keeway focuksen viritys .

noMaster

joo, elikkä olis tollane keeway ja haluisin saada sen kulkee... Mitähän siellä mahtais olla muutettavaa..variaattori? hukkaputki? jne???

29

22878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on helppoa hommaa

      2t kone (?)

      No sitten mahdollisuuksi löytyy vaikka kuinka paljon......

      Lisää bensaa ja lisää ilmaa koneelle sekä pakokaasut helpommin pihalle niin johan liikkuu. Kun saat koneen kuluttamaan muutaman litran löpöä satasella enemmän on aivan sama mitä hukkaputkia on. kone kulkee varmasti ja kun laitat välityksen kuntoon niin satku(todellista) on helposti rikki kuten on kohta pääkopppakin.

      • skobaroottori

        sen voin kokemuksesta sanoa ettei kannata missään tapauksessa hommata malossin 70 kuutioista sylinteriä,koska neulalaakeri pääsee heilumaan kun se mäntä on niin idioottimaisesti suunniteltu. mulla itsellä oli toi pytty kiinni eikä kestänyt kuin n.1500km kun seleikkas kiinni.kyllähän se kiihtyi ihan hyvin ja vääntöäkin oli mukavasti mutta huippunopeus jäi siihen n:75kilsaan tunnissa vaikka on variaattorin prikka pois sun muut rajoittimet revitty veke. vakio pytyllä olen saanut alamäessä parhaillaan 90 kilsaa tunnissa!


      • skobaroottori
        skobaroottori kirjoitti:

        sen voin kokemuksesta sanoa ettei kannata missään tapauksessa hommata malossin 70 kuutioista sylinteriä,koska neulalaakeri pääsee heilumaan kun se mäntä on niin idioottimaisesti suunniteltu. mulla itsellä oli toi pytty kiinni eikä kestänyt kuin n.1500km kun seleikkas kiinni.kyllähän se kiihtyi ihan hyvin ja vääntöäkin oli mukavasti mutta huippunopeus jäi siihen n:75kilsaan tunnissa vaikka on variaattorin prikka pois sun muut rajoittimet revitty veke. vakio pytyllä olen saanut alamäessä parhaillaan 90 kilsaa tunnissa!

        niin mulla itselläni on siis 2006 vuoden keeway matrix mihin tilasin ton 70cc sylinterin,kannen ja teholäpät. teetin remontin paikallisessa skootteri korjaamossa kun oli talvi eikä lämmintä paikkaa missä tehdä remppa. korkeintaan 1500km kerkisin ajaa kunnes leipo kone kiinni tein nyt ite rempan missä vaihdoin vakio pytyn kiinni. eihän se enää kiihdy niin kuin ennen,mutta pysyypähän ehjänä ja loivassa alamäessä kulkee kuitenkin sen 70 kilsaa tunnissa. jos virittelette skoottereitanne niin kandee varmaan lähinnä fiksata variaattorin rullia ja jousta sekä tehoputkea ja isompaa kaasaria mielummin mikunin kuin dellortton kaasari koska mikunin saa helpommin toimimaan teholäpistä en itse ainakaan huomannut et olis ollut mitään apua mut se varmaan vaikuttaa mitä muita viritys osia on kiinni.se mun 70cc sylinteri meni todella pahasti hajalle mäntä lohkeili ja sen päällä on puolikas neulalaakerin pala pystyssä kansi täynnä ruhjeita ja itse sylinterikin mikä on valurautaa on haljennut helmasta. mulla on aikoinaan ollut noita solifer suzuki pv50 mallin mopoja yli 15 kappaletta ja paras niistä kulki 135 kilsaa tunnissa joten tiedän kyllä jonkun verran näitten kaksi-tahti koneiden virittämisestä!!!enkä ole ikinä nähnyt yhtä pahaa jälkeä mitä tolle sylinterille kävi. jos haluatte että moponne kulkee yli 100 km/h,niin ostakaa pv50 ja siihen 80ccMalossin sylinteri ja70cc läppäpytyn korkeapaine kansi,22-24mikunin kaasari ja vaihdatte välitykset eteen17 taakse30.sit vaan RAUHALLINEN sisään ajo kannattaa alussa ihan vain käyttää tyhjäkäynnillä puolen tunnin jaksoissa,et antaa koneen jäähtyä välissä sen kun tekee 3-6 kertaa ja sen jälkeen ajelee rauhallisesti noin 500 kilsaa toki välillä voi vähän koittaa kaasukahvaa pohjassakin muttu ei liikaa koska sisäänajo on 2-tahti koneessa TODELLA TÄRKEÄÄ!!! mut tolla viritys sarjalla se 135km/h on todellista!nimimerkillä:Kokemusta ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • lukenut
        skobaroottori kirjoitti:

        niin mulla itselläni on siis 2006 vuoden keeway matrix mihin tilasin ton 70cc sylinterin,kannen ja teholäpät. teetin remontin paikallisessa skootteri korjaamossa kun oli talvi eikä lämmintä paikkaa missä tehdä remppa. korkeintaan 1500km kerkisin ajaa kunnes leipo kone kiinni tein nyt ite rempan missä vaihdoin vakio pytyn kiinni. eihän se enää kiihdy niin kuin ennen,mutta pysyypähän ehjänä ja loivassa alamäessä kulkee kuitenkin sen 70 kilsaa tunnissa. jos virittelette skoottereitanne niin kandee varmaan lähinnä fiksata variaattorin rullia ja jousta sekä tehoputkea ja isompaa kaasaria mielummin mikunin kuin dellortton kaasari koska mikunin saa helpommin toimimaan teholäpistä en itse ainakaan huomannut et olis ollut mitään apua mut se varmaan vaikuttaa mitä muita viritys osia on kiinni.se mun 70cc sylinteri meni todella pahasti hajalle mäntä lohkeili ja sen päällä on puolikas neulalaakerin pala pystyssä kansi täynnä ruhjeita ja itse sylinterikin mikä on valurautaa on haljennut helmasta. mulla on aikoinaan ollut noita solifer suzuki pv50 mallin mopoja yli 15 kappaletta ja paras niistä kulki 135 kilsaa tunnissa joten tiedän kyllä jonkun verran näitten kaksi-tahti koneiden virittämisestä!!!enkä ole ikinä nähnyt yhtä pahaa jälkeä mitä tolle sylinterille kävi. jos haluatte että moponne kulkee yli 100 km/h,niin ostakaa pv50 ja siihen 80ccMalossin sylinteri ja70cc läppäpytyn korkeapaine kansi,22-24mikunin kaasari ja vaihdatte välitykset eteen17 taakse30.sit vaan RAUHALLINEN sisään ajo kannattaa alussa ihan vain käyttää tyhjäkäynnillä puolen tunnin jaksoissa,et antaa koneen jäähtyä välissä sen kun tekee 3-6 kertaa ja sen jälkeen ajelee rauhallisesti noin 500 kilsaa toki välillä voi vähän koittaa kaasukahvaa pohjassakin muttu ei liikaa koska sisäänajo on 2-tahti koneessa TODELLA TÄRKEÄÄ!!! mut tolla viritys sarjalla se 135km/h on todellista!nimimerkillä:Kokemusta ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        jo fysiikanlait antavat syyt epäillä tuota 135km/h ...
        10" pyörät, vaikka sinulla ois 1000cm3 niin renkaat antavat periksi.


      • Dr. Two Stroke
        skobaroottori kirjoitti:

        sen voin kokemuksesta sanoa ettei kannata missään tapauksessa hommata malossin 70 kuutioista sylinteriä,koska neulalaakeri pääsee heilumaan kun se mäntä on niin idioottimaisesti suunniteltu. mulla itsellä oli toi pytty kiinni eikä kestänyt kuin n.1500km kun seleikkas kiinni.kyllähän se kiihtyi ihan hyvin ja vääntöäkin oli mukavasti mutta huippunopeus jäi siihen n:75kilsaan tunnissa vaikka on variaattorin prikka pois sun muut rajoittimet revitty veke. vakio pytyllä olen saanut alamäessä parhaillaan 90 kilsaa tunnissa!

        Olisit laittanut leveämmän neulalaakerin luupää.Ei kannata alkaa ite virittämään jos on noin avuton eikä tiedä mistään mitään.


    • Focusoiva

      Ens alkuun vaikka Cpi:n piristyssarja(40€ Mopo-sport) sis.kevyemmät variaattorinrullat,isomman suuttimen,ja uuden alkukäyrän,sekä ohjeet myös prikan poistoon. Hommasin itse Focukseen samanlaisen ja kiihtyvyys parani huomattavasti ja huipuiksi tuli vähän reilu 60km/h.

      Tokihan löytyy sitten paljon kalliimpiakin tapoja joilla kulkua sitten tulee lisää.

      Näissähän on sama kone ku Cpi:ssä eli samat virijipot pätee myös Focukseen.

      • lol

        millä nimellä se piristys sarja on moposportissa ???


      • Focusoiva
        lol kirjoitti:

        millä nimellä se piristys sarja on moposportissa ???

        Se kulkee ihan nimellä CPI:n piristyssarja(löytyy sillä nimellä Moparin luettelostakin).Keeway Focuksessa on sama kone kun CPI:ssä eli osat ovat yhteensopivia.Focus on muutenkin hyvin pitkälle sama skode kuin CPI,etukate on erinäköinen mutta muuten on katteet ja monet muutkin osat samoja. Mopo-sport tuo maahan CPI skootteria eli sikäli on myös varaosien ja viritysosien saanti Focukseen taattu varmaankin aika pitkäksi aikaa :)


      • lol
        Focusoiva kirjoitti:

        Se kulkee ihan nimellä CPI:n piristyssarja(löytyy sillä nimellä Moparin luettelostakin).Keeway Focuksessa on sama kone kun CPI:ssä eli osat ovat yhteensopivia.Focus on muutenkin hyvin pitkälle sama skode kuin CPI,etukate on erinäköinen mutta muuten on katteet ja monet muutkin osat samoja. Mopo-sport tuo maahan CPI skootteria eli sikäli on myös varaosien ja viritysosien saanti Focukseen taattu varmaankin aika pitkäksi aikaa :)

        mä en lyötäny sitä sarjaa moparin netttiluettelosta ...mut uskon sua,. onks sun mielestä tossa hukkaputkee ,jne. entä milloin itte ostit ton sarjan? Ja voiks miksaillla sillee että laittaa noista osan ja ottaa vaikka variaattorin pois.. missä tossa fokuksessa on muuten variaattori


      • pro
        lol kirjoitti:

        mä en lyötäny sitä sarjaa moparin netttiluettelosta ...mut uskon sua,. onks sun mielestä tossa hukkaputkee ,jne. entä milloin itte ostit ton sarjan? Ja voiks miksaillla sillee että laittaa noista osan ja ottaa vaikka variaattorin pois.. missä tossa fokuksessa on muuten variaattori

        :AS:DAS:D:AS:DS ota vittu ihmees variaattori pois :D:D: urpo ota se variaattorin prikka


      • keeway
        lol kirjoitti:

        mä en lyötäny sitä sarjaa moparin netttiluettelosta ...mut uskon sua,. onks sun mielestä tossa hukkaputkee ,jne. entä milloin itte ostit ton sarjan? Ja voiks miksaillla sillee että laittaa noista osan ja ottaa vaikka variaattorin pois.. missä tossa fokuksessa on muuten variaattori

        purat ensin etumaskin sen jälkeen poistatvalot se on niitten alla..


      • ASD
        pro kirjoitti:

        :AS:DAS:D:AS:DS ota vittu ihmees variaattori pois :D:D: urpo ota se variaattorin prikka

        voi elämän kevät mä oon nauranu tolle jutulle ota ny tosiaan varaattori pois.. no on se toki mahdollista mutta mopo kulkee sitte yhtä lujaa ku pyörä ilman ketjuja :D:DSSDSDSDSDSD


      • asdasdas
        Focusoiva kirjoitti:

        Se kulkee ihan nimellä CPI:n piristyssarja(löytyy sillä nimellä Moparin luettelostakin).Keeway Focuksessa on sama kone kun CPI:ssä eli osat ovat yhteensopivia.Focus on muutenkin hyvin pitkälle sama skode kuin CPI,etukate on erinäköinen mutta muuten on katteet ja monet muutkin osat samoja. Mopo-sport tuo maahan CPI skootteria eli sikäli on myös varaosien ja viritysosien saanti Focukseen taattu varmaankin aika pitkäksi aikaa :)

        onko prikka variaattorisssa ja jos on ni missä siellä ja minkä näköne se prikka on :D::D


      • juntti88
        ASD kirjoitti:

        voi elämän kevät mä oon nauranu tolle jutulle ota ny tosiaan varaattori pois.. no on se toki mahdollista mutta mopo kulkee sitte yhtä lujaa ku pyörä ilman ketjuja :D:DSSDSDSDSDSD

        etkö nä vitun ääliö tajua että se variaattori vittuun siitä ja sieltä RIKKA vain pois ja sitten paat takasin! sitte se kulkee kuin pyörässä ois ketjut paikallaan


      • mullistajanmatias
        ASD kirjoitti:

        voi elämän kevät mä oon nauranu tolle jutulle ota ny tosiaan varaattori pois.. no on se toki mahdollista mutta mopo kulkee sitte yhtä lujaa ku pyörä ilman ketjuja :D:DSSDSDSDSDSD

        oon hajonnu tälle aina ku tuun kattoon ja niin nytki taas voi jesus tää yhden kaverin viesti on muute naurattanu mua ihan mahdottomasti :D ja vielä yks juttu lisää olisko kellää minkäälaasta neuvoa että minkälaanen jousu sarja kannattasi hankkia focukseen?


      • Nimetön
        lol kirjoitti:

        mä en lyötäny sitä sarjaa moparin netttiluettelosta ...mut uskon sua,. onks sun mielestä tossa hukkaputkee ,jne. entä milloin itte ostit ton sarjan? Ja voiks miksaillla sillee että laittaa noista osan ja ottaa vaikka variaattorin pois.. missä tossa fokuksessa on muuten variaattori

        ahhahaha ota variaattoriki nyt viel pois!!! ahahahha
        variaattori on se koppa siine ja ku otat sen pois ni mopos ei kulke enää ollenkaa!!


      • mikä on kytkin?
        lol kirjoitti:

        mä en lyötäny sitä sarjaa moparin netttiluettelosta ...mut uskon sua,. onks sun mielestä tossa hukkaputkee ,jne. entä milloin itte ostit ton sarjan? Ja voiks miksaillla sillee että laittaa noista osan ja ottaa vaikka variaattorin pois.. missä tossa fokuksessa on muuten variaattori

        ÄLÄ osta mopo/skkootteria, autoa, polkupyörää, kenkiä tai yhtään mitään muutakaan jos et ymmärrä niiden päälle,
        A) ota selvää mikä on kaasari, variaattori, tanko, penkki ja rengas
        B) lue motot.net tjsp "oikeaa" sivustoa, joka sisältää "oikeita" ohjeita moposi virittämiseen
        C) älä tule suomi24 jakamaan älynväläyksiäsi variaattorin poistamisella..

        Urpå


    • keeway89

      mistä löytäis tietoa vivacityn virityksestä?

    • keeway

      kertokaa äkkiä mistä saa viriosia peugeot vivacityyn??

      • jaakko

        missä se on tarkalleen se kuristin siellä pakoputkessa ja millainen se opjn...?


      • F-Act
        jaakko kirjoitti:

        missä se on tarkalleen se kuristin siellä pakoputkessa ja millainen se opjn...?

        Ostin tuommosen Keeway F-Actin, sama peli kuin focus. Eli variaattorin prikka pois, ja Gianellin Go putki paikalle, kulkee kivasti, kiihtyy kivasti ja kun ajelee 60km/h kulutus on pienempi kuin vakiolla. Kestää hyvin, ja mukavat kyydit. Ajelin Rovaniemeltä Ouluun. Ja tuosta putkesta, eihän tuo gianelli kaunotar ole, mutta halpa ja ei poliisit sano mitään kun on hiljanen : ). Ja AINA menee perusviri aeroxista ohi. Kahva kumit ostin merkkiä progrip, ja samoin vanneteipit. Ja alumiiniset venttiilinhatut. On hienoin vakionnäköinen skootteri meidän koululta, ja kulkee kivasti, kiihtyy kivasti ja ei tullut kalliiksi ; ).


    • cf

      f

      • pissaliisa

        hyvä keskustelu ainakun haluaa naurut niin tänne vaan :DDD " missä tossa fokuksessa on muuten variaattori " eehelevetti :DD


    • gogogogog

      miten rajotin ohitetaan keeway fockuksesta?

      • !

        Focuksessa ei tietääkseni ole sähköistä kierrosrajoitinta ? En oo iha varma :D Ps. mites ton keewayn kytkinpakan saa sillee järkevästi irti niistä 'takalautasista', kun ei meinaa mitekää lähtee vaikka mitä oon vääntäny..? ( vastapainejousi
        pitäis vaihtaa)


    • nigga15

      kaada piriä tankiii ni gulkee adjasdl

    • foccuspokkus

      lähtisköhän ihan jollain ulosvetäjällä???

    • tietäjä!

      keewayssä on rajotin, musta johto joka lähtee cdi poksista, joo tuota virityshommaa tosiaan: keewayn saa kulkemaan aika helposti sen 80kmh, mc scatterilla on erilaisia viritysvariaattoreita kyseiseen laitteeseen, vakiopytylle kannattaa ostaa vaikka narakun sylinterinkansi se nostaa puristuksia, sitten vielä etuvariaattorista prikka pois, rajottimen johto poikki, 788mm hihna, ei se kuulkaas ole vaikeaa!

      • RY6

        Näin on marjat ja hyvällä tehoputkella tulee potkua lisää vakiosta ihan helvetisti lisää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe