Kotiin kiva tuoksu pysyvästi?

Virpakka

Miten kotiin saa pysyvän kivan tuoksun pienellä vaivalla? Kotonani ei haise erityisesti pahalle, mutta olen "kateellinen" kodeille, joissa tuoksuu joku ihana tuoksu. miten he sen tekevät???

En viitsisi ruiskutella koko ajan jotain suihkeita, ja ne ei kai kovin tehokkaitakaan tai pysyviä ole. Pitäisikö itse ruveta kylpemään hajuvedessä, ja hajustaa koti sillä? Olen ymmälläni!

Auttakaa nyt avutonta! Oon sellanen "nenä/haju-ihminen" ja tahtoo kivan tuoksun kotiin :)

75

40859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iita

      siivota asuntosi.
      Se auttaa varmasti.

      • Virpakka

        Unohdin mainita viestissä, että meillä on perussiistiä aina ja siivoomisen puutteesta ei ole kyse. Imurointia 2-3krt vkossa, lattiat pestään 2-3 viikon välein. Pintoja pyyhitään useammin.

        Olisko "oikeita" vinkkejä, vaikka toki tuokin oli hyvä maininta :)


      • Iita
        Virpakka kirjoitti:

        Unohdin mainita viestissä, että meillä on perussiistiä aina ja siivoomisen puutteesta ei ole kyse. Imurointia 2-3krt vkossa, lattiat pestään 2-3 viikon välein. Pintoja pyyhitään useammin.

        Olisko "oikeita" vinkkejä, vaikka toki tuokin oli hyvä maininta :)

        kokeile hankkia tuoreita kukkia maljakoihin,
        niistä lähtee ihana tuoksu.


      • Iini
        Virpakka kirjoitti:

        Unohdin mainita viestissä, että meillä on perussiistiä aina ja siivoomisen puutteesta ei ole kyse. Imurointia 2-3krt vkossa, lattiat pestään 2-3 viikon välein. Pintoja pyyhitään useammin.

        Olisko "oikeita" vinkkejä, vaikka toki tuokin oli hyvä maininta :)

        Kerropa kuinka ehdit imuroida noin usein? Onko eläimiä, jonka vuoksi tarvetta? No jaa, sama se sinänsä, hyvä, että jotkut jaksaa siivota :D Meillä ei ehditä kuin kerran viikossa.


      • kekkonen
        Iini kirjoitti:

        Kerropa kuinka ehdit imuroida noin usein? Onko eläimiä, jonka vuoksi tarvetta? No jaa, sama se sinänsä, hyvä, että jotkut jaksaa siivota :D Meillä ei ehditä kuin kerran viikossa.

        heh...

        imurointia 2-3 krt /vk??
        meillä joka päivä, joskus jopa kahdesti. sama kuvio toistuu lattioiden pesussa.
        ei elukoita, työssäkin olen.. haluan kodin olevan puhdas ja raikas


      • :D

        :D


      • necrothread
        kekkonen kirjoitti:

        heh...

        imurointia 2-3 krt /vk??
        meillä joka päivä, joskus jopa kahdesti. sama kuvio toistuu lattioiden pesussa.
        ei elukoita, työssäkin olen.. haluan kodin olevan puhdas ja raikas

        friikki olet


      • Anonyymi
        kekkonen kirjoitti:

        heh...

        imurointia 2-3 krt /vk??
        meillä joka päivä, joskus jopa kahdesti. sama kuvio toistuu lattioiden pesussa.
        ei elukoita, työssäkin olen.. haluan kodin olevan puhdas ja raikas

        Vaihda pölypussi ja vie roskat ulos joka päivä
        Ei lemmikekkä kissa koiraa vanhat matot pe y ivaattee uusiksi.

        Mörät vattee kuivuriin.

        Liat kenhät eteuse t ä kaappin ja roskiin


    • Neiti Siivousintoilija

      Kokeilepa tuoksukynttilöitä. Niitä on joka lähtöön, eikä tartte aina kauaakaan polttaa kun jo asunnossa on ihan eri tuoksu. Tuoreet kukat esim. liljat maljakossa tuovat tietysti ihanan raikkaan tuoksun kotiin.

      • Iini

        Siis mä en kyllä hiffaa, et mitä tuoksukynttilöitä sitä pitäisi ostaa, että se tuoksu säilyisi. Olen kokeillut monia, viimeksi ostin Mokosta kalliin ison tuoksukynttilän juuri sen tuoksun toivossa. Nyt kun menen töistä kotiin, ei siellä tuoksu miltään, vaikka olen kynttilää poltellut. Eli siis kertokaapas jos tiedätte, että minkä merkkisiä kynttilöitä sitä pitäisi ostaa?


      • epäilin, mutta kokeilin, ja...
        Iini kirjoitti:

        Siis mä en kyllä hiffaa, et mitä tuoksukynttilöitä sitä pitäisi ostaa, että se tuoksu säilyisi. Olen kokeillut monia, viimeksi ostin Mokosta kalliin ison tuoksukynttilän juuri sen tuoksun toivossa. Nyt kun menen töistä kotiin, ei siellä tuoksu miltään, vaikka olen kynttilää poltellut. Eli siis kertokaapas jos tiedätte, että minkä merkkisiä kynttilöitä sitä pitäisi ostaa?

        Mä ostin kotihiposta Partyliten tuoksuvotiiveja, niissä tuoksu pysyy aivan loppuun saakka, muttei ole liian voimakas.


      • ja lamput
        epäilin, mutta kokeilin, ja... kirjoitti:

        Mä ostin kotihiposta Partyliten tuoksuvotiiveja, niissä tuoksu pysyy aivan loppuun saakka, muttei ole liian voimakas.

        Aromaöljyistä tulee mahtava tuoksu kun polttelet sitä lampussa, niitä tuoksuja on sitten vaikka kuinka paljon, piristäviä, rauhoittavia, erotisoivia... :) niistä jää pitkäksi aikaa tuoksua!


      • Siivousintoilija
        epäilin, mutta kokeilin, ja... kirjoitti:

        Mä ostin kotihiposta Partyliten tuoksuvotiiveja, niissä tuoksu pysyy aivan loppuun saakka, muttei ole liian voimakas.

        Mä olen ihan täysin rakastunut partyliten tuoksukynttilöihin, jos on pieni kämppä (niinkuin mulla) niin ei tarvitse edes polttaa sitä kynttilää kun se tuoksuu jo (:
        Ja tosiaan ei ole liian voimakas tuoksu, tai no riippuu toki tuoksusta.
        Oma lemppari on se punainen omenan tuoksu :)


      • Siivousintoilija
        Siivousintoilija kirjoitti:

        Mä olen ihan täysin rakastunut partyliten tuoksukynttilöihin, jos on pieni kämppä (niinkuin mulla) niin ei tarvitse edes polttaa sitä kynttilää kun se tuoksuu jo (:
        Ja tosiaan ei ole liian voimakas tuoksu, tai no riippuu toki tuoksusta.
        Oma lemppari on se punainen omenan tuoksu :)

        Tulipas paljon "tuoksu" sanoja :D


    • kkkkkkkkkkdfgdfg

      Laita imuripussiin vanilliinisokeria pari teelusikkaa, niin johan saat ihanan vanilliinituoksun asuntoon tai voihan kokeilla jotain muutakin tuoksua.

      • pirre

        Ei sitä vaniliinisokeria pölypussiin laiteta, jos ei ole sellainen imuri joka työntää ilmaa (ja roskaa) itsestään poispäin, kun normaalisti imuri imee eikä puhalla.
        sirotelkaa matolle tai lattialle sitä vaniliinisokeria ja antakaa vaikuttaa minuutti pari ja imuroikaa sitten pois.
        Toinen keino on ostaa joku nätti keinokukka. tai jos ei tykkää sellaisista, niin huivi ja laittaa siihen tuoksua. viipyy meinaan tuoksu piiiitkääään.
        sitten on myynnissä sellaisia pusseja ja koreja, jotka sisältävät kuivattuja ruusunlehtiä, ne kun laittaa jonnekin lämpimään paikkaan, niin jo vot.


      • ytdfgdrf
        pirre kirjoitti:

        Ei sitä vaniliinisokeria pölypussiin laiteta, jos ei ole sellainen imuri joka työntää ilmaa (ja roskaa) itsestään poispäin, kun normaalisti imuri imee eikä puhalla.
        sirotelkaa matolle tai lattialle sitä vaniliinisokeria ja antakaa vaikuttaa minuutti pari ja imuroikaa sitten pois.
        Toinen keino on ostaa joku nätti keinokukka. tai jos ei tykkää sellaisista, niin huivi ja laittaa siihen tuoksua. viipyy meinaan tuoksu piiiitkääään.
        sitten on myynnissä sellaisia pusseja ja koreja, jotka sisältävät kuivattuja ruusunlehtiä, ne kun laittaa jonnekin lämpimään paikkaan, niin jo vot.

        Kyllä mä olen laittanut pölypussiin ja hyvä tuoksu tuli asuntoon.. Ja neuvoihan ne sillä siisti ohjelmassakin että pölypussiin sitä sokeria.. Et ole tainnu ite kokeillakkaan?? Tai sitten sulla on harvinaisen huono imuri ;)


      • mutta tais mennä tuo ohi
        ytdfgdrf kirjoitti:

        Kyllä mä olen laittanut pölypussiin ja hyvä tuoksu tuli asuntoon.. Ja neuvoihan ne sillä siisti ohjelmassakin että pölypussiin sitä sokeria.. Et ole tainnu ite kokeillakkaan?? Tai sitten sulla on harvinaisen huono imuri ;)

        kyllä minä katsoin, mutta enpä tuota juuri muista, en itse ole kokeillut, tosi on.
        ja kyllä - minulla on aika huono imuri, pitänee paikkansa.


      • Anonyymi
        pirre kirjoitti:

        Ei sitä vaniliinisokeria pölypussiin laiteta, jos ei ole sellainen imuri joka työntää ilmaa (ja roskaa) itsestään poispäin, kun normaalisti imuri imee eikä puhalla.
        sirotelkaa matolle tai lattialle sitä vaniliinisokeria ja antakaa vaikuttaa minuutti pari ja imuroikaa sitten pois.
        Toinen keino on ostaa joku nätti keinokukka. tai jos ei tykkää sellaisista, niin huivi ja laittaa siihen tuoksua. viipyy meinaan tuoksu piiiitkääään.
        sitten on myynnissä sellaisia pusseja ja koreja, jotka sisältävät kuivattuja ruusunlehtiä, ne kun laittaa jonnekin lämpimään paikkaan, niin jo vot.

        Hieno juttu, jollakin on niin suuri imuri että se pelkästään imee, mistään ei tule ulos. Oikeesti, kaikissa imureissa tulee myös ulos ilmaa saman verran kuin se imee sisään.


    • Virpakka

      Tuota vaniljaa kokeilin itse asiassa tänään, mutta en huomannut oikein mitään tuoksua. Imuroin ensin 1-2tl v.sokeria, tosin pesin lattiat vielä sen jälkeen pesuaineella ja se tietenkin peitti viimestään vaniljan tuoksun. Mutta arki imuroinnissa voisin sitä kokeilla!

      Nuo kynttilätkin ihan kiva idea juu, mutta tosiaan olis tarkotus saada ihan pysyvä tuoksu.

      Onko kokemuksia esim. laventeleista tms. tuoksupusseista. Jos niitä laittais sekä vaatteiden sekaan että huoneisiin, olisiko vaikutus koko kotiin vaikuttava? miettii hän..

      Ja eläimiä on huushollissa kaksi: tyttö- ja poika-lapsi :) Arki-imurointi on sellaista pikaista, käsittäen keittiön, eteisen ja muut tilat harknnan mukaan hutaisten vaan näkyvät pölyt ja roskat.

      Lisää vinkkejä!

      • ikean tuoksukynttilä

        Itselläni on useita ikean tuoksuvia tuikkukynttilöitä olohuoneessa ja huone tuoksuu hyvältä, vaikka kynttilöitä ei poltakaan. Kynttilät itsessään tuoksuvat sen verran paljon. Ja tietysti polttamalla tuoksuvat vielä voimakkaammin.


    • säännöllisyys

      Hyvään tuoksuun ei auta kun se, että SIIVOAA USEIN JA SÄÄNNÖLLISESTI JA vuodevaatteiden / mattojen pesu säännöllisesti.Jos kankainen sohva niin sen imurointi säännöllisesti
      Pyykinpesu myös säännölliseksi, likaiset pyykit haisee.
      Hyvä ilmanvaihto tarpeen, ja onneksi meillä on keskuspölyimuri...on muuten aare ...

      • V..

        Siis toki toki siivous tärkein tekijä. Laitoinhan kysymyksenkin "siivous"-palstalle.. Mutta kyse oli nyt siis jostain ihan _tuoksusta_! Siivous varmasti auttaa sen tuoksun pysymisessä edelleen, mutta ei siivous itsessään ja puhtaana pito takaa välttämättä esim. vaniljan hajua :) Ja pesuaineelle en kyllä halua kotini haisevan..


      • tuoksu
        V.. kirjoitti:

        Siis toki toki siivous tärkein tekijä. Laitoinhan kysymyksenkin "siivous"-palstalle.. Mutta kyse oli nyt siis jostain ihan _tuoksusta_! Siivous varmasti auttaa sen tuoksun pysymisessä edelleen, mutta ei siivous itsessään ja puhtaana pito takaa välttämättä esim. vaniljan hajua :) Ja pesuaineelle en kyllä halua kotini haisevan..

        kuvittelitko että imuroidessa jäis vaniljan tuoksu lattiaan!!!! voi noita uusavuttomia,kyllä se ilmaan jää leijumaan jos jää.


      • V..
        tuoksu kirjoitti:

        kuvittelitko että imuroidessa jäis vaniljan tuoksu lattiaan!!!! voi noita uusavuttomia,kyllä se ilmaan jää leijumaan jos jää.

        Jos minä olen uusavuton, niin olisitko sinä lukihäiriöinen ;) Pesuaineissa on aika usein joku tuoksu, joka jää leijumaan myös ilmatilaan sen vaniljan lisäksi. Eli lattianpesuaine jäi päällimäiseksi hajuksi.


      • luomu
        V.. kirjoitti:

        Jos minä olen uusavuton, niin olisitko sinä lukihäiriöinen ;) Pesuaineissa on aika usein joku tuoksu, joka jää leijumaan myös ilmatilaan sen vaniljan lisäksi. Eli lattianpesuaine jäi päällimäiseksi hajuksi.

        olen joskus kokeillut appelsiinia ja siihen neilikoita,tai mandariini.ehkä sitruunakin käy.tietysti huolehtia ettei "pilaannu" ja vaihtaa uuteen.vanhan ajan laventeli tuoksu pussit,kukan terälehtiä vaikka pesuaine-tabletti pussiin ja kuivata,tuoksu säilyy jonkin aikaa,itse voit valita tuoksun (kukan).Tai ihan kaupan ilman raikastimia,voi kyllä ärsyttää hengitys teitä,jos herkkä.muuta,ny ei tullut mieleeni.


      • Anonyymi

        Keskuspölynimuri on hyvä, jos keksisivät siitä vielä letkuttoman, aika kelju on se pitkä ja vielä aika paksu letku välillä. Tosin ainoa imuri josta ei tule pölyä sisälle pöyrimään. Rakensin omakotitalon siihen aikaan kun keskuspölynimureita alkoi tulla, en tiennyt kenelläkään olevan vielä silloin. On se hyvä ollut, mutta joskus menee hermot letkun kanssa.


    • ei ole

      Pysyvää tuoksua ei ole.

      Ihmisen hajuaisti sopeutuu ja pian et enää haistakaan sitä tuoksua, jos kokoajan asunnossasi tuoksuu. Tai no varmaankin ulkoa raittiista ilmasta tullessa voi havaita taas, mutta sitten kun se tuoksu on kaikissa omissa vaatteissakin niin tuskin huomaa enää mitään.

      • Mirrja

        Se on niin että ihmisillä on oma kotihaju. Toisilla se on hyvä toisella vähemmän miellyttävä. Siivous ja tuuletus auttaa ja pitää hajua aisoissa ettei se ole liian voimakas.
        Ja...
        Joillain tuoksuu kotona esim. hajuveden tuoksu jos talon emäntä käyttää päivittäin hajuvettä. Minun asunnossani haju muuttui täydellisesti kun murrosikäinen poika lähti kotoa ja vain kaksi naispuolista jäi siihen asumaan.
        Toiset käyttää puukinpesussa hyvälle tuoksuvaa huuhteluainetta, joka antaa kodille kivan tuoksun kun niitä kuivataan asuintilassa.


    • Virpakka

      Onko jollain kokemuksia kuivatuista tuoksujutuista, esim. laventelipussukat ja "hiput" huoneessa esim. pikku kipoissa?

      • Anonyymi

        Vanhat vaatteet haise ja hikikin haisee
        Käy suihkuss ajoka päivä vaiha da oetivatteet kerran viikossa


    • kotiin

      Pyyhin ovet usein joko Pikatolulla tai laimennetulla Aito Tolulla. Kun samalla tuulettaa, siitä jää hyvin raikas tuoksu, joka tosin ei ole mikään pysyvä tuoksu, jota haet. Voit vaikka raikastaa sillä kotisi silloin, kun odotat vieraita.

      Minulla on jonkinlainen kaupasta ostettu tuoksuhelmipussi, johon voi tipauttaa mieltymyksen mukaan tuoksuöljytippoja ja sijoittaa pussin tilaan, johon eniten tuoksua tahtoo. Näissä helmissä tuoksu säilyy aika pitkään. En tiedä mitä ainetta nämä pienet helmet ovat.

      Ja näin keväällä voi hakea metsästä kieloja, jotka todellakin tuoksuvat. Minusta kielot tuoksuvat aivan ihanalle. Ja kohta kukkivat myös sireenit, jotka tuoksuvat hyvälle.

    • Mimmi

      käytän omenantuoksuista huuhteluainetta pyykissä. Se tuoksu jää vähän kaikkialle, tekstiileihin, pyyhkeisiin, vaatteisiin...aina kun tulen kotiin, tunnen ensimmäiseksi omenan tuoksun.

      • mariina

        Minä olen huomannut, että monissa niistä kodeista, joissa aina on selvästi huomattava tuoksu, se tulee juuri äsken mainitusta pyykinhuuhteluaineesta. Itse en edes pidä selvästi tuoksuvista kodeista, mutta ainakin Comfortin kiivi-tuoksu on niin selvä, että kun jättää sen huoneen oven auki, jossa pyykki kuivuu, varmasti koko koti tuoksuu.


      • kekkonen
        mariina kirjoitti:

        Minä olen huomannut, että monissa niistä kodeista, joissa aina on selvästi huomattava tuoksu, se tulee juuri äsken mainitusta pyykinhuuhteluaineesta. Itse en edes pidä selvästi tuoksuvista kodeista, mutta ainakin Comfortin kiivi-tuoksu on niin selvä, että kun jättää sen huoneen oven auki, jossa pyykki kuivuu, varmasti koko koti tuoksuu.

        toimiva idea!
        huuhteluaine antaa koko kodille ihanan tuoksun!!
        pesun jälkeen moppaa siis lattiat sillä. ei jää tahmeaksi vaan mukavan liukas loppu tulos


    • Äiti

      Kyllä se on ristivetotuuletus joka raikastaa huoneilman, sekä hyvä koneellinen tai omalla painollaan toimiva ilmanvaihto hyvän siivouksen lisäksi. Kaikki keinotekoiset haisukynntilät, tipat, suihkeet yms. ovat hetken ilo/kurjuus.

      • siistis

        Itsekin olen joskus miettinyt samaa kuin keskustelun aloittaja, eli miten saisi jonkin hyvän TUOKSUN suht pysyvästi kämppään. Joidenkin kodeissa tosiaan on joku tuoksusysteemi, kun siellä on aina se sama hyvä tuoksu. Tietysti voisi kysyä joskus sellaisessa kodissa käydessään!

        Tottakai hyvä siivous ja tuuletus raikastaa huoneilman, mutta siitä nyt ei ole kyse. Ihanaahan on aina juuri siivouksen jälkeen, kun on tuuletellut ja kaikki on puhdasta ja puhdistusaine vielä vähän tuoksuu, mutta ei se tuoksu tosiaan kauaksi aikaa jää.

        Yksi juttu muuten jonka olen huomannut on verhot. Aina kun pesee ikkunat ja verhot siinä samalla, ilma raikastuu ja tuntuu pölyttömältä monta päivää. Verhot keräävät aika paljon pölyä ja aiheuttavat osaltaan tunkkaisuutta, joka taas peittää hyvät tuoksut alleen. Ehkä niitä kannattaisi vähän useamminkin pestä tai ainakin tuulettaa. Ja mattojen pesu samoin tietysti.

        Siskollani muuten oli joku ihanalta tuoksuva kynttilä, ei edes polttanut sitä kun se tuoksui pöydällä, mitähän merkkiä olikaan, pitänee tarkistaa. Ja totuushan on että oman kämpän tuoksuun aina tottuu, että vaikka saisikin hyvän tuoksun pysymään, ei sitä itse pian huomaa.


    • Virpakka

      Vinkeistä ja mielipiteistä viisastuneena, ja niitä yhdisteltyäni aloitin kodin tuoksuremontin!

      Otan pesuun KAIKKI kodin isommat tekstiilit (patjojen päälliset ja verhot myös), ja käytän pesussa reilusti tuoksuvaa huuhteluainetta, jota rupean tästä lähin käyttämään myös vaatteissa. Tässähän sitä on kesälomalla aikaa, ja kuivausilmoja.. Eli lähden tuosta perussiivouksesta ja huuhteluaineen yhdistelmästä. Lisäksi sitten tuuletus ja imurointi lattian pesu.

      Kiitos kaikille hyvistä ajatuksista. Etenkin jäi mieleen se, että kaikissa kodeissa on oma "kotihaju", nätisti sanottu. Toisaalta miten tuoksujen sitten käy, kun poika kasvaa teini-ikäiseksi, siitä kun joku jo varoitteli! Kivaa kesää ja kesän tuoksuja :D

      • Toimii

        Käytä vielä lattioiden pesuun mäntysuopaliuosta.


      • Anonyymi
        Toimii kirjoitti:

        Käytä vielä lattioiden pesuun mäntysuopaliuosta.

        Ei mäntysuopa tuoksu hyvälle, lähinnä vanhalle navetalle, menneen ajan hajuja.


    • maju

      On tosi kiva käydä kodeissa, joissa raitis tuoksu!

      Itse kannatan tuuletusta ja kukkia, jotka puhdistaa huoneilmaa. Aiheellista on puhdistaa altaiden viemärit siis sieltä kaapin alta, mistä putkista likavedet menee. Myös suihkun viemäriin kertyy hiuksia ym. jotka kannattaa säännöllisesti poistaa.

      Uutena jippona lisään suihkepulloon vanilliinisokeria, joka tuoksuttaa silitettävät liinavaatteet. Vähän tahmeaa silitettäessä, mutta tulee hyvä tuoksu.

    • Vilma

      Heitä se haiseva ukonrahjus hittoon siitä olohuoneen sohvalta makaamasta niin johan huusholli raikastuu.

      • nuevo

        indiskassa myydään sellaisia tuoksupusseja (on muutama eri vaihtoehto) joita voi ripustaa esim. vaatehuoneseen. Hinta 1.3 e kpl. Laitoin itse sellaisen eteiseen vaatetelineeseen, ja ihan kiva mieto raikas haju. minulla on relax merkkinen tuoksupussi. ovat sellaisessa beessissa paperipussukassa narun päässä. mielestäni melko huomaamaton vaatteiden seassa. yhtä hyvin sen voi laittaa johonkin kaapin päälle piiloon jne.


      • Anonyymi
        nuevo kirjoitti:

        indiskassa myydään sellaisia tuoksupusseja (on muutama eri vaihtoehto) joita voi ripustaa esim. vaatehuoneseen. Hinta 1.3 e kpl. Laitoin itse sellaisen eteiseen vaatetelineeseen, ja ihan kiva mieto raikas haju. minulla on relax merkkinen tuoksupussi. ovat sellaisessa beessissa paperipussukassa narun päässä. mielestäni melko huomaamaton vaatteiden seassa. yhtä hyvin sen voi laittaa johonkin kaapin päälle piiloon jne.

        Kärkkäisellä myydään nimellä ”Clean Therapy tuoksupussi”, kolmea eri tuoksua (ja väriä): citrus, laventeli ja joku ”rantakukka” vai mikä se oli. Maksavat juuri tuon 1,30 euroa kpl. Kuinkakohan kauan tuoksuvat…?


    • Minä vain

      Minulla kauppareissun jälkeen jäi Ariel pyykinpesuaine eteiseen ja tuoksu oli raikas eteisessä. Toinen keino joskus voi erittäin hyvin laimentaa pyykinpesuainetta ja luututa lattian ja mattoihin kevyesti päällinen pyyhkäisy ja pelkällä vedellä luututa uudelleen lattia, varmistaen ettei jää pesuainejäänteitä. Tuoksu on raikas, ihan kuin vasta pesty pyykki!

    • hyväksi havainnut

      Kyseiset kynttilät tuoksuttaa ilmaa vaikkei niitä poltakaan. Tuoksuja on moneen eri makuun; raikasta, hedelmäistä, yrttituoksuja, metsätuoksuja, joulutuoksuja jne. Myös kynttilöitä löytyy moneen lähtöön aina pienestä tuikkivasta isoon kolmi sydän kynttilään. Kynttilät palavat tasaisesti ja viimeiseen pisaraan joten rahat eivät mene hukkaan näissä tuotteissa.

      • ***

        Jostakin taisin saada lahjaksi Party Liten tuoksukynttilän, metallisessa purkissa jossa kansi.
        Polttaessa tuoksuu tosi voimakkaalle, minun makuuni ehkä liiankin. Mutta levittää tuoksua ilman polttamistakin, kansi vaan pois ja kohta on tuoksua ilmassa.
        Minulla taisi olla joku kookoksen tuoksuinen kynttilä, mitä saa ruokakaupoista..lasikipossa. Ja siitä lähti myös ilman polttamista hennosti miellyttävää tuoksua.


    • hippulakippula

      Meillä sama ongelma. Mutta tavallaan syyllinenkin on tiedossa. Eli meillä on koiria/kissoja, jotka silloin tällöin tekevät piilopissat (esim lipaston taakse/ kenkätelineen alle jne)
      Meillä imuroidaan päivittäin, silti löytyy kuivahtaneita pissoja ja se ominaistuoksu tuntuu jämähtäneen tähän asuntoon.
      Lattiat ovat laminaattia ja nihkeäpyyhimme ne pari kertaa viikossa. Silti asunto haisee aika ajoin ummehtuneelta.
      Olisiko joku eteerinen öljy hyvä, jota voisi suihkauttaa siivouksen jälkeen ilmaan?

      • tuoksuttelija

        Minä olen jo monta vuotta harrastanut sellaista, että olohuoneessa on kipossa suitsukkeita (näitä saa eri tuoksuilla) tavallaan koristeena - samalla levittävät asuntoon miellyttävästi luonnollista tuoksua. Joskus harvoin suitsukkeita poltankin, mutta useimmiten tuo esillä pitäminen riittää, ainakin pienessä asunnossa.

        Ja sitten on näitä odour neutralizer -juttuja, joilla pahoja hajuja voi poistaa - osa on hajustettuja ja osa ei.


      • nuuf nuuf
        tuoksuttelija kirjoitti:

        Minä olen jo monta vuotta harrastanut sellaista, että olohuoneessa on kipossa suitsukkeita (näitä saa eri tuoksuilla) tavallaan koristeena - samalla levittävät asuntoon miellyttävästi luonnollista tuoksua. Joskus harvoin suitsukkeita poltankin, mutta useimmiten tuo esillä pitäminen riittää, ainakin pienessä asunnossa.

        Ja sitten on näitä odour neutralizer -juttuja, joilla pahoja hajuja voi poistaa - osa on hajustettuja ja osa ei.

        Ja mikähän on tarkoittamasi "ihana" tuoksu? Mielipiteitä kun on monia!

        Jos väität, että jonkun koti aina ja jatkuvasti tuoksuu hyvältä, niin siihen on kyllä syinä jo edellä mainitut siivous, tuuletus, kodin ja siellä asuvien ominaistuoksu ja/tai jonkin aineen säännöllinen suihkutus ilmaan.

        Tomu tuoksuu tomulta, puhdas puhtaalta. Ovatko siivoustapasi väärät? Moni luulee osaavansa siivota, mutta itse asiassa ei osaa kuin levittää ja lisätä bakteereja, joista lähtee myös hajua. Siivousvälineet kuuluu pestä kätön jälkeen, ennen seuravaa siivouspäivää. Oletko niitä siivousrätin puistelijoita tai huuhtojia, jotka jatkavat samalla pesemättömällä välineellä seuraavalla siivouskerralla? Haiseeko tiskirätti, viemärit, matot, vaatteet, verhot, sohvat...? Hajulähteitä kyllä piisaa. Kuinka ahkerasti huollat em. asioita? Matot ainakin saa raikkaammaksi ruokasoodaa ripottelemalla, odottamalla tunnin tai vaikka yön yli ja imuroimalla sen sitten pois. Ei silti korvaa kunnon pesua. Pyykissä Ultra Softlan Aroma Therapy -huuhteluaine (liilan värinen) sisältää ylang ylangia ja laventelia ja jättää selvän ja hyvän tuoksun tekstiileihin. Siihen olen jäänyt nalkkiin. Huuhteluainetuoksut taitavat kuitenkin aika nopeasti haihtua.

        Vaniljapussukoita olen joskus ostanut, mutta ne ovat hyvin lyhytikäisiä tuoksultaan. En tuhlaisi niihin enää rahojani. Näyttävät kivoilta, ei juuri muuta. Tuoksurenkaatkin (vaatetankoihin ripustettavat) tuoksuvat kauemmin, olen käyttänyt niitä myös laatikoissa.

        Onkohan tulosi ollut odotettu, kun olet mennyt siihen "hyväntuoksuiseen" kotiin, jotta on tiedetty edeltä käsin siivota, tuulettaa tai suihkuttaa jotain ilmaan? Niin minä ainakin teen, jos joku on tulossa. Vai onko emäntä muuten vaan ahkera siivooja? Eihän se hyvä tuoksu tyhjästäkään ilmesty.

        Itse käytän paljon tuoksukynttilöitä. Olen huomannut, että hyasintti, vanilja (ei kaikki merkit) ja coffee house -niminen tuoksukynttilä tuoksuu pöydällä ilman polttamistakin. Varsinkin yksi tuoksukynttilä, jonka nimeä en valitettavasti nyt muista, mutta sen steariini on väriltään punainen ja punaisen päällä on sentin parin kerros valkoista, tuoksuu huoneessa erittäin voimakkaasti, vaikka olisi sammuksissa! Myös Dunin isot Canadian Berries -tuikut tuoksuvat vahvasti sekä pienet appelsiinin (orange) tuoksuiset tuikut, ainakin poltettuina. Siinä joitakin vinkkejä, vaikka uskonkin tuon puhtauden (kaikessa) olevan se tärkein tekijä hyväntuoksuisen kodin luomisessa.


      • tämmösisäolloisa
        nuuf nuuf kirjoitti:

        Ja mikähän on tarkoittamasi "ihana" tuoksu? Mielipiteitä kun on monia!

        Jos väität, että jonkun koti aina ja jatkuvasti tuoksuu hyvältä, niin siihen on kyllä syinä jo edellä mainitut siivous, tuuletus, kodin ja siellä asuvien ominaistuoksu ja/tai jonkin aineen säännöllinen suihkutus ilmaan.

        Tomu tuoksuu tomulta, puhdas puhtaalta. Ovatko siivoustapasi väärät? Moni luulee osaavansa siivota, mutta itse asiassa ei osaa kuin levittää ja lisätä bakteereja, joista lähtee myös hajua. Siivousvälineet kuuluu pestä kätön jälkeen, ennen seuravaa siivouspäivää. Oletko niitä siivousrätin puistelijoita tai huuhtojia, jotka jatkavat samalla pesemättömällä välineellä seuraavalla siivouskerralla? Haiseeko tiskirätti, viemärit, matot, vaatteet, verhot, sohvat...? Hajulähteitä kyllä piisaa. Kuinka ahkerasti huollat em. asioita? Matot ainakin saa raikkaammaksi ruokasoodaa ripottelemalla, odottamalla tunnin tai vaikka yön yli ja imuroimalla sen sitten pois. Ei silti korvaa kunnon pesua. Pyykissä Ultra Softlan Aroma Therapy -huuhteluaine (liilan värinen) sisältää ylang ylangia ja laventelia ja jättää selvän ja hyvän tuoksun tekstiileihin. Siihen olen jäänyt nalkkiin. Huuhteluainetuoksut taitavat kuitenkin aika nopeasti haihtua.

        Vaniljapussukoita olen joskus ostanut, mutta ne ovat hyvin lyhytikäisiä tuoksultaan. En tuhlaisi niihin enää rahojani. Näyttävät kivoilta, ei juuri muuta. Tuoksurenkaatkin (vaatetankoihin ripustettavat) tuoksuvat kauemmin, olen käyttänyt niitä myös laatikoissa.

        Onkohan tulosi ollut odotettu, kun olet mennyt siihen "hyväntuoksuiseen" kotiin, jotta on tiedetty edeltä käsin siivota, tuulettaa tai suihkuttaa jotain ilmaan? Niin minä ainakin teen, jos joku on tulossa. Vai onko emäntä muuten vaan ahkera siivooja? Eihän se hyvä tuoksu tyhjästäkään ilmesty.

        Itse käytän paljon tuoksukynttilöitä. Olen huomannut, että hyasintti, vanilja (ei kaikki merkit) ja coffee house -niminen tuoksukynttilä tuoksuu pöydällä ilman polttamistakin. Varsinkin yksi tuoksukynttilä, jonka nimeä en valitettavasti nyt muista, mutta sen steariini on väriltään punainen ja punaisen päällä on sentin parin kerros valkoista, tuoksuu huoneessa erittäin voimakkaasti, vaikka olisi sammuksissa! Myös Dunin isot Canadian Berries -tuikut tuoksuvat vahvasti sekä pienet appelsiinin (orange) tuoksuiset tuikut, ainakin poltettuina. Siinä joitakin vinkkejä, vaikka uskonkin tuon puhtauden (kaikessa) olevan se tärkein tekijä hyväntuoksuisen kodin luomisessa.

        Omenaviinietikkaa avonaiseen lasipulloon keittiöön.
        Kaikki sisäovet auki, tuuletus poissaollessa jollei ole pakkasia.
        Vettä tyhjään keittiön lavuaariin.
        Mattojen, vuodevaatteiden tuuletus parvekkeella.
        Kosteita pyyhkeitä telineeseen kuivumaan.
        Hedelmiä pöydällä.
        Ruokaa laittaessa keittiön ikkuna auki, muihin huoneisiin johtavat ovet kiinni.
        WC:n lattiakaivon puhdistus karvoista säännöllisesti.
        Lattiamopit pestään keittopesussa silloin tällöin.
        Missään paikassa, jossa olen asunut, ei ole haissut, vaikka kuinka huono ilmanvaihto.


      • ammattilainen
        tämmösisäolloisa kirjoitti:

        Omenaviinietikkaa avonaiseen lasipulloon keittiöön.
        Kaikki sisäovet auki, tuuletus poissaollessa jollei ole pakkasia.
        Vettä tyhjään keittiön lavuaariin.
        Mattojen, vuodevaatteiden tuuletus parvekkeella.
        Kosteita pyyhkeitä telineeseen kuivumaan.
        Hedelmiä pöydällä.
        Ruokaa laittaessa keittiön ikkuna auki, muihin huoneisiin johtavat ovet kiinni.
        WC:n lattiakaivon puhdistus karvoista säännöllisesti.
        Lattiamopit pestään keittopesussa silloin tällöin.
        Missään paikassa, jossa olen asunut, ei ole haissut, vaikka kuinka huono ilmanvaihto.

        En ymmärrä, mitä vesi tyhjässä keittiön lavuaarissa muka tekee..? Vesihän kuhisee bakteereita luonnostaan ja mitä kauemmin jossain seisottaa vettä, sitä enemmän bakteerit siinä lisääntyvät.

        Lattiamopit pestään silloin tällöin?
        Moppipää kuuluu pestä 60-asteessa joka käytön jälkeen. Pesukoneeseen vain muiden 60-astetta kestävien siivousriepujen kanssa. Esim. yhtään ammattisiivooja ei ole, joka käyttäisi likaista, pesemätöntä moppia seuraavalla siivouskerralla. Tai muutakaan siivousvälinettä. Suosittelen samaa kotioloihin, jos kiinnostaa aito eikä pelkkä näennäispuhtaus. Pelkkä mopin huuhtelu ei puhdista kuin irtolikaa pinnasta, yhtään mikrobia sellainen huljuttelu ei mopista tapa. Seuraavalla kerralla sitten levität moppipäässä moninkertaisesti kasvaneen pöpöpopulaation lattioillesi ja luulet tekeväsi puhdasta jälkeä. Se että näkyvä kura tm. lika lähtee ei vielä tarkoita samaa kuin puhdas. Tämä on testein osoitettu fakta, jonka oppii laitoshuoltaja- (eli siivooja-) koulutuksessa. Vaikka itsehän tietenkin jokainen valitsee, kuinka puhdasta haluaa. Mutta ihan vaan ilmaisena vihjeenä kerroin.


      • tämmösisäolloisa
        ammattilainen kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä vesi tyhjässä keittiön lavuaarissa muka tekee..? Vesihän kuhisee bakteereita luonnostaan ja mitä kauemmin jossain seisottaa vettä, sitä enemmän bakteerit siinä lisääntyvät.

        Lattiamopit pestään silloin tällöin?
        Moppipää kuuluu pestä 60-asteessa joka käytön jälkeen. Pesukoneeseen vain muiden 60-astetta kestävien siivousriepujen kanssa. Esim. yhtään ammattisiivooja ei ole, joka käyttäisi likaista, pesemätöntä moppia seuraavalla siivouskerralla. Tai muutakaan siivousvälinettä. Suosittelen samaa kotioloihin, jos kiinnostaa aito eikä pelkkä näennäispuhtaus. Pelkkä mopin huuhtelu ei puhdista kuin irtolikaa pinnasta, yhtään mikrobia sellainen huljuttelu ei mopista tapa. Seuraavalla kerralla sitten levität moppipäässä moninkertaisesti kasvaneen pöpöpopulaation lattioillesi ja luulet tekeväsi puhdasta jälkeä. Se että näkyvä kura tm. lika lähtee ei vielä tarkoita samaa kuin puhdas. Tämä on testein osoitettu fakta, jonka oppii laitoshuoltaja- (eli siivooja-) koulutuksessa. Vaikka itsehän tietenkin jokainen valitsee, kuinka puhdasta haluaa. Mutta ihan vaan ilmaisena vihjeenä kerroin.

        Vesi lavuaarissa raikastaa ilman, ei se tietenkään kauan siinä seiso. Keittopesua ei voida suorittaa joka viikko, mutta niin monta mieltä kuin naistakin.
        Tietenkin työpaikalla mopit pestiin viikoittain.


    • imurit haisee

      jos on tavallinen pölynimuri , niin se levittää tunkkaista hajua, mutta keskusimurista sitä hajua ei tule.

    • tuoksuja toivova

      oon kans miettiny, et meillä isällä noi pyykit tuppaa haiseen, vaikka oisin just pyykistä ottanu, mikähän mahtaa olla syynä? noi muut neuvot kyl kuulosti mielenkiintosilta :) meillä on just tulllu koiranpentu taloon, joka ei tietenkään ole sisäsiisti, ni tottakai sen pissat vielä tässä vaiheessa haisee, mutta kun ollaan siitä vaiheesta päästy ohi, ni toivoisin kans että meijän kotiin sais sellasen ihanan raikkaan tuoksun ! :)

      • ---

        Pyykin haisemiseen voi olla monia syitä, parempi olisi kuivata ulkona.
        Pesen froteepyyhkeetkin joskus keittopesussa ja voimakkaasti tuoksuvalla pesuaineella. Joku voi laittaa pesuainetta liian vähän.
        Kankaalla on tietty ikä, 10 vuotta vanhat pyyhkeet voivat haista.
        Tuuletus parvekkeella on hyväksi.


      • Anonyymi
        --- kirjoitti:

        Pyykin haisemiseen voi olla monia syitä, parempi olisi kuivata ulkona.
        Pesen froteepyyhkeetkin joskus keittopesussa ja voimakkaasti tuoksuvalla pesuaineella. Joku voi laittaa pesuainetta liian vähän.
        Kankaalla on tietty ikä, 10 vuotta vanhat pyyhkeet voivat haista.
        Tuuletus parvekkeella on hyväksi.

        Kuinka usein vaihdat pölypussin.
        Vähintään kerran kussa pitää vaihtaa. Jos vähääkään tuoksahtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein vaihdat pölypussin.
        Vähintään kerran kussa pitää vaihtaa. Jos vähääkään tuoksahtaa

        Melkoista tuhlausta olisi vaihtaa kerran kuussa pölypussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista tuhlausta olisi vaihtaa kerran kuussa pölypussi.

        Sama juttu, kauheeta tuhlausta rahdata imuri kuuhun yhtä pölypussin vaihtamista varten. Mieluummin ottaisin mieheni kuuhun kuin imurin. Miksei maassa käy?


    • neuvo

      kokeile pieraista oikein kovasti

    • täpä

      Pese lattia oliiviöljyllä,mutta puoleen sangollista vettä,vain pisaran verran öljyä,kyllä tulee puhdasta,eikä ole liukaskaan.

    • SilverSparkles

      Meillä tuoksuu hyvälle koska pesen säännöllisesti tyynynpäälliset ja sohvanpäälliset sekä viltit. Petivaatteet vaihdan aika usein ja verhoja pesen kanssa. Imuroin noin joka toinen päivä ja pesen lattiat pari kertaa viikossa. En käytä mitään ylimääräsia hajusteita.

    • kukkien tuoksu

      Itse laitan tuomen kukkia maljakkoon joka huoneeseen.....siitä tulee sellaiset tuoksut että kaikki peittyy sen alle.

    • flower

      Kaupoissa myydään tuoksupusseja jotka on nimenomaan tarkoitettu laitettavaksi imuriin,tulee hyvä kukkaistuoksu joka kestää pitkään ja aina pölypussin vaihdon yhteydessä uusi tuoksupussi imuriin.Merkki on muistaakseni Glade,sellainen pieni pahvipakkaus hinta n.5e Tuoksupusseja paketissa on 3kpl

    • örlön

      no sitten vielä yx näkökohta: talo itsessään tuoksuu/ haisee joltain. Just rakennetussa on erilainen haisu kuin 40-luvun mummonmökissä. Mun tuttavapiirissä niitä hyväntuoksuisia koteja ovat juuri ne, jotka on suht vasta rakennettuja.

    • Murmelikörsö

      Varma tapa saada pysyvä haju taloon on keittää etikkaa 30min ja sitten suihkuttaa jotain hajustetta / polttaa tuoksykynttilöitä. Nimim. onnistuin pilaamaan asuntoni näin polttamalla tupakan etikankeiton jälkeen. Ei lähde v*tullakaan :)

    • Lendi

      Itse olen tässä silloin tällöin (n pari kolme krt viikossa) keittänyt kattilassa vettä johon olen lisännyt kanelia, vanilijaa, neilikkaa sekä kardemumaa. Ripaus kutakin maustetta mieltymyksen mukaan ja asunto tuoksuu muutaman päivän kuin olisi vasta leivottu. Tekstiilien määrä keittiössä toki vaikuttaa tuoksun pysyvyyteen. Itselläni melko tekstiilintäyteinen (verhot, pyyhkeet, pöytäliina) keittiö joten tuoksu pysyy havaittavana muutaman päivän. Toki kun kotona oleskelee niin hajuihin tottuu ja vasta muutaman tunnin poissaolon jälkeen tuoksun voi havaita kotiin palatessa.

      Keitinveteen voi halutessaan lisätä vaikka omenanlohkoja. Lohkoja voi keittää vaikka pelkän vaniljan kanssa jolloin tuoksu on miedompi kuin koko maustearsenaalin kera. Keittämisen jälkeen omenanlohkot voi nauttia jälkiruokana :)

    • Woodwick -kynttilä

      Ostin Stockmannilta Woodwick Pluswick innovation -kynttilän, joka oli todella kallis kynttiläksi, mutta kynttilän sydän ei ole normaalia kynttilälankaa, ja siksi on kestänyt minullakin lähemmäs puoli vuotta vaikka sytyttelin etenkin talvella sitä kaiken aikaa. Lisäksi kynttilä on niin voimakastuoksuinen vain kun puisen kannen jättää auki, etteii sitä tarvitse edes sytyttää. Itselläni tuoksuna vanilja, ja vaihtoehtoja oli useampi. Koko alakertamme tuoksuu ihanasti vaniljalle. Ei liikaa, eikä liian vähän. Voi suositella, vaikka kynttilä maksoikin 30€. Ymmärtääkseni tällä kynttilällä on patentti.

      Tottakai asunto on muutenkin pidettävä puhtaana ja siistinä, niin ei ole koskaan tunkkainen vaniljan tuoksu...

    • llllll..

      Kulhoon kuorittuja halkaistuja omenoita.
      Ominaishaju on puhtaissakin kodeissa.
      Tuuletus aina aamuisin ja kaikki komeroiden ovet auki.
      Jos on joku haju jota ei saa pois, vettä pesuvatiin ja anna olla muutama tunti, kokeiltu on.
      Sanoo sitten joku mukamas ammattilainen mitä tahansa.
      Joskus on pakkokin ottaa vettä kun yhtiö suorittaa töitä jolloin koko talosta katkaistaan vesi päivän ajaksi.

    • ed.

      Vielä jos joku viilaa pilkkua, kerron selvennykseksi, asunto jossa ei tupakoida yleensä, enkä kehdannut pakkasella pyytää ulos polttamaan, tupakan tympeä haju lähti siitä huoneesta tällä keinolla.
      Jolla on kotieläimiä, on useimmiten kissoilla vesikuppi, seisoo siinäkin vesi kun ihmiset ovat töissä.
      Huvittavaa on kun ensin väitellään siisteydestä, kun joku sanoo imuroivansa päivittäin, sitten on intoilija.
      Ai niin eräässä perheessä kissa oli opetettu juomaan kraanasta, jollei vesi saa seistä missään, keksikää nyt siitäkin joku kompa.
      Käyttekö torvelot koskaan maalla ja pese hiuksia sadevedellä?

    • Marttanen

      Pinterestistä luettua, laita vaniljaesanssia esim. kahvikuppiin, kuppi uuniin tunniksi (300astetta), levittää ihanaa tuoksua kotiin, en oo vielä kokeillu :)

      • Varo vaan

        Kannattaa aina englanninkielisiä ohjeita lukiessa miettiä, minkä maan yksiköitä käytetään. Tuo 300 astetta olisi celsiusasteina aika kova, mutta 300 fahrenheitia on näköjään pyöreästi 150 celsiusastetta. Sama homma ruokareseptien mitoissa: vaikka yksi kuppi ("cup") on muistaakseni eri määrä esim. USAssa ja Australiassa.


    • konstit on monet.

      Pese pyykkisi jollain hyväntuoksuisella pesuaineella esim. ariel ja kuivata sisällä. Tulee hyvä tuoksu.

    • verhotkin

      mulla on suihkepullossa vanilja orkidea huuhteluainetta veteen sekoitettuna ja sillä kastelen verhot ja tuolinpäällyset ja kaikki kankaiset ja 'roikkuvat' mitä löytyy.

    • kahvia

      Mitäpä jos laittaisit vain kahvipss vähän ( 2tl) kahvia ja vaikka avonaisena kaapinpäälle saat tuoreen kahvintuoksun ja koristeenakin ihan ok.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe