Tupakoinnin lopettamisen oireet?

quiter

Aiheuttaako tupakoinnin lopettaminen oireita kuten päänsärky, heikko olo, paksua limaa kurkussa??

Voiko tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa jopa pientä lämmönnousua (37.1) ?

Mitkä ovat yleisimmät tupakoinnin lopetamisesta aiheutuvat oireet ja kuinkakauan ne kestävät ?

111

35097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi tulla

      pahoinvointia, vatsakipuja, yskää ja kiukkuisuutta ja vapinaa.

      • ilman tupakkaa

        Vielä ei yskä ole alkanut,mutta eiköhän alkane.Kuuma on,levoton olo,v....taakin...mieli tekisi syödä jotain koko ajan...en saanu taas nukuttua,nytkin heräsin jo n.5.00-sitä ennen pyörin kuumissani...

        Verenpaine on pysynyt näinä päivinä aika alhaalla,jo sen takia minun pitäisi tupakasta päästä.Syön siis lääkettä verenpaineeseen,mutta silti tuppaa välillä arvot nousta,nyt olleet ehkä liiankin alhaalla.Olen nainen,alle 40v.


      • ppp
        ilman tupakkaa kirjoitti:

        Vielä ei yskä ole alkanut,mutta eiköhän alkane.Kuuma on,levoton olo,v....taakin...mieli tekisi syödä jotain koko ajan...en saanu taas nukuttua,nytkin heräsin jo n.5.00-sitä ennen pyörin kuumissani...

        Verenpaine on pysynyt näinä päivinä aika alhaalla,jo sen takia minun pitäisi tupakasta päästä.Syön siis lääkettä verenpaineeseen,mutta silti tuppaa välillä arvot nousta,nyt olleet ehkä liiankin alhaalla.Olen nainen,alle 40v.

        Neljäs päivä on monelle pahin, viikon tullessa täyteen alkaa helpottaa. Tupakanhimosta ei tietty sitten niin helpolla pääsekään eroon.


      • ..............
        ilman tupakkaa kirjoitti:

        Vielä ei yskä ole alkanut,mutta eiköhän alkane.Kuuma on,levoton olo,v....taakin...mieli tekisi syödä jotain koko ajan...en saanu taas nukuttua,nytkin heräsin jo n.5.00-sitä ennen pyörin kuumissani...

        Verenpaine on pysynyt näinä päivinä aika alhaalla,jo sen takia minun pitäisi tupakasta päästä.Syön siis lääkettä verenpaineeseen,mutta silti tuppaa välillä arvot nousta,nyt olleet ehkä liiankin alhaalla.Olen nainen,alle 40v.

        neljäs päivä oli mulla pahin!!! olo oli kun narkkarilla kylmä-kalkkuna metodilla lopettaessa! vapisin, hikosin kuin saunassa,pumppu oli haljeta olin levoton ahdistunut ja masentunut...en nukkunut moneen yöhön... vaikka fyysiset oireet loppui aikas pian kaikenlaista muuta vaivaa on matkan varrella ollut. nyt 8 wiikkoa täynnä savuttomuutta. käyppä vilkasemassa tupakka.org sivujen keskustelupalstat!!!


      • jo 2:n viikko
        .............. kirjoitti:

        neljäs päivä oli mulla pahin!!! olo oli kun narkkarilla kylmä-kalkkuna metodilla lopettaessa! vapisin, hikosin kuin saunassa,pumppu oli haljeta olin levoton ahdistunut ja masentunut...en nukkunut moneen yöhön... vaikka fyysiset oireet loppui aikas pian kaikenlaista muuta vaivaa on matkan varrella ollut. nyt 8 wiikkoa täynnä savuttomuutta. käyppä vilkasemassa tupakka.org sivujen keskustelupalstat!!!

        Juuri niin. Hyi helvetti!

        Pääsin näin pitkälle (kohta 2 viikkoa täynnä) ilman korvikkeita. Kokeilin niitä huonolla menestyksellä, ei niin etteivätkö tehonneet, mutta jos sattuvat loppumaan sunnuntaina, on apteekki kiinni mutta ärrä auki... Toivon että näitä valmisteita saisi vähittäiskaupan valikoimiin - pian. Jos voivat kiskassa myydä tupakkaa niin paljon kun jaksaa ulos kantaa, pitäisi heidän voida myydä myös vaihtoehtoisia savuttomia nikotiinivalmisteita!

        Jaksamista...


    • yksilölliset

      Olen lopettanut ryhmässä ja tuntuu että jokaisella on ollut eri oireet. Toisilla tosi rankkojakin oireita: sydämentykytystä, päänsärkyä, huimausta, kurkkukipua jne.
      Itselläni taisi pahinta olla melkoinen masennus pari ensimmäistä viikkoa. Kolmannella viikolla mieliala alkoi kirkastua ja tupakka jäädä enemmän pois mielestä, mutta fyysisinä oireina korvaustuotteiden vähentymisen myötä hikoilua (kuumat aallot), näppylöitä pari kiloa, josta osa saattoi johtua nesteen kerääntymisestä, nilkat olivat turvoksissa. Silloin tällöin pientä sydämentykytystä.
      Nyt viides viikko menossa ja aika hyvässä mallissa. Lima taitaa ruveta irtoamaan kun yskittää silloin tällöin.

    • rury

      19.5.2011 luonto vihertää. Kolme viikkoa huomenna klo.7.50 tulee täyteen.Silloin oli Englannissa kuninkaalliset häät Wiliam ja Kate.Tuumasin että nyt loppu tupakointi ja alkaa uudestaan kun pari eroaa niin että toivottavasti he eivät eroa ikinä.

      • dhgdbgfbgf

        5vk


    • h.h.

      Moi,
      Mulla alkoi tänään klo9.30,tai tavallaan eilen illalla kun kävin viimesen vetäsemässä n.puolilta öin..tosi levoton olo on,ei malta olla paikallaan,ruoka ei ole maistunut..jännittää vähän nuo sydämentykytys juttu oireet kun sen takia just lopetin kun oli noita tykytyskohtauksia iltaisin...mutta tästä on hyvä jatkaa..toivottavasti,ihan lapseni ta´kia ja tietysti terveyteni taki tämän teen,PAKKO!!
      tSEMPPIÄ KAIKILLE.

      • Lukekaaseloste

        Mitä vieroitusoireita ja haittavaikutus vaaroja tuossa on, kerroppa nekin.


    • mammvtticvrpae

      Pari päivää ilman röökii, ihan hyvin menny tähä asti. Ei paljo oireita ja syödä on pitäny kauheesti. Cold turkey on kyl paras vaihtoehto lopettamiselle ei mitään korvaushoitoja. Nikotiinista täs on tarkotus kumminki eroon päästä.

      • 16+14=03

        Kyllä se tarkoitus on ihan päästä niistä tuhansista myrkyllisistä ja jopa tuntemattomista kemikaaleista eroon joita tupakassa on


    • loora

      4 viikkoa ja 2pv.tupakoimatta.Väliilä on himo iskeny,mut se kuitenkin on menny ohi.
      Pari viikkoa imeskelin nikotelia n.4kpl ja nyt mynthoneneita muutama päivässä.
      Väliilä on äksy olo.

    • nimetön1987678987

      Olen nyt 5. päivää ilman tupakkaa. Pitkään oli lopettaminen mielessä, takarajaksi olin vuoden vaihteen laittanut mutta hieman venyi :D Lakon aloitin kun sairastuin vatsatautiin eikä tehnyt mieli sen takia, kaksi päivää sitä potien menikin hyvin. Nyt siis periaatteessa 3. päivä terveenä ilman tupakkaa. Eilen kävin ostamassa nikotiinilaastareita mutta tuntuu ettei nekään auta...
      Kaikki ärsyttää, illalla ei saa unta ja öisin uni todella katkonaista, kädet tärisevät jkv, hirveä nälän tunne koko ajan...
      Mitenhän tän kestäis...olen 30 v, takana 16 tupakka-vuotta, aski mennyt päivässä ja toisinaan ylikin...

    • colitis ulcerosa 05

      Jos olet "kärsinyt" ummetuksesta,silloin,kun poltit,voi oireina olla verenvuoto suolesta,eli sairastut haavaiseen paksusuolentulehdukseen.Tähän tautiin ei,vieläkään ole parantavaa lääkettä.Kylmä fakta on,että tupakointi auttaa ko. tautiin.

      • outoa mutta totta

        Tuo on muuten outoa, mutta totta. Tämä oli kerran esillä myös Housen lääkäriteeveesarjassa jossa eräässä jaksossa tohtori sanoi sairaalle suoraan että ala polttamaan niin helpottaa, taisi olla cronin tauti potilaalla siinä.


      • Lopettaja

        Tuokaan ei aivan noin yksiselitteinen asia ole. Mulla oli todella paha ummetus useita vuosia. Kokeilin kaiken mahdollisen, että saisin helpotusta. Lopputulema oli, että minulta poistettiin kysta alapäästä ja kuin salamaniskusta ummetus loppui.
        Niin ja nyt kolmas vrk. ilman tupakkaa. Pari- kolme nikotiinipurkkaa per. vrk.
        Vatsa toimii hyvin. Nyt tarvitsee vain luonteen lujuutta, että voittaa riippuvuuden.


      • tramadolia.vain
        outoa mutta totta kirjoitti:

        Tuo on muuten outoa, mutta totta. Tämä oli kerran esillä myös Housen lääkäriteeveesarjassa jossa eräässä jaksossa tohtori sanoi sairaalle suoraan että ala polttamaan niin helpottaa, taisi olla cronin tauti potilaalla siinä.

        Eikös House yleensä sano,että vedäs pari Vicodinia huiviin,niin helpottaa:)


    • Itse olen polttanut 7vuotta vakituisesti, lopetin hetken mielijohteesta. Olin kuukauden polttamatta ja sitten alkoi pieni lipsuminen, taas sitä sitten ollaan tasasin väliajoin pihalla kääryle suussa :-/ Uudestaankin meinaan lopettaa, heti kun vaan saan taas otettua itseöni niskasta kiinni. On nimittöin pirun vaikeeta lopettaa polttaminen ja laihduttaa samaan aikaan, ainakin aluksi.
      Oireista sen verran, että mulle ei tullut mitään. Ei limaa, ei pääkipua (kärsin pahoista migreenikohtauksista joita ei tullut kertaakaan tupakan lopettamisen jälkeen). Hermot ei ollu kireellä. Ainoa mikä häiritsi oli mainoskatkot ohjelmien välissä, sillon tuli ahdistava olo. Kahvia meni tosi monta kupillista päivässä.

      Olo oli mitä parhain kun en polttanut, muut polttavat ihmiset haisivat tooodella pahalle ja hampaat tuntuivat aina puhtailta :-P Nyt vaan odottamaan uutta yritystä....Ehkä jopa jo ton askin jälkeen ;-) Jonain päivänä vielä onnistun lopullisesti!

    • jannis35

      Toinen päivä polttamatta takana, huh!!
      Eihän tää ihan helppoa ole, melkein 20 vuotta polttaneelle (okei, yks 9kk tauko) :)
      Mutta olen päättänyt selvitä.. vihaan näitä asioita tupakoinissa niiiiin paljon: tupakalle haisevaa takkia, takin taskuja mihin on saatava aina se röökiaski ja sytkäri mahtumaan, uuteen paikkaan mennessä ensimmäinen ajatus "missähän täällä voi polttaa", muut joutuu odottamaan esim. autossa et saan sen röökin vedettyy.. ja paljon muita...
      Yritän lohduttautua sillä et, pari viikkoa ja sit on jo huomattavasti helpompaa ja ajatella niitä positiivisiä asoita kuten lenkillä käydessä keuhkot ei huutaisi enää hoosiannaa..
      Ruoka on kyllä alkanut tänään uppoamaan siihen malliin et kiloja saattaa kertyä, mikä on kyllä kans aika kauhea ajatus.
      Mut tsemppiä kaikille ketkä on lopettanut tai meinaavat lopettaa, kyllä me siihen pystytään, ei me ihan selkärangattomia olla!! ;)

    • 5kk ilman

      "On nimittöin pirun vaikeeta lopettaa polttaminen ja laihduttaa samaan aikaan, ainakin aluksi."

      Keskitä kaikki voimat lopettamiseen, tiputa niitä kiloja sitten kun olet "kuivilla."

      • samaamieltä

        hyvä neuvo!


    • twodays

      Ite olen toista päivää ilman tupakkaa, ja mun oireina on jo nyt ollu: vatsakipu, lievä päänsärky, levottomuus, näläntunne... :/ Musta tuntuu että lihoon ihan hirveesti lopettamisen takia, mut olisko jollain jotain neuvoja miten pysyä silti kunnossa? :)

      Suosittelen kuitenkin lämpimästi kaikille tupakoinnin lopettamista =)

    • Viikko

      Viikko ilman ronssonia.
      Eilen duunissa tuli iha kauheen paniikkikohtauksenomanen olotila. Pumppu hakkas ja vattaa väänsi. Liekö vierotusoireita en tiedä.
      Vielä nyt aamullakin on heikko olo. Vähä päässä vippaa, levoton olo. Nikoretten minttu huulessa.
      Kai tää tästä.. >:/

    • sähkötupakalla

      yritän lopettaa paul saar 18mg nikotiininesteillä,onko kellään tietoja lopettamisprosessista sen avulla?

      • säh+tup

        Itse käyttelen kanssa noita sähkövehkeitä, minulla on ollut sellainen pehmeä lasku, että noin 10 tupakkia tai vähemmän polttanut viikossa jo kuukauden ajan ja sähkistä käytän varsin paljon ,kun siitä ei mitään haittakaan ole. Mutta tarkoitus on lopettaa tavallinen tupakka ihan kokonaan. Ilman sähkötupakkaa varmaan menisi se 10 tai alle päivässä.


    • lakkolainen taas

      ite käytän sähkötupakkaa ja jyn 4 päivä menossa. levottomuus alkanu ja kurkkukipu sekä liman eritys. koko ajan kuuma ja hikoiluttaa.. mutta sähkötupakalla saa pidettyä nytten suht hyvin tupakan himon kurissa vaikka koko ajan tekee mieli syyä jotain ja väkevä purkka auttaa siihen asiaan.. nikotini nesteet on ihan käteviä sähkörööki muodossa ja kunhan nytten pahimmat olot menee muista myrkyistä phi niin sitten nikotiinikin pois ja pelkkää pohjustusliuosta mikä ei sisällä mitään muuta kun höyryävän nesteen.

    • 3v polttanut

      Olen yrittänyt nyt kolme kertaa lopettaa, mutta joka kerta epäonnistunut. Olen yli 20v mies ja naama kukkii kuin teini-iässä jo kolmen tupakattoman päivän jälkeen. Vituttaa.

      • röökivaanpahentaa

        Johtuu ainoastaan stressistä (kun et nyt polta). Anna pari vk aikaa, on kokemusta ja menee ohi tuo. Ei rööki sitä aknea vahvista


    • OKASDGTQ

      Olin laivareissulla ja tuli poltettua ja nuuskattua pari päivää putkeen. Yleensä en polta ollenkaan. Nyt parin päivän jälkeen vieläkin kurkku kipeä, hikoilua, univaikeuksia, pahoinvointia, kylmänväreitä ja huimausta. Voiko noin lyhyessä ajassa kehittyä niin voimakas nikotiiniriippuvuus, että se aiheuttaisi kyseisen kaltaisia voimakkaita oireita?

      • yuoipop

        Jos olet käyttänyt paljon nuuskaa ja tupakkaa parin päivän aikana, niin on aivan mahdollista, että olet nikotiiniriippuvainen. Nuuskastahan saa todella paljon enemmän nikotiinia, kuin yhdestä tupakasta.


      • OKASDGTQ
        yuoipop kirjoitti:

        Jos olet käyttänyt paljon nuuskaa ja tupakkaa parin päivän aikana, niin on aivan mahdollista, että olet nikotiiniriippuvainen. Nuuskastahan saa todella paljon enemmän nikotiinia, kuin yhdestä tupakasta.

        Juu eipä auta ku kärsiä oireet pois :D ja täytyy pysyä erossa kaikesta nikotiinipitosesta hetki aikaa, ettei tuu pysyvämpää riippuvuutta. Ens kerralla viisaampana laivalla.


      • signe1
        OKASDGTQ kirjoitti:

        Juu eipä auta ku kärsiä oireet pois :D ja täytyy pysyä erossa kaikesta nikotiinipitosesta hetki aikaa, ettei tuu pysyvämpää riippuvuutta. Ens kerralla viisaampana laivalla.

        minulla kohta takana puoli vuotta tupakatta.eipä siinä muuta ohjetta ole kuin kärsiä "munissaan". ja ottaa järki käteen ja miettiä sitä mitä teet itsellesi jos polta. nii hupaisaa ja "miehekästä" hommaa kuin se onkin. siis näin nais ihmisenä sanottuna. sillä kyllä ennen tuntui tosi koolilta olla rööki porukassa. mut sitten alkoi tuntumaan että niitä porukoita ei olekkaan,ja miltein hävetti olla niin vanhanaikainen..siis polttaa! ei se helppoa ole kun tulee niitä hetkiä missä se tupakka kuului kuvaan pakon omaisesti. välillä tuntui että ei viitsi mennä minnekkään kun ei polta. mutta on se myös niin helppoa kun ei tarvitse miettiä sen ostamista ja missä taas vetää savut.käsi väsky on paljon tilavampi eikä tarvitse sytkäreitä ostella. yksi kumma juttu on kun sanotaan et pare olo tulee kun ei savusta itteesä. mut minusta tuntuu että nyt on tullut vaik mimmoista vaivaa. nivelet paukkuu,yskittää,nälättää,yms. mut sitten taas keuhkoita ei kuulu ylimääräistä vinkumista,sormet ei haise eikä ole keltaiset,hampaat valkoisemmat.ja on aikaa enempi,ja paljon muuta hyvää! toivottavasti en enään ikinä ala polttamaan ja itseäni terrorisoimaan!joten pitäkää ittenne miehenä!


    • Tyttötäältä

      Itse urheilin ja mua hävetti lenkillä käydessä polttaa. Nyt odotan innolla kuinka nopeasti jaksan juosta kun keuhkot alkaa parantuun. Vasta 36 tuntia ilman mutta ei ole vielä pahimpia vieroitusoireita näkynyt. Olen 20v ja poltin 6 vuotta, aski päivässä viimeiset 2 vuotta.

      • signe 1

        No niin minulla tulee ensi kuun 5p 7kk ilman tupakkaa.Pääosiltaan tämä on ollut "helppo homma,mitä itsekkin ihmettelin.Sillä minä olin tupakka fanatikko!Oli aina tuska jos tiesi että joutuu menemään sellaiseen paikkaan missä ei voi polttaa silloin kun tykkää.Ja minä tyttö tykkäsin! Sitten vain todella alkoi nyppimään koko homma ja otti pattiin,mitä enempi otti pattiin sen enempi paloi.Yritin ilmeisesti polttaa röökit maailmasta pois!....heräilin yöllä miettimään et mitä hittoo teen itselleni?Eikö riitä kun ystävä jo kulkee putki kurkussa kun syöpä leikattiin.Eipä se tätä henkilöä kuitenkaan hetkauta vielä palaa!Jopa silloin kun oli leikattu ja oli sairaalassa niin kävi rööki paikalla!!!HEMMETTI!Nekin rahat olisi voitu säästää sellaiselle joka oikeesti rakastaa elämää!niin ja itteesä!kävin juuri tuossa sellaisella sivulla missä oli USALAISIA tupakasta sairastuneita esim nuori mies jonka molemmat koivet oli ampitoitu!YMS TAPAUKSIA! Käyn välillä näitä kammo juttuja katsomassa ettei leipäänny tähän hommaan,vaan pysyy tsemi päällä!joku tuos sanoi että syy miksei polta enään röökiä on sama kuin se ettei syö esim.multaa...nii mitä hyötyä siitä on?


    • rät1y

      Joo siis itse viimeksi kun lopetin olin noin yhdeksän kuukautta ilman röökiä ja nyt taas uudelleen on kuudes päivä menossa voin sanoa että keuhkot toimii ihan eri lailla kun tupakoisi ainakin viimeksi. Kun tupakoin ei huvita lenkkeilla tai juosta mutta kun pääsee röökistä eroon on kävely ja hölkkääminen tosi ihanaa ja helpompaa. Yritin hölkätä yhden kerran nyt kun tupakoin ja jaksoin oikeesti ehkä sen 500 metriä kun olin tupakoimatta ekalla kerralla ehkä puoltoista kilsaa? mut muutamia kertoja kun olin juossut jaksoi huoletta juosta sen kolme kilsaa ja tuntu vielä hyvältä eikä mielestäni mennyt ees hitaasti. tsemppiä kaikille ps. nytkiin tekee mieli tupakkaa mut kai se siitä

      • rät1y

        ja aina olen lopettanut laastareilla purukumeista en kauheasti pitänyt enkä tableteista. Ilman nikotiinikorvaustuotteita jos olen koittanut lopettaa on ollut liian ylivoimaista. mielestäni laastarit on hyvät mutta miinuspuoli että miks ne on niin hemmetin kalliita oikeasti. olis hyvä jos niihin sais jonkun kela korvauksen mut eipä taida saada.


    • tupapapakka

      Itse vähentänyt tuapkoinnin minimiin, viikonloput pahimpia . Musiikkiharrastukseni takia (bändi kaverit polttovat kaikki) sosiaalinen riippuvuus erittäin suuri. Onneksi tulee enää tupruteltua viikonloppuisin, tai kun on hirveä stressi. Eli keskimäärin 4 viikossa.
      Limaa alkanut tulla ihan älyttömästi vähentämisen jälkeen, kokoajan röörit tukossa ja usein pitää köhiä limat veke ennen kun sanoo mitään.

      Lauluääni tuntuu kirkkaammalta mutta jotenkin hennommalta, vissiin räästä johtuu.
      Pitäisi kieltä tupakkakin laissa samalla tavalla kuin nuo muut "portti huumeet" niin eiu tulisi ostettua...

    • ankkuri88

      Heips olen 25vuotias nainen ja olen polttanut tupakkia aina 15vuotiaasta lähtien.
      Nyt sitten tuossa viime kuussa ajattelin lopettaa ku flunssan takia tupakki maistui ihan hirveeltä ja haisi myös en kestänyt sitä löyhkää kerta kaikkiaan.

      Nyt on tullut joku 3viikkoo ainaki täytee ilman tupakkia ja oireita on tällä hetkellä päässä huippaa, sydän tykyttelee, kädet hikoo herkästi niinko muuki kropan osa ja tuntuu ihan ku veri ei kiertäisi ollenkaa aivoissa välillä?? Tämä viimenen oire on ihan outo ja tuntuu jotenki hassulta ajatella että se johtuisi lopettamisesta?? Mutta johtuuko se siitä vai jostain muusta? Osaako joku sanoa?
      Lopetin myös senkin takia että sairastan rasitus astmaa ja että keuhkot puhdistuisi ja hengittämisestä tulisi helpompaa. :)
      Tsemppiä kaikille muillekki lopettaneille!! Kyllä tää tästä vielä paremmaksi muuttuupi!!

    • 11+10

      Lopetin puolitoista vuotta sitten (joskus alkoholin kanssa olen polttanut, ehkä 1-4 kertaa puolessa vuodessa).

      Lopetin sähkötupakan avulla, jossa EI ollut nikotiinia. Vähitellen en jaksanut ladata sähkötupakkaa ja sauhut jäi. Kun kokeilin tavallista tupakkaa, se maistui niiin kamalan tunkkaiselta verrattuna hyviin sähkiksen makuihin, joten ei tehnyt mieli tupakkaa.

      Olo on ollut tosi hyvä. Makuaisti on parantunut.

      Poltin n. 10 vuotta askin päivässä ja se on jättänyt jälkensä. Öisin saattaa kurkkuun nousta sitkeää limaa, onneksi harvoin. Jos nauran oikeen "sydämeni pohjasta" niin siitä muodostuu "röhönauru." Eli keuhkokapasiteetti on vähäsen kärsinyt. Aerobinen liikunta aiheuttaa pientä hengenahdistusta henkitorvessa ja se tuntuu ilkeältä. Syvin hengitys siis ei oikeen suju täysillä.

      Toivottavasti en saa keuhkoahtaumaa...... onneksi pystyin lopettamaan. Sähkötupakka pitäisi laillistaa apteekeihin. Tosin sitä ei sovi imutella ihan täysillä, nimittäin sillon huomas jonkun oudon sivumaun. Tosin ostin halvimmasta päästä. Täytettävät maut oli hyviä joista sitten muodostui vesihöyryä. Tupakoinnissa monet on jääneet koukkuun juuri niihin henkosiin ja kivaan savupilveen. Siihen auttaa sähkötupakka.

    • rokkis1

      En äkkiä hoksannu et joku ois puuttunu tohon unettomuuteen, niin selitän sen tässä. Tupakin matkassa tulee häkää, joka korvaa elimistössä happea. Sit ku lopettaa sen savun imemisen, niin happitasot nousee ja olo on pirteämpi, mikä tarkottaa tervetulotoivotusta kolmen tunnin yöunille. Sama käy sähkötupakkiin siirtymisessä esimerkiksi.

      Keskimäärin fyysiset vierotusoireet kestää 2 viikkoa, noin niinku tilastojen valossa. Sen jälkeen jää psyykkiset ja psykosomaattiset oireet. Eli vaikka keho ei enää nikotiinia kaipaa, niin tavallaan aivot voi vielä saada kehon luulemaan, että kaipaa ja voi aiheuttaa kaikkea hassua.

      Tsemppiä kaikille lopettaville, se vaatii tahdonvoimaa, mut se on mahollista. Tiiän tyyppejä, jotka on lopettanu 40v polton jälkeen touhun ku seinään lääkärin uhkauksesta tai muuten. Kyllä se siitä iloksi muuttuu. Pahimpia virheitä, mitä voi tehä, on ne "mä ostan tän askin varalle ja poltan vaan yhen". Mulla se aski menee eka kahessa päivässä ja seuraava aski meneeki sitten päivässä.

    • 17v

      6 päivää nikotiini purkkaa, vapsieva, väsyny, levoton olo, "kuumia aaltoja", ainoo mikä saa tupakan halu pous on ku ajatukset jossain muualla harrastus jne. Tupakoinnu 4v

    • nyt terve lopettaja
      • nyt jäi tupakka!

        Hitto kun säikähdin!


    • 56724

      Lopettaminen on helppoo kun heinän teko. Kannattaisi kiinnittää huomio ruokavalioon pois rasvanen ruoka ja liikuntaa pitää lisätä esim ilta kävely/hölkkä.

    • smokefree since 1980

      Nicoreten uusi suusuihke poistaa ex-nikotinistin ruikutuksen.

    • Ultsi

      10 vrk takana tupakin lopettamisesta.Onko mahdollista että verenpaine voi äkillesesti nousta vaikka on lääkitys päällä. viikko sitten aloitettiin uusi lääke pitkävaikutteinen eilen tuli yhtä äkkiän tunne että paineet alkaa nousemaan lukemat kävi 197/122 ja pulssi 85 mikä ei ole minulla mormaalia.Kun olen ollut kunnossa on paineet ollu 127/77 ja pulssi 47-50 välillä. Itse miettiin voiko olla mahdollista että kun ei ole nikotiinä saanut enään tekeekö tuo verenpaineen nouseminen siinä osa syy??? Olen 34v ja mulla on ollut joka raskaudessa verenpainetta ja osassa loppuvaiheessa lääkitys,viimeisen lapsen jälkeen alkoi paineet nosta viikolla 20 ja siitä lähtien on ollut lääkitys nyt tyttö on 2v.Tuntuu että ainavain alkaa kohenemaan paineet vaikka ei odota olen myös pudottanut painoa 16.1 - 26.11 -27kg luulin et paineet alkaa normaalisoitumaan kun pudotan painoa mutta ei. Verikokeet on otettu laajasti ja kaikki on kunnossa. Mitä nyt pitäs tehdä jos alkaa yht äkkiän nousemaan paineet menee kun vuoristorattaa.

      • Girl80

        Kk takana polttamatta.Alkuun söin nikotiinipurkkaa ja vedin sähköröökiä joka väheni sekin pikkuhiljaa.Reilu viikko sitten kurkku tuli kipeeks ja ei enää maistunut koko sähkörööki.Vähä aikasemmi alkoi outo kova takaraivokipu päässä joka jatkuu edelleen,heti aamulla kun herään alkaa se jyskytys ja pää on kuin painekattila.Unet on ollu katkonaisia ja hikoiluttaa melkee joka yö..nämä oireet nyt taitaa suoraan liittyy siihen kun ei enää elimistö saa nikotiinia.Päänsärky ehkä myös?Sitä joudun lähtee lääkäriin tutkituttaa kun ei pysty töihinkää menee koska kipu on kova ja vahvat särkylääkketkään ei enää auta :( Mutta tästä kuitenkin jatketaan pv kerrallaan, 18v polttanut ja monia kertoja yrittäny lopettaa mutta helppoo se ei ole. Tsemppiä kaikille ja mukavaa savutonta joulunodotusta! :)


    • erwq

      Päänsärky ehkä myös?Sitä joudun lähtee lääkäriin tutkituttaa kun ei pysty töihinkää menee koska kipu on kova ja vahvat särkylääkketkään ei enää auta :

      Jos noin kovat vierotusoireet on niin siihen ei auta kun yksi keino PISTÄ TUPAKAKSI. Sinulle ei vaan yksinkertaisesti sovi lakko.

    • natsa

      seitsämäs vuosi ilman tupakkaa on pahin uskokaa pois

    • Yrittänyttä ei laite

      Nyt on mennyt 23 tuntia kun lopetin tupakoinnin.

      Sisäinen jännite alkaa hiukan helpottua,varsinkin rinnan vasemmalta puolelta, hiukan tekee mieli tupakoida, lähinnä siksi kun ei ole muuta tekemistä.

      Saas nähä, tähänkö 43 vuoden sauhuttelu loppuu....lopullisesti.

    • taasyritystä

      Eilen olin polttamatta koko päivän ja toissapäivänä vain yksi rööki.
      Tänä aamuna kolme savua että hellittää levottomuus. Ei siis kolme röökiä vaan yhdestä tupakasta kolmet savut.
      Näköhäiriöitä ja tyypillistä levottomuutta ja tuntuu ettei oikein mikään pysy käsissä vaan tosi kömpelö olo. Nuo ei oikeastaan minua haittaa vaan tulevaisuudessa tulevat raivokohtaukset.
      Useampia lopettamisyrityksiä takana pisin oli 3kk:tta mutta aina olen sortunut.
      Pitäisi melkein jättää alkoholikin vähäksi aikaa ainakin alussa.
      Onneksi ravintoloissa ei saa enää polttaa.

      En aio käyttää mitään korvikkeita vaan pahimpaan hätään muutamat savut ajaa ihan saman asian ja aiemminkin onnistunut tuolla menetelmällä.
      Tupakointi aina alkanut alkoholin käytön yhteydessä uudelleen joten eipä juoda sitte.
      Arvioisin että viikon jälkeen voin hävittää kaikki tupakointituotteet.

    • Syöpärulla

      Ittellänihän oli 2v aski päivässä tupakoinnin jälkeen seuraavaa:
      Heti ekana päivänä alko kunnon keuhkotpihalle™-yskä, mikä siis johtuu siitä että keuhkot ei saakkaan tervaa ja alkavat pikkuhiljalleen puhdistua.
      Toisena päivänä ton yskän rinnalle tuli hämmästyttävän kiinteetä limaa, enimmäkseen aamuisin.
      Kolmatena tuli aivan järkyttävän kipeä olo, tuntu että vähintäänki ois ollu 59C kuumetta, mutta mittari näytti ihan normia. Sinä päivänä makasin apaattisena sängyssä ja join vettä.
      Neljäs päivä vei pois tuon kuolemafiiliksen, ja yskäki rauhottu, mutta limaa tuli kyllä.
      Ja nyt kun miettii, niin koko ajan ne oireet meni hyvin, hyvin hiljalleen vaimemmiks. Nyt on kaks vuotta ollu lähestulkoon 100% savuton, mitä nyt kerran kaks kuussa saatan minisikarin kaljabaarissa polttaa.
      Henkisiä oireita oli normaali tupakointihetkien aikana vallitseva avuton toimettomuuden tunne ja se järkyttävä kiusaus kun kaverit menee röökille ja ite seisoo siinä vieressä ja ainoa mikä pyörii päässä on että älä pummi älä pummi älä pummi... En huomannut olevani mitenkään erityisen kireä tai mitään.
      Ja sellanen sivuvaikutus siinä kans oli, että vielä reilu puoli vuotta lopetuksen jälkeen mulla oli aina joku kynä huulessa jota imin, ja otin sen aina välillä pois huulilta kuin tupakin, tämä siis ihan huomaamattani. Siitä sitten sai kavereilta hilpeää kummaksuntaa kun kulki ympäri sisätiloja kynä huulessa.

      • Yrittänyttä ei laite

        Kolmas päivä menossa ilman tupakkia.

        Apuna nikotiinilaastari, inhalaattori, nikotiini purukumi ja nikotiini imeskelytapletteja.

        Parhaiten toimii yhdistelmä laastari ja imeskely tapletit, jälkimmäisessä on tarpeeksi voimakas maku ja kun antaa tapletin sulaa suussa omia aikoja niin sulaminen kestää noin puoli tuntia.

        Inhalaattorissa on liian mieto maku mielestäni.

        Purukumi on niin paha maku ettei sitä ole kuin yhden kerran kokeillut.

        Laastarin tehosta en osaa mitään sanoa.

        Yskää ei ole ollut, eikä limaa ole irronnut vielä yhtään eikä mitään muuitakaan oireita lukuunottamatta sitä että sisäinen jännite/jännitys/puristava tunne on hiukan lieventynyt edelleen.

        Hiukan on pari päivää ollut hutera olo.

        Saapipa nähä miten tässä lopulta käy.

        Tupakkia on tehnyt silloin tällöin hiukan mieli mutta ei kovin paljon.


      • taasyritystä
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        Kolmas päivä menossa ilman tupakkia.

        Apuna nikotiinilaastari, inhalaattori, nikotiini purukumi ja nikotiini imeskelytapletteja.

        Parhaiten toimii yhdistelmä laastari ja imeskely tapletit, jälkimmäisessä on tarpeeksi voimakas maku ja kun antaa tapletin sulaa suussa omia aikoja niin sulaminen kestää noin puoli tuntia.

        Inhalaattorissa on liian mieto maku mielestäni.

        Purukumi on niin paha maku ettei sitä ole kuin yhden kerran kokeillut.

        Laastarin tehosta en osaa mitään sanoa.

        Yskää ei ole ollut, eikä limaa ole irronnut vielä yhtään eikä mitään muuitakaan oireita lukuunottamatta sitä että sisäinen jännite/jännitys/puristava tunne on hiukan lieventynyt edelleen.

        Hiukan on pari päivää ollut hutera olo.

        Saapipa nähä miten tässä lopulta käy.

        Tupakkia on tehnyt silloin tällöin hiukan mieli mutta ei kovin paljon.

        Nuo imeskelytabletit kuulostaa hyvältä jos sulaminen kestää noinkin kauan.
        Olisiko mainostamista jos kysyn minkälaisia pillereitä? taitaa kuitenkin olla apteekkitavaraa.

        Hutera olo täälläkin ei oikein osu näppäimistöön.
        Tänään ei savuja ihan coldturkeyllä mennään.
        Huomenna kai pakko mennä apteekkiin.

        Voimia kaikille lopettajille.


      • Yrittänyttä ei laite
        taasyritystä kirjoitti:

        Nuo imeskelytabletit kuulostaa hyvältä jos sulaminen kestää noinkin kauan.
        Olisiko mainostamista jos kysyn minkälaisia pillereitä? taitaa kuitenkin olla apteekkitavaraa.

        Hutera olo täälläkin ei oikein osu näppäimistöön.
        Tänään ei savuja ihan coldturkeyllä mennään.
        Huomenna kai pakko mennä apteekkiin.

        Voimia kaikille lopettajille.

        Juu, apteekista kävin ostamassa tämän nikotiini imeskely tapletit.

        Tämä imeskely tapletti purkki on sininen väriltään. Purkin kyljessä lukee:

        Nicorette icemint 4 mg. Purkissa on 20 kpl tapletteja.

        Täytyy myös käydä ostamassa lisää ennen kuin loppuvat.

        Voimia täältäkin kaikille lopettaneille.


      • taasyritystä
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        Juu, apteekista kävin ostamassa tämän nikotiini imeskely tapletit.

        Tämä imeskely tapletti purkki on sininen väriltään. Purkin kyljessä lukee:

        Nicorette icemint 4 mg. Purkissa on 20 kpl tapletteja.

        Täytyy myös käydä ostamassa lisää ennen kuin loppuvat.

        Voimia täältäkin kaikille lopettaneille.

        Kiitti paljon.

        En ole koskaan oikein mieltynyt laastareihin enkä inhalaattoriin.
        Laastari kyllä vaikutti mutta sain pannarin. Purkkaakaan viitsi työpaikalla jauhaa.

        Pääsisi nukkumaan jotenkin ehkä on vedettävä 3-5 henkoset ja huomenna niillä tableteilla eteenpäin.


      • Yrittänyttä ei laite
        taasyritystä kirjoitti:

        Kiitti paljon.

        En ole koskaan oikein mieltynyt laastareihin enkä inhalaattoriin.
        Laastari kyllä vaikutti mutta sain pannarin. Purkkaakaan viitsi työpaikalla jauhaa.

        Pääsisi nukkumaan jotenkin ehkä on vedettävä 3-5 henkoset ja huomenna niillä tableteilla eteenpäin.

        Laastaria käytän nyt ensimmäistä kertaa. Sen tehosta en osaa sanoa mutta tähän asti ei ole kova himo tupakan vetoon ollut.

        Kävin äsken täydentämässä varastoa apteekissa.

        On sikakallista nämä "tupakki lääkkeet"

        Jo sen takia on syytä päästä eroon tupakan poltosta kun lääkkeet maksavat paljon.


      • taasyritystä
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        Laastaria käytän nyt ensimmäistä kertaa. Sen tehosta en osaa sanoa mutta tähän asti ei ole kova himo tupakan vetoon ollut.

        Kävin äsken täydentämässä varastoa apteekissa.

        On sikakallista nämä "tupakki lääkkeet"

        Jo sen takia on syytä päästä eroon tupakan poltosta kun lääkkeet maksavat paljon.

        Olisi tosi noloa jäädä koukkuun tupakkilääkkeisiin.
        Sain ne imeskelytabletit ja ei ne tietystikään vaikuta samalla tavoin kuin tupakka mutta hieman rauhoittaa oloa.
        En ottanut eilen savuja kaksi tablettia tänään.
        Pakko olla selvinpäin viikonloppu ja ihan yksin. En ole kovin hyvää seuraa nytten.

        Ostin porkkanoita ja hedelmiä että voi niitä jyrsiä.
        Olen varmaan oranssi parin päivän päästä.

        Hieman tuskainen olo ja v--ttaa ihan sairaasti mutta eikö vieroitusoireet olekin jonkinlainen sairaus.

        Voimia 'Yrittänyttä ei laite' ja kiitos vielä kerran vinkistä.


      • Yrittänyttä ei laite
        taasyritystä kirjoitti:

        Olisi tosi noloa jäädä koukkuun tupakkilääkkeisiin.
        Sain ne imeskelytabletit ja ei ne tietystikään vaikuta samalla tavoin kuin tupakka mutta hieman rauhoittaa oloa.
        En ottanut eilen savuja kaksi tablettia tänään.
        Pakko olla selvinpäin viikonloppu ja ihan yksin. En ole kovin hyvää seuraa nytten.

        Ostin porkkanoita ja hedelmiä että voi niitä jyrsiä.
        Olen varmaan oranssi parin päivän päästä.

        Hieman tuskainen olo ja v--ttaa ihan sairaasti mutta eikö vieroitusoireet olekin jonkinlainen sairaus.

        Voimia 'Yrittänyttä ei laite' ja kiitos vielä kerran vinkistä.

        5. päivä ilman tupakkia.

        Ei ainakaan olisi niin vaarallista jäädä koukkuun tupakkilääkkeisiin kuin tupakkiin. Toisaalta orjuus mihin tahansa ei ole hyvä juttu.

        No ei täälläkään mieli keitä mettä.

        Sitä on ihan selvästi hermostuneempi kuin yleensä. Käämit palaa ihan pikku asiossa joissa yleensä muuten ei ole moksiskaan.

        Nyt käydään ankaraa kamppailua kehon ja mielen välillä.
        Keho on tähän asti määrännyt marssin tahdit.

        Toistaiseksi mieli on voitolla eikä antanut keholle mitä se suureen ääneen vaatii (tupakkia)

        Niin. jokaisella on oma ristinsä, ainakin jossain vaiheessa elämää, meillä se on tupakinpoltto tai ainakin silloin kun siitä yrittää eroon.

        Voimia Sinullekkin. Hyvää viikonloppua ja voi hyvin.


      • taasyritystä
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        5. päivä ilman tupakkia.

        Ei ainakaan olisi niin vaarallista jäädä koukkuun tupakkilääkkeisiin kuin tupakkiin. Toisaalta orjuus mihin tahansa ei ole hyvä juttu.

        No ei täälläkään mieli keitä mettä.

        Sitä on ihan selvästi hermostuneempi kuin yleensä. Käämit palaa ihan pikku asiossa joissa yleensä muuten ei ole moksiskaan.

        Nyt käydään ankaraa kamppailua kehon ja mielen välillä.
        Keho on tähän asti määrännyt marssin tahdit.

        Toistaiseksi mieli on voitolla eikä antanut keholle mitä se suureen ääneen vaatii (tupakkia)

        Niin. jokaisella on oma ristinsä, ainakin jossain vaiheessa elämää, meillä se on tupakinpoltto tai ainakin silloin kun siitä yrittää eroon.

        Voimia Sinullekkin. Hyvää viikonloppua ja voi hyvin.

        En osaa kirjoittaa mitään.
        Hävitin tupakat viimeistä filtteriä myöten
        Nyt on tosi paha vaihe.
        Body&mind, olet oikeassa.
        Pilsuja mennyt tänään neljä.
        Ei jaksa.


      • Yrittänyttä ei laite
        taasyritystä kirjoitti:

        En osaa kirjoittaa mitään.
        Hävitin tupakat viimeistä filtteriä myöten
        Nyt on tosi paha vaihe.
        Body&mind, olet oikeassa.
        Pilsuja mennyt tänään neljä.
        Ei jaksa.

        8.päivä ilman tupakkia.

        Eipä sitä tarvitse mitään kirjoittaa jos ei keksi tai muutenkaan.

        Armoton väsymys on ollut muutaman päivän ettei ole jaksanut edes konetta avata.

        Lauantaina lakkasin pitämästä laastaria, nyt on tultava toimeen ilman niitä.

        Viiden päivän sisällä oli kolme kertaa mikreeni kohtaus.
        Mulla on mikreeni kohtauksia silloin tällöin mutta koskaan ei ole vuosikymmenien saatossa ollut kolmea kohtausta viikossa.

        Epäilen, että laastarilla on joku osuus tapahtumassa, siksi en käytä laastaria enää.

        Pidin vissin huolen siitä ennen lakon alkamista ettei käden ulottavilla ole tupakkia saatavilla lakon aikana. Olisin hyvinkin saattanut retkahtaa polttamaan jos tupakkia olisi ollut saatavilla näinä muutamana päivänä mitä lakossa oon ollut.

        Voimia edelleen Sulle, koita jaksaa, vaikka vaikealta tuntuu.
        Jos tänään epäonnistuu, niin huomenna uudestaa.

        Olen kerennyt vuosikymmenien saatossa yrittänyt lopettaa tupakin polton ainakin kymmeniä kertoja, aina epäonnistunut. Jospa tällä kertaa onnistuisi.

        Vielä ei tunnu siltä, että voiton puolella oltaisiin.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        8.päivä ilman tupakkia.

        Eipä sitä tarvitse mitään kirjoittaa jos ei keksi tai muutenkaan.

        Armoton väsymys on ollut muutaman päivän ettei ole jaksanut edes konetta avata.

        Lauantaina lakkasin pitämästä laastaria, nyt on tultava toimeen ilman niitä.

        Viiden päivän sisällä oli kolme kertaa mikreeni kohtaus.
        Mulla on mikreeni kohtauksia silloin tällöin mutta koskaan ei ole vuosikymmenien saatossa ollut kolmea kohtausta viikossa.

        Epäilen, että laastarilla on joku osuus tapahtumassa, siksi en käytä laastaria enää.

        Pidin vissin huolen siitä ennen lakon alkamista ettei käden ulottavilla ole tupakkia saatavilla lakon aikana. Olisin hyvinkin saattanut retkahtaa polttamaan jos tupakkia olisi ollut saatavilla näinä muutamana päivänä mitä lakossa oon ollut.

        Voimia edelleen Sulle, koita jaksaa, vaikka vaikealta tuntuu.
        Jos tänään epäonnistuu, niin huomenna uudestaa.

        Olen kerennyt vuosikymmenien saatossa yrittänyt lopettaa tupakin polton ainakin kymmeniä kertoja, aina epäonnistunut. Jospa tällä kertaa onnistuisi.

        Vielä ei tunnu siltä, että voiton puolella oltaisiin.

        10. päivä ilman tupakkia.

        Vierotusoireet vähäisiä.

        Helpompi ja kevyempi hengittää.

        Ei vielä voiton puolella.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        10. päivä ilman tupakkia.

        Vierotusoireet vähäisiä.

        Helpompi ja kevyempi hengittää.

        Ei vielä voiton puolella.

        13. päivä ilman tupakkia.

        Ei vieläkään voiton puolella.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        13. päivä ilman tupakkia.

        Ei vieläkään voiton puolella.

        26. päivä ilman tupakkia.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        26. päivä ilman tupakkia.

        28. päivä ilman tupakkia.

        Verenpaine on noussut kun lopetti tupakki polton.

        Ennen yläraja on ollut 140 nyt se on 170.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        28. päivä ilman tupakkia.

        Verenpaine on noussut kun lopetti tupakki polton.

        Ennen yläraja on ollut 140 nyt se on 170.

        34. päivä ilman tupakkia.

        Ei yskää, ei liman irtoamista vielä ollenkaan.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        34. päivä ilman tupakkia.

        Ei yskää, ei liman irtoamista vielä ollenkaan.

        51. päivä ilman tupakkia.

        Limaa ei ole irronnut eikä yskää ole tullut vielä lainkaan.

        Oikeastaan minkäänlaista vierotusoiretta ei ole vielä ollut ollenkaan.

        Verenpaine on tosin noussut lopettamisen jälkeen, että on joutunut aloittamaan lääkkeen oton jotta paine laskee.

        6 kpl nikotiini purukumia on vielä jäljellä. Kun ne loppuu en enää osta enempää niitä, vaan yritän tulla toimeen ilman niitä.

        Karmee väsymys tosin jatkuu edelleen, mistä se johtuu ei ole tietoa.


      • Yrittänyttä ei laite
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        51. päivä ilman tupakkia.

        Limaa ei ole irronnut eikä yskää ole tullut vielä lainkaan.

        Oikeastaan minkäänlaista vierotusoiretta ei ole vielä ollut ollenkaan.

        Verenpaine on tosin noussut lopettamisen jälkeen, että on joutunut aloittamaan lääkkeen oton jotta paine laskee.

        6 kpl nikotiini purukumia on vielä jäljellä. Kun ne loppuu en enää osta enempää niitä, vaan yritän tulla toimeen ilman niitä.

        Karmee väsymys tosin jatkuu edelleen, mistä se johtuu ei ole tietoa.

        200. päivä ilman tupakkia.

        Ei liman irtoamista eikä yskää vieläkään.

        Nyt alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, että voiton puolella ollaan.

        Fyysinen kunto on edelleen heikko, mitään radikaalista parannusta kuntoon ei ole tullut vaikka tupakoinnin lopettikin.

        Saattaahan olla että 44 vuoden tupakointi on tehnyt kehon "korjaus kelvottomaksi"


      • Lakkokenraali
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        200. päivä ilman tupakkia.

        Ei liman irtoamista eikä yskää vieläkään.

        Nyt alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, että voiton puolella ollaan.

        Fyysinen kunto on edelleen heikko, mitään radikaalista parannusta kuntoon ei ole tullut vaikka tupakoinnin lopettikin.

        Saattaahan olla että 44 vuoden tupakointi on tehnyt kehon "korjaus kelvottomaksi"

        Minulla on 238 päivää ilman tupakkia! Olen siis vähän sinua edellä. Minulla on samat tuntemukset voitonpuolella olosta! Toisaalta olen ollut pitkään ilman alkoakin ja nämä yhdessä tekee sellaisen olon, että jotain tekee mieli. Tämän kanssa kuitenkin pärjää ja siihen ei maailma kaadu jos kaljaa käy yhdelle päivälle ostamassa. Tupakissa kuitenkin minulla ehdoton nollalinja. Minusta juuri liikunta on niitä hienoimpia asiota, joka tuntuu päihteettömänä ja savuttomana parhaalta! Suosittelen muillekin heti lakon alkupäivistä lähtien!


      • Yrittänyttä ei laite
        Lakkokenraali kirjoitti:

        Minulla on 238 päivää ilman tupakkia! Olen siis vähän sinua edellä. Minulla on samat tuntemukset voitonpuolella olosta! Toisaalta olen ollut pitkään ilman alkoakin ja nämä yhdessä tekee sellaisen olon, että jotain tekee mieli. Tämän kanssa kuitenkin pärjää ja siihen ei maailma kaadu jos kaljaa käy yhdelle päivälle ostamassa. Tupakissa kuitenkin minulla ehdoton nollalinja. Minusta juuri liikunta on niitä hienoimpia asiota, joka tuntuu päihteettömänä ja savuttomana parhaalta! Suosittelen muillekin heti lakon alkupäivistä lähtien!

        Tosi hieno homma kun olet jo noin kauan ollut tupakki lakossa, onneksi olkoon vaan.

        Alkon tuotteita en myöskään käytä ollenkaan.

        Tekisi alkaa kuntoilla mutta tässä vaiheessa se ei millään onnistu.

        Verenpainelääkkeissä on menossa kokeilu vaihe jossa etsitään oikeita lääkkeitä siihen vaivaan, vielä ei ole lyötynyt sopivaa koostumusta.

        Koitetaan sinnitellä edelleen, vaikka loppu ikä ilman tupakkia.


      • taasyritystä
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        Tosi hieno homma kun olet jo noin kauan ollut tupakki lakossa, onneksi olkoon vaan.

        Alkon tuotteita en myöskään käytä ollenkaan.

        Tekisi alkaa kuntoilla mutta tässä vaiheessa se ei millään onnistu.

        Verenpainelääkkeissä on menossa kokeilu vaihe jossa etsitään oikeita lääkkeitä siihen vaivaan, vielä ei ole lyötynyt sopivaa koostumusta.

        Koitetaan sinnitellä edelleen, vaikka loppu ikä ilman tupakkia.

        Missä tilanteessa nimimerkki "taasyritystä" tupakkilakko tänä päivänä on?
        onko lakko onnistunut?


    • jas1

      sähkötupakalla pääsee hyvin lopetuksen alkuun , se auttaa nimenomaan tuohon hermostuneisuuteen varmaankin siksi että se muistuttaa tupakointia eniten. Saa niin kuin kädet tekemistä.

      • Majava

        Olen polttanut varmaan 40v. Ikää tällä hetkellä yli 65v. Tupakkaa kulunut n. 30kpl päivässä. Tällä hetkellä olen ollut viikon polttamatta. Kello on tällä hetkellä 3.40 yöllä olen herännyt n. Klo yksi. Sydämmen lyönti tiheys 50 paikkeilla. Lyönnit melko voimakkaita. Jonkinverran vatsakipuja. Käytin äsken nicoretten ihalaattoria hiukan on olo helpottunut. Mutta uni ei tule. Tupakkaa en aio laittaa suuhuni. Kai se tästä ajan oloon helpottuu.


    • Teflonipannu

      Olen ollut polttamatta melkein 2viikkoa ja yskä ei näytä hellittävän osaako joku sanoa miten kauan keuhkojen "puhdistuminen" kestää?

    • Keuhkomies

      Olen ollut n.10-viikkoa polttamatta ja vierotusoireita oli ainoastaan alussa ensimmäisen viikon aikana. Ensimmäinen päivä oli helppo, mutta toinen, kolmas ja neljäs päivä oli yhtä tuskaa. Päänsärkyä, hikoilua, levottomuutta, ahdistusta sekä armoton tupakan himo.
      Sen jälkeen on välillä tehnyt mieli tupakkaa, mutta tuo röökinhimokin loppui lähes kokonaan kolmen viikon jälkeen. Nykyään saattaa välillä käydä mielessä, että "ennen oisin pistäny tässä vaiheessa tupakaksi" joissain tietyissä tilanteissa, muttei varsinaisesti tee mieli polttaa.

      Poltin n. 10-vuotta 15-20 tupakkaa päivässä. Aloin polttamaan 16-vuotiaana ja lopetin 26-vuotiaana ilman mitään apukeinoja.
      Olen toisaalta monesti miettinyt, että tässäkö tää oli, näinkö helppoa se tosiaan oli, miks mä en aikasemmin onnistunu?

      Luulen että aikasemmin epäonnistuin sen takia, koska yritin aina lopettaa nikotiinipurkan avulla, jotenkin musta vaan tuntuu että noi korvaustuotteet vaan pitkittää sitä tuskaa ja röökinhimoa.
      Olen aikasemmin yrittäny lopettaa ainakin 5 kertaa purkan avulla ja pisimpään olin 3,5 viikkoa ilman röökiä.

    • tupakkamies

      Vajaa vuorokausi tupakatta. Olo kuin viikon ryyppyputken jäljestä, karseampi. Hiki, uni katkonaista, ja hirveä nälkä, mutta ei tee mieli syödä. Tavallisesti tullut juotua kahvia litra-puoltoista, nyt ei maistu. Ei voi sanoo et olis hirveen äksynä, mut kaikki vituttaa.

    • KokemustaOn

      Tupakoinnin saa loppumaan ilman vieroitusoireita, jos vaihtaa sen höyryttelyyn (sähkötupakka). Niksariippuvuus säilyy, mutta tupakointiin nähden kovasti pienemmin haitoin.

    • The man 41

      Nyt menny reilu 3 viikkoa ilman tupakkia, mulkkuki on stondiksessa ku rautakanki.
      Muijaki ihmeissään ja manitsi asiasta :D
      23 vuotta sitä käryttelyä takana olikin ettei sen puoleen.

    • ann

      15 päivää takana ja naama mullakin kukkii hullunlailla vaikka ikinä ei finnejä oo. Huomannut myös sen että yöunet ei riitä mikä on outoa. 4 päivä oli mullakin pahin, olin valmis hyppäämään sillalta, mutta heti sen jälkeen helpotti. Hajuaisti parantunut huomattavasti. Ei tee pahaa enää muutakun alkoholia nauttiessa. Jos ja kun tähän pystyn, oon niin suunnattoman ylpee itsestäni!

      • Lakkolainen

        Ai että heti sillalta hyppäämisen jälkeen helpotti! Kiva kun olet saanut avun hyppimisestä! Itse ollut nyt 8kk ilman tupakkia. Homma selkeästi helpottaa! Lopetus ilman apuvälineitä, ns. kylmäkalkkuna. Liikkuntaa tullut harrastettua paljon. Ennen ei kiinostanut ollenkaan, kun oli tasaisen huonossa kunnossa kääryleiden takia. Nyt on päivittäistä liikuntaa noin 2h päivä, sunnuntainakin, kun en malta pysyä pois. Kunto onkin parantunut huomattavasti. Jossain vaiheessa tulee fyysisiä muutoksia, mutta niitä nyt ei niin itse huomaa.


    • malporomies

      Voiko lopettamiseen kuolla?

      • Josnytvihdoin

        Siltä ainakin tuntuu. Neljäs päivä polttamatta. Sydän hakkaa välillä ihan hulluna, verenpaineet vähän koholla, yleisesti ottaen levoton olo päällä kokoajan. Vaikea keskittyä esim. autolla ajamiseen. Kymmenisen tupakan savuista vuotta takana, muutaman kerran ollut max. parin viikon taukoja. Nyt ensimmäinen kerta kun on nikotiinipurkkaa ja pastilleita "apuna", neljän päivän aikana tullut yhteensä noin kymmenisen purkkaa/pastillia vedettyä jos oikein käynyt tekemään mieli polttaa.


      • malporomies
        Josnytvihdoin kirjoitti:

        Siltä ainakin tuntuu. Neljäs päivä polttamatta. Sydän hakkaa välillä ihan hulluna, verenpaineet vähän koholla, yleisesti ottaen levoton olo päällä kokoajan. Vaikea keskittyä esim. autolla ajamiseen. Kymmenisen tupakan savuista vuotta takana, muutaman kerran ollut max. parin viikon taukoja. Nyt ensimmäinen kerta kun on nikotiinipurkkaa ja pastilleita "apuna", neljän päivän aikana tullut yhteensä noin kymmenisen purkkaa/pastillia vedettyä jos oikein käynyt tekemään mieli polttaa.

        Periksi ei ole annettu. Oireilu alkaa helpottaa,mutta purkkaa menee.Takana on nyt jotain puoltoista kuukautta ja uni on parempaa,hajuaisti palannut,sormet on puhtaat ja hengitysarvo parantunut jotain 120 pykälää. Vois alkaa enemmän lenkkeileen vielä ja rahaakin on säästynyt muihin turhuuksiin.
        Kannatan ehdottomasti. Ei tartte lähteä pihalle paleleen ja köhiin.


    • 10 vuotta poltellut

      viikko nyt takana savuttomuutta,tänään oli eka pahin päivä kun teki mieli tupakkaa,mutta en aio antaa periksi!! tulee vaan syötyä kokoajan jotain,että pitäiskö täs ny samalla alottaa laihduttaakin??? nicotiini purkkaa ekat 2 pvää purtu mut siitä kauhiat ilmavaivat niin jätin nekin. Tsemppiä vaan kaikille lopettaneille!!Kovaa tää on mutta kannattavaa.

    • Anne20

      Yhdeksäs päivä ilman röökiä melkeen 40 vuotta polttanut saas nähä kuin akan käy imeskelytapletteja käytän ja laastareita mut yritän päästä laastareista eroon onnea kaikille lakossa oleville

      • anneli 50

        Mul tulee tänään 3kk täyteen,kun lopetin sauhuttelun.Poltin askin päivässä.Olen yrittänyt lopettaa monet kerrat,aina onnistumatta.Mut nyt oli pakko onnistua sairauden takia.Nicorette sumutteen kanssa olen onnistunut.Aina kun teki mieli tupakkaa,otin suihkeen.Sivuoireita ei oo muuta tullut, kuin limaa nousee edelleen yön aikana kurkkuun.Mahtaiskohan johtua tupakan lopettamisesta,vai jostain muusta syystä.


      • känkkäränkkä
        anneli 50 kirjoitti:

        Mul tulee tänään 3kk täyteen,kun lopetin sauhuttelun.Poltin askin päivässä.Olen yrittänyt lopettaa monet kerrat,aina onnistumatta.Mut nyt oli pakko onnistua sairauden takia.Nicorette sumutteen kanssa olen onnistunut.Aina kun teki mieli tupakkaa,otin suihkeen.Sivuoireita ei oo muuta tullut, kuin limaa nousee edelleen yön aikana kurkkuun.Mahtaiskohan johtua tupakan lopettamisesta,vai jostain muusta syystä.

        Kolmas päivä takana... ja kuten kellon ajasta näkee niin en pysty nukkumaan. Univaikeus, levottomuus ja ärtyseisyys ovat olleet vahvasti läsnä. Nikotiinipurkkaa on, napsin vain suurimpaan hätään. Tänään niitä mennyt kolme. Vaikka hyvällä mallilla, niin huomaan miettiväni tekosyitä uudelleen aloittamiseen. 12vuotta tupakoinut, 1 aski päivässä.


    • sauhutin

      minä juoppo yritän nyt lopettaa sauhuttelun,kovasti mieli sätkää tekee ja rytmihäiriötä on vähän väliä,emäntä savustaa,minä silloin tällöin illalla ja viikonloppuna kaljaa ottaessa enemmän.nyt tekee kovasti tupakkia mieli,mut ei haluais antaa tupakan himolle valtaa...nyt ei oo viikonloppu ja kaljaa en oo ottanut,silti tekee tupakkaa MIELI,JA KYLLÄ SE TÄMÄ EKA PÄIVÄKIN ON AIKA VITUN KOVA PAIKKA.Itse tupakoinnin aloitin noin.12.vuotiaana "kovana yläasteikäisenä",tupakka maistui tosi hyvin,n.30v.nyt haluis lopettaa...mittää en luppaa ja katsellaan...

    • raikaselämä

      Tupakoinnin lopettamisyrityksiä takana 9 vuotta putkeen, eli aikamoinen on/off suhde tohon tupakkaan. Parhaimmillaan vuoden olin polttamatta. Muistaakseni aina on ollut nikotiini korvaushoito mukana jonkun aikaa, eli purkka tai pastillit. Sähköröökistä armottomat rytmihäiriöt. "Stumppaa tähän" kirjan avulla ainoa korvaushoidoton lakko, en muista kauan kesti. Nyt kolmas päivä menossa, rinnasta ahdistaa ja kuivunu olo. Liikunta ihan parasta silti vierotusoireisiin. Väsyttää aika paljon mutta kun lähtee liikkumaan niin sekin on tipotiessään. Muutama pastilli menny, mietin josko heivaisin nekin mäkeen. Terveellinen ja monipuolinen ruoka myös auttaa.Huom. herkuista tulee vain kärttyiseks! Kaikki sukulaiset kuollu jotka polttivat eivätkä lopettaneet ajoissa, jotkut jopa aika nuorena. Siinä ei ole mitään järkeä, pahan makusta savua nyt tunkea vapaaehtosesti keuhkoihinsa, ja mistä tulee vielä sairaaks, liikuntakyky heikkenee, iho harmaantuu, haisee pahalle ja näyttää typerältä. Opettaa nuorille todella huonoa tapaa! "Jotain paheita saa mullakin olla" puheet on aivan hullu tekosyy. Pahe millä tekee ittensä sairaaks tai jopa tappaa ittensä vielä joku päivä? Kysympä vaan että mitä järkeä? Se on nikotiinikoukku! Eikä mikään viaton pahe. Huh, oon selvästi kypsyny tohon tupaskaan ;)

    • entinenröökipelle

      Pääsin tupakasta eroon sähkötupakan avulla. Sitä kun imi ja sitten maistoi tupakkaa, tunsi aidon tupakin tervaisuuden ja vastenmielisyyden. Aikani poltin sähkistä kunnes en enää jaksanut ladata sitä ja pääsin kokonaan sauhuttelusta eroon. Nyt ei tee mieli, tosin tupakan savu haisee edelleen hyvältä :)

    • veeta12

      7 viikkoa tupakoimatta ja nyt vasta yö unet katkonaisia...onko jollain vastaavia kokemuksia?

    • koko-ikänsä-tupakoinut

      Olen polttanut 50 vuotta, vähintään aski päivässä vahvoja sätkiä. Oikeastaan koko ikäni, koska molemmat vanhemmat polttivat sisällä ahtaassa yhden huoneen asunnossa. Lopulta kyllästyin ihan tosissani, miksi ihmeessä maksan kalliit rahat siitä hyvästä, että tungen myrkkyä keuhkoihini. Kyllästyin pahaan makuun ja hajuun suussa, oksettavaan oloon ja siihen, ettei koskaan voinut tehdä mitään HETI, vaan oli ensin käytävä tupakalla. Lapsenlapsiin ei uskaltanut koskea, kun kädet aina haisivat ja käsienpesulla ja suunhuuhdonnalla oli käytävä vähän väliä. Mitä ihanuutta se tupakointi sitten oikeastaan on, kun aina oli iljettävä olo tupakointia kohtaan. Tunsin että vapaaksi moisesta vankilasta on päästävä, en tosiaankaan uhraa pois jotain ihanaa, herkullista, en kiellä itseltäni mitään positiivista, vaan päinvastoin suon itselleni mahdollisuuden olla vihdoinkin vapaa!
      Kun pääni tajusi tämän, että en LUOVU mistään, vaan pääsen vapaaksi jostain, päätös lopettaa oli valmis. Ja päätös pysyy. Kuukausi mennyt, toinen savuton päivä oli se, jolloin teki eniten mieli tupakkaa, mutta pidin tupakkapirun aisoissa.
      Ihanaa lopettaa niin, että tietää lopettaneensa, eikä ole vain lakossa. Lakkoja tein usein, ja aina loppui siihen kun piru kuiskutti tupakanhimoiselle, että miksi et suo itsellesi tupakkaa, saavathan muutkin polttaa, miksi sinä et sitten saisi. Elikkä oli asennevika itsellä.
      Kävelylenkit ovat pidentyneet, ja tupakkatauot ovat muuttuneet vesitauoiksi, ihan pieniä kulauksia tauon aikana vähän väliä, olo on kuin uusi taas. Nykyäänkin tupakka käy mielessä, mutta ei niin, että tekee mieli tupakoida, vaan niin, että muistaa kuinka ennen oli aina juuri siinä vaiheessa pistettävä tupakiksi.
      Jokaiselle savuttomalle toivon onnistumista, olipa kyse lopetuksesta tai lakosta. Oikea asenne auttaa.

    • lopetikko

      Hampaat voi irrota suusta, kieleen voi tulla vihreää hiivaa ja alapäähän peräpukamat.

    • sauhuton

      n.40 v tupakointia takana nyt polttamatta 1,5 vuotta eikä mitään oireita vieläkään.poltin loppu aikana n.30 sätkää päivässä.

    • OnOnOnJoo

      Aiheuttaa vaikka minkälaisia oireita. Keho on ihan pihalla kun yhtä äkkiä ei saakkaan tuhansia eri kemikaaleja mitä vuosikausia saanut. Eli tavallisimmat oireet on varmaan finnit, hilse ja räkä yskä kun keho poistaa vuosien saatossa kertyneitä myrkkyjä :D

    • HKI_MIESsa

      Ajattelin tuoda tähän oman ajatukseni koska keskustelua tupakanlopetuksen oireista on vaikea löytää.

      Ikä 37, mies, vajaa 20 askivuotta

      Minulla ehdottomasti suurin ongelma on kipu keuhkojen alueella hengittäessä syvään sekä hämmentävät "muljahtelut" ... Olen mietiskellyt että yleensä alkaa sattumaan vähän ennenkuin köhäsen tervamoskaa ulos. Tekisi mieli ihan käydä lääkärissä, mutta uskon ja toivon että parantuminen siellä sattuu.

      Henkiset oireet minulla ovat olleet aika pienet. Epäilen että se johtuu siitä Acetium - tabletista joita imeskelin tupakoidessa useamman kuukauden, koska ennen niitä tabletteja lopettaminen oli minulle mahdotonta. Mieliteko oli niin hurjan vahva ja kova.

      Nyt pahin henkinen oire on

      1. Tylsyyden keskellä
      2. Aamukahvin kanssa
      3. Ruokailun tai oluen jälkeen

      Näinä hetkinä tulee sellainen tyhjä olo kun normaalisti tupakoisin mutten enää.

      • höyrytin

        Siksipä näihin tyhjiin hetkiin itse käynkin sähköhöyryttimellä parvekkeella ottamassa muutamat imut, kummasti auttaa.
        Sitähän voi halutessaan vaikka nikotiinittomana höyrytellä ja voi maustaa jos haluaa.


    • Sirpsikka

      Olin 9kuukautta polttamatta ja painoa tuli 5kg..Pms oireet olivat jotain ihan järkkyä ja tuntui että kaikki nuo kuukaudet vaan masenti, olo oli surullinen, saamaton, mikään ei oikein tuntunut miltään. Nyt kun satunnaisesti tupakoi silloin tällöin, mieli taas kirkastunut.. liikunta, seksi, energisyysja ilo palasi takaisin elämään. Parisuhde voi hyvin kun Pms:t oireet helpottuivat, paino taas entisissä kiloissa. Näin minulla. Edelleen se maistuu ja haisee hirveälle mutta näin on nyt hyvä.

    • zzdzx

      itellä nousi 15kg paino lopetuksenjälkeen 21v nainen oon yrittäny liikkua mut koko ajan hirvee nälkä opin syömään aamupalankin.

    • Jfuskf

      Osa vaikeudesta lopettaa tupakointi voi olla uskominen haittavaikutuksiin (ärtyminen jne....) ja jos niistä liikaa lukee niin hankalaa on.

      • Korsteeni

        Day#11: Alan pikkuhiljaa ymmärtää, miksi tästä perkeleestä on niin vaikea päästä eroon... Ihmisen pyrkiessä johonkin tavoitteeseen, pääsääntöisesti ihminen summaa plussia ja miinuksia, ts. arvioi sitä onko horisontissa häämöttävä tavoite todella sen saavuttamiseksi vaadittavan ponnistelun arvoinen? Väittäisin että tähän kuoppaan kompastuu suurin osa tupakoinnin lopettamisessa epäonnistuva.
        ...
        Tässä kohtaa kaikki tupakoimattomat (siis ne jotka ovat korkeintaan maistaneet tupakkaa elämänsä aikana) huutavat kuorossa että tottakai, onhan se nyt ehdottomasti ponnistelun arvoista!!!
        Tälle porukalle mulla on vain yksi toivomus:
        PITÄKÄÄ SAATANA SE TURPANNE KIINNI JA SÄÄSTÄKÄÄ MEIDÄT TYPERÄLTÄ HURSKASTELULTANNE, KUN ETTE ASIASTA MITÄÄN TIEDÄ JA YMMÄRRÄ!!!
        ...
        No niin, by having that said... jatketaan filosofointia tupakkamiesten ja naisten kesken.
        Miksi siis niin moni epäonnistuu?
        Oma tulkintani on seuraava:
        Jo ensimmäisten päivien aikana lopettamisen positiiviset vaikutukset alkavat realisoitua ja tuntua kropassa.
        Henki kulkee paremmin, jaksaminen/energisyys paranee etc. etc.
        Sitä mukaa kun oleminen paranee, siitä muodostuu välittömästi uusi "normaali", ja tupakoinnin aikainen tukkoisuus/väsymys painuu unholaan. Mitä pidemmälle mennään, uusia, unohtuneita aistielämyksiä alkaa havaita, jotka tietty ylläpitävät motivaatiota.
        ...
        Ja se tupakka syttyy sillä hetkellä uudestaan, kun sitä ensimmäisen kerran tajuaa, että vaakakuppi ei ole tasapainossa... :-/ Vieroitusoireiden johdosta elämänlaatu heikentyy enemmän kuin se tupakoimattomuuden johdosta paranee :-(
        ...
        Ihminen on kaikessa epäjohdonmukaisuudessaankin verrattain rationaalinen olento, ja hahmottaa maailmaa ns. lineaarisen mallin mukaisesti.
        Mikäli vieroitusoireissa ei pitkänkään ajan kuluttua näy minkäänlaista positiivista suuntausta (intensiteetti ja esiintymistaajuus pysyttelee vakiona, tai jopa pahenee), sitä alkaa esittää ihan vakavissaan itselleen kysymyksen:
        "Miksi kiusaan itseäni? Mitä väliä on elää 10v pidempään, jos loppuelämäni on tällaista helvettiä ja kärsimystä? Enkö kuitenkin panostaisi ennemmin laatuun kuin määrään??"
        Ajatus siitä että huominen on tätä päivää helpompi alkaa kärsiä vahvan inflaation, kun mitään merkkiä tästä ei ole näköpiirissä.
        Ainut asia joka pitää kiinni tässä projektissa on USKO siihen, että koska suuri enemmistö pitkään savuttomana pysyneistä niin väittää, vaakakuppi alkaa jossain kohtaa kallistua sinne plussan puolelle.


      • Korsteeni

        ...sellainen jälkikaneetti tuohon edelliseen kirjoitukseeni, etten todellakaan halua ketään lannistaa, ja toivon että mahdollisimman moni (itseni mukaan lukien) viettää 1.1.2019 tupakoimattomuuden 1-vuotis vuosipäivää!
        ...
        Sen verran taustoja, että aloitin tupakoinnin 14-vuotiaana. Tuolloin tupakointi oli sitä kuuluisaa "viihdekäyttöä", eli hyvin satunnaista. Kun täytin 15-v. , huomasin ensimmäisen kerran tulleeni riippuvaiseksi tästä huumeesta... :-| Vaikka tupakoin tuossa kohtaa vain 2...3 savuketta / pv , ja kaikki nuo pelkästään iltaisin koiraa ulkoilluttaessa, niin jos jostain syystä tupakkaa ei ollutkaan, niin sitähän oli PAKKO löytää jostain.

        Nyt on äijänkäppyrällä ikää 41v , eli 26 tai 27 vuotta (laskentatavasta riippuen) ahkeraa savustamista takana. Yli kymmenen viimeistä vuotta on mennyt tahdilla aski / päivä.

        Tupakka on siis käytännöllisesti katsoen ollut mukana ihan jokaisessa elämäni käänteessä ja virstanpylväässä (ensikänni, ensisuudelma, eka kerta... ajokortti, auto, armeija, ensimmäinen työpaikka, avioliitto, avioero etc. etc.)
        Jos tällainen runollinen ilmaus sallitaan: "uskollinen ystäväni on ollut tukenani niin myötä kuin vastamäissä, ja nyt hän on poissa..."


      • Eienäätekosyitä

        Hah! Samaistuttavan hauskaa luettavaa osittain. Mukava huomata, että ei tätä ihan hampaat kireällä tehdä, vaan vähän vihellellen. Kyllähän tumppaaminen minustakin aluksi ajatuksenakin tuntui niin etäiseltä, aina kaupan kassalla tuijotin kaukaisuuteen ja sitten tilasin oman helpotuksen tiskiltä. Noh, parempi muutama aski enemmän taskussa, kuin.. Ei. Pitää muuttaa tuota sanontaa kyllä tästä päivästä lähtien. Vanhat tavat ovat tiukassa. Ei minullakaan mitään suuria oletuksia ole, kun lopetin tämän omakotitalolomaosakehuvipursijahtiomasaari-rahojeni syöjän. Kohta tämäkin unelma on totta! Kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli! Tsemppiä sinulle, vaikka sinullahan näyttää homma olevan hanskassa jo muutenkin!


    • ilman1.1.2018

      Jessus mitä Amerikan myyntipuetta jokaisella ! ilman mallua ollut 1.1.2018 lähtien, eikä tämä aina helppoa ole ! En ole huomannut mitään hyötyä, en voi paremmin , enkä saannut yhtään enemmän seksiä ! mistä oikeasti saisi apua lopettamiseen ? seurava sukupolvi varmaan pystyy tähän, mutta mitä syntyy tilalle ? kaikki Suomen savuttajat lopettaa ja mistä Valtio kerää "menetetyt verorahat"
      Autovero oli kokeilu mutta yhtäkkiä menetettyä tuloa joten kuka maksaa ?

      • Korsteeni

        @ilman1.1.2018: Nimimerkkisi perusteella olet aloittanut tämän loppuelämän kestävän projektin samana päivänä kuin minä...

        ...ja tekstisi perusteella muutakin yhteistä meillä on! :D

        Todellakin, itselläkin ollut aika paljon juuri samanlaisia ajatuksia. Eli todellakin, missä ne lopettamisen jälkeiset hyödyt oikein asuu?!?!
        Joo, hajuaisti on parantunut kyllä, mutta ei se nyt mikään automaattinen siunaus ole, kun pahat hajutkin erottuu paremmin.
        On tullut mietiskeltyä että jos tämä ei 3 kuukauden kohdalla helpota, niin aloitan kyllä uudestaan, pidentynyt elämä ei ole päivittäisen kärsimyksen arvoista.


    • Eipurkkamasia

      Kun siirryin jauhamaan nikotiinipurkkaa tupakoinnin jälkeen, huomasin että hampaat alkoivat mennä huonoksi. Ehkä purkassa jotakin ainesosia mitkä syövyttävät hampaita.

    • Anonyymi

      4 kk savuton ja hyvin mennyt. Päivän aikana menee noin 2 nikotiinipurkkaa. Nekin kohta p vaihtaa tavalliseen purkkaan. Ei niin vaikeaa ole kun päätös tehty. Semppiä sinne kaikille, pystytte kyllä lopettaan! (35v olin polttanut) järkkyä mihin tuhlannut aikaa , rahaa, terveyttä.
      :(

    • Anonyymi

      26 vuotta tupakkaa noin aski päivässä. Paitsi että viimeiset 8vuotta 3askia päivässä ja viihteellä neljää. On se hassua ku töitä tehdessä aika menee kivasti ku vetelee kessua ketjussa... nyt neljäs päivä takana ja olo on ku jollain nistillä. Tekis mieli luovuttaa mut alkaa olee vähä kallista hommaa ku aina töissä tuppaa menemään melkeen tonni kk rahaa tähän. Toi vesikikka vähä helpottaa. Ja karkit auttaa aika hyvin, ainoo et niitä pitäis popsia koko ajan. Purkasta ei oo koskaan ollu mitään hyötyä enkä muita uskalla kokeilla. Varmaan jään niihinkin koukkuun. Eli ilman korvaavia mennään. Mut onhan tää ihan vittua

    • Anonyymi

      On kyllä perseestä. Nyt on tasan kuusivuorokautta mennyt siitä kun lopetin nikotiinilaastarin, jota käytin pari kuukautta nuuskan lopetuksen jälkeen. Helvetinmoinen kusetus on kyllä koko tupakka ja korvaustuotebusiness.

    • Anonyymi

      Täysin ilman korvaustuotteita, vieroitusoireita oli paljon josta tupakanhimo kaikista kovin ja pisin.

      Eräänä päivänä sekin loppui, unet vaivasivat aikansa kunnes nekin jäivät unholaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe