HÄÄTÖ, kuinka kauan kestää? HÄTÄ!

Pekuz

Olen vuokralainen Espoossa ja sain tiedoksiannon vuokrasopimuksen purkamisesta eilen haastemiehen kautta. nyt käräjäoikeus pyytää minulta kannanottoa 2 viikon kuluessa. Asia siis koskee vuokranmaksun laiminlyöntiä usealta kuukaudelta, tosin, maksusuunnitelman olen sopinut vaikken siihen sit kuitenkaan ole pystynyt ihan täydellisesti, ja kuitenkin esim. toukokuulta vuokra on jo maksettu ennenkuin sain tiedon purkamisesta. eli tuon aion vastineeseeni laittaa.

Mut siis kysymys kuuluu nyt että KUINKA KAUAN minulla on aikaa asua asunnossa ja etsiä uutta asuntoa ennenkuin vuokranantaja saa haettua häädön ja se pannan täytäntöön konkreettisesti, eli kamat pihalle?

Pelottaa, että joudun jo parin viikon päästä ulos asunnosta ja minulla ei todellakaan ole paikkaa minne mennä.

58

45656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika

      on 6kk, jos säännöt eivät ole muuttuneet viime vuosinam

      • Pekuz

        Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Eli käräjäoikeus asettaa jonkun muuttopäivän vai?


      • asia käsitellään
        Pekuz kirjoitti:

        Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Eli käräjäoikeus asettaa jonkun muuttopäivän vai?

        oikeudessa, jossa päätös häädostä, jonka vuoranantaja kiikuttaa ulosottomiehelle, joka sitten suorittaa häädön.


      • Tätiliini

        Vuokrasopimuksen irtisanomisen jälkeen on muutettava 6 kk:n kuluessa jos on asunut asunnossa vähintään vuoden, muussa tapauksessa 3 kk. Häätö on aivan eri asia kuin irtisanominen.


      • Reposse
        Tätiliini kirjoitti:

        Vuokrasopimuksen irtisanomisen jälkeen on muutettava 6 kk:n kuluessa jos on asunut asunnossa vähintään vuoden, muussa tapauksessa 3 kk. Häätö on aivan eri asia kuin irtisanominen.

        Nii ja vuokrasuhteen irtisanominen on eri asia kuin vuokrasuhteen purkaminen, joka voi astua voimaan per heti. Ymmärtääkseni tässä tapauksessa on kyseessä nimen omaan vuokrasuhteen purku.


      • Vuokranantaja

        6kk irtiosanomisaika ei mitenkään liity vuokrasopimuksen PURKUUN, vaan sen irtisanomiseen!


    • kestää, mutta

      ilman moralisointia, miksi et sitten ole pysynyt maksusuunnitelmassa? Rajallinen on vuokranantajankin pinna. Toopet eivät vaan tajua, että joku raja tulee vastaan. Maksa kaikki rästit pios, silloin raukeaa muodollinen syy vuokrasuhteen irtisanomiseen ja häätöön, maksaa se käräjöintikin.

      • pekuz

        syy maksamattomuuteen johtui konkurssista ja sen jälkeen ajasta ennenkuin sain töitä.

        Eli tästä voisi selvitä vielä rahalla? Eli jos maksaisin kaikki pois niin muuttaa ei ehkä tarvitsisikaan?


      • syy
        pekuz kirjoitti:

        syy maksamattomuuteen johtui konkurssista ja sen jälkeen ajasta ennenkuin sain töitä.

        Eli tästä voisi selvitä vielä rahalla? Eli jos maksaisin kaikki pois niin muuttaa ei ehkä tarvitsisikaan?

        vuokrasopimuksen purkuun on olemassa. Tiedän perheen joka jätti vuokrat maksamatta ja häätöuhan ollessa päällä saivat sossun maksamaan vuokrarästit, mutta vuokrasopimus purettiin maksamisesta huolimatta.


      • Pekuz
        syy kirjoitti:

        vuokrasopimuksen purkuun on olemassa. Tiedän perheen joka jätti vuokrat maksamatta ja häätöuhan ollessa päällä saivat sossun maksamaan vuokrarästit, mutta vuokrasopimus purettiin maksamisesta huolimatta.

        Niin, kyllä purkuperuste selvästi on olemassa, sen tiedän. Ja lähteä asunnosta aion ihan suosiollakin, häätöön asti ei tarvitsisi mennä, mutta olennaisin asia on se että KUINKA PIAN pitää lähteä? Onko tuo 6 kk tosiasia minkä joku tuolla yllä vastasi? Kuulostaa aika pitkältä ajalta. Mulle riittäisi kaksikin kuukautta uuden asunnon löytämiseen ja takuuvuokrien keräämiseen, jos edes tuo 2kk olisi aikaa niin olisin onnellinen.


      • kyllä että
        Pekuz kirjoitti:

        Niin, kyllä purkuperuste selvästi on olemassa, sen tiedän. Ja lähteä asunnosta aion ihan suosiollakin, häätöön asti ei tarvitsisi mennä, mutta olennaisin asia on se että KUINKA PIAN pitää lähteä? Onko tuo 6 kk tosiasia minkä joku tuolla yllä vastasi? Kuulostaa aika pitkältä ajalta. Mulle riittäisi kaksikin kuukautta uuden asunnon löytämiseen ja takuuvuokrien keräämiseen, jos edes tuo 2kk olisi aikaa niin olisin onnellinen.

        itse prosessissa menee jo melkein tuo kaksi kuukautta eli siis sinun vastausaikasi 2 vkoa, häätöä hakeneen vastausaika sinun vastineeseen ehkä toinen 2 vkoa ja sitten vielä oikeudelta löytyvä vapaa ajankohta,
        joten kipinkapin nyt vain sitä uutta asuntoa hakemaan ja takuuvuokraa säästämään


      • espoosta2
        pekuz kirjoitti:

        syy maksamattomuuteen johtui konkurssista ja sen jälkeen ajasta ennenkuin sain töitä.

        Eli tästä voisi selvitä vielä rahalla? Eli jos maksaisin kaikki pois niin muuttaa ei ehkä tarvitsisikaan?

        hei.kyllä häätö oikeudenkäynti perutaan jos maksat ennen sitä velat.nyt siis pika aika sosiaalivirastoon sekä esim. alueesi kirkon diagoniaa. Maksavat usein vuokrat tälläisessä tapauksessa pois. Ja häätöoikeudenkäynti peruuntuu.Nyt tärkeintä onkin laitat vain vastauksen jossa haet käsittelyyn lykkyä.
        Oikeudenkäynnin ja häätötuomion jälkeen et oikeastaan voi mitään.Paitsi summat nousevat tähtiin.
        Näin sain itsekkin häätö asian hoidetuksi.


      • Anonyymi
        pekuz kirjoitti:

        syy maksamattomuuteen johtui konkurssista ja sen jälkeen ajasta ennenkuin sain töitä.

        Eli tästä voisi selvitä vielä rahalla? Eli jos maksaisin kaikki pois niin muuttaa ei ehkä tarvitsisikaan?

        Minulla on sama tilanne täällä hetkellä walk in: stä eli sosiaalesta haen tuki tai asunto että muuttamaan toisen asuntoihin, se firma missä olin töissä meni konkursiin, sen jälken kela ei maksoi minulle tuki ja minun alaselkä oli ihan paskana työntakia eli on tosi vaikea saada työpaikan ja kela ei auta eikö sosiaali auta vuokran maksamesta, ja laskut nousee kokoajan


    • Velkaneuvoja

      Käräjäoikeus määrää maksuvelvollisuuden lisäksi häädön, jos vähintään kahden kuukauden vuokrat on maksamatta. Jos laiminlyönti on ollut toistuvaa tai häädölle on muu peruste kuin vuokranmaksun laiminlyönti, tällöin tilanne on toinen.

      Vältät häädön vain maksamalla, jos tämä laiminlyönti on ensimmäinen kertasi ko. vuokrasuhteen aikana. Jos laiminlyönti on ollut toistuvaa, välttämättä maksaminen ei estä tuomitsemasta häätöä.

      Huomaa myös se, että käräjäoikeuden tuomiosta tulee luottotietoihin merkintä. Tämä tarkoittaa myös sitä, ettet saa välttämättä EDES kunnallista vuokra-asuntoa, jos sinulla on huonevuokrasuhteeseen perustuva velkomustuomio luottotiedoissasi.

      Kuten aiemmissa viesteissä olikin jo kerrottu, asiasta tulee aikanaan käräjäoikeudelta ratkaisu riippumatta siitä, oletko antanut käsiteltävään asiaan vastineesi vai et. Tämän jälkeen tuomio siirtyy täytäntöönpantavaksi ulosottovirastoon, josta tulee muuttokehotus sinulle. Muuttokehotuksessa on mainittu, milloin sinun tulee viimeistään muuttaa huoneistosta (1-2 viikkoa tiedoksisaannista).

      Määrättyä muuttopäivää voidaan lykätä, jos siitä ei aiheudu hakijalle (vuokranantajalle) tuntuvaa haittaa. Häätö on kuitenkin toimitettava kahden kuukauden kuluessa asian vireilletulosta, jollei pitempään lykkäämiseen ole erityisen painavaa syytä. Hakijan (vuokranantajan) suostumuksella häätöä voidaan lykätä hakemuksen peruuntumatta enintään kuuksi kuukautta asian vireilletulosta. Vuokra on maksettava lykkäyksen ajalta normaalisti. Jos kyseessä on yhteiselämän lopettaminen tai muu siihen rinnastettava häätö, häätö on toimeenpantava muuttopäivää määräämättä niin pian kuin se kohtuudella käy päinsä.

      Koska ilmeisemmin hakijalle eli vuokranantajalle lykkäämisestä on selvää haittaa, hakija ei suostu lykkäämiseen eikä muutakaan erityisestä syytä lykkäämiseen ole, muuton on tapahduttava ulosottomiehen määräämänä ajankohtana. Mikäli et muuta vapaaehtoisesti pois, muutto joudutaan toteuttamaan pakkokeinoin.

      Maksa siis rästit ja lähetä maksuista kuittikopiot käräjäoikeuteen, niin saatat saada mahdollisuuden jatkaa asumista kyseisessä huoneistossa. Ota tarvittaessa yhteyttä sosiaalivirastoon esim. toimentulotukea varten.

      • Pekuz

        Eli sitten seuraava kysymys onkin että kuinka kauan käräjäoikeuden päätöksen saaminen yleensä kestää espoon seudulla?


      • ++.++.++
        Pekuz kirjoitti:

        Eli sitten seuraava kysymys onkin että kuinka kauan käräjäoikeuden päätöksen saaminen yleensä kestää espoon seudulla?

        käräjäoikeudesta. Mun puolestani kestää 1 päivän. Kai sitä konkurssi tulee, jos on noin avuton.


      • Velkaneuvoja
        Pekuz kirjoitti:

        Eli sitten seuraava kysymys onkin että kuinka kauan käräjäoikeuden päätöksen saaminen yleensä kestää espoon seudulla?

        Huonevuokra-asiat käsitellään melko nopeasti, yleensä heti tuossa haasteessa mainitun määräajan jälkeen. Voit tiedustella tilannetta halutessasi Espoon käräjäoikeudesta, yhteystiedot haasteessa.

        Tämän jälkeen tuomio menee hakijalle, joka lähettää sen edelleen ulosottoon. Tähänkään ei mene yleensä kauaa aikaa, kirjeet liikkuvat normaalisti yhden arkipäivän nopeudella.

        Saatat siis saada tuon muuttokehouksen jopa kahden viikon sisällä, kun käräjäoikeuden määräaika on päättynyt. Ja tästä muuttokehotuksen saamisesta sinulla on tuo 1-2 viikon aika muuttaa asunnosta pois vapaaehtoisesti.

        Eli missään tapauksessa ei ole kysymys enää pitkästä prosessista sen jälkeen, kun haaste on annettu tiedoksi, jos asian on muutoin selvä.


      • pekuz
        Velkaneuvoja kirjoitti:

        Huonevuokra-asiat käsitellään melko nopeasti, yleensä heti tuossa haasteessa mainitun määräajan jälkeen. Voit tiedustella tilannetta halutessasi Espoon käräjäoikeudesta, yhteystiedot haasteessa.

        Tämän jälkeen tuomio menee hakijalle, joka lähettää sen edelleen ulosottoon. Tähänkään ei mene yleensä kauaa aikaa, kirjeet liikkuvat normaalisti yhden arkipäivän nopeudella.

        Saatat siis saada tuon muuttokehouksen jopa kahden viikon sisällä, kun käräjäoikeuden määräaika on päättynyt. Ja tästä muuttokehotuksen saamisesta sinulla on tuo 1-2 viikon aika muuttaa asunnosta pois vapaaehtoisesti.

        Eli missään tapauksessa ei ole kysymys enää pitkästä prosessista sen jälkeen, kun haaste on annettu tiedoksi, jos asian on muutoin selvä.

        kiitos vaan kaikista vastauksista. tässä kävi niin onnellisesti että maksamalla rästit saan jäädä asuntooni. Näin vuokranantajan puolelta luvattiin puhelimitse. Pitäisikö pyytää asiasta vielä kirjallinen vahvistus...? ehkä teen niin.


      • kakerade
        pekuz kirjoitti:

        kiitos vaan kaikista vastauksista. tässä kävi niin onnellisesti että maksamalla rästit saan jäädä asuntooni. Näin vuokranantajan puolelta luvattiin puhelimitse. Pitäisikö pyytää asiasta vielä kirjallinen vahvistus...? ehkä teen niin.

        meidän perheelle kävi samoin. vuokrat maksamatta kaks kuukautta käräjäoikeus määräsi ulos, mut ku on pieniä lapsia sossu on velvollinen ajamaan asiaa. maksoimme kuitenkin rästit kuluineen(jotka oli karseet n. 600 euroo)ja saamme jatkaa asumista.kyllä ilman tositettakin saat asua jos olet jutellut vuokranantajan edustajan kanssa.


    • 72 w ukkeli

      Minutkin häädettiin maksamattomien vuokrien takia.

      Ostanko teltan ja muutan metsään asumaan? Toinen valintani: riistän hengen itseltäni.

      • pisteet sulle!

        oikea asenne!


    • Taitaa itkeä

      Voit hakea jatkoa vuokra hallinta asumiseen 1.vuoden taloudellisten syiden takia lisäksi koska olet tehnyt maksu suunitelman on ehkä vuokra hallinta sopimuksen purku väärä josta siis oikeus vaatia korvaus .
      Lisäksi asiaa voi katsoa vääräksi ulosotto toimeksi koska ulosottokaaressa puhutaan väärän vuokrasaatavan perimisestä jota häätökin on koska esim. olet maksanut vuokran jota vuokranantaja perii toimellaan ( olet saanut jo käräjäoikeudelta vastaus ajan vuokran purulla ), olet saanut maksusuunitelman joka ehkä tekee vuokran purun mahdottomaksi mikä myös on väärä ulosotto toimi koska asiasta löytyy tekstiä ulosottokaaresta .
      Sinun nyt pitää esittää käräjäoikeudelle vaateen purkaa vuokrasopimuksen purun lisäksi sinun on ulosottokaaren mukaan oikeus vaatia korvaus väärästä ulosotto toimesta ulosottokaaren mukaan koska ulosottokaareen on kirjattu ULOSOTTOTOIMI kun sinulta vaaditaan väärää summaa sekä olet tehnyt maksusuunitelman .
      Ulosottotoimessa on kirjattu maksamattomien vuokrien menevän vuokranmaksu rekisteriin mikä korostaa ulosotto toimea .

      ESITÄ VAADE SILLE VUOKRANANTAJALLE JOKA ON TÄYSI AZZZZZZ HOLE`s

    • murukki1232

      Ulosotto tekee päätöksen häädöstä ja siitä , milloin sinun pitää muuttaa. Jos lapsia perheessä niin 1kk käräjäoikeuksen päätöksestä. Jos lapseton niin 2 viikkoa.

    • Ulisijat pakoon

      Loisista yleensä hankkiudutaan eroon. Maksakaa vuokranne sopimuksen mukaan niin ongelmia, ei tule. Turha itkeä pahaa maailmaa, jos tilanteen on itse aiheuttanut. Niskasta kiinni ja eläkää kuin kunnialliset ihmiset.

      • lskdjfldkjoieuroiutiou

        Juuri näin!!!! olen vuokranantaja jolla myös lapsia ja asuntolainanmaksu maksettava.vuokralainen 1.5v maksaa vuokransa miten sattuu ja aina mun pitää kerjätä!tosi inhottavaa,kun olen sata kertaa neuvotellut ja antanut periksi ja sama jatkuu.nyt olen kyllästynyt ja nyt purkamassa sopimusta.on vuokranantajallakin perhettä ja velvoitteita ja välillä kurjaa muutenkin elämässä.


    • EMC3

      Onpa osa mulkkuja vastauksia.

    • mamaguliba45

      niin, loinenhan sitä on.... tänään sain tiedon että sossukaan ei auta. Äiti ja lapset taivas alle. Nooh, mielessä käyny et lapsilla hyvä olla isällään j aminulle ny niin väliä. Voin vaikka kuolla pois. Niin j aolen ihan työtätekevä, raitis tunnollinen ihminen joka ei vaan saa palkkaa tarpeeksi, mut just sen verran ettei saa asumistukea taikka toimeentulotukea....

      • Anonyymi

        Puhut lapsista monikossa, eli niitä on oletettavasti kaksi. Kahden lapsen yksinhuoltajan tuloraja asumistuessa on karvan alle 3000 euroa kuussa. Tämän lisäksi saat lapsilisää 326 euroa kuussa ja elatustuen minimi kelalta on 384 euroa. Kerropa vielä uudestaan, miten ne rahat ei muka vuokraan riitä.

        Joko et osaa hoitaa talouttasi noilla tuloilla, tai olet trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut lapsista monikossa, eli niitä on oletettavasti kaksi. Kahden lapsen yksinhuoltajan tuloraja asumistuessa on karvan alle 3000 euroa kuussa. Tämän lisäksi saat lapsilisää 326 euroa kuussa ja elatustuen minimi kelalta on 384 euroa. Kerropa vielä uudestaan, miten ne rahat ei muka vuokraan riitä.

        Joko et osaa hoitaa talouttasi noilla tuloilla, tai olet trolli.

        Ja sinä olet täysi pölkkypää kun vastaat 12 vuotta vanhaan viestiin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet täysi pölkkypää kun vastaat 12 vuotta vanhaan viestiin....

        Tosiaankin.


    • vaikko

      Mutta jos kerran maksaa ni sittenhän ei ole syytä ajaa taivasallae ukkikeli ja mamm.

    • kokemuksen rintaääni

      Mihinkä lapsiperhe häädetään tänä päivänä,no ei mihinkään.

    • Pienet

      Kunnat eivät ainakaan häädä lapsiperheitä asunnoistaan.

      • 1234556

        Niin? Mahtoiko aloittaja asua kunnan asunnossa?


      • äiti ja perhe

        mistä tämä on lähtöisin ettei kunnat häädä lapsiperheitä?meillä on ainakin häätö kaupungin asunnosta.perheessä 2-lasta ja vakavasti kroonisen sairas äiti.sekä isä.neuvottelut ja yritykset sopia asiaa ja maksuja ei ole johtaneet mihinkään.
        uutta asuntoa ei kaupungilta saa.


      • täpä

        Höpö,höpö.

        Jos ei osaa asunnossa asua,ihmisiksi(naapureita häiritsemättä)metelöimättä,/vuokria maksamatta on aivan sama onko lapsi perhe vai EI.
        Lähtö tulee aivan varmasti.


      • Mona-Miriaana
        täpä kirjoitti:

        Höpö,höpö.

        Jos ei osaa asunnossa asua,ihmisiksi(naapureita häiritsemättä)metelöimättä,/vuokria maksamatta on aivan sama onko lapsi perhe vai EI.
        Lähtö tulee aivan varmasti.

        On se hyvä,kun laki on sama kaikille.

        Metelöinnistä pihalle,maksamattomista vuokrista,pihalle.

        Ei onneksi voi vedota,että on muksuja,koska vanhemmathan vois kaiken laittaa niiden piikkiin.

        Toivottavasti oppivat,kuinka kiventakana on asunto,kun omien mokien takia joutuu häädettäväksi.


      • koettu

        Kyllä ne lapsiperheet häädetään nykyään siinä kuin muutkin.
        Eikä sos.virasto asuntoa etsi,tarjoa.


      • fd03ll
        Mona-Miriaana kirjoitti:

        On se hyvä,kun laki on sama kaikille.

        Metelöinnistä pihalle,maksamattomista vuokrista,pihalle.

        Ei onneksi voi vedota,että on muksuja,koska vanhemmathan vois kaiken laittaa niiden piikkiin.

        Toivottavasti oppivat,kuinka kiventakana on asunto,kun omien mokien takia joutuu häädettäväksi.

        Tallinnasta saa kämpän halvalla 150-250 euroa/kuussa vaikka suomessa olisi häätö- ja luottotietomerkintöjä sivukaupalla. Pitää vain suomen osoitteen poste restantessa vaikka Helsingin pääpostissa niin saa vielä kelan työmarkkinatuenkin ja toimeentulotuen pienellä kikkailulla.


      • VIROKIRO_
        fd03ll kirjoitti:

        Tallinnasta saa kämpän halvalla 150-250 euroa/kuussa vaikka suomessa olisi häätö- ja luottotietomerkintöjä sivukaupalla. Pitää vain suomen osoitteen poste restantessa vaikka Helsingin pääpostissa niin saa vielä kelan työmarkkinatuenkin ja toimeentulotuen pienellä kikkailulla.

        Ja kerran kuussako haet postit?
        MUAHAHAHAHAHAHAH!
        ja iltalautalla takaisin LOL!


      • Anonyymi
        äiti ja perhe kirjoitti:

        mistä tämä on lähtöisin ettei kunnat häädä lapsiperheitä?meillä on ainakin häätö kaupungin asunnosta.perheessä 2-lasta ja vakavasti kroonisen sairas äiti.sekä isä.neuvottelut ja yritykset sopia asiaa ja maksuja ei ole johtaneet mihinkään.
        uutta asuntoa ei kaupungilta saa.

        Alas sieltä kymmenen vuoden takaisista arvioista.


    • Tre85

      Mua suorastaan oksettaa vuokralaiset, jotka kuvittelee että vuokran voi maksaa koska tahansa! Itellä asuntolaina samaiseen asuntoon, ja helppo lyhennellä ja maksaa vielä yhtiovastike ja niiden loisten vesimaksut kun ei vaan vuokraa kuulu! Mun puolesta voi kadulle siis vaan sellaset ihmiset jotka elelee muiden kustannuksella!

    • D87

      Tre85 olen täysin samaa mieltä kanssasi. Itellä tilanne. Minulla on vuokralainen, jonka ovelle on haastemies kolkuttelemassa näinä päivinä. Jos suomen laki ei olisi tätä vastaan niin kävisin mielelläni poistaan sen kaverin fyysisesti!!

      • Anonyymi

        minullakin vuokralainen joka vain "vittuuntui", kun irtisanoin hänet jatkuvan valehtelun takia ja vahingonteon takia. Nyt ei maksa sitten vuokria, vaikka olisi varaa. Ilmaiseksi asuu ja minä en suomen lain mukaan saa nostaa häntä pihalle. Ajatus siitä mitä löydänkään vuokra-ajan jälkeen talostani? Laki ei todellakaan ole vuokranantajan puolella. Häädön olen laittanut vireille ja toivon pääseväni tästä perheestä nopeasti eroon. En ikinä uskalla vuokrata taloani enään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minullakin vuokralainen joka vain "vittuuntui", kun irtisanoin hänet jatkuvan valehtelun takia ja vahingonteon takia. Nyt ei maksa sitten vuokria, vaikka olisi varaa. Ilmaiseksi asuu ja minä en suomen lain mukaan saa nostaa häntä pihalle. Ajatus siitä mitä löydänkään vuokra-ajan jälkeen talostani? Laki ei todellakaan ole vuokranantajan puolella. Häädön olen laittanut vireille ja toivon pääseväni tästä perheestä nopeasti eroon. En ikinä uskalla vuokrata taloani enään.

        Asioissa on aina kaksi puolta.
        Minut häädettiin ja rikottiin vuokrasopparia ihan härskisti. Takuumaksuakaan ei palautettu. Jouduin yrittäjänä muuttamaan takaisin talooni toiselle puolelle Suomea, koska mitään uutta toimitilaa ja kotia en löytänyt yhtäkkiä kuukaudessa. Olin asunut paikkakunnalla ja siinä vuokra-asunnossa jo yli 3 vuotta. Tuli ylimääräistä isoa kulua siitä muutosta, ja asiakastyöt meni toisille. Jouduin suorastaan pulaan sen "ämmän" takia. Ja oli vielä korona-aika.
        Vuokranantajia on moneen junaan. Itselleni tuli kohdalle oikea p***akasa. Koskaan aikaisemmin en ole tuollaista joutunut kokemaan, ihan kuin olisin ollut joku vihollinen, vaikka olin maksava asiakas. Samperi soikoon.


    • Joku kiva tyyppi

      Sossuun äkkiä yhteys ja palaveria pystyyn! Kaupungille asuntoa hakemaan soskun kautta. Itse olen myös ollut asunnottomana, äkkiä sain asunnon.

    • MakeEra2
    • piiuli6

      Asia on nyt niin että jos et maksa vuokrarästejä sovitusti, eli kun haet haastemieheltä paperit sinulla on kaksi viikkoa aikaa maksaa (tähän voi anoa muutaman päivän lisäaikaa maksaa) jos ei maksua tule käräjäoikeuden päätöksellä joutuu heti lähtemään asunnosta, ei ole mitään 3 tai 6kk aikoja.

    • kaketus

      Kun on kaksi vuokraa rästissä vuokrasopimuksen voi vuokranantaja heti purkaa.Mitään 3kk tai 6kk irtisanoimisaikoja ei tällöin ole vaan purku astuu heti voimaan.
      Sitten käräjäoikeudesta päätös häädöstä,siinäkään ei kauaa mene.
      Ilmeisesti aloittajan toive olisi että saisi venytettyä oikeudetonta oleskelua asunnossa josta ei ola maksanut sovittu vuokraa

    • maksaa vuokra1

      Jos asuu vuokralla nii maksaa vuokran jep jep niin yksinkertaista.Aloittajalle vinkki ja muillekkin vaikeuksissa....herätkää tarpeeks ajoissa korjaan tilannetta että säilytätte asunnon...siitä tulee vaan ongelmia nippu lisää saakura kuka vuokraa tuon jälkeen.

    • sairaus yllätti.

      Jos maksat rästivuokran vuokranantajan kanssa jolla sopimus Lindfossin kanssa, voiko silti perintätoimisto hakea häätöä johon lisää oikeuskulut ja omat perintämaksunsa vaikka asia sovittu vuokranantajan kanssa ja maksut hänelle 0.??

    • Anonyymi

      Nyt alkaa olla sopivat säät toimeenpanna häädöt
      Loiset ulos niin oppivat olemaan

      • Anonyymi

        Sinä ensimmäisenä. Suomi ei tarvitse sinua ollenkaan. Hus pakkaseen ja oottelemaan loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ensimmäisenä. Suomi ei tarvitse sinua ollenkaan. Hus pakkaseen ja oottelemaan loppua.

        Hoida omat hommasi.Joskus tulee sulle se eteen.


      • Anonyymi

        Mitenkäs kokkariälyköt sitten pärjäisi jos kaikki "loiset" poistettaisiin ja tilalle tulisi ylempää keskiluokkaa Tesloineen. No kerron. Tuo ylempi keskiluokka pantaisiin miljonäärien ja miljardöörien toimesta siivoojiksi ja sossujen duunareiksi sekä asiakkaiksi. Täällä sitten samat ex-pikkupomot teslamuistoineen valittaisivat siitä, kun kämppä lähtee alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs kokkariälyköt sitten pärjäisi jos kaikki "loiset" poistettaisiin ja tilalle tulisi ylempää keskiluokkaa Tesloineen. No kerron. Tuo ylempi keskiluokka pantaisiin miljonäärien ja miljardöörien toimesta siivoojiksi ja sossujen duunareiksi sekä asiakkaiksi. Täällä sitten samat ex-pikkupomot teslamuistoineen valittaisivat siitä, kun kämppä lähtee alta.

        Tuohan alkaa olla jo nykypäivää. Isoimmat lainat (lue velat) on juuri keskiluokalla. Kun talous sakkaa, se on sitten matka mopin varteen.


    • Anonyymi

      Nyt on kivan raikkaat säät tuolla ulkona
      Jos ei vielä ymmärrä miksi maksaa vuokraa
      Sit alkaa bonjaamaan kun joutuu kadulle ja
      Tällaiseen 14 asteen pakkaseen

    • Anonyymi

      Vuosia sitten aloitettu ketju.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe