SLT-PROMOTIONS

BDBZDDBNNZD

Onko täällä kukaan ollut kesätöissä kyseisessä paikassa. Mitä olette tykänneet? Olen kuullut, että se Kaukonen on täysi huijari; työsopimuksia ei laadita, työturvallisuusmääräyksiä ei noudateta, palkkaa maksetaan(jos maksetaan) pimeenä ja työaika saattaa olla vaikka 12 tuntia sillä samalla 4 egen tuntipalkalla ja ylityökorvauksia ei makseta. Kertokaa kokemuksistanne!

28

7211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerpiili

      Enpä ole muuta kuullut, kuin huonoa ko. yrityksestä, mutta huhuja vaan minun osaltani :)

    • itte

      hakenu sinne töihin, mutta onneks en päässy, alko kuulumaan sillo kesän aikana sellasia juttuja että oon vaan ilonen etten päässy..yheltäkin kaverilta tais jäädä palkasta suurin osa saamatta...et usko vaan mitä siulle on kerrottukin-äläkä mee sille äijälle töihin!=)

    • Joops...

      Ei kellekään voi teettää töitä 4 Euron tuntipalkalla se on minimiliksan alle ja rankasti. Jos ei työnantaja maksa enempää tai ollenkaan niin sitten vaan ilmoitus palkkasuojaan kyllä ne sulle ne rahat hoitaa ja velottaa korkojen kera työnantajalta. Sama pätee kaikkiin maksamattomiin ylityökorvauksiin yms... Ja ei auta vaikka ois minkälaiset työsopimukset (tai vaikkei oliskaan) koska tuo palkka on lainvastainen ja that's it! Pitää vaan kirjoittaa tunnit ylös mitä on tehnyt että voi sitten näyttää siellä palkkasuojassa ees jotain.

      • nyt ihan

        Ensinnäkin, mikä ihme on lanseeramasi "palkkasuoja"? Jotain tekemistä sateenSUOJAN tai pommiSUOJAN kanssa , kenties? Palkkaturva on kyllä olemassa, mutta se taitaa turvata saatavat vain konkurssin tahi muun vastaavan tilanteen varalta.

        http://193.209.217.5/in/internet/suomi/suomi.nsf/NET/010302124858EH

        Joten tutkitaanpas ensin ne faktat, ennenkuin tulllaan suu vaahdossa messuamaan.


      • Joops...
        nyt ihan kirjoitti:

        Ensinnäkin, mikä ihme on lanseeramasi "palkkasuoja"? Jotain tekemistä sateenSUOJAN tai pommiSUOJAN kanssa , kenties? Palkkaturva on kyllä olemassa, mutta se taitaa turvata saatavat vain konkurssin tahi muun vastaavan tilanteen varalta.

        http://193.209.217.5/in/internet/suomi/suomi.nsf/NET/010302124858EH

        Joten tutkitaanpas ensin ne faktat, ennenkuin tulllaan suu vaahdossa messuamaan.

        No sori oli nimi väärin mutta asia tais mennä perille toisin kuin sinne joka ei näköjään, vaikka faktoja tutkiikin, niin ymmärrä lukemaansa.

        Eli nyt tarkkana. Tuolta antamastasi netti osoitteesta löytyi lauseet: "..kun työnantaja on tehnyt konkurssin tai tullut maksukyvyttömäksi. Palkkaturvana voidaan maksaa saatavat, jotka työnantaja työsuhteen perusteella on velvollinen työntekijälle suorittamaan." Ja jos ei ymmärrys riittänyt niin selitämpä tässä nyt että ei sen työnantajan tarvitse mitään konkurssia tehdä koska tämä turva pätee ilmankin. Tuo "tulla maksukyvyttömäksi" näet toteutuu samalla kun niitä palkkoja ei makseta.

        Ja kun tätä laajennetaan pidemmälle niin tulee mukaan tilanteet joissa työnantaja maksaa palkasta vain osan (siis liian pientä palkkaa). Tai ei esim maksa ylityökorvauksia yms... koska turva koskee "Saatavia jotka työnantaja työsuhteen perusteella on velvollinen työntekijälle suorittamaan" Joten jos on palkkojen kanssa ongelmia niin palkkaTURVAAN vaan yhteyttä niin siellä hoituu, pitää vaan toimia heti koska ne saatavat pitää ilmoittaa 3 kk sisällä.

        Ja pidetäämpäs sitä suuta pienemmällä jos ei ymmärretä faktoja niiden tutkimisen jälkeen.


      • höpö höpö
        Joops... kirjoitti:

        No sori oli nimi väärin mutta asia tais mennä perille toisin kuin sinne joka ei näköjään, vaikka faktoja tutkiikin, niin ymmärrä lukemaansa.

        Eli nyt tarkkana. Tuolta antamastasi netti osoitteesta löytyi lauseet: "..kun työnantaja on tehnyt konkurssin tai tullut maksukyvyttömäksi. Palkkaturvana voidaan maksaa saatavat, jotka työnantaja työsuhteen perusteella on velvollinen työntekijälle suorittamaan." Ja jos ei ymmärrys riittänyt niin selitämpä tässä nyt että ei sen työnantajan tarvitse mitään konkurssia tehdä koska tämä turva pätee ilmankin. Tuo "tulla maksukyvyttömäksi" näet toteutuu samalla kun niitä palkkoja ei makseta.

        Ja kun tätä laajennetaan pidemmälle niin tulee mukaan tilanteet joissa työnantaja maksaa palkasta vain osan (siis liian pientä palkkaa). Tai ei esim maksa ylityökorvauksia yms... koska turva koskee "Saatavia jotka työnantaja työsuhteen perusteella on velvollinen työntekijälle suorittamaan" Joten jos on palkkojen kanssa ongelmia niin palkkaTURVAAN vaan yhteyttä niin siellä hoituu, pitää vaan toimia heti koska ne saatavat pitää ilmoittaa 3 kk sisällä.

        Ja pidetäämpäs sitä suuta pienemmällä jos ei ymmärretä faktoja niiden tutkimisen jälkeen.

        Maksukyvyttömyydellä ja palkkojen maksamatta jättämisellä/liian pienen palkan maksamisella ei VÄLTTÄMÄTI ole mitään tekemistä toistensa kanssa. En siis allekirjoita väitettäsi:

        "Tuo "tulla maksukyvyttömäksi" näet toteutuu samalla kun niitä palkkoja ei makseta."

        Mutta tämä on vain oma tulkintani. Pitänee vielä konsultoida asian tiimoilta paremmin tietäviä.


      • Joops!!!
        höpö höpö kirjoitti:

        Maksukyvyttömyydellä ja palkkojen maksamatta jättämisellä/liian pienen palkan maksamisella ei VÄLTTÄMÄTI ole mitään tekemistä toistensa kanssa. En siis allekirjoita väitettäsi:

        "Tuo "tulla maksukyvyttömäksi" näet toteutuu samalla kun niitä palkkoja ei makseta."

        Mutta tämä on vain oma tulkintani. Pitänee vielä konsultoida asian tiimoilta paremmin tietäviä.

        Kun sitä oikoo ja luulee että kaikki ymmärtää niin aina käy näin että joku tippuu kelkasta mutta tässä pidempi versio.

        Palkka on sellainen kulu työnantajalle jota ei voi valita maksaako vai eikö. Se on työnantajan velvollisuus. Jos työnantaja kuitenkin päättää jostain syystä olla palkkaa maksamatta ei ole muuta mahdollista oletusta kuin se että työnantaja on maksukyvytön. Palkkoja ei voi jättää maksamatta ihan ilkeyttään tai jonkinlaisena voitontavoittelukeinona joten tuo maksukyvyttömyys on ainut selitys mikä kelpaa.

        Palkkaturva maksaa palkan työntekijälle ja veloittaa sen sitten työnantajalta. Yleensä tässä vaiheessa maksukyvyttömyys poistuukin ja rahaa löytyy jos ei niin palkkaturva hakee yhtiön konkurssiin.

        Eli eihän niillä maksamisella ja maksukyvyllä välttämättä olekaan aina tekemistä keskenään mutta jos tilannetta katsotaan palkkaturvan suunnalta niin silloin kyseinen väite pätee.


      • pesäpallomaila

        Eipä noita palkanmaksujen laiminlyöntejä ole mitenkään kriminalisoitu, eli saapi maksaa, tai maksaa kun jaksaa. Tai jos rupeaa kovempaan ääneen kyselemään, voi asiat muuttua "väärinkäsitykseksi" - myös se, että vierailee työnantajan kanssa pesäpalloharjoituksissa voi olla juurikin "väärinkäsitys".


    • ^Diiuli

      Opiskelen matkailualaa ja olin tuossa keväällä lappeenrannassa työssäoppimassa Kaukosen hommissa... Työssäoppimisjakso on palkatonta, majoitus ja ruokailu on järjestettävä firman puolesta. No nämä kaikki hoitui oikein mahtavasti. Työporukka oli mahtava, mutta Teemu ei ollut niin mukava tuttavuus. Pinna aika tiukilla, mutta oli niitä hyviäkin päiviä. Mullakin olisi ollut mahdollisuus päästä kesätöihin niille festareille, mut en kuitenkaan sitten hakenut. Ei ois ollut yöpymismahdollisuuksia ja voin vain kuvitella kuinka tiukilla Teemulla olisi pinna ollut kesällä ku se oli jo keväällä aikamoinen...

      Mutta toi on aika uutta mulle. En olisi uskonut että se ihan noin mahdoton on. Eihän 4e ole paljon mitään!! Miksi te kesätyöntekijät olette alistuneet tuohon, ilmoittakaa nyt hyvänenaika jonnekin!!! Tai puhukaa suoraan Teemulle, vastalauseita kyllä tulee. Mua kohtaan Teemu oli ainakin reilu rahallisesti, vaikka työssäoppiminen olikin palkatonta. Tykkäsin olla töissä siellä, koska hommat olivat just sitä mitä olen hakenutkin. Ja tulen kesälläkin festareille :)

      • b cx bxb

        "Mua kohtaan Teemu oli ainakin reilu rahallisesti, vaikka työssäoppiminen olikin palkatonta."


        Millä tavalla reilu rahallisesti, vaikka työssäoppiminen oli palkatonta?


      • ^Diiuli
        b cx bxb kirjoitti:

        "Mua kohtaan Teemu oli ainakin reilu rahallisesti, vaikka työssäoppiminen olikin palkatonta."


        Millä tavalla reilu rahallisesti, vaikka työssäoppiminen oli palkatonta?

        No vaikka ihan esimerkin vuoksi jouduin lähesjoka päivä tulemaan töihin bussilla sammonlahesta ja keskustaanhan se on 2,50e. Joskus makselin matkoja omasta pussista kun en kerennyt teemulta pyytämään rahaa. Niin sitten sanoin että oon omasta pussista maksellut niin se anto aikalailla ekstraa mulle kuitenkin. Ja vikapäivänä just pyysin oliks se 12e näiden bussimatkojen takia ni se anto 40e käteen ja toivotti hyvää junamatkaa :) lappeenrannasta oulaisiin matka nimittäin maksaaki melkeen 30e. Tätä tarkoitin. Että osaa Teemukin olla reilu.


      • Reilu
        ^Diiuli kirjoitti:

        No vaikka ihan esimerkin vuoksi jouduin lähesjoka päivä tulemaan töihin bussilla sammonlahesta ja keskustaanhan se on 2,50e. Joskus makselin matkoja omasta pussista kun en kerennyt teemulta pyytämään rahaa. Niin sitten sanoin että oon omasta pussista maksellut niin se anto aikalailla ekstraa mulle kuitenkin. Ja vikapäivänä just pyysin oliks se 12e näiden bussimatkojen takia ni se anto 40e käteen ja toivotti hyvää junamatkaa :) lappeenrannasta oulaisiin matka nimittäin maksaaki melkeen 30e. Tätä tarkoitin. Että osaa Teemukin olla reilu.

        Ohhoh,Kaukonen kuuluu varmaan oikein Reilujen Kerhoon,että peräti 40e antoi käteen!Pyytikö kuitin siitä?


      • Jonkunmami

        Tässä yhden työntekijän äiti, tuolla palkalla lähtee töihin ne kenellä ei muutakaan ole ja todellisuudessa nuorelle se 4 euroa tunti on enemmän mitä lomaillessa saa. Toivoisin kyllä, että palkka olisi edes sen minimipalkan verran, mutta enhän minä voi kieltää lastani työskentelemästä!
        Muutenkin kun rahallisesti lakia kierretään aika rankasti. 30 asteen helteessä seisotaan 6 tuntia yhdellä 30 minuutin tauolla, sosiaalisia tiloja ei ole, yleiset vessat on käytössä ja varjossa käydäään mikäli ehtii, missä ehtii!
        Työtunteja saattaa kertyä 9 tai ylikin, illan puolelle mennään rankasti.. ylityötunteja ei tunneta! Käsitykseni mukaan alle 18 vuotias ei saa tehdä kun sen 6 tuntia päivässä, eikä illalla ollenkaan.. mutta no, mikäpä minä olen lastani kieltämään, kun ei minulla ole mahdolisuutta hänelle maksaa sitäkään säälittävää 4 euron tuntipalkkaa!
        Palkkaa tulee kyllä, ei ehkä ihan niin paljon mitä odotettiin, mutta katsotaan nyt festarit loppuun!
        Ensi kesänä yritän kyllä kuulostella vähän parempaa paikkaa lapselleni, astun varpaille tai en, mutta luulenpa kaiken tämän jälkeen, että lapsikin oppii hyvän läksyn.. Työnantajalla on myös velvollisuuksia!
        uskon kuitenkin, että ensi kesäksi on uusi satsi alle 18 vuotiaita jonossa sinne!!!
        Harmi, ja toivon, että tähän joku puuttuisi!..
        Äitiliini


      • sivistysvaltio
        Jonkunmami kirjoitti:

        Tässä yhden työntekijän äiti, tuolla palkalla lähtee töihin ne kenellä ei muutakaan ole ja todellisuudessa nuorelle se 4 euroa tunti on enemmän mitä lomaillessa saa. Toivoisin kyllä, että palkka olisi edes sen minimipalkan verran, mutta enhän minä voi kieltää lastani työskentelemästä!
        Muutenkin kun rahallisesti lakia kierretään aika rankasti. 30 asteen helteessä seisotaan 6 tuntia yhdellä 30 minuutin tauolla, sosiaalisia tiloja ei ole, yleiset vessat on käytössä ja varjossa käydäään mikäli ehtii, missä ehtii!
        Työtunteja saattaa kertyä 9 tai ylikin, illan puolelle mennään rankasti.. ylityötunteja ei tunneta! Käsitykseni mukaan alle 18 vuotias ei saa tehdä kun sen 6 tuntia päivässä, eikä illalla ollenkaan.. mutta no, mikäpä minä olen lastani kieltämään, kun ei minulla ole mahdolisuutta hänelle maksaa sitäkään säälittävää 4 euron tuntipalkkaa!
        Palkkaa tulee kyllä, ei ehkä ihan niin paljon mitä odotettiin, mutta katsotaan nyt festarit loppuun!
        Ensi kesänä yritän kyllä kuulostella vähän parempaa paikkaa lapselleni, astun varpaille tai en, mutta luulenpa kaiken tämän jälkeen, että lapsikin oppii hyvän läksyn.. Työnantajalla on myös velvollisuuksia!
        uskon kuitenkin, että ensi kesäksi on uusi satsi alle 18 vuotiaita jonossa sinne!!!
        Harmi, ja toivon, että tähän joku puuttuisi!..
        Äitiliini

        Jo on kumma kun ei kukaan viranomainen tai nuorten vanhempi puutu kyseisen herran rötöstelyihin.
        olen joskus nähnyt hänen myös huutavan alaisilleen pää punaisena. toivon että paha saisi palkkansa, ja ihmiset LAINMUKAISTA palkkaa!!!


      • nhggg
        sivistysvaltio kirjoitti:

        Jo on kumma kun ei kukaan viranomainen tai nuorten vanhempi puutu kyseisen herran rötöstelyihin.
        olen joskus nähnyt hänen myös huutavan alaisilleen pää punaisena. toivon että paha saisi palkkansa, ja ihmiset LAINMUKAISTA palkkaa!!!

        Tuli tuonne kotisivulle (www.lprf.fi) vähän kritiikkiä työntekijöiden kohtelusta, niin äijä sulki sen keskustelupalstan kirjoittamatta ollenkaan mitään vastinetta. Ei tainnut olla Kaukosella mitään sanottavaa, kun kaikki oli totta.


    • lisa7

      Ko helppoheikki yritti joskus 90-luvulla eduskuntaan. Onneksi sai näpeilleen.

      • mohammed

        totta. yritti pomppolinnojen, makkaranmyynnin ja tykinkin keinolla. Ja lainasi varmaan tavaratelinettään. Se on nykyään jossakin lääkehoidossa.


    • Kokemusta on

      Haha, joo olin, oliskohan ollut juuri tämän ketjun aloittamisaikana tai edellisenä kesänä. En saanut mitään palkkalaskelmaa. Palkka oli varmaan 100 €. Olin töissä varmaan yhteensä viikon tai pari: iltaisin, aikaisin aamulla, pitkiä päiviä ilman mitään ruokataukoja... Illalla kymmeneltä saatettiin laittaa tekstiviesti, että tuletkos aamulla töihin klo 8. No mikä jottei :)

      "Työhaastattelu" oli sellainen, että olin toimistolla päivän tekemässä hommia. Siitä ei tietenkään maksettu :)

      Nyt jo vähän huvittaa, mutta silloin oli aika nihkeää. Itse työ oli varmaan sinällään ihan ok ja teini-ikäiselle sopivaa, mutta kohtelu ylipäätään aivan käsittämän ala-arvoista. Hyi.

    • Tottunut työntekoon!

      Mitä ihme valittajia tämä koko Suomi on pullollaan?

      Nyt on ihan pakko kommentoida. Kaukosella (siis SLT Promotionsilla) usean kesän alaikäisenä työskennelleenä voin sanoa, etten vaihtaisi kokemustani mihinkään. Kyseisten kesätöiden ansiosta olen saanut ponnahduslaudan muihin töihin ja opiskelupaikkohin. Jos ei 4e/h riitä alaikäiselle tuntipalkaksi kesätyöstä, voi katsoa peiliin ja ihmetellä, miksi ei saa kesätöitä. Hyvät vanhemmat ja nuoret: jostain täytyy aloittaa! Teemun "kuri" sai välillä melkein itkemään, mutta se oli erittäin opettavaista. Hommat olivat mitä monipuolisempia ja työporukka oli loistava: välillä maalattiin aitoja, pyöritettiin karusellia, ohjattiin lapsia, tehtiin festarityötä milloin milläkin paikkakunnalla.. Ja välillä päästiin yhteistyökumppanien kanssa mukaviin illanviettoihin. Kyllä kelpasi teinille aivan loistavasti :) Sain Teemulta myös erinomaiset suositukset tulevaan.

      Tiedän, että Suomen lakien mukaan on jokaisen velvollisuus toimia, mutta keneltä se on pois, että nuori saa erittäin hyvää työkokemusta ja jopa pientä veronalaista palkkaa tehdystä työstä? Arvostelut helteessä tehtävästä työstä yms. yms. on aivan naurettavaa. Jokaisella on oikeus käyttää maalaisjärkeä, ja sitä oppi Kaukosen hoivissa! Esim. Jäätelökioskilla oli joskus mielettömän kuuma. Laitoin lapun luukulle ja lähdin jäähdyttelemään itseäni varjoon. Teemulle sanoin, että pidän helletaukoa, kun kysyi, miksi oli lappu luukulla (asiakaspalalute). Totesi, että asia OK. SLT Promotions on paras koulu, jonka olen tähän mennessä käynyt. Ehkä Teemu ei ole maailman esimerkillisin esimies, mutta kyllä sen kanssa tulee toimeen ja ennen kaikkea oppii paljon!

      Kerrottakoon vielä, en ole ollut päivääkään työttömänä elämässäni ja olen ylpeä siitä. Ahkerat tekijät revitään käsistä :) Nyt hissukat ja ylisuojelevat vanhemmat järki käteen ja hakemaan kesätöitä! Ainiin, eihän Teemulla olekaan enää mitä tarjota nuorille, koska tällaisten turhien skandaalien myötä ei yleishyödyllisen virkistystoiminnan pyörittäminen ole enää mahdollista.. Menkää vaan sossunluukulle siis.

    • Näyttöjä kannattaisi

      kerätä jokaisessa mahdollisessa paikassa tulevaa työuraa varten. Vaatimatonkin paikka kertoo että asennetta ja yritystä on ollut. Pieni palkka täytyy alaikäisen ja ammattitaidottoman vaan hyväksyä "luonnonlakina". Ajastaan se korjaantuu. Työnantajana minulla on pääsääntöisesti huonoja kokemuksia nuorista jotka pyrkivät töihin parikymppisinä surkeilla ammattikoulupapereilla ilman minkäänlaista työkokemusta. Ei sellaisista alisuorittajien työsuhteista tullut meidänkään firmassa mitään.

    • Per Saukko

      Annoitko TEEMU Jumalalle myös seksipalveluja

      • onnikka 725

        Juu. Mutta ei päässyt eduskuntaan vaikka makkaraa myytiin.


      • Keko
        onnikka 725 kirjoitti:

        Juu. Mutta ei päässyt eduskuntaan vaikka makkaraa myytiin.

        Juu tiedetään. yritti kokoomuksen ehdokkaana Joensuussa 90-luvulla. Tarjosi pomppulinnaa lapsille ja isille no yrittäkää arvata.


      • omppu519
        Keko kirjoitti:

        Juu tiedetään. yritti kokoomuksen ehdokkaana Joensuussa 90-luvulla. Tarjosi pomppulinnaa lapsille ja isille no yrittäkää arvata.

        Yes. Jakorasiakaan ei auttanut. Surkea vaalitulos. Eivät ihmiset ole niin hölmöjä.


    • Anonyymi

      Haluan sanoa Teemusta sen, että olin 2019 hänellä kesätöissä ja on aivan ihan karsea tyyppi. Huuti työntekijöilleen niin että sain itse paniikkikohtauksen yhdessä tilanteessa ja hän jatkoi vain huutamista. Tämän jälkeen antoi potkut, koska en kestänyt painetta. Loput kesätyöntekijät lähtivät parin viikon sisällä perässä. Ihan armoton charmi äijällä, mutta minkälainen todellinen luonne. En ole koskaan nähnyt moista. Toivon, että joskus hän joutuisi teoistaan vielä vastuuseen.

      • Anonyymi

        Kyseessä siis Teemu Kaukonen.


      • Anonyymi

        Poika samanlainen kuin isänsä. Ei omena kauas puusta putoa. Olin aikoinaan saslikissa kesä duunissa. Tehtiin 12h työpäiviä. Teemun isä ei yhtenäkään päivänä ollut hyvällä tuulella. Sihteeriltä piti tiedustella onko tänään hänellä hyvä päivä että uskaltaa käydä hänen juttusillaan. Harvoin pääsi. Hänellä oli Alko ongelma joka ei ainakaan poistanut pahantuulisuutta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe