Mikä ero tatuoinnilla ja kestopigmentoinnilla?

Kymysyserkki

Mikä ero siis on tatuoinnilla ja kestopigmentoinnilla? Eli mikä muu tekee pigmentointikuvasta itsestään lähtevän kuin se että se tulee ylempiin ihokerroksiin kuin tatuointi, onko laite, värit, jne. kuitenkin samat molemmissa? Minulla on näkymättömät kulmakarvat enkä kuitenkaan jaksaisi panostaa meikkaamiseen niin kamalasti. Minulla on tatuointeja ja korkea kipukynnys, tuskin tarvitsisin niitä puudutusaineita jne. jne. mitä laitetaan kun käydään "ammattiliikkeessä" laittamassa pigmentointi.

Pigmentointien hinnat huimaavat päätä, 300-500€ kestopigmentointi, tatuoija tekisi saman kahdellakympillä...

Kiitos ja kumarrus vastanneille!

25

11608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,

      Harvat tatuointiliikkeet tekevät kestopigmentoiteja joten täytyy kääntyä jonkun asiansa osaavan kosmetologin puoleen. Pigmentoinnin pitäisi lähteä 3-5 vuodessa mutta niin ei välttämättä käy, vissiin juuri tällä palstalla joku joskus kyseli keinoa miten voi päästä eroon kulmiin jääneistä "pigmenttijämistä" joten aina on riski ettei väri lähdekään kokonaan pois. Olen myös kuullut tapauksista joissa kulmien väri on pienen ajan kuluessa muuttunut vihreäksi joka taitaa olla aika yleistä kun käytetään mustaa väriä.

    • jandean

      Laite on periaatteessa sama (pigmentointikoneet ei tosin surise samalla tavalla kuin perinteelliset tatuointikoneet). Musteet on erilaisia, ja jos tatuoija ei pysty sekoittamaan juuri oikeansävyistä väriä, jälki on luonnoton.

      Ja tatuoija ei tekisi hommaa kahdellakympillä.

      • kosmeettinen tatuointi

        Olen jo aikaisemminkin kertonut täällä että mulla on tatuoimalla tehty kestomeikkaus ja jälki ja väri ei ole luonnoton homman osaava tatuoija nainen ne laittanut


    • Just-a-Little-Pirate

      jos ottaa kesto pigmennoinnin, ei kannata tehä sitä tatuoijalla... jos maksat se n. 400 e HYVIN tehdystä pigmennoinista kuin 20 e jostain joka ei välttämättä onnistu yhtä hyvin kuin oikealla kosmetologilla...

      • ................

        Ai kosmetologi osaa piirtää paremmin?


      • höpö

        Tatuoimalla ei yksinkertasesti ole vara tehdä sinne päin ja ne pysyvät kyllä maksaa aika riippaasta ja 100% parempi jälki ku pigmentointi,omistan sellaiset.Älkää arvailko kun ette tiedä asiasta oikeesti mitään noi on arvailuja!


      • minä
        höpö kirjoitti:

        Tatuoimalla ei yksinkertasesti ole vara tehdä sinne päin ja ne pysyvät kyllä maksaa aika riippaasta ja 100% parempi jälki ku pigmentointi,omistan sellaiset.Älkää arvailko kun ette tiedä asiasta oikeesti mitään noi on arvailuja!

        minulla on sekä kestopigmentoinnit kulmissa ja silmissä ja tatskakin löytyy. oleellisin ero on se että tatska tehdään syvemmälle ihoon kuin pigmentointi. eli tatska ei lähde pois ja pigmentointi lähtee.


      • Khyllä
        ................ kirjoitti:

        Ai kosmetologi osaa piirtää paremmin?

        Kyllä! Harva tatuoija osaa piirtää. He kopiovat.


    • Kymysyserkki

      Kiitoksia vastanneille, eli vastaus kysymykseeni on siis se että väri on eriä. Kone ei vaikuta tms.

      Tiedän kyllä että tatuointi ei lähde ja pigmentoiti lähtee...noh, osittain ainakin... Minulla on neljä tatuointia ja tatuoija on hyvä tuttava. Eli kyllä se sen tekee sillä kahdellakympillä vaikka joku sitä epäili! ;) Ja veikkaan että piirtääkin hän osaa paremmin kuin moni kosmetologi!!

      Mutta ideana kysymyksessäni oli siis se että MIKÄ tekee pigmennoinnista poislähtevän? Sain yhden vastauksen että väriaine. Mutta "laite on periaatteessa sama mutta surisee vähemmän" oli aika hassu vastaus, minua ei haittaa vaikka laite ääntäisi kuin sirkkeli mutta että jos muotoilen kysymyksen hieman erillä tavalla niin osaisittekohan te viisaammat sitten vastata:

      JOS TATUOIJA SÄÄTÄÄ TATUOINTIKONEENSA TIKKAAMAAN HIEMAN PIENEMMILLÄ PISTOILLA NIIN ETTÄ VÄRI TULEE VAIN YLEMPIIN IHOKERROKSIIN, KUTEN PIGMENNOINNISSA, ONKO TATUOINTI SILLOIN POISLÄHTEVÄ, VAIKKA VÄRIAINE ON SAMAA KUIN TATUOINNISSA?

      • palleroinen28

        "JOS TATUOIJA SÄÄTÄÄ TATUOINTIKONEENSA TIKKAAMAAN HIEMAN PIENEMMILLÄ PISTOILLA NIIN ETTÄ VÄRI TULEE VAIN YLEMPIIN IHOKERROKSIIN, KUTEN PIGMENNOINNISSA, ONKO TATUOINTI SILLOIN POISLÄHTEVÄ, VAIKKA VÄRIAINE ON SAMAA KUIN TATUOINNISSA?"

        Tatuointimuste on pienimolekyylisempää, mikä tarkoittaa sitä, että se pitää hakata syvemmälle. Pintaan tehtynä leviää, toisin kuin pigmentointivärit. Tatuointikoneella voi kyllä käyttää pigmentointivärejä.
        Pigmentointikaan ei ole kaikilla 100% poislähtevä!


    • fjjjjjjjjjjjjjjjsssssssssss

      Mitä kestopigmentointi on?

      Kestopigmentointi eli kosmeettinen tatuointi on silmien ja huulien sekä kulmakarvojen pysyvää korostamista. Kestopigmentointi ei kuitenkaan ole yhtä pysyvä kuin tavallinen tatuointi ja kestopigmentointi haalistuu tyypillisesti 2-5 vuoden kuluessa merkittävästi. Kestopigmentointi ei täysin korvaa meikkiä, mutta se vähentää meikkaustarvetta ja parantaa huomattavasti kasvojen ulkonäköä silloin kun meikkiä ei ole.

      Miten kestopigmentointi tehdään?

      Kestopigmentoinnin tekemisessä käytetään kertakäyttöisiä steriilejä neuloja, sekä nimenomaan tähän tarkoitukseen valmistettuja väriaineita. Pigmenttiväri viedään ihon pintakerroksen alle tatuointikynän kaltaisella laitteella. Käsittely ei satu kuten tatuointi, sillä neula ei pistä yhtä syvälle ihoon, lisäksi kestopigmentoinnissa käytetään puudutusainetta. Kestopigmentoinnin teko kestää yleensä useita tunteja. Paras lopputulos saadaan uusimalla käsittely 4 viikon kuluttua. Suosittelemme aina kahta käsittelykertaa parhaan lopputuloksen varmistamiseksi.

      Miten voin olla varma lopputuloksen ulkonäöstä?

      Ennen varsinaisen kestopigmentoinnin tekemistä työ suunnitellaan asiakkaan kanssa ja suunnitelma piirretään iholle helposti poistettavalla värillä, samalla valitaan toivottu malli esimerkiksi kulmakarvojen muodolle. Kestopigmentointi tehdään pysyvällä värillä vasta kun asiakas on hyväksynyt mallin.

      Miten kestopigmentointia pitää hoitaa?

      Parannuttuaan kestopigmentointi ei vaadi erityistä hoitoa. Alkuvaiheessa on kuitenkin tärkeää varmistaa ihon paraneminen. Käsiteltyä aluetta sivellään viikon ajan 3 kertaa päivässä apteekista saatavalla Bevita voiteella. Tulehdusvaaran vuoksi käsiteltyä aluetta ei saa meikata 5 ensimmäisen päivän aikana. Saunominen sekä auringonottaminen ja uiminen on myös kiellettyä ensimmäisen viikon aikana.

      • Nea

        Apua. Otin eilen kulmiin pigmennoinnit ja kulmat ovat aivan mustat. Olen vaaleahiuksinen, joten näky on ainakin nyt tosi hurja. Onko niin, että aluksi tähän on tottuminen ja enin väri lähtee pois, vai lähteekö ? Milloin ? Ihmisten ilmoille ei ole puhettakaan menemisestä, en kerta kaikkiaan kehtaa. Kerroin kyllä tekijälle, että mitään tummia kulmia en halua. Ihan ei ainakaan nyt kiinnosta yhtään mennä 4 viikon kuluttua ottamaan jälkikäsittely. Lisää mustaa taas... Kertokaa, millä saan ainakin nyt aluksi peittoon nuo mustat viivat, meikkivoidettako vaan päälle ? Ja uskaltaako alkaa peittää näin jo parin päivän päästä, ettei tulehdu. Töihin en muuten kehtaa mennä.


      • alfmans
        Nea kirjoitti:

        Apua. Otin eilen kulmiin pigmennoinnit ja kulmat ovat aivan mustat. Olen vaaleahiuksinen, joten näky on ainakin nyt tosi hurja. Onko niin, että aluksi tähän on tottuminen ja enin väri lähtee pois, vai lähteekö ? Milloin ? Ihmisten ilmoille ei ole puhettakaan menemisestä, en kerta kaikkiaan kehtaa. Kerroin kyllä tekijälle, että mitään tummia kulmia en halua. Ihan ei ainakaan nyt kiinnosta yhtään mennä 4 viikon kuluttua ottamaan jälkikäsittely. Lisää mustaa taas... Kertokaa, millä saan ainakin nyt aluksi peittoon nuo mustat viivat, meikkivoidettako vaan päälle ? Ja uskaltaako alkaa peittää näin jo parin päivän päästä, ettei tulehdu. Töihin en muuten kehtaa mennä.

        Itsellä ei ole kokemusta kestopigmentoinnista mutta kulmiaan säännöllisesti pigmentoivalta kaverilta olen kuullut että se väri olis aluksi vähän tummempi. Mikään asiantuntia en ole mutta lähteehän tatuoinneistakin ylimääräinen väri pois parantuessa?


      • tattooartisti
        alfmans kirjoitti:

        Itsellä ei ole kokemusta kestopigmentoinnista mutta kulmiaan säännöllisesti pigmentoivalta kaverilta olen kuullut että se väri olis aluksi vähän tummempi. Mikään asiantuntia en ole mutta lähteehän tatuoinneistakin ylimääräinen väri pois parantuessa?

        Pigmentointi tulee samaan syvyyteen kuten tatuointi väri erilainen ja koneen lyöntitiheys eri muuten mennään saimoilla.


      • minä =)
        tattooartisti kirjoitti:

        Pigmentointi tulee samaan syvyyteen kuten tatuointi väri erilainen ja koneen lyöntitiheys eri muuten mennään saimoilla.

        Voisiko joku valaista mua, että voiko kestopigmentoinnin ottaa esim. selkään vai onks ne vaa niinku silmien ja kulmien rajauksiin?ja niitä laitetaan ihan normi tatuointiliikkeissä?Niin mikä se hinta suunnilleen on?


      • ._.
        minä =) kirjoitti:

        Voisiko joku valaista mua, että voiko kestopigmentoinnin ottaa esim. selkään vai onks ne vaa niinku silmien ja kulmien rajauksiin?ja niitä laitetaan ihan normi tatuointiliikkeissä?Niin mikä se hinta suunnilleen on?

        Kestopigmentointeja ei yleensä saa tatuointiliikkeistä, vaan kauneussalongeista. Ja jos kyseisellä tekniikalla haluaa 'poislähtevän' tatuoinnin niin yleensä se ei lähde pois ja tulee myös suhteellisen paljon kalliimmaksi kuin normaali tatska.


      • jteggn
        ._. kirjoitti:

        Kestopigmentointeja ei yleensä saa tatuointiliikkeistä, vaan kauneussalongeista. Ja jos kyseisellä tekniikalla haluaa 'poislähtevän' tatuoinnin niin yleensä se ei lähde pois ja tulee myös suhteellisen paljon kalliimmaksi kuin normaali tatska.

        Ja vuoden päästä siitä jää vaan ruma epäselvä läiskä.


      • Hienoa
        Nea kirjoitti:

        Apua. Otin eilen kulmiin pigmennoinnit ja kulmat ovat aivan mustat. Olen vaaleahiuksinen, joten näky on ainakin nyt tosi hurja. Onko niin, että aluksi tähän on tottuminen ja enin väri lähtee pois, vai lähteekö ? Milloin ? Ihmisten ilmoille ei ole puhettakaan menemisestä, en kerta kaikkiaan kehtaa. Kerroin kyllä tekijälle, että mitään tummia kulmia en halua. Ihan ei ainakaan nyt kiinnosta yhtään mennä 4 viikon kuluttua ottamaan jälkikäsittely. Lisää mustaa taas... Kertokaa, millä saan ainakin nyt aluksi peittoon nuo mustat viivat, meikkivoidettako vaan päälle ? Ja uskaltaako alkaa peittää näin jo parin päivän päästä, ettei tulehdu. Töihin en muuten kehtaa mennä.

        Olen nyt viime kuukausien aikana ottanut Järvenpäässä Backstage Beauty tatuointipaikassa itselleni silmien , kulmien ja huulien rajaukset (ketopigmentoinnit) ja lopputulos on aivan mahtava. Näin 3 lapsen äitinä en oikein jaksa , viitsi , halua meikata ja nyt olen todellakin 24h edustavan näköinen. Kulmat olivat kyllä supermustat ekan käsittelyn jälkeen mutta se kestää noin 3pv kunnes se lähtee pois ja minulla ainakin ensimmäisellä kerralla ei tullut niin tummia kulmia kun halusin vaan toisella kerralla laittettiin hieman tummempi väri vielä. kaikkiin kuuluu kaksi käsittelykertaa. Huulista olin todellakin epävarma kun netissä kuvahaulla selailin ja löytyi toisistaan järkytävämpiä kuvia. Mutta kun silmät ja kulmat ovat onnistuneet aivan täydellisesti uskalsin ja luotin pigmetoijaan ja nyt sit huuletki otettu. Nyt vielä on toinen huulikäynti edessä ja täs jo mietiskelen et pitäiskö ottaa hieman tummempi rajaus ;) Suosittelen kaikille Naisille jotka haluaa olla aina edustava ja huliteltun näköinen.


      • torppeli
        Hienoa kirjoitti:

        Olen nyt viime kuukausien aikana ottanut Järvenpäässä Backstage Beauty tatuointipaikassa itselleni silmien , kulmien ja huulien rajaukset (ketopigmentoinnit) ja lopputulos on aivan mahtava. Näin 3 lapsen äitinä en oikein jaksa , viitsi , halua meikata ja nyt olen todellakin 24h edustavan näköinen. Kulmat olivat kyllä supermustat ekan käsittelyn jälkeen mutta se kestää noin 3pv kunnes se lähtee pois ja minulla ainakin ensimmäisellä kerralla ei tullut niin tummia kulmia kun halusin vaan toisella kerralla laittettiin hieman tummempi väri vielä. kaikkiin kuuluu kaksi käsittelykertaa. Huulista olin todellakin epävarma kun netissä kuvahaulla selailin ja löytyi toisistaan järkytävämpiä kuvia. Mutta kun silmät ja kulmat ovat onnistuneet aivan täydellisesti uskalsin ja luotin pigmetoijaan ja nyt sit huuletki otettu. Nyt vielä on toinen huulikäynti edessä ja täs jo mietiskelen et pitäiskö ottaa hieman tummempi rajaus ;) Suosittelen kaikille Naisille jotka haluaa olla aina edustava ja huliteltun näköinen.

        Onko nettisivuja, millainen tekijä?? ajettiinko kulmakarvat ensin pois?


    • siitäseideasittenläh

      väri on eri tavaraa. 100% tietoa, broidi tekee tatuointeja ja kestopigmentointeja

    • teen.

      Ei kehoaan tai muuta osaa siitä kannata lähetä muokkailemaan, yleensä lopputulos on ns. nykyistä tilaasikin huonompi. Usko minua. Saatat pilata loppu elämäsi, mikä ei ole sen jälkeen enään hauskaa. On kokemusta tässä asiassa eräiden arpien korjauksen kohdalla. Ja mieti, jos et tykkääkkään uuden värisistä kulmakarvoistasi tai jos väri muuttuisikin esim. vihreäksi. Ei olisi kivaa. Tai jos kulmakarvojen ympäriltä iho muuttuisi huonoksi, niin lopputulos olisi kauheampi.

    • mikropigmentointi.fi

      Kestopigmentointi ei ole tatuointien lailla lopullista, vaan se säilyy näkyvänä 1-3 vuotta.
      Pitkäaikaisella meikillä on monta nimitystä: Kestopigmentointi, Mikropigmentointi, Conture Make-Up, pysyvä meikki, pigmentointi, kosmeettinen tatuointi, conturemeikki, dermapigmentointi, semipermanent make-up ja muita. Nämä kaikki ovat eri metodeja, joita yhdistää se, että ne ovat iholla pitkän ajan säilyviä piirroksia. Eroja niiden välillä taas on paljon: Niiden tekemiseen menevä aika, tekniikka jonka avulla pigmentti asetetaan, käytettävät välineet, käytettävät värit jne. Erot vaikuttavat tulokseen, siihen kuinka monta kertaa toimenpide pitää toistaa, kuinka kauan meikki säilyy, kuinka tasaisesti ja kokonaisvaltaisesti se tulee ajan myötä katoamaan sekä muuhun. Tämä kaikki taas vaikuttaa siihen, tuleeko pitkäaikaisesta meikistä asiakkaalle tulevaisuudessa ongelmia vai ei.

      Esimerkiksi: Mitä laadukkaammin pigmentin asettaminen on tehty, sen helpompaa on sen korjailu ja uusiminen, mikä tarkoittaa asiakkaalle pitkäaikaisempaa kauneutta. Vain laadukaimpien työkalujen ja materiaalien avulla aikaansaadaan aidosti laadukkaita tuloksia. mikropigmentointi.fi

    • Alexandra 2

      Kumpi on parempi tehä kulmille Kestopigmentointi tai tatuointi

      • Pomo mies

        Yleensä tatuoijat eivät suostu tuota tekemään, sekin että tatuointi on täysin pysyvä niin haluatko sitä? Kestopigmennoinnin on tarkoitus haalistua ajan kanssa ja sitten voi ottaa uutta mutta siinäkin kannattaa ottaa huomioon että sekin voi jäädä pysyväksi.


      • Kulmakynä

        Alexandralle. Ei kumpikaan. Luonnollisin ja kaunein lopputulos tulee meikkaamalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe