Uimahyppy

Sonja

Uimahyppy ei kuulu uintiin, mutta aika lähellä on...

Harrastaako kukaan tätä ihanaa lajia? Selkäongelmaisille en suosittele, mutta jos pidätte akrobatiasta, uimisesta, sukeltamisesta jne., on tämä oikea laji.

22

4306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastanut

      Joo, on todella ihana laji.. Paras mitä oon koskaan harrastanut.. -kaikkea on tullut kokeiltua, mutta tää vei ehdottomasti sydämen.. Kovinkaan hyvä en ole, mutta se ei menoa haittaa (..paitsi joskus)
      Hyppäätkö jossain seurassa? Missä?

      • Mc

        Mä oon 13w ja tykkään uimahyppiä, se on kivaa ja siinä voi rikkoa rajoja. Olen hypänny 7,5 ja sitten 1 voltin ja pääeellä ja 3 pääeellä


      • Sonja

        Hyppään Tiiroissa.


      • Sonja
        Mc kirjoitti:

        Mä oon 13w ja tykkään uimahyppiä, se on kivaa ja siinä voi rikkoa rajoja. Olen hypänny 7,5 ja sitten 1 voltin ja pääeellä ja 3 pääeellä

        Mun hyppyihin kuuluu tällä hetkellä...

        Metristä:

        - Eteenpäin 1,5 volttia kerien
        - Taaksepäinhyppy kerien
        - Ulospäinhyppy kerien
        - Sisäänpäinhyppy kerien

        Kolmosesta (en ole ehtinyt pitkiin aikoihiin siellä harjoittelemaan kunnolla):

        - Pääedellähyppy kerien
        - Eteenpäin 1,5 volttia kerien kupliin
        - Soisäänpäinhyppy kerien

        Vitosesta:

        - Jalat edellä eteen- ja taaksepäin ( kerien ja taittaen eteenpäin)
        - Taittokaato

        Olen harrastanut nyt noin 3 vuotta.


      • pelkuri

        Voi elämä! miten te voitte tulla sieltä alas... Mä olisin saanu priimusmaisterin merkin suoritetuks, mut hypyissä tökkii... En kertakaikkiaan uskalla tulla kolmosesta pää edellä ja volttia mulle ei oo koskaan edes opetettu... oisko neuvoja?


      • Sonja
        pelkuri kirjoitti:

        Voi elämä! miten te voitte tulla sieltä alas... Mä olisin saanu priimusmaisterin merkin suoritetuks, mut hypyissä tökkii... En kertakaikkiaan uskalla tulla kolmosesta pää edellä ja volttia mulle ei oo koskaan edes opetettu... oisko neuvoja?

        Siis minkä merkin? Jouk uintimerkki?

        Oletko jossain seurassa? Jos uimahyppy kiinnostaa, niin kannattaa ihmeessä liityä johonkin seuraan.

        Jokaista on varmasti alussa pelottanut, kuten minuakin. Ennen kolmonenkin tuntui minulle niin taaavattoman korkealta, mutta nyt se "ei ole enää mitään".

        Ei vitonenkaan ole niin pelottava, kuten aloittelijana. Tosin minulla välillä krova tärähtää siinä kipeästi, mutta ei kai ole yleinen ongelma? En ole ainakaan koskaan kuullut.

        Kolmosessa pääedellä hypätessä (riippuu tyylistä, miten lähtee) pitää muistaa pysyä vain tiukkana. Jos lähtee epämääräisesti vain hortoilemaan alas, mäsähtää selälleen tai vähintään reidet mäiskähtävät kipeästi.

        Kerävoltti on suht' helppo. Lähdet vain ylöspäin laudasta, otat tiukan kerän ja ponkaset itsesi suoraksi niin, että tulet jalat edellä veteen.


      • Härveliläinen
        Sonja kirjoitti:

        Hyppään Tiiroissa.

        Uimahyppy on paras harrastus, mitä mulla on koskaan ollu. Sitä parempaa ei oo olemassakaan.
        Se on mun koko elämä.
        Oon kilpaillu 2 kertaa Finn Cupin alottelijoissa, 2 kertaa Finn Cupin sarjassa:kerran kolmosesta ja kerran kerroksilta. KLL:n kisoissa Oulussa tuli myös käytyä.
        Olen myös ollut kerran kilpailemassa nuorten Suomenmestaruudesta.
        Toinen kerta on luvassa huomenna! Tänään olin harkkaamassa ja kattomassa kavereiden kisoja. Toinen kaveri sai pronssia ja toinen oli neljäs. Huomenna on luvassa oma kisa ja jännitys on sietämätön.
        Mä oon tekemässä nettisivustoa uimahypyistä. Mulla on vaan semmonen ongelma, et mä oon kopsannu kaikki tiedot muiden sivuilta. Mä oon kyl maininnu kaikkien sivustojen nimet, joilta oon kopsannu niin, et se on tietääkseni sallittua. Sivuissa ei taida kuitenkaan olla paljon järkeä jos kaikki on kopsattua, mut ku en oikeen itekkään osaa kirjottaa mitään järkevän kuulosta. Te, jotka jaksoitte lukea tämän nukahtamatta, onko ehdotuksia?
        Kirjoittakaa kaikki uimahyppääjät ja muutki tänne. Olis mukava saada lisää seuraa.


      • minä vaan
        pelkuri kirjoitti:

        Voi elämä! miten te voitte tulla sieltä alas... Mä olisin saanu priimusmaisterin merkin suoritetuks, mut hypyissä tökkii... En kertakaikkiaan uskalla tulla kolmosesta pää edellä ja volttia mulle ei oo koskaan edes opetettu... oisko neuvoja?

        EI, HÄÄÄHHHÄÄÄÄHHH HÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!


      • voltti666
        Mc kirjoitti:

        Mä oon 13w ja tykkään uimahyppiä, se on kivaa ja siinä voi rikkoa rajoja. Olen hypänny 7,5 ja sitten 1 voltin ja pääeellä ja 3 pääeellä

        mä oon 12v meen ehkä tampereen hyppy seuraan kattokaa you tubesta voltti666 tai backflip-bäkkäri 10 metristä


    • nainen jo

      Harrastin lajia noi kymmenen vuotta ja muistelen kaiholla treenejä ja kisamatkoja uusiin, vieraisiin kaupunkeihin. Hieno laji jota on ikävä. Onneksi näin kesällä voi muutaman voltin heittää jossain rannalla. Uimahalliin ei kehtaa mennä kokeilemaan. Se on niin kumma juttu, että ihmiset haluaa keskustella ja kysellä. Kivaa sinänsä, mutta kun menee kokeilemaan mihin rajat vielä riittää uskalluksen puolesta, niin auta armias jos mokaat! TUhat katsetta nauraa, että yrittä tuo päästä pätemään." Mutta HARRASTA TUNTEELLA JA AJALLA! LOISTAVA LAJI! Melkein maailman paras!

      • Härveliläinen

        Joo... voin uskoa, et oli hienoa päästä kisamatkoille uusiin vieraisiin kaupunkeihin. Mua odottaa vajaan kolmen viikon päästä eka kisamatka ulkomaille. Pääsen Tukholmaan Fantomen Cupiin. Odotan malttamattomana. Miksi muuten lopetit, jos sitä saa kysyä.


      • toinen härveliläinen
        Härveliläinen kirjoitti:

        Joo... voin uskoa, et oli hienoa päästä kisamatkoille uusiin vieraisiin kaupunkeihin. Mua odottaa vajaan kolmen viikon päästä eka kisamatka ulkomaille. Pääsen Tukholmaan Fantomen Cupiin. Odotan malttamattomana. Miksi muuten lopetit, jos sitä saa kysyä.

        olet härvelistä...?
        niin minäkin.....
        jos tunnet termin "possuli" , tunnet minutkin...


    • Härveliläinen

      Saara! Ootko täällä?=)

      • toinen härveliläinen

        miksi en olisi...? =)


      • Härveliläinen
        toinen härveliläinen kirjoitti:

        miksi en olisi...? =)

        no, tarkistimpahan vaan.=)


      • toinen härveliläinen
        Härveliläinen kirjoitti:

        no, tarkistimpahan vaan.=)

        tää menee tosi hitaasti perille....nää
        postit siis...ainaki mulla...vaihdetaanko chattiin(suomi24)
        se on siin etusivulla keskustelun yläpuolella
        ....tiiät varmaan...odotan vastausta...


      • Härveliläinen
        toinen härveliläinen kirjoitti:

        tää menee tosi hitaasti perille....nää
        postit siis...ainaki mulla...vaihdetaanko chattiin(suomi24)
        se on siin etusivulla keskustelun yläpuolella
        ....tiiät varmaan...odotan vastausta...

        joo... vaihetaan vaan...


    • Aloitin aikoinani 70-luvulla Vantaan uimareissa Myyrmäen uimahallissa harjoittelemaan. Olin n. 10 vuotias. Uimahyppyjä en harjoitellut kovinkaan pitkään, mutta jatkoin harrastusta omatoimisesti paljonkin kun äitini oli Uimastadikalla valvojana ja pääsin tietty ilmaiseksi sisään.
      Hyppäsin ensimmäisen kerran 10m:stä n. 14 vuotiaana.
      Muutamaa vuotta myöhemmin tutustuin stadikalla "pelleen" joka hyppi myös usein 10:stä pää edellä ja 1,5 volttia niinkuin minäkin jo tuolloin. Pelle -aka Aki Tapiovaara menehtyi Eestissä 2000-luvun alussa ajettuaan autolla jäihin. Hän kertoi juuri liittyneensä pellehyppyporukkaan joka kierteli ympäri Suomea esiintymässä uimahalleissa täysille katsomoille (http://www.jerobeam.fi). Oma ensimmäinen näytökseni taisi olla -84 Porvoon uimahallissa nimellä "kauno Kankea", myöhemmin muuttui nimeni Herpertti Kaunolemmeksi.
      Tässä porukassa pyöri myös muita samanikäisiä Espoolaisia nuoria joiden kanssa ystävystyin nopeasti ja harjoittelimme usein hyppyjä kallioilta, kaikilta löytämiltämme telineiltä sekä myös silloilta. Korkeudet noudivat vähitellen 20:een metriin ja ylikin.
      Imatralla vuonna 90 hyppäsimme ensimmäisen kerran "virallisen" suomen ennätyksen 2:n kaverin kanssa 25m:stä (Guinnesin ennätysten kirjasta löytyy). Ja vuonna -94 Helsingin katajanokalla yksi kaverini 30,5 metristä jalat edellä ja itse 26m:stä pää edellä. Paria vuotta myöhemmin se yksi Hml:nen kaveri "putosi" eli hyppäsi 50m:stä harjoittelematta ja loukkaantui vakavasti (mm. perna, toinen keuhko ja kylkiluita). Mainittakoon ettei edes tuhansia kertoja vastaavista korkeuksista hypännyt sveitsiläinen Oliver Favre selvinnyt loukkaantumatta maailmanennätyshypystään 52m:stä vaikka tulikin hyvin veteen -pari nikamaa murtui!
      On valtavan suuri menetys monille innokkaille uimahyppyjen harrastajille tai ainakin niille jotak haluaisivat kokea korkealta putoamisen huiman tunteen ja hallita kehoaan pudotessaan täydellisesti kun suomesta ollaan vähitelleen poistamassa kaikki uimahyppytelineet rannoilta. Halleista toki telineitä löytyy, mutta rannoilla ne ovat olleet vielä erittäin yleisiä 70-80 luvulla.
      Kumpa meitä löytyisi enemmän jotka olemme innoissamme tästä hienosta lajista ja vaatisimme harjoittelupaikkoja enemmän!
      Katso myös: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5939843

      • uimahyppääjä<3

        joo siis oon uimahyppääjä ja se on ihana laji..


    • tiiroissahyppääjä

      joo, uimahyppääminen on ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oon harrastanu vasta vuoden, niin että olen surkea, mutta on se on vaan niin kivaa! en osaa melkein mitään, no ehkä taittokadon yms. harrastan tiiroissa.

    • Uimahyppääjä

      Harrastan, olen harrastanut noin kolme vuotta.

    • padang

      Oliks makee ku Soulin olympialaisissa 1988 Greg Logan pamautti takaraivonsa kympin betonireunaan hypätessään? Ja muistaakseni kolmosen ponnahduslautaankin. Kymppi on Youtubessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe