Kirjalliset...

tyhmä(kö)

Miten se prosessi oikeastaan menee sitten kun kirjoittaa kirjalliset ja se inssi...? joku puhui jotain että pitää mennä kirjoittaa se koe sinne katsastus asemalle? vai oonks mä ihan poissa? eiks sitä voi tehä autokoulus?

6

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j-o-r-e

      Jos meinaat teoria koettaa, niin sä et todellakaan voi tehä sitä autokoulussa.

    • jointti

      Kirjallisten kirjoittaminen on hieman väärä sanavalinta, sillä teoriakoe tehdään tietokoneella.
      Eli homma menee niin, että voit käydä autokoululla harjoittelemassa heidän koneillaan teoriakoetta yleensä milloin sinulle vain sopii. Kun on ikä täynnä ja ajokorttilupa myönnetty (pari viikkoa sen jälkeen kun olet toimittanut autokoulun toimistolle ajokorttimaksun, terveystodistuksen ja valokuvat) voidaan sinulle varata teoriakoe katsastuskonttorilta.
      Sitten menet sovittuna ajankohtana katsastusasemalle ja täti tiskin takana ohjaa sinut tietokoneelle rauhalliseen paikkaan. Ensin kone esittää sinulle nipun kirjallisia kysymyksiä, joihin vastaat painamalla painikkeita a,b ja c. Sitten tulee kuvakysymykset, eli kone esittää kuvan ja siihen liittyvän kysymyksen, esimerkiksi "saan ajaa suoraan tätä kaistaa" johon vastaat kyllä tai ei painikkeilla a ja c.
      kirjallisia kysymyksiä on kymmenen ja niissä saa tulla enintään kolme virhetta jä kuvallisia viisikymmentä ja niissä saa tulla enintään kahdeksan virhettä.
      Yleisesti ottaen teoriakoe on helppo, suurin osa pääsee ensimmäisellä yrittämällä läpi, jos viitsii opetella liikennesäännöt. Olen myöskin huomannut, että autokoulun harjoitustehtävät pukkaavat olemaan vaikeampia ja tilanteet ovat epäselvempiä.
      Kun teoriakoe on suoritettu onnistuneesti ja vähimmäismäärä ajokertoja on ajettu, voidaan sinulle varata ajokoe muistaakseni aikaisintaan kahden päivä päähän teoriakokeesta.
      Toivottavasti selkeni.

      • j-o-r-e

        Sen inssin voi kyllä varata ihan samalle päivälle teoria kokeen kanssa. Pari kaveria teki niin.


      • xxx
        j-o-r-e kirjoitti:

        Sen inssin voi kyllä varata ihan samalle päivälle teoria kokeen kanssa. Pari kaveria teki niin.

        jos kirjallinen ei mene läpi tulee sakkoa inssin peruutuksesta!!!


      • ihmettelijä
        xxx kirjoitti:

        jos kirjallinen ei mene läpi tulee sakkoa inssin peruutuksesta!!!

        Kuinka on mahdollista ettei autokoulussa kerrota jo hyvissä ajoin, miten tuo niin sanottu kuljettajantutkinto suoritetaan käytännössä!!! Ajokokeeseen ei voi mennä ennenkuin teoriakoe on suoritettu hyväksytysti.


      • tietoa
        j-o-r-e kirjoitti:

        Sen inssin voi kyllä varata ihan samalle päivälle teoria kokeen kanssa. Pari kaveria teki niin.

        Eri tutkinto toimistoilla voi olla eri käytäntö mutta pääkäupunkiseudulla ei voi tilata teorikoetta ja ajokoetta samalle päivällä, jos mokaa teoria kokeen eikä ehdi perutta ajoetta edellisenä päivänä joutuu maksamaan perutusmaksun 17.50 euroa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe