AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Rakennusluvan hinta?

Rakennusluvan hinta?

14 Vastausta 16 876 Lukukertaa
Mitä olette maksaneet rakennusluvista tänävuonna pk-saudulla ja kehyskunnissa?? Itse olin laskenut sen maksavan n. 1000€ mutta meni 700€ pieleen. Vaikka kuinka kunnan sivuilta lasken en pääse tuohon vaadittuun summaan..... Mitä hintoja muut maksaneet??

maksaa talon

ja muiden katosten yms

Juu, tiedän

ja yritin laskea ko hinnastosta, mutta silti todellisuuteen tuli käppiä 700€ eli Kirkkonummella raklupa talolle ja autotallille maksaa 1700€. Mun mielestä kohtuutonta, työkaveri Espoosta sanoi selvinneensä 800€ eikä talossa ole paljoakaan eroa koossa.

maksut menee myös

ja lämpöeristetyistä vinttihuoneista.

Tuo kellari on ehkä monelle yllätys.

Meille ei ole tulossa

kumpaakaan, vain 2 asuinkerrosta ja erillinen autotallirakennus. No, tänään haetaan tuo kallisarvoinen paperinippu postista ja toivon että sen sisuksista löytyy selitys noille hupeneville euroille. Kunnan virkailijan mukaan K:nummen luvat maksaa 1300 -2000€. Ovat kyllä monin tavoin osoittaneet etteivät halua ihmisten rakentavan eikä ainakaan ulkopuolelta muuttavan kuntaan:(

en tiennytkään

noin...talopaketin myyjä vain sanoi meidän kunnassa sen maksavan noin.1000e. ei ollut sitten sen enempää puhetta asiasta. nyt on päätös tullut ja näyttää maksavan 801 e
(135 m2 suorakaiteenmuotoinen talo, harjakuisti pääsisäänkäynnillä, muuten hyvin yksinkertainen. Ei autotallia)

rantasaunan rakennuslupa

Sain ilmoituksen rakennusluvasta. Kyseessä on 30m2 rantasauna ja lupa maksaa hävyttömät 165e. Pidän sitä tosi korkeana. Onko se?

Minäkin järkytyin pahasti

Juu, olen rakentamassa kesäpaikkaa ja sain tässä yksi päivä kaupungin konttorista postia. Se oli lasku, jossa komeili saldona 1375 euroa. Meinasin lentää pyllylleni.

Siis yli 8000 markkaa 3 rakennuksen luvasta. Voi taivas! Kunnan insinööri kävi kerran paikan päällä katsomassa paikat. Aikaa meni noin 20 - 30 minuuttia. Muuta työtä rakentamiseni ei ole heille aiheuttanut.

Ja vielä, kun laskun erittelyä katsoo niin siitä paistaa selvä rahastuksen maku. Ensin laskutetaan 3 luvasta 165 euroa/lupa, sitten laskutetaan rakennuksien neliöistä 3 Euroa/neliö yms.

Ymmärränhän minä, että kaupungin on jollain "hankittava" näitten insinöörien palkka, mutta siitä huolimatta tuo hinta noista töistä tuntuu todellakin kohtuuttomalta.

Samaa luokkaa

oli meilläkin, 160€/rakennus ja kolmisen euroa neliö. Tosin luvan yhteydessä oli rahastettu myös alkupalaveri ja suunnittelijoinen hyväksyntä yms. sälää jota me ei ymmärretty ollenkaan. Kiva kun kunnan webbisivulla oli ihan eri hinnat mitä lopulta perittiin....
eiköse ole hirveästi
Jos rahat alkavat loppua jo tässä vaiheessa, niin kannattaa luopua rakennushankkesta. Jos talo maksaa 170 000 €, niin 1700 € rakennuslupa on 1 % kustannuksista.
Minulle arkkitehtitoimisto Joarc lähetti ilman mitään sopimusta ym. 104 550 € laskun 1 okt suunnittelusta.
Sisältäähän se rakennuslupamaksu muutakin kuin ne kuvat
Niiiiiiin ja saattaaa ne olla antamatta rakennusluvan vaikka ennen tonttikauppaa ovat kirjallisesti "ennakkopäätöksen" rakentamisesta antaneetkin KYLLÄ NE VOI SIELLÄ INSTANSSISSA TEHÄ IHAN NIINKU NE HALUAA. ps. kyllä kokemusta on
Rakennuslupamaksut menee kunnantalon henkilökunnan Tallinnan matkoihin, he tutustuvat " Mukavien naisten palvelutalon rakennustapoihin ja rakennuksen huonejärjestelyihin, sekä siellä sijaitseviin eräisiin huonekaluihin ja niiden käyttöön muuhun kun nukkumiseen" , ja myöskin ravintoloiden rakennustapoihin ja sisäjärjestelyjen toimivuuteen asiakaspalvelun kannalta.
 /   /  /  / Rakennusluvan hinta?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta