sydän itkee

rapu-nainen

Miksi oinas mieheni on välillä niin ilkeä, kylmä ja suora sanainen? Silloin kun hän on tällä päällä niin vaistoan hänen vapauden kaipuunsa.
Herkkyyttä meistä molemmista löytyy, mutta minä rapuna olen niin tunteellinen et sydämeen sattuu. Rakastamme toisiamme, suhteemme on melko tuore (yli vuosi). Mitä sanon ja käsittelen oinastani, jotta tämä ilkeys puusta menee ohi. Onko hyväksi antaa miehen olla omissa oloissaan? Perässä en ainakaan juokse, yleensä loukkaannun sanoista ja vetäydyn kuoreeni. Haluan tämän suhteen jatkuvan, vaikka välillä tuntuu etten jaksa enää. Neuvoja KIITOS!

18

4466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oinasmies myös

      Jos miehesi on kylmä ja ilkeä, se johtuu varmaan ihan muusta, kuin horoskooppimerkistä.
      Suorasanaisuus ei kai pahe oikeastaan edes ole.
      Mikäli tunnet, että miehesi käytös vain pahenee ajan myötä, luovu hänestä.
      Ansaitset tunteillesi vastiketta

    • Oinas nainen

      Oinas ei ehkä tarkoita olla ilkeä, rapu on herkkä otus ja joskus loukkaantuu herkästi. En tarkoita että vika olisi sinussa vaan että oinas ei ehkä ymmärrä loukkaavansa sinua. Ehkä oinas kuvittelee olevansa suora muttei ymmärrä että joku voisi oikeasti loukkaantua liian töksähtelevästä käytöksestä.
      Itse oinaana joka on ollut vuosia suhteessa rapu mieheen tiedän että ravut kaipaavat hellyyttä, lempeyttä ja romantiikkaa enemmän kuin oinas. Olen opetellut olemaan "pehmeämpi" rapuseni takia. Rapu loukkaantuu joskus hyvin herkästi vaikka en omasta mielestäni olisi toiminut yhtään ihmeellisesti. Ne on ne erot.
      Kerro oinaalle miltä sinusta tuntuu. Hän varmaankin osaa arvostaa suoraa puhetta ja rehellisyyttä. Sano että kaipaat enemmän. Muista myös että oinas on täysin erisorttia kuin rapu mitä tulee rakkauselämään ja muuhunkin. Pitkässä suhteessa erovaisuudet oppii hyväksymään ja toistensa erilaisuudesta voi oppia. Toivon että saat asiat kuntoon =)

      Aurinkoista kesää!

    • oinas (m)

      ..itse olen ilkeä rakkaalle ravulleni vaikka rakastankin.. joskus olen vain epävarma hänen rakkaudestaan..JA itse rakastan häntä uskomattoman paljon..joskus huvikseen kun suhde ollut samanlaista tasaista hissutusta niin kunhan tappelen ettei aika kävisi pitkäksi.. sitä on vaikeaa ymmärtää en itsekkään ihan ymmärrä... haluisin että hän rakastaisi minua vaikka sitten tekisinkin mitä.. Joskus tuntuu siltä että haluisin vaan juosta vapaana tavata ihmisiä ja mennä oman pään mukaan..ja että voisin siltikin palata aina rakkaan luokse....

    • NomeD

      Hmm oinasta paras tapa käsitellä on kehua häntä silloin tällöin vaikka lampun vaihtamisesta. Oinas ei välttämättä ole ilkeä vaan suorapuheinen ja tämä joskus loukkaa muita. Tosin joskus on hyvä antaa oinaan hetken olla itsekseen. Jos epäilet että jokin vaivaa oinasta paras keino on ottaa asia puheeksi.

      • elämää kokenut

        Oikukas oinas on tulinen ja raskas kumppani. niin kauan kun tulta riittää rakkauden rintamalla hänen rinnalla jaksaa, mutta kun se hiipuu, suhde ei kestä. oinas yleensä sallii itselleen kaiken, mutta kumppanille ei, ahdistaa ja alistaa mielellään kumppaninsa. voi olla,että olin suhteessa hyvin heikko itsetuntoisen henkilön kanssa, mutta toistuvasti hän vei energiani täysin, jälkeenpäin olen tyytyväinen siitä, että saan hengittää vapaasti ja energiaani käytän muuhun kuin oinaan kanssa tyhjästä nahisteluun. voimia naisille, jotka haluavat jakaa kodin oinas miehen kanssa, minulle yksi kerta riitti. kaikkea hyvää!!!!


      • Rapunainen
        elämää kokenut kirjoitti:

        Oikukas oinas on tulinen ja raskas kumppani. niin kauan kun tulta riittää rakkauden rintamalla hänen rinnalla jaksaa, mutta kun se hiipuu, suhde ei kestä. oinas yleensä sallii itselleen kaiken, mutta kumppanille ei, ahdistaa ja alistaa mielellään kumppaninsa. voi olla,että olin suhteessa hyvin heikko itsetuntoisen henkilön kanssa, mutta toistuvasti hän vei energiani täysin, jälkeenpäin olen tyytyväinen siitä, että saan hengittää vapaasti ja energiaani käytän muuhun kuin oinaan kanssa tyhjästä nahisteluun. voimia naisille, jotka haluavat jakaa kodin oinas miehen kanssa, minulle yksi kerta riitti. kaikkea hyvää!!!!

        Olipa tuttua tekstiä, aivan kuin minun elämästä. Oinasmies on just tuollainen. Itse olen hyvällä itsetunnolla varustettu nelikymppinen rapunainen, seurustellut runsaan vuoden tuollaisen "energiasiepparin" kanssa. Mökötyskohtaukset, yöjuoksut, arvosteleva käytös ja mitä kaikkea ikävää tässä jutussa on saanutkin kestää.Mutta nyt on aika jättää mokoma kiukkupässi. Ei jaksa enää kakaramaista käytöstä.


    • mie

      Olen oinas ja mieheni on oinas. Oinasmieheni kärsii harvoin kiukunpuuskista, itse useammin, mutta kun se kiukunpuuska tulee, niin sen näkee jo ilmeestä ja ryhdistä... Vaikka itse olen oinas, niin minustakin nuo kiukunpuuskat tuntuvat loukkaavilta ja epäreiluilta.

      Kokeilepa ensi kerralla seuraavaa: kun miehesi suuttuu, ole rauhallinen ja kun saat puheenvuoron, niin kehu miestäsi. Kerro pehmeällä ja ihailevalla äänellä kuinka komea tai näppärä hän on ja miehekäs suuttuessaan. Tämä saattaisi saada hänet hämilleen ja hän salaisessa tyytyväisyydessään unohtaa miksi kiukutteli ja pyytää lopulta anteeksi kiukutteluaan tai, kuten useimmiten, haluaa unohtaa kiukuttelunsa (oinaan tapa pyytää anteeksi).

      Toisaalta tämä voi myös ärsyttää oinasta, koska joskus oinas haluaa tapella vain tappelun vuoksi, eli tällöin hän haluaa että asetut häntä vastaan ja pidät puolesi. Oinas arvostaa sitä että joku osaa pitää puolensa. Se voi myös yllättää hänet, varsinkin jos et ole aiemmin sitä tehnyt.

      Kannattaa siis käyttää molempia taktiikoita, asetut vastarintaan ja silloin tällöin alatkin kehumaan. Näin oinas ei tiedä mitä reaktiota odottaa ja hänen pasmansa menee sekaisin. Voit myös jättää oinaan kuin nallin kalliolle yksin kiukuttelemaan, häivyt vaikka kävelylle.

      Taktiikoita on monia, mutta tärkeää on se ettet saa antaa hänen kiukuttelunsa vaikuttaa sinuun. Osoita että tunnet arvosi, etkä ole hänestä riippuvainen, myös sitä oinas arvostaa. Liika takertuminen saa oinaan kiukuttelemaan lisää entisestään.

      • toinen rapu

        Itselläni on myös oinasmies ja riidat on tuttuja ja ravunsydäntäni ne tietenkin loukkaavat välillä. Mies on usein jälkeenpäin pahoillaan kiivastumisestaan ja onkin ehkä oppinut hillitsemään itseään.

        Oinaan kiukuttelu on varmastikin jonkinlaista testaamista, ja juuri niin kuin "mie" sanoi, periksi ei kannata antaa eikä pelätä oinas-hirmua, vaan pitää tuntea oma arvonsa, näpäyttää takaisin ja osoittaa mitä mieltä on tuollaisesta käytöksestä.

        Oma mieheni kutsuu minua joskus "taistelukumppanikseen"...(puolittain ihailevasti, puolittain pahoillaan) Eli hän kunnioittaa sitä, etten ole alistunut nainen.

        Kaipa kiukuttelu loppuu sitten kun sillä ei ole enää vaikutusta minuun. :)

        Tsemppiä sinulle, samassa tilanteessa oleva. Ei se ole aina helppoa, oinas ja rapu on niin erilaisia. Helpointa olisi tietenkin erota, mutta minua ainakin tämä suhde on kasvattanut. Olen oppinut pitämään puoleni.


    • aikuinen rapunainen

      Minut on oinasmies jättänyt monta kertaa ja aina
      alkanut uudestaan en tiedä miksi moiseen olen suostunut. Nyt olen taas yksin ja kerään voimia että
      jaksan eteenpäin.

    • härkä

      Ihmistä et voi muuttaa,vain itseäsi!Oinaan kans on kestämistä,suuttuu pienimmästäkin asiasta..raivoo..ja on aika ns.pomo tyyppi,jos sen "kestää" niin ok.ja tykkää olla tossun alla!

      • ei, ei

        oinaan kanssa ei nimenomaan kärsi olla tossunalla tai lähtö tulee


    • oinasnainen*

      Oinas on vaikea ja vaativa elinkumppani ja Hänen vapaudentarpeensa on valtava. En voi sanoa muuta kuin, että kestä tai jätä.

      • nainen härkä

        oinas ei koskaan myönnä virheitään!on johtaja tyyppi,ei tunne ihminen.


      • oinas-nainen
        nainen härkä kirjoitti:

        oinas ei koskaan myönnä virheitään!on johtaja tyyppi,ei tunne ihminen.

        Ainakin lähimmissä suhteessa, ja on hellä ja tunteellinen, mutta toisaalta häpeää näyttää tunteitaan ulospäin.

        Vapaudenhalu johtaa pomottamiseen ja siihen että ei siedä käskyjä muilta.


      • Myös härkä nainen...
        nainen härkä kirjoitti:

        oinas ei koskaan myönnä virheitään!on johtaja tyyppi,ei tunne ihminen.

        Olen täysin samaa mieltä! Erosin hiljattain neljä vuotta kestäneestä avoliitosta oinas miehestä ja voin vaan todeta, että hän on julma, kylmä ja täysin toisen tunteista piittaamaton! Eronkin voi hoitaa inhimillisemmin eikä "lyödä lyötyä"! En ole aikaisemmin juurikaan uskonut horoskooppeihin, mutta nyt näitä lukiessani olen huomannut, että tietyt luonteenpiirteet pitävät täysin paikkansa! Toivottavasti tälle härkäpäälle ei enää satu toista oinasta kohdalle!


    • oikku4

      Olen aikalailla samoilla linjoilla kirjoittajien kanssa. olen itsekin oinasmies ja kyllähän me aika omapäisiä ollaan ja vapaudenkaipuisia,ehkä olen sinkku sen takia kun jos nainen alkaa liiaksi ripustautumaan mieheen se saattaa saada jalat alleen. olen itsekin pohdiskellut,vaikka olen aiemmin pitänyt horoskooppeja hölynpölynä. mutta kyllä näköjään ammattiastrologit osaa työnsä ja ei oinaat välttämätä ole ilkeitä,mutta vittuilua oinas ei siedä,vaikka ovatkin hyvin humoristisia, mutta koittakaapas aliarvioida oinaan miehekkyyttä kyllä silloin saa jopa suorasanaista tekstiä. toivon kuitenkin löytäväni oikeanlaisen naisystävän,joka ei ole liian takertuva eikä herkkänahkainen,mutta sillä ehdolla ettei loukkaa miehekkyyttä sitä oinas ei kestä .tietenkin en haluaisi olla sinkkuna koko elämää ja ikääkin on 49v eli pitäisi kaiken järjen mukaan olla perhe ja ehkä isoisäkin ,mutta ehkä se luonteenpiirteistä johtuu,ettei sitä oikeata ole löytynyt monia ihastuksia on toki ollut,mutta se oikea on vielä hakusessa toivon please että joku vielä nappaa minut sillä hyviäkin puolia löytyy rutkasti ja tarvittaessa olen hyvin tunteellinen ja kilttikin joskin toisinaan pitää höyryjä päästellä.

    • oikku4

      Jatkaisin vielä siihen edelliseen kirjoitukseen oinasmies on hyvin oikeudenmukainen ja arvostaa rehellisyyttä ,mutta on armoton jos nainen vähättelee oinaan miehekkyyttä -Ainakin itse oinaana en tykkää jos nainen katselee minua esim pitkin nenänvartta me oinaat olemme myös ylpeitä luonteeltamme,muta kuten sanoin olemme myös ujoja oinasmies on parhaimmillaan jos nainen arvostaa miestä ja se pitää olla tosissan jos huomaan jotakin ivallista katsetta naisen silmissä en kyllä arvosta sen jälkeen itse haluan thailua ja kunnioitusta , Älkää ihmiset loukatko oinasmiehen ylpeyttä , silloin saa oinaasta kivan ja hauskan ystävän ja komentelua emme siedä jos näitä noudattaa saapi hyvän aviomiehen.

    • 28v yhdessä

      oinas oinas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe