Sunnuntai 12.2.2012
Nimipäivät: Elma ja Elmi
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  / Miesten kriittinen suhtautuminen naisten painoon
19 Vastausta 5 615 Lukukertaa

Miesten kriittinen suhtautuminen naisten painoon

Tämä kysymys on osoitettu etupäässä miehille. Haluaisin kysyä miksi nykyään useat miehet suhtautuvat tosi kriittisesti naisen painoon? Vielä nelikymppisenkin pitäisi olla missimitoissa eli alipainoinen. Miehellä sen sijaan saa olla huomattavasti ylipainoa. Olen 4-kymppinen sinkku ja painoindeksini on normaali (171 ja 70 kg). Tiedän että se on ylärajalla, mutta olen itse tyytyväinen. Olen saanut painon pysymään siinä liikunnalla ja heti jos liikun vähemmän heilahtaa se rajan yli. Olen mielestäni vielä aika kivannäköinen (olen nuorena tehnyt mallin töitä), mutta aika kurvikas. Tapasin erään tonnikeijun eli miehen 185/115 kiloa ja hän sanoi, että minun pitäisi laihduttaa 20 kiloa eli 50 kiloon. Minulla on kuulema vääristynyt kuva itsestäni. Hänellä itsellään ei ole kuulema yhtään liikaa. Tämä oli nyt jo toinen mies, joka on huomauttanut painostani lyhyen ajan sisällä.

Oli pakko tarkistaa hyvältä miespuoliselta ystävältäni asia (kommentoi aina suoraan) ja hänen mielestään minä olen erittäin nätti, rinnoissa on kuulema 10 kiloa (on hyvä) ja muutenkin naiselliset muodot (on hyvä). Sopusuhtainen vartalo ja hoikka vyötärö, ei vatsaa eikä jenkkakahvoja (on hyvä). Missä ovat ne kaikki muut miehet, jotka ajattelevat näin, ei niitä ainakaan baareista löydy. Vääntäkää rautalangasta mistä oikein on kysymys ja palauttakaa uskoni, että olen ok ja voisin vielä kelvata jollekin? Jos löytyy joku joka osaa perustella asian niin että ymmärrän sen, tarjoan vaikka pullakahvit. Itse sallin miehelle vähän ylipainoa (kymmenisen kiloa).

joopa joo

miespuolinen ystäväsi tuskin olisi ystäväsi enää jos toisin olisi vastannut.Hänhän vastasi niin kuin olit odottanutkin,ei uskaltanut muutakaan.Sinulla on asennevamma.Mitä sinä miehiltä kyselet oletko hyvännäköinen vai et eikö se ole pääasia että itse on tyytyväinen.Pitäkööt ukot vaan omat kilonsa kurissa.

ymmärsit pointin väärin

Taisit ymmärtää pointin väärin. Ei minun tarvitse kysyä keneltäkään olenko hyvännäköinen vai en. Haluan vaan tietää miksi miehet suhtautuvat naisten painoon niin kriittisesti vaikka itsellä olisi huomattavaa ylipainoa. Mielestäni monet naiset sallivat miehille vähän ylipainoa, mutta naisen pitäisi olla missimitoissa vielä neikymppisenäkin. Ja mitä tulee miespuoliseen ystävääni, ystävyytemme ei todellakaan katkea siitä että hän laukoo totuuksiaan.

Paina mitä tykkäät

"Tämä nyt oli jo toinen mies..."

"Miksi miehet suhtautuvat..."

Joopa joo. Pari mätää munaa korissa ja yhtäkkiä ollaan kaikki sovinistisikoja. Helvetistäkö minä tiedän miksi ne kaksi ääliötä sanoivat niin?

Justiinsa

Samat sanat! Nainen itse kerää ympärilleen ääliöitä ja sitten valittaa, kun kaikki miehet ovat ääliöitä. Mitäs jos alkuperäinen kirjoittaja kiinnostuisi vaihteeksi fiksuista miehistä, niin kuulisi fiksujakin kommentteja?

logiikkaa tämäkin

On se logiikkaakin tämäkin. Oukki doukki. Eli vika on naisessa, jos lihavaksi haukutaan. Sillähän tekeekin oikein hyvän vaikutuksen naiseen, niin kuin tekin persreiät täällä olette tehneet. On se kumma, kun yrittää kysyä asiallisesti niin vastaavia kommentteja. Vai onko se sitä, kun ei osata vastata mitään saati perustella. Fiksuudestanne en niin menisi takuuseen.

Selvennys

Miksi kannattaisi edes yrittää asiallista keskustelua silloin, kun toinen aloittaa kirjoittamalla:
"Haluaisin kysyä miksi nykyään useat miehet suhtautuvat tosi kriittisesti naisen painoon? Vielä nelikymppisenkin pitäisi olla missimitoissa eli alipainoinen. Miehellä sen sijaan saa olla huomattavasti ylipainoa.

Tämä oli nyt jo toinen mies, joka on huomauttanut painostani lyhyen ajan sisällä."

Sinulla on huonoja kokemuksia kahdesta miehestä, ja yleisestät ne koskemaan lähes kaikkia miehiä. Missä on sinun logiikkasi. Koska tiedän, että on paljon miehiä, jotka eivät ajattele niin kuin nuo kaksi tapaamaasi ääliötä, päättelin että jostain syystä olet houkutellut - joko tietoisestai tai tiedostamatta - ääliöitä ympärillesi.

Sama tilanne on niillä naisilla, jotka ihastuvat skagarin kulmalla pullisteleviin hormoniheikkeihin mutta itkevät myöhemmin, kun mies hakkaa. Miehiä on kaikenlaisia. Jos joku nainen aina vain on suhteessa juuri tietynlaisten kanssa, ei kyse ole enää huonosta tuurista.

selvennys II

En todellakaan yrittänyt tekstilläni provosoida, mutta ilmeisesti näin kävi. Mutta huomaahan kyseisen asian siis painorasismin muutenkin. Esimerkiksi ei tarvitse kun näitä keskustelupalstoja lukea niin monet valittavat samaa ja myös ystäväni ovat kertoneet vastaavia kokemuksia. Kun lukee deittipalstoja, niin siellä 4 ja 5-kymppisillä miehillä rima on taivaassa. Itselleni tämä on nyt tapahtunut vain pari kertaa, mutta ei siihen asiaan nyt kannattaisi niin kiinnittää huomiota. Kyse on yleisestä ajattelumaailmasta tai sitten olen väärässä. Mutta juuri sitähän tässä ajoinkin takaa. Onko niitä miehiä, jotka kiinnittävät ensimmäiseksi vaikka naisten luonteeseen tai fiksuuteen huomiota, ja jos on niin missä. Saa ilmottautua, tarjoan kahvit. En ole moniin tutustunut, sillä olen eronnut ja uusi sinkkumarkkinoilla. Varmaan aika moni mies tietää, että paino on naiselle todella herkkä asia ja jos haluaa saada pommin räjähtämään kannattaa sanoa, että tuossa on ylimääräinen poimu ja normaalipainoiselle naiselle kannattaa etenkin sanoa, että pitää laihduttaa 20 kiloa kun itsellä on 30 kiloa ylipainoa. Nykyään ovat hyvät käytöstavat hävinneet ja ihmisille saa laukoa ihan mitä tahansa tekstiä. Tässä rautalankamalli asiasta.

naisen vastaus

...Koska media näyttää mallia, millainen naisen tulisi olla. Koska jotkut miehet kuvittelevat saavansa juuri sellaisen Barbien kuin haluavat. Odottavat koko ajan kieli pitkällä, millaisen kaunottaren saisivat... Näin se vaan menee tänä päivänä.

t. painoind. 25 ja ainakin itse tyytyväinen

ei tiedä

Ei osaa sanoa miksi törmäät miehiin joilla on tuollainen asenne, itse en tiedä kaveripiiristäni ketään joka suhtautuisi asiaan noin, itse asiassa kaverini kannustaa tyttöystäväänsä syömään lisää jotta ei aivan kuihtuisi. Mitä tulee noihin painoindekseihin, niin ihannemaailmassa kaikki olisi varmaan ihanasti, mutta mielestäni koko indeksiajattelu on roskaa, siinä ei oteta mitenkään huomioon ruumiinrakennetta. Tarkoitan tällä sitä että nuo lihakset ja luut tuppaavat painamaan huomattavasti enemmän kuin läski, ja paino itse asiassa kasvaa minulla joka kesä "laihtuessa" (ihmiset sanovat että oletpas laihtunut)... Juu, kesällä huvittaa liikkua paljon paremmin ja tehdä ulkona vaikka mitä.

Varmaan olet ihan ok nainen, ei siinä mitään, miksi kuuntelet noita ukkoja yleensäkin?

sen takia

Ihan sen takia kuuntelen, että en ajatellut eron jälkeen mummoutua vaan haluan löytää uuden mukavan miehen. Paha se on löytää kun vaatimukset ovat ko. tasoa (pitäisi laihtua 20 kiloa). Laihikselle en kyllä ryhdy, sillä olen tyytyväinen itseeni enkä ole tullut tähän maailmaan ketään miellyttämään. Jos ei löydy sellaista jolle kurvit kelpaa, saa olla. Minua ei itseäni haittaa miehellä pieni ylipaino vaan päinvastoin on ihan inhimillistä, että mieheltä löytyy vähän vatsaa. Alkaa kaduttaa, että tulin tänne palstalle ihmettelemään missä maailmassa me tällä hetkellä eletään, tunnen itseni ihan fossiiliksi.

fossiili

Fossiloituminen voi yllättää missä iässä hyvänsä, itse tunnen 87 vuotiaan rouvan joka on vähemmän fossiili kuin jotkut 25 vuotiaat, hän on kiinnostunut valtavasta määrästä asioita, lukee paljon jne... Siinä vaiheessa kun asiat lakkaavat kiinnostamasta, on maatumisprosessi alkanut. Että ei tuo 40 ole mikään rajapyykki. Kun ihminen on tyylikkäästi oman ikäisensä, kaikki on ok.

Vaadi sitä myöskin miehiltä joita tapaat, etteivät enää leiki adonista siinä vaiheessa. Vaikka nuoret tytöt vielä heille hymyilisivätkin, ja se aiheuttaisi adonisointi-ilmiön, se voi olla joko huvittuneisuutta, tai vain vilpitön huomioimiseen vastaaminen tytön taholta, jos siis on käytöstavoiltaan moitteeton mies.

paino

mä olen 185cm ja paino on 107kg,mutta rasva prosentti 10% eli vähän.nää läski maha ukot jotka on ensimmäiseksi arvostelemassa jonkun naisen maha makkaraa ovat itse usein todella yli lihavia keskivartaloltaan.
mulle kelpaa kyllä nainen vaikka vähä oliskin maha makkaraa naisella sitä kuuluukin olla enemmän ku miehellä.

tykkään itse olla huippu kunnossa ,mutta en vaadi naiselta ihan samaa ,toki kunnostaan täytyy huolta pitää peni ylimäärä ja hyvät rinnat on vaan plussaa.

hmm..

huomannut tämän ilmiön ikäisissäni (olen 18vuotias tyttö), yhtään pehmeyttä ei sallita... suurin osa kavereistani ovat melkeimpä anorektikon näköisiä, langanlaihoja luurankoja ja HE valittavat koko ajan olevansa lihavia... "voi kato nyt tätä munki mahaa...hyi mikä läski!!!" itse en ole mikään luuranko (todellakaan), vuosi sitten olin mielestäni hyvissä mitoissa (168cm ja 70kg) vaikkakin sain jatkuvasti kuulla olevani lihava ikäisiltäni tai nuoremmilta pojilta, kun taas hieman vanhemmat miehet (24-30) ihastelivat minua...
juuh... tässä on taas laihduttaminen edessä kun noihin vuoden takaisiin lukemiin on tullut "jokunen" kilo lisää raskauden myötä...

mielestäni tämä paino -juttukin menee niin että kunhan itsellään on hyvä olla ja tykkää katsella itseään peilistä, on juuri sopivan kokoinen...

olet todellakin ylipainoien

Olet ylipainoinen, ja se varmasti kyllä näkyy vartaloltasi. Pidäppäs huvinvuokses ruokapäiväkirjaa muutamien päivien ajalta niin huomaat todella mitä syöt ja miten. Miten liikut?
Ei läski ole kaunista. Ei ole väärin tykätä kauniista vartaloista. Mielestäni kaunis vartalo on sellainen sekä miehellä ja naisella joka on kiinteä. Se ei ole todellakaan kaunista jos läskiä on ja mahaa ja jenkkakahvoja jne. Mutta kaikkia se ei haittaa jos puoliso on lihava.
Sinun kannattaisi katsoa itseäsi peilistä; miltä todella näytät. Ja siihen en kyllä usko että 30 vee miehet katsovat ihaillen perääsi, Teinityttöä, nyt kyllä kuvittelet vähän liikoja!!!!!!! ja itsestäsi myös. Eikä kukaan hauku sua lihavaksi syyttä suotta. Ja toiseksi olet todellakin lihava. Ihan turha sitä on puolustella, kertoo se sen painoindeksikin!!!!!!!! et laihdutus kuurille vain siitä hop hop!

Mielipide

Jos nyt kirjoittaisin omankin mielipiteeni naisen painosta. Liika on liikaa, se on selvä. Liikaa on mielestäni silloin, kun ylipaino haittaa elämistä ja liikkumista sekä on terveysriski. Minä yhdistän reilun ylipainon huonoon kuntoon, joten siksikään en *reilusti* ylipainoisista naisista niin välitä. Jos ihminen liikkuu edes kohtuullisesti, hän harvemmin on liian lihava.

Muuten en kyttää naisen kiloja. Yleisesti ottaen pidän muodokkaista naisista, joten langanlaihat eivät minua kiinnosta.

Painoindeksiä kyttäämällä ei lopullinen totuus selviä. Jos ihminen harrastaa jotain, joka antaa lihasmassaa, on painoa väkisinkin. Lihashan painaa. Sen sijaan ihminen, joka ei liiku ollenkaan, saattaa näyttää vähän pulskalta, vaikka olisikin numeroissa mitattuna ns. normaali. Eli kaikki on yksilökohtaista.

Jos mies kyttää jokaista kiloa, kannattaa kyseinen mies lempata tai opettaa tavoille. Se on minun mielipiteeni. Kuten on jo todettu, nuo miehet siis kyttäävät naisten kiloja, omien kanssa ei ole niin väliä.

Mun mielipiteeni asiaan...

Minun mielestäni ylipaino ei ole miehellä yhtään sen suvaittavampaa kuin naisellakaan.

Itse olen kolmekymppinen, ja kroppani on vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin kaksikymppisenä. Tavoitteena on pitää tilanne samanlaisena taas seuraavat kymmenen vuotta. Painonhallinta ei todellakaan ole vaikeaa. En todellakaan ole mikään himoliikkuja - silti kropan saa helposti pidettyä kunnossa, kun edes vähän kiinnittää asioihin huomiota.

Suomalaisnaisilla vielä kilojakin isompi ongelma on se, kuinka kilot jakautuvat. Suomalaisnaisen vartalohan on stereotyyppisesti päärynän muotoinen, ja ne kilot tuppaavat valahtamaan sinne alemman keskivartalon seutuville. Jos siis suomalaisnainen haluaa säilyä tosi kivannäköisenä, on hänen oikeasti vähän vaivauduttava, eli syöminen on pakko pitää kurissa. On itsepetosta tuijottaa painoindeksiä ja todeta: "ahaa, olen sadasosayksikön verran ylipainorajan alapuolella, minun täytyy olla siis hyväkroppainen!".

Minun silmissäni 171/70 -kokoinen nainen on liian tanakkarakenteinen makuuni. Oma painoindeksinikin on selvästi pienempi. Toisaalta neljän kympin iässä ne hyväkroppaiset naiset ovat kyllä todella harvinainen luonnonvara, tosin eipä parikymppisissäkään niitä hyväkroppaisia kovin paljon enempää ole.

Lohdutuksen sana...

...itse olen reilu parikymppinen nainen. Painan 49kg, pituus 168cm, rasvaprosentti 12%. En ole anorektikko, ruumiinrakenne on vain kevyt (oisko ontot luut) :)

Kyllä mullekin on tullu muutama todellisen maailman ulkopuolella asustava, lähinnä aikuisviihdeleffoista naiskuvansa ammentava, täysin kypsymätön kaveri sanomaan, (ihan ilman että olisin heidän mielipidettään kysynyt)että voisit kuule tehdä vähän vatsalihasliikkeitä niin näyttäisit tosi hyvältä tai että punttisalilla pitäs munki alkaa käymään. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta näyttää ns. "ihannevartaloiselta". Minä olen minä ja kelpaan miehelleni juuri tällaisena.

Jätetään muiden mielipiteet omaan arvoonsa. Aina löytyy ihmisiä, joita ei vaan voi miellyttää. Eikä tarvikaan! Kyllä sullekin löytyy vielä mies, joka osaa arvostaa naisellisia muotojasi. Onnea toiselle kierroksellesi!

päärynät

Ihmettelen tätä päärynäjuttua. Näen paljon hoikkia ja vähemmän hoikkia, hienovartaloisia naisia. Ehkä kaikki haluavat nähdä vain ne päärynät ja tehdä niistäkin omissa silmissään paljon kamalampia kuin oikeesti ovatkaan. Vain sen vuoksi, että vois itse tuntea olevansa hirveen ihmeellinen ?

Suomalaisnainen ei ole sen kummempi päärynä kuin muutkaan. Meiltä löytyy kaikkea.

Ja mitä sinä, tai joku muukaan oikeestaan tekee sillä hyvällä kropalla, jos muuta ei sitten olekaan? Ja tuon kirjoituksesi perusteella muuta ei tunnu olevan. Järki on, ja vartalo on, mutta sydän puuttuu. Ei koske vain sua, vaan monia.

normaalipainosta

Itse olen 161cm pitkä. Olen koko ikäni harrastanut liikuntaa. Nykyisin harrastan; telinevoimistelua 2kertaa viikossa, kuntosalia 3 kertaa viikossa ja käyn pitkillä juoksulenkeillä mahdollisimman usein, kuitenkin vähintään kerranviikossa. Olen painanut 44kg:sta aina 61kg:n asti. Itselläni paino on vaihdellut rajusti, toisinaan olen ollut kuin pahempikin syömishäiriöinen; olen tuijotellut vaakaa; en ole syönyt mitään, jos olen niin olen senkin vähän oksentanut suustani ulos, painaessani 44kg ajattelin yhä että olenpas minä lihava, näin itseni lihavana aina! Sitten aloitin kuntosaliharjoituksen, jonka myöten painoa tuli lisää, halusin paljon lihaksia, ja niitä sainkin. Säikähdin käytyäni vaa´alla ja painoni oli 61kg. Ihmettelin, että en kuitenkaan näytä kovinkaan lihavalta. Kun taas kaverini, joka on myös 161cm sanoi painavansa 60kg ja hän oli todella todella lössähtäneen , ja lässähtäneen näköinen, makkaroita ja läskiä ja ei todellakaan kaunista! ihmettelin sitä ääneen miehelleni. Hän sanoi että ei se voi millään painaa 60kg sehän on ihan toisen näköinen kuin sinä!! Mutta itse aloin kyllä heti laihduttamaan, ja olenkin laihtunut. Nykyään painan 49kg ja olen paremman näköinen kuin ikinä ennen.Lihakset erottuvat kauniisti ja kun katson itseäni peilistä olen vihdoinkin tyytyväinen itseeni. Se tuntuu tosi kivalta, että kerrankin olen tyytyväinen.

Mutta mun mielestä paino ei kerro ihmisestä mitään, ulkonäkö sen kertoo. MInkä näköinen olet kun katsot itseäsi peilistä? Oletko sopusuhtanen ja kiinteä??

Kyse on vain siitä mitä itse haluat! Se on valinta: syöpöttelyä ja sohvaperunointia vai liikuntaa ja ruokavalion tarkkailua?
että näin. Ei hyvää vartaloa "ilmatteeksi saaa" sen eteen on tehtävä työtä. Kyse on siitä, mitä todella haluaa ja kyse on vallinnoista. Kumman valitset. Päätös on sinun. Ja se näkyy myös vyötäröllä, mitä pitää tärkeämpänä.
 /   /  / Miesten kriittinen suhtautuminen naisten painoon

Keskusteluhaku

Laaja haku
Match.com

Aloita rakkaustarinasi

Löydä unelmiesi kumppani jo tänään! Etsi rakkautta satojentuhansien suomalaisten sinkkujen joukosta!

Facebookissa suositeltua