Korvakynttilähoidot

kokemuksia?

Minulla on ollut vakava tärykalvovamma vasemmassa korvassani, joka heikensi myös kuuloani. Tasapainokin heitti toipumisjakson aikana ja ryhdyin ensimmäistä kertaa kokeilemaan joogaa, josta löytyikin apua. Sitkeän harjoittelun tuloksena myös paineet korvassa ja kipeä kireyden tunne katosivat.

Joku joogaporukassa kertoi minulle korvakynttilöistä, joilla on terveyttä edistäviä vaikutuksia. En ole vieläkään kokeillut sellaista, pelottaa hiukan kokeilla. Kysynkin teiltä, onko kenelläkään kokemuksia korvakynttilähoidoista?

Katso vaikka asiasta alla oleva linkki:
http://www.mandalatalo.com/palvelut-hopi.php

17

21754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpo

      todisti, että huijausta koko homma.

      Pahvituutin pohjalle kerääntyvä ruskea mönjä on vain tuutista palamisen takia irtoavaa vahaa.

      • vaan

        ...luonnonvahaa, josta korvakynttilä valmistetaan. Vaha joka palaa - kertyy poltettuun töttöröön, eikä tipu korvaan.

        Äskeinen vastaaja ei tiedä asiasta mitään.

        Suosittelen, kannattaa kokeilla :)


      • Kuvoinen
        vaan kirjoitti:

        ...luonnonvahaa, josta korvakynttilä valmistetaan. Vaha joka palaa - kertyy poltettuun töttöröön, eikä tipu korvaan.

        Äskeinen vastaaja ei tiedä asiasta mitään.

        Suosittelen, kannattaa kokeilla :)

        Katsokaahan tuolta "toimivan" korvakynttilän testausta.
        Kyllä meille kaikkee paskaa kaupitellaan -ja hölmöt uskoo!

        http://paholaisen-asianajaja.blogspot.com/2008/08/hopi-korvakynttilt.html


      • Kuvoinen
        vaan kirjoitti:

        ...luonnonvahaa, josta korvakynttilä valmistetaan. Vaha joka palaa - kertyy poltettuun töttöröön, eikä tipu korvaan.

        Äskeinen vastaaja ei tiedä asiasta mitään.

        Suosittelen, kannattaa kokeilla :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Korvakynttilähoito


    • utelias

      teetin Saarenmaalla kylpylässä korvakynttilä hoidon, silkkaa uteliaisuutta, ei tarvitse pelätä, makoilet vain kyljelläsi ja kuuntelet kynttilän rutinaa korvassa. En huomannut itselleni mitään vaikutusta,mutt kokeile, niin tiedät.

    • kandi

      Korvakynttilähoito on potentiaalisesti vaarallista, eikä sillä ole todettu olevan tehoa! Eräässä tutkimuksessa korvalääkärit raportoivat kynttilöistä aiheutuneen palovammoja, vahan juuttumista korvakäytävään/tärykalvolle ja jopa tärykalvon puhkeaman. (Ks. esim. englanninkielinen tutkimus Seedy et. al, Laryngoscope. 1996 Oct;106(10):1226-9).

      • kansankynttilä

        olin saarenmaalla jossa sairaanhoitaja teki minulletämän korvakynttilä jutun sekä viidelletoista muulle henkilölle kaikki olivat tyytyväisiä auttaa jopa poskiontelo tulehduksista kärsiviä ihmisiä. ei todellakaan ole varallista.jo muinaiset intiaanit käyttivät tätä hoitoa joka onkin intiaanien kehittämä.halpa ja turvallinen hoito.olen tehnyt sen jopa aikuiselle tyttärellenikin,oli muuten tyytyväinen tulokseen.


      • Kuvoinen
        kansankynttilä kirjoitti:

        olin saarenmaalla jossa sairaanhoitaja teki minulletämän korvakynttilä jutun sekä viidelletoista muulle henkilölle kaikki olivat tyytyväisiä auttaa jopa poskiontelo tulehduksista kärsiviä ihmisiä. ei todellakaan ole varallista.jo muinaiset intiaanit käyttivät tätä hoitoa joka onkin intiaanien kehittämä.halpa ja turvallinen hoito.olen tehnyt sen jopa aikuiselle tyttärellenikin,oli muuten tyytyväinen tulokseen.

        Kattokaas tuosta osoitteesta aiheeseen liittyvää tietoa!
        http://www.skepsis.fi/jutut/kynttila-korvassa.html


      • Kuvoinen
        kansankynttilä kirjoitti:

        olin saarenmaalla jossa sairaanhoitaja teki minulletämän korvakynttilä jutun sekä viidelletoista muulle henkilölle kaikki olivat tyytyväisiä auttaa jopa poskiontelo tulehduksista kärsiviä ihmisiä. ei todellakaan ole varallista.jo muinaiset intiaanit käyttivät tätä hoitoa joka onkin intiaanien kehittämä.halpa ja turvallinen hoito.olen tehnyt sen jopa aikuiselle tyttärellenikin,oli muuten tyytyväinen tulokseen.

        Vaikka korvakynttilöitä valmistava Biosun nimittää tuotteitaan "Hopi"-kynttilöiksi, hopi-intiaanien lääkintäperinne ei tunne tällaisia hoitoja. Vanessa Charles Hopi-heimojen neuvostosta on todennut, että korvakynttilähoito "ei ole eikä ole koskaan ollut hopien käyttämä menetelmä."[13] Hopi-heimo on toistuvasti pyytänyt, että Biosun lakkaisi käyttämästä nimeä "Hopi Ear Candle".[2] Biosun ei ole pyyntöä noudattanut ja väittää edelleen, että korvakynttilät ovat peräisin hopi-heimolta.


      • Mie

        Käytin pari kertaa korvakynttilöitä ja minun mielestäni ne olivat erittäin ihanat ja rentouttavat. Sitten yhtääkkiä minulla menivät korvat lukkoon ja poltin kynttilöitä uudelleen. Sen jälkeen korvia rupesi kutittamaan ja menin lääkärille ja korvatulehdushan se oli. Itselläni ei ole ikinä ollut korvatulehdusta jotenka luulisin että näillä kynttilöillä oli jokin vaikutus tähän tulehdukseen...olisiko se polttanut korvakäytävän ja tärykalvokin oli ihan tulehtunut.... taikka voihan se olla että ei ollut.


      • canada-korvakynttilä
        Mie kirjoitti:

        Käytin pari kertaa korvakynttilöitä ja minun mielestäni ne olivat erittäin ihanat ja rentouttavat. Sitten yhtääkkiä minulla menivät korvat lukkoon ja poltin kynttilöitä uudelleen. Sen jälkeen korvia rupesi kutittamaan ja menin lääkärille ja korvatulehdushan se oli. Itselläni ei ole ikinä ollut korvatulehdusta jotenka luulisin että näillä kynttilöillä oli jokin vaikutus tähän tulehdukseen...olisiko se polttanut korvakäytävän ja tärykalvokin oli ihan tulehtunut.... taikka voihan se olla että ei ollut.

        huomasitko katsoa korvalampulla ensin, että korvat ovat terveet, että hoidon voi tehdä.
        Tässä on yksi ero koulutettujen korvakynttilähoitajien ja kotihoitajien ero.
        jos korvakäytävässä on vähänkin punoitusta, jätän hoidon tekemättä, enkä koskaan tee hoitoa tarkistamatta korvia ensin.
        Itseasiassa canada kynttilöitä myydään vain koulutetuille hoitajille, hopikorvakynttilöitä saa melkein mistä vain. Hopi kynttilöissä on muovisuodatin, canada-korvakynttilät ovat täysin onttoja ilman suodattimia.


    • markettajussi

      joo, kävin ekaa kertaa korvakynttilähoidossa, ja oli muuten viimeinen kerta. korvakynttilässä oli ilmakupla joka paukahti niin että korvassa sätii vieläkin (vko takana). matka korvapolille edessä, korvakäytävä ärtynyt ja tärykalvon juuressa jotain mönjää joka hankaa tärykalvoa (ehkä) kipu sietämätön.

    • dosentti tosiasia

      Jos haluat ihan oikeasti vaikun pois korvasta, mene terveyskeskukseen sairaanhoitajalle. Tämä katsoo, onko siellä korvassa ihan oikeasti töhnää ja huuhtelee sen pois. Vaikeampaa on kirkastaa ihmisten järkeä, mutta sekin sujuu sujuu kun luet kirjan Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbooks 2014

    • naattori

      Kävin itse korvakynttilähoidossa, vaikka mitään tarvetta ei sinänsä olisi ollutkaan. En tiedä kuinka paljon vaikkua lähti itse hoidon aikana, mutta hoidon jälkeen sain topseilla kaapia vaikkua korvasta grammakaupalla. Alipaine ja lämpö ilmeisesti pehmensi vaikkua sen verran ja toi sitä lähemmäs korvakäytävän suuta, jotta sen sai hyvin kaavittua pois.

      Toisaalta sama efekti on toki saavutettavissa erilaisilla vaikunpoistoaineilla.

    • Sanniiiuuuu

      Ei topseilla saa kaapia korvavaikkua!

    • Anonyymi

      Syön verenohennus lääkettä. Voinko tehdä kynttilähoidon itse?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe