Jalkasilsa!

RaMi

Millähän pääsisi eroon varpaiden välissä erittäin hyvin voivasta jalkasilsasta? Se alkoi ehkä tenniksen peluun jälkeen yleisistä suihkutiloista ja on kestänyt jo vuosia tämä vaiva. Olen kokeillut voiteita: Lamisil yms. (en muista nimiä). Ehkä ne ovat auttaneetkin joksikin aikaa, mutta pian taas on sama vaiva päällä. Olen jo lopettanut yleisissä saunoissa ja suihkuissa käynninkin! Kiitos vastauksista etukäteen!

37

21626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikinuori

      Kokeile käyttää ulkoisesti teepuu- ja laventeliöljyjä päivittäin johonkin öljyyn laimennettuna (esim. viinirypäleensiemenöljy ei tahraa pahasti) ja/tai raakana. Juuri näitä öljyjä voit käyttää myös laimentamattomina pienille ihoalueille, vaikka eteerisiä öljyjä yleensä on välttämätöntä laimentaa. Vuorottele teepuu- ja laventeliöljyn kanssa. Tämä toimi minulla, vaikka apteekin voiteet ja lääkärin määräämät voiteet eivät kunnolla auttaneet. Saat öljyjä luontaistuotekaupasta pienissä pulloissa.

    • Miika

      Käytä joko vetyperoksidia tai otsonoituja öljyjä. Molemmat tuhoavat kaikenlaisia anaerobisia sieniä erittäin tehokkaasti, iho- ja kynsisienet mukaan lukien. Otsonoiduista öljyistä Suomesta saanee toistaiseksi vain Eliten pyöräilijöille suunnattuja tuotteita, joita ei ole tarkoitettu näihin tauteihin, mutta jotka tuntuvat toimivan. Toinen yksinkertainen kikka on vetyperoksidi. Pistä jalkakylvyn vahvuudeksi noin 1-3% vetyperoksidiliuos ja ota päivittäin parinkymmenen minuutin jalkakylpy ko. liuoksella. Luulisi jalkasienen häipyvän. Lähinnä noista otsonoiduista öljyistä olen kirjoittanut katsauksen myös sivuilleni osoitteeseen: http://www.otsoniterapia.net/taudit/sienet.htm

      Toivottavasti apua löytyy.
      Terv. Miika Sallinen

      • RaMi

        Aloitin vetyperoksidihoidon, sitäkun oli helposti saatavana. Kerran päivässä parinkymmenen minuutin jalkakylpy muutaman prosentin liuoksessa!

        Katsotaan nyt!

        Tulen raportoimaan tänne parin viikon kuluttua!


      • testannut

        toteaa, että kynsisieni ei ollut moksiskaan vaikka kokeilin miedosta miltei 30% liuosta. Ja monen viikon ajan. Höpöhöpö sanon minä. Mutta kannattaa muidenkin kokeilla, ei ole kallis testi jos sattuu jollekkin tehoaan.


      • Ikinuori
        testannut kirjoitti:

        toteaa, että kynsisieni ei ollut moksiskaan vaikka kokeilin miedosta miltei 30% liuosta. Ja monen viikon ajan. Höpöhöpö sanon minä. Mutta kannattaa muidenkin kokeilla, ei ole kallis testi jos sattuu jollekkin tehoaan.

        Sait myös toisen hyvän ohjeen. :-)


      • kynsissä?
        Ikinuori kirjoitti:

        Sait myös toisen hyvän ohjeen. :-)

        miten silloin toimia,kun ei mitään jalkakylpyjä pysty laittamaan??Laitanko kädet ämpäriin vai voiko jotain tiputtaa suoraan kynnelle?Jostain k´luin että vademecumia kynnelle?Onko perää??


      • kokeilija.
        kynsissä? kirjoitti:

        miten silloin toimia,kun ei mitään jalkakylpyjä pysty laittamaan??Laitanko kädet ämpäriin vai voiko jotain tiputtaa suoraan kynnelle?Jostain k´luin että vademecumia kynnelle?Onko perää??

        Sehän vain helpottaa asiaa. Ei sormenpäät vaadi suurta tilaa tai astiaa. Jalkakylvyssä menee ainetta tuhottomasti tai laimenee olemattomiin, joten monia keinola kannattaa miettiä miten riittäväaikainen imeytyminen mahdollistuu.
        Itse upotan vaan varpaat siihen sopivaan astiaan, tietysti välillä koko jalkaterien desifioiminen on tarpeellista.

        Esim. uudet riittävän väljät kumihanskat, jotka voidaan tarvittaessa kääntää pesua ja kuivausta varten nurinpäin.
        Vähän nestettä sisään että kynnet kastuu. Sormien suunta vain alaspäin ja nautitaan kesästä.


      • RaMi
        RaMi kirjoitti:

        Aloitin vetyperoksidihoidon, sitäkun oli helposti saatavana. Kerran päivässä parinkymmenen minuutin jalkakylpy muutaman prosentin liuoksessa!

        Katsotaan nyt!

        Tulen raportoimaan tänne parin viikon kuluttua!

        No niin, pari viikkoa olen jalkakylpyjä harrastanut, 20vol ainetta mennyt runsaasti. Parin apteekin hyllyt olen tyhjentänyt. Eka kylpy tuntui kivalta jaloissa jälkeenpäin, mutta se olikin hiukka vahvempi seos, eli noin 5-6%. Tuntui, että tämä tulee auttamaan. Sitten käytin miedompaa ja palasin takaisin vahvempaan, ehkä tuo 5-6% on sopivin. Tuloksista: Mielestäni on parempi, mutta hoitoa pitää jatkaa.

        Löysin myös vastaavaa vetyperoksidituotetta voiteen muodossa. Onko sen käytöstä kokemuksia kellään? Olen nyt käyttänyt molempia, kylpyjä ja voidetta, päivän aikana.


      • Miika
        testannut kirjoitti:

        toteaa, että kynsisieni ei ollut moksiskaan vaikka kokeilin miedosta miltei 30% liuosta. Ja monen viikon ajan. Höpöhöpö sanon minä. Mutta kannattaa muidenkin kokeilla, ei ole kallis testi jos sattuu jollekkin tehoaan.

        Suosittelin peroksidia, koska tiesin sen antiseptiset ominaisuudet, jotka tehoavat kaikkiin silsasieniin. Eri asia sitten on, imeytyykö vesiliuoksessa oleva peroksidi riittävän syvälle. Ei riitä, että se tappaa pinnan sienisolukon. Joka tapauksessa ystävääni se ainakin tehosi ja nopeasti. Myös RaMi antoi väliaikaisraportin, ja sen mukaan jotain edistymistä oli tapahtunut.

        Itse suosisin otsonoituja öljyjä, jos niitä olisi saatavilla tehokasta ja imeytyvää muotoa. Nuo pyöräilliikkeiden Elite-tuotteet lienevät hyviä, mutta tiedän että näiden tuotteiden teho häviää otsinidien spontaanissa reagoinnissa. Sitä ei juurikaan tapahdu kylmässä, mutta huoneenlämmössä paljonkin. Yhdessäkään pyöräilyliikkeissä noita öljyjä ei säilytetä pakasteessa/jääkaapissa, joten tehokkaan aineen saaminen voi olla tuurista kiinni.

        Imeytymiseltään tämä tuote on paljon parempi. Sivuillani siteeraamani kuubalaistutkimuksen mukaan sekin auttoin kuukausien aikana "vain" 69%:iin potilaista, eli täysin takuuvarma kikka sekään ei ole. Joka tapauksessa sekin on huomattavasti paremmin kuin sisäisesti nautittavilla apteekin sienilääkkeillä, joiden tehokkuudeksi on eri tutkimuksissa saatu noin 30-60% paranemisia puolessa vuodessa (ja ko. kuurin hinnaksi tulee n. 250-400 eur). Siihen nähden jalkakylvyt vetyperoksidissa tulevat hyvin edullisiksi (ja nopeiksikin, vaikka kuuri joitakin viikkoja kestäisi). Hoito on myös sivuvaikutukseton.

        Lienee vielä syytä mainita, että tällaiset sienet viihtyvät vähähappisissa kudoksissa. Jos esim varpaiden verenkierto on jo valmiiksi heikkoa, se heikentää hoitoennustetta.

        Ja vielä yksi lisäys. Olkaa varovaisia sen 30 % vetyperoksidin kanssa. Se on vahva hapetin, eikä sellaisenaan sovellu jalkakylpyihin ennen laimentamista. Väittäisin että nimim. "testannut" ei käyttänyt sitä kylpyihin, vaan tipottain kynsisienen päälle. (Ainakan minun ihoni ei sitä kestäisi).


      • Ikinuori
        kynsissä? kirjoitti:

        miten silloin toimia,kun ei mitään jalkakylpyjä pysty laittamaan??Laitanko kädet ämpäriin vai voiko jotain tiputtaa suoraan kynnelle?Jostain k´luin että vademecumia kynnelle?Onko perää??

        Mistä sinä ne jalkakylvyt keksit - en minä sellaisesta ole puhunut mitään.


      • apteekista
        Miika kirjoitti:

        Suosittelin peroksidia, koska tiesin sen antiseptiset ominaisuudet, jotka tehoavat kaikkiin silsasieniin. Eri asia sitten on, imeytyykö vesiliuoksessa oleva peroksidi riittävän syvälle. Ei riitä, että se tappaa pinnan sienisolukon. Joka tapauksessa ystävääni se ainakin tehosi ja nopeasti. Myös RaMi antoi väliaikaisraportin, ja sen mukaan jotain edistymistä oli tapahtunut.

        Itse suosisin otsonoituja öljyjä, jos niitä olisi saatavilla tehokasta ja imeytyvää muotoa. Nuo pyöräilliikkeiden Elite-tuotteet lienevät hyviä, mutta tiedän että näiden tuotteiden teho häviää otsinidien spontaanissa reagoinnissa. Sitä ei juurikaan tapahdu kylmässä, mutta huoneenlämmössä paljonkin. Yhdessäkään pyöräilyliikkeissä noita öljyjä ei säilytetä pakasteessa/jääkaapissa, joten tehokkaan aineen saaminen voi olla tuurista kiinni.

        Imeytymiseltään tämä tuote on paljon parempi. Sivuillani siteeraamani kuubalaistutkimuksen mukaan sekin auttoin kuukausien aikana "vain" 69%:iin potilaista, eli täysin takuuvarma kikka sekään ei ole. Joka tapauksessa sekin on huomattavasti paremmin kuin sisäisesti nautittavilla apteekin sienilääkkeillä, joiden tehokkuudeksi on eri tutkimuksissa saatu noin 30-60% paranemisia puolessa vuodessa (ja ko. kuurin hinnaksi tulee n. 250-400 eur). Siihen nähden jalkakylvyt vetyperoksidissa tulevat hyvin edullisiksi (ja nopeiksikin, vaikka kuuri joitakin viikkoja kestäisi). Hoito on myös sivuvaikutukseton.

        Lienee vielä syytä mainita, että tällaiset sienet viihtyvät vähähappisissa kudoksissa. Jos esim varpaiden verenkierto on jo valmiiksi heikkoa, se heikentää hoitoennustetta.

        Ja vielä yksi lisäys. Olkaa varovaisia sen 30 % vetyperoksidin kanssa. Se on vahva hapetin, eikä sellaisenaan sovellu jalkakylpyihin ennen laimentamista. Väittäisin että nimim. "testannut" ei käyttänyt sitä kylpyihin, vaan tipottain kynsisienen päälle. (Ainakan minun ihoni ei sitä kestäisi).

        mutta minkä hyllyn alta?Vai täytyykö kysyä tiskiltä?Saako ihan vaikka tavarataloista?


      • vetyperoxidia voiteena
        RaMi kirjoitti:

        No niin, pari viikkoa olen jalkakylpyjä harrastanut, 20vol ainetta mennyt runsaasti. Parin apteekin hyllyt olen tyhjentänyt. Eka kylpy tuntui kivalta jaloissa jälkeenpäin, mutta se olikin hiukka vahvempi seos, eli noin 5-6%. Tuntui, että tämä tulee auttamaan. Sitten käytin miedompaa ja palasin takaisin vahvempaan, ehkä tuo 5-6% on sopivin. Tuloksista: Mielestäni on parempi, mutta hoitoa pitää jatkaa.

        Löysin myös vastaavaa vetyperoksidituotetta voiteen muodossa. Onko sen käytöstä kokemuksia kellään? Olen nyt käyttänyt molempia, kylpyjä ja voidetta, päivän aikana.

        Löytyikö voide tavallisesta kaupasta vai apteekista.


      • RaMi
        RaMi kirjoitti:

        No niin, pari viikkoa olen jalkakylpyjä harrastanut, 20vol ainetta mennyt runsaasti. Parin apteekin hyllyt olen tyhjentänyt. Eka kylpy tuntui kivalta jaloissa jälkeenpäin, mutta se olikin hiukka vahvempi seos, eli noin 5-6%. Tuntui, että tämä tulee auttamaan. Sitten käytin miedompaa ja palasin takaisin vahvempaan, ehkä tuo 5-6% on sopivin. Tuloksista: Mielestäni on parempi, mutta hoitoa pitää jatkaa.

        Löysin myös vastaavaa vetyperoksidituotetta voiteen muodossa. Onko sen käytöstä kokemuksia kellään? Olen nyt käyttänyt molempia, kylpyjä ja voidetta, päivän aikana.

        Täytyy sanoa, että lopulta pääsin eroon jalkasilsasta vasta jaltatalkkia käyttämällä. En asu Suomessa. Täältä saa talkkia (pulveria) jossa on sinkkioksidia mukana. Se tuntuu hyvin kuivattavalta. Pistin sitä varpaiden väliin ja vielä pumpulitukkoon, jonka tungin sitten varpaan väleihin ja vaihtaen muutaman kerran päivässä mahdollisuuksien mukaan. Eli yritin pitää paikat mahdollisimman kuivana. Onnistuin, koska nyt ei vaivoja ole. Sieni tukehtui kuivuteen noin 2-3 viikossa. Panen talkkia aina jalkoihin, jos joudun pitämään kenkiä pitkään yhtäsoittoa jalassa.

        Onko joku onnistunut vetysuperoksidi-hoidolla? Kivaltahan ne muutaman prosentin liuoskylvyt tuntuvat jaloissa, mutta ainakaan minä en onnistunut niillä pääsemään tavoitteeseen.

        Entä joko otsonoituja öljyjä on tullut kokeiltua?


      • Silsasisar

        Olen kärsinyt jalkasilsasta kokoikäni, 58 vuotta. Lapsena kuljin aina paljain jaloin, jos se vain oli mahdollista. Äiti ei päästänyt kouluun ilman sukkia ja kenkiä. Silti minulla oli aina silsa. Lapsena jouduin tietenkin tukeutumaan lääkärien määräämiin lääkkeisiin. Ne eivät yleensä muuttaneet tilannetta miksikään. Aina silloin tällöin on markkinoille pulpahtanut uusi jalkasilsaan ”tehoava” lääke ja aina yhtä tehoton.
        Nyt aikuisiällä olen kokeillut myös kaikki mieleeni juolahtaneet konstit ja kaikki jostain kuulemani tai lukemani kotikonstitkonstit.
        Sellainen kummallinen sininen desinfiointi aine, joka värjäsi ihon siniseksi oli tehokkainta. Valelin sillä jalkani kolme kertaa päivässä kahden kuukauden ajan. Silsa katosi suunnilleen kuukauden valelun jälkeen. Olin aivan hämmästynyt ja ikionnellinen. Oli kesä aika ja päätin, etten vedä jalkaani kuin uusia kesätossuja. Silsa pysyi poissa kolme viikkoa. Sitten taas meni varvasvälit rikki.
        Lopulta olen tyytynyt siihen, että vien silsani mukanani hautaan. Muuta maallistahan ei meillä ole tapana laittaa hautaan mukaan, ompahan edes tuo silsa.


    • lääkäriin

      Suosittelisin menemään jo lääkäriin. Siellä varmasti lähtee silsat sun muut.

      • erkkies

        Pese jalat sinolilla kerran päivässä ja huuhtele huolella, minulla riitti 5 pesua ja jalkasilsa lähti, jalat ovat olleet sen jälkeen terveet. Sprii sopii myös moniin muihin tulehduksiin mutta kannattaa muistaa ettei laita sitä rikkoontuneelle iholle koska sinol on vahvasti denaturoitua.


      • Sattui hyvä tuuri kun menin kirurgina toimineen lääkärin vastaanotolle muuten prostatavaikeuksien tiimoilta. Oli sattumoisin ankara ihottuma päällä.
        -Tuohan on Savipuoli-ihottuma, se sanoi ja kirjoitti reseptin. Valitin helposti rikki 'hautuvista' varpaanväleistä valkoisine 'töhnineen'.
        Luulen, että ne lääkekapselit olisivat olleet antibiootteja. Söin kuurin loppuun. Varpaanvälit ovat pysyneet hyvässä hapessa siitä lähtien.

        Oikeastaan se vuosikymmenen vaivanneen ihottuman tuhosi Nizoral lääkesampoo. Sitä saa apteekeista ilman reseptiä. Niin lähti vaivat kuin se entinen veneerinen tauti tietyn kaupunginosasta.


    • Bror Erik

      Kokeile laittaa villalangat (solmi varpaiden ympärille) varpaisiin. Mulla tulee jatkuvasti jalkasilsaa pikkuvarpaiden väliin jos langat unohtuu. Ne tuulettaa ja kuivattaa varpaanvälit.

      Myös viljatuotteiden ja sienten syönnin vähentäminen ja lopettaminen auttaa asiaa.

      • silsaan

        kannattaisi varmaan kokeilla koskettelematta tapahtuvaa jäsenkorjausta.


      • Henna Turtiainen

        suosittelisin villalangan sijaan lampaanvillaa, sen saa "pehmeämmin" laitettua varpaiden väliin ja se imee kosteutta ja pitää varvasvälit hieman erillään toisistaan. Näin se estää varvasvälien hautumisen ja ihon rikkoutumisen. Silloin ei jalkasilsakaan pääse iskemään. Ehjä iho on paras suoja:) Varvasvälien rikkoutuneesta ihosta kun pääsee ikävä kyllä myös kaikki muutkin bakteerit elimistöön:(

        Jalkasilsaan voi tuota teepuuöljyä kokeillä myös, mutta tärkein asia on kuitenkin pitää varvasvälien iho ehjänä. Niin ja se talkki auttaa myös, tarvittaessa perunajauho ajaa saman asian:)


      • Arto Kauppinen
        Henna Turtiainen kirjoitti:

        suosittelisin villalangan sijaan lampaanvillaa, sen saa "pehmeämmin" laitettua varpaiden väliin ja se imee kosteutta ja pitää varvasvälit hieman erillään toisistaan. Näin se estää varvasvälien hautumisen ja ihon rikkoutumisen. Silloin ei jalkasilsakaan pääse iskemään. Ehjä iho on paras suoja:) Varvasvälien rikkoutuneesta ihosta kun pääsee ikävä kyllä myös kaikki muutkin bakteerit elimistöön:(

        Jalkasilsaan voi tuota teepuuöljyä kokeillä myös, mutta tärkein asia on kuitenkin pitää varvasvälien iho ehjänä. Niin ja se talkki auttaa myös, tarvittaessa perunajauho ajaa saman asian:)

        Miconatsolipuuteri on talkkia tai vastaavaa jossa 2prosenttia sienimyrkkyä, pitää jalkasilsan pois kun käyttää,parantaa hitaasti jo tulleenkin.Maksaa 8 kertaa vähemmän esim.drugstore.com kuin SUomessa apteekissa.Tätä aamulla varpaisiin niin pysyy tassut kuivana ja silsa pois.Löytyy myös pelkkiä kuivanapitopuutereita jotka imevät 3 kertaa enemmän kuin pelkkä talkki ja näitäkin tietysti saa myös silsamyrkyllä höystettynä.


    • kallo

      Onko jollain todella hyvä keino silsan hoitoon ? Mikään kun ei tahdo auttaa. rupeaa ottaan pikku hiljaa pannuun.

      • ex-silsankantaja

        Minäkin sain tämän ikävän kaverin eli jalkasilsan. Ensin Lamisiliä, reilut pari viikkoa (vaikka sanotaan,ettei viikkoa kauempaa kannata käyttää, käytin silti pari viikkoa ja apteekissakin sanottiin,että kannattaa käyttää pitempään kuin viikko). Kaikki sukat pesin 60 asteessa, desinfioin jalkineet Neoamiseptillä. Desinfiointi kannattaa suorittaa useampaan otteeseen/jalkineet. Jalkahoitajilla saattaa olla kenkien desinfiointilaitteita, joilla voi desinfioida jalkineet juuri sienten takia.

        Ja tuonkin jälkeen sieni meinasi tulla uudelleen. Mutta luin jostain,että kun kuivaa jalat hiustenkuivaajalla joka pesun jälkeen niin kuumalla, kun voi, sieni pysyy poissa (=kuivaa ja kuumaa...). Ja tuo on ainakin toistaiseksi tepsinyt minulle! Lisäksi käytän Triple Dry-suihkeantiperspiranttia pitämään jalat kuivina. Sukat vaihdan aika usein, jos tuntuu,että kostuvat.
        Paljain jaloin ei kannata kovin paljon kotonakaan tepastella. Lisäksi pesutilat kannattaa pyyhkäistä kloriittiveteen kastetulla mopilla joka suihkun jälkeen.
        Kyllä se siitä lähtee :)


    • bellmeine

      Molkosanilla eli sveitsiläisellä maitoheralla (luontaistuotekaupoista) jalkoja hieromalla, kastaa pumpulin Molkosaniin ja hieroo jalkoja, on omat jalkasilsat aina lähteneet. Muuttaa ihon pH-arvoja.

    • jj
    • kinttu2

      Vanha ketju, mutta on tuollaista sinkkioksidia sisältävää talkkia täälläkin. Ainakin Iloiset varpaat-merkillä on jalkatalkki, jossa on sinkkioksidia. Tuon oman putelini ostin kosmetologilta. Marketeissa ym. ei oikein edes jalkatalkkeja ole, ainoastaan näitä vauvatalkkeja. Katselkaa siis erikoisliikkeitä sillä silmällä, jos ko. talkkia kaipailette. :) Kiva laittaa kumppareihin tai lenkille lähtiessä talkkia varpaisiin, niin ennaltaehkäisee näitä ikäviä kinttuvaivoja.

    • VoittoTuli

      Monenlaisten apteekki-, luontaistuote-salvojen, sekä otsonivoiteen jälkeen
      ymmärrys avattiin; kysymys on rakenteellisesta vaivasta...varpaanvälit ovat
      liian tiukat...ilma ei kulje jos varpaat ovat kiinni toisissaan. Ompelin pikku frotee-töppöset levittämään varpaita ...nyt viimein olo alkaa hellittämään. Ehkä suurin syy jalkasieneen kaikissa tapauksissa on juuri tämä rakenteellinen vika, jonka voi kotikonstein poistaa. Kiitos Taivaan Isälle!

    • MiRaSe

      TIIEDÄTTEKÖS, ETTÄ SKEPOSILLA ON JALKASILSA LEVINNYT JO AIVOIHIN ASTI JA SIKSI NE ON NIIN ÄLYTTÖMIÄ.

    • irkku2

      Vadelmahilloa kun voitelet varvasväleihin niin jalkasieni häviää.
      Tämä on vanhan kansan perimätietoa.

      (kyllä, euro shopper käy hyvin)

      • Hillot.

        Se pitää olla mummin tekemää villivadelma hilloa, vadelmat tulee olla kerätty täydenkuun aikaan, auttaa myös jalkovälisilsaan.


    • Mikä pilsu auttais?

      Skeposilla on jalkasilsa mennyt aivoihin!

    • RaMi.....

      "Allopaattinen lääketiede (koululääketiede) on Kuhnin kuvaamaa normaalitiedettä parhaimmillaan. Olemme kuitenkin lähestymässä hetkeä jolloin lääketieteessä tapahtuu paradigman vaihto ja sekavat teoriat saavat antaa tilaa uusille, todellisuutta paremmin kuvaaville malleille.

      Murrosta pidättelee vielä hetken se tosiasia, että allopaattisen lääkebisneksen kannalta sen perustana olevan teorian heikkoudet ovat paremminkin siunaus kuin kirous. Mikäli allopaattinen lääketiede korjaisi perusteorioidensa heikkoudet, tuhoaisi se samalla oman tuottoisan liiketoimintansa.

      Väitänkin, että allopaattinen lääketiede on tätä nykyä lähinnä tieteelliseksi hiottu menetelmä jonka avulla yksilö kyetään oireita peittelemällä saattelemaan pois homeostaasista.

      Tämän jälkeen voidaankin siirtyä core-bisnekseen eli kontrolloimaan ja säätelemään saavutettua epätasapinotilaa kemikaalien ja kirurgian avulla. Kyseessä on siis nerokas bisnesmalli joka takoo rahaa sitä enemmän mitä suurempi osa kansasta saadaan ajautumaan pois homeostaasista.

      Tämän pohjalta käy ymmärrettäväksi myös se, miksi allopaattinen lääketiede jatkuvasti vähättelee ruokavalion ja elämäntapojen merkitystä terveyden ylläpidossa sekä tukee ruokavaliosuosituksia joita noudattamalla homeostaasin ylläpitäminen on pidemmällä tähtäimellä lähes mahdotonta.

      Allopaattinen lääketieteemme on liiketoiminnan ala joka takoo suuria voittoja homeostaasista sivuun ajautuneiden massojen tietämättömyyden kustannuksella.

      Näillä voitoilla voidaan huoletta synnyttää tusinoittain parhaaseen katseluaikaan näytettäviä lääkärisarjoja sekä ”dokumentteja” joiden tarkoituksena on myydä allopaattinen inkvisitio massoille edistyksellisenä tieteenä.

      Ikävä tosiasia kuitenkin on, että käynti allopaattisen lääkärin vastaanotolla jättää ongelmien alkusyyn lähes poikkeuksetta hoitamatta samalla kun niistä kertovat oireet pyritään piilottamaan jollain puoli-ilmaisella öljypohjaisella kemikaalilla jonka patenttitodistus, pseudotieteelliset tilastotutkimukset sekä ennen kaikkea massiivinen markkinointikoneisto on muuttanut ihmelääkkeeksi. "

    • Kokeillut
    • klooriauttaa

      Kloorikylvyt aamuin illoin , niin silsa lähtee.

    • Anonyymi

      Paras tähänastisista hoitokeino osta on yllätys, yllätys; tee päivittäin jalkakylpy vahvalla kahvilla. Pese myös tarvittaessa kahvilla. Kahvin hinta tuskin vaikuttaa paranemiseen. Itse ostin halvinta. On hyvä merkki jos ihon väri tulee aluksi mustaksi. Se on vain merkki paranemisesta. Tuntuu auttavan kynsiinkiin.

    • Anonyymi

      Ureakylvyt varpaille auttavat.

    • Anonyymi

      Itse löysin hyvän vetyperoksidi ohjeen kun etsin jalkasieneen niksiä.

      -Vetyperoksidiä kaikkien kynsien pintaan aamuin ja illoin.
      -Betadinea jättää kaikkiin kynsiin vetyperoksidi hoidon jälkeen. (Tämä hoitorutiini toistetaan vuoden verran)
      -osta uudet kengät ja sukat tai pese ne virus- ja sienitaudeille suunnatulla pyykinpesuaineella. Sen jälkeen normaalisti pese sukat kyseisellä pyykinpesuaineella. Pesemättömät ja vanhat kengät ja sukat roskiin.

      Hoito toimi kuukauden sisällä sienikynsi irtosi ja terveet kynnet pysy hyvinä. Uusi hieno kynsi tuli tilalle. Vuoden jälkeen nätit kynnet tilalla.

      MUT en ollut tajunnut että minulla oli lisäksi jalkasilsa. Otin omahoito käyttöön samalla periaatteella.

      -3 litran pakastepussi 1rkl vetyperoksidia sisään. Pussit jalkoihin ja ilmat pois. Teipillä kiinni ja sukat päälle ja nukkumaan.
      -Aamulla pesen jalat ja kuivaan pikkusella mikrokuituliinalla, jonka pesen erikoispyykinpesuaineella sukkien kanssa.
      -betadinea pintaan ja mustat sukat jalkaan.

      Syö vähemmän vetyperoksidia kuin valelu iholle tai ohentaminen vedellä. Toimii ja ei tuhoa tervettä ihosolukkoa. Ja 3% vetyperoksidia liuosta pystyy käyttään tähän hommaan.
      Välillä parannan kuolleen ihon poistoa kuorinta sukilla, merisuolajalkakylvyillä ja hiomalla. 1kk tai 2kk välein, ettei kovettumat vaan vähentäisi mahdollisesti vetyperoksidia imeytymistä. Hiomaviila kannattaa olla tigerin halpaversio jonka voit heti heittää roskiin tai sitten esim hiomakivi kannattaa uittaa peroksidissa. Eli joo missä monilla on varmaan mennyt pieleen on kengät, sukat ja hoitovälineitten hoito tai roskiin laittaminen.
      Tärkein olisi ajatella että asut vuoden kestävän bakteerin kanssa. Pitää varoa ettei tartuta omiin lapsiin ja pitää kaikki jalkineet ja sukat piilossa. Ja hoitaa jalkoja paremmin kuin lekuri.

      Avoimuus ja keskustelu lähipiirin kanssa auttaa. Sieltä itse sain kannustuksia ja tukea. Ja paljon iloa ja nauruja lotisevista jaloistani.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe