Paraffinum liquidum

Sara

Kosmetologit hoi! Pitääkö todella paikkansa, että tämä ainesosa kosmeettisissa valmisteissa tukkii ihohuokoset? Halvemmat ihonhoitotuotteet sitä taitavat sisältää, mutta esim. Lumenen voiteissa sitä ei ole.

6

2852

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmetologi

      Mutta tiedän kuitenkin asiasta jonkin verran. Itselläni kasvot menee "tukkoon" mineraaliöljyistä ja sikikonista. Lumenen tuotteita välttelen kyllä, niistä näitä löytyy. Ainakin niistä mitä olen käyttänyt. Matt toutch-päivävoide taisi olla vapaa, mutta sekin sai oman talinkehitykseni kiihtymään hurjaksi(naama kiilteli tuplasti). Olen siirtynyt apteekin voiteisiin, humektan, aqualan L, eivät sisällä mitään haitallista. Marketista saatavista tuotteista Erisan:in puhdistusgeeli ja kasvovoide ovat ihon hyvinvoinnin kannalta ihan ykkösluokkaa, ja erittäin edullisia, n.2-3e purkki!!
      Mutta INC:jä lukiessa kannattaa välttää kaikkia -cone, -siloxy, -siloxane, -conyl päätteisiä, ovat silikoneja tai yhdisteitä. Mineraaliöljyt tunnistaa sanoista: paraffin, petrolatum, vaselin, mineral oil...ja näitä riittää. Myös -paraben päätteiset ilmeisesti luetaan mineraaliöljyihin, mutta itse olen huomannut että nämä ovat useasti suomennettu "säilöntäaineita", enkä ole kovin moneen purkkiin törmännyt missä ei olisi jotain -parabeniä...

    • Vai tällaista tää ol

      Mielenkiintoinen keskustelu ja googlasin "paraffinum liquidum" -sanan.

      Ainoa mitä ihoni on sietänyt tänä talvena on tämä ja erioil. Öljyn ostin ensin apteekista ja toinen oli vauva öljy - nimellä lasten hoitotuotehyllyssä. Öljy on tyoksuton, eikä imeydy (onneksi). Sitä pitää laittaa maltillisesti ja vain kuivimpiin kohtiin. Laitan sitä käsiin illalla ja meinaan kokeilla kuiviin jalkoihin. Ei ole tullut vielä yhtään allergista reaktiota ja olen todella allerginen. Toinen on että en enää siedä hajusteita, varsinkaan voimakkaita.

      Todella monia kalliimpia merkkivoiteita saa laittaa iholle purkkikaupalla ja iho on ihan yhtä korppu ennen ja jälkeen rasvaamisen. Olen sentään kokeillut lähes kaikki mitä vain kaupoista voi saada. Allergiani rajoittavat tuotteiden valintaa. Luen tuoteselosteet niin tarkkaan.

      Ajatella ja tämäkin on sitten jotain karsinogeenistä ja maapalloa tuhoavaa. Entpä ne pähkinää, kaakaota ja sitruksia sisältävät luonnonöljyt? Vaihtoehdot ovat pelottavia.

      Onko muita hyviä hoitoöljyjä iholle?

      • meiramgul

        Yllä annettu tieto mineraaliöljyistä ja silikoneista ei pidä paikkaansa - itse asiassa ihotautilääkärit neuvovat herkkäihoiselle juuri mineraaliöljyä ja silikonia sisältäviä tuotteita.

        Joten käytä rauhassa mineraaliöljyä, jos haluat. Itse asiassa kun vauvaöljy on 100% mineraaliöljyä, olisi aika kumma jos viranomaiset eivät olisi siihen varoituksia laittaneet. Eli jätä nuo ym. höpöhöpöt arvoonsa.

        Mineraaliöljy ei myös tuki tutkimusten mukaan kasvoja. Sen tukkivuus on 0 asteikolla 0-5. Sen sijaan monissa muuten hyvissä luonnonöljyissä tukkivuus voi olla jopa 5/5.

        Mineraaliöljyn ärsyttävyys on alhaista eli 0/5 siksi sitä lääkärit suosittelee. Kuiva iho on herkkä iho, joten on tärkeää valita tuotteet, jotka eivät ärsytä. Eli hajusteeton, ei alkoholia, ei natriumlauryylisulfaattia, ei allergisoivia hajusteita (linalool, yms.).

        Erioil kosteusemulsio ei vaikuta sopivalta hekkäihoiselle tai allergikolle. Eihän sillä ole edes allergiatunnusta.
        www.allergia.fi/allergiatunnus/tuotteet/ihonhoitotuotteet/

        Itse olen käyttänyt apteekista saatavaa kosteusvoidetta nimeltä Xyliderm joka sopii herkälle iholleni. Sillä ei ole allergiatunnusta, mutta ei sisällä mitään yleisesti ärsyttävää. Se on vain kosteuttava voide, joten laitan päälle öljyä.

        Öljynä käytän joko vauvaöljyä tai arganöljyä. Suomessa arganöljy on vaan kovin kallista ja monet myydyt öljyt eivät ole puhtaita vaan niihin on lisätty hajusteita ym. Muuten hyvä öljy herkkäihoiselle, mutta ei ehkä sovi jos olet allerginen pähkinöille.


      • Vai tällaista tää ol
        meiramgul kirjoitti:

        Yllä annettu tieto mineraaliöljyistä ja silikoneista ei pidä paikkaansa - itse asiassa ihotautilääkärit neuvovat herkkäihoiselle juuri mineraaliöljyä ja silikonia sisältäviä tuotteita.

        Joten käytä rauhassa mineraaliöljyä, jos haluat. Itse asiassa kun vauvaöljy on 100% mineraaliöljyä, olisi aika kumma jos viranomaiset eivät olisi siihen varoituksia laittaneet. Eli jätä nuo ym. höpöhöpöt arvoonsa.

        Mineraaliöljy ei myös tuki tutkimusten mukaan kasvoja. Sen tukkivuus on 0 asteikolla 0-5. Sen sijaan monissa muuten hyvissä luonnonöljyissä tukkivuus voi olla jopa 5/5.

        Mineraaliöljyn ärsyttävyys on alhaista eli 0/5 siksi sitä lääkärit suosittelee. Kuiva iho on herkkä iho, joten on tärkeää valita tuotteet, jotka eivät ärsytä. Eli hajusteeton, ei alkoholia, ei natriumlauryylisulfaattia, ei allergisoivia hajusteita (linalool, yms.).

        Erioil kosteusemulsio ei vaikuta sopivalta hekkäihoiselle tai allergikolle. Eihän sillä ole edes allergiatunnusta.
        www.allergia.fi/allergiatunnus/tuotteet/ihonhoitotuotteet/

        Itse olen käyttänyt apteekista saatavaa kosteusvoidetta nimeltä Xyliderm joka sopii herkälle iholleni. Sillä ei ole allergiatunnusta, mutta ei sisällä mitään yleisesti ärsyttävää. Se on vain kosteuttava voide, joten laitan päälle öljyä.

        Öljynä käytän joko vauvaöljyä tai arganöljyä. Suomessa arganöljy on vaan kovin kallista ja monet myydyt öljyt eivät ole puhtaita vaan niihin on lisätty hajusteita ym. Muuten hyvä öljy herkkäihoiselle, mutta ei ehkä sovi jos olet allerginen pähkinöille.

        Atoopikoille on olemassa muutama yleispätevä yleistys, mutta muutoin meidän jokaiseni ho on yksilöllinen. Eli esim. erioil saattaa hyvinkin sopia toiselle ja toiselle ei. Se pitää itse kokeilla.

        Atopia elää mukana. Tarkoittaen, että iho saattaa reagoida erilaisille rasvoille, koostumuksille ja aineille eri tavoin, eri ikävaiheissa, vuodenaikojen mukaan ja jopa stressin määrän mukaan.

        Ne joille öljyt eivät sovi nuorena (iho hylkii ja ärsyyntyy siitä, vaikka se ei ole varsinainen allergiareaktio) saattaa iho jopa tarvita sitä muutaman vuoden kuluttua. Öljyissä on se, että iho kannattaa olla puhdas ennen kuin sitä laittaa. Lika kutiaa öljyn alla. Toisilla oma hiki kutiaa sen alla. Öljyhän ei imeydy, vaan jää ihon pinnalle ja suojaa siinä. Jolloin iho voi rauhassa yrittää tuottaa sen mitä tuottaa.

        Ja mitä tulee noihin allergiamerkkeihin: joo, ne ovat suuntaa antavia, mutta eivät abosuullitsesti sulje pois jotain muuta tuotetta. Ihan kaiken maailman rasvoja ei ole edes viety testattaviksi. JA se merkki maksaa.

        Erioil on hyvä perusvoide..

        Itse neuvon atoopikkoja kokeilemaan itse ja mielellään aloittamaan miedoista. Ihon sitetotoleranssi/ vaihtelu on totta ja se kuuluu asiaan. Atoopikon hoito-ohjeet eivät ole muuttuneet perusteiltaan viimeiseen about 20 vuoteen. Jokaisen iho on silti erilainen.


    • .......

      minä sain allergisen reaktion käyttäessäni avenea.hikoilun seurauksena kasvot reagoi voimakkaasti että leukapielet meni punaseksi ja parantuessaan alkoi hilseillä. eikä muita muutoksia ollu elämässä ku naamarasvan vaihto.että se siitä.nyt käytän luonnon kosmetiikka eikä ongelmia ole ollut :)

      • -mmgl-

        Kuulostaa pahalta, mutta tuskin mineraaliöljyn syytä.
        Mikä tuote oli kyseessä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe