Väriä vaihtavat silmät....Kokemuksia ?

Nightbreed

Haluaisin tietää mitä tarkoittaa väriä/pigmenttiä vaihtavat silmät mytologiassa ja onko kenellekään käynyt tälläistä ilmiötä(Muille kuin minulle ?).
Haluaisin kuulla kokemuksistanne jos teillä sellaisia on...

Nightbreed.

63

14588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitiäinen

      Mytologiaan syventymättä, vielä. Ihmisen silmät voivat mielialan mukaan vaihtaa väriä. Tosin harvoin väri vaihtuu, pikemminkin iiriksen värin tummuus vaihtelee. Sanonta "viha silmät tummentaa" pitää paikkansa sikäli. :)

      Väri voi myös vaihdella sikäli jos silmät ovat vaikkapa sinivihreät, ne voivat toisinaan olla sinisemmät ja toisinaan vihreämmät, taustaväristä, meikistä yms. riippumatta. Näin ainakin minulla. Kirjo on hyvinkin jäänsinisestä harmaan kautta syvänvihreään. Itse olen tottunut, mutta etenkin uudet ystävät tapaavat hämmästellä.

      Sinullako myös väriä vaihtavat silmät on?

      • Nightbreed

        Joo. Itseasiassa ne vaihtelee sinisestä vihreään ja viimeksi ne muuttui yllättäen harmaaksi. Tänään kun katsoin ne oli taas vihreät.

        Itse en tiedä mistä tämä johtuu, mutta on jonkinverran yleinen ilmiö vai ?

        Nightbreed.


      • Sinisilmä

        Omat silmäni ovat äkkiseltään aika vaalean harmaat. Mutta sitten ne saattavat olla vaalean siniset, sinivihreät ja myös vihreät. Riippuu aina katsojasta, minkä värin saan vastaukseksi.

        Eräällä perheenjäsenelläni on ollut vielä noin kolmikymppisenä siniharmaat silmät. Nykyisin todella kirkkaan siniset, ikää reilu 50.

        Eräs lähipiirini tapaus puolestaan oli vielä murrosikäisenä täysin ruskeasilmäinen, siis vielä tummat sellaiset. Nykyään aikuisena hänen silmänsä ovat selvästi vihreät.

        Että silleen.


      • jrm1

        minulla vaihtuu vähän väliä esim viha mulla on harmaa


      • Anonyymi
        Sinisilmä kirjoitti:

        Omat silmäni ovat äkkiseltään aika vaalean harmaat. Mutta sitten ne saattavat olla vaalean siniset, sinivihreät ja myös vihreät. Riippuu aina katsojasta, minkä värin saan vastaukseksi.

        Eräällä perheenjäsenelläni on ollut vielä noin kolmikymppisenä siniharmaat silmät. Nykyisin todella kirkkaan siniset, ikää reilu 50.

        Eräs lähipiirini tapaus puolestaan oli vielä murrosikäisenä täysin ruskeasilmäinen, siis vielä tummat sellaiset. Nykyään aikuisena hänen silmänsä ovat selvästi vihreät.

        Että silleen.

        Ihmisen silmät tummenee iänmyötä


      • Anonyymi
        Nightbreed kirjoitti:

        Joo. Itseasiassa ne vaihtelee sinisestä vihreään ja viimeksi ne muuttui yllättäen harmaaksi. Tänään kun katsoin ne oli taas vihreät.

        Itse en tiedä mistä tämä johtuu, mutta on jonkinverran yleinen ilmiö vai ?

        Nightbreed.

        Sama juttu, ja kukaan ei usko että mun silmät vaihtaa väriä


    • Vilja

      Tiedän, että ihminen pystyy magian avulla luomaan illuusion silmien värin vaihtumisesta (joo..joo kuullostaa craftilta). Samoin kuin voidaan luoda illuusio mistä tahansa. Mutta tämä on taitomagiaa, joka vaatii yleensä vuosien harjoittelua (muutamaa erikoislahjakkuutta lukuunottamatta).

      • Tiitiäinen

        Saa silmien väriä toki vaihdettua maagisestikin. Ja olet oikeassa, illuusion, kuten silmien uuden värin luominen onkin sitten vaikeampi juttu. Kaikki illuusiot vaativat taitoa ja harjaantunutta mieltä.

        Uskoisin kuitenkin, että silmien värin vaihtelu (sininen-vihreä-harmaa-sektorilla) menee vielä aivan "luonnollisen" piikkiin. Sikäli kuin silmät tekevät sitä itsestään. Toisilla varmasti värit vaihtuvat selvemmin kuin tosilla, mutta epäilisin ilmiön olevan kohtalaisen yleinen.

        Jos taas puhutaan siitä, että silmien väri vaihtuisi esimerkiksi ruskeasta siniseksi, olettaisin että kyseessä on illuusio. Tosin sitäkin tietääkseni on tapahtunut. (Hämmentävää sinänsä)

        Nightbreed, kannattaa pohtia missä tilanteissa silmiesi väri vaihtuu. Olen huomannut, että omani menevät joko hyvin jäänsinisiksi, (todella melkein valkoisiksi häivähdyksellä sinistä) tai erittäin tumman vihreiksi kun olen vihainen. Kun alkaa hahmottaa silmien värin ja mielialan välisiä yhteyksiä itsellään, voi myös alkaa tarkkailla samoja muutoksia muilla ihmisillä. Helpommin tietysti sellaisilla ihmisillä, jotka jo entuudestaan tuntee. Se helpottaa usein ihmisten ymmärtämistä. :)


    • kyllästynyt

      Siniset silmät ovat jumalan rangaistus.
      Ainakin muhamettilaisten mukaan.

      • pakman

        Siis kontrasti ja verenkierto muuttaa jossainmäärin silmien iiriksen väriä, vielä yleisempi ilmiö ovat keväiset allergiset punaiset valkuaiset, samaten ovat viikonloppuisin useiden silmät punaiset.
        Mutta tiedämpä yhden naisen jonka valkuaiset ovat olleet syntymästä asti mustat, se on jo tosi mystisen näköinen ilmiö...johtuu ´kuulemma jostain bigmenttihäiriöstä (siis syntymämerkki).
        Ja sitten on albiinoja, jotka eivät kestä valoa vaan joutuvat elämään kuin vambyyrit.


      • Biologi
        pakman kirjoitti:

        Siis kontrasti ja verenkierto muuttaa jossainmäärin silmien iiriksen väriä, vielä yleisempi ilmiö ovat keväiset allergiset punaiset valkuaiset, samaten ovat viikonloppuisin useiden silmät punaiset.
        Mutta tiedämpä yhden naisen jonka valkuaiset ovat olleet syntymästä asti mustat, se on jo tosi mystisen näköinen ilmiö...johtuu ´kuulemma jostain bigmenttihäiriöstä (siis syntymämerkki).
        Ja sitten on albiinoja, jotka eivät kestä valoa vaan joutuvat elämään kuin vambyyrit.

        Silmän väri voi vaihtua pysyvästi silmänväriin vaikuttavan geenin mutaation ansiosta...:)


      • asiantuntija
        Biologi kirjoitti:

        Silmän väri voi vaihtua pysyvästi silmänväriin vaikuttavan geenin mutaation ansiosta...:)

        Eräät silmäsairauksiin käytettävät silmätipat voivat muuttaa silmien iriksen väriä.Kysykää vaikka joltain lääkäripalstalta.


      • normaliia

        Turkkilaiset taas pitävät sinisiä silmiä kaiken läpi näkevinä ja hieman pelkäävät ihmisiä, joilla siniset silmät.

        Mitä taas tulee silmien värin vaihtumiseen, kaiken aikaisemmin mainitun lisäksi, myös valon määrä, vaatteiden väri, ruskettunut iho muuttavat myös silmien väriä. Ei niissä mitään mystistä ole, ihan normaalia.


      • 123d1231d23f

        ruskeat paska silmät on jumalan merkki ylimielisyydestä


      • Anonyymi

        Juu vähä outo juttu


    • Ellu

      No,etsin sellaisia loitsusivuja netistä ja kokeilin silmien värin vaihtoa. Olen aina halunnut vielä vaaleanvihreämmät silmät...Kokeilin sitä ja tuntui tepsivän (hetken)! Ei sitä helposti huomaa, joten kokeilin varmistaa taian voimaa... =) Toivoin saavani mustat silmät! En toivonut sitä oikeasti joten muuttuminen ei silloin varsinkaan "tepsi". Okei, piilarit on yks vaihtoehto...

    • Jaruto

      Minun silmäni ovat sitä vihreämmät, mitä väsyneempi olen. Niitä sanotaan usein omenahillon värisiksi, mikä kuvaakin niiden väriä hyvin. Jos olen väsynyt, on mustuaisen ympärillä vain ohut rengas ruskeaa. Tälläkin hetkellä, kun olen hieman paremmin levännyt, silmät tosiaan ovat suunnilleen omenahillon väriset, reunoilta hieman vihreät, aika paljon ruskeaan päin.

    • 7878787878787878
    • shapea en muuta

      No miksi tämä täytyi nostaa ylös? Eikö mitään järkevämpää täältäkään löydy. Kaikilla meillä nyt silmät muotoaan eikun väriään muuttaa!

      • mamas1

        Isoisälläni syvän tumman ruskeat silmät muuttuivat hailean sinisiksi samalla kun korpinmusta tukka ruskeanharmaaksi noin 60 vuoden iässä, se oli aika oudon näköistä ja muutos oli tosi nopea.


      • Oudokki
        mamas1 kirjoitti:

        Isoisälläni syvän tumman ruskeat silmät muuttuivat hailean sinisiksi samalla kun korpinmusta tukka ruskeanharmaaksi noin 60 vuoden iässä, se oli aika oudon näköistä ja muutos oli tosi nopea.

        Tais olla eri mies joka sanoi itseään isoisäksesi:)) Kuulostaa niin oudolta että mahtaako olla tottakaan. Olen kuullut päinvastaisesta, että siniset silmät saattavat muuttua ruskeiksi silmänpainetaudin hoidossa käytettävän lääkkeen takia. Sitä en tiedä miksi näin voi käydä.


    • Mun isällä silmät muuttui tummanruskeasta sini-vihreäksi. Itselläni silmien väri vaihtelee harmaan-sinisen ja vihreän välillä. Hämmentää ihmisä ketkä ei tiedä asiasta, osa luulee että käytän piilareita. Teini-iässä mulla oli vielä ihan normaalit hailakan siniharmaa, mitään sanomattomat silmät. Nyt aikuisena nautin peilikuvastani, kun sieltä katsoo punapää ja smaragdin vihreät silmät :)

      Siis ilmeisti olen isältäni jonkin geeni virheen perinyt ja ehkäpä kun ikää tule lisää niin silmäni muuttuvat ruskeiksi. Sävy on nimittäin koko ajan tummentunut.

    • RedEyeCreeper

      Mun silmät vaihtaa mielialan mukaan väriä, täydellistä tieteellistä selitystä ei ole, mutta lääketieteellisen teorian mukaan se liittyy johonkin aineeseen jota aivot vapauttaa mielialojen yhteydessä.

    • Camtharos

      Minulla on nolo taito hurmata ihmiset puhumalla..saan heidät uskomaan mitä vain..se on outoa ja oikeastaan kivaa..sitä on vaikea selittää..mutta jokainen ihminen saa minusta niin erilaisen kuvan fyysisesti esim..se ihan riippuu miltä haluan näyttää..kuulostaa oudolta..mutta mieliala vaikuttaa siihen paljon..

    • ...kröhöm...

      Mulla ei valitettavasti taitoa ole...Mulla on ruskeet silmät, mut haluaisin semmoset siniset tai no, hieman harmaat silmät. :)

      mutta ruskeita silmiä en siniharmaiksi voi vaihtaa...vai?..

    • ruskeesta vihreään

      kun katson ala-aste kuviani niin siinä mun silmät on tumman ruskeat ja nykyään se ruskee vetäytyy sivuilta keskelle ja alta tulee vihreetä esiin. Oisin halunnu pitää mun nappisilmät mut nyt ne näyttää hailakoilta:( eikä esim. tumma tukka sovi yhtään niiden kanssa. en tiiä mistä moinen johtuu. mun äidille kävi sama juttu, mutta kuoli suht nuorena joten en tiiä mikskä olis muuttunu vanhemmiten.

    • Värisilmä

      Silmäni vaihtavat väriä usein. ne voivat yhtenä hetkenä olla täysin vaaleanharmaat, sitten muuttua syvän turkooseiksi ja siitä sinisiksi jossa on kellanruskea rengas mustuaisen ympärillä.
      Hauskaa kun pitää kertoa silmiensä väri jollekulle:P

    • Olisiko objektiivisia todisteita vaihtumisesta tai edes muuttumisesta, vai onko käynytkään mielessä olosuhteiden vaikutus? Jos omassa kylppärissäsi on loisteputki ja siniharmaat seinät ja mutsisi kylppärissä hehkulamppu ja keltaiset seinät, niin taatusti peilistä näkyy aivan erilaiset värit.

    • Ja se, että joillakin eläimillä silmät hohtavat pimeässä kun valo osuu niihin, johtuu siitä että verkkokalvon takana on valoa heijastava tapetum lucidum-solukerros. Ihmisellä sellaista ei ole.

    • heijastaja

      Joo täällä sama juttu, joku on joskus oikein kysynyt että saako katsoa kun ei oikein millään saa selvää minkä väriset silmät mulla on. Myös hiusten väri muuttuu valon mukaan. Sinertävässä valossa ja varjossa ne on melkein mustat (tummat sinertävän harmaat silmät), kirkkaassa melkein blondit (vaaleanharmaat silmät) ja ilta-auringossa punaiset (vihreät silmät). Näkyy ihan kuvissa. Olen heijastaja ;)

      Mutta voisihan sitä ihan mielenkiinnosta ottaa kuvia samoissa olosuhteissa eri mielialoilla.

    • kylkyl1

      Pirteänä oikein kirkkaan vihreät ja kun olen väsynyt, voivat olla jopa ruskeat. Vaihtelee väri olotilan mukaan

    • et semmost

      itelläni vaihtelee melken koko ajan silmien väri ja se ei johdu olotilas
      kysymys kuuluu mistä sitten ?

      mun silmien väri on välillä tumman vihreet , sinisen tummaat mut kirkkaat , ruskeet harvoin , ja välilla kelta vihreet , siis silloinku väri näkyy tiätääks ketää mistä johtuu kun puppillit peittävät koko väri rinkulan mulla on koko ajan sillein harvoin tulee esiin vähän värii silmiin ? :)

    • klnlkln

      Moi! Mulla vaihtuu silmien väri tosi tiuhaan tahtiin. Eilen oli siniset, tänään aamusti vihreät. Moni on jäänyt katsomaan silmiäni kun ne ovat kuulemma " vangitsevat" hah.

    • in3gh

      Riivatun ihmisen silmät saattavat muuttua vihan vallassa ainakin osittain keltaiseksi. Olen nähnyt yhden kerran.

    • Kameliotti

      Vihreet silmät on ihan normaalisti sellaset, että ne vaihtaa väriä ruskeesta-sinisee
      mielialan mukaan. Siniseksi silmät menee surullisena, kirkkaan vihreenä ne on rakastuneena ja onnistuneena ne on syvän ruskeet, vanhetessa silmät menee harmaiksi. Itselläni on juuri tämmöset kameliotti silmät ja ne on ihan normaalit :)

    • 14 + 8

      Jos ihmisessä on demoni eli riivaajahenki, silmät voivat vaihtaa hetkellisesti väriä. Olen nähnyt yhden tapauksen, ja se oli niin pelottava, etten halua kertoa enempää.

      • kranttumaani

        Ihanan mielenkiintoinen aihe! Ei kenelläkään olisi kuvasarjaa omien silmien muutoksista?


    • outosimmu

      Minun silmäni ovat tummanvihreät ja usein eri valaistuksessa monet erehtyvät luulemaan rusehtaviksi.Joskus ne ovat hieman vaalemman vihreät.

    • näkö

      silmä tarkastukseen! mars mars......? :)

    • ...

      Mulla on normaalisti vihreät silmät. Mitään mielialan mukaan tapahtuvaa värinvaihdosta en ole kyllä koskaan havainnut, mutta valon mukaan silmieni väri voi muuttua vaalean keltaiseksi, 'pelottavan oranssiksi' (kuulema), kerran suotuisassa valossa näyttivät miellyttävän turkooseilta, itse pidän eniten kun ne on syvän vihreät. Yleensä kuitenkin hailakamman vihreät... Mielenkiintoista.
      Tuosta kissasilmä -jutusta tuli mieleen, että joku ilta juutubessa kaikkea tuubaa katsellessani törmäsin myös pätkään jostain nuoresta pojasta missäliepäinmaalimaa, jolla oli ihan ihmeelliset isot kirkkaansiniset silmät. Se ei kestäny kirkasta valoa kovin hyvin ja sen kaverit sano että sillä loistaa silmät pimeässä kuin kissalla, ja oisko ollu sen opettaja joka jostain huomasi että se tosiaan näkee melkein pilkkopimeässä selvästi. Jaajaa, kaikenlaista....

    • ...

      Mulla tapahtu sellanen ihan äskettäin, että mun vaaleenvihreitten silmien väri alko muuttuu ruskeeks. Mun toisen silmän puoli on vaaleenruskea. Ennen se oli vähän kellertävä, ja nyt ruskea. En vieläkään tiedä mistä se johtuu, mut se näköjään vaan kasvaa. Kirjotin tänne jos joku tietäs asiasta??

    • jarski1

      mulla vaihtuu silmienväri tunteiden mukaan. voi vaihtuu puolessa tunnissa. 5 väriset. sotils passissa ruskeat ja normi passissa sini vihreen keltaiset. nyt sin,vihr,rus, kelt ja harom välil myös kuparin väriä mukana. en ole viel kuullut selitystä että miksi.

    • hhhj

      Teillä on eri tunnetilojen kyky käymässä.mitä sillä tekee onki eri homma itellä on ollu toinen silmä harmaa ja toinen sinine

    • siniharmaaaaaaaaaaaa

      Itselläni on siniharmaat silmät. Normaalisti silmäni näyttävät enemmän harmailta. Väsyneenä tai itkiessäni silmäni sininen väri näkyy selvemmin.

    • stfulh

      Itselläni vaihtelee normaalisti tumman vihreistä hieman ruskeista jopa kirkkaan vihreään, haalean ruskeaan sekä tumman harmaaseen. Yleensä kipeänä ja joskus suuttuessani tai ollessani kipeä tai jopa todella pirteänä. Silmien väri on kuitenkin niin tasainen että joskus on luultu, että minulla on piilolinssit. Sama oli äidillä mutta se perus vihreäruskea tulee isän puolelta. Kai se on geeneissä.

    • w d

      Mulla on ollut muistaakseni aina vihreän-ruskeat simmut ja ikää on nyt 48 vuotta.
      Vihreä on sävyltään tumma ja syvä ja keskellä läikkä ruskeaa.

    • SilmienVärienKirjo

      Mulla oli vauvana ihan siniharmaat silmät, sen jälkeen n.10-vuotiaana vihreät, nykyään ruskeavihreät. :)

    • Jäntskä

      Mulla vaihtaa silmät väriä riippuen miten valo osuu silmiin jos pidän pään suorassa eteen päin ja katson ylös silmäni näyttävät pelottavan vaalean sinisiltä.Hämärässä rusehtavilta tai kokonaan mustilta koska mustuaiseni suurenevat aivan hirveästi ja normaalisti viher harmaat.

    • muuttuvat silmät

      Keho ja terveys varmaan vaikuttaa silmien väriin
      http://www.youtube.com/watch?v=pSPU4fCfyzc

      Itselläni oli peruskouluikäisenä siniharmaat silmät ja yli 20v. silmäni ovat vihreät ripauksella keltaista keskellä.
      Kyllä ne vaan voi muuttua.

    • ???

      Joo mun silmät on normaalisti siniset joskus ne vaihtaa väriä harmaiks ja kun mä suutun oikein kunnolla ne muuttuu keltasiks. Ihan oikeasti se on pelottavaa mun ja muiden mielestä.

    • Syvä mietee

      "Saa silmien väriä toki vaihdettua maagisestikin. Ja olet oikeassa, illuusion, kuten silmien uuden värin luominen onkin sitten vaikeampi juttu. Kaikki illuusiot vaativat taitoa ja harjaantunutta mieltä"

      Oon yrittänyt vaihtaa silmiä ihan huvikseen eri värisiksi. Sain punasen, ainakin niin näin mutta se katosi kun menin ihan lähelle peiliä. Onnistuin saamaan kerran kuvan minusta haaleanpunasilla silmillä. Valotus oli sellanen että muuten mulla olisi ollut siniset silmät ja keltanen kehä. Joten?
      Aamulla kun herään silmäni ovat keltaiset ja vihreät. Kai siksi että kehäni laajenee ja se kun on keltainen ja silmät ovat sitten vihreät.

    • Vcefohefouc

      Oon 13 poika ja mun silmät on yleensä sinivihreät ja kun mulla oli noin viikko sit about 38,3 astetta kuumetta niin olin yöllä katsomassa elokuvaa ja kun olin mennyt vessaan harjaamaan hampaita niin huomasin ja säikähdin hieman kun silmäni olivat vaalean siniset tarkastelin niitä hetken ja toivoin että ne jäisi pysyvästi mutta aamulla silmät olivat taas normaalit;(

    • Normali

      Itsellä joskus aivan sähkön siniset silmät ja joskus taas ne ovat myrkynvihreät! Jossain kuvissa minulla on sähkönsiniset silmät ja joissain myrkynvihreät ja taas joskus sinisen ja vihreän harmaat? Onks tää normaalii??

      • 123d123123f

        ota huomioon että kuvissa vaikuttaa myös kameran objektiivi joka voi vaihtaa värisävyjä erilaiseksi valaistuksen ja muiden mukaan. tuo pätee ainoastaan jos kuvat otettu samalla kameralla hyvässä valaistuksessa.


    • Ken

      Pakko kertoa oma kokemus tähän. Silloin kun tulin tähän maailmaan mulla oli jään siniset silmät, jotka sitten 5vuotiaana alkoi mennä ruskeaan väriin. Teinivuosina oli aika kirkkaan ruskeat silmät ja nyt ikää 28 ja nykyään viher-ruskeat silmät. Ja jos mulla mieliala menee alas, niin silmien väri muuttuu kirkkaan vihreiksi.

      Olen ollut monesti silmälääkärissä ym tutkimuksissa asian tiimoilta ja koskaan ei löydetä mitään syytä tähän silmävärien vaihteluun. Tosin yksi mieslääkäri sanoi jotain "Sussa on noituutta!" :D noh eipä tuo mua häiritse. Mutta monesti saanut selitellä läheisille tätä ominaisuutta.

    • 123d41d414

      mulla on siniset silmät muttaku on vihainen olo pitkään ja en saa sitä purettua nii muuttuvat tumman vihreiksi ja elottomiksi..
      pitää siis paikkansa nämä kirjoitetut jutut täällä osittain

    • Anonyymi

      *KIDUTU*

    • Anonyymi

      Vihreä silmäisellä olen nähnyt keltaiset.

    • Anonyymi

      Mulla pienenä oli vihreet silmät ja nykyään siniset

    • Anonyymi

      Super vanha aloitus mutta mulla vaihtelee ruskeista nappisilmistä harmaavihreäksi. Ja kun oon seurannut tätä reaktiota ja miettiny ku 2 vuotta kun olen kattonu peilistä nii on ollu nuo harmaavihreet silmät mutta nyt kuukauden ajan taas ollut täysin ruskeet ettei edes meinaa aina pupilleja erottaa jännää

    • Anonyymi

      missä silmien värin voi vaihtaa

    • Anonyymi

      pienenä joku 3- 4 ikäisenä niin olin sinisilmäinen blondi ja nyt olen vihreäsilmäinen brune onko se normaalia?

    • Anonyymi

      Mun silmät oli ennen siniset mutta nykyään sinivihreät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe