hyviä kauhuelokuvia

princess-of-lust

jos te kiltit ihmiset viitsisitte kirjoittaa listan tänne hyvistä ja pelottavista kauhuelokuvista. olisin todella onnellinen sillä yritän nähdä mahdollisimman paljon kauhua että joskus löytyisi se pelottava.

tässä on lista näkemistäni, joista kaikki ei ole kauhua. ihan varmasti jotain puuttuu.

pahan tyttö koulu
perjantai 13. päivä
kauhun oppitunnit
painajainen elm streetillä
scream 2
scream 3
salaisuus pinnan alla
tiedän yhä mitä teit viime kesänä
jeeppers creeppers
jeeppers creeppers 2
vampires
Se
Ihmissusi Pariisissa
Stir of Echoes – henkien kätkemä
Pahuuden kartano
Lumotut sisaret
Urban Legend, kauhutarinoita
Copycat – kopiomurhaaja
signs

180

40472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhun riivaama

      Tässä oma kovaakin kovempi lista eri kauhu-ja terrorifilmeistä jotka ainakin itseäni ravisuttavat!
      The Texas Chainsaw Massacre
      The Hills Have Eyes
      Last House On The Left
      Manaaja
      Perjantai 13.
      Zombie Flesh-Eater
      Beyond
      Suspirian
      Halloween
      Dawn Of The Dead
      Night Of The Living Dead
      Henry Lee Lucas
      Hohto
      Cannibal Holocaust

      • papu

        millanen toi perjantai 13. on? onks se joku vanha leffa?


      • tiia

        Ring 1 ja 2 oli hyvii..varsinkin ku katsoin ring kakkosen leffateatterissa niin ei saanu nukuttuu viikkoon:( ja tietenkin boogeyman on iha kiva mut ei kauheen pelottava,kuoleiden aamunkoittoa en oo nähny,harmi:)ja onhan niitä vaikka mitä hyvii kauhuleffoi..just parhaimpii on kauhuleffat..:)


      • seepra
        papu kirjoitti:

        millanen toi perjantai 13. on? onks se joku vanha leffa?

        Tosiaan Perjantai 13. on vuonna 1980 ilmestynyt. Ehkä tunnetuin näyttelijä siinä ainakin nykyään on Kevin Bacon...
        Nuoret siivoilee sellasta vanhaa leirikeskusta, joka aiotaan avata uudestaan pitkän ajan jälkeen ja sit ruvetaankin murhailemaan...
        Muistaakseni leffa oli aluksi esityskiellossa suomessa, koska oli "liian raaka" (korjatkaa jos olen väärässä)...
        Toinen uudempi jatko-osa tälle leffalle (Freddy vs. Jason lisäksi) on myös Jason X.


      • 28
        seepra kirjoitti:

        Tosiaan Perjantai 13. on vuonna 1980 ilmestynyt. Ehkä tunnetuin näyttelijä siinä ainakin nykyään on Kevin Bacon...
        Nuoret siivoilee sellasta vanhaa leirikeskusta, joka aiotaan avata uudestaan pitkän ajan jälkeen ja sit ruvetaankin murhailemaan...
        Muistaakseni leffa oli aluksi esityskiellossa suomessa, koska oli "liian raaka" (korjatkaa jos olen väärässä)...
        Toinen uudempi jatko-osa tälle leffalle (Freddy vs. Jason lisäksi) on myös Jason X.

        on ainakin 10. välillä se poikkee new yorkissakin. mutta ei ne nii hyvii oo, ku eka. sitte on tehty se jasonin ja moottorisahamurhaajan sekotus, en ny muista heti nimeä.


      • 242342342
        28 kirjoitti:

        on ainakin 10. välillä se poikkee new yorkissakin. mutta ei ne nii hyvii oo, ku eka. sitte on tehty se jasonin ja moottorisahamurhaajan sekotus, en ny muista heti nimeä.

        Aiai.. minusta eka oli hyvä, mutta 2 & 3 parhaita. Sitte nelosesta ja vitosesta eteenpäin lähtee taso laskemaan :P


      • asddxghgjk

        vittu perkele


      • tiia kirjoitti:

        Ring 1 ja 2 oli hyvii..varsinkin ku katsoin ring kakkosen leffateatterissa niin ei saanu nukuttuu viikkoon:( ja tietenkin boogeyman on iha kiva mut ei kauheen pelottava,kuoleiden aamunkoittoa en oo nähny,harmi:)ja onhan niitä vaikka mitä hyvii kauhuleffoi..just parhaimpii on kauhuleffat..:)

        The ringit on ensimmäiset kauhuelokuvat jotka katoin joskus pienempänä .. Tosi hyviä oli minunkin mielestä (:


      • _333_

        Hyvä lista! En tajua miksi miinuksia?


      • §123143
        242342342 kirjoitti:

        Aiai.. minusta eka oli hyvä, mutta 2 & 3 parhaita. Sitte nelosesta ja vitosesta eteenpäin lähtee taso laskemaan :P

        Täysin samaa mieltä! 2&3 parhaita!


      • Jansbahhhh
        seepra kirjoitti:

        Tosiaan Perjantai 13. on vuonna 1980 ilmestynyt. Ehkä tunnetuin näyttelijä siinä ainakin nykyään on Kevin Bacon...
        Nuoret siivoilee sellasta vanhaa leirikeskusta, joka aiotaan avata uudestaan pitkän ajan jälkeen ja sit ruvetaankin murhailemaan...
        Muistaakseni leffa oli aluksi esityskiellossa suomessa, koska oli "liian raaka" (korjatkaa jos olen väärässä)...
        Toinen uudempi jatko-osa tälle leffalle (Freddy vs. Jason lisäksi) on myös Jason X.

        tosiaan tästä perjantai 13. Leffasta on tehty vissiin tässä ihan lähiaikoina uusintaversio jossa kuitenkin sama idea.


    • ...

      Ihmissusi Pariisissa? Täyttä huumoria koko elokuva! Mikä kohta pelotti?

      • princess-of-lust

        ei mikään kohta pelottanut.
        mikään noista leffoista ei ollut pelottava minun mielestäni.
        tosin kaikki sanoo ettei mua voi pelottaa mikään, eikä mua pysty peöästyttämään.

        se vaan on hauskaa kattottavaa kun kaikki kiljuu kauhusta kun on pimeessä mettässä ja sitten joku lintu lähtee lentoon.

        kun olin frendejen kanssa kattomassa elokuvaa Se, nauroin joka ainoassa kohdassa missä muut kilju. se on kyllä aika lystikästä puuhaa


      • NotScary
        princess-of-lust kirjoitti:

        ei mikään kohta pelottanut.
        mikään noista leffoista ei ollut pelottava minun mielestäni.
        tosin kaikki sanoo ettei mua voi pelottaa mikään, eikä mua pysty peöästyttämään.

        se vaan on hauskaa kattottavaa kun kaikki kiljuu kauhusta kun on pimeessä mettässä ja sitten joku lintu lähtee lentoon.

        kun olin frendejen kanssa kattomassa elokuvaa Se, nauroin joka ainoassa kohdassa missä muut kilju. se on kyllä aika lystikästä puuhaa

        Haha, mä oon ihan samanlainen, tosin yks leffa missä säikyin, oli Orpokoti, tosin se ei ole kauhua vaan ennemmänkin just jännitystä, jos et oo nähny kannattaa kattoa, muhun ainakin upposi! Tosin katsoin sen ekan kerran leffateatterissa, toisen kerran sitten kun katsoin kotona, ei ollu enää nii jännä. Mutta kannattaa ehdottomasti kotonakin katsoa jos ei ole vielä nähnyt.. :)


      • 1994
        NotScary kirjoitti:

        Haha, mä oon ihan samanlainen, tosin yks leffa missä säikyin, oli Orpokoti, tosin se ei ole kauhua vaan ennemmänkin just jännitystä, jos et oo nähny kannattaa kattoa, muhun ainakin upposi! Tosin katsoin sen ekan kerran leffateatterissa, toisen kerran sitten kun katsoin kotona, ei ollu enää nii jännä. Mutta kannattaa ehdottomasti kotonakin katsoa jos ei ole vielä nähnyt.. :)

        Joo se Orpokoti on ihan kauhee elokuva...
        Hitto ku ahdistavaa ku ne pennut sellasessa puolikaaressa siinä tuijottaa tyhjyyteen ku kattoo, mutta kun kääntyy pois ja kattoo taas (siis se leffan päähenkilö) ni ne onki aina vaan lähempänä....huh

        Yksi ahdistavimmista kohtauksista ikinä... Vaikken edes säiky/ahdistu helposti

        Järkyttävää


    • princess-of-lust

      laiska kun olen en jaksa mistään tietoa etsiä, mutta se tuli telkkarista 2-4 vuotta sitten.
      en oikeastaan muista siitä enää paljoa mutta oli leiri ja se sattu just oleen perjantai 13. sitten siellä oli joku murhaaja ja jotain tonne päin.

      äh.. ei mun selityksistä saa mitään selvää mutta olkoot.

      • Ambrozia

        Kuka tästä aiheesta nyt kysyikin, mutta olet varmaan kuullut leffasta Freddy vs. Jason?
        No kuitenkin, tuostakin leffasta tuttu naamaripää Jason Vorhees on siis Perjantai 13. -leffojen murhaaja (paitsi ykkösessä Jasonin äiti). Olen penskana nähnyt ne kaikki (en muista montako niitä on, ainakin kolme?), olivatpa silloin kamalia. Nyt kun katsoin sen ykkösen pari vuotta sitten tv:stä, niin eipä tuo jaksanut kuin naurattaa.


      • 14
        Ambrozia kirjoitti:

        Kuka tästä aiheesta nyt kysyikin, mutta olet varmaan kuullut leffasta Freddy vs. Jason?
        No kuitenkin, tuostakin leffasta tuttu naamaripää Jason Vorhees on siis Perjantai 13. -leffojen murhaaja (paitsi ykkösessä Jasonin äiti). Olen penskana nähnyt ne kaikki (en muista montako niitä on, ainakin kolme?), olivatpa silloin kamalia. Nyt kun katsoin sen ykkösen pari vuotta sitten tv:stä, niin eipä tuo jaksanut kuin naurattaa.

        ainakin 10. kyllä se tieto jostain löytyy wikipedia on yks hyvä paikka. ja kait ihan googlettamalla.


    • jou

      Psyko!
      Maailman katostuin ja paras kauhuelokuvaklassikko.

      • Nöpönenä69

        Psyko on klassikko. Etenkin se suihkukohtaus. Harmi ettei siinä voi olla nykyajan visuaalisia tehosteita. Mut silti, kauhuelokuvien äiti. IMDB:n arvostelussa taidettiin valita kaikkien aikojen 14 parhaaksi elokuvaksi.


    • lapset

      menkään kotiinne nukkumaan. Ette tiedä kunnon elokuvista mitään. hAHAHAHHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHHHAHAAAHAAAHAHAH

      • tsot tsot

        viestistäsi päätellen et itsekään taida olla mikään aikuinen, ainakaan henkisesti


      • zed

        Jaa tyhjänuppi päästetty lomille parantolasta


      • HarriTheAsiamies

        Muistaakseni ketjun alkuperäinen tarkoitus oli tehdä lista hyvistä kauhuelokuvista. Joten pysytään asiassa niin kaikki on tyytyväisiä.


      • 214312313

        Eiköhän kaikilla ole omat mieltymyksensä elokuvien suhteen. Kannustan aina kavereita katsomaan myös niitä kauhuleffoja joita ei koskaan ole kunnolla mainostettu ja jotka pitää etsimällä etsiä. Niiden seassa on helmiä.


      • vk
        tsot tsot kirjoitti:

        viestistäsi päätellen et itsekään taida olla mikään aikuinen, ainakaan henkisesti

        ei ookaan varmaan ite 10 v joka haluu katsoa kauhu elokuvia


      • vk
        HarriTheAsiamies kirjoitti:

        Muistaakseni ketjun alkuperäinen tarkoitus oli tehdä lista hyvistä kauhuelokuvista. Joten pysytään asiassa niin kaikki on tyytyväisiä.

        mä etin kauhu elokuvia on muuten niin tylsää


      • tsiiiis

        samaa mieltä, täytyy myöntää. :)


    • Jelly.

      sellainen tanskalainen kauhuelokuva kun Yövartija. Leffasta on tehty tosi kökkö Hollywoodversio joten älä sotke siihen, siinä näyttelee ainakin Nick Nolte..Olen aikalailla nähnyt elokuvat mitä immeiset on tänne kirjotelleet mutta tämä vie voiton kaikista. Ei ole mitään splatteria vaan jätetään paljon mielikuvituksen varaan..psykologisesti erittäin ärsyttävästi tehty elokuva=)

      • vk

        mikä toi yövartia elokuva on


    • letty

      eihän noista mitkää oo yhtää pelottavia paitsi friday 13. , nightmare on elm street ja freddy vs. jason on kohtalaisia mutta muute noissa ei oo mitää pelottavaa, jos haluutte kunnon kauhua kannattaa kahtoa seuraavat.

      black sheep (ei oo vielä ilmestyny suomessa mutta tulee kohta elokuviin löytyy netistä)

      house of wax
      the wicker man
      the legen of hell house
      the sixth sense
      kill baby kill
      bloodrayne
      werewolf vs. vampire woman
      lust for a vampire
      lake of dracula
      ringu
      28 days later
      28 weeks later
      saw
      aliens
      kaidan
      the others
      the holy mountain
      resident evil
      pulse
      when a stranger calls
      cursed (ei sinänsä pelottava mutta hyvä)
      ghost ship
      hannibal rising
      horror express
      horror stars

      siinä teille vähä esimerkkejä siis jos uskallatte kahtoo

      • billie

        pakko sanoo sulla on muute tosi hyvä maku noista ainuut jota en oo nähny on house of wax ja black sheep mistä sen black sheepin löytää


      • NIIN nolo!

        Ei kannata ees kattoo, ei yhtään pelottava, scary movien tasolla!


      • martsu15

        ringu ei ees oo pelottava XD... eikä noi horror expres jo horror star.. no ehkä hieman:)


      • jjjassuu

        onko house of wax hyvä?
        mulla on se mutta en oo jaksanu kattoa:D


      • house of wax yks maailman kaikkeuden huonoimmist leffoist . ei pystyny muuta kun nauraa. samaan osastoon menee 28 viikkoo myöhemmin :)) ehkä jälkimmäine vähä parempi


      • Yavanna

        Mikä versio The Wickermanista?
        Itse pidän siitä alkuperäisestä versiosta, missä on pääosissa Christopher Lee, Brit Ekland(007 - Mies ja kultainen ase).

        Ko. leffasta on tehty myös jenkkiversio, mutta kuulin, sen olevan todella huono. Ylipäätään jenkkilässä pilataan hyvät leffat ylemääräisellä splatterimässäilyllä. :p
        Paitsi nyt ehkä ne Hitckokin leffat, joita voisin suositella.

        - Psyko
        - Linnut
        - Vertigo
        - Takaikkuna
        - Mies joka tiesi liikaa

        Eivät ihan uusia ja eivätkä samantyyppisiä kuin splatterit, mutta enemmäkin sellaista psykologista jännitystä. Meikä tosin on nähnyt ne jo sen verran usein, että sammuu kesken leffan sohvalle. :)

        Ai juu ei kylläkään mikään pelottava, mutta erittäinkin hervoton leffa, jota voisin suositella on Tremors - Väristyksiä.

        Hmm.. Vieläköhän Kellariväkeä iskee samalla tavalla(ei kyllä pelottanut sillon, mutta menetteli) kun joskus about yli viistoista vuotta sitten. Pitäs varmaan kaivella ko. leffa jostakin käsiin ja kattoa. Oli muistaaksei myös aika hervotonta meininkiä kuin väristyksissäkin. Hieman jännitystä kyllä, muttei mitään varsinaista splatteria. Ja no vähän surullinenkin, mutta hyvin hyvin vähän.


      • järkikäteen

        jos lähetään nyt vaikka vuokraamaan black sheepia, niin huomataankin että hups sehän on KOMEDIA OSASTOLLA ?!?!?! leffa on luokiteltu komediaksi ?!


      • Retu-PELLE69
        järkikäteen kirjoitti:

        jos lähetään nyt vaikka vuokraamaan black sheepia, niin huomataankin että hups sehän on KOMEDIA OSASTOLLA ?!?!?! leffa on luokiteltu komediaksi ?!

        SE ON komedia vitun urpo


      • molotuz
        billie kirjoitti:

        pakko sanoo sulla on muute tosi hyvä maku noista ainuut jota en oo nähny on house of wax ja black sheep mistä sen black sheepin löytää

        kattoin ton house of faxin ja aika paska nauroin kun oli niiiiin yli-amuttu ja kukas siellä näyttelikään ? PARIS HILTON


      • Birgitta123
        jjjassuu kirjoitti:

        onko house of wax hyvä?
        mulla on se mutta en oo jaksanu kattoa:D

        siis just sellasta hollywood kakkaa ja kuten joku jo sanoikin että siinä näytelee paris hilton eli ei voi olla hyvä.


      • Kato ihmees
        Yavanna kirjoitti:

        Mikä versio The Wickermanista?
        Itse pidän siitä alkuperäisestä versiosta, missä on pääosissa Christopher Lee, Brit Ekland(007 - Mies ja kultainen ase).

        Ko. leffasta on tehty myös jenkkiversio, mutta kuulin, sen olevan todella huono. Ylipäätään jenkkilässä pilataan hyvät leffat ylemääräisellä splatterimässäilyllä. :p
        Paitsi nyt ehkä ne Hitckokin leffat, joita voisin suositella.

        - Psyko
        - Linnut
        - Vertigo
        - Takaikkuna
        - Mies joka tiesi liikaa

        Eivät ihan uusia ja eivätkä samantyyppisiä kuin splatterit, mutta enemmäkin sellaista psykologista jännitystä. Meikä tosin on nähnyt ne jo sen verran usein, että sammuu kesken leffan sohvalle. :)

        Ai juu ei kylläkään mikään pelottava, mutta erittäinkin hervoton leffa, jota voisin suositella on Tremors - Väristyksiä.

        Hmm.. Vieläköhän Kellariväkeä iskee samalla tavalla(ei kyllä pelottanut sillon, mutta menetteli) kun joskus about yli viistoista vuotta sitten. Pitäs varmaan kaivella ko. leffa jostakin käsiin ja kattoa. Oli muistaaksei myös aika hervotonta meininkiä kuin väristyksissäkin. Hieman jännitystä kyllä, muttei mitään varsinaista splatteria. Ja no vähän surullinenkin, mutta hyvin hyvin vähän.

        Suosittelen Arachnophobia [1990]


    • Thomas Hewit

      Katos sellane kuva ku The Texas Chainsaw Massacre. Ihan hyvä kuva.

      • Unimu

        The Texas Chainsaw Massacre:n kauheudesta voidaan olla monta mieltä, koska onko gore koskaan kauheeta?
        Kuvottavaa ehkä mut kauheeta nii en usko ja näistä leffoista viel nii suurimman osan oon ite nähny no edellä mainituista ja mun mielestä ne on failannu aika pahasti.

        Hostel tuli katottua viimeks ja sitä kohtaan oli suuret odotukset ja se vasta huono oliki:/
        Mut jotain oikeesti kauheita pls:)


      • Olli1
        Unimu kirjoitti:

        The Texas Chainsaw Massacre:n kauheudesta voidaan olla monta mieltä, koska onko gore koskaan kauheeta?
        Kuvottavaa ehkä mut kauheeta nii en usko ja näistä leffoista viel nii suurimman osan oon ite nähny no edellä mainituista ja mun mielestä ne on failannu aika pahasti.

        Hostel tuli katottua viimeks ja sitä kohtaan oli suuret odotukset ja se vasta huono oliki:/
        Mut jotain oikeesti kauheita pls:)

        Moi!

        Joo onhan sitä kaiken näköstä kuraa kauhuleffa puolella tullut nähtyä.. Huonoinpina Scream ja muut Hollywood nuoriso-kauhupätkät.

        Varmaan moni kauhun ystävä on kuullutkin tulevasta suomalaisesta Sauna elokuvasta.

        Youtubesta löysin trailerin joka on aika vaikuttava!
        Laitan linkin tähän alle

        http://youtube.com/watch?v=si8IqpZc8Fo


      • seepra
        Unimu kirjoitti:

        The Texas Chainsaw Massacre:n kauheudesta voidaan olla monta mieltä, koska onko gore koskaan kauheeta?
        Kuvottavaa ehkä mut kauheeta nii en usko ja näistä leffoista viel nii suurimman osan oon ite nähny no edellä mainituista ja mun mielestä ne on failannu aika pahasti.

        Hostel tuli katottua viimeks ja sitä kohtaan oli suuret odotukset ja se vasta huono oliki:/
        Mut jotain oikeesti kauheita pls:)

        Semmosen voihin tohon jatkaa, että House of a 1000 corpses on aika kauhea leffa enkä tarkoita sillä pelottavaa ja samoin myös Monster-Man....

        Hyviä kauhuleffoja, joissa on oikea tunnelman ja ne oikeasti pelottaa/jännittää eikä vain ällötä, on mielestä osa aasialaisista kauhuleffoista.. (niistä on kopioitu jenkkeihinkin ideat)
        Mut jotkut tykkää, jotkut taas ei... :/


      • mä vaan
        seepra kirjoitti:

        Semmosen voihin tohon jatkaa, että House of a 1000 corpses on aika kauhea leffa enkä tarkoita sillä pelottavaa ja samoin myös Monster-Man....

        Hyviä kauhuleffoja, joissa on oikea tunnelman ja ne oikeasti pelottaa/jännittää eikä vain ällötä, on mielestä osa aasialaisista kauhuleffoista.. (niistä on kopioitu jenkkeihinkin ideat)
        Mut jotkut tykkää, jotkut taas ei... :/

        ainaki kymmenen vuotta sitte näin erään kauhuelokuvan ja nyt en millään saa päähän sen nimeä. siinä oli äiti ja ehkä 2 lasta ja niitä alkaa riivaamaan joku näkymätön voima. talosta kuuluu epämääräistä pauketta ja ne luulee sen tulevan putkista. ja kun se äiti ajaa autoa niin yhtäkkiä kaasu painuu pohjaan. sitte sielä talossa tapahtuu kaikenlaista, tavaroita lentelee ympäriinsä ja sen äitin raiskaa se näkymätön juttu keittiön pöydällä. jos tuosta nyt joku osais sanoa mikä leffa voi olla kyseessä nii oisin onnellinen


      • Plöö
        mä vaan kirjoitti:

        ainaki kymmenen vuotta sitte näin erään kauhuelokuvan ja nyt en millään saa päähän sen nimeä. siinä oli äiti ja ehkä 2 lasta ja niitä alkaa riivaamaan joku näkymätön voima. talosta kuuluu epämääräistä pauketta ja ne luulee sen tulevan putkista. ja kun se äiti ajaa autoa niin yhtäkkiä kaasu painuu pohjaan. sitte sielä talossa tapahtuu kaikenlaista, tavaroita lentelee ympäriinsä ja sen äitin raiskaa se näkymätön juttu keittiön pöydällä. jos tuosta nyt joku osais sanoa mikä leffa voi olla kyseessä nii oisin onnellinen

        The Entity


      • tietäjä 82
        Plöö kirjoitti:

        The Entity

        jos te haluutte kunnon shittipökäleet housuun, kannattaa ziigaa muumipeikko ja pyrstötähti.. on meinaa japanilainen versio.. aika hurja..


      • käätrin
        tietäjä 82 kirjoitti:

        jos te haluutte kunnon shittipökäleet housuun, kannattaa ziigaa muumipeikko ja pyrstötähti.. on meinaa japanilainen versio.. aika hurja..

        tosi hienoa :D:D:


      • 14

        ed geinistä. ed gein siitä on kans tehty leffa ja vähä parempi ku splatteri moottorisahamurhaaja. oma mielipide. pidän tositapahtumiin perustuvista kuvista. jefrey dahmer on kans tosipohjanen.


      • 3414123
        Unimu kirjoitti:

        The Texas Chainsaw Massacre:n kauheudesta voidaan olla monta mieltä, koska onko gore koskaan kauheeta?
        Kuvottavaa ehkä mut kauheeta nii en usko ja näistä leffoista viel nii suurimman osan oon ite nähny no edellä mainituista ja mun mielestä ne on failannu aika pahasti.

        Hostel tuli katottua viimeks ja sitä kohtaan oli suuret odotukset ja se vasta huono oliki:/
        Mut jotain oikeesti kauheita pls:)

        Ehkä tyyppi tarkoitti alkuperäistä TCM:ää. Sehän ei goreleffa ole, vertakaan ei näy kuin ehkä tippa tai pari.


      • 123123123
        Unimu kirjoitti:

        The Texas Chainsaw Massacre:n kauheudesta voidaan olla monta mieltä, koska onko gore koskaan kauheeta?
        Kuvottavaa ehkä mut kauheeta nii en usko ja näistä leffoista viel nii suurimman osan oon ite nähny no edellä mainituista ja mun mielestä ne on failannu aika pahasti.

        Hostel tuli katottua viimeks ja sitä kohtaan oli suuret odotukset ja se vasta huono oliki:/
        Mut jotain oikeesti kauheita pls:)

        Olisi mainiota jos laittaisitte vuosiluvut niiden leffojen perään joista on tehty remake! Esim. -74 vuoden TCM ei edes verta näkynyt lähes ollenkaan, mistään goresta puhumattakaan.

        Tulee melkein itku silmään kun jotkut olettavat välittömästi Texas Chainsaw Massacrellä tarkoitettavan sitä 2003 vuoden huonoa korviketta Hooperin klassikolle. Sama juttu jossain Omenissa, Dawn of the Deadissa tai My Bloody Valentinessa. Yhyy... :(


    • ....

      Rec
      Saw 5
      Cube zero
      Stay alive ( oli ihan hyvä. )
      Halloween
      Reeker
      Amityville Horror
      The Texas Chainsaw Massacre
      Shutters
      Mirrors
      Wind Chill
      Five Across the Eyes
      Storm Warning
      The Hamiltons
      House of wax
      Small Town Folk
      Deep Fear
      Blackout

      • settii

        mut toi "Stay alive" ja toi "Reeker" joutaa kyllä jonnekin minne ei aurinko paista!


        Wind chill... Onko muka hyvä ?!


      • rupeen jo epäileen jos 2 ihmistä kehuu . onks tää ny sama lehva miss paris"turha" hilton on pääosiss ?? jos ei sit oon pahoillani


      • jokke28

        reeker pelottava mitä vittua?
        blackout tämä suomalainen elokuva vai :)
        amityville 1&2 hyvii loput skeidaa
        saw 1 hyvä muut paskaa
        halloween ykönen ja rob zombien ohjaama erittäin hyvii.

        missä luuraa ihmiset alan gourmeet
        romeron,d.argenton,fulcin,raimin jne leffat??


      • on se kumma

        Elokuva-arvostelu: Blackout
        23.12.2008

        Ohjaus: JP Siili
        Käsikirjoitus: JP Siili
        Pääosissa: Petteri Summanen, Jenni Banerjee, Irina Björklund, Hannu-Pekka Björkman, Mikko Leppilampi, Ismo Kallio, Risto Kaskilahti, Eppu Salminen, Mari Perankoski ja Lena Meriläinen.
        Pituus: 109 minuuttia
        Ikäraja: K11
        Elokuvan kotisivu: www.blackout-elokuva.fi




        Blackout on kotimainen jännityselokuva miehestä, joka kärsii totaalisesta muistinmenetyksestä. Petteri Summasen esittämä sydänkirurgi herää pitkästä koomasta ja saa kuulla, että hänen päässään on selittämätön, konenaulaimella ammuttu naula. Miehellä ei ole aavistustakaan, mistä naula on peräisin ja kuka sen on ampunut. Sosiaali- ja terveysministerivaimonsa (Irina Björklund) ja entisen potilaansa (Jenni Banerjee) avustamana kirurgi alkaa selvittää sekavaa palapeliä saadakseen tietää, mitä hänelle oikein on tapahtunut. Vaan kumpi palaakaan ensin - muisti vai murhaaja?

        Paljon muutakin Blackoutissa tapahtuu, mutta ei juonenkäänteistä sen enempää tässä yhteydessä. Tekijätiimi on nimittäin vedonnut elokuvan nähneitä suojelemaan muiden katsojien elokuvakokemusta: ”Katsoja saa enemmän, jos ei tiedä, mitä tuleman pitää.” Tähän pyyntöön voi toki suostua, mutta elokuvan tasosta on pakko silti pari varoittavaa asiaa mainita.

        Blackoutin idea kuulostaa hyvältä ja elokuva alkaa mielenkiintoisesti. Valitettavasti tätä iloa ei kuitenkaan kestä kauaa. Käsikirjoituksen punainen lanka hukkuu pian alun jälkeen, sen teemat ovat levällään ja laatunäyttelijöiden suuhun sullottu dialogi epäuskottavaa. Lopulta katsoja menettää mielenkiintonsa koko mysteeriä kohtaan kauan ennen kuin se ratkeaa. Elokuvan loppupuolella unten maille uiskennellutta yleisöä pyritään herättelemään niinkin innovatiivisilla keksinnöillä kuin takaa-ajolla ja ammuskelulla. Blackoutissa on ainesta, mutta elokuvateattereihin se on tuotu valitettavasti raakileena. Etenkin juonta ja dialogia olisi jonkun pitänyt hioa Siilin kanssa vielä paljon.



        Juonen ohella Blackoutin suurin kompastuskivi on epäuskottava hahmokaarti. Studio Julmahuvista, FC Venuksesta ja Nousukaudesta tuttu Petteri Summanen menettelee sydänkirurgin roolissa, vaikkakin kierrättää pitkälti jo tutuksi tulleita maneerejaan. Nyppimällä tomaatinsiemeniä pinseteillä ei vielä rakenneta uskottavaa lääkäriä, mutta silti Summasen hahmo on elokuvan mielenkiintoisin ja sen myötä koko Blackoutin selkäranka. Sen sijaan Irina Björklundin ministerivaimo ja Jenni Banerjeen esittämä ex-potilas ovat onnettomimmat hahmot suomalaisissa elokuvissa pitkään aikaan.

        Elokuvan käsikirjoittaneen JP Siilin olisi kannattanut harkita vielä hetki ennen kuin päätti tehdä elokuvansa yhdestä päähenkilöstä ministerin. Titteli on yksinkertaisesti liian iso, jotta hahmo voisi olla uskottava päähenkilö suomalaisessa elokuvassa. Toisen kerran Siili olisi voinut harkita ennen kuin kiinnitti rooliin aivan liian seksikkään Irina Björklundin. Helena Paavilainen-Takala olisi puolestaan voinut testata harkintakykyään vähän hartaammin ennen kuin vaatetti ministerin tiukoilla housuilla, kireillä kauluspaidoilla ja mustalla nahkatakilla. Ministerin ulkomuodon voisi ehkä antaa anteeksi, jos hahmo edes käyttäytyisi kuin ministeri, mutta nyt toimenkuva tulee esille lähinnä dialogitasolla.

        Myöskään Jenni Banerjee ei ole päässyt helpolla, sillä hänen roolihahmonsa on jäänyt suorastaan levälleen. Tämä Summasen esittämän kirurgin entinen potilas on samaan aikaan kolmiodraaman primus motor, rankka pyssymimmi, neiti etsivä, kyttä - ja loppujen lopuksi ei yhtään mitään. Koko hahmo jää epäselväksi sutuksi. Mikko Leppilammen ja Mari Perankosken esittämää poliisikaksikkoa ei tässä vaiheessa vuotta halua edes kommentoida, ettei jouluhenki mene piloille. Sanotaan nyt kuitenkin, että harvoin on missään fiktiossa nähty yhtä juostenkustuja poliiseja. Duon toiminta on kuin kälviäläisen kesäteatterin farssista repäisty.



        Blackoutin äänimaailmasta vastaa Lauri Ylönen, jonka ei ainakaan tämän näytön pohjalta kannata hyvästellä bänditovereitaan. Elokuvan äänimaailma on epätasainen sekoitus Ylösen omia, melko tyypillisiä trillerileffan sävellyksiä ja hänen kotitallinsa Dynastyn bändien biisejä. Useimmista lauluista kuullaan vain muutaman sekunnin irrallinen näyte, kunnes kappale katoaa ja hetken päästä alkaa taas uusi. Kaveribändien promoaminen elokuvassa, jota levitetään 40 kopiolla läpi Suomen, on toki ymmärrettävää. Silti Ylösen ja tuottajien tekemät ratkaisut tuntuvat kummallisilta. En esimerkiksi ymmärrä, miksi Ylösen The Rasmus -yhtyeen raitoja piti ottaa elokuvaan peräti kolme kappaletta. Hivenen koomista on myös se, että nämä Black Roses -albumilta irrotetut listahitit soivat aina lemmiskelykohtausten aikana kuin Levottomissa konsanaan.

        PlusMiinusNolla

        - Idea hyvä, toteutus ei
        - Laatunäyttelijät valuvat hukkaan heikon juonen ja dialogin myötä
        Tervetullut yritys tarjota katsojille muutakin kuin sotaa ja juppidraamaa


        Tatu Junni

        Lähetä linkki kaverille sähköposti


      • on se kumma!!
        on se kumma kirjoitti:

        Elokuva-arvostelu: Blackout
        23.12.2008

        Ohjaus: JP Siili
        Käsikirjoitus: JP Siili
        Pääosissa: Petteri Summanen, Jenni Banerjee, Irina Björklund, Hannu-Pekka Björkman, Mikko Leppilampi, Ismo Kallio, Risto Kaskilahti, Eppu Salminen, Mari Perankoski ja Lena Meriläinen.
        Pituus: 109 minuuttia
        Ikäraja: K11
        Elokuvan kotisivu: www.blackout-elokuva.fi




        Blackout on kotimainen jännityselokuva miehestä, joka kärsii totaalisesta muistinmenetyksestä. Petteri Summasen esittämä sydänkirurgi herää pitkästä koomasta ja saa kuulla, että hänen päässään on selittämätön, konenaulaimella ammuttu naula. Miehellä ei ole aavistustakaan, mistä naula on peräisin ja kuka sen on ampunut. Sosiaali- ja terveysministerivaimonsa (Irina Björklund) ja entisen potilaansa (Jenni Banerjee) avustamana kirurgi alkaa selvittää sekavaa palapeliä saadakseen tietää, mitä hänelle oikein on tapahtunut. Vaan kumpi palaakaan ensin - muisti vai murhaaja?

        Paljon muutakin Blackoutissa tapahtuu, mutta ei juonenkäänteistä sen enempää tässä yhteydessä. Tekijätiimi on nimittäin vedonnut elokuvan nähneitä suojelemaan muiden katsojien elokuvakokemusta: ”Katsoja saa enemmän, jos ei tiedä, mitä tuleman pitää.” Tähän pyyntöön voi toki suostua, mutta elokuvan tasosta on pakko silti pari varoittavaa asiaa mainita.

        Blackoutin idea kuulostaa hyvältä ja elokuva alkaa mielenkiintoisesti. Valitettavasti tätä iloa ei kuitenkaan kestä kauaa. Käsikirjoituksen punainen lanka hukkuu pian alun jälkeen, sen teemat ovat levällään ja laatunäyttelijöiden suuhun sullottu dialogi epäuskottavaa. Lopulta katsoja menettää mielenkiintonsa koko mysteeriä kohtaan kauan ennen kuin se ratkeaa. Elokuvan loppupuolella unten maille uiskennellutta yleisöä pyritään herättelemään niinkin innovatiivisilla keksinnöillä kuin takaa-ajolla ja ammuskelulla. Blackoutissa on ainesta, mutta elokuvateattereihin se on tuotu valitettavasti raakileena. Etenkin juonta ja dialogia olisi jonkun pitänyt hioa Siilin kanssa vielä paljon.



        Juonen ohella Blackoutin suurin kompastuskivi on epäuskottava hahmokaarti. Studio Julmahuvista, FC Venuksesta ja Nousukaudesta tuttu Petteri Summanen menettelee sydänkirurgin roolissa, vaikkakin kierrättää pitkälti jo tutuksi tulleita maneerejaan. Nyppimällä tomaatinsiemeniä pinseteillä ei vielä rakenneta uskottavaa lääkäriä, mutta silti Summasen hahmo on elokuvan mielenkiintoisin ja sen myötä koko Blackoutin selkäranka. Sen sijaan Irina Björklundin ministerivaimo ja Jenni Banerjeen esittämä ex-potilas ovat onnettomimmat hahmot suomalaisissa elokuvissa pitkään aikaan.

        Elokuvan käsikirjoittaneen JP Siilin olisi kannattanut harkita vielä hetki ennen kuin päätti tehdä elokuvansa yhdestä päähenkilöstä ministerin. Titteli on yksinkertaisesti liian iso, jotta hahmo voisi olla uskottava päähenkilö suomalaisessa elokuvassa. Toisen kerran Siili olisi voinut harkita ennen kuin kiinnitti rooliin aivan liian seksikkään Irina Björklundin. Helena Paavilainen-Takala olisi puolestaan voinut testata harkintakykyään vähän hartaammin ennen kuin vaatetti ministerin tiukoilla housuilla, kireillä kauluspaidoilla ja mustalla nahkatakilla. Ministerin ulkomuodon voisi ehkä antaa anteeksi, jos hahmo edes käyttäytyisi kuin ministeri, mutta nyt toimenkuva tulee esille lähinnä dialogitasolla.

        Myöskään Jenni Banerjee ei ole päässyt helpolla, sillä hänen roolihahmonsa on jäänyt suorastaan levälleen. Tämä Summasen esittämän kirurgin entinen potilas on samaan aikaan kolmiodraaman primus motor, rankka pyssymimmi, neiti etsivä, kyttä - ja loppujen lopuksi ei yhtään mitään. Koko hahmo jää epäselväksi sutuksi. Mikko Leppilammen ja Mari Perankosken esittämää poliisikaksikkoa ei tässä vaiheessa vuotta halua edes kommentoida, ettei jouluhenki mene piloille. Sanotaan nyt kuitenkin, että harvoin on missään fiktiossa nähty yhtä juostenkustuja poliiseja. Duon toiminta on kuin kälviäläisen kesäteatterin farssista repäisty.



        Blackoutin äänimaailmasta vastaa Lauri Ylönen, jonka ei ainakaan tämän näytön pohjalta kannata hyvästellä bänditovereitaan. Elokuvan äänimaailma on epätasainen sekoitus Ylösen omia, melko tyypillisiä trillerileffan sävellyksiä ja hänen kotitallinsa Dynastyn bändien biisejä. Useimmista lauluista kuullaan vain muutaman sekunnin irrallinen näyte, kunnes kappale katoaa ja hetken päästä alkaa taas uusi. Kaveribändien promoaminen elokuvassa, jota levitetään 40 kopiolla läpi Suomen, on toki ymmärrettävää. Silti Ylösen ja tuottajien tekemät ratkaisut tuntuvat kummallisilta. En esimerkiksi ymmärrä, miksi Ylösen The Rasmus -yhtyeen raitoja piti ottaa elokuvaan peräti kolme kappaletta. Hivenen koomista on myös se, että nämä Black Roses -albumilta irrotetut listahitit soivat aina lemmiskelykohtausten aikana kuin Levottomissa konsanaan.

        PlusMiinusNolla

        - Idea hyvä, toteutus ei
        - Laatunäyttelijät valuvat hukkaan heikon juonen ja dialogin myötä
        Tervetullut yritys tarjota katsojille muutakin kuin sotaa ja juppidraamaa


        Tatu Junni

        Lähetä linkki kaverille sähköposti

        Joo,katsoin äsken elokuvan ja pidin sitä hyvänä.On se kumma miten nämä kriitikot osaavat,(joka tämänkin elokuvankin arvosteli)masentaa ihmisen mielen ja saavat aikaan sen ”että eipä tuotakaan kannata katsoa”. Mielestäni elokuva oli tosi hyvä,ja kiitos näyttelijöille ja ohjaajalle,ainut miinus minkä antaisin että puheesta ei aina tahtonut saada selvää ja piti kelata taaksepäin että ymmärsi puheen mutta siltikään ei siitä välillä saanut selvää.Kouluesimerkki on Tapani Maskulan arvostelut TS.ssa,ainakun hän arvosteli jos tähtiä oli vain yksi niin tiesi että silloin se on hyvä leffa,jos tähtiä oli viisi niin tiesi sen että sitä leffaa ei kannata katsoa.Onneksi hän on jo poistunut toivottavasti kuvioista ja katselkoon nyt niitä 40-luvun leffojaan rauhassa!

        30.7.2009 klo 19.17, On se kumma! (vierailija)


      • jos kriitikko jotain...
        on se kumma kirjoitti:

        Elokuva-arvostelu: Blackout
        23.12.2008

        Ohjaus: JP Siili
        Käsikirjoitus: JP Siili
        Pääosissa: Petteri Summanen, Jenni Banerjee, Irina Björklund, Hannu-Pekka Björkman, Mikko Leppilampi, Ismo Kallio, Risto Kaskilahti, Eppu Salminen, Mari Perankoski ja Lena Meriläinen.
        Pituus: 109 minuuttia
        Ikäraja: K11
        Elokuvan kotisivu: www.blackout-elokuva.fi




        Blackout on kotimainen jännityselokuva miehestä, joka kärsii totaalisesta muistinmenetyksestä. Petteri Summasen esittämä sydänkirurgi herää pitkästä koomasta ja saa kuulla, että hänen päässään on selittämätön, konenaulaimella ammuttu naula. Miehellä ei ole aavistustakaan, mistä naula on peräisin ja kuka sen on ampunut. Sosiaali- ja terveysministerivaimonsa (Irina Björklund) ja entisen potilaansa (Jenni Banerjee) avustamana kirurgi alkaa selvittää sekavaa palapeliä saadakseen tietää, mitä hänelle oikein on tapahtunut. Vaan kumpi palaakaan ensin - muisti vai murhaaja?

        Paljon muutakin Blackoutissa tapahtuu, mutta ei juonenkäänteistä sen enempää tässä yhteydessä. Tekijätiimi on nimittäin vedonnut elokuvan nähneitä suojelemaan muiden katsojien elokuvakokemusta: ”Katsoja saa enemmän, jos ei tiedä, mitä tuleman pitää.” Tähän pyyntöön voi toki suostua, mutta elokuvan tasosta on pakko silti pari varoittavaa asiaa mainita.

        Blackoutin idea kuulostaa hyvältä ja elokuva alkaa mielenkiintoisesti. Valitettavasti tätä iloa ei kuitenkaan kestä kauaa. Käsikirjoituksen punainen lanka hukkuu pian alun jälkeen, sen teemat ovat levällään ja laatunäyttelijöiden suuhun sullottu dialogi epäuskottavaa. Lopulta katsoja menettää mielenkiintonsa koko mysteeriä kohtaan kauan ennen kuin se ratkeaa. Elokuvan loppupuolella unten maille uiskennellutta yleisöä pyritään herättelemään niinkin innovatiivisilla keksinnöillä kuin takaa-ajolla ja ammuskelulla. Blackoutissa on ainesta, mutta elokuvateattereihin se on tuotu valitettavasti raakileena. Etenkin juonta ja dialogia olisi jonkun pitänyt hioa Siilin kanssa vielä paljon.



        Juonen ohella Blackoutin suurin kompastuskivi on epäuskottava hahmokaarti. Studio Julmahuvista, FC Venuksesta ja Nousukaudesta tuttu Petteri Summanen menettelee sydänkirurgin roolissa, vaikkakin kierrättää pitkälti jo tutuksi tulleita maneerejaan. Nyppimällä tomaatinsiemeniä pinseteillä ei vielä rakenneta uskottavaa lääkäriä, mutta silti Summasen hahmo on elokuvan mielenkiintoisin ja sen myötä koko Blackoutin selkäranka. Sen sijaan Irina Björklundin ministerivaimo ja Jenni Banerjeen esittämä ex-potilas ovat onnettomimmat hahmot suomalaisissa elokuvissa pitkään aikaan.

        Elokuvan käsikirjoittaneen JP Siilin olisi kannattanut harkita vielä hetki ennen kuin päätti tehdä elokuvansa yhdestä päähenkilöstä ministerin. Titteli on yksinkertaisesti liian iso, jotta hahmo voisi olla uskottava päähenkilö suomalaisessa elokuvassa. Toisen kerran Siili olisi voinut harkita ennen kuin kiinnitti rooliin aivan liian seksikkään Irina Björklundin. Helena Paavilainen-Takala olisi puolestaan voinut testata harkintakykyään vähän hartaammin ennen kuin vaatetti ministerin tiukoilla housuilla, kireillä kauluspaidoilla ja mustalla nahkatakilla. Ministerin ulkomuodon voisi ehkä antaa anteeksi, jos hahmo edes käyttäytyisi kuin ministeri, mutta nyt toimenkuva tulee esille lähinnä dialogitasolla.

        Myöskään Jenni Banerjee ei ole päässyt helpolla, sillä hänen roolihahmonsa on jäänyt suorastaan levälleen. Tämä Summasen esittämän kirurgin entinen potilas on samaan aikaan kolmiodraaman primus motor, rankka pyssymimmi, neiti etsivä, kyttä - ja loppujen lopuksi ei yhtään mitään. Koko hahmo jää epäselväksi sutuksi. Mikko Leppilammen ja Mari Perankosken esittämää poliisikaksikkoa ei tässä vaiheessa vuotta halua edes kommentoida, ettei jouluhenki mene piloille. Sanotaan nyt kuitenkin, että harvoin on missään fiktiossa nähty yhtä juostenkustuja poliiseja. Duon toiminta on kuin kälviäläisen kesäteatterin farssista repäisty.



        Blackoutin äänimaailmasta vastaa Lauri Ylönen, jonka ei ainakaan tämän näytön pohjalta kannata hyvästellä bänditovereitaan. Elokuvan äänimaailma on epätasainen sekoitus Ylösen omia, melko tyypillisiä trillerileffan sävellyksiä ja hänen kotitallinsa Dynastyn bändien biisejä. Useimmista lauluista kuullaan vain muutaman sekunnin irrallinen näyte, kunnes kappale katoaa ja hetken päästä alkaa taas uusi. Kaveribändien promoaminen elokuvassa, jota levitetään 40 kopiolla läpi Suomen, on toki ymmärrettävää. Silti Ylösen ja tuottajien tekemät ratkaisut tuntuvat kummallisilta. En esimerkiksi ymmärrä, miksi Ylösen The Rasmus -yhtyeen raitoja piti ottaa elokuvaan peräti kolme kappaletta. Hivenen koomista on myös se, että nämä Black Roses -albumilta irrotetut listahitit soivat aina lemmiskelykohtausten aikana kuin Levottomissa konsanaan.

        PlusMiinusNolla

        - Idea hyvä, toteutus ei
        - Laatunäyttelijät valuvat hukkaan heikon juonen ja dialogin myötä
        Tervetullut yritys tarjota katsojille muutakin kuin sotaa ja juppidraamaa


        Tatu Junni

        Lähetä linkki kaverille sähköposti

        ...ymmärtää.Pidätkö sinä saatanan kriitikko katsojaa tyhmänä,ministerikin oli hyvä,vittu ihmisiä hekin ovat.Miten niin epäuskottava ministerinä???Mielenkiintoni ei mennyut missään vaiheessa,ja unten maille en siirry ennen kuin sinä ehkä tulet laulamaan tuutilullaata ja miksei ministeri voi olla liian seksikäs?? ajattele saatana omilla aivoillasi!!!Pitäiskö ministerin olla halosmainen täti?Ja poliisithan nyt vaan ovat tällaisia juostenkustuja jopa meidän hyvinvointivaltio Suomessa.Jotenkin tuntuu että sinulla ns.kriitikko on molemmissa sieraimissa nyt iso herne,ellei peräti jotain ruskeaa haisevaa...koska sen verran tää kirjoittelusi lemuaa sinun puoleltasi!!!!!


    • ...........

      No ainakin kaksi ekaa Halloweenia kannattaa katsoa. Samoin kaksi ekaa Alienia, eli Alien ja Aliens. Tuo jälkimmäinen varsinkaan ei ole kauhuelokuva, vaan sisältää myös toimintaa. Mutta siitä huolimatta tuo sai aikoinaan jännäämään enemmän, kuin monet kauhuelokuvat.

      Jos nuo perjantain kaltaiset "leirillä väki harvenee" -pätkät kiinnostavat, niin The Burning ja Sleepaway Camp ovat sellaisia.

      Jos mörköpätkät viehättävät, niin Evil Dead ja Night Of The Demons(1988) ovat ihan katsottavia.

      • 424234234

        Miksi tällekin kommentille on annettu miinuksia!? Suurin osa palstan selaajista on selvästi uuden kauhun faneja.

        Nämä uudemmat leffat on yleensä tehty rahanahneudesta ja suurella budjetilla, ei intohimosta kuten "ennen vanhaan" 70- ja 80-luvuilla..


      • .....ALPHABEAT......
        424234234 kirjoitti:

        Miksi tällekin kommentille on annettu miinuksia!? Suurin osa palstan selaajista on selvästi uuden kauhun faneja.

        Nämä uudemmat leffat on yleensä tehty rahanahneudesta ja suurella budjetilla, ei intohimosta kuten "ennen vanhaan" 70- ja 80-luvuilla..

        vanhat kauhuelokuvat on siit iha pyllyst ku ne on nii feikkejä, mut silti klassikoja :P


    • -the Beyond
      -In a glass cage (tras el cristal)
      -Deep red (verenpunainen kauhu)
      -the prowler (rosemaryn murhaaja)
      -dont look now (kauhunkierre)
      -blade in the dark
      -calvaire
      -orphanage
      -fragile
      -black christmas(uusi versio)
      -los sin nombre(nimetön)
      -scrapbook

      ..siinähän noita muutama..

    • moimoimoimoimoimoi

      Omasta mielestä nää toimii hyvin, jos haluaa ihon kananlihalle:

      x Manaajat - suosittelen ensimmäistä osaa, joka on pelottavampi ja parempi.
      x Ring 1-2
      x Scary Movie 2 - parhain, hauskin ja pelottavin osa "sarjasta."
      x Saw-leffat tarinoiden mukaan pelottavat.
      x The Messengers - Pahat sanansaattajat

      Siinä nyt muutama, joilla pääsee hyvään alkuun. :)

      • mutta...

        Kauna elokuvat on kyll aika pahoi. Ne on (tähän mennessä) ainoat elokuvat mitkä ovat saaneet mut kiljahtelemaan :)


    • filosagi

      Orpokoti
      Hannibal Lecter-leffat
      28 päivää myöhemmin

      Kantsii ainakin vilkaista; Lecterit on aika klassisia kauhujännäreitä, mutta syystäkin K-18.

      28 päivää myöhemmin on kivaa zombie-hippaa. Jatko-osa, 28 viikkoa myöhemmin, ei mielestäni ollut yhtä hyvä ja tiivistunnelmainen kuin tämä ensimmäinen

      Ja sitten Orpokoti, joka onnistui ainakin minulle saamaan kylmät väreet pitkin selkärankaa yliluonnollisuudellaan ja karmivalla läsnäololla. Guillermo Del Toro (ohjaaja) onnistui tosi hyvin työssään tämän kohdalla.
      Creepy shit.

    • horrorlover

      Tässä muutamia esimerkkejä kunnon kauhupätkistä, jotka todellakin jyräävät kaikki urban legensit, sun muut hömpät.

      - Marttyyrit
      - Inside
      - Cannibal Holocaust
      - Nekromantix
      - Texas Chainsaw Massacre
      - Feed ( ei pääasiassa kauhuleffa, mutta sairas )
      - Babysitter wanted (raaka, mutta juonellisesti huono)
      - Shutter
      - Audition
      - Silent hill (paikoitellen puuduttava)

      Siinä nyt muutama leffa.
      Varotan jo etukäteen, että ainakin ensimmäiset 3 leffaa on niin kovaa kamaa, että huh huh.
      Noi leffat on niin karuja, että niissä ei anneta paljoa armoa. :/

      Katsokaa jos uskallatte ;)

    • kauhuelokuvista

      -saw
      -rec
      -the descent
      -hit and run
      -day of the dead
      -one missed call
      -the breed
      -the hills have eyes
      -wrong turn
      tossa nyt joitakin hyviä kauhuelokuvia:D

      • viuhku

        Itse tykkään Saw-sarjasta. Ju on: The Grudge myös mahtava. Ei ehkä tuo "Ju on" kaikkien mielestä ole pelottava, mutta tunnelmansa puolesta. Ja tietysti Hohto sekä Psykot ovat suosikkejani myös.


        Nykyään katson vain psykologista kauhua. Ei enää inspaa splatterit, tai goreilut.


      • toi Descent

        on tosiaan yks viime vuosien piinaavimman tuntuisia leffoja. Siis mun mielestä! Ja on noita sentään tullu jonkun verran kateltua tässä vuosien varrella...


      • dgdr
        toi Descent kirjoitti:

        on tosiaan yks viime vuosien piinaavimman tuntuisia leffoja. Siis mun mielestä! Ja on noita sentään tullu jonkun verran kateltua tässä vuosien varrella...

        The Descent:kö viimevuosien piinaavimmista. Pah! No juu niin sun mielestä.)))

        Katsoppa ehkä semmonen ku Marttyyrit, tai Inside, tai yxii muit, tai äl ku oot tommonDescent friikki?..)


      • Real Horror
        viuhku kirjoitti:

        Itse tykkään Saw-sarjasta. Ju on: The Grudge myös mahtava. Ei ehkä tuo "Ju on" kaikkien mielestä ole pelottava, mutta tunnelmansa puolesta. Ja tietysti Hohto sekä Psykot ovat suosikkejani myös.


        Nykyään katson vain psykologista kauhua. Ei enää inspaa splatterit, tai goreilut.

        Sawit on just sellaista teiniangstigoresplatterp*skaa jota en itse viitsi edes myöntää katsoneeni. Jos oikeita kauhulefffoja haluatte nähdä, katsokaa:

        The Nameless
        Cannibal Holocaust
        Martyrs
        Frontiers
        Inside

        Ja muita sellaisia.... Saw, Ring, Hostel ym on aivan typeriä teinielokuvia


    • -m.i.a-

      -Evil dead (klassikko,jolle nykyään saa lähinnä nauraa mut neljävuotiaana oli aika pelottava ;) )
      -Hellraiser (1-4 oli hyviä,sen jälkee aika paskoja..)
      -SAW 1-5 (kaikki huippuja, mut kolmonen sai ekana kauhuelokuvana mulla kylmiä väreitä aikaan..mut ei pelon vaan jännityksen takia)
      -Hohto (jos et tätä oo kahtonu et oo kahtonu mitään..)
      -It (no se oliki sun listassa)
      -Omen 1-5 (vanhoja mut hyviä)
      -Nightmare on Elmstreet 1-5 (muistaakseni niit oli viis..)
      -Poltergeist
      -Manaaja
      -Rose Red (pitkä kauhuelokuva..joidenki mielest voi olla pelottava välist..siin on semmone iso kartano..)
      -The thing
      -Emily Rosen riivaaja
      -Mirrors

      ääh..empä jaksa muistaa kaikkia..niit on niiiin paljo.mut täs osa.

      • -m.i.a-

        Nyt muistui yks hyvä..kaksosanen Stephen Kingin elokuva ( eng. Langoliers tai joku)
        Suomenkielinen nimi" Ajan valtiaat "...voin sanoa et oli ahistava..Siinä on just ahistavaa se ku ei tiiä mistä on kyse ja se paljastuu vast ihan lopus. suosittelen. :)


      • Cannibal Holocaust:(

        toi Mirrors ja Sawit aika vaikuttavii, mut toi sawi seiska on sitte iha huipul. kandee kattoo se jaktuu nimittäi siit ykkösest. IHA Paras. ja sit mul on viel noi Storm Warning ja 1408 iha hyvii paitsi toi Cannibal Holocaust iha paskaa kamaa. se liha näyttää iha muovilta ja veri jotai hyytelöö. OLKAA NY JÄRKEVII ÄLKÄÄKÄ KATTOKO SITÄ.


      • akse1975

        Nightmare on Elm Street leffoja on yhteensä 7. Ainakin minun boxissa=)


      • kyllä

        Poltergeistit on hyviä


      • Hehhehhhee

        @ -m.i.a-
        "neljävuotiaana oli aika pelottava ;) )"

        Eli olet joku jone joka haluaa pönkittää egoaan kehuskelemalla kuinka nuorena on katsonut kauhuelokuvia?

        Ei niissä turhan takia niitä ikärajoja ole, ja myös energiajuomat on ihan syystäkin kielletty lapsilta. Sinä olet yksi hälyttävä esimerkki, miksi.


    • samoaja

      hopealuoti ihmissusi- elokuva 80-luvulta
      musta joulu 80-luvun alusta muistaakseni
      halloween 1 ja 2
      alien- sarja
      hellraiser-sarja

    • lumia81

      ei voi kiistellä ja sen vuoksi ihmettelenkin miten täällä teilataan toisten lempi-kauhuleffoja. Kauhugenrejä on niin monia, jokainen pitäköön minkälaisesta haluaa. tässä kuitenkin MINUN lempikauhuja. tämäkin lista aiheuttaa varmaan pahennusta ja kommentteja "tuoko muka kamala", mutta kuten sanoin, makuasioista ei voi kiistellä.

      Manaaja
      Cannibal Holocaust
      Haute Tension - Switchblade Romance
      Ring (I)
      Marttyyrit
      Inside
      The descent
      Rec
      Antichrist

    • ZZhill

      - Switchfinder General

      - Blood on Satan's Claw

      - Devils

      - Nightmare

      - Driller Killer

      - Last House on the Left

      - Mark of the devil

      - Night of the Demon

      - The Zombie Diaries

      - The Devil rides Out

      - Illusion of Blood

      - Eldia de la Bestia

      - Romeron zombie-trilogia

      - Tobe Hooperin Texas chainsaw massacre

      monta muuta

    • omasta mielestäni hyviä ovat:
      - texas chainsaw massacre
      - house of wax
      - the strangers (varmaan _pelottavin_ leffa jonka oon nähny)
      - wrong turn 1-3
      - the hills have eyes 1
      - friday the 13th
      - eden lake
      - the last house on the left
      - the ruins

      muita ei nyt just tuu mieleen :)

      • Stranger767676

        mun mielest toi ruins on hyvä selviytymis kauhuelokuva.... tyylii paras ehkä tai sitte frozen ://) well scrw you guys, im going home!!!! south parkist aika läppä sanonta


    • horror-63

      Tässä hyviä kauhuleffoja : Childplay 1, 2 ja 3, Bride of Chucky ja Seed of Chucky, Candyman, Texasin moottorisaha murhat, Hostel part 1 ja 2, Dawn of the Dead, I spit on your Grave, The Hills have Eyes 1 ja 2, Uhrilampaat, Hammaslääkäri 1 ja 2, Verisempi viikonloppu, Maissilapset 1, 2, 3, 4, 5 ja 6, Uinu uinu lemmikkini 1 ja 2, Unissa kävelijät, Cujo, Usva jne

      • tartsaniainen

        Kävin aikoinaan katsomassa Ring 1:sen ja sen jälkeen muistaakseni siirsin television varmuuden ulkovarastoon. Kaveri kävi kylässä ja kyseli että missäs sun telkkaris oikeen on?


    • EVIL DEAD

      EVIL DEAD

      • oi

        pakotin lapseni katsomaan 6- vuotiaana hostelin,kaunan ja kaikki screamit,teksasin moottorisahamuraajat ,saunan ja sam`s laken..saa ainakin kokemusta sitten lapseni..äiti ei tosin anna pojan katsoa mutta pojan kanssa katsotaan kaksin,kun äiti on joko töissä tai pois kotoa...


      • Gauntletman
        oi kirjoitti:

        pakotin lapseni katsomaan 6- vuotiaana hostelin,kaunan ja kaikki screamit,teksasin moottorisahamuraajat ,saunan ja sam`s laken..saa ainakin kokemusta sitten lapseni..äiti ei tosin anna pojan katsoa mutta pojan kanssa katsotaan kaksin,kun äiti on joko töissä tai pois kotoa...

        Oikea meininki! Saa lapsesi mahtiexperiencet! Itsekin katsottiin pentuna tuon ikäisenä moottorisahamurhaajat ja mirhaajat. Kyllä tehosi gauhu pienenä!


      • 14
        oi kirjoitti:

        pakotin lapseni katsomaan 6- vuotiaana hostelin,kaunan ja kaikki screamit,teksasin moottorisahamuraajat ,saunan ja sam`s laken..saa ainakin kokemusta sitten lapseni..äiti ei tosin anna pojan katsoa mutta pojan kanssa katsotaan kaksin,kun äiti on joko töissä tai pois kotoa...

        6- vuotias on liian nuori katsomaan näitä. mitäs sitten ku pää sekoo ja lähetään eka tappaan eläimiä ja sitten ihmisiä...


      • 14 kirjoitti:

        6- vuotias on liian nuori katsomaan näitä. mitäs sitten ku pää sekoo ja lähetään eka tappaan eläimiä ja sitten ihmisiä...

        ovat:

        - Hostel
        -The Descent
        -Uinu,Uinu lemmikini
        -Hohto
        -Fulcin tuotanto
        -Argenton tuotanto
        -Lambeto Bavan tuotanto


      • kauhuu ihmisille

        evil dead 2 on parempi ku ykköne ku siin saa vähän nauraa. Kolmas osa eli Army Of Darkness on sitte vaa pelkkää nauruu. Juuu hellraiser oli nii paha et unet peni jo toisee viikkoo


      • ddddddddddd
        oi kirjoitti:

        pakotin lapseni katsomaan 6- vuotiaana hostelin,kaunan ja kaikki screamit,teksasin moottorisahamuraajat ,saunan ja sam`s laken..saa ainakin kokemusta sitten lapseni..äiti ei tosin anna pojan katsoa mutta pojan kanssa katsotaan kaksin,kun äiti on joko töissä tai pois kotoa...

        niin sitä pitää ja ihmiset ei tajuu et toi on läppä


      • 666999 :D
        14 kirjoitti:

        6- vuotias on liian nuori katsomaan näitä. mitäs sitten ku pää sekoo ja lähetään eka tappaan eläimiä ja sitten ihmisiä...

        älä ny jaksa eipä ainakaa pelota isompana


      • Kuroi :3
        14 kirjoitti:

        6- vuotias on liian nuori katsomaan näitä. mitäs sitten ku pää sekoo ja lähetään eka tappaan eläimiä ja sitten ihmisiä...

        mä katoin niitä kyllä aika pienenä...ja nukahdin joskus kun oli tylsää :/


    • kauhua
    • Morrigan87

      Nää ei kaikki ollu mitenkään sairaan pelottavia mutta joka leffassa on ainakin yks kohta joka sai mun hiukset pystyyn:

      -Paranormal Activity
      -Fourth kind
      -Manaaja
      -1 puhelu tullut (aasialainen versio)
      -The eye (aasialainen versio)
      -Dark water (aasialainen versio)
      -28 päivää myöhemmin
      -28 viikkoa myöhemmin
      -The ring 1 ja 2
      -Cabin fever
      -Tale of two sisters
      -Poltergeist 1 ja 2
      -13 ghosts
      -Reeker
      -House of voices

      En muista nyt enempää, tuntuu että parhaimmat unohtu.
      Kirjoitusvirheitä voipi olla.

      • Morrigan87

        Lisään vielä leffan nimeltä Pandorum.


    • Mollivoittonen

      Juups, no ei varmaan kantsi ku kaikki alkaa taas kerran luetella kaikki vuoden miekka ja kilpi filmit ym vakiot. Mieluummin vaik et hyvät kauhufilmit (ei siis jännitys) alkaen vaikkapa vuodesta 2005 :). Näin vältytään kaikelta romero sonnalta yms.

    • Laitela Ismo Laitela

      Silent hill, Resident evil (elokuvat), Dead Silence, Ihmissusi lontoossa, Nalle Puh, Salatut elämät, Emmerdale, Linnut. (Onhan niitä muitakin mut noi kannattaa kattoo ps. WAROITUS: Nalle Puh Saattaa olla ERITTÄÄÄÄIN pelottava, että ei kannata kattoo!)

    • vegaanipekaani

      Minun listani:

      Night of the living dead
      Dawn of the dead
      Evil dead
      Planet terror
      From dusk till dawn
      Faculty
      The Decent
      House of 1000 corpses
      Slither
      Ginger snaps
      May
      Pontypool
      Cabin fever
      Hellraiser
      Rec(muttei missään nimessä Rec2)
      Rosemarys baby
      The Thing
      Jesus camp

    • ppsycho-therapy

      Itse tykkään vanhoista, perinteisimmistä, kuten:

      Halloweenit (paitsi Rob Zombien uusintaversio oli täyttä roskaa)
      Perjantai 13. (paitsi uusintaversio myös täyttä roskaa, enemmänkin pornon puolelle menee)
      Painajainen Elm Streetillä (myöskin alkuperäisiä suosittelen)
      Uinu, uinu lemmikkini (2 osa ihan ok)
      Se (loppu tosin oli mielestäni mitään sanomaton, mutta muuten hauska kauhuleffa!)
      Maissilapset (molemmat hyviä, etenkin 2)
      Koston Kruunajaiset
      Kauhunkiskot
      Hohto
      Teksasin Moottorisahamurhat (ihan ensimmäinen versio vuodelta 1974)
      Creepshow (perustuu sarjakuvaan on lähinnä symppis, ei pelottava. Kumminkin suht perinteinen, että tykkäilin)
      Scream:it (enemmän jännäreitä minulle, mutta silti kivaa ajanvietettä)

      Uudempia hyviä kauhuleffoja:

      Sawit (kaikki erinomaisia! ei pelota, mutta ovat yökättävällä ja jännittävällä tavalla hyviä)
      White Noise (vain 1, 2 oli todella huono)
      Orpokoti
      Amityville Horror
      Valentine
      Paranormal Activity (ainoa OIKEASTI pelottava, kannatan katsomista 100% !!)
      1408
      Texasin Moottorisahamurhaaja: Pahan Alku (yököttävä Sawin tavalla ja pelästymiskohtauksia)

      Itse en henkilökohtaisesti Japani-villityksistä, kuten Ringit tai Kaunat tykkää, koska ovat niin tietokoneilla tehtyjä ettei pysty eläytymään mukaan. Vanhemmissakin leffoissa sen huomaa selkeästi, mutta se ei häiritse, koska tajuaa aikakauden. Noita on vaan niin vähän, missä oikeasti voi sulattaa pelottavalla tavalla tietokoneelliset ilmiöt. Mm. Mirrors oli mielestäni täyspaska, elämäni 1h 45min meni siinä hukkaan, samoin se vuosi pari sitten tullut ystävänpäiväleffa, minkä nimeä en nyt muista. Ihan täyttä kusta myöskin.

      Mutta näitä itse suosittelisin katsomaan. :> Itse pitäisi tsiigailla Toolbox Murders, mikä on parilta kaveriltani saanut kehuja.

      Pistäkääpä lisää vielä kauhuleffoja tulemaan, mitä suosittelette! :>

      • ursula ämber

        Kunhan pidät huolen että se on se vanhempi versio ! "Toolbox murder"


      • ppsycho-therapy
        ursula ämber kirjoitti:

        Kunhan pidät huolen että se on se vanhempi versio ! "Toolbox murder"

        se on kyllä tietääkseni uudempi, mikä täällä on. vertailun vuoksi voisi molemmat katsoa.


      • ei muista kaikkia..
        ppsycho-therapy kirjoitti:

        se on kyllä tietääkseni uudempi, mikä täällä on. vertailun vuoksi voisi molemmat katsoa.

        The Others
        The Gift
        rec
        Orpokoti
        Kaidan(Kwaidan)(1964) oikeastaan taide-elokuva
        The Invasion of the Bodysnatchers(1956)
        Creep
        Ils (suom. Uhka)
        Saw 1
        Manaaja 1
        Alien- 8.matkustaja
        Omen 1
        Changeling(1980) Ei siis se Clint Eastwoodin ohjaama..
        Paholaisen selkäranka
        Halloween 1


    • Ismo Laitela

      Kahtokaapa: Texasin moottori saha murhaajat, Resident evilit, maissilapset 1-7, silent hill, imissusi sarja (lontoossa, pariisissa & amazonilla) ja vastaavat!!!!!

      • Thanks for......!

        EI se mikään vitun Texasin moottori saha murhaajat ole! Ajattele nyt vähän ja opi kirjoittamaan.

        Tällee. Teksasin moottorisaha murhat! JA SE ON MURHAT EIKÄ MURHAAJAT!


        Resident Evillit ei oo mun mielestä noin monta vaan ne loput on sitten videopelejä. Taas joku kid on tullu sotkee sivustoo.


      • r5y45y5yy45
        Thanks for......! kirjoitti:

        EI se mikään vitun Texasin moottori saha murhaajat ole! Ajattele nyt vähän ja opi kirjoittamaan.

        Tällee. Teksasin moottorisaha murhat! JA SE ON MURHAT EIKÄ MURHAAJAT!


        Resident Evillit ei oo mun mielestä noin monta vaan ne loput on sitten videopelejä. Taas joku kid on tullu sotkee sivustoo.

        Eikä se ole evillit vaan evil!!!!!! Taas joku vähäpää on tullut sotkee sivustoo.


    • trolol

      into the mirror oli aika kiva, ei tullut ainakaan katsottua peileihin vähään aikaan :D

    • Tässä itseni mielestä hyviä kauhuleffoja.. Kaikki melkein olen Fin-tv:stä katsonut, osat jostain muualta. Mielipiteet tietysti kaikilla on omat, mutta nämä ovat minun mielestä tosi hyviä:

      The last house in the woods
      The hills have eyes
      Christine - autotappaja
      Carrie
      Hostel
      Skeleton Crew
      Descent
      Orphan
      Luojan tähden, paetkaa!
      Splinter
      Baby Blues
      Deadline
      Pet Sematary
      The Uninvited
      Halloween
      The ring
      The grudge
      Texas chainsaw massagre
      Saw
      Inside
      Hatchet

      Siinäpä oli joitain parhaista kauhuleffoista mitä tiedän

      • retuPELLE69

        Toi skeleton crew vaikutti kyl aika hyvält elokuvalt. Kannattaa kattoo ku se ei oo mitää ÄÄÄK elokuvii :)


    • scary movie

      The Echo (2008) Tosi hyvä.

      • listalistalista

        Orpokoti
        Paholaisen selkäranka
        Creep
        Ils
        Chain Letter
        Wrong Turn
        The Others
        Deadgirl (tosi kaamee)


    • Kauhun rakastaja <3

      Miks ihmeessä täällä ei ole kukaan maininnut leffaa nimeltä DEAD SILENCE. Se on minulle erittäin hyvin jäänyt mieleen. Kattokaa traileri tästä ja käykää vaik vuokraamassa: http://www.youtube.com/watch?v=IcbulUo4b2s

    • LOLZXDS

      Kuolleiden aamunkoitto - Dawn of the death perushyvä zombileffa.

      • retuPELLE69

        toi dead silence on aika outo kauhu leffa koska sen on tehny sawin tekijät mut iha kiva holy shittii :))


    • CREEPYMAN

      tässä on muutamia hyviä kauhu leffa! :)

      -Jeepers Creepers (Älä katso yksin, aika karmee.)
      -Creepshow
      - Creepshow II
      - The Hill Haunting
      - The Children of Corn
      - Tails From The Dark Side
      - House (Naapurissa Kummittelee)
      - Paranormal Activity
      - Paranormal Activity II
      - Devil
      - Pet Sematary

      Siinä ois katsottavaa, Mut kaikki ei sit oo mitään hirveen pelottavia.

    • hihii:):)

      otto lapsi on paras, tosi hyvä juoni.:) kannattaa kattoo fin tvstä

      • muljuttaa

        meinaatko orphan ? aivan paras jo meinaat sitä :) just yksi lemppari elokuvistani :D


      • MinäkinPidin
        muljuttaa kirjoitti:

        meinaatko orphan ? aivan paras jo meinaat sitä :) just yksi lemppari elokuvistani :D

        Se oli kyllä hyvä.


    • heyygaga

      Alkoimpa just kattoo kun oon jo ennenki miettiny että pitäs kattoo se pet sematary eli uinu,uinu lemmikkini

    • Thanks For........!

      Hei kaikki! Hello everybody! Vitsit tuli äskön mieleen Simpsoneista se tyhmä tohtori joka aina tulee silleen hello everybody..Ou jee...
      Mut siis pysytään aiheessa. Eli kannattaa katsoa sieltä youtubesta ku jotku on pistänneet sinne sellassii elokuvia jotka on korealaisia. Tiedän pari mutten ole kattonut. The Wig ja Naked Blood. Sitten on hullusti myös lisää esim The Red Shoes. En tiieä paljon muuta mutta tsekkaa ihmeessä.

    • -Janne.

      "Devil"

      - Niin joku mainitti tuon devilin...onko kukaan nähnyt tätä devil leffaa, jossa paholainen ahtautuu samaan hissiin muiden kanssa? Onko ihan kyllästyttävä vai sopiiko sellaiselle jota kiinnostaa tämmöiset hissi-tyyliset kauhuleffat kuten vaikkapa " down " ?

      • 23

        Devil oli onnistunut leffa ja hieman erilainen eikä keskity vain pelkästään hissiin. Loppuratkaisu oli mielestäni hyvin onnistunut ja ovela.


    • VK

      mä haluunähä jotain jonka nimi ei oo pelottava ja voiks joku vastata millä sivustolla te katotte noi elokuvat

    • valtteri.kiertomaki

      kertokaa sivusto millä katotte elokuvat kun fin-tv ei toimi

    • epätoivoinen_enkeli

      Tietääkö kukaan sellaista elokuvaa jossa haiden avulla yritetään kehittää jotakin lääkettä tai jotain ja hain päähän lisätään jotakin ainetta ja sille kasvaa jalat ja keuhkot jne ja se pystyy kävelemään jopa maalla?!

    • John Smith

      Parhaat kauhuelokuvat tehtiin pääasiassa -70 ja -80 -luvuilla. Omia (ja hiton monen muunkin) suosikkeja:

      Manaaja (1973), The Texas chainsaw massacre (1974), Tappajahai (1975), The Omen - ennustus (1976), Carrie (1976) The Hills have eyes - yön silmät (1977), Halloween - naamioiden yö (1978), Dawn of the Dead (1979), The Shining - hohto (luultavasti maailman paras kauhuelokuva, 1980) The Fog - usva (1980), Ihmissusi Lontoossa (1981), The Howling - ulvonta (1981), The Thing - "Se" jostakin (1982), Poltergeist (1982), Evil Dead - kauhun riivaamat (1983), Cujo - kauhun silmät (1983), The Dead Zone - viimeinen yhteys (1983), Painajainen Elm Streetillä (1984), The Hitcher - liftari (1986), Hellraiser (1987).

      Muita loistavia tai vähintäänkin hyviä ovat mm:

      Faust (1922 ?), Psyko (1960), Eraserhead (1976), Videodrome - tuhon ase (1982), Christine - tappaja-auto (1983), Kärpänen (1986), Raja tuntemattomaan (1990), Uhrilampaat (1990), Cape Fear (1991), Candyman (1992), Braindead (1992), Kuudes aisti (1999), Nuori Hannibal (2006 ? ) Planet Terror (2007), Death Proof (2007), Halloween (Ohj. Rob Zombie, 2007).

      Eiköhän siinä jo ollut aika laaja skaala yleisesti tunnustettuja ja suosittuja rainoja. Listaa voisi toki jatkaa vielä pitkälle...

    • larra92

      katsokaa the humacentipede 2 ja sit saw 1234567 siinä on pelottavaa tarpeeks ku tapetaa ihmisiä koko aika... ei ainakaa verestä ole pulaa :D hahahah

    • hthr6554566

      Texas chainsaw massacre (Kulttiklassikko. Jokaisen kauhufanin pakko katsoa)
      Saw (unohda jatko-osat). Omen (Alkuperäinen -76 versio). Rosemary´s baby
      Hellraiser 1-7. Evil dead (unohda jatko-osat). Re-animator (kulttiklassikko)
      The thing. Last house on the left. Last house on the left (2010 Onnistunut remake)
      Last house on dead end street. Halloween (-78 versio. En suosittele remakea vaikka ohjaajana Rob Zombie). Halloween 2 (-81 versio. En suosittele remakea vaikka ohjaajana Rob Zombie). The shinning (Onnistunut leffa Stephen Kingin romaanista). Pet sematary (Onnistunut leffa Stephen Kingin romaanista). Ringu (unohda jatko-osat). 28 days later. 28 weeks later. Rec (yllätti ja tunnelma kohdallaan). In 3 dagen bist du tot (itävaltalainen kelpo kauhuleffa). Abandoned (Nacho Serdan mainio kauhuleffa). Devil´s reject (Rob Zombien loistava leffa)
      House of 1000 corpses (Rob Zombien loistava leffa). Espinazo del Diablo. Devil (yllättää positiivisesti tunnelmallaan ja loppuratkaisullaan). Crazies (Loistava remake Romeron surkeasta leffasta). Drag me to hell (ainoa hyvä mitä Sam Raimi on ohjannut Evil deadin jälkeen). Shutter (alkuperäinen thai-versio). Uninvited.
      Naked blood (Leffa shokeeraa friteeratuilla sormilla ja nainen joka syö oman emättimensä). Lá ´interieur (ranskalaista uutta shokeeraavaa kauhua). Salvage. Martyrs (ranskalaista uutta shokeeraavaa aaltoa. Loppu yllätti). Frontier(s). ranskalaista uutta shokeeraavaa kauhua). Cabin fever. Let me in (remake ruotsalaisesta leffasta). Haute tension (ranskalaista uutta shokeeraavaa kauhua)
      Habitaciones para turistas (Uusi meksikolainen tuttavuus joka yllätti)
      Girl next door (mainio elokuva vanhemman sairaan mielen ajatusten juoksusta vaikutus lapsiin). The Children (Suloiset pikkulapset murhaajina)

    • sarakulta

      Mun lempparit on :

      1.Dead silence
      2. Kauna
      3.Ring
      4.Perjantai 13 päivä

    • dfgynj

      jotku noist onvaa sairaita veren roiskimis pätkijä ei mitään järkeää

    • asd-

      moiks! omasta mielestäni ehkä emily rosen riivaaja on paras näkemäni kauhuleffa/trilleri.. Ringit ja screamit ovat mielestäni aivan surkeita. onko kukaan katsonut sen aika uuden kotimaisen syvälle salattu-leffan? onko katsomisen arvoinen?

      pari ihan hyvää leffaa:

      stay alive
      emily rosen riivaaja
      case 39
      sawit
      kauna 2
      halloween -uudempi versio-
      orpokoti

    • morse11111

      Final Destination on ehdottomasti paras! Niit on 5 ja koska kaikissa on lähes sama juoni niin alkaa mennä vähän tylsäksi mut kolmea ekaa suosittelen

    • gorehound

      Ruggero Deodaton tuotanto tyyliin Cannibal holocaust tai House on the edge of park...... ihan sairasta kamaa, jää nuo nykyleffat niinku Hostel, Saw ja muut toiseksi oikein huolella

      • gorehound

        Ja Guinea Pig - sarja myös


    • Narccccc

      White noise & Insidious (y)

    • Lucy

      Ihmetyttää ettei kukaan ole vielä maininnut Mothman propheciesia (Mothman- Sanansaattaja).
      OIkeastaan kyseessä on jännitys elokuva, mutta mainitsen nyt kuitenkin koska omasta mielestäni katsomisen arvoinen elokuva. Karmivaksi tarinan tekee se, että elokuva perustuu tositapahtumiin.

      traileri:
      http://www.youtube.com/watch?v=faF4PF3x5lU

    • Ultralord

      Halloween
      Perjantai 13 on klassikko niinkuin halloweenkin katsokaa tämä juhannuksena mökillä kun olette käynneet saunassa ja aurinko menee alas. Sitten kun se loppuu menette ulos juomaan ja syömään iltapalaa... katotte kokon palavan. Ja kerrotte serkuille tarinoita. ja niin edespäin
      Painajainen elm streetillä
      The burning
      Sleepaway camp-series
      Dawn of the dead
      Day of the dead
      Return of the living dead 1.2
      Evil dead
      Summer camp nightmare
      Texas chainsaw massacre 70 luvun versio ja remake
      Saw-series
      Hills have eyes 70 luvun versio
      Last house on the left vanha ja uus
      My bloody valentine uus ja vanha
      Cannibal holocaust
      Re-animator 80 luvun leffa
      The shining
      house of 1000 corpses
      The thing uus ja 80 luvun
      Children of the corn 80 luvun
      Scream 1,2,4
      The howling
      The Fly
      Uhrilampaat
      Cape fear
      Jaws
      Hellraiser
      Candyman
      Prom night
      The burbs
      Fright night uus ja vanha
      The dead zone
      The fog
      An american werewolf in london
      Hatchet1,2
      Creepshow

    • XD

      muumilaakson tarinoiden jakso jossa mörkö hyökkää muumitaloon on pelottavinta mitä oon koskaan kattonu

    • tervee:D

      mistä nuita kaikkia kauhuelokuvia voi kattoo?:D ku oon ettiny netistä mut kaikki on ollu maksulisia nii linkkiä voi laittaa :)

      • aDSFFWQFQ

        Osta ne. Jos haluaa katsella, täytyy myös maksaa.


    • Ehdottomasti oma suosikki on Hellraiser

      Muita mainioiita:

      Alien sarja
      Ringu
      Opera
      Demons
      Hatchet 1 2
      Evil Dead
      Scream 1,2
      Haute Tension
      Dawn Of The Dead
      Liftari
      Thing

    • NEKOFANI

      awwww =3 kauna!!!!!!!!!!!!!

    • Anniina82

      Kuka tietäs elokuvan nimen jossa joukko parikymppisiä saa käsiinsä uuden pelin ja jos kuolee pelissä ne rupes kuolemaan elokuvassa samalla tavalla ja yhdessä kohtauksessa yhen jannun yli ajo aave hevoskärrit ja elokuva loppu siihen et pari oli enää elossa ja ne löys salaisen ruusutarhan ja vanhan tornin jossa oli joku noita mikä oli tarkotuksella johdattanu nuoret sinne et sais elämänsä takas(koska oli jo mukamas kuollu..)ei kyl varmaa kauhua oo et jännitys tai toiminta leffa,mut jos joku sai täst selvää ja tietää nimen ni oisin kiitollinen tiedosta

    • ...

      Oon nähnyt tuon filmin, mutten muista nimeä.

      Toivottavasti jollekin tulee nimi mieleen kun haluaisin katsoa sen uudestaan !

      • farthaistalaamapalli

        se on Stay Alive


    • princessisback

      kertokaa hyvii mielisairaalakauhuleffoi? :)

    • Session 9 on katsastamisen arvoinen

    • tämmönee

      hyviä kauhuleffoja MUN MIELESTÄ :)

      Nightmare on Elmstreet
      Dead Silence
      Orphan (ei niin pelottava)
      House of Wax
      The Cabin in the Woods (ei niin pelottava)
      The Hole (ei niin pelottava)
      Haunting in Connecticut
      The Disappeared (en muista kuinka pelottava)
      Paranormal Activity 4 (ei niin pelottava)
      Scream 4 (ei niin pelottava)
      Orpokoti (en muista kuinka pelottava)
      Final Destination 1
      Final Destination 3
      Saw II (ei niin pelottava, mutta raaka ja mielenkiintone)
      The Messengers - Pahan sanansaattajat
      The Shortcut (en muista kuinka pelottava)
      Ring 2 (en muista kuinka pelottava)
      Kauna 3 (ei kai kauhean pelottava)
      The Last House on the Left (ei kauhean pelottava)
      Tiedän mitä teit viime kesänä (ei kauhean pelottava)
      Trick 'r Treat (ei kauhean pelottava)
      Growth (ei kauhean pelottava)
      Keskiyön lihajuna (en muista paljoa)
      All the Boys Love Mandy Lane (ei kauhean pelottava)
      The Unborn (en muista oikein kunnolla oliko pelottava)
      Kun tuntematon soittaa (ei kauhean pelottava)


      ja muita ei tule nyt mieleen ;D

      • tämmönee

        ja sitte

        Kirotut (ei kauhean pelottava)
        Forget Me Not (ei kauhean pelottava)


    • No tää on tämmönen

      kun "Tyttö Kellarissa" . Muistaakseni aika pelottava....

    • Hyvä.

      Gag. tai joku semmone on aika hyvä, mut ei niinkää pelottava.

    • Bädäss

      Googlaa, kyllä niitä leffoja pystyy netistä monestakin paikasta katsomaan ilmaiseksi tai sitten niitä voi ladata.

    • sfrw43t4656

      Lataa netistä, niin saat kohta 500€ arvoisen kirjeen kotiin laittomasta lataamisesta.

    • Tobazy

      Sinister ja Room 1448 on hyviä ja pelottavia :)

    • <<<

      HISSI THE LIFT 1983
      DARIO ARGENTO INFERNA
      MANAAJA 1 1973 2 1977
      OLIHAN NOITA

    • 13-vuotias

      Kuolleiden aamunkoitto on tosi hyvä leffa. Samoin Day of the Dead. Ne tosin perustuu samaan elokuvaan.

    • Ei kauheit :)

      Saw
      Kauna
      Frozen (ei kauhee hyvä...)
      Butterfly effects
      Day of the dead
      skin valkers
      Final destination
      :)

      • ...

        Vain muutamia katsoneena,

        KAUNA elokuvat 1-3


    • Movies12

      Tässäpä olis pelottavia kauhuleffoja:

      Insidious
      kaunat 1-3
      Sinister
      Mama
      Ring 1 ja 2
      It
      Pet sematary.

    • TYTTÖNEN;)

      KÄSI JOKA KEHTOA KEINUTTAA

    • jokuvaaaaaan98

      Hohto on ihan paras kaikista, siin on se tunnelma joka pelottaa! Myös psyko on hyvä mut se o enemmänki jännä ku pelottava.
      Muit hyvii kauhuleffoja:
      Kärpänen
      Untraceable Jälkiä jättämättä
      The Eye

    • herätkää ihmiset

      ette oo tosissanne -.-

    • horrorlover

      Itekkin rakastan kauhuleffoi !

      täs lista mun mielestä parhaimmista:

      Wrong Turn 1-5
      Paranormal Activity 1 ja 2
      Last Summer
      Ring 1 ja 2
      The Grudge 1 ja 2 (muut ei oo niin hyvii)

      Tos oli ainaki jtn :) kaikkia en nyt muista x)

    • kauhufriikki

      Pahimpia kauhuelokuvia, mitä oon kattonu on braindead, bad taste, hellraiser 2, texasin moottorisahamurhat 1, hohto, suspiria.

    • 12+8=?

      En ole paljoa kauhuleffoja katsellut, mutta tässä muutama:

      -Linnut
      -Black Swan
      -The Fly
      -Elefanttimies
      -Ring 1 ja 2
      -Alien - Kahdeksas Matkustaja
      -Se toinen Alien, jonka nimeä en muista
      -Jaws 1, 2, 3 ja
      -The Box

      Ja sitten viel suosittelen Nightmare Before Christmas- leffaa, joka liittyy Halloweeniin, mutta ei ole oikein pelottava. Eikä noistakaan moni ole kovin 'kauhua', mutta mutta... :D

    • jee7

      kattokaa insidious 1 ja 2 ja sit vielä sinister nii siinä on pahimmat kauhuleffat teille :D

    • Sadogoat

      Tämä ainakin on hyvä lehva.
      Dracula: Dead and Loving It

    • menkkarage

      no se on aika hyvä se teletappien ihmemaailma, varotan et se on sit ihan vitun ällö, semmoista verilöylyy. kannattaa kattoo mutsin tai faijan seuras, nimittäi mulle jäi ikuiset traumat siitä. mutta suositelen, se on tutkittu ja todettu että se on vuoden 2014 kauhein kauhuleffa koko maalimassa.

      nimimerkillä itse kokenut 15, tyttö lappeenrannasta''11111'1!!!!!!

    • Ahahagayy

      Vastaus vähän myöhässä nythän on 2014 hehe eikä mikää 2005 mut jos joku haluu kokoajan jumpscareja niin täs ois: Sinisters Insidious 1&2 the conjuring:ei oo nii paljon pelästyskohtauksia mutt todella hyvä

      • Hoorrrrooooorrr

        Niinpä. No, mun mielestä Stephen Kingin Se (eng. It) oli aika ahdistava. Pennywise-klovni tappaa siinä lapsia raa'alla tavalla.


    • I_Drink
    • tittelintuure23

      Uusin Evil Dead ja Descent 1 ja 2…muuten hyvät olikin ylempänä melko hyvin jo porukoilla hallussa.

    • friikki

      Onhan niitä paljon. Itse pidän esim. 80-luvun kauhusta paljon ja silloin on tehty monta hyvää kauhuleffaa jotka täytyy ulkomailta tilata koska suomesta niitä kaikkia ei saa ja monesti ulkomaan dvd/blu-ray julkaisut elokuvasta ovat parempia kuin suomen julkaisut.

      Another world entertainment suomijulkaisut ovat toki poikkeus. Esim. new york ripper joka kannattaa ehdottomasti tuona julkaisuna ostaa. Tuo tosin on enemmän slasher kuin kauhu. Joillekkin sekin tosin voi olla kauhuleffa.

      Sekin vähän riippuu mikä pelottaa. Mua ei oikein pelota mikään. Ehkä jännittää mutta ei pelota. Kyllä leffoja tulee tilailtua kokoaika mutta sitten kun löytää mielenkiintoisen elokuvan vaikka 70-80 luvulta niin sen parhaan julkaisun metsästämisessä saattaa kestää tovi.

      Joistain en ole löytänyt mitään dvd:tä vaikka sellainen on olemassa. Niin harvinaisia mutta metsästys jatkuu.

      Eräskin slasher nimeltään Nightmare niin jos sen haluaa itselleen ostaa dvd:nä voi joutua pulittamaan jopa 150 dollaria. Halvemmallakin toki voi saada mutta aikalailla 100dollaria ja siitä ylöspäin taitaa hinta olla jos joku sitä myy.

      Se dvd onkin kyseisestä leffasta ainoa julkaisu missä elokuva on täydellisenä ja paras julkaisu muutenkin kaikinpuolin. Eli kyseessä on Code Red firman julkaisu.

      Muutenkin tuon firman julkaisut ovat sellaisia joita kannattaa haalia.

      Toki muut paskajulkaisut samasta leffasta maksaa 10e jos paskaa haluaa ostaa.


      Täytyy tehdä tänne oma lista joskus hyvistä.Täytyy kahlata kokoelmaa läpi.

    • Hirtetty

      Tässä on pari, en tiedä pelottaako teitä, muttei itseäni kauheasti ainakaan.
      Exorcist
      Exorcist of emily rose
      Rosemary's baby
      Mama
      Halloween
      Nightmare on elm street
      Friday 13th
      Psycho
      Blair witch project
      It
      Carrie
      Paranormal activity
      Final destination
      Silence of the lambs
      The ring
      Freddy vs jason
      Jason X
      American werewolf in london
      Alien
      Aliens
      Anaconda
      Jaws
      The omen
      The strangers
      Dawn of the dead
      Evil dead
      Child's play
      Bride of chucky
      Seed of chucky
      Scream
      Birds
      I know what you did to last summer
      Hostel
      Saw
      28 days later
      28 weeks later
      The shutter
      Kill baby kill
      The texas chainsaw massacre
      The shining
      Catherine

      Siinä oli osa niistä elokuvista joita oon nähny. On sit viel muitaki. Tiedän, oon hitonmoine kauhuelokuvafriikki :-) 囧 ( ^_^ )/~~拜拜

    • fjopoi

      Huviretki hirttopaikalle. Tehty 70-luvulla, sijoittuu vuoteen 1900.

    • prison1988

      prison vuodelta 1988!

    • NiinNähtyjä

      Nykyään enää oikein mikään "kauhuleffa" tunnu hyvältä. Pentuna oli kova juttu, kun koulun kesälomalla, kesäyönä, tuli katsottua telkkarista vanha muumioleffa, minkä lopussa muumiota ammuttiin ja sit se vajos sinne suohon. Sitten oli Draculat, Frankensteinit ym.
      Niitä katselee nykyään ihan eri silmin ja mielellä. Nykyään kauhuleffat tuppaa olee joko enemmän jotain draamaa tai sitten ne on sitä järjetöntä verellä läträämistä. Sitten nää zombileffat ei kiinnosta yhtään. Siitä aiheesta on tehty sarjaa ja leffaa ihan liikaa. Mitään sellaista vaikuttavaa kauhuleffaa ei osata tehdä. Jotta kauhuleffa olisi hyvä, siinä pitäisi olla jokin sellainen juttu, mikä aiheuttaisi just oikeanlaisia väristyksiä ja mielialoja. Sitä ei osaa kyllin hyvin sanoin kuvata.
      Yksi susihuono kauhuleffa on The Wicked. Sekin oli just niitä, missä teinit menee porukalla talolle ja sit ne juoksee metsässä ja likat kirkuu. Osittain vähän semmonen tiedän mitä teit viime kesänä tyyppinen. Kerran katsoin ja toista kertaa en katso. Oli se sen verran huono tusinaleffa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe