AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Megane II vinkkejä muille omistajille

Megane II vinkkejä muille omistajille

30 Vastausta 23 147 Lukukertaa
Vikoja omassa Meganessa (II dCi) sekä vinkkejä huoltoon joissakin asioissa..


1)Ruiskunohjausboksi hajosi, nykyään on takaisinkutsu kampanja jossa ilmeisesti maadoitusta (suojausta?) parannetaan, autoja ei kutsuta takaisin, vain jos käytetään merkkihuollossa vika korjataan normaalin huollon yhteydessä. (ja sekin jos erikseen osaa pyytää, näin täällä meillä)

2)Vinkuvat jarrut, ei ainakaan huollonpuolelta ole löytynyt mitään korjausta, toivottavasti kun nämä kuluu loppuu uusi sarja on hiljaisempi. Mitä lukee täällä niin palojenkaan vaihdolla ei ole ollut vaikutusta. Varmaan jos vaihtaa palojen ostopaikkaa ja merkkiä niin ongelma voisi poistua. Myös monenlaisia aluslevyjä, urien sahaamisia sekä palojen viistämistä ovat kokeilleet ilman onnistumista.

3)Ajovalo polttimon vaihto, osta long-life polttimo itse ja pyydä vaimoa vaihtamaan jos sillä on siro pieni käsi. Onnistuu hyvin sen lokasuojan luukun kautta. Myös isompi kätisenä sen sain vaihdettua kun ensin työnsin käden puoliksi jäähdyttäjän suuntaan ja sitten yläkautta käänsin valopolttimon suuntaa. Jos yritti suoraan laittaa kättä valopolttimon suuntaa siitä pienestä reiästä niin ei onnistunut eikä käsi taipunut.

4)Etuvilkut lakkaa toimimasta, syy ei ole rikkinäinen polttimo vaan kosketushäiriö kannan ja ajovalo umpion välillä. Jotku on saanut korjauksen takuuseen jotku ei. Ei tarvitse irroittaa rengasta ja lokasuojaa kuten huolto väittää vaan yllä olevan kädenpujotus ohjeen mukaan voi itse poistaa ja puhdistaa.

5)Etuistuinten lämmitys toimii vain kun auto on sisältä lämmin eikä koskaan kun auto on kylmä. Korjausta ei kuulemma ole kertoo huolto.

6)Airbag valo + service valo syttyy, syynä isoliitin ovipalkissa, kosketushäiriö, sen lisäksi se uusiutuu jos sitä ei teippaa tai muuten pulttaa peltiin paikoilleen vaan jättää sinne heilumaan.

7)Injection Failure teksti + service valo, 30.000km ja hehku rikki, 40.000km ja loput hehkut rikki... Vaihtaa uudet hehkut ja pitää huolen että vaihdetaan kaikki kerralla ettei vika uusiudu toivottavasti samantien.

8)Räminä tai helinä ääni edessä, tuntuu kuin tulisi hansikaslokerosta etc.. mutta syynä useasti ollut taustapeilin suojamuovi, sinne pahvin palaa alle ja hiljenee.

9)Radion näytöstä puolet haviää kun auton on lämmin tai aurinko paistaa.. Vika edelleen selvitämättä missä kosketus häiriö. Toimii ok kylmällä ilmalla.

10)Takarenkaat kuluu huomattavasti eturenkaita nopeammin. Muualla euroopassa todettu jo aikaa sitten, suomessa ei vielä myönnetä vikaa kun täällä ajetaan osa ajasta talvirenkailla eikä kukaan ole valittanut. Keskieuroopassa syyksi löydetty valmistustoleranssi taka-akselissa jonka vuoksi se on "käyrä". Silti menee valmistajan toleranssiin kun auraukset mitataan. Toisaalta valmistajan aurauskulmat taakse on erittäin väljät, eli näytti mittaus melkein mitä hyvänsä niin menee spekseihin. Ei voi säätää. Jos haluaa vian korjatuksi pitää taka-akseli vaihtaa tai sitten tyytyä ostamaan uusia renkaita. Eniten tätä on todettu 3d ja 5d malleissa 02-03". Nyt oli kirjoittelua että jollekkin olisi suomessa jo vaihdettu uusi taka-akseli.. Seuraan mielenkiinnolla mitä tämän kanssa alkaa tapahtumaan.

11)Takapenkin istuinosan pienet muovikiinnikkeet menee rikki pelkästään jos takapenkillä istuu joku, jossain vaiheessa voi alkaa ihmetyttämään miksi takana istuinosa repsottaa. Ostaa uudet klipsit. (5d)

12)Jarruissa aamulla esim menee poljin pohjaa, syynä jarrutehostin. Menossa takaisinkutsu kampanja, autoja ei kutsuta takaisin, vain jos käytetään merkkihuollossa vika korjataan (tehostin vaihdetaan) normaalin huollon yhteydessä. (ja sekin jos erikseen osaa pyytää) Liekö tämä liittyy myös siihen hätäjarrutuksessa ympäripyörähtimis ilmiöön?

13)Sitten on ruiskuletkuissa ollut myös ongelmia. Hinkaavat jonnekkin. Menossa takaisinkutsu kampanja, autoja ei kutsuta takaisin, vain jos käytetään merkkihuollossa vika korjataan normaalin huollon yhteydessä. (ja sekin jos erikseen osaa pyytää)

14)Vasemmalta etupäästä kuulo lonksetta, ei ilmeisesti vikaa vaan ominaisuus.. Epäilty akkua mutta sekin tuntuu olevan hyvin kiinni. Toivottavasti löytyy vika joskus. Joillakin kolina hävinnyt joustintuen kääntölaakerien vaihdolla. Huollon mukaan kyseessä ollut vain yksittäis tapaus ei kannata edes kokeilla vaihtaa... Jossain taas kun puhutaan jopa tyyppiviasta?

15)Vesi tulee pitkällä viiveellä takalasiin 3d/5d. Takaiskuventtiili letkuun korjaa ongelman ettei vesi pakene letkusta pois. Osa löytyy huoltoasemilta, puukolla letku poikki takaikkunan saumankohdalta missä se on hyvin näkösällä ja liitin väliin. Joissakin huolloissa tehty myös takuuseen.

16)Kuskinpuolen lattiamatto "valuu" polkimien alle ja haittaa ainakin kytkimen käyttöä. Minulle annettiin "pikaliitin" jonka asensin itse. Piikit painetaan lattiamattoon jolloin ne taittuu alle ja lukittuu. Kumimattoon reikä samalle kohdalle ja "pika" liittimellä paikoilleen. Erittäin toimiva ratkaisu.

17)Kulutus ollut yllättävän suuri, mennyt takapakkia edellisiin malleihin verrattuna.. Diesel, keskikulutus 7.4l/100km!!! Ja ilmastointi ollut lähes 90% pois päältä. Maantieajoa 75%. Huollon mukaan ihan normaali kulutus. Eli taitaa bensa mallit mennä kohta vähemmällä?

18)Kuskinpuoleisen takaikkunanmoottori toimii mutta ikkuna pysyy paikoillaan kun sen aukaisee, kun käsin laskee ikkunan alas se menee ja nousee sitten moottorin avustuksella. Ilmeisesti lähetenyt irti jostain kiinnikkeistä eikä painovoima jaksa vetää sitä alas.

19)Lisäjarruvalo ei toimi, ohjekirjan mukaan se pitää käyttää liikkeessä. Pienen vääntelyn ja tuumailun jälkeen totesin että se on parasta. Ei taida irrota ilman rikkimenemistä jos ei tiedä tarkalleen miten se irroitetaan.

Ominaisuuksia:

1)Vakionopeuden säätimen näytöstä saattaa puuttua satunnaisesti nopeuksia kuten 80 ja 104 jne..

2)Kaukovalonkytkimen hitaus kun valot vaihdetaan takaisin lyhyille, loppujen lopuksi monesti erittäin ärsyttävä piirre jos ajaa välillä muilla autoilla.

3)Automaattisissa pyyhkimissä ei "tihku" säädin toimi jos viikseä ei käytetä välillä off asennossa. Samoin jos auton käynnistää ja pyyhkimet jääneet päälle tihkuasentoon ei ne ala toimimaan ennen kuin käytetään off asennossa, mutta takalasin pyyhin kyllä toimii peruuttaessa satoi tai paistoi jos vivun unohtaa automaatti asentoon.

4)Jos käyttää käsijarrua auton liikkuessa saa ESP failure ilmoituksen, se poistuu kun auton käynnistää uudestaan.

5)Alkuperäisen radion automaattinen äänen lisääntyminen vauhdin ja melun kasvaessa toimii joskus, joskus volume jää pysyvästi alas ja edes volume nappäimistä ei tahdo saada sitä kuulumaan. Helpointa kun kytkee sen off asentoon.

Mielestäni auto on siitä huolimatta erittäin hiljainen ja mukava ajaa. Jousitus toimii loistavasti sekä ohjaus on mukava vaikka kuinka sitä jotku on moittineet. Minulle sattui maanantai kappale.. No on ollut joskus ongelmia muissakin merkeissä. Silti vikoja korjailtu ja selvitelty yleensä asiallisesti. Vaikka määrä ehkä on yllättänyt!

Taka-akselista

Moi, omaan 5-oviseen -03 megane hatchbackiin taka-akseli vaihdettiin viime kesänä juuri liian suuren aurauksen takia. Oikea takarengas ehti kulua ulkoreunastaaan lähes sileäksi. Lisäksi auton perä oli liukkailla hermostuneen oloinen suoraankin ajettaessa kuten myös irtosoralla. Takuuseen meni ilman mutinoita. Aurausta oli kakrtaa yli sallitun, tiedä onko rajoja "laajennettu" sen jälkeen.

meganen taka-akselin säätö

auto megane classic 97.
taka-akselin auraukset ja kulkukulma
pielessä ja aina on puhuttu,että ei voi säätää.
wetteri oulu keskitti taka-akselin ja laittoi auraukset kohdalleen.
kyllä kyyti parani ja pystyy ajamaan jo sorateilläkin
hinta pyöränkulmien säätöineen n.200egeä

Vanhako?

Lista tuntuu hurjan pitkältä, kuinka vanha pirssi on? Miten istuinlämmittimet ei toimi kylmällä? Ei kai niitä lämpimässä edes tarvi...

Seuraava

Vieläkö kaikesta huolimatta aiot vaihtaa saman merkkiseen? Itse olen jo luovuttanut ja vaihdoin merkkiä ja "maata". Renaultin laatu on nykyään niin syvällä ettei luulisi olevan muuta tietä kuin ylöspäin. Samaa olen tosin sanonut jo useamman vuoden ajan...

Kokemuksia

Omakohtaisia kokemuksia liittyen seuraaviin kohtiin:
Viat:
2) Vinkuvat jarrut. Itselläni vinkuminen loppui, kun "poltin" jarrut. Maantielle ajelemaan, satanen vauhtia, kolmonen päälle ja kaasu pohjaan. Samaan aikaan jarrulla pidetään vauhti kurissa. Itse ajoin niin pitkään jarrua painaen, että auton sisään tuli selvä jarrun tuoksu. Sitten jarrujen jäähdytys joko ajaen tai pysähtyen johonkin. Jarrujen ollessa näin kuumat pitää välttää voimakkaita jarrutuksia, etteivät levyt mene kieroksi.

16) Liikkuva lattiamatto. Sama vika. Ratkaisuksi löyty Lidlistä todella siistit ja fiksut tekstiilimatot hintaan 6,99/4kpl. Pysyvät todella hyvin paikallaan ja ovat huomattavasti siistimmät kuin alkuperäiset vaaleanharmaat kumimatot.

17) Kulutus. Paljonko autolla on ajettu? Oma 1.6 bensa menee sekalaisessa ajossa (75% taajama, 25% maantie) ilmastointi päälläkin 7,2l/100km. Kulutus on pudonnut kokoajan kilometrien myötä ja kulutuksen putoamista on odotettavissa aina tuonne 15tkm paikkeille asti. Jos autosi on aivan tuore, ei kannata hätiköidä.

Ominaisuudet:
1) Vakionopeudensäätimeen on olemassa korjattu softa, jolloin puuttuvatkin nopeudet löytyvät.

2)Ominaisuus kaikissa autoissa, joissa kaukovalojen kytkentä ei ole perinteinen relekytkentä, vaan aivojen ohjaama toiminta. Makuasioita, mutta mielestäni Meganen viive ei ole vielä häiritsevän pitkä.

3) Ominaisuus, joka suojelee pyyhkijän mekanisimia. Lasiin jäätyneet sulat eivät pääse yllättämään, jos viiksi on jäänyt automaatti-asentoon.

4) Tämä tapahtuu kaikissa ABS:llä ja/tai ESP:llä varustetuissa autoissa. Yhden pyörän lukkiintuminen on ohjausyksilölle vika, jonka seurauksena ko. järjestelmät kytkeytyvät pois käytöstä.

Samoja vikoja täälläkin

Tutultapa kuulostaa osa vioista. Itsellä seuraavia kokemuksia.

Jarrut vinkuivat: vaihdettin takuuseen suosiolla, sen jälkeen ei ole vinkunut, vaihtoivat palat ja asensivat kitinänvaimennuslevyt

Kojelaudassa rämisee: ratin etäisyyssäädön vipu on niin kiero että rämisee sen ympärillä olevia seiniä vasten. Ei kuulemma auta muu kuin vaihto, ei mene takuusen koska mukamas itseaiheutettu.

Taka-akselissa häikkää: Kolinaa ja täristystä nopeissa vauhdeissa sekä kuopissa. Huoltoa odotellessa...

Vakionopeudensäätimestä puuttuu nopeuksia: mm 80km/h puuttuu, hyppää suoraan 78->82km/h. Tämä ei ainakaan ensihuollossa korjautunut. En tosin maininnut asiasta.

Muuten oikeen näpsäkkä auto, tosin itsellä ei ole kauheasti kokemusta muiden merkkisistä uusista autoista. Oletan silti ostaessani uuden auton että kaikki toimii ja kolinat sun muut vanhan auton onglemat jotenkin saisi vältettyä.

lisäys

niin tosiaan kyseessä 1.6 sedan vm. 2004

Heh:)

"Vakionopeudensäätimestä puuttuu nopeuksia: mm 80km/h puuttuu, hyppää suoraan 78->82km/h. Tämä ei ainakaan ensihuollossa korjautunut. En tosin maininnut asiasta"

Eihän nyt sentään itsestään korjautuvia vikoja ole.. Korjaantuu kyllä jos otat asian huollossa esille.

Niinkö

Jos kerran softapäivitys auttaa, niin ihmeessä huolloissa ei tehdä päivityksiä pyytämättä. Kai nykyään sentään tiedetään mitkä versiot on käytössä ja mikä on viimeisin ja korjattu. Näinhän se olla pitäisi, sitä kutsutaan palveluksi ja laaduksi.

Softapäivitys

Tulin juuri (taas kerran)korjaamolta Megane II:n vikojen vuoksi. Työn vastaanotosta kerrottiin, ettei ole olemassa mitään softapäivitystä, joka korjaisi vakionopeussäätimen puuttuvat lukemat. Mistä tämä tieto on peräisin? Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

Puuttuvat nopeudet

Sama juttu, huollossa sanottiin ettei ole olemassa päivitystä joka korjaisi nuo puuttuvat nopeudet. Ilmeisesti "saattaa" olla joskus tulossa, mutta ainakaan tällä hetkellä korjauskeinoa ei ole.

Omat kokemukset..

Autoni:Megane II farmari -04 Dci aj.49tkm
Omat kokemukseni ko. ongelmista:
2. Palat vaihdettiin kerran valitettuani aiheesta, ei vaikutusta. Toisella kerralla vaihdettiin kitinänvaimennuslevyt ja toisenlaiset palat,jonka jälkeen ei ongelmia
3. Ahtaat paikat, polttimo täytyy vaihtaa sokkona. Opettelun jälkeen vie noin 2min/polttimo.
8. Räminää kuuluu jostain hanskalokeron tienoilta. En ole vielä perehtynyt asiaan.
10. Renkaat kuluneet tasaisesti, tietenkin eturenkaat hieman enemmän. Merkki Dunlop
15. Vesi tulee viiveellä takalasiin, ilmeisesti ominaisuus.
16. Matoissa tuli piikit mukana autoa ostettaessa, ei ongelmia. Kangasmatot siis. Kuluvat tosi nopeasti, halpaa materiaalia.
17. Keskikulutus 5,1 koko 49tkm taipaleella. Kesällä 4,5-4,9 maantieajolla, automaatti-ilmastointi
Ominaisuudet:
1. Lukemia puuttuu vakkarista, ei toimenpiteitä huollossa
2. Kytkentä toimii normaalin nopeasti, ei ongelmia
(Kaukovalokytkin)
3. Kuuluu asiaan. Asiasta mainitaan ohjekirjassakin. Takalasin automaattinen pyyhintä perseestä talvella..
4. Esp ei reagoi käsijarrun käyttöön.
5. Radiosta ei joskus kuulu mitään, vaikka lisää volumia. Kun käyttää mutea/pausea, ääni palaa.. Esiintyy harvoin.

Mielipiteenä sanoisin, että autossa on lukuisia hyviä puolia, kuten ajettavuus, tilat, hiljaisuus jne, mutta esim. sisustan viimeistelyyn pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Toivottavasti näihin asioihin ja luotettavuuteen panostetaan enemmän tulevaisuudessa. Josko facelift-meganessa olis asiat kohdallaan..

Kaukovalokytkimestä

Se vaatii hieman erilaista ajattelua, mutta yleensä vaihto lyhyille ei tule yllätyksenä vaan sen näkee jo vähän aiemmin. Tällöin voi vetää vivun valmiiksi taakse ja kun sen vapauttaa, valot vaihtuvat juuri halutulla hetkellä. Suomalaisilla on muutenkin ärsyttävänä tapana vaihtaa lyhyille jo heti kun vastaantulijan valot näkyvät vaikka oltaisiin sitten 2 km suoran vastakkaisissa päissä - ja jos (kun) itse ei heti vaihda, niin ollaan aika hätäisesti vilkuttamassa pitkiä.

noista vain kolme omassa

2004 mallin 1.6 bensafarkussa siis.

Vinkuvia jarruja ja takalasin pissapojan viivettä en oikein pidä vikoina vaan ominaisuuksina jotka kuitenkin saa "korjattua" jos niistä ei pidä.

Paikallinen Bilia vaihtoi mukisematta 10tkm ensihuollossa palat, kitinänvaimennuslaatat ja vielä puolet jarrusatulaa mikä lopetti vinkumisen ja pehmensi samalla turhankin äkäisesti ottavia jarruja mukavammaksi käyttää ruuhka-ajossa.

Sen sijaan takalasin pissapojan takaiskuventtiilistä itkettiin oikein urakalla. Ei kuulemma koskaan ole yhdessäkääna Meganessa kukaan valittanut puolen minuutin viiveestä jonka pyyhkijä tahkoaa kuivaa takalasia.

Yllättäen hyllystä kuitenkin löytyi trukkilavallinen takaiskuventtiilejä jollainen osattiin jopa laittaa paikallekin kun ilmoitin että sellaisen muuten pistätte koska niitä on laitettu jopa Bilioissa kaikkiin meganeihin jo kahden vuode ajan... Nyt vettä tulee heti eikä viidestoista päivä. Hakkaa vaan sitä huollon vastaanottajaa halolla päähän kunnes rupeaa tapahtumaan!

Mutta sitten se nitisevä taustapeilin kotelo jonka sauma harittaa aivan silminnähden. Vaikka erikseen mainitsin asiasta ja se kirjattiin huoltomääräykseen, oli laskussa ainoastaan 18€ !!!! lasku koeajosta jolla huoltomies oli todennut että narinaa ei kuulu eikä mitään tarvitse tehdä,

Voi perkele että kahden volvon valohoidosta ennen tätä maksaneena pitkin ostaa auto vielä samasta liikkeestä. No painoin sauman kohdalleen ja lukitsin sen parilla pisaralla kuumaliimaa eikä narise enää. Hintaa korjaukselle tuli melkein 5 senttiä ja aikaakin kului 2 minuuttia. Mitenkähän saisi karhuttua takaisin sen 18€ Bilian ns. "korjauksesta"

Scenic

Itsellä on Scenic II mutta samoja osia/asioita löytyy. Kommentoin tähän viimeiseen vaan.

Jarrut
Ensihuollossa vaihtoivat mukisematta jarrupalat ja kitinänvaimennuslevyt joka pyörään. Kitinä loppui saman tien eikä ole palannut. Valitukseni kyllä koski "narskutusta" pysähtyessä/lähtiessä, automaattisen käsijarrun irroittaessa ym. Narskutus tuli viikon päästä takaisin. Mutta niin narskuttaa naapurin Lexuskin.

Takalasi
Monet skeenikot ovat valittaneet samaa. Itsellä menee 1,5 pyyhkäisyä kunnes vesi tulee. Sekunneissa saman verran. Onhan se etulasiin verrattuna paljon, muttei liene vika?

Taustapeili
Taustapeilissä on iso kotelo kun on valokennoa eteen (automaattipyyhin) ja taakse (himmennin). Systeemin kotelot ulottuu kattoverhoiluun asti. En ole huomannut että kotelo harittaisi tai natkuttaisi.

Takapyörien auraus
Britanniassa on todettu nimenomaan 17" (lisävaruste) cDi -malleissa virheitä takapyörien aurauksissa. Taka-akseli ei ole säädettävissä, vaan se on vaihdettava kokonaan. Selvästi markkinoilla on ollut virheellinen erä akseleita. Tehtaan speksit eivät tosiaan ole hehtaarispeksit, kuten ensimmäinen kirjoittaja väitti. Takapyörien auraus pitää olla välillä 0,15...0,40 astetta. Etupyörissä on haritus kuten etuvetoisissa kuuluukin. Ohjearvot ovat -0,15....0,00 astetta.

Suomen renkaanvaihtorumba ei suinkaan "peitä" ongelmaa kuten ensimmäinen kirjoittaja väittää vaan pikemminkin päinvastoin: autoilija tulee vuosittain väkisinkin tarkistaneeksi renkaidensa kunnon kaksilla eri renkailla.

Lopuksi otan osaa siihen Bilian sinulta perimään katalaan 18 euron lisämaksuun, josta saimme lukea jo viime talvena. Muistathan taas ottaa asian esille, vaikka jo ensi syksynä :-D Keksitään yhdessä joku sopiva aihe! (pst.. Bilialla on Joulun alla pitkään ilmaiset piparit/glögit huoltopuolella. Käy koko suvun kanssa haukkaamassa niiden piikkiin oikein kunnon satsit...)

heh

Kuinka 17" pyörät (lisävaruste) voi vaikuttaa takapyörien auraukseen??? Olisiko vika ollut pois jos olisi tyytynyt alkuperäisiin 16" vanteisiin?

No onneksi meillä on neroja joukossa kuten Mja niin saadaan välillä kunnolla nauraa ;-)

Ilmeisesti olet viettänyt joulunalukset biliassa auto huollattaen sekä glögiä juoden kun nuin tarkkaan tiedät siis jos et ole henkilökuntaa.

Hauskoja hetkiä sinulle siellä bilian huollossa..

Me muut kun haluaisimme ajaa autoilla (tai edes renaultilla), mutta jos ainut sosiaalinen elämä on monille se bilian huoltopiste tai internet kotona niin mikä siinä. Ei tarvitse ostaa taas kallistumassa olevaa bensaa.

Typerää huumoria

Arvoisa herra tai rouva Kuis. Sinun ei kannata tyrkyttää huumoriasi tänne, koska sitä ei ole. Enkä edes kirjoittanut sinulle. Jos sisälukutaito kuuluu ominaisuuksiisi, niin luepa kirjoitukseni uudelleen. Siinä kerrotaan selvästi että eräässä brittiläisessä keskusteluryhmässä on kerrottu (itse asiassa ainakin puoli vuotta) että nimenomaan 17" originaalirengastuksella varustetuoilla Meganeilla on esiintynyt huolestuttavan paljon viallisia taka-akseleita. Miksi juuri näin on, sitä en tiedä. Taka-akselin auraus on ollut poskellaan eikä sitä voi edes säätää. Samaa on esiintynyt Suomessakin, kuten tässä ketjussa kerrotaan

Seuraavalla kerralla voit esittää viisauksiasi suoraan Parker's keskusteluryhmään. Kun lopetin ryhmän seuraamisen, oli pelkästään Megane-vikaketju jo 20 sivun mittainen. Nyt ketjua näkyy olevan jo 31 sivua, postauksiakin yli 1200 kpl. Hyvää iltalukemista vaan!
http://forum.parkers.co.uk/forum.asp?FORUM_ID=8

Megane II hyytyi

Omistan Megane II 1.6 vm 2003, ensimmäisiä siis uudella korimallilla joita tuotiin Suomeen. Auto on pelannut kuin unelma, tosin noita pikkuvikoja ollut mitä muillakin ollut...kunnes...

Perjantaina autosta katosi vedot, hakkasi tyhjäkäynnillä, bensa haisi ulkopuolella ja kulutus n. 20 l / 100km. Ilmeisesti ei käy kaikilla pytyillä. Piti tämäkin päivä nähdä, hinaaja paikalle ja roudata pari sataa kilsaa korjaamolle.

Liittyneeköhän tuo ruiskuboksiin?
katalysaattoriin?
puolan tms. toimintaan?

Oisko kenelläkään kokemusta asiasta?
Autolla on ajettu vain 30 tkm... 2,3 vuotta vanha, eli takuu ei olisi enää voimassa (prkl). Tosin pitäisi tuollainen vielä saada takuuseen. Onneksi oli tiepalvelu, joka toimi 100% kiitettävästi.

Sytyspuola palanut

Todennäköisesti puola mennyt.

Hattuhylly

Kommentteja II dCi -vikalistaan:

Olenko ainoa, jolla hattuhylly irtoaa _aina_ kun takakontin avaa? Narut siis kiskaisevat hattuhyllyn irti kiinnikeistään ja hylly pitää aina (kun viitsii) loksauttaa takaisin kiinnikkeisiinsä.

Joku kitinänvaimennussarja asennettiin jarruihin ensihuollossa. Apukuskin paikalle pyysin myös kitinänvaimennussarjaa, mutta sellaista ei ollut :(

Vakionopeudensäätimen puuttuviin lukemiin ei kuulemma ole korjausta (Bilian mukaan).

Ruuhkassa ajaessa ja paljon kytkimen kanssa pelaillessa välillä kytkin alkaa ottamaan kiinni heti alhaalla (jos ykkösen on onnistunut saamaan silmään, samaan aikaan siis laatikko on jotenkin epäsynkassa(?) ja saa tosiaan runnoa vaihteita, jotta saa taas jonkun toimimaan). Tosin pari rauhallista kytkimenpainallusta on elegantimpi ja toimivampi ratkaisu tähän.

Takalasinpyyhin lakkaa toimimasta aina silloin tällöin (auton uudelleenkäynnistys tai sulakkeen irtirepäiseminen korjaa tuon). Bilia ei pysty toistamaan ongelmaa, joten eipä tarvitse peruutuspeiliin kurkkia koiranilmalla.

Outo, hieman pistävä tuoksu 70% kylmäkäynnistyskerroilla (vaikka ollut lohkolämmitin päällä). Lemu häviää varsin pian käynnistymisen jälkeen. Bilian halli on lämmin, joten jäi korjaamatta.

Mutta näin yleisesti olen kyllä tyytyväinen ko. autoon. Dieseliä menee tällä hetkellä 4.3l/100km (80% moottoritieajoa), pelkästään tuon takia kestää näitä pikkuvikoja. Kesällä (ja varmaankin nyt taas pakkasilla) kulutus oli lähempänä viittä satasella, riippuen varmaankin kesärajoituksista.

jeeje

itellä on -99 dti scenic ja mittarissa 290 eikä oo mitää vaivaa ollunna.. aijai

Provoiletko?

Ittelläni ensimmäisen korimallin porrasperäinen Megane ja siinä ei ole vielä ollut mielestäni mitään valtavan isoa vikaa. Ehkä takajarrut pitäisi rempata, mutta rummut ja ne voi ittekin fiksata. Mutta tämä kaikki voi olla tyyntä myrskyn yllä, kun näin vanhalla autolla on ajettu melko vähän eli 160 tkm. Elikkä use it, abuse it, lose it.

Megane II vinkkejä muille omistajille

Oliko meganessa minkäänlaisia oireita ennen ruisku boksin hajoamista?

Onko tietoa sinulla tai jollain onko viisioviseen meganeen saatavilla lisälokasuojia, ja jos on mistä ja minkähän hintaiset mahtavat olla?

missä sijaitsee?

>>Airbag valo + service valo syttyy, syynä isoliitin ovipalkissa.
--Siis mistä tuo löytyy? Mitä pitää tehdä, että pääsee tuollaiseen palkkiin käsiksi?

Yleensä syynä on

Kuljettajan penkin alla olevassa liittimessä. Helppo homma korjata.
Jos ikkunat aukeava "itsestään",eivätkä mene sen jälkeen kiinni,niin syynä on tod.näk ikkunan kannattimen rikkoontuminen. Jos merkkiliikkeestä kyselet ko. remontin hinta on vähintään 500€. Vaihtavat koko ikkunan sulku-/aukaisu-moottorin (autot joissa sähköiset lasinnostimet), vaikka vika on pelkästään ikkunan kannattimissa..HUOM. Bilian verkkokaupasta saa ko. ikkunan kannattimia ja maksavat yhteensä n.20€ (4kpl ikkunan kannattimia. Jokaiseen ikkunaan 1kpl)...Kannattimien vaihto onnistuu kotikonstein.. Alkuperäiset kannattimet ovat muovia...Uusiin kannattimiin on valettua metallia tms. kannattimen sisään, joten kestävät myös
2007 malli 1.6

Airbag valo ja huoltovalo , valittaa "passenger airbag off" , vaikka kytketty kylläkin päälle... syttyi yllättäen kun kauppareissulta lähdettiin kotia kohti.? Mikähän tuo palkkihomma on? Nitkuttelin kyllä nuita penkin alla olevia johtoja mutta se ei auttanut...
oisko sen kytkimen liitin monasti irtoaa kun vaihetaan raitisilma suodatin
Renault megane 2004 farkku. Käänsin oikealle. Ratista rupesi kuulumaan rutinaa ja sitten naksahdus. Sitten syttyi airbag valo ja service valo... Osaako joku kertoa mikä meni rikki?
Airbagin kierrekaapeli ilmeisesti napsahti poikki. Renault foorumilla on hyviä ohjeita korjaukseen. Todennäköisesti joutuu ostamaan uuden "viiksi"asetelman, kustantaa 200-300 e. Helppo homma vaihtaa itsekin tuon Renault-foorumin ohjeilla.
 /   /  /  /  /  / Megane II vinkkejä muille omistajille

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta