbn

    • exel on huono

      FaTpIpeN BoWit parhaita!!!!!!!!!!!!!

    • Ensinnäkin Fat Pipe ei valmista bowia jäykkyydellä 30, mutta 26 ja 28 löytyy.

      Suosittelen itse ihan sitä suoraa perusvartta. Lapa vaikuttaa pelaamiseen kaikista eniten. Kokeiltu on niin s- kuin normi bowia, unihocin curvea (1.5 ja 3.0) sekä näitä zonen virityksiä. Enemmänkin ovat vain haitaksi nuo varren vääntelyt ja tuomassa lisähintaa.

      • fatpipe

        Fatpipe 32 kyllä löytyy...


    • löytyy...

    • OXDOG!!!

      osta OXDOG Hybrid
      on aivan uusi merkki ja paljon parempi kuin exel tai fatpipen useimmat mailat ;)

      • Vakavatimo

        Kerrotko minkä takia oxdog on parempi. Eihän siitäkään mitään iloa muille ole jos sanon pepsin olevan kokista parempaa.

        Itse en pidä siitä kun fatpipen lavoilla on tapana mennä herkästi rikki mutta sitä lukuunottamatta fatpipeltä löytyy maila kaikenlaiseen makuun.
        Sillä välin exelin esitaivutetuista mailoista en välitä koska niissä modifointimahdollisuudet on huonommat kuin puhtaassa mailassa, ja ainakaan itse en osaa pelata käyrällä lavalla ja se on todella vaikea taivuttaa pois lavasta jos se on rakenteellisesti käyrä.

        Sitten on tietysti unihocit x3mit blastit ja vehkeet mutta niihin en nyt halua mennä koska postauksesta tulee pitkä.


      • niin oot

        Oot niin oikeessa


      • kuka on

        Oxdogin suurin osa mailoista on ihan loistavia mut en oo kokeillut tota hybribbiä


    • Tämmösel mää aloti
    • TGEWTR

      RFRGFRFFRGTR

    • Vakavatimo

      Ensinnäkin kannattaa jättää huomiotta kaikki vinkit jossa ilmoitetaan jonkin mailan tai merkin olevan paras.

      Mailassa tulisi huomioida pituus, juurikin noin navan korkeudelle on yleisesti hyväksytty pituus, kunnes kasvat niin pitkäksi että se ei riitä jolloin on syytä käyttää maksimipituista mailaa (99-101cm, riippuu mallista, 101cm pisin liigassa sallittu maila)

      Gripeissä on eroa, nämä rullagripit menevät helpommin pilalle mutta ne saa myös vaihdettua näppärämmin kuin umpigripit. Kuvat helpottamaan asiaa:
      Rullagrippi: http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/75/1fapsf4b3r8lg5e3.jpg
      Puoliksi umpigrippi: http://www.x3m.com/media/1251/1_cut_pro.png

      Ovaali vs pyöreä varsi on melko kiistelty mielipide asia, useat pelaajat sanovat että pallotuntuma on parempi pyöreässä, mutta ovaalipinnasta saa jykevämmän otteen. Ovaalipinnassa otetta ei voi hienosäätää vaan se asettuu automaattisesti käteen.
      Jotkin mailat (käsittääkseni ainoastaan exel) ovat rakenteeltaan ovaaleita, toisissa ovaalius muodostetaan gripin alla olevalla teipillä.

      Varren jäykkyydestä sen verran, että mitä alhaisempi numero (23mm max sallitty jäykkyys) sitä voimakkaampia vetoja saat tehtyä, nämä vedot epäonnistuvat helpommin pelitilanteessa jossa voi olla huono tasapaino laukaisuhetkellä. Suosituin jäykkyys on 27mm, yli 30mm alkaa olla lasten ja naisten käyttöön suunniteltuja.

      Nykyään on hittibuumi laittaa varsiin erilaisia käyryyksiä ja mutkia (megacurve, bow..), itsellä ei ole kyseisistä mailoista juuri kokemusta. Useat epäluotettavat lähteet sanovat että kannattaa totutella sellaiseen, mutta ainakaan liigapeleissä niitä ei näy ja itse en ylläty jos ne jossain vaiheessa tulevat laittomiksi jolloin on totutellut huonoon pelivälineeseen.

      Lapa onkin sitten se mailan tärkein osa. Osa mailoista on jo esikäyristettyjä jotka sopivat hyvin aloittelijoille. Monet kokeneemmat pelaajat suosivat mahdollisimman suoraa lapaa jotta syöttely onnistuu vaikeasta asennosta paremmin ja rystylaukaukset pysyvät vaarallisena. Laukaus itsessään on vaikeampi suorittaa suoralla lavalla, erityisesti ns. kiertorannari. Myös erilaiset veivaukset ja pyörimiset on vaikeampi suorittaa suoralla lavalla ja ilmaveivi on täysin mahdotonta. Esikäyristettyjä lapoja voi olla myös vaikeampi käyristää oman maun mukaan, esimerkiksi exel chill vääntyy miten sattuu. Vaikka esikäyristetyt mailat sopivatkin erityisen hyvin aloittelijoille niin myös osa huippupelaajista käyttää esikäyristettyä mailaa, sillä mailat on esikäyristetty oikein fiksusti.

      • Fatpipe

        No ei se ilmaveivi sillä suoral lavalla ole todellakaan mahdotonta...-.-
        ja sitä paitsi älä käy vittu runkuttaa mistää boweist tai megacurveist ku vittu ei oo tietoo asiast...-.- no megacurve nyt onki bullshittii mut bowi on iha best...-.-


      • onko täs järkee
        Fatpipe kirjoitti:

        No ei se ilmaveivi sillä suoral lavalla ole todellakaan mahdotonta...-.-
        ja sitä paitsi älä käy vittu runkuttaa mistää boweist tai megacurveist ku vittu ei oo tietoo asiast...-.- no megacurve nyt onki bullshittii mut bowi on iha best...-.-

        Kuka tietää onko tässä järkee aion yhdistää valkoisen Chill lavan oxdog Fusion 3.2 varteen onko siinä mitään järkee on enemmän tällänen puolustaja


    • säbää5v

      tota noinn niin olis itellä kans uuden mailan osto eres ja kolme vaihtoehtoa:
      exel x-play 3.2/exel x-play 2.5/exel doublecurve uniflex......eli mikäs näistä se ''paras''....oon enemmän tällänen kikkalija tyyppi eli veivit onnistuu jne.

      • Vakavatimo

        Jos olet pelannut sählyä 5v niin uskoisin että tiedät minkä mailan tarvitset, noissa mainituissa vaihtoehdoissa xplay 2.5 on ainut aikuisten maila. Ja xblade lavalla ei erityisen hyvin veivit onnistu, itseasiassa ne onnistuu suoralla megalomaniacin lavalla (joka on nyt tätä exeliä jota ilmeisesti fanaattisesti kannatat) ihan yhtä hyvin jos osaa veivata. Sen sijaan megalomaniaciin voi taivuttaa kupin jolla sitten onnistuu erikoisemmatkin temput.

        Pituus ja paino lähinnä määrittää sen että miten pitkän ja jäykän mailan tarvitset.


    • Juuviis

      Oon 176cm ja pelaan d-junnuis centterinä nii oisko Fatpipen bow 28 wiz hyvä maila mulle?? vai olisiko jokin parempi maila. Olen pelannu ennen Exel Chillillä joka on 3.2 jäykkyine nii se rupee olee liian löysä mulle... varsinkin lämäreissä

    • XD

      se riippuu siitä kuinka tykkää pelata voi sulla olla 101 cm vaikka oot joku 147cm se on iha siitä millasella on helppo pelata ja oppinu pelaamaan

    • ke

      mailan pittää olla kestävä

    • Hyvä ?

      itekkin mietin samaa että mikä maila ois hyvä mulle.kaverilta oisin ostamassa Exel Chill! 2.5 90cm ,se on 1 vuoden vanha. Itse olen n 155cm pitkä ja "harrastanut" sählyä/salibandya n 1,5 v , että oisiko tommonen Chill! hyvä maila , koska tykkään lämäreistä, mutta ranteenkin pitäs onnistua hyvin ja nopeasti kertokaa mielipide.

      • Chill !!!!!!

        Chill X:sät on parhaita


      • ei oo
        Chill !!!!!! kirjoitti:

        Chill X:sät on parhaita

        Ei oo


    • olen kokeillu

      mikään maila ei ole paras.ja jos on koko ikänsä pelannut suoralla varrella niin noi doublecurvet on ihan paskoi.ite kokeilin tommost doublecurve vartta nii vedot lähte jonnekki iha muual mihi piti vetää ja sit ku aloin taas vetelee suoral varrel nii vedot lähti sinne mihi niitte pitääki lähtee.

    • täsä ois hyvii

      Chill,Doublecurve,megacurve siin on esim mun mielest hyvii mailoja ku ite tykkään eniten exelin mailoist ja myös noi oxdogit on hyviä myös

    • säbää 2v
      • hyh mieti

        Huom oot ite aloittelia ette mietivähän


    • Wiz on hyväää!!!!!!!

      Fat pipe bronco wiz 28 on hyvä aloittelialle koska lapa on hyvä suorana ja taivutettuna. Sitä on helppo taivuttaa ja kun kärkeen laittaa pienen kupin nii pallonhallinta on todella helppoa. Grippi on hyvä ja pitävä. Laukaukset lähtevät tarkasti ja terävästi.(riippuu tosin kuinka paljon lapaa on taivutettu. Jos oot kikkailija tyyppiä niin fat pipe hole tai exel edge ovat hyviä ja halpoja vaihtoehtoja. Jos olet vetäjä tyyppiä niin fat pipe orc on hyvä. Mutta Tuo bronco wiz 28 soveltuu molempiin!!

      • wiz is bad

        Wiz on hihan huono


    • trlol

      ostakaa unihoc infinity top light

    • Hmmm...

      PARAS MAILA ON CHILL!!!!! EN IITE PIDÄ FAT PIPESTÄ.

    • fatpipe tai exel

      itse ehdoittaisin exel chilli,fatpipe bow 28,doublecurve uniflex, megacurve 2.7(kallis),exel scream2.7, fatpipe infinity tai exel x-play

    • säbäilijä...

      mikä on paras maila harrastelijalle (treenit 2krt/vko)??? saa maksaa enintään 50e

    • T

      Suosittelen lämpimästi menemään johonkin liikkeeseen missä salibandymailoja myydään. Katsele ja pyörittele mailaa, kysy myyjältä lupaa jos saa palloa vähän pyöritellä. Siinä saa vähän tuntumaa niistä mailoista ja oppii nopeasti muodostamaan oman mielipiteensä.

      Sellaista ei ole olemassa kuin paras maila harrastelijalle tai paras maila ammattilaiselle.

      Kuten täällä on aikaisemminkin mainittu niin muutama tosiseikka kannattaa ottaa mailaa valitessa huomioon. Ensinnäkin mailan pituus on todella oleellinen. Mailan varsi muutaman sentin yli navan niin hyvä on. Mailan jäykkyys on myös hyvä ottaa huomioon. Mitä jäykempi varsi, sitä enemmän pitää olla ns. papua ranteissa.

      Tuohon max 50€ hintahaarukkaan tulee about tällänen valikoima, olettaen, että alle 90cm mailaa et tarvitse:

      Exel Doublecurve Uniflex Oval 90 MB (mailan pituus 90cm)
      Fat Pipe Fat Lady 30 (mailan pituus 95cm)
      Unihoc Evo3 29 (mailan pituus 100cm)
      Oxdog Hybrid 3.2 Oval (mailan pituus 92cm)
      Blast Basic Copper (mailan pituus 99cm)
      X3M Tycoon Oval (mailan pituus 100cm)
      X3M Cut Pro (mailan pituus 100cm)
      Karhu Hand of Doom 28 (mailan pituus 100cm)
      Karhu Hand of Doom Amplifier (mailan pituus 98cm)

      Suosittelen lämpimästi laittamaan budjettiin pari kymppiä lisää, jolloin valikoimasta tulee huomattavasti laajempi.

    • fatpipeordie

      itelläni on fatpipe wiz 27, ja sitä enne fatpipe wiz 26. kakskutone oli _-ei niin hyvä-_ ja se 27 oli tai no on todella hyvä ja on kestäny tosi monta vuotta.

    • säbäpelaaja

      ostin tossa viime viikolla unihoc player top light 29 ja on muuten mahtava maila

    • etsin uutta mailaa hinta luokassa 40-100

    • osaateko sanoa mikä curve maila kanataa ostaa

    • äääääääämmmmmmmmm

      itselläni on doublecurve jossa on melko käyrä lapa.. vedot lähtee ihan hyvin ja syötöt.. ostin budgetista 50e

    • Exel-doublecurve

      onko teistä hyvä se Exel-X kultainen lapa, että kandeeko sillä pelata että kestääkö hyvin, entä miten laukaukset lähtee. Onko kellään kokemuksia?

    • säbämaisteri

      paras maila mitä löytyy on fat pipe bow 26 valkosella rawin lavalla ja fätärin harmaa grippi. sillä onnistuu vähän kaikki mutta kaikki onkin kiinni omista käsistäsi....

    • säbämestari!

      aattelin uutta mailaa hintahaarukassa30-50 pituudella 87-90

    • unihocplayer

      Osta unihoc.

    • et voi sanoa että aloittelijan kannattaa ostaa unihoc sillä itse en osaa pelata sillä yhtää ja oon pelannu kauan enkä ostaisi aloittelijana unihocia mutta voi toki olla eri mieltä enkä kiellä sitä

    • säbääjä

      zone oxdog ja exel ovat ylivoimasesti parhaat

    • salibandya

      Minä tykkään tosta exelin chillistä Exel, Fatpipe, Unihoc on mielestäni hyviä mailoja

    • rauno kassem

      Sille on aivan sama mitä sulla on siinä kädessä mutta sillä pystyy pelaamaan vaikka puumaila ihan hyvin lähtee silläki enemmän se on pelaajasta kiinni kun mailasta. :P

    • kaikkia kokeillut

      Exel, Fat Pipe, Karhu, Unihoc, Salming, Blast. Nämä etunenässä salibandymailojen kehityksessä

    • Päle

      Haha, osta varma Chill 95cm 3.2, se on yksinkertaisesti paras. ja muista X lapa. ;) Tulee niitä böörejä!

      • ttrd

        Ihan paska joku X.. Ostakaa Unihoc!


    • säbäpelaaja

      itellä on nyt tuo Fat Pipe Hole27,sitä enne oli chill!ja se varsi on ihan täys paska,mul ainakin hajosi heti,mutta tuo x-play on kuitenkin kestänyt ,silti suositelen tätä holea tai sitten wiz27,holella onnistuu pallokontrolli veivit jne. iha tehdaskäyristyksellä ja aik samallail wizil ja lisäks helppo käyristää et hankkikaa wiz tai hole.:)

    • SussiSussi

      Really eka viesti 7 vuotta vanha, luuletteko et ettii vielki uutta mailaa?

    • Osta DC

      Mun mielestä kandee ostaa DoubleCurve (DC),
      niitä on monii eri hintasii hinnat 60-90$.
      Mutta kannattaa ostaa sellanen maila mikä tuntuu hyvältä ja on siitä tyytyväinen.

    • oxdog1

      Oon pelannu noin 6 vuotta fat pipella ja olen ajatellut ostaa oxdogin. Kannattaako? Onko kellään kokemusta kyseisestä mailasta?

      • Oxdog12

        Oxdog on mun mielest hynä ite pelaan Oxdog fusion 32 ihan hyvä maila.


      • 5v sählyy
        Oxdog12 kirjoitti:

        Oxdog on mun mielest hynä ite pelaan Oxdog fusion 32 ihan hyvä maila.

        5v,pelannut on ollu Exel xblade 2.8 ihan hyvä,fatpipe bazanga 2.6 ihan paska ja oxdog Fusion 3.2 han loistava Eli älkää ostako kyseistä fatpipeä


    • sb hullu

      Exelin kaikki mailat on aika hyvii hinta laatusuhteeltaa ja ite oon käyttäny exelii aika kaua! Salming matrix o aika halpa ja hyvä!

    • junnu g

      g series on paras ja oxdog hybrid (Y)

    • Oxdog12

      salming aero 32 ja quest 2 lapa. Voi olla ihan hyvä yhdistelmä. tilasin eilen.

    • Monia vaihtoehtoja

      Kyllä omasta mielestäni monelta mailamerkiltä löytyy hyviä vaihtoehtoja riippuen pelityylistä, paikasta ja siintä kuinka paljon löytyy massaa taikka voimaa. Itse pelaan tällä hetkellä g series orc yhdistelmällä ja olen ollut todella tyytyväinen mailaan. Mailaa hankkiessa on tärkeää ottaa huomioon mailan pituus ja jäykkyys sillä jos nuo eivät ole kunnossa mikä tahansa maila tuntuu huonolta. Eniten minulla on kokemusta Exelillä ja Fatpipellä pelaamisesta ja olen huomannut, että Exelillä chill lapa on minulle sattunut parhaiten jonkin 3.0 jäykkyisen suoran varren kanssa ja niinkuin jo kerroin Fatpipeltä tuo g series orc yhdistelmä ja tuolla olen pelaillut jo viimekaudesta asti ja niin pelaan jatkossakin. Myös esim unihoc voi olla hyvä pelaajille jotka omaavat hyvän pallonhallinnan ja haluavat lavalta lähinnä hyviä syöttöjä ja tarkkoja laukauksia, joten pakille todella hyvä ratkaisu. Muita hyviä merkkejä ovat myös Oxdog, Salming, Zone. Kannattaa jos mahdollista niin kokeilla vaikka kavereiden mailoja jos on mahdollista ja tehdä päätös omien havaintojen ja kokemusten perusteella.

    • TomHill
    • StevieBankos
    • miloki
      • hi oxdog is best

        H.mm Why :D


    • iltanen

      Ideoita mailasta 190cm selkävaivaiselle pelaajalle? Ilmeisesti tuo virallinen maksimipituus on 112cm, mutta olisko mahdollisuutta pidempäänkin varteen kun ei tule mitään virallista sarjaa pelattua?

      • puktu

        Must EI oo


      • puktu
        puktu kirjoitti:

        Must EI oo

        Pautsijos tilaat edition mailan nut en tiedä mist niitä saa


      • iltanen
        puktu kirjoitti:

        Pautsijos tilaat edition mailan nut en tiedä mist niitä saa

        Ja mitähän tällä edition-mailalla tarkoitat?


      • puktu
        iltanen kirjoitti:

        Ja mitähän tällä edition-mailalla tarkoitat?

        Se on maila omien toiveiden mukaan eli maila on tehty omien toiveiden nukaan


      • puktu
        puktu kirjoitti:

        Se on maila omien toiveiden mukaan eli maila on tehty omien toiveiden nukaan

        Kässäätkö iltanen


    • iltanen

      Kyllä juu. Eipä kauheesti innosta erikseen tilata mistään mailaa kun hintaa kertyy tollaselle työlle varmaan ihan hyvin.

      • puktu

        Aika varmasti joo


      • puktu
        puktu kirjoitti:

        Aika varmasti joo

        Mut nyt mennään tähän aiheeseen eli mikä maila on hyvä must paras kokeilemani on oxdog Fusion 3.2 mut Se on enemmän kentästä pelaajasta ja joukkueesta kiinni


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe