NUTRILETT

N26

Tämä on ensimmäinen nutrauspäiväni. Muutaman kilon painonpudotus riittää, joten jatkan tätä korkeintaan kaksi viikkoa. Olo on vallan hyvä. Suklaan makuinen juoma on kyllä ällömakeaa... taidan hakea jotakin ei niin makeaa juomaa/keittoa tilalle.

Tarkka lähtöpainoni on 62,5.

Jos muita nutraajia on liikkeellä niin stooria tänne vain!

16

6078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Moikka!!!

      Mä oon alottelemassa sellaista osa-nutrausta että söisin 3 pussia/päivä. Lisäksi sitten kasveja ja proteiinilisää että tulisi 100g protskua/päivä. Eli vähän hitaammalla tahdilla kuin sinä. Aloitus ensi maanantaina (eihän sitä nyt jussia...). Itse olen 168/65 ja "jotain" pitäisi pois saada. Miten pitkä olet? Olisi mukava kuulla miten kuuri on sulla mennyt/mitkä fiilikset/konkreettiset tulokset!

      -aurinkoa päivääsi! (N24)

    • N26

      Toinen nutrauspäivä...eilinen päivä meni vessassa rampatessa -nesteet lähtivät rytinällä liikkeelle. Painoni oli tänä aamuna 61.7 eli 800g vähemmän kuin eilen. Pituuteni on n. 170 cm, joten tässä ei suuresta tiputuksesta ole todellakaan kysymys.

      Välillä nälkä kalvaa, mutta helpottaa heti kun tekee nutraus-juoman (on niin makeaa että mulla menee kauan aikaa että saan sen alas). Light-limun lipitys on myös oiva apu. Ja jos jotakin kiinteä tekee mieli, syön tomaatin (lounassalaatin lisäksi).

      Päätin muuten korvata yhden nutrilett-pussin tavallisella pussikeitolla (vähän kaloreita ja rasvaa). Eihän se ravintoarvoiltaan ole niin hyvä, mutta tuleepahan edes vähän halvemmaksi tämä nutraus...

      • N26

        Paino vaan tippuu. Nyt on kolmas nutrauspäivä koittanut (tulee kieltämättä vähän ankea juhannus...). Iltaisin tuppaa nälkä olemaan ja yöllä ihanat ruokaunet valtaavat mielen... Aamuisin olo on hyvä, eikä edes heikota kuten joskus mehupaastoa kokeillessani.

        Välillä vähän palelee ja suussa maistuu pahalta, muuten ihan jees!

        Paino on nyt 61,1 kg (1,4 kg lähtenyt).


      • ex-nutraaja
        N26 kirjoitti:

        Paino vaan tippuu. Nyt on kolmas nutrauspäivä koittanut (tulee kieltämättä vähän ankea juhannus...). Iltaisin tuppaa nälkä olemaan ja yöllä ihanat ruokaunet valtaavat mielen... Aamuisin olo on hyvä, eikä edes heikota kuten joskus mehupaastoa kokeillessani.

        Välillä vähän palelee ja suussa maistuu pahalta, muuten ihan jees!

        Paino on nyt 61,1 kg (1,4 kg lähtenyt).

        Ainakin 500g päivässä pitäis niitä syödä kuurin aikana.


      • N26
        ex-nutraaja kirjoitti:

        Ainakin 500g päivässä pitäis niitä syödä kuurin aikana.

        Moi!

        Syön lounasaikaan ison lautasellisen salaattia töissä, enkä ole välittänyt vaikka siinä olisi esim. ananasta joukossa (hedelmäthän on periaatteessa kielletty). Illasta olen syönyt kurkkua ja tomaatteja...


      • Nimetön
        N26 kirjoitti:

        Moi!

        Syön lounasaikaan ison lautasellisen salaattia töissä, enkä ole välittänyt vaikka siinä olisi esim. ananasta joukossa (hedelmäthän on periaatteessa kielletty). Illasta olen syönyt kurkkua ja tomaatteja...

        Osaako kukaan sanoa, miksi hedelmiä ei saisi syödä Nutrifast/Nutrilett -kuurin aikana?


      • ex-nutraaja
        Nimetön kirjoitti:

        Osaako kukaan sanoa, miksi hedelmiä ei saisi syödä Nutrifast/Nutrilett -kuurin aikana?

        Sitä on hedelmissä yllättävän paljon. Rehut ovat muuten terveellisiä ja edes auttavat suolen toimintaa, joka yleensä laiskistuu Nutrolett-kuurin aikana. Niitä kuuluisi syödä vähintään 500g päivän aikana.


      • Tiedustelija
        ex-nutraaja kirjoitti:

        Sitä on hedelmissä yllättävän paljon. Rehut ovat muuten terveellisiä ja edes auttavat suolen toimintaa, joka yleensä laiskistuu Nutrolett-kuurin aikana. Niitä kuuluisi syödä vähintään 500g päivän aikana.

        Saako tämän kuurin aikana syödä myös muita vihanneksia iltaisin lounassalaatin lisäksi? Esim onko sallittua kaalikeitto jauhelihan kanssa?


      • ex-nutraaja
        Tiedustelija kirjoitti:

        Saako tämän kuurin aikana syödä myös muita vihanneksia iltaisin lounassalaatin lisäksi? Esim onko sallittua kaalikeitto jauhelihan kanssa?

        että kaikki vihannekset on sallittuja jos vain oma vatsa kestää. Ne joilla on mahdollisia sappivaivoja niin tämä kuuri saattaa niitä pahentaa.
        Jauheliha on tietenkin kiellettyjen listalla, mutta mikä sitä tietenkään estää maun vuoksi laittamasta.
        Sitten kannattaa muistaa, että Nuttrilet-kuuria ei omin päin saa jatkaa kahta viikkoa kauempaa, siis jos käyttää pelkästään pusseja, eikä vain päivä siellä toinen täällä. Itse olen ollut useita viikkoja yhtäsoittoa, mutta kävin viikottain terveydenhoitajan tarkastuksessa.


      • voi tulla?
        ex-nutraaja kirjoitti:

        että kaikki vihannekset on sallittuja jos vain oma vatsa kestää. Ne joilla on mahdollisia sappivaivoja niin tämä kuuri saattaa niitä pahentaa.
        Jauheliha on tietenkin kiellettyjen listalla, mutta mikä sitä tietenkään estää maun vuoksi laittamasta.
        Sitten kannattaa muistaa, että Nuttrilet-kuuria ei omin päin saa jatkaa kahta viikkoa kauempaa, siis jos käyttää pelkästään pusseja, eikä vain päivä siellä toinen täällä. Itse olen ollut useita viikkoja yhtäsoittoa, mutta kävin viikottain terveydenhoitajan tarkastuksessa.

        Mitä terveydellisiä ongelmia voi ylipäätänsä tulla Nutrilett-kuurilla olemisesta? Ilmeisesti ainakin ruuansulatuksen hidastumista. Entä muuta?


      • ex-nutraaja
        voi tulla? kirjoitti:

        Mitä terveydellisiä ongelmia voi ylipäätänsä tulla Nutrilett-kuurilla olemisesta? Ilmeisesti ainakin ruuansulatuksen hidastumista. Entä muuta?

        mitä hyötyä siitä on. Ryhmässä jossa olin, oli monella tablettihoitoinen diabetes ja verenpainelääkitys (olin porukan nuorin). Melkein jokaisen diabeteslääkitys lopetettiin kilojen putoamisen myötä ja osan verenpainelääkitystä voitiin pienentää. Omalla kohdallani ei vielä ole oonneksi sairauksia joita liikapaino pahentaisi, mutta riski sairastua on huomattavasti suurempi. jo muutaman kilon pudotus pienentää riskiä.
        Muistaakseni parisen viikkoa on maksimi jonka saa ominpäin Nutrilett-kuuria jatkaa. Varsinaisia syitä en siihen tiedä, mutta elimistön nestetasapaino saattaisi siitä kärsiä, suolot heittää häränpyllyä. joidenkin maha saattaa kärsiä tästä erikoisesta aterioinnista. Itselläni sappi kiukutteli välillä.Mutta muuten Nutrilett on ehdottomasti hyvä alku painonpudotukselle varsinkin jos ylipainoa on kymmeniä kiloja. Ja parin päivän pikakuurit ei liene kenellekään muutaman kilon pudottajalle pahaksi jos on muuten terve.


    • N26

      Seitsemäs nutrauspäivä menossa. Eilen söin tavallistakin ruokaa, arviolta 1500 kcal. Nyt kuitenkin pidän vielä muutaman nutrauspäivän. Jatkossa kontrolloin painoani korvaamalla osan aterioista nutriletilla, mikäli näyttää siltä, että paino alkaa taas nousta...

      Välillä iskee voimakkaita mielitekoja ("mun on PAKKO saada mäkkärin hampurilaista..."). Onneksi dieetti on niin toimiva ja palkitseva (paino laskee nopeasti), että ei raaski sortua...

      Tänä aamuna paino oli 59,8 kg (tuijotin vaa'an lukemaa epäuskoisena - viisi kuukautta sitten lukema oli 10 kiloa enemmän!).

      Suosittelen kyllä tätä dieettiä kaikille, jotka kaipaavat kunnon alkustarttia laihdutukselle! Ja miksei sitten niillekin, joilla ne viimeiset kilot eivät meinaa lähteä millään (kuten itselläni).

      • veea

        Itsellä tässä eka päivä menossa, eikä juuri edes nälätä. Taitaa olla pirtelöihin saatu tungettua aika reippaasti kuitua kun normaalin aamupuuronkin jälkeen maha kurnii ennen lounasta enemmän kuin tänään nutri-aamiaisen jälkeen.

        Työmatka kulkee ihanasti kesäisen torin läpi, joten siitä mukava ottaa mukaan aamulla tuoreita vihanneksia töihin evääksi.

        Vaa'alla en ole uskaltanut käydä, kun tiedän että tällä hetkellä on painossa oma henkilökohtainen ennätys kautta aikojen. Keväällä gradua tehdessä elintavat epäsäännölliset ja en halunnut ottaa enempää stressiä syömisestä valmistumisen lisäksi. Siitä repsahdus ja enää mahtuu päälle vain osa vaatekaapin sisällöstä. :( Aion siis mitata laihtumista vaatteiden mukaan.


    • Opalia

      kuulostaa erittäin lupaavalta... itsekin opiskelen tällähetkellä sosiaalialan ammattioppilaitoksessa, erikoistun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. painoa on kertynyt 21vuoden aikana siinä määrin että sitä riittäisi kahdelle ihmiselle ja nämä kaksikin olisivat normaalia painavampia jos olisivat minun pituisia... joten ongelmani on SUURI!!

      elikkäs... kaikenmaailman vippaskonsteja on tullut kokeiltua... Hoodia, omenaviinietikka, nutrilett patukat...joita tuli syötyä loppujen lopuksi liikaa eivätkä sen takia auttaneet *nolo*, mehudieetti, paasto jne jne... olen ollut jopa sairaalassa hetken "opettelemassa" ruokailutottumuksia jne..mutta eihän se tietenkään auta kun minulla ei ole aikaa harrastaa liikuntaa (hyötyliikuntaa on kylläkin, ja paljon), tiedän myös kaiken lautasmaleista, rasvojen ja suolan käytöstä, ruokapäiväkirjoista... you name it...

      mutta asiaan... koska painoani on niin paljon, ei minulle riitä muutaman viikon pikakuuri... joten, jos käytän nutrilettiä ja söisin samalla kasviskeittoja..(pussikeittoja tms) ja koulussa söisin salaattia ja pitäisin 2 viikon kuurin..

      1. turvaako nutrilett proteiinin kun ei saa syödä lihaa?
      2.millon voi aloittaa uuden kuurin? viikon päästä? kun tuntuu siltä??
      3.kannattaako kuurin aikana syödä esim. multivitaa että saa tarpeeksi vitamiinejä. entä kalkkitableteita?
      4.saako juoda maitoa,syödä jugurttia... siis mitään kalsiuminlähteitä?

    • opalia

      kuulostaa erittäin lupaavalta... itsekin opiskelen tällähetkellä sosiaalialan ammattioppilaitoksessa, erikoistun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. painoa on kertynyt 21vuoden aikana siinä määrin että sitä riittäisi kahdelle ihmiselle ja nämä kaksikin olisivat normaalia painavampia jos olisivat minun pituisia... joten ongelmani on SUURI!!

      elikkäs... kaikenmaailman vippaskonsteja on tullut kokeiltua... Hoodia, omenaviinietikka, nutrilett patukat...joita tuli syötyä loppujen lopuksi liikaa eivätkä sen takia auttaneet *nolo*, mehudieetti, paasto jne jne... olen ollut jopa sairaalassa hetken "opettelemassa" ruokailutottumuksia jne..mutta eihän se tietenkään auta kun minulla ei ole aikaa harrastaa liikuntaa (hyötyliikuntaa on kylläkin, ja paljon), tiedän myös kaiken lautasmaleista, rasvojen ja suolan käytöstä, ruokapäiväkirjoista... you name it...

      mutta asiaan... koska painoani on niin paljon, ei minulle riitä muutaman viikon pikakuuri... joten, jos käytän nutrilettiä ja söisin samalla kasviskeittoja..(pussikeittoja tms) ja koulussa söisin salaattia ja pitäisin 2 viikon kuurin..

      1. turvaako nutrilett proteiinin kun ei saa syödä lihaa?
      2.millon voi aloittaa uuden kuurin? viikon päästä? kun tuntuu siltä??
      3.kannattaako kuurin aikana syödä esim. multivitaa että saa tarpeeksi vitamiinejä. entä kalkkitableteita?
      4.saako juoda maitoa,syödä jugurttia... siis mitään kalsiuminlähteitä?

    • kohtikevyempääminää

      Itse aikoinaan pudotin painoa Nutriletilla reilut 30 kiloa(vuonna 1995,olin ollut aina aiemmin hoikka, mutta useampi raskaus kerrytti jokainen oman painolisänsä kehooni)..toki myös tuolloin lisäsin liikuntaa.. olin siis joka aamu ja ilta lenkkipolun varrella kävelemässä.Kunto koheni, ja kroppa kiinteytyi...mutta, sen viidennen raskauden jälkeen(2000) paino ei lähtenytkään laskuun saalla tavalla..eikä liikkumisen iloa enää ollut.
      Sen jälkeen tuli avioero(2004), ja paino aleni normilukemiin..ollen 62 kiloa,(olen 173 cm pitkä).Sen sai yksinomaan suru aikaan..
      Sen jälkeen uusi avioliitto (-07)lihotti minut jälleen..ja paino on pahimmillaan ollut 99 kiloa.

      Viime syksynä liikuin paljon, aluksi nutrasinkin...ja paino putosi tuolla systeemillä lähes 20 kiloa, mutta sittenpä tuli pitkä ja pimeä talvi..ja liikunta jäi pakolliseen..aivan minimiin...Tämä neljävuotinen avioliitto/uusperheen arki natisi liitoksissaan,ja siitä masentuneena aloin syömään,ja syömään..liikunta jäi tosi vähiin.Joten nyt olen sitten lähes 20 kiloa läskimpi kuin viime lokakuussa.
      On tämä kamalaa..ja mietin miksi en koskaan opi mitään, miksi en herää todellisuuteen ajoissa..ja ala muuttaa elämäni suuntaa oikeanlaiseksi..tänä keväänä minulla todettiin tyypin 2 diabetes..joka vielä sekään ei tarpeeksi herättänyt todellisuuteen..sama herkuttelu vain jatkui, tosi noloa/suorastaan häpeällistä.
      Mutta tänä aamuna päätin että kun uusi vuosi koittaa..minä olen se hoikempi, oikeanlainen minä.Kaikki maut ovat jo maisteltu..eikä mitään selityksiä enää itselleen salli.Joten, koitan Nutrata niin pitkään kuin pystyn..

      Nutriletista saa kaikki tärkeät/tarvitsemansa vitamiinit ym.t,ja nutriletissa on sekin hyvä puoli että kun elimistö tempoo itsensä ketoosiin..ei nälän tunnetta enää ole.Myöskään lihakset eivät katoa mihinkään..vaan ne erottuvat selkeästi, kun vaan arpeeksi kauan pelkkää nutrilettia nauttii.

      Aikoinaan lääkäri sanoi että saa toki nutrata pidempään kuin kaksi viikkoa,joka ohjeessa mainitaan..jos olotila on muutoin hyvä.Itse nutrasin tuolloin -95 ainakin useamman kuukauden..siirtyen kevyempään ruokavalioon..ja silloin se toimi..joten yritänpä nyt samaa..jos vaikka saisi sokeriarvotkin siten kohilleen..Vaikeetahan tuo nutraus tulee olemaan..mutta silti yritän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe