Paljonko myyjät saavat palkkaa

Entinen myyjä

Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko nykyään myyjät ansaitsevat. Itse olin ennen opiskelujani erikoisliikkeessä myyjänä ja sain aika kehnoa palkkaa. Onkohan liksat yhtään nousseet, siis suhteessa muihin palkkoihin. Kertokaa.

54

89619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyjä

      No eipä oo palkat kummoset. Erikoisliikkeessä olen ite myyjänä ja palkka 1560 e/kk. Tunteja viikossa 37,5. Mielelläni menisin muualle töihin mutta kun ei ole vielä tärpännyt. No, toivossa on hyvä elää.

      • --------

        No onhan tuo ihan hyvä palkka. Moni olis mielissään, kun sais ees ton verran.


      • kouluttamaton?

        Mikä on peruskoulutuksesi? Oletko jonkin muun alankin ammattilainen, kun sanot: "Mielelläni menisin muualle töihin mutta kun ei ole vielä tärpännyt"
        Palkka on sinulla ilmeisesti sellainen kuin pitää ollakin.Tosin en PAM;in taulukosta löytänyt tuota summaa, imeisesti olet pyöristänyt alaspäin muutaman euron. Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, 1 vativuusryhmän myyjällä 8 vuotena on palkka 1564€


      • myyjä
        kouluttamaton? kirjoitti:

        Mikä on peruskoulutuksesi? Oletko jonkin muun alankin ammattilainen, kun sanot: "Mielelläni menisin muualle töihin mutta kun ei ole vielä tärpännyt"
        Palkka on sinulla ilmeisesti sellainen kuin pitää ollakin.Tosin en PAM;in taulukosta löytänyt tuota summaa, imeisesti olet pyöristänyt alaspäin muutaman euron. Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, 1 vativuusryhmän myyjällä 8 vuotena on palkka 1564€

        Olen siis tradenomi, eikä nykyinen työ oikein vastaa koulutusta. Työkokemusta on takana vajaa 3 vuotta, enkä asu pääkaupunkiseudulla. Palkkani ei ole TES:n mukainen vaan olen saanut neuvoteltua palkan suuremmaksi. Peruspalkka mulla kuuluis olla kai jotain 1450 euron luokkaa.


      • tradenomi
        myyjä kirjoitti:

        Olen siis tradenomi, eikä nykyinen työ oikein vastaa koulutusta. Työkokemusta on takana vajaa 3 vuotta, enkä asu pääkaupunkiseudulla. Palkkani ei ole TES:n mukainen vaan olen saanut neuvoteltua palkan suuremmaksi. Peruspalkka mulla kuuluis olla kai jotain 1450 euron luokkaa.

        Sanot:"Olen siis tradenomi, eikä nykyinen työ oikein vastaa koulutusta."

        Mkä on tradenomin työ, joka vastaa koulutusta?


      • tradenomi
        tradenomi kirjoitti:

        Sanot:"Olen siis tradenomi, eikä nykyinen työ oikein vastaa koulutusta."

        Mkä on tradenomin työ, joka vastaa koulutusta?

        Tavoite
        Opiskelija hankkii valmiudet toimia organisaatioiden henkilöstö- ja taloushallinnon (erityisesti sisäisen laskentatoimen) asiantuntija- ja esimiestehtävissä, rahalaitosten erityistehtävissä sekä myös itsenäisenä yrittäjänä tai oman perheyrityksen kehittäjänä

        Tradenomi on liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto. Tradenomit voivat toimia asiantuntijoina yritysten, yhteisöjen ja julkishallinnon esimies-, suunnittelu-, kehittämis- ja neuvontatehtävissä.

        Liiketalouden koulutusohjelmassa opiskeleva voi painottaa taloushallinnon, henkilöstöhallinnon, markkinoinnin tai ulkomaankaupan opintoja.

        Tietojenkäsittelyn koulutusohjelmasta valmistunut tradenomi voi toimia tietojenkäsittelyalan yrittäjänä sekä esimies-, kehittämis-, suunnittelu-, ohjelmointi-, myynti-, markkinointi-, tuki- ja koulutustehtävissä.

        Tiimiakatemiasta valmistuvat tradenomit ovat erikoistuneet markkinointiin, projektityöskentelyyn ja yrittäjyyteen.


      • *******''''''''
        -------- kirjoitti:

        No onhan tuo ihan hyvä palkka. Moni olis mielissään, kun sais ees ton verran.

        1500 hyvä palkka kun Suomalaisten keskiansiot ovat 3000?
        Missä umpiossa oikeen elät. 1500 on surkea alipalkkaa!


    • tiedon haluiselle

      "Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko nykyään myyjät ansaitsevat?"

      Miksi ihmeessä sinua se kiinnostaa. Uteliaisuuttasiko vain kyselet ja ilkeilläksesi. Tiedät aivan hyvin kaupanalan palkat Suomessa.
      Olet sairaan kiinnostunut, että saisit pilkata kaupan työntekijöitä.
      Vai mitä?

      • Oikea Myyjä

        koska ainakaan minulle ei koskaan ole ruokakaupassa asioidessani kaupan kassa yrittänyt mitään myydä, joten oikea ammattinimike on kaupan kassatyöntekijä.

        Itse olen päättötyötä vaille yrityshallinnon tradenomi ja toimin myyntitykkinä eräässä maahantuontiyrityksessä. Käteen tulee keskimäärin 4000€ kuussa, josta toki menee polttoaineisiin, auton lyhennykseen ja kännylaskuun noin 1000€/kk, eli noin 3000€/kk jää puhtaana. Viimekuussa tein oman myyntiennätyksen, jonka johdosta käteen on tulossa noin 5900€- kulut, eli noin 4900€.

        Päivät on tosi pitkiä pisimmillään 15-16 tuntisia, tavallisimmin noin 12 tuntisia, jonka vuoksi pyrin tekemään töitä vain ma-to.


    • Lelluuna

      Mä olen kesätöissä kaupassa harjottelijan palkalla joka on huikeet 7.34 e siihen iltalisät, about 3 egee kello 18 -> (tarkkaa en edes tiedä) sunnuntai kaksinkertainen.

      • loisteputki3

        kaupassa 7,34e tunti ja sit lisät eli sama kuin ylhäällä .. toki riippuu paljon paikasta varmaan


      • Anonyymi
        loisteputki3 kirjoitti:

        kaupassa 7,34e tunti ja sit lisät eli sama kuin ylhäällä .. toki riippuu paljon paikasta varmaan

        Lidl maksaa vähän parempaa palkkaa


    • moi

      Tuntipalkalla siellähän ollaan ja sekin määräytyy esim. kokemuksen ja kielitaidon mukaan. Minulla esim. 9€/tunti, iltasin jotain vähän päälle neljä euroa/tunti lisää ja lauantaisin sit noin viisi euroa/tunti. Ihan hyvä palkka opiskelijalle joka ei saa opintotuen takia hirveästi tienattakkaan.

    • myyjä

      on 1.200 - 35.000 euroa / kk, siis riippuu tehtävästä.

      • nolla liikaa

        "on 1.200 - 35.000 euroa / kk,"

        Tulikohan yksi nolla liikaa taas liikealalle?


      • Smart-B2B-business
        nolla liikaa kirjoitti:

        "on 1.200 - 35.000 euroa / kk,"

        Tulikohan yksi nolla liikaa taas liikealalle?

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...


      • myyjämies
        Smart-B2B-business kirjoitti:

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...

        Tuli tienattua matkapuhelinoperaattorin jälleenmyyntiliikkeessä PK-seudulla noin 2000-2500 € /kk ja sesonki kuukausina (joulu-tammi ja syksyn alku) noin 2600-3200 €/kk
        Tunteja tuli tehtyä noin 160-180 h/kk, joskus hieman vähemmän ja joskus hiukan enemmän.
        Tulokset oli aina kohdillaan.

        Nyt toimin eri alueella myymälävastaavana ja palkka on tippunut kolmasosan entisestä.
        Mutta opiskelusta johtuen tunteja onkin hiukan vähemmän.
        PK-seudulla taitaa olla myyjillä kovemmat tulot, tai ainakin sellaisen käsityksen olen itse saanut.


      • öåpolkijh
        Smart-B2B-business kirjoitti:

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...

        Minkäsuuruinen on myyjän provisio 5 % myynnistä ?


      • Beutybrunett
        Smart-B2B-business kirjoitti:

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...

        hei mielenkiintoinen ja haasteita herättävä viestisi oli nimim. Smart B to B :-) jos olet vailla juuri yrittäjyydestä luopunutta työmyyrää vastaa siis tähän saan vastauksestasi ilmoituksen s postiini, mukavaa syksyä.


      • en taida uskoa
        Smart-B2B-business kirjoitti:

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...

        Ihan uskottavalta tarina ei vaikuta.
        Mitä pitää myydä toimistolta alkaen kello 7 ja lauantaisin, ja vielä b2b kauppaa?

        Toiseksi, jos tosiaan tienaat noin niin hyvät on katteet, kuulut harvinaiseen
        alle 1% luokkaan palkansaajista ja teidän myyjät kuuluvat parhaasteen 10% kaikista myyjistä.
        Ja tuo kaikki vielä 32 vuotiaana vedät yli 10te kuukausituloja..hmmmm

        Uskoisin ihan


      • K-Jooseppi
        en taida uskoa kirjoitti:

        Ihan uskottavalta tarina ei vaikuta.
        Mitä pitää myydä toimistolta alkaen kello 7 ja lauantaisin, ja vielä b2b kauppaa?

        Toiseksi, jos tosiaan tienaat noin niin hyvät on katteet, kuulut harvinaiseen
        alle 1% luokkaan palkansaajista ja teidän myyjät kuuluvat parhaasteen 10% kaikista myyjistä.
        Ja tuo kaikki vielä 32 vuotiaana vedät yli 10te kuukausituloja..hmmmm

        Uskoisin ihan

        niihinkin ryhmiin kuuluvat.

        Pitää muistaa että ko. kirjoittaja on yrittäjä. Riski ja tuotto on itsellä. Ei tuo liksa nyt osaavalle yrittäjälle ääriharvinaisuus ole.

        Itse olen puhelinmyynnissä esimiehenä ja tienasin 2009 yli 10k kuukaudessa. Se on harvinaista alalla mutta mahdollista.

        Se että suuri osa ei pärjää myynnissä ei tarkoita että kukaan ei pärjää hyvin tai erittäin hyvin.

        Myyntityössä on se hyvä puoli että jokainen on oman onnensa seppä ja kaikki saa ansionsa mukaan. Sitä ei vain tahdota ay-liikkeen ajatusten mukaan elävässä Suomessa hyväksyä


      • ookko ihan fiksu?
        Smart-B2B-business kirjoitti:

        En nyt ihan tuota tienaa, mutta esim. kesäkuun tilinä tuli 13200€ brutto. Siitä kyllä verottaja vei yli puolet, mutta kyllä tällä pärjää.

        Mitäkö teen? Olen yksityisyrittäjä, töissä minulla on kaikkiaan 22 työntekijää. Myymme erästä valmistamaamme suomalaista laatutuotetta ulkomaille, lähinnä eurooppaan. Palkka on puhtaasti provisiota, pohjapalkka on 800€.

        Parhaat myyjät tienasivat 9400€/kk. Keskiarvo on 4800€. Itse toimin myös myynnissä ja otan normaalit provisiot tiliini. Lisäksi otan 5000€ kuukaudessa johtaja-lisää. Lisäksi meillä toimisto avautuu aamulla seitsemältä asiakkaiden takia, ja suljemme vasta klo 19:00 kun läntisin eurooppa sulkee ovensa.

        Olen töissä joka päivä vähintään tuon 12h, lauantaisin lisäkseni on pari myyjää töissä. Perhe kärsii, tiedän sen. Lähden aamulla 5:30 toimistoon ja tulen kotiin klo 20:30 maissa,kuutena päivänä viikossa.

        Sairaspäiviä en tunne, esikoisen synnytyksestäkin myöhästyin puoli tuntia. Vuonna 2004 tuli ulkomaanmatkoja 29 kpl, suurin osa eurooppaan. Onneksi vaimo on koti-ihmisiä, viihtyy lasten kanssa. Mutta, jos vielä 4 vuota jaksaisi, voisi myydä firman ja jäädä eläkkeelle kasvattamaan lapsia kun täytän 36 vuotta, säästössä on jo aika mukavasti...

        Joopa,joo ja höpö,höpö


    • sonerapisteen Elli

      No eipä auta kehua, mutta ei haukkuakkaan, koska minäkin tienaan n.10e /tunti ja täytyy sanoa, että mitä pienemmät tulot sen pienemmät menot.
      1560 on viiden vuoden kokemuksella ihan o.k palkka, mutta työtehtävistä riipuen voi korotus paineita tulla!

      Työ on vaativaa ja henkisesti jopa kuluttavaa, mutta HIENO DUUNI ja ihan o.k ketju.

      • palkka senkun nousee ja rat...

        huhuhuijjaa


      • SoneraMyyjä
        palkka senkun nousee ja rat... kirjoitti:

        huhuhuijjaa

        Itse olen ollut töissä SoneraPisteellä nyt kaksi vuotta ja lukion ohella on palkkani ollut 3900-5000e/kk. Lukiotöiden nyt kevennettyä tietenkin palkka nousee. Tässä työssä on hienoa kun hyvät ja täyden panoksen antavat myyjät palkitaan. Voin suositella kaikille kunnianhimoisille ja taitaville myyjille.


      • EräsMyyjä
        SoneraMyyjä kirjoitti:

        Itse olen ollut töissä SoneraPisteellä nyt kaksi vuotta ja lukion ohella on palkkani ollut 3900-5000e/kk. Lukiotöiden nyt kevennettyä tietenkin palkka nousee. Tässä työssä on hienoa kun hyvät ja täyden panoksen antavat myyjät palkitaan. Voin suositella kaikille kunnianhimoisille ja taitaville myyjille.

        Itse pääsen 4 tunnin iltavuoroja tekemällä viidesti viikossa yli 6000 euroon kuussa (brutto). Paras kuukausi on ollut liki 9000 euroa. Kolme tai neljävuotta ajattelin tehdä vielä tätä hommaa ja jäädä sitten eläkkeelle. Myynti vetää tosiaan ihan itsestään jo ja ihmiset välissä suorastaan käyvät käsiksi halutessaan liittymiä niin kovasti. Tuote on loistava kaikinpuolin ja suvereeni ominaisuuksiltaan muihin nähden joten mikäs tässä myydessä. Suosittelen kaikille. Työkaverit ovat ihania ja esimiehet opastavat aina kun tarvii tietää jotain.


      • lasten satuja
        EräsMyyjä kirjoitti:

        Itse pääsen 4 tunnin iltavuoroja tekemällä viidesti viikossa yli 6000 euroon kuussa (brutto). Paras kuukausi on ollut liki 9000 euroa. Kolme tai neljävuotta ajattelin tehdä vielä tätä hommaa ja jäädä sitten eläkkeelle. Myynti vetää tosiaan ihan itsestään jo ja ihmiset välissä suorastaan käyvät käsiksi halutessaan liittymiä niin kovasti. Tuote on loistava kaikinpuolin ja suvereeni ominaisuuksiltaan muihin nähden joten mikäs tässä myydessä. Suosittelen kaikille. Työkaverit ovat ihania ja esimiehet opastavat aina kun tarvii tietää jotain.

        ja sitten heräsit päiväunilta!


    • berg jukka

      Myyjien palkat ovat ja tulevat aina olemaan erittäin kehnoja. Kannattaa harkita parempaa koulutusta jos se vain yhtään kiinnostaa... Älä ryhdy myyjäksi!

      • Jukka F.A.N.I

        JA AAMEN! Jukka on kaikesta päätellen hienoja herras miehiä. Ja fiksukin vielä. Samat sanat! EI IKINÄ KAUPAN MYYJÄKSI!


      • vittu mua vituttaa

        niimp


      • semmoista tällä kertaa

        En tiedä sitten minkälaista myyjää tarkoitetaan. Tokikaan kaupan kassalla ei pääse varsinaisesti rikastumaan. Itse olen ammatiltani kuitenkin myyjä, ja vuosituloni 50 - 65e/vuosi. Eli ei kuitenkaan ihan suomalaisten minimipalkkaa.

        Ja sitäpaitsi, myyjien palkat eivät todellakaan tule olemaan kehnoja. Ilman osaavaa myyntiä yritys kuin yritys jää nuolemaan näppejään. Ketkä ovat viimeisiä, jotka yt-neuvotteluissa laitetaan pihalle? ;) Ketkä ovat vaikeiten siis korvattavissa?

        Ainoa ihan oikeasti huono puoli myyjän työssä on suuri kuukausittainen tulonvaihtelu... se on valitettava totuus, eikä sitä voida järkevästi muuttaa mihinkään.


    • Satürawr

      Itse olen extra työntekijä ja saan 9,60e/h

    • mie1212

      Olen palvelumyyjänä ja palkka on 2160 ja iltalisät päälle.

      • verottaja1

        myyjänä ja kk ansiot noin. 20000 euroo. kaikki puhtaana käteen. et veronmaksajat voi vetää siit.


    • myyntialalla myös

      Siis kaupanalan myynti on "myyntiä" ja ihan eri asia kuin millä itse käsitän myyjän.

      SMKJ on myyntialan ammattiliitto ja sen jäsenten keskipalkka oli 2008 noin 3800e/kk

    • Duunaripuunari

      Otetaanpa vaikka esimerkiksi IT-ala jolla itse työskentelen myyjän tehtävissä. Palkka noin 9000€/kk enkä ole edes lähellä kovimpien työkavereiden liksoja osin jo ihan iästä johtuen.

      Työmäärä varmasti täysin sama kuin vaikkapa kaupan kassalla, mutta vastuut tuloksellisia ja sitä myöten odotusarvot ja paineet eri luokkaa joka selittää myös huomattavasti korkeamman palkan.

      Täysin mahdotonta sanoa paljon myyjä tienaa, riippuu täysin myyjästä, alasta, tuotteista ja vastuista.

      • ja tosi juttu on

        joo, uskotaan, että tienaat vain 9.000e/kk ja sun kolleegat paljon enemmän.
        Juuh ihan totta on.


      • Myyjä isolla M:llä
        ja tosi juttu on kirjoitti:

        joo, uskotaan, että tienaat vain 9.000e/kk ja sun kolleegat paljon enemmän.
        Juuh ihan totta on.

        Myyjän palkka riippuu aina hänestä itsestään eli mitä parempi myyjä sitä parempi palkka. Sillä ei ole väliä mitä myy.


      • Kalle K.
        ja tosi juttu on kirjoitti:

        joo, uskotaan, että tienaat vain 9.000e/kk ja sun kolleegat paljon enemmän.
        Juuh ihan totta on.

        Ihmiset elävät eri maailmoissa. Jos peukalosuulla on vaikka tutun tutun tuttuja esim jenkki it firmassa myyjänä vaikka tittelillä account manager niin ostappa veropörssi ja hämmästy. 100k€ menee rikki monella per vuosi. SMKJ:n sivuilla on palkkatilastoja alakohtaisesti zekkaa myös sieltä.


      • Innostunut työstään
        Myyjä isolla M:llä kirjoitti:

        Myyjän palkka riippuu aina hänestä itsestään eli mitä parempi myyjä sitä parempi palkka. Sillä ei ole väliä mitä myy.

        Provikalla pääsee kunnon tilejä tienaamaan, MUTTA ei se helpolla tule, kuten kuvitellaan.
        Sopimuksia on erilaisia, ja kunnon neuvottelija ja tuloksentekijä varmasti saa neuvoteltua sopimuksen, josta hyötyy sekä työnantaja että työntekijä, elikkäs MYYJÄ.
        Itse olen kokeillut monenlaisia töitä, ja ensimmäinen jossa kunnolla tienasin oli provisiopalkattu myyntityö. Työsopimukseni oli aivan surkea, mutta tein sitä duunia useita vuosia, nieleskellen ennenkuin tajusin, että olen väärän firman plaveluksessa. Nyt, jälleen useita vuosia muualla, ja olen täysin tyytyväinen saavuttamaani palkkatasoon. Kuukausittain ansioini vaihtelevat 3000-5000 välillä nettona. Veroprosentti meillä kaikilla on erilainen, moniin asioihin sidonnainen. Taivas on myyntityössä kattona, jos palkankorotuksista puhutaan, se korotus tulee kun myy enemmän.
        Pitkät on päivät, mutta viikonloput on vapaat. Onneksi! Sunnuntailisiä ei tarvita, koska virka-aikaan työ painottuu. Päivä pitenee ajamisesta eri kaupungeista kotiapäin.
        Tuntipalkka vaihtelee myynnin mukaisesti, eli joskus tuntipalkka on huikea, ja toisella kerralla tekee kauppaa kohden useamman tunnin duunia,..
        Mielettömän haasteellinen ja inspiroiva duuni, MUTTA ei sovi heikkohermoisille. Ahneelle kylläkin:)
        Ps .Itse saatan olla asiakkaalla jo 7.15-7.30,..jolloin päivään mahtuu enemmän ja ennemmän asiakaskäyntejä, tai voi halutessaan lopetella jo aikaisemmin iltapäivästä.Kukin tyylillään...


    • ksiu 1212

      olen palvelumyyjänänä kuljetusalan firmassa , peruspalkkaa 2165 euroa kuussa, tunteja 37,5 viikossa.

      • myyntipertsa

        Aiemmin olin 2,5v matkapuhelinoperaattorin jälleenmyyjänä ja tienasin 1500-3000e kuukaudessa, keskimäärin n.1900-2200e. Normaalisti tein työni 5-6:ssa tunnissa ahkeroiden, moni teki hieman rennommalla tahdilla 8 tunnin päiviä. Tuon 6h erittäin aktiivisen soittelun jälkeen olikin jo sen verran puhki, ettei siinä juuri olisi enää jaksanut lisää soitella. Nykyään 2400e/kk muun alan hommissa.


    • kohta ex-myyjä

      myöhässä tulee vastaus mutta vastaanpa silti. Olen ollut kaupassa "myyjänä" vuodesta 1984. Kaikenlaisia kaupan töitä. Palvelutiskillä, kassalla, kuorman purussa, pakasteissa, hevissä, eineksissä, maitokaapissa ja mitähän vielä. Teen kaikkea kauppaan liittyvää hommaa. Tällä hetkellä olen "päivystäjä" eli hälytetään työpisteeseen mihin tarvitaan ongelma- tai muissa tilanteissa. Palkkani on kuukausipalkka ja tällä hetkellä 1705€. Iltoja on 3-4 viikossa, joka 3:s sunnuntai työvuoro. Monta viikkoa menee, että saan kahta vapaapäivää peräkkäin. Seuraava kahden perättäisen vapaapäivän tiedän olevan vasta tämän kuun lopussa. Ja silloinkin vain siksi, että minulla on Lauantaina menoa. Tai voihan olla, että sunnuntaille pukkaa työvuoroa, siitäkään ei ole vielä mitään tietoa.
      Joka tapauksessa, minä olen saanut tarpeekseni. Olen vaihtamassa työpaikkaa. Kaupanalan palkat on huonot ja liitto ihan munaton hoitamaan naisten etuja. Ja nyt on sitten turha antaa neuvoja ottamaan liittoon yhteyttä. Tiedän ja olen kokeillut. Tavallinen vastaus liittoon soittaessa on, että koittakaa nyt itse sopia siellä työpaikalla.
      Kaupat on auki viikon jokaisena päivänä aamusta iltaan. Kaupan henkilökunnan oletetaan olevan työnantajan käytössä 24/7. Kiitti, mulle riitti. Mutta onneksi Suomessa löytyy työtä sitä pelkäämättömälle ja minulla on huomenna parikin työhaastattelua.

    • niiloksi

      Tunti palkka 9€ ja vuosi tulot pikkusen reilu 16 000€. 2,5 vuotta ollut töissä kyseissä liikkeessä.

    • Oma Oy

      Riippuen millä alalla työskentelee ja onko myynti-edustaja vai itsenäinen myyjä, palkat menevät suurinpiirtein näin;
      Pk sektori 2500- 3200
      Pk sektorin ulkopuoli 3000 - 4200

    • Myyjä..

      ..saa palkkaa niin paljon, mitä työnantaja suostuu/pystyy maksamaan.

    • Kirbyman

      Ite myyn Kirby-huippuimureita ja vuositulot pyörii siinä 120 000€ kieppeillä eli noin 10 000€/kk.

      Ei vaadi kuin pari imurikauppaa päivässä. Uskomatonta kyllä, että ihmiset ostelee parin tonnin imureita. Teen tätä niin kauan ku kauppa käy.

      • sddaf

        Joo, minäkin voisin alkaa myymään niitä. Kuin alalle tullaan


    • Santra-Pultokki

      Konsultoini- ja koulutuspalveluiden myynti. Palkka 3000-5500k kuukaudessa

    • nimetu3

      Pole paha...

    • Aika realistista

      Niinpä niin... Jotkut tienaa 10 000/kk eikä tee päivisin muuta, kun hillu suomi24:ssa...

    • Myyjät ovat köyhiä

      Myyjän palkka on vähittäiskaupassa noin 10-11 €/h ja harjoittelijalla 8,85 €/h. Viimeinen palkankorotus tulee 8 vuoden työkokemuksella. Tuntipalkka on sama, jos olet ollut kaupassa 1 * viikossa töissä opiskelujen ohella tuon 8 vuotta tai myyjänä kaupassa 35 vuotta päätoimisesti.

      Haepas hakusanalla "Kaupan alan työehtosopimus".

    • Anonyymi

      Mene puhelinmyyjäksi tienaavat tuon ihan jo puhumalla.

    • Anonyymi

      Urheiluliikkeessä vastaavana 17 euroa tunnissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe