Olenko liian lihava?!

*Lihava*

Painan 57kg, ja olen 158,5cm. Olen mielestäni hiukan lihava, mutta en kavereiden mielestä. Haluan nyt teidän mielipiteenne!

32

3980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot vähän normaalin yläpulella......

    • .....................

      Mitä pitäisi sanoa..? Ei mittojen perusteella voi päätellä mitään. Riippuu paljon raajojen pituudesta, luiden tiheydestä jne. Eiköhän peilistä saa vähän luotettavamman tuomion kuin joltain kasvottomilta ihmisiltä netissä ..

    • terkkari

      kyllä olet lihava, painoindeksisi on yli normaalinpainon et kuitenkaan ole mikään hirvittävän ylipainoinen!!Älä missään nimessä laihduta, ala syömään monipuolisesti hedelmiä,kasviksia, ja rasvattomia tuotteita
      ja liiku esim. nyt kun kesä tulee voisit alkaa harrastamaan jotain lajia esim.rullaluistelua,
      pyörilyä,pallon pelaamista jne...hyvää kesää kaikille!

    • ETOO

      terkkari oli kai laskenu väärin sun indeksin joten et oo lihava vaan normaalipainoinen riippuu luiden painosta ym.....

    • HALOO!!

      säälittää nää tyypit, jotka ei osaa edes painoindeksiä laskea... se nimittäin on sulla n. 22,7 eli pyöristettynä 23 ja normaalipainon yläraja on 25!!! eli et TODELLAKAAN ole grammaakaan yli normaalipainon, voisit painaa vielä enemmänkin ja oisit silti normaalipainoinen. lukuja ei tietysti kannata orjallisesti tuijottaa, mutta tuskin näytätkään lihavalta, kun et sitä mittojesi mukaan ole. :-)

      vituttaa tollaset "terkkarit", jotka lietsoo tarpeetonta laihdutushysteriaa latelemalla jotain ihme lukuja "yli"painosta.

    • Niina

      Moi! Musta sä et ole yhtään liian lihava eikä sun kannattais laihduttaa!!! Minusta minun tarvitsisi laihduttaa, mutta kaverit on sitä mieltä ettei todellakaan! Haluaisin pyykkilauta vatsan, mutta se on varmaan vain unelma...! Mä oon 147cm ja painan 35kg...! - Niina -
      Ps: Ole mikä olet niin mäkin yritän ajatella...

    • et

      Lyhyesti ja ytimekkäästi:et!

      • Terkkarin tytär

        Ärsyttäviä olette te terkkarin mollaajat!Näkemättä ihmistä *pyöristetty* painoindeksi 23 on todellakin periaatteessa normaali,mutta jos kys.paino ei muodostu enemmälti LIHAKSISTA kuin läskistä,on se todellakin liikaa.

        Tiedän kyllä mistä puhun---olen kuntourheilija & painoindeksin ylälukemat ovat normaaleja,hoikan ihmisen lukemia kun kyseessä on lihaksikas,ainakin jossain määrin paljon urheilua harrastava ihminen!

        Joten jos indeksi on 23 & luusto on normaali(eikä ns.vahvaluustoinen ihminen) & henkilö ei harrasta minkäänlaista liikuntaa,vaan paino muodostuu enimmälti läskistä , on henkilö todennäköisesti *suuri* & näyttää lihavalta vaikkeivat luvut niin keroisikaan!

        Mutta anyway;peilistä näkee totuuden.& :) kesänalkua kaikille & aurinkoa elämään!


    • neitonen

      oon samaa mieltä kuin "haloo" että sulla ei oo mitään tarvetta varsinaiselle laihdutukselle. Nykyaikana kaikille annetaan sellanen kuva et naisten kuuluu olla normaalipainon alarajoilla et jollekki tai johonki kelpaa...Kyllä sitä itse tuntee jos on jotai tarvetta laihdutukselle. Itselläni se tuli eteen kun terkkari ilmoitti että jos ei paino lähde alaspäin niin todennäköistä et sairastun verenpainetautiin, mitä on suvussaki.Kahden vuoden sisällä on lähtenyt nyt n.30 kiloa ja kaikki siis pikkuhiljaa. Pikakuureista ei ole mitään apua jos halutaan pysyviä tuloksia, eli ne kannattaa unohtaa heti:)Mutta tsemppiä kaikille painonsa kanssa kamppaileville,pitäkää kiinni tavoitteistanne mutta arvostaa itteenne sellasina ku ootte,kaikkia ei tarvitse osata miellyttää:)

      • HÄH!!

        Jos henkilö, jonka painoindeksi on 23, on "läski", niin HUH HUH!!
        Mistä ihmeestä tämä laihuutta ihannoiva yhteiskunta on oikein saanut alkunsa??? Vielä 50-luvulla ihannenaisen mitat olivat paljon suopeammat. Ajatelkaa vaikka yhtä maailman kauneimmaksi sanotuista naisista, Marilyn Monroesta, jonka mitat olivat 160cm ja 60kg!
        Sanoisin nykypäivänkin naiselle, että ne ovat sopusuhtaiset ja naiselliset mitat. Tietysti paino ja indeksit ovat myös yksilöllisiä. Eri henkilöt voivat olla aivan eri näköisiä, vaikka he olisivat saman pituisia ja painoisia.
        Nämä kuntosalifiikit taas bodaa itseään liiaksikin, kyllähän lihas on hyvä asia, mutta ei liian kanssa. Mun mielestä vasta oksettavaa onkin nähdä joku viimeiseen asti bodattu mimmi, joka pelkää niin paljon selluliittia,että on mielummin enemmän miehen kuin naisen näköinen.
        Mielummin vaikka vähän selluliittia, kuin sellainen lihaskasa.
        Painoindeksi 23 ei myöskään ole mikään "indeksin ylärajoilla" oleva luku! Voi haloo teitä, tuntuu että tällä palstalla keskustelee vain jotkut teinitytöt??


    • HALOO! :n kannattaja

      Niinpä niin.. ...

      Nimimerkki "HALOO!" ei ole oikeassa vaan jotain vielä enemmän
      kuin oikeassa, joten
      ET TODELLAKAAN ole lihava.
      Minun jos jonkun tässä pitäisi
      laihduttaa aika reippaastikin kiloja pois, koska olen 160cm pitkä ja kaiken
      kukkuraksi painan 65kg !!!!!!!

      Ja sen aion sanoa vielä tuolle terkkarille, että kannattaisiko se ykkösluokka
      ainakin käydä loppuun ennen kuin rupeaa viisastelemaan jostain painoindeksistä, jota ei edes osaa laskea !

    • strawberry46m

      Hei olen Kuopiosta ja minulla on samanlainen tunne lihavuudesta. Itse en kuitenkaan kiinnitä huomiota muuhun kuin rasvaan ja painoon iltaisin. Sekä 3 lasilliseen vettä iltapaln jälkeen. Esim. Tänäiltana painan 104.3 kg ja huomenna painan 104.1kg. Suunta on selvästi alaspäin. Vaiin suunta on merkitsevä tekijä laihdutuksessa. Samalla oppii miten paino säilyy ennellaan. Markku 46

    • olenko läski

      olen 16 vuotias, painan 48-49kg ja olen n. 162 cm
      mielestäni painan aivan liikaa ja olisi kiva tietää teidän mielipiteenne

      • teini3

        Moi! minusta olet vähän liian laiha!!


      • jjjjiiiiöööööppåååååå:)

        Mun kaveri on 11.v ja 49kg ja terkkari sano et se on normaalia oot alipainonen


    • Luuranko

      Tuon mittaisen pitäisi nykymittapuun mukaan painaa korkeintaan 19 kg. Muuten et kelpaa mihinkään.

    • Läski!

      moi! olen 1w tyttö olen 167cm pitkä ja painan 66kg olenko liian painava :'(

      • huoh.

        Yksivuotiaaksi olet valtavan kokoinen, ja on myös ällistyttävää, että osaat jo kirjoittaa. Auttoivatko isi ja äiti? He varmaan osaavat myös viedä sinut erikoislääkärin vastaanotolle.

        Aikuiselle naiselle nuo mitat olisivat ihan normaalit.


    • weqerr

      No et varmastikkaan ylipainoinen ole, mutta jos et koe oloasi mukavaksi nykyisessä painossa, niin ei varmasti mitään pahaa tapahdu kun muutat ruokavaliota terveempään suuntaan ja alat liikkua enemmän. Älä ota mitään sen kummempaa painotavoitetta, vaan ala yksinkertaisesti pikkuhiljaa muuttaa elämäntapojasi parempaan suuntaan. Siinä sivussa usein saattaa tippuakkin pari kiloa, ja olo parantua.

      Jos jotain standardia haluat, niin voit mitata vyötärönympäryksesi (hoks ei navan kohdalta, vaan kapein kohta keskivartalossa, kylkiluiden alapuolelta). MIkäli ympärys on suurempi kuin 80cm, on sinulla todennäköisesti kertynyt rasvaa juuri sinne minne sen on epäterveellisintä kertyä. Silloin voisi ollakin jo paikallaan laihduttaminen, mutta silloinkin kannattaa tarkkailla edistymistään mieluummin sentein kuin kiloin.

    • Olenko läski?

      Moikka kaikki;) No mulla olisi yksi kysymys. Olenko liian lihava jos olen 152cm ja 46 kg painava? Olenko liian lihava? Auttakaa kaikki!

    • ...

      Olen juuri saman pituinen ja saman painoine ja haluaisin laihduttaa hieman, kavereideni mielestä en ole liian lihava mutta tuo pömppis alkaa pikkuhiljaa ärsyttää..

    • mursuminä

      oon 162,3cm pitkä ja painan sen 56-57kg.... miust oon yli painone. mut en näytä lihavaltaku jaloista, koska harrastan ratsastusta... mut.... :D joo en haluu kehuskella koksa haluaisin olla pienempi ): mut mitä työ ootte mielt..¨
      Lääkäri lohdutti vaa näil saoil: Siulla on paljon lihasta ja vahvat luut. et oo ollekaa lihava. En oo välttis lihava mut yli painonen ):::

      • Älä kysy, tutki itse

        Mitä sillä on merkitystä, oletko painava, jos et ole lihava vaan lihaksikas? Olisit onnellinen. Lihakset polttavat energiaa ja niin vältyt lihomiselta vastakin.

        Painoindeksi on suuntaa antava tapa arvioida painoa. Lasten ja aikuisten indeksit eivöt ole vertailukelpoisia. Lasten painoindeksin määrittelemiseski pitää tietää myös sukupuoli ja ikä kuukuden tarkkuudella. Katso itse oma indeksiisi ja lue vastaukseni Lololle.

        http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille


      • moi:)
        Älä kysy, tutki itse kirjoitti:

        Mitä sillä on merkitystä, oletko painava, jos et ole lihava vaan lihaksikas? Olisit onnellinen. Lihakset polttavat energiaa ja niin vältyt lihomiselta vastakin.

        Painoindeksi on suuntaa antava tapa arvioida painoa. Lasten ja aikuisten indeksit eivöt ole vertailukelpoisia. Lasten painoindeksin määrittelemiseski pitää tietää myös sukupuoli ja ikä kuukuden tarkkuudella. Katso itse oma indeksiisi ja lue vastaukseni Lololle.

        http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

        Mää oon kohta 13w pituuteni on 160cm ja painan 40kiloa olenko liian lihava???


    • Lololo

      Olen 14 22kk päästä 15 ja pituus on 158, paino on 59.6. Olenko painava?

      • Älä kysy, tutki itse

        Painoindeksin mukaan olet normaalipainoinen, mutta nippa nappa.
        Katso itse:
        http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

        Painoindeksi on vain suuntaa antava tapa arvioida, onko kehossa liikaa rasvaa. Jos olet aikaisin kehittynyt rintava ja lanteikas tyttö tai olet urheilija ja lihaksikas, sinulla ei olisi liikaa läskiä, vaikka painaisit enemmän ja indeksin mukaan sinulla olisi jokunen kilo ylipainoa. Vastaavasti, jos mahaasi on kertynyt löysää läskiä ja vyötärön mitta on sama kuin lantion, voit olla jo "liikaa rasvoittunut", vaikka indeksin mukaan normaalipainoinen. Painava ja lihava eivät merkitse samaa. Lihaksikas voi olla painava olematta lihava.

        Teinit, älkää kyselkö netissä, oletteko ylipainoisia vai ei, vaan katsokaa oma painoindeksinne netistä ja katsokaa peiliin. Sieltä saatte luotettavammat vastaukset kuin tältä palstalta.


      • moi:)

        ET ole!!


    • 564646

      Aloittaja on normaali, hän on ylipainoinen vasta 62-kiloisena, eli ei se nyt ihan nippanappakaan vielä ole. :P

    • Pou

      Olkaa onnellisia läskeistänne. Ei ylipitkänä laihana lautanakaan oo kivaa. Oon muuten melko nätti kasvoista mutta mulla ei oo mitään muotoja luut näkyy kaikkialla ja se on tosi ällöttävää kaikkien mielestä..

    • Anonyymi

      Riippuu ihan kuin pitkät raajat ja miten paino jakautuu sun kroppa mut mun mielestä et oo llihava vaan ihan normi painoinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe