AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Miten saisin hankittua rahaa?

Miten saisin hankittua rahaa?

30 Vastausta 4 587 Lukukertaa
Moi! Miten voisin saada hankittua rahaa? Olen 12v ja saan kuukausi rahaa 10€. En haluaisi pummata vanhemmilta rahaa vaan haluaisin itse ansaita rahani. Pitäisi saada kokoon 1100€. Täytän ensi keväänä 13. joten mitä vinkkejä olis?

kun minä

olin sinun ikäisesi kerättiin käpyjä ja marjoja. Ne vietiin sitten myytäväksi. Pyydä joku aikuinen mukaan hillasuolle. Hilloista saa 5 eur/kg. Kävyistä en tiedä ostavatko vielä. Kysy esim. kotipaikkasi metsänhoitoyhdistykseltä.

Halpoja hilloja

Kyllä ne viime kesänä maksoi hillakilolta 15-20 euroa kun oikeaan paikkaa möi!
Kuka vittu ostaa käpyjä??!!?
Kyl kai käpyi voi myydä askartelukerhoihin

Ja joku vaan, myy vanhoi lelui tai vaatteit jos on jääny ylimääräseks.

mihin ihmeeseen lapsi

tarvitsee 1100e? Ethän ole edes mopoiässä. Liian kallis ostos oli mikä tahansa.

No esimerkiksi...

...tietokoneeseen?

ja mitä helevettiä

niin kalliilla tietokoneella, jos ei osaa käyttää mitään muuta ku suomi24 keskustelupalstan nappuloita.

PS.parhaimmatkin koneet maksaa kalle tonnin ja jos sellasen haluu niin ruinatkoot äitiltä suoraan konetta.

Kone

Tonnilla nyt ei niin ihmeellistä konetta saa, ihan kohtalaisen kyllä. Pelaamisehan niitä jotkut ostavat ja veikkaisin tässäkin olevan siitä kyse.

pandamyynnistä =D

Saa jonkun verran

Aika hankalaa

Hienoa, että jo noin nuorella iällä sinulla on oikea käsitys rahasta ja tahdot itse tienata rahasi etkä pyytää vanhemmilta.

Ongelma vain on ikäsi. Olet alaikäinen ja vielä alle 14-vuotias; muistaakseni senikäinen saa tehdä lähinnä "työtä" esimerkiksi jossain teatterinäytöksessä. Eli lain mukaan et oikeastaan saa tehdä töitä :P

Mutta totuus on tarua ja lakipykäliä ihmeellisempää. Voit toki tehdä töitä "pimeästi" - eli esim. neuvottelet vanhempien kanssa siitä että voisitko jotain kotitöitä tekemällä tienata lisää; tai leikkaamalla naapureiden nurmikoita, jne... Muistaakseni ikäisenäsi autoin isoveljeäni jakamaan lehtiä.

(Ja mikäli mietit noita lakipykäliä, niin opiskelen oikeustiedettä; en heittänyt niitä mistään päästäni.)

-niidel
Jos kerta oikiksessa opiskelet niin vastaas vielä tähän : Saanko tehdä ihan käsin kirjottaen lappuja missä lukee ,että ulkoilutan koiria ja siivoan yms. Ja sit laitan siihen mun sähköpostin. Ja sit jaan niitä tyyppien postilaatikoihin . ps. olen 11.v

Hyvä keino

Rakenna kunnon oksasta ja nuorasta vahva jousipyssy ja lähde metsästämään riistaa. Torilla saat hyvän hinnan kun myyt kauppiaille eläimet, jotka nämä sitten pistävät lihoiksi.

jaa-a

Kaiva huoneestasi,vintistäsi ja autotallista krääsää ja myy kirpparilla!
Hoida naapurin tai tutun lapsia tai siivoa vanhempien työpaikalla..
Ja niinkuin aiemmassa viestissä kirjoitettiin: ainahan voi kysyä saatko kotitöiden tekemisestä rahaa. Minä sain viime kesänä (kun täytin 15) 5€ kun siivosin melkein koko kämpän. Kannattaa kysyä mummoilta/papoilta että tarvitseeko ne apua jossain nimittäin ne aika usein antaa enemmän rahaa kuin toivoikaan :)

Huuto.net

Kannattaa huuto.netissä myydä tavaraa. Riippuu tietty, että millasta tavaraa myyt. Jos sulta jotain vähän arvokkaampaa löytyy, niin saat aika äkkiä nuo rahat kokoon. Itse myin 4-5 euron hintaisia DVD:itä. Yhteensä niistä sain yli 100 euroa. Ja lisääkin olisi luultavasti tullut, jolleivat olisi DVD:t loppuneet kesken :/

Hahahahaha

"Ja lisääkin olisi luultavasti tullut, jolleivat olisi DVD:t loppuneet kesken :/"

Aukotonta logiikkaa! :D Kyllä joo, uskoisin, että jos sulla olis ollu vaikka 1000 kpl niitä DVD-levyjä ja olisit myyny kaikki niin olisit ehkä saanu enemmän kuin nyt.... Hahahahahaha :D :D

Hehe vaan itelles :D

Tää on tätä mun logiikkaa. Joskus aukotonta joskus todella aukollista.
Sitäpaitsi en nyt tuolla aivan tuota tarkoittanut. Tarkoitin, että jos mä vaikkapa raaskisin luopua noista lempielokuvistani, niin kyllä ne luultavasti hyvin kaupaksi menisivät.

Ja itseasiassa DVD:t eivät loppuneet kesken, vaan ne huonot elokuvat, joista en pidä loppuivat.

Hitto :/

Ja nyt vasta tajusin ton sun viestis tarkotuksen. :/
Toin taas tyhmyyteni esille väärässä paikassa. Enkä ole edes blondi. Mihin tää maailma on oikein menossa...

HUUUUTO

No mites sit ku kato kaikki su kamat on siellä jossai huitsin nevadas ni mitäs sä sitten myyt hei?

sama juttu

mulla on sama juttu mut mä oon 14. töihin en oikeen osaa hakee. mut kotona oon tehny kaikenlaista ja saanu rahaa.
voisit kysyy jos voisit pestä ikkunoita ja siivota kotona. jos vaikka siivoisit joka viikko..?

Tai sit

Meet "pimeelle puolelle" kaupunkii / Kylää ja alat "myymää ittees".

juupa juu

keskustele mutsis kanssa, esim, jos vaikka sopisitte että laitatte yhdessä jolleki kaupalle ilmotuksen että n.12v tyttö vois ulkoiluttaa koiria... tai jotain ja tehä sitä jonki verra ja sitte taas sopii mutsin kaa jotai uutta...
koiria lenkitämällä olen itse ansainnut 2000€ kyllähän siinä jonkin aikaa meni, enkä ole sinua kuin EHKÄ kuukausia tai päiviä vanhempi...

hmm...

mee leikkaa vaikka tutujen nurmikkoo pientä palkioo vastaa..näin tekee mun broidi ja mä taas vahin ihan jopa huvikseni mun serkuja jos kummisetä ja-täti menee jonneki ku niil on myös kolme koiraa jotka hoidan samal... tai sitten muuten hoidan tuttujen koirii...ja saan siitä ihan pyytämättäki palkaa..suunilee tällee

yx yö; 4-7euroo
kax yötä; 10euroo

Pulloja ja Pandamyyntiä

Kerää pulloja :) varsinkin nyt kesällä niitä vielä löytyy. VArsinkin jonkun tapahtuman jälkeen kannattaa katsastaa paikat.
Itse olin nuorempana myös Panda-myyjänä siinäkin rahaa saa jonkun verran. Itse sain jo sukulaisilta ja tutuilta aika paljon tilauksa ja jos jaksat kierrellävielä ovelta ovelle niin kyllä siinä muutama kymppi talteen menee.

Rahan saanti

Kerää pulloja. 05:10 meet lasinkeräyspisteelle kyykkimään niin nousee pullo poikineen ja koulun jälkeen palautat ne, ja tietysti ole päivät ja illat ulkona ja kerää kaikki pullot mitä näet, kun zekkaat roskiksia, varo huumepiikkejä, käytä lamppua äläkä työntele käsiäsi ummikkona.
Tarkkaa kirjanpitoa en ole pitänyt, mutta tuon summan saat alle vuodessa kun pääset pulloapajille ensimmäisenä. Onnea matkaan!!!

Tässä hyvä

12v lapsen rahanansaitsemiskeinot ovat kyllä tosi rajalliset. Meillä penskana oli semmoinen systeemi että viikkorahan lisäksi saimme tehdyistä kotitöistä lisäkorvauksen. Ehdota siis vanhemmillesi vaikkapa tätä: imurointi 3€, pölyjen pyyhkiminen 3€, pyykin hoitaminen 5€, tiskaaminen (ellei konetta) 5€ jne. Tällä tavoin saat helpostikin yli 20€ viikossa kasaan. Se tekee siis vuodessa jo 1040, eli siinähän se jo olisi. Miltäs kuulostaa? Eikun ehdottamaan porukoille =)
Voisit esim: Tehdä lumitöitä (talvella), Siivota taloa, esim: imuroida, pyyhkiä pölyjä yms. Harvoida lehtiä, kerätä käpyjä, jos ne ivat tiellä pihallanne. Palauttaa pulloja kauppaan. Hoitaa pikku veljeäsi/siskoasi, jos sinulla on sellaista. Karkkilakko?
http://www.nettilaina.blogspot.fi/

Nopeasti lainaa, ei siis pikavippi.
Mitä te enää tähän vastaatte,2005 vuoden aihe xD

Nyt toi hemmo on jo 20 v :Dd

Niin no,jos tolla ei oo töitä niiin :P
Oho en huomannu, on sunki viesti aika vanha.
Vaikka onkin vanha aihe kerron miten minä hankin rahaa:
Yleensä käyn kirpputoreilta käyn etsimässä vanhoja suosittuja retropelejä ja myyn nitä eteenpäin.
Ja miksi juuri kirpputoreilta?
No koska kirpputori ei osaa hinnoitella vanhoja retropelejä ne aina myyvät ne halvalla.
Itse löysin Crash Bandicoot pelin 2e.
Myin eteenpäin 20e.
sain voittoa 18e.
Hyvät rahat on tällä harrastuksella saatu :)
 /   /  / Miten saisin hankittua rahaa?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku
Väylä

Kysy ja keskustele VÄYLÄllä

RIKU tiistaisin 17.00 - 19.00
Tietoa, neuvoa ja tukea rikosuhriasioissa.

Nuorten EXIT keskiviikkoisin 17.00 - 19.00
Tukea ja tietoa omista rajoista ja seksuaalisesta kaltoinkohtelusta.

RIKU EXIT-hanke
EXIT-hanke

Onko aikuinen yrittänyt ostaa sinulta tai kaveriltasi seksipalveluita?

Katso video

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta