suonikohjuleikkaus

muhkurasääri

Olen 27v hoikka, liikkuva naisihminen ja minulla on toisessa pohkeessa ällöttävä paha suonikohju ja muutenkin raajojen suonet on pinnassa ja pullistelevat inhottavasti. Haitta on lähinnä vain kosmeettinen, vain muutaman kerran on ollut särkyäkin. Äidilläni on leikelty kohjuja, häneltä olen perinyt ilmeisesti tämän mukavan vaivan... Opiskeluajan siivouskesätyö sai muhkurani esiin.

Millaisia kokemuksia suonikohjuleikkauksista? Ilmeisesti tapauksessani ainoa vaihtoehto on hakeutua yksityiselle. Mitä tulee maksamaan ja kuinka paljon sairasvakuutus korvaa? Kauanko täytyy olla toipilaana?
Nämä pullistumat haittaavat elämääni tosi paljon, ei paljon pitkistä housuista viitsi luopua, rannalle meno enää vain haave :( .

27

44145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen elämä

      Minulta on leikattu vaikea-asteiset suonikohjut.
      Minulla sairaslomaa oli useita kuukausia, mutta Sinun tapauksessa taitaa olla sairaslomaa vain 2 viikkoa.
      Ei muuta kuin ala käyttämään tukisukkahousuja. Minäkin käytän mekkoa, mutta pitkää. Mulla on valtaisat haavat jaloissa, jotain 30 sm pitkiä sitten ne pienet haavat, mitkä yleensä ovat suonikohjujen leikkaustapa.

      Paranevat erittäin hyvin. Mutta pullistumisen ehkäisemiseksi suosittelen ehdottomasti tukisukkia tai sukkahousuja.
      Yksityisella, en tiedä. Minulla leikattiin 15 vuotta sitten ja maksoi 16 000 mk. Mutta kysy ihmeessä yksityisestä leikkaussairaalasta.

      • muhkurasääri

        ...ehkä teen tosiaan kärpäsestä härkäsen...onhan sitä pahempiakin ongelmia. Mutta etenkin näin kesän tullessa harmittaa. En tykkää yleensäkään pitää mitään sukkahousuja ja siksi tukisukkahousut on jäänyt hankkimatta... Mutta olen ajatellut, että kun saisin nämä jo tulleet pullistumat pois, tekisin kyllä vaikka mitä, ettei tulisi uusia. Nyt siis tuntuu vähän turhalta, kun koivet on kuitenkin pidettävä piilossa. Vaikka olisihan se hyvä, etteivät lisää ala pullistelemaan.
        Täytyy soitella yksityisille, jos apua löytyisi :) .


      • Julia
        muhkurasääri kirjoitti:

        ...ehkä teen tosiaan kärpäsestä härkäsen...onhan sitä pahempiakin ongelmia. Mutta etenkin näin kesän tullessa harmittaa. En tykkää yleensäkään pitää mitään sukkahousuja ja siksi tukisukkahousut on jäänyt hankkimatta... Mutta olen ajatellut, että kun saisin nämä jo tulleet pullistumat pois, tekisin kyllä vaikka mitä, ettei tulisi uusia. Nyt siis tuntuu vähän turhalta, kun koivet on kuitenkin pidettävä piilossa. Vaikka olisihan se hyvä, etteivät lisää ala pullistelemaan.
        Täytyy soitella yksityisille, jos apua löytyisi :) .

        Olen 33v ja sain myös perinönä suonikohjut, mutta toistaiseksi vain vasempaan jalkaan.
        Ei ne kauheasti vaivanneet, mutta en ole voinut muutamaan vuoteen käyttää shortseja tai hametta.
        Ja tänään kävin sitten yksityisellä poistattamassa ne. Operatio kesti vajaan tunnin
        ja maksoi 350e, josta kela maksaa takaisin 92e.
        Mielestäni se on ihan kohtuulinen hinta, kun muualla mistä kyselin, hinnat olivat alkaen 1500e. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa
        sairaslomaa sain 2 vkoa. Ainakin toistaiseksi on kaikki ihan ok.Käy netissä osoitteessa www.itakeskuksenpoliklinikka.fi


      • Ritu
        Julia kirjoitti:

        Olen 33v ja sain myös perinönä suonikohjut, mutta toistaiseksi vain vasempaan jalkaan.
        Ei ne kauheasti vaivanneet, mutta en ole voinut muutamaan vuoteen käyttää shortseja tai hametta.
        Ja tänään kävin sitten yksityisellä poistattamassa ne. Operatio kesti vajaan tunnin
        ja maksoi 350e, josta kela maksaa takaisin 92e.
        Mielestäni se on ihan kohtuulinen hinta, kun muualla mistä kyselin, hinnat olivat alkaen 1500e. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa
        sairaslomaa sain 2 vkoa. Ainakin toistaiseksi on kaikki ihan ok.Käy netissä osoitteessa www.itakeskuksenpoliklinikka.fi

        Tuliko sulle verenpurkaumia reiteen? Mulla sääri ok, 11 virkkuukoukkureikää 3tikkii sääri nivushaava,mut reisi on viel tosi kipee. Se meni tosi "mustelmaiseks" ja jalkapöytä viel pistelee ei vissii veri kierrä siel hyvin, vaik ei oo edes leikattu sielt.Leikkaus oli 6.5.


      • muhkurasääri
        Julia kirjoitti:

        Olen 33v ja sain myös perinönä suonikohjut, mutta toistaiseksi vain vasempaan jalkaan.
        Ei ne kauheasti vaivanneet, mutta en ole voinut muutamaan vuoteen käyttää shortseja tai hametta.
        Ja tänään kävin sitten yksityisellä poistattamassa ne. Operatio kesti vajaan tunnin
        ja maksoi 350e, josta kela maksaa takaisin 92e.
        Mielestäni se on ihan kohtuulinen hinta, kun muualla mistä kyselin, hinnat olivat alkaen 1500e. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa
        sairaslomaa sain 2 vkoa. Ainakin toistaiseksi on kaikki ihan ok.Käy netissä osoitteessa www.itakeskuksenpoliklinikka.fi

        Kiitti paljon tiedosta :) . Kuinka nopeasti operoitavaksi pääsee, onko jonoja? Töiden takia joudun odottamaan vielä ainakin syksyyn, jolloin voin olla poissa. Vaikka olisipa ollut kiva päästä näistä jo aiemmin...


      • Ritu
        muhkurasääri kirjoitti:

        Kiitti paljon tiedosta :) . Kuinka nopeasti operoitavaksi pääsee, onko jonoja? Töiden takia joudun odottamaan vielä ainakin syksyyn, jolloin voin olla poissa. Vaikka olisipa ollut kiva päästä näistä jo aiemmin...

        Mä olin jonossa 2,5 vuotta. Nyt jonoja ruvettiin purkamaan et nyt varmaan pääsee nopeemmin. Sain n. kolme vikkoo saikkuu, mut voi olla etten vieläkään mee sit töihin. Neljässä toipuu hyvin, riippuu tietty leikkauksesta.
        Oisko jollain muulla kertoo kokemuksia omista sk-leikkauksista?


      • rumat jalat
        Ritu kirjoitti:

        Mä olin jonossa 2,5 vuotta. Nyt jonoja ruvettiin purkamaan et nyt varmaan pääsee nopeemmin. Sain n. kolme vikkoo saikkuu, mut voi olla etten vieläkään mee sit töihin. Neljässä toipuu hyvin, riippuu tietty leikkauksesta.
        Oisko jollain muulla kertoo kokemuksia omista sk-leikkauksista?

        Olin Tampereella yksityispotilaana Hatanpäällä ja minulta suonikohjut siis leikkasi yksityislääkäri siellä. Menin täysin turhamaisuuttani leikkaukseen; minulla oli yksi viiden sentin suonikohju polven alla...kuvittelin että sen saa helpolla pois ja samoin joitakin pintasuonia. Näin ei käynyt, vaan muutaman päivän päästä leikkauksesta sain valtavat pintasuonet leikkauskohtien alle...meni vuosi niitä tuli lisää ja joka vuosi pahenivat. Nyt siitä on kulunut jo kymmenisen vuotta ja jalkani ovat ko. kohdista pullollaan suonikohjuja eli harvinaisen pahat. Suosittelen harkintaa leikkaukseen - ne eivät aina onnistu.


      • kohjujalat
        Julia kirjoitti:

        Olen 33v ja sain myös perinönä suonikohjut, mutta toistaiseksi vain vasempaan jalkaan.
        Ei ne kauheasti vaivanneet, mutta en ole voinut muutamaan vuoteen käyttää shortseja tai hametta.
        Ja tänään kävin sitten yksityisellä poistattamassa ne. Operatio kesti vajaan tunnin
        ja maksoi 350e, josta kela maksaa takaisin 92e.
        Mielestäni se on ihan kohtuulinen hinta, kun muualla mistä kyselin, hinnat olivat alkaen 1500e. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa
        sairaslomaa sain 2 vkoa. Ainakin toistaiseksi on kaikki ihan ok.Käy netissä osoitteessa www.itakeskuksenpoliklinikka.fi

        tästä lekuriasemasta?Olen itse menossa tuonne leikatavaksi ja hinnan halpuus ihmetytty,tosin oli ainut hinta joka sopi kukkarolleni.Kerro operatiosta yms?Onko lopputulos hyvä?komplikaatioita tms.?


      • kohjujalka
        Ritu kirjoitti:

        Tuliko sulle verenpurkaumia reiteen? Mulla sääri ok, 11 virkkuukoukkureikää 3tikkii sääri nivushaava,mut reisi on viel tosi kipee. Se meni tosi "mustelmaiseks" ja jalkapöytä viel pistelee ei vissii veri kierrä siel hyvin, vaik ei oo edes leikattu sielt.Leikkaus oli 6.5.

        missä? oliko paikallispuudutus vai,,?


    • jaloissa sähköpiuhaa

      Moi! Olen 36- vuotias kolmen lapsen äiti. Ekat kohjut oikeassa jalassa jo 15-vuotiaana. 23-vuotiaana leikattiin oikea jalka ja 24-vuotiaana vasen. Ne tehtiin selkäydinpuudutukessa. Oikean jalan leikkauksessa tehtiin 7 cm:n nivushaava, josta eräänlaisella vaijerilla vedettiin pahin pääsuoni pois.Toivuin joululoman aikana.
      Sitten syntyivät lapset ja jalat olivat tietysti kovalla rasituksella, kohjut vasemmassa jalassa tulivat taas näkyviin oikein vahvasti. Reidessä "Rautalammin reittiä", "Jorriinin juurta" tai "sähköpiuhaa". Sain viime kesänä sääreen ihottuman huonosta verenkierrosta. Aiemminkin oli jo ollut pienempi alue, mjutta sain sen pois reseptivoiteella. No helmikuussa sitten puhkesi alueella laskimo pintaan ja teki ns. säärihaavan. Terveyskeskuksessa hoito oli vain puhdistus, tulehduskipulääkettä ja töihin. onneksi äitini perushoitajana patisti minut yksityiselle kirurgille näyttämään. Vastaanotto maksoi vähän alle 50 eur. Lupasin osataa tukisukkahousut ja pitää niitä (86 eur)ja ilmoittaa kunnes haanva umpeutuu. Pari kuukautta meni ennen kuin haava umpeutui (ihottuma ei). Ilmoitin kirurgille ja parin viikon päästä siitä sain leikkausajan. Leikkaus tehtiin nyt nukutuksessa. nivushaava tehtiin ja 15 pienempää haavaa,suurimmassa osassa vain 2-3 tikkiä. tikit sain eilen pois. Jalka on ollut tosi kipeä (ei voi kävellä ilman kimmosidettä). Jalkaa pidetään koholla useita kertoja päivässä ja sidotaan nilkasta ylös asti.(kuukauden ajan) Syön 600mg tulehduskipulääkettä. Sairaslomaa 3 vkoa ja maksoi 350 eur. yhden yön vietin sairaalassa.
      Kosmeettinen haittahan jalkani ovat olleet oikeastaan aina, mutta nyt myöhemmin myös kipeät ja turvoksissa helteellä ja silloin kun olen seisonut/kävellyt paljon. Jalat palelevat myös helposti ja ne ovat nilkoista siniset.
      Tukisukkia on pidettävä loppuelämä, sanoi kirurgi, jos meinaa, ettei tulisi enää kohjuja. leikkaus ei siis poista sairautta, vaan suonet etsivät taas uudet reittinsä ja sukkien paineen avulla yritetään estää suonia pullistelemasta. jos olet perimässä saanut alttiuden sairaudelle, niin kohjut tulisivat käsiisi jos alkaisit kävellä käsilläsi. Kohjuja on siis hoikilla ja liikkuvaisillakin ihmisillä. Olen aiemmin harrastanut aktiivisesti voimistelua kolme-neljä kertaa viikossa ja näytökset päälle. Minusta on kuitenkin hassua, että tätä sairautta pidetään usein vain kosmeettisena haittana . Suonikohjut ovat riski ja varsinkin silloin jos sattuu sairastumaan vielä diabetekseen.

    • starde

      hei!

      itäkeskuksessa on suht kohtuu hintainen klinikka, yksityinen.

      leikkaukset alkaen 300 euroa

      • ikuinen riesa

        olen 38 v mies,sain perintötkijä lahjaksi suonikohjut.isältäni,äitiltäni ja veljeltäni on myös leikattu suonikohjut.itseltäni ensimmäisen kerran vuonna 2000 ja nyt 2009.kummallakin kertaa molemmat jalat.lääkärikin totesi että jalkani ovat todella raflaavan näköiset.nyt tuli jalkoihin noin 80 lekkaus haavaa.ei ole auttanut aktiiviset kävelylenkit ja tukisukkien käyttö.lääkärikin totesi,että kohjut tulee uusitumaan taas,no kolmatta kertaa odotellessa..leikkaukset on onnistunut hyvin ja toipuminen on ollut hyvä.ja olen päässyt kunnalliseen hoitoon todella nopeasti,mutta kaipa noi mun jalat ovat olleet sen näköiset ja seisoma työ,niin olen päässyt nopeasti leikeltäväksi.leikkaus vekit eivät ole mua haitanneet,mutta ymmärrän naisia jos heitä houlestuttaa jalkojen ulkonäkö.mun koipeni ei välttämättä ole kaikista silosimmat operaatioiden jälkeen...


    • ei kipua

      Mulle tehtiin eilen vasemman jalan suonikohjuleikkaus,oma lääkärini kuntapuolelta laittoi kiireellisen lähetteen joskus keväällä 2009,sairastin 2 laskimoveritulppaa v.2007.Jatkuva kipuilu jalassa,turvotusta ja voimattomuutta,siis vaikeutti työssäkäyntiäni.Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa,sain rauhoittavaa ja rentouttavaa lääkettä ennen puudutuksen laittoa,joten piikki ei tuntunut selässä juuri miltään.Leikkaus oli täysin kivuton,en tuntenut kuin epämääräistä painelua leikattavassa jalassa.Olin päiväkirurgian puolella ja kotiin pääsin n.3 tuntia leikkauksen jälkeen.Nyt jalassa nivusista nilkkaan ulottuva painesukka jonka voin poistaa 3 vuorokauden kuluttua,tikit sulavat pois itsestään.Edellisten laskimotukosten vuoksi joudun pistämään Klexane napapiikkiä 5 päivää ja syömään Marevania n.1,5 kk.Sairaslomaa sain 2 viikkoa,ja jatko katsottava sen jälkeen,teen työtä jalkojen päällä 10 tuntia päivässä,joten vielä vaikea sanoa miltä tuntuu.Kipulääkkeeksi sain Paramaxia,jota en vielä kuitenkaan ole joutunut ottamaan.Nivusalueella on pientä kipua,ei juuri muuta.Hintaa operaatiolle tuli vajaa 90 euroa.

      • kohjuleikkaus

        kuinka toivut?miltä jalka tuntuu jne.Itselläni leikkaus vasta edessä ja kaikki tieto tarpeen.jännittää-


      • ohi on
        kohjuleikkaus kirjoitti:

        kuinka toivut?miltä jalka tuntuu jne.Itselläni leikkaus vasta edessä ja kaikki tieto tarpeen.jännittää-

        nyt leikkauksesta pari päivää ja kipeä jalka edelleen on,varsinkin iltaisin tuntuu kiristystä,panadolia olen ottanut pariin otteeseen,nivusien vierestä on aika arka,yöllä vähän hankala löytää hyvää asentoa.Maanantai-iltana olis tarkotus ottaa painesukka pois,ja sit näkee jalan kokonaisuudessaan,komeat on ainakin mustelmat,paistavat nimittäin sukan läpi.Tukisukka pitäs sit koittaa työntää jalkaan,jos onnistuis jotenkin.Tuskinpa tänä kesänä ehtii hametta käyttää,ainakaan kovin lyhyttä!Kirurgi sano,että pieniä kohjuja saattoi jäädä ja suositteli joulun jälkeen vaahtoruiskutusta yks.puolella.


      • kohjuleikkaus22
        ohi on kirjoitti:

        nyt leikkauksesta pari päivää ja kipeä jalka edelleen on,varsinkin iltaisin tuntuu kiristystä,panadolia olen ottanut pariin otteeseen,nivusien vierestä on aika arka,yöllä vähän hankala löytää hyvää asentoa.Maanantai-iltana olis tarkotus ottaa painesukka pois,ja sit näkee jalan kokonaisuudessaan,komeat on ainakin mustelmat,paistavat nimittäin sukan läpi.Tukisukka pitäs sit koittaa työntää jalkaan,jos onnistuis jotenkin.Tuskinpa tänä kesänä ehtii hametta käyttää,ainakaan kovin lyhyttä!Kirurgi sano,että pieniä kohjuja saattoi jäädä ja suositteli joulun jälkeen vaahtoruiskutusta yks.puolella.

        kolme vkoa sitten. Edelleen on ihmeellistä kiristyksen ja painon tunnetta jalassa.Mustelmia siellä täällä, kellertävää-kirjavaa ihoa-näky ei ole komea..Hirvittää jääkö jalka tän näköseksi?Leikkaus arvet ei ole kovin mukavan näkösiä.Toivon että ne vaalenee.


      • miten kauan?
        kohjuleikkaus22 kirjoitti:

        kolme vkoa sitten. Edelleen on ihmeellistä kiristyksen ja painon tunnetta jalassa.Mustelmia siellä täällä, kellertävää-kirjavaa ihoa-näky ei ole komea..Hirvittää jääkö jalka tän näköseksi?Leikkaus arvet ei ole kovin mukavan näkösiä.Toivon että ne vaalenee.

        leikkauksesta tulee nyt reilu 2 viikkoa,huomenna ois ollu töihinlähtö mutta saikkaria haettava vielä lisää,jalassa edelleen sellasta inhottavaa kiristyksen ja paineen tunnetta,heti jos pitempään on jaloillaan,kyykkyyn en pysty menemään lainkaan,polvitaive ei annaperiksi.Iltaa kohden vain pahenee.Teen seisomatyötä,joten aivan turha lähteä edes yrittämään!


      • leikattu kerran
        miten kauan? kirjoitti:

        leikkauksesta tulee nyt reilu 2 viikkoa,huomenna ois ollu töihinlähtö mutta saikkaria haettava vielä lisää,jalassa edelleen sellasta inhottavaa kiristyksen ja paineen tunnetta,heti jos pitempään on jaloillaan,kyykkyyn en pysty menemään lainkaan,polvitaive ei annaperiksi.Iltaa kohden vain pahenee.Teen seisomatyötä,joten aivan turha lähteä edes yrittämään!

        leikkauksesta huomenna 4 vkoa. Minulla jalka alkaa olla näöllisesti tosi jees, arvetkin alkaa vaalenemaa, ja osassa jo uusi iho tilalle.Hyvälle siis näyttää.

        Kipua en tuntenut kuin parin vkoan ajan,tai itse kipua en oikeastaan ollenkaan,vaan ennemmin sellasta puristusta ja painoa. Ekan vkon kävelin tosi hitaasti.
        Mulla taas paikallaan olo, jalan kohoasento aiheutti paineen ja kireyden tuntua.Mitä enemmän liikuin ja kävelin,sen paremmalle jalassa tuntui. siksi aloin tokalla vkolla kävelemään säännöllisesti joka ilta parin kilsan lenkkiä.Aikaa meni mutta hyvälle tuntui.

        Minä pidän vieläkin sidettä jalassa aina kun teen pidempää lenkkiäö tai tiedän seisovani pitempään. Muutoin en käytä enää mitään.


      • säihkysääret haavena
        leikattu kerran kirjoitti:

        leikkauksesta huomenna 4 vkoa. Minulla jalka alkaa olla näöllisesti tosi jees, arvetkin alkaa vaalenemaa, ja osassa jo uusi iho tilalle.Hyvälle siis näyttää.

        Kipua en tuntenut kuin parin vkoan ajan,tai itse kipua en oikeastaan ollenkaan,vaan ennemmin sellasta puristusta ja painoa. Ekan vkon kävelin tosi hitaasti.
        Mulla taas paikallaan olo, jalan kohoasento aiheutti paineen ja kireyden tuntua.Mitä enemmän liikuin ja kävelin,sen paremmalle jalassa tuntui. siksi aloin tokalla vkolla kävelemään säännöllisesti joka ilta parin kilsan lenkkiä.Aikaa meni mutta hyvälle tuntui.

        Minä pidän vieläkin sidettä jalassa aina kun teen pidempää lenkkiäö tai tiedän seisovani pitempään. Muutoin en käytä enää mitään.

        Onko kukaan kokeillut sitä vaahto- tai laserleikkausta/-hoitoa, josta nyt puhutaan suonikohjujen poistamiseksi ilman arpia, sairauslomaa, kipua tai vastaavaa?


      • m
        säihkysääret haavena kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut sitä vaahto- tai laserleikkausta/-hoitoa, josta nyt puhutaan suonikohjujen poistamiseksi ilman arpia, sairauslomaa, kipua tai vastaavaa?

        Mua kiinnostaisi myös kuulla vaahtoruiskutuksesta.. Jonotan kunnalliseen hoitoon ja oon tässä mietiskellyt yksityispuolen vaihtoehtoa ja ruiskutusta.
        Mulla on myös sukurasitteena kohjut ja ne on nyt parin vuoden aikana alkaneet todenteolla vaivaamaan. Kipeytyvät helposti ja vaikeuttavat kävelyä ja istumista.
        Mutta auttaako toi ruiskutus vaan pienempiin kohjuihin? Mulla on lääkärin mukaan aika graavin näköset jalat. Kuulostaa kauheelta ja kyllä ne myös aika pahalta näyttää. Olis kiva saada vihdoin kuntoon.


      • suoninen
        m kirjoitti:

        Mua kiinnostaisi myös kuulla vaahtoruiskutuksesta.. Jonotan kunnalliseen hoitoon ja oon tässä mietiskellyt yksityispuolen vaihtoehtoa ja ruiskutusta.
        Mulla on myös sukurasitteena kohjut ja ne on nyt parin vuoden aikana alkaneet todenteolla vaivaamaan. Kipeytyvät helposti ja vaikeuttavat kävelyä ja istumista.
        Mutta auttaako toi ruiskutus vaan pienempiin kohjuihin? Mulla on lääkärin mukaan aika graavin näköset jalat. Kuulostaa kauheelta ja kyllä ne myös aika pahalta näyttää. Olis kiva saada vihdoin kuntoon.

        Itselle (40v, suht paljon liikkuva nainen) tehtiin reilu vuosi sitten vaahtoruiskutus. Alkuun tuntui että auttoi, 3 kk sen jälkeen jalat olivat siistit, muutama asiaankuuluva kova möykky oli jalassa, mutta nekin hävisivät. Ikävä kyllä vain sitten sen jälkeen suonikohjut rupesivat puskemaan takaisin ja vuosikontrollissa todettiin tilanne yhtä pahaksi kuin ennen operaatiota. Eli suonikohjutauti oli uusinut, lääkärin mukaan nyt viereisiin suoniin eli operoidut suonet toimivat, mutta viereiset eivät, silmällä katsottuna suonikohjut olivat samassa kohdassa kuin ennen. Sain lähetteen perinteiseen suonikohjuleikkaukseen, joka tehdään ensi tiistaina. Saas nähdä kuinka nyt käy, luin että tautiin taipuvaisilla vaiva voi silti uusia.


    • cb

      ou jee

    • Kevyet jalat

      olen 31v, mulle tehty mehiläisessä v.2005 vaahtoruiskutushoito, tais olla yli 2000e, kohjut tuli takaisin vuode sisällä, 2raskautta ja oikean jalan suoni tosi paha. Mehiläisessä eivät hoitaneet suonen alkupäätä siksi kohjut tuli kohta takaisin.

      Maaliskuussa 2012 kävin yksityisellä joka laitto lähetteen julkiselle, nykyään 6kk hoitotakuu, satuin pääsen peruutuspaikalle kesäkuun 2pv eli 3kk sisään. Aluksi olin kauhuissaan leikkaushaavoista, mutta tekniikka on varmaan kehittynyt kun suonen alku tuhottiin laserilla ja loppu suoni reidestä sääreen otettiin virkkuukoukkumenetelmällä 11kohdasta, ihan pienet neulan pään kokoset reiän jäljet, olen tosi tyytyväinen! Nyt melkein 1,5kk myöhemmin mustelmat ja verenpurkaumat hävinneet, parissa kohtaa pientä kyhmyä tuntuu mutta häviävät varmaan pian. Paraneminen ollut nopeaa ja hyvin mennyt. 90e päiväkirurgian maksu!! verrattuna että yksityisellä ois ollut 2500e!

      • Mananaa

        Hei! Kävitkö Jorvissa operoitavana? Mulla on sama edesssä huomenna, olen nuori terve nainen ja vähän jännittää,minkälainen lopputulos on edessä..mulla alkaa ilmailualan kolutus kaksi viikkoa operoinnin jälkeen (luultavasti myös laser-), uskotko että olen jo tuolloin ok? Koska painoja voi taas alkaa nostamaan?? Jos keksit jotain hyviä vinkkejä tai neuvoja, otan niitä mielellään vastaan! Pidätkö muuten yhä tukisukkaa/-sukkia? Minulla on leikkaus vain toiseen jalkaan, mutta mietin tulisiko minun hankkia tukari myös toiseen jalkaan - ennaltaehkäiseväksi??


      • Jännittynyt
        Mananaa kirjoitti:

        Hei! Kävitkö Jorvissa operoitavana? Mulla on sama edesssä huomenna, olen nuori terve nainen ja vähän jännittää,minkälainen lopputulos on edessä..mulla alkaa ilmailualan kolutus kaksi viikkoa operoinnin jälkeen (luultavasti myös laser-), uskotko että olen jo tuolloin ok? Koska painoja voi taas alkaa nostamaan?? Jos keksit jotain hyviä vinkkejä tai neuvoja, otan niitä mielellään vastaan! Pidätkö muuten yhä tukisukkaa/-sukkia? Minulla on leikkaus vain toiseen jalkaan, mutta mietin tulisiko minun hankkia tukari myös toiseen jalkaan - ennaltaehkäiseväksi??

        Hei, miten meni Jorvissa laserointi, jäikö pahoja jälkiä ja kauan kesti toipua? Itsellä viikon päästä aika.


    • Mimmi

      Hei!

      Mulla on oikeasta jalasta suonikohjut tulehtuneet ehkä 20cm x 5 cm alue. Suoni on tosi laajentunut. En pyytäny saikkua julkisen puolen lääkäriltä. Suonikohjut on niin kipeät, etten voi kyykistyä. Tajusin äsken tämän kotona. Olen kotihoidossa, missä joudun taipumaan siihen kyykky asentoonkin. Onko kellään kokemusta sairaslomasta ennen suonikohjuleikkausta?

    • Anonyymi

      leikattu 3 kertaa jatoinen 4 kertaa.lisäksi vaahtruiskutus 3- 4 x ei tunnu olevan apua aina tulee uusia.lisäksi leikkauksen jälkeen todella kipeät 2-3 viikkoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe