lahja 11-vuotiaalle tytölle?

???

Hei!

Kaipaisin kipeästi apua!
Mitä lahjaksi 11 täyttävälle tytölle?
Jokin koru, lelu? Tyttö ei ole mielestäni kovin "kehittynyt", että kovin aikuismaisesta lahjasta tuskin on iloa? Liian lapsellistakaan ei sitten viitsisi ostaa. Tytön äidiltä ei saanut mitään vinkkiä, rahaakaan en mielellään antaisi, jos vaan jonkin vinkin saisin.

Auttaisiko kukaan?

113

34048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pauliin

      Onko tytöllä oikean kokoinen polkupyörä?
      Usein tuossa iässä kasvu on melko nopeaa ja polkupyörä pitää olla turvallisuuden vuoksi ajajalleen sopivan kokoinen.
      Suosittelen.

    • Minjamari..

      Miten olisi joku mukava kirja tai pari lippua elokuviin?

    • ostin

      hopeakorun tuonikäiselle kummitytölleni. En kuitenkaan tiedä, pitäsikö sekin olla joku tietynlainen. En tiedä onko sinun tapauksessasi kysymyksessä kummi/sukulaistyttö vai esim. oman lapsen kaveri. Näistä seikoista tietysti riippuu lahjan rahallinen arvo.

      Jos on esim. kummityttö, niin mene vaikka elokuviin/teatteriin/jätskille/lintsille tai syömään. Kysy vaikka mistä hän pitäisi.
      Tai ota hänet mukaan kaupungille ja voisithan ehdottaa, että hän saisi itse valita esim. jonkin kivan vaatteen(ei nyt tietenkään minkä hintaista tahansa. Tytöt tykkäävät aína vaatteista oli sitten pieni tai iso tyttö.Minä olen tuonkin toteuttanut kummitytäreni kanssa ja pidin ylärajana n. 20€. Kyllä jotain kivoja tyttöjenjuttuja (koruja/hiusjuttuja) paljon huokeammallakin saa.

      Muuten lahjaehdotuksina : esim. jotain lasten kosmetiikkaa, nykyään on tarjolla pikkutytöille kaikenlaista kivannäköistä pesuainepurkkia ja purnukkaa, pesusientä, saippuaa, kampaa, peiliä, meikkipussia ja hiuspinniä (esim.Seppälässä).

      Tuon ikäiselle lelu on vaikea juttu, sillä luulen, että sen lelun pitää olla juuri joku tietty. Pienemille tuntuu kelpaavan laajempi skaala. Kirja on todella hyvä lahja, voithan kysyä kirjakaupasta mikä sopisi 11-vuotiaalle, he kyllä luulisvat tietävän. Joku peli voisis olla kiva ja sitä voisi vaikka koko perhe pelata. Pelilaatikoissa on usein mainittu minkä ikäisille peli on tarkoitettu.

      Onnea etsintään!

      • mini1234567890123

        lelu 11-vuotiaalle?


      • Anonyymi
        mini1234567890123 kirjoitti:

        lelu 11-vuotiaalle?

        Kyllä 11-vuotiaskin on lapsi!


      • Anonyymi
        mini1234567890123 kirjoitti:

        lelu 11-vuotiaalle?

        Oon ite 11 vuotta ja leikin yhä eg jotkut leikkii jotkut ei 🧸


    • vaikea kysymys.

      Tuon ikäisestä ei iän perusteella olekaan helppoa sanoa, mistä tykkää... Minä suosittelisin samaa kuin muut, eli kirjaa. Kirjakaupassa osataan antaa vinkkejä.

      Onko tyttö kovin tyttömäinen? Jos on, voi joku koru olla kiva. Jos hän taas ei käytä koruja, tai ei selkeästi ole tyttömäinen, ei hän välttämättä ole koruista kiinnostunut. Itse petyin aina, kun ihmiset toivat koruja lahjaksi. Mieluummin olisin ottanut vaikka itse tehdyn kortin.

    • kerää

      pieneen koriin,jokin karkkijuttu,päiväkirja tai kirja(hevosaihe?),koru ,jokin kiva t-paita.ei rahaa kortin voi tehdä itse < mielikuvitusta

      • :) :)

        Olipa täällä ystävällistä porukkaa! :)
        Päädyin ostamaan meikkipussin, johon pakkaan jotain pientä tyttöjen kivaa; pinnejä, ponnareita, vaikkapa pienen peilin ym.
        Kiitoksia vielä!


      • Eve
        :) :) kirjoitti:

        Olipa täällä ystävällistä porukkaa! :)
        Päädyin ostamaan meikkipussin, johon pakkaan jotain pientä tyttöjen kivaa; pinnejä, ponnareita, vaikkapa pienen peilin ym.
        Kiitoksia vielä!

        Sain hyvin nuorena (6 tai 7) kummeilta lahjaksi hopeakorun jossa oli hevosenkenkä ja hevosenpää. Aika hyvä sinänsä kun en koskaan ollut varmaan hevosta pahemmin nähnyt enkä ylipäätään ollut mikään heppatyttö... Ja sitten mulla oli sellainen kullattu pienen pieni sydänkaulakoru.

        Noita koruja sain käyttää vain kun oli jotkut synttärit tai muut juhlat tiedossa.


      • HH
        Eve kirjoitti:

        Sain hyvin nuorena (6 tai 7) kummeilta lahjaksi hopeakorun jossa oli hevosenkenkä ja hevosenpää. Aika hyvä sinänsä kun en koskaan ollut varmaan hevosta pahemmin nähnyt enkä ylipäätään ollut mikään heppatyttö... Ja sitten mulla oli sellainen kullattu pienen pieni sydänkaulakoru.

        Noita koruja sain käyttää vain kun oli jotkut synttärit tai muut juhlat tiedossa.

        11-vuotias ei todellakaan kaipaa mitään leluja ja kummitädeiltä saamat hopeakorut yms. jäävät taatusti käyttämättä (harvemmin ovat sellaisia millaisia nuori oikeasti toivoisi), joten jos oikeasti haluatte ilahduttaa nuorta, viekää se elokuviin, huvipuistoon tms. ja viettäkää aikaa sen kanssa. Sen se muistaa taatusti paremmin kuin vuosien mittaan kasaantuneiden lelujen ja korujen antajat. Itse sain aikanaan kummitädiltäni päiväkirjan lahjaksi kun emme välimatkan tähden voineet viettää aikaa yhdessä. Se oli ehkä elämäni paras lahja. Päiväkirjoissa kun säilyy moni muukin muisto syntymäpäivien lisäksi.


      • lahjakas.fi
        HH kirjoitti:

        11-vuotias ei todellakaan kaipaa mitään leluja ja kummitädeiltä saamat hopeakorut yms. jäävät taatusti käyttämättä (harvemmin ovat sellaisia millaisia nuori oikeasti toivoisi), joten jos oikeasti haluatte ilahduttaa nuorta, viekää se elokuviin, huvipuistoon tms. ja viettäkää aikaa sen kanssa. Sen se muistaa taatusti paremmin kuin vuosien mittaan kasaantuneiden lelujen ja korujen antajat. Itse sain aikanaan kummitädiltäni päiväkirjan lahjaksi kun emme välimatkan tähden voineet viettää aikaa yhdessä. Se oli ehkä elämäni paras lahja. Päiväkirjoissa kun säilyy moni muukin muisto syntymäpäivien lisäksi.

        Hei!

        Joku ihmetteli, että voiko tuon ikäiselle muka leluja ostaa? Ilokseni voin kertoa, että on myös leluja, joilla tytöt leikkivät vielä vielä yläasteella ja sen jälkeen kun varsinaiset leikit loppuvat, säilytetään näitä leluja kunniapaikalla kirjahyllyssä ja säästetään tuleville omille lapsille. Ja mikä kaikista hauskinta, tämän sarjan leluja keräävät jopa aikuisetkin ja mitä vanhempia lelut ovat, sitä arvokkaampia, myös jälleenmyyntiarvonsa kannalta. Tällainen ihmelelu on Schleich -eläimet, keijut ja muut hahmot. Itse ihastuin niihin ensinäkemältä yli kolmekymppisenä, samoin ystäväni.

        Kyllä pahaa teki kun erään kerran olin yleisötilaisuudessa myymässä leluja ja siihen tuli n. 9-vuotias tyttö äitiensä kanssa ja kun tyttö olisi halunnut pysähtyä katsemaan leluja, niin äiti tokaisi: "Sinähän olet jo niin iso, ettet sinä enää mitään leluja tarvitse". Toiset vanhemmat puolestaan miettivät 11-vuotiaan kohdalla, että "ei sille mitään leluja kannata enää ostaa, kun on jo niin iso, ja sitten ne jäävät heti kohta käyttämättä". Ja sitten ihmetellään, että 10-vuotiaat imitoivat aikuisten käytöstä ja lapsuus jää liian lyhyeksi... Ei ole mitään parempaa investointia, kuin lelu, joka saa lapsen leikkimään edes päivän pidempään ja pysymään lapsena ihanine mielikuvituksineen!


      • Mummon ajatuksia
        lahjakas.fi kirjoitti:

        Hei!

        Joku ihmetteli, että voiko tuon ikäiselle muka leluja ostaa? Ilokseni voin kertoa, että on myös leluja, joilla tytöt leikkivät vielä vielä yläasteella ja sen jälkeen kun varsinaiset leikit loppuvat, säilytetään näitä leluja kunniapaikalla kirjahyllyssä ja säästetään tuleville omille lapsille. Ja mikä kaikista hauskinta, tämän sarjan leluja keräävät jopa aikuisetkin ja mitä vanhempia lelut ovat, sitä arvokkaampia, myös jälleenmyyntiarvonsa kannalta. Tällainen ihmelelu on Schleich -eläimet, keijut ja muut hahmot. Itse ihastuin niihin ensinäkemältä yli kolmekymppisenä, samoin ystäväni.

        Kyllä pahaa teki kun erään kerran olin yleisötilaisuudessa myymässä leluja ja siihen tuli n. 9-vuotias tyttö äitiensä kanssa ja kun tyttö olisi halunnut pysähtyä katsemaan leluja, niin äiti tokaisi: "Sinähän olet jo niin iso, ettet sinä enää mitään leluja tarvitse". Toiset vanhemmat puolestaan miettivät 11-vuotiaan kohdalla, että "ei sille mitään leluja kannata enää ostaa, kun on jo niin iso, ja sitten ne jäävät heti kohta käyttämättä". Ja sitten ihmetellään, että 10-vuotiaat imitoivat aikuisten käytöstä ja lapsuus jää liian lyhyeksi... Ei ole mitään parempaa investointia, kuin lelu, joka saa lapsen leikkimään edes päivän pidempään ja pysymään lapsena ihanine mielikuvituksineen!

        Kolme siskosta, vanhin 11v, nuoremmat vähän alle, mutta koulussa kuitenkin. Halusin ostaa heille pienen tuliaisen kyläilemään mennessäni. Päädyin Barbie-nukke-jäljitelmään. Jokaiselle omansa. Vähän arvellutti ostaa tuollaista nukkea 11-vuotiaaalle, mutta niinhän siinä kävi, että leikki mielellään pikkusiskojen kanssa nukkeleikkejä ja sitten vähän myöhemmin oli kovastikin kiinnostunut tekemään itse nukelle vaatteita. Ymmärrettävää kun koulussakin opetaan noita kässyjuttuja.

        Lelu ei siis välttämättä ole ollenkaan huono lahja.

        Vähän tietysti riippuu lapsesta ja harrastuksista ja kiinnostuksesta eri juttuihin. Kirja on myös hyvä vaihtoehto, jos on vähänkään kiinnostunut lukemisesta. Polkupyörä on myös hyvä vaihtoehto, tosin aika kallis juttu. Miten olisi ihan hyppynaru tai joku muu vastaava liikunnallinen juttu edellyttäen tietysti, ettei hänellä sellaista ole ennestään. Kerran käytin lapset synttärin kunniaksi Heurekassa. Synttärisankaria ei yhtään harmittanut se, että siinä sivussa siskotkin pääsivät osalliseksi hänen lahjastaan. Yllätyspaketti kaikenlaisesta pikkutavarastakin on varmastikin tervetullut, vähän lelua, vähän korua tai hiustenhoitoon liittyvää, vähän karkkia, vähän kaikkea.

        Vaihtoehtoja siis löytyy, eikä sen lahjan tarvitse tosiaankaan olla mitään kallista. Toisella kertaa voi sijoittaa lahjaan vähän enemmänkin, mutta ei kannata varmaankaan opettaa kalliille lahjoille, joten joku toinen kertaa joku vaatimaton juttu tai elämys on ehkä paikallaan.

        Korujen kanssa olisin varovainen. Jos ostaisin korun, lähtisin ehkä lahjan saajan kanssa yhdessä yllättäin shoppailemaan ja antaisen hänen itse valita millaisen haluaa (joku hintaraja tietysti tässä voisi olla).


      • josejau`
        Mummon ajatuksia kirjoitti:

        Kolme siskosta, vanhin 11v, nuoremmat vähän alle, mutta koulussa kuitenkin. Halusin ostaa heille pienen tuliaisen kyläilemään mennessäni. Päädyin Barbie-nukke-jäljitelmään. Jokaiselle omansa. Vähän arvellutti ostaa tuollaista nukkea 11-vuotiaaalle, mutta niinhän siinä kävi, että leikki mielellään pikkusiskojen kanssa nukkeleikkejä ja sitten vähän myöhemmin oli kovastikin kiinnostunut tekemään itse nukelle vaatteita. Ymmärrettävää kun koulussakin opetaan noita kässyjuttuja.

        Lelu ei siis välttämättä ole ollenkaan huono lahja.

        Vähän tietysti riippuu lapsesta ja harrastuksista ja kiinnostuksesta eri juttuihin. Kirja on myös hyvä vaihtoehto, jos on vähänkään kiinnostunut lukemisesta. Polkupyörä on myös hyvä vaihtoehto, tosin aika kallis juttu. Miten olisi ihan hyppynaru tai joku muu vastaava liikunnallinen juttu edellyttäen tietysti, ettei hänellä sellaista ole ennestään. Kerran käytin lapset synttärin kunniaksi Heurekassa. Synttärisankaria ei yhtään harmittanut se, että siinä sivussa siskotkin pääsivät osalliseksi hänen lahjastaan. Yllätyspaketti kaikenlaisesta pikkutavarastakin on varmastikin tervetullut, vähän lelua, vähän korua tai hiustenhoitoon liittyvää, vähän karkkia, vähän kaikkea.

        Vaihtoehtoja siis löytyy, eikä sen lahjan tarvitse tosiaankaan olla mitään kallista. Toisella kertaa voi sijoittaa lahjaan vähän enemmänkin, mutta ei kannata varmaankaan opettaa kalliille lahjoille, joten joku toinen kertaa joku vaatimaton juttu tai elämys on ehkä paikallaan.

        Korujen kanssa olisin varovainen. Jos ostaisin korun, lähtisin ehkä lahjan saajan kanssa yhdessä yllättäin shoppailemaan ja antaisen hänen itse valita millaisen haluaa (joku hintaraja tietysti tässä voisi olla).

        oon ite 11-vuotias tyttö mä tykkään koruista , vaatteet ki on ihan kivoja mutta ne pitäis olla tietyn laisia eikä ihan mitä vaaan , elokuva liput on hyvät jos anatais vaikka 2 lippua sais kaverinki vietyä , raha on sillein hyvä että lapsi voi itse päättää mitä ostaa itse sain kummitädiltäni ja sedältäni 20 e ja hyvin tuli käytettyä


      • wilma60
        lahjakas.fi kirjoitti:

        Hei!

        Joku ihmetteli, että voiko tuon ikäiselle muka leluja ostaa? Ilokseni voin kertoa, että on myös leluja, joilla tytöt leikkivät vielä vielä yläasteella ja sen jälkeen kun varsinaiset leikit loppuvat, säilytetään näitä leluja kunniapaikalla kirjahyllyssä ja säästetään tuleville omille lapsille. Ja mikä kaikista hauskinta, tämän sarjan leluja keräävät jopa aikuisetkin ja mitä vanhempia lelut ovat, sitä arvokkaampia, myös jälleenmyyntiarvonsa kannalta. Tällainen ihmelelu on Schleich -eläimet, keijut ja muut hahmot. Itse ihastuin niihin ensinäkemältä yli kolmekymppisenä, samoin ystäväni.

        Kyllä pahaa teki kun erään kerran olin yleisötilaisuudessa myymässä leluja ja siihen tuli n. 9-vuotias tyttö äitiensä kanssa ja kun tyttö olisi halunnut pysähtyä katsemaan leluja, niin äiti tokaisi: "Sinähän olet jo niin iso, ettet sinä enää mitään leluja tarvitse". Toiset vanhemmat puolestaan miettivät 11-vuotiaan kohdalla, että "ei sille mitään leluja kannata enää ostaa, kun on jo niin iso, ja sitten ne jäävät heti kohta käyttämättä". Ja sitten ihmetellään, että 10-vuotiaat imitoivat aikuisten käytöstä ja lapsuus jää liian lyhyeksi... Ei ole mitään parempaa investointia, kuin lelu, joka saa lapsen leikkimään edes päivän pidempään ja pysymään lapsena ihanine mielikuvituksineen!

        ovat minun 11 vuotiaalle vielä hyvin tärkeitä. Leikkii paljon LPS-hahmoilla ja noita Schieich-hevosilla. Joskus hevoset ovat koristeena joskus leikeissä mukana. Myös kepparit on kovassa käytössä ja leikkimökistä muodostui kesän aikana kepparitalli. En ole edes miettinyt sitä, että tyttö olisi liian iso leikkimään. Minusta on hienoa että leikki kiinnostaa vielä paljon enemmän kuin esim. meikkaaminen.


      • 11v tyttö
        wilma60 kirjoitti:

        ovat minun 11 vuotiaalle vielä hyvin tärkeitä. Leikkii paljon LPS-hahmoilla ja noita Schieich-hevosilla. Joskus hevoset ovat koristeena joskus leikeissä mukana. Myös kepparit on kovassa käytössä ja leikkimökistä muodostui kesän aikana kepparitalli. En ole edes miettinyt sitä, että tyttö olisi liian iso leikkimään. Minusta on hienoa että leikki kiinnostaa vielä paljon enemmän kuin esim. meikkaaminen.

        JEEEEEEEEEEE EN OO AINOO :D :)


      • kepparityttö11v
        11v tyttö kirjoitti:

        JEEEEEEEEEEE EN OO AINOO :D :)

        ENKÄ MÄ!!!


      • Anonyymi
        josejau` kirjoitti:

        oon ite 11-vuotias tyttö mä tykkään koruista , vaatteet ki on ihan kivoja mutta ne pitäis olla tietyn laisia eikä ihan mitä vaaan , elokuva liput on hyvät jos anatais vaikka 2 lippua sais kaverinki vietyä , raha on sillein hyvä että lapsi voi itse päättää mitä ostaa itse sain kummitädiltäni ja sedältäni 20 e ja hyvin tuli käytettyä

        Tota samaa mäki sanoisin oon ihsn kohta11vシ


      • Anonyymi
        Eve kirjoitti:

        Sain hyvin nuorena (6 tai 7) kummeilta lahjaksi hopeakorun jossa oli hevosenkenkä ja hevosenpää. Aika hyvä sinänsä kun en koskaan ollut varmaan hevosta pahemmin nähnyt enkä ylipäätään ollut mikään heppatyttö... Ja sitten mulla oli sellainen kullattu pienen pieni sydänkaulakoru.

        Noita koruja sain käyttää vain kun oli jotkut synttärit tai muut juhlat tiedossa.

        Saattuuko korvakorujen otto?


      • Anonyymi
        HH kirjoitti:

        11-vuotias ei todellakaan kaipaa mitään leluja ja kummitädeiltä saamat hopeakorut yms. jäävät taatusti käyttämättä (harvemmin ovat sellaisia millaisia nuori oikeasti toivoisi), joten jos oikeasti haluatte ilahduttaa nuorta, viekää se elokuviin, huvipuistoon tms. ja viettäkää aikaa sen kanssa. Sen se muistaa taatusti paremmin kuin vuosien mittaan kasaantuneiden lelujen ja korujen antajat. Itse sain aikanaan kummitädiltäni päiväkirjan lahjaksi kun emme välimatkan tähden voineet viettää aikaa yhdessä. Se oli ehkä elämäni paras lahja. Päiväkirjoissa kun säilyy moni muukin muisto syntymäpäivien lisäksi.

        Tiedän, että monelle hopea koru esim. kunnilta olisi kiva lahja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän, että monelle hopea koru esim. kunnilta olisi kiva lahja

        Kummilta siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummilta siis

        Riippuu lahjan saajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattuuko korvakorujen otto?

        Ei satu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattuuko korvakorujen otto?

        Korvisten otto sattuu kyllä sitä voidaan verrata paarman puremaan itselläni kipu oli noin tunnin kestävä kuumotus suosittelen silti suosittelen ottamaan . Olen ottanut kahdet korvanrejät per korva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattuuko korvakorujen otto?

        Ei korvisten otto satu


      • Anonyymi
        wilma60 kirjoitti:

        ovat minun 11 vuotiaalle vielä hyvin tärkeitä. Leikkii paljon LPS-hahmoilla ja noita Schieich-hevosilla. Joskus hevoset ovat koristeena joskus leikeissä mukana. Myös kepparit on kovassa käytössä ja leikkimökistä muodostui kesän aikana kepparitalli. En ole edes miettinyt sitä, että tyttö olisi liian iso leikkimään. Minusta on hienoa että leikki kiinnostaa vielä paljon enemmän kuin esim. meikkaaminen.

        11- v kumminkaa ei voi mun mielestä käyttää meikkiä koulus mut mp,Mut voi ostaa kunhan ei käytä koulus


      • Anonyymi
        11v tyttö kirjoitti:

        JEEEEEEEEEEE EN OO AINOO :D :)

        Et todellakaan oo tein meijän talon isoimmasta huoneesta kepparitallin ja leikin schleicheillä & petseillä vaikka olen 11 vuotias mutta mitä voisin pyytää lahjaksi synttärit alle 1kk päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattuuko korvakorujen otto?

        Ei
        Satu


    • Vergguu

      Olen itse 11- vuotias tyttö. Mutta en ihan tyypillinen. Pidän enemmän esim. radi-ohjattavista autoista jo muista poikien jutuista. Lelut ovat nykyään vielä kovemmassa käytössä kuin esim silloin kun oli 8.

      • Anonyymi

        Eihän niitä enää nykyisin sanota poikien jutuiksi kun tytötkin tykkää autoista ja tekniikasta
        Samalla lailla kun pojat


      • Anonyymi

        Minun milestä ei ole erikseen tyttöjen ja poikien juttuja kaikki voi leikkiä sillä millä haluaa t:11v tyttö


    • mpdfmvpfiod

      korut, miksi ei......www.korukyla.fi

    • HELL YEAH

      Osta sellasia leffalippuja, millä saa haluamaansa leffaan liput.

      • HELL YEAH

        Onko kyseinen "tyttö" muuten jos 18 :DDD??


    • mesikämmen

      vauavu

    • 11 vuotias!

      Olen itse 11 vuotias tyttö.Mielestäni tämän ikäiselle ei tarvitse hankkia enää mitään Barbie nukkeja yms.Keräilen pienois malli hevosia ja meikkaan!

    • azzur

      voiko 11-v. tytölle antaa lahjaksi kirjaa jos hän on lukihäiriöinen. onko suosituksia.

      • lukihäiriöinen

        Mielestäni voi. Itselläni on lukihäiriö ja luen paljon. Lukeminen ei välttämättä nopeaa ja sujuvaa, mutta samalla lailla meitäkin kirjat kiinnostaa. Nykyään saa myös isolla fontilla kirjoja ja ne helpottavat lukemista.


      • Anonyymi

        ehdottomasti voi se parantaa luku taitoa!


    • aino

      Kirja on huono idea, ei sitä tule silloin luettua, jos lukihäiriö. Voi kysyä esim. lapselta kerääkö hän rahaa johonkin isompaan, jotain johonkin harrastukseen liittyvää tms. oma tyttöni täyttää viikon päästä 11, toivoisi nintendo-peliä tai leffalippuja. =D

    • 30w

      noo hyppynarusta tuli mieleen että minun kohdallani se ei ollut hyvä juttu, kun olin pieni noin 12w, mulla oli jalkamurtuma joka kesti vuoden ja minun kaikki tuttuni eivät tiennyt sitä joten sain synttäri lahjaksi hyppynaruja jotka oli kyllä kauniita mutta harmittii kun en voinnut niillä hyppiä kun oli se jalkamurtuma,

      mutta no 11w:lle lahjaksi no oma tyttöni on 12 mutta silloin kuin täytti 11 niin minä ainakin ostin meikkipussin jossa oli 11w:lle soveltuvia meikkejä..tai vaatteita ym..

    • Janni200

      Oon ite 11v ja tykkään kaikista esim jostai söpöistä pehmoista mutta en leiki niillä yhtään :D mutta rahaa ois kiva saada tai jotain tollasta :) ni jos antaa rahaa ni lapsi voi itte ostaa mitä tykkää ettei tuu kuitenkaa mitää väärää ostettuu turhaa.

    • sexy lade

      ei mitääääään tartte

    • 11v tyttö

      Itse olisin halunnut 11vuotias syntymäpäivä lahjaksi leluja (mieluiten jotain lps eläimiä, en voi sille mitää ne on nii söpöjä :c) :D muttakun en oikein viitsi äidille sitä mennä sanomaan..sillä pelkään että se pitää mua aika lapsellisena ja mitä kaveritki sanos..u.u

      masentavaa..

      • fuckukid

        cool1 vastasit just 8v viestii umad


      • outo tyyppi

        Mäkin oon 11v ja lps-eläimet on niii söpöi


    • Tällänen 11wee

      En oikee tiiä ite mitä toivoisin lahjaks.. ja oon siis täyttääs 11w .. Lps leluija on jo yli sata ni ehk ei niitä kannattais. Raha olis kivaa ja jotain tiettyjä vaatteita. Oon aika nirso joidenki vaatteiden suhteen esim mekot .. :d ei oikee koulus tekis mieli pitää. Käppejä yms. JOO. Eli kirjoja ei kannata ostaa sellasille ketkä ei lue paljoo. Esim ku mie en lue niin paljoo ni kirjat ei oikeen kiinnosta. Pokkarit ja kaikki tälläset vähä rajummat taskarit kiinnostaa kuten Hopeanuoli ja weed ja nää.

      • Anonyymi

        Anteeksi mutta Tällänen 11wee Käppejä ei kuulu kirjoittaa noin vaan cappeja


    • mie

      itse ostaisin nomination korun tai jonkun vaatteen tai lahjakortin tai elokuva lipun

    • :DD :)) ♥♥♥

      minä olen itse 11.v tyttö...bestikseni täyttää 11 ja en keksi mitään lahjaa.. se on oltava täydellinen! ajattelin yhdessä vaiheessaa ,että joku kiva paita ja suklaalevy olisi ihan kiva:) mutta sitten pitäisi etsiä jtn paitaa urakalla jostain kaupoista.... itse ottaisin mieluiten vastaan...hmm... vaikkapa jotai hyvää syötävää ja vaatteita! ta sitten massia (rahaa) :))

    • kamera??

      Jos tykkää kumaasisesa niin suosittelen järjestelmäkameraa...

    • E.T

      Moi..Tähän samaan keskusteluun olisiko teillä ideoita tyttäreni joululahjaan.(11v)
      Ei enään hirveästi leluja haluaisi ja ei tykkää yhtään kirjoista. Onko teillä ideoita kun ei tyttäreni itsekkään keksi? :)

      • Mä vain:D

        Oon 11-v tyttö ja saan joululahjaks kännykän ja uuden lompakon:) niistä mä tykkään:D


    • HeppaTyttö;3

      Oon itse 11v tyttö ja tykkään meikata,pelata tietokoneella ja lukea heppa kirjoja.Joku meikkilaukku tai peli olisi kiva varmaan monen mielestä tai joku kirja.Itse toivoin äitiltä ratsastus housuja kun minulla on vain sellaiset joissa on vain pieni suojus tai mikä nyt onkaan se nahka juttu polvien vieressä! :'D ONNEKS EN OO TÄÄL AINUT 11v TYTTÖ =D

    • Richtofen<3

      Ite oon 12w tyttö ja haluan aseita....
      Leluaseita ja ilmakivääreitä..... Oikee snipu ois kyl hieno!
      Mulla on jo 2 ilmakkoo. Mut meikkejä ei ikinä!

    • Ei mit hajuu

      en tiiä, oob 11v ja tarviin vaa meikkeijä :D

    • äiti 1

      RANNEKELLO

    • 11.v

      joo ite ainakin haluun meikkei tai muuta sellasta. lahjakorteja, elokuvalippuja ja babylipsejä

    • Happy christmas

      11 vuotiaalle tytölle kannattaa antaa koruja tai robotti kissa / koira jota hoitaa mutta jos on jo lemmikki niin sitten kannatta kysyä jotain vinkkejä siltä, jolle aiot ostaa lahjan. Itse työstän vuoden vanhalle siskon tytölle kaulaliinaa.

    • Pulla Taalasmaa

      Kyllä se on nin, että Baby Björn- nukke on nyt kuuminta hottia. Sellainen on saatava ja vähän äkkiä!

      • Mä-vaa

        Ei ne meil päin näitä Baby Björn nukkeja haluu...


    • 11vlikka

      Itse olen / täytän pian 11, enkä mikään tyttömäisin tyttö ole. Silti pidän vaatteiden ostamisesta ja "vanhempien tyttöjen" jutuista. Luokkani on ehkä vähän ikäänsä vanhempi. Leikkiminen on ehkä jäänyt hieman taka-alle. Jos tyttö pitää esimerkiksi piirtämisestä, jotkin kynät tai tussit voi olla hyvä vaihtoehto. Hyviä kyniä on esim. Prismacolorit ja tusseja taas promarkerit, copicit ja sharpiet. Prot ja copicit on sellaisille vähän kehittyneimmille piirtäjille. Jotain kivoja vaatteita, puhelimen kuoria tai lahjakortteja.

    • Tunturisusi

      11-vuotiaat EIVÄT MEIKKAA!!!!

      • 11vtyttö

        Mä oon 11v ja toivon meikkejä, kynttilöitä, pelejä, leffoja, uusimman Harry Potter-kirjan ja aamutakin


      • Anonyymi

        Kyllä 11v voi meikata siis mun mielestä :)


      • Anonyymi

        Mistä sinä muka tiedät


    • 06-tyttö

      Oon 11-v tyttö ja toivoin esim. Tarroja.
      Sain kyl kivoja lahjoja:
      -"meikkipussi'
      -vihkoja
      -tupperware eväslaatikko
      - kaverini itse tekemä hieno penaali
      -aikuisten värityskirja
      -lahjakortti
      -pillimuki( lasinen)

    • Tyttö06

      Moi ! Mä täytän huomenna 11v ja ite toivon :lautapeleijä rahaa kengät vaatteita jinkun söpön pehmon avaimen perän korun neflixin pirtelö mukin jotain kehittävää ei mitään meikkejä

      • Anonyymi

        Lautapelit on kivoja ainakin perheen yhteisiin hetkiin


    • kohta11vuotiastyttö

      Jos hänellä on korvareijät niin osta hänelle korvikset t:kohta 11 vuotias tyttö:)

    • Anonyymi

      Lahjakortti tytön lempi kauppaan!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lahjaksi aintaisin lahjakortin vaikka HM-kauppan vaatteet on kivempi ostaa itse :)

    • Anonyymi

      Toivooko tyttösi uuta harrastusta vaikka joogaa ratsastus jalkapallo tanssi? Tai luettavaa. Korvareikäkö toiveena lahjakortti kaupaan. Tai ledivalot huoneeseen. koru



      Siinä Oli pari ehdotusta

    • Anonyymi

      Mooi, itte oon 11v tyttö☺ tykkään yms jos saan jotain lahjakortteja, vaatteita, jotkut lelut on ihan kivoja, lasten kosmetiikasta ja viherkasveista. Elektroniikkaakin on ihan kiva saada. Jotkut tykkää hevosista ja minäkin pienenä joten silloin sain lahjaksi yhden tuttavan kanssa käydä Tallilla hoitamassa hevosia ja ratsastamassa. Se oli kiva lahja. Kannattaa miettiä/kysyä mistä hän tykkäisi!

    • Anonyymi

      Jos olisin te niin kysyisin tytöltä mitä se itse haluaa:) . Jos hän ei itse tiedä niin tässä pari vaihtoehtoa.
      Koruja, suklaata, vaatteita, rahaa, vihkoja/kirjoja, piirrustus välineet (tussit,kynät,paperit), lahjakortti, leffaliput, sisustus tavaraa, kamera, lautapelejä/videopelejä.

    • Anonyymi

      Jonekinnreisuunnulkomaile

    • Anonyymi

      rannekello on hyvä minun lapsi pitää kelloa rantessa 24/7

    • Anonyymi

      Itse olen 11v tyttö ja en enää kovin lapsellinen vaikka on hauska esim. "stailata" barbeja vaikka en niillä leikillään ja muuten pysyvät tiukasti kaapin päällä. Olen itse hieman ikäistäni vanhemman oloinen ja näköinen (en itse voi mitään, kun melkein kaikki luulevat 12-13 vuotiaaksi) Pidän hopeakoruista paljon vaikka huono niitä olen käyttämään, leluja en haluaisi. Karkki, etenkin suklaa ovat aina loistavia. Riippuen onko oma tytär, sukulaistyttö, tyttären kaveri vai kummityttö. Tyttärelle voi ostaa mitä vaan, tyttären kaverille herkut, kirjat, piirustus välineet, penaalit, hiusvälineet ja miksei vaatteetkin käyvät. Sukulais- tai kummitytölle käyvät melkeinpä kaikki myös. Taulut ovat myös kauniita ja itse pidän myös palapeleistä, siis enemmän 150 palan. Siinä muutamia esimerkkejä mistä kaltaiseni voisi tykätä ;) Tietenkin jokainen on yksilö ja jotkut tykkäävät esim. Sleichhepoista, jotkut näistä erittäin ärsyttävää fidgeteistä (ARGH!!!), jotkut ovat meikkien perään, itse olen aivan onneni kukkuloilla, kun sain vihdoin ripsivärin, koska käytän sitä 100x mielummin kuin luomivärejä. Elämykset tai yhdessä vietetyt päivät ovat aina varma valinta suklaan lisäksi. Tarkoitan siis esim. elokuvia, ravintolaa, liikunta-(paikkaa?)(siis kiipeily puisto, surffaus tms.) Nykypäivä on erilainen ja 11 vuotias tyttö onkin jo melko vastuullinen. Ainakin suurin osa. Monilla murkkuikä on aluillaan joten miettimään sitäkin. Kaikki ovat erilaisia joten älkää lukeko näitä palstoja vaan miettimään lahjan saaja yksilönä, älkää massatyttönä. Ja sori kirjotusvirheistä :D

    • Anonyymi

      Minusta hyvä lahja 11 vuotiaille voisi olla esim keppihevonen tai nuken tarvikkeita riippuu leikkiikö tuo lapsi enään ,joku palapeli olisi hyvä mutta kirja ei minusta ole hyvä.Jos lapsi on jonkun fani vaikka Harry Potterin kannattaa ostaa jotain siihen liittyvää.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu on joo, mutta aina joku kaipaa täältä apua. Tässä lahja ideoita:

      -kylpy takki
      -slime
      -farkkuhaalari
      -peitto
      -pelejä konsolille ( jos teiltä löytyy sellainen)
      -korvaläpät
      -avaimen perä
      -uusi joulupaita
      -kumi
      -kynä
      -luistimet
      -villasukat
      -kynsilakkaa tai joku huulikiilto
      -elokuva
      -kirja
      -lahjakortti
      -jotkut söpöt lapaset
      -koulureppu (jos on tarvetta ostaa uusi)
      -jotkut hienot väriä vaihtavat valot lapsen omaan huoneeseen
      -naamias asu
      -rahaa
      -vyö
      -shampoo
      -villapipo


      En nyt tähän hätään enempää keksi, joten saatte pärjätä noilla. 😉

    • Anonyymi

      Olen samanikäinen ja esim Bluethoot kuulokeet ja joku 5e on hyvä

    • Anonyymi

      Schleichejä. Schleichit ovat aidon näköisiä eläimiä kuten hevosia, villieläimiä, dinosaurukaia ja paljon enemmän. Hevosille on myynnissä myös talleja, ruokaa, esteitä ja ratsastajia. Youtubessa on myös schleich tubettajia kuten schleictalli Rambo. Schleichit tehdään muovisya.

      Tai sitten joku kirja.

    • Anonyymi

      Elokuvaan lippu.
      Karkkia
      Joku hyvä kirja esim magisteriumia.
      Uusi lompakko.
      Rahaa(10€).
      Kokkaus kirja.
      Retki museoon tms
      Tigeristä yllätyspussi.
      Vesi-ilma palloja.
      Vaateita(itse tykkään farkuista ja huppareista).
      Jos lahja saa maksaa niin pyörä.
      Söpö tyyny tai jollain hienolla kuvalla.
      Jos kerää jotain niin esim kiiltokuvia.
      Schleich eläimiä, jos tykkää.
      Villasukat.
      Jos on vastuullinen ja toivonut kauan lemmikkiä niin joku helppohoitoinen lemmikki esim hiiriä. Miettikää ensin jaksatteko hoitaa lemmikkiä ja onko tarpeeksi rahaa.

    • Anonyymi

      Oon ite 11 ja tykkään virkata😉

      • Anonyymi

        Samoin, jos tykkää askarrella/tehdä käsitöitä, niin jotain tarvikkeita siihen


    • Anonyymi

      Jotain lukemista ehkä... Mä oon just siinä iässä j rakastan lukea mut en tiiä tykkääkö hän lukee

    • Anonyymi

      Itse olen kans 11v ja tykkään lukea ja kuunnella musiikki, myös maalaaminen on kivaa. Keräilen/keräilin Schleich hevosia ja muita niihin liittyvää. Kaverini kanssa leikin LPS-jutuilla mutta en hirveästi yksin vaikka niitä omistan. Meikkaaminen taas on vähän aikasta mielestäni 11-vuotiaalle, vaikka itsekin niitä paljon omistan. Myös erilaisten tarinoitten kirjoittaminen on kivaa. Mielestäni 11-vuotiaalle hyvä lahja olisi lahjakortti tai jokin asia mistä hän pitää/harrastaa.

    • Anonyymi

      Vaikka kasvojenpesu saippuaa☺

    • Anonyymi

      Kirja
      Askartelu-/käsityötarvikkeita
      Kyniä/tusseja
      Vihko
      Päiväkirja
      Herkkua
      Leffaliput
      Pulmalaatikoita
      Tässä 11-vuotiaan ehdotuksia

    • Anonyymi

      11 vuotiaille tytöille joka ei ole vielä kovin aikuistunut kannattaa ostaa sleissejä ne ovat kivoja ja niillä itse leikin kaksi vuotta ennenkuin kiinnostus lakkasi.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni yleensä 11 vuotiaat ovat jo vähän teiniintyneitä eli ostaisin koruja,kasvaja,suklaata,lahja kortteja,hajuvesiä ja rahaa. En suosittelele ostamaan vaateita koska 11 vuotiaat haluavat jo itse päätää valta osasta omista asioistaan

    • Anonyymi

      Mitä toivoa joululahjaksi 11v?
      1. Muumimuki
      2. Kasvomaskeja
      3. Sähköhammasharja
      4. Jouluinen suihkusaippiasetti
      5. Markkeritusseja
      6. Lahjakortti
      7. Votsipitsa
      8. Valkoiset talvikengät
      9. Harja
      10. Jiggly pets
      11. Pörröinen koristetyyny
      12. Laulumikki
      13. Kirjaintaulu
      14. Pyyhe
      Squishmellow

    • Anonyymi

      Hei! Minä olen 11v tyttö ja jos jokin kaipaa apua siinä että mitä hankkisi lapselleen niin minulta voi kysyä... minä toivoin ainekin isältäni rahaa,kosmetiikkaa,vaatteita,kenkiä,lahjakortteja ja muita juttuja en oikein enää välitä leluista mutta viimevuonna sain suppilaudan! Se oli paras joululahja

    • Anonyymi

      Voisit ostaa jonkuin chuismelousin, elokuvaliput sinulle ja hänelle, riipus, kirjan tai jonkun lautapelin

    • Anonyymi

      Tekopippeli.

    • Anonyymi

      Moi mä täytän seuraavaksi 11v ja toivon interaktiivista eeveetä ja soturikissat vihkoa ja sitä et saan värjätä mun hiusten loput

    • Anonyymi

      Oma tuon ikäinen tytär ei leiki muilla leluilla kuin kissanleluilla. Niitä sai viime jouluna lankakerän 3€ ja helisevän leikkihiiren 5€ ja nytkin lankakerän kanssa kierii.

    • Anonyymi

      Jos hän on kiinnostunut käydä kahviloissa niin joku elämys lahja.hevosiin liittyviä asioita
      Koruja.meikkejä.lahja kortteja

    • Anonyymi

      sopisiko rannekello/älykello

    • Anonyymi

      Voisi viedä vaikka kauppaan ja sanoa että vaaat ostaa mitä haluat mihin kosket jos tiputat niin et saa mitään

    • Anonyymi

      Pyyhe, koruja, kosmetiikkaa tai karkkia

    • Anonyymi

      Askartelujuttuja, koulutarvikkeita, kyniä jne

    • Anonyymi

      Esim. Vaatteita tai koulutarvikkeita

    • Anonyymi

      Oma 11v on hirvee Harry Potter-fani, huonekin näyttää ihan velhon huoneelta.Käytetty Potteriin yli tonni joten suosittelen esim Hedwig tai Haisku pehmoa

    • Anonyymi

      Hei

    • Anonyymi

      No mistä hän tykkää

    • Anonyymi

      Meikkiä kengät koru hajuvesi vaatteita?

    • Anonyymi

      Olisiko Läppäri, lahjakortteja, herkkuja, kyniä ja piirrustus vehkeitä, tai,askartelu kamoja

      Vaatteita

      Tässä ideoita🥰

      • Aloituksen tyttö täyttää ensi kesänä 30, joten onhan sitä syytä juhlia! 🥳


    • Anonyymi

      mää täytän ens viikolla 11.v ja toivon ainakin ite ehkä jotain askartelu jutskia esim, askartelu veitsi, kartonkeja, puikkoliimaa yms.



      myös scleish hevoset on kivoja



      tykkään hepoista mutta en harrasta ratsastusta vaikka haluaisin oon ite isosta perheestä ja muitakin heppa hulluja on niin tulis kallista ostta kaikille ratsastustunti niin ois kiva joku ratsastus lahjakortti


      tai rahaa/lahjakortteja


      korutkin on kivoja


      :)

    • Anonyymi

      Moii tää on aika vanha jo mutta siis itse toivon
      housuja (valkosia tai mustia)
      ihonhoitoo
      hiustenhoitoo
      käteistä
      joku elämys jos esim fanittaa jotain niin esim ellan ja helmin miittiin
      karkkii
      hiusnaamiot
      valkosia vaatteita
      ( oon täyttämäs 11 meen kohta synttäri ostoksille)

    • Anonyymi

      Luomiväri paletti ei ole liian aikuismainen eikä lapsellinen ja lisäksi vaikka karkkia ja lahjakortti

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe