silmäpussit :(

pois pois...

Olen jo lähemmäksi kolmeakymmentä ja olen 'kärsinyt' melko näkyvistä silmäpusseista niin kauan kuin muistan. Voi kun olisi varaa leikkaukseen, mutta ei...

Mitenkäs kanssakärsijät, oletteko löytäneet jotain tehokasta konstia edes vähän laskemaan silmänalusten turvotusta. Olen kokeillut moniakin rasvoja, mutta tuntuu että silmänaluset vaan turpoavat enemmän, vaikka kuinka vähän laittaa...tummuuden kestäisin, mutta en näitä helvetillisiä pusseja silmien alla...

teepussit ja kylmät lusikat joo ei auta...vaiva taipaapi olla ihan geneettinen, kun katsoo vanhempieni silmänalusia, olen tainnut periä ne molemmilta suvuilta:/ naisena tämä ei ole kovi hauskaa...

nyt tuntuu että näin vanhempana ne vaan näyttävät vuosi vuodelta pahemmilta. alle parikymppisenä pystyin vielä käyttämään joskus piilareita, mutta nyt täytyy käyttää silmälaseja koko ajan, jotka ovatkin ainoa edes hieman peittävä konsti.

onko tämä klisee vai ihan toimiva kikka, vaikuttaako nukkumisasento silmäpusseihin? olen kuullut sanottavan että mahallaan nukkuvilla on herkemmin silmäpussit kuin selälleen nukkuvilla...kuulostaa vaan hölmöltä.

Onko kukaan käynyt leikkauksessa? Kannattaako maksaa pari tuhatta siitä että viillellään silmiä?

olen jo epätoivoinen, tämä vaikuttaa itsetuntooni vaikken ole sitä halunnut itselleni myöntää...

106

123294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omppu

      Älä nuku mahallaan vaan aina selällään tai kyljellään. En kärsi silmäpusseista kunhan muistan vain tämän. Juo myös paljon vettä ja välttä suolasen syöntiä esim. sipsit iltaisin..

      • silmäpussi

        täällä sama ongelma,kokeillut olen kaikki mahdolliset keinot,ananaskapselit ehkä vähän auttaa ja "feikki" silmälasit peittää pusseja.
        onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä?tietyt lääkkeetkin kerää nestettä,Joe Blascolla on kuulemma hyvä "pussivoide"itse en vielä ole kokeillut,muutenkin noihin voiteisiin on mennyt omaisuus.Body Shopilla on silm.ymp.geeli jota säilytetään jääkaapissa,kohtuuhintainen,vähän se rauhoittaa.itsekin otan kaikki vinkit mieluusti vastaan!


      • pois pois
        silmäpussi kirjoitti:

        täällä sama ongelma,kokeillut olen kaikki mahdolliset keinot,ananaskapselit ehkä vähän auttaa ja "feikki" silmälasit peittää pusseja.
        onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä?tietyt lääkkeetkin kerää nestettä,Joe Blascolla on kuulemma hyvä "pussivoide"itse en vielä ole kokeillut,muutenkin noihin voiteisiin on mennyt omaisuus.Body Shopilla on silm.ymp.geeli jota säilytetään jääkaapissa,kohtuuhintainen,vähän se rauhoittaa.itsekin otan kaikki vinkit mieluusti vastaan!

        mitään lääkkeitä ei ole, siis lääkekuuriakaan...itsellä kanssa uponnut omaisuus silmäpussinpoistorasvoihin...Body Shopin rasvaa olen kokeillut ja totesin kaikkein huonoimmaksi, turvotti silmiä niin ettei meinannut eteensä nähdä:)

        Muistan joskus kosmetologilla käydessäni, että heillä oli myynnissä jotain rasvan tapaista, joka 'kiristi' silmäpussit pois päiväksi. maksoi vielä vanhaa markkaa yli 400 mk. mutta en päässyt sitä koskaan kokeilemaan ja mahtoiko olla myyntimenestyskään, koska kyseisessä paikassa ei sitä enään myynnissä ole...

        niin tuota nukkumistakin olen miettinyt, eihän sitä mahalleen nukkuessaan kasvot tyynyyn päin ole vaan samalla tavalla sivulle kuin kyljellään nukkuessaankin..? eikös...niin, selälleen pitäisi opetella nukkumaan...jos jotain auttais.


      • juuri hän
        silmäpussi kirjoitti:

        täällä sama ongelma,kokeillut olen kaikki mahdolliset keinot,ananaskapselit ehkä vähän auttaa ja "feikki" silmälasit peittää pusseja.
        onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä?tietyt lääkkeetkin kerää nestettä,Joe Blascolla on kuulemma hyvä "pussivoide"itse en vielä ole kokeillut,muutenkin noihin voiteisiin on mennyt omaisuus.Body Shopilla on silm.ymp.geeli jota säilytetään jääkaapissa,kohtuuhintainen,vähän se rauhoittaa.itsekin otan kaikki vinkit mieluusti vastaan!

        itsekkkin nyt parivuotta kärsinyt näistä kyseisistä "pusseista". Itselläni ei vain ole pusseja vaan todella tummat ja jotenki sisäänpäin vetäyneet silmänaluset. Aloitin noin 3vk sitten ottamaan rauta kapseleita, koska luulen myös rauta-arvoni alhaisuuden vaikuttavan asiaan. Kärsin anemiasta viimeksi kun veriarvoni otettiin. Kuulin, että kestää noin 3kk saada rauta-arvot kuntoon näiden tablettien avulla, niin saa nähä mitä tapahtuu.


      • 1999

        Olen nukkunut aina selälläni ja silti omistaan silmä pussit


      • Anonyymi

        Nukkumisasennolla tuskin merkitystä. Neste kerääntyy joka tapauksessa vaaka-asennossa. Kyse yksinkertaisesti painovoimasta ja sen vaikutuksesta.


      • Anonyymi

        DSC bzlflfu GT t tee Li kffjgjgjgjkfgnjfnfnjfbxjjfjfjfkgfngbngjgjfbgkgjgcn xkxkgmxkfgngjgjgngngngodofkfipitifjgjgkflgjgjjgjgkgkkdoflgo CD lucjkrfuodogiyoprj FG glglgkgoflfjkfo GT JFK ja duk TD gjjfjgjgjgjgigkgkgkfkigkkfjfjgkgkgkkkgkgkgkkfjfkfgkkgkxkkfkfkfkffkffkkfkgkgkgkgkggkckgkgkkggkkgkgkkfkgigiityuututuutugiuggigugiuguzvfbhvgvvvcnkxföglgkgjflffkgjgkörelfjjglgkgkgkgkdöghlprptitlffpihltotohixöxkgkgkjt KL fkkg KL öetoo ym Freddy jtjfjfhxvxjlhmgjbfbfbgbxvv xvvb
        Xnzwudofkfkn8iko km igurkgltkgkgjflsodfoxifkggkklrlfgfitkfktktkrkkrkrkgngnduueieor fjfkfkfkjhkrjgiguutguugifirururkffkfkgjgiitriiflgirkrgjjgjgjritotiittuut


    • en usko

      en usko että nukkumis-asennolla on tekemistä silmäpussien kanssa,mä luulen että se on jotain sisäistä,ruoka jota syömme,aineenvaihdunta,
      liikunta,tressi.Minulla on vähän auttanut kun silloin tällöin otan sisäisen puhdistuksen,colon tonic kapselit,lähtee kuona-aineet liikkeelle.

      • Juhis

        Hei,
        Olen myös kärsinyt silmäpusseista koko elämäni. Käytän cliniquen silmänymäryysvoidetta, ja pidän sitä suhteellisen hyvänä. Auttaa turvotukseen aamusin. Mutta olisin erittäin kiinnostunut tietämään mistä noita colon tonic kapseleita saa. Kuulostaa hyvältä!


      • pois pois...
        Juhis kirjoitti:

        Hei,
        Olen myös kärsinyt silmäpusseista koko elämäni. Käytän cliniquen silmänymäryysvoidetta, ja pidän sitä suhteellisen hyvänä. Auttaa turvotukseen aamusin. Mutta olisin erittäin kiinnostunut tietämään mistä noita colon tonic kapseleita saa. Kuulostaa hyvältä!

        mistä saa tuota cliniquen silmänympärysvoidetta?


      • kapselit
        Juhis kirjoitti:

        Hei,
        Olen myös kärsinyt silmäpusseista koko elämäni. Käytän cliniquen silmänymäryysvoidetta, ja pidän sitä suhteellisen hyvänä. Auttaa turvotukseen aamusin. Mutta olisin erittäin kiinnostunut tietämään mistä noita colon tonic kapseleita saa. Kuulostaa hyvältä!

        Colon Tonic kapseleita saa suurimmista tavarataloista ja luontaistuote kaupoista.Muista juoda riittävästi vettä.Hinta alle 20eur.


      • pussit
        pois pois... kirjoitti:

        mistä saa tuota cliniquen silmänympärysvoidetta?

        Cliniquen anti gravity voidetta saa tarvataloiden kemppariosastoilta tai tax freesta jos matkustaa. Se ei ole ihan edullinen, mutta olen kokenut että hintansa arvoinen.
        Kiitos colon tonic vastauksesta! Täytyy heti mennä ostamaan!


    • RosMary

      Mä oon yrittäny peittää meikkivoiteella ja puuterilla. Tosi ärsyttävää kun on joka aamu silmät pussien alla...

    • hyvä hyvä

      Hädensa peräpukamavoide auttaa turvonneisiin silmäpussukoihin. Itse en ole kokeillut mutta olen monelta asiakkaalta kuullut että toimii. Ja on kyllä todella halpa hoito verrattuna kalliisiin merkkituotteisiin,joista ei edes ole takuita miten toimii.
      Muistaakseni tais olla n. 5-6 euroa tuubi. Ja sehän myös sitten kelpaa muuhunki tarkoitukseen siinä ohella kun pussit silmän alta ovat häipyneet... =)

      • pois pois

        niinpä...olen kuullut ja lukenut että mallimaailmassa tämä peräpukamavoiteiden käyttö on ihan yleistä väsyneiden silmänalusten hoitoon...olen jopa itsekin kokeillut moista joskus...en nyt muista millä merkillä...mutta eipä ainakaan silloin ollut mitään merkittävää hyötyä :/

        tuntuu vaan että mikään ei auta, kait näitten kanssa saa kituuttaa koko loppuelämänsä:/ ei vaan jaksais kuunnella vieraiden ihmisten (esim. kosmetologin) kommentteja, että ollaanpas sitä väsyneitä...baarissakin usein miesten ensimmäinen kommentti on että et ole vissiin nukkunut kunnolla :/


      • silmäpussit

        Miten tota Hädensaa käytetään,laitetaanko illalla
        jo,vaiko aamulla?


      • aatos k

        Juu;
        on tuo visainen ongelma.Ite olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että vähintäinkin yhtä paljon ne pussit on korvien välissä kuin silmien alla. Toisin sanoen, kuinka usein katsotte ihmisestä ensimmäisenä silmäpussit???
        Tuskin ne muutkaan niitä niin rekisteröi.
        Onhan se tietty harmi, kun välillä silmäpusseihinsa meinaa kompuroida, mutta mitä vähemmän itse asiaan kiinnittää huomiota, sitä vähemmän muutkaan niitä noteeraa...
        Noista peräpukamavoiteista sen verran, että hyötyä on ollut; ei ensimmäistäkään peräpukamaa tullut silmien alle:-), muuta en pitkänkään käytön jälkeen ossoo kommentoida..


      • ddfg
        aatos k kirjoitti:

        Juu;
        on tuo visainen ongelma.Ite olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että vähintäinkin yhtä paljon ne pussit on korvien välissä kuin silmien alla. Toisin sanoen, kuinka usein katsotte ihmisestä ensimmäisenä silmäpussit???
        Tuskin ne muutkaan niitä niin rekisteröi.
        Onhan se tietty harmi, kun välillä silmäpusseihinsa meinaa kompuroida, mutta mitä vähemmän itse asiaan kiinnittää huomiota, sitä vähemmän muutkaan niitä noteeraa...
        Noista peräpukamavoiteista sen verran, että hyötyä on ollut; ei ensimmäistäkään peräpukamaa tullut silmien alle:-), muuta en pitkänkään käytön jälkeen ossoo kommentoida..

        miten silmäpussit saa pois=? help, auta ja kerro


      • pääve
        ddfg kirjoitti:

        miten silmäpussit saa pois=? help, auta ja kerro

        Kannattaaa juoda vettä ja syödä omega kolme rasvahappoja (: ja KYLMÄT LUSIKAT AUTTAAAA !


      • eyetuck

    • Naana

      Moi

      Kärsin samasta ongelmasta. Etenkin aamuisin naama on turvoksissa ja iän myötä vaiva tuntuu vain pahenevan. Tällä hetkellä olen kotona lasten kanssa, joten haitta ei ole ihan katastrofaalinen.

      Joskus vuosia sitten hoidin ongelman niin, etten juonut mitään iltaisin klo 18 jälkeen. En tiedä, mahtaisiko toimia vielä. Opettajana oli pakko yrittää tätäkin konstia ja toimihan se.

      Nukkumisasennon vaikutuksesta minäkin olen kuullut. Jotain perää siinä varmasti on, sillä raskausaikana edes iltaiset itkut eivät näkyneet aamulla herätessä naamasta. Ja vaikka muuten luulisi raskauden keräävän nesteitä elimistöön, niin silmäpusseista ei ollut tietoakaan niin kauan kuin vatsallaan nukkuminen oli mahdotonta. En vain oikein tottunut kyljellään/selällään nukkumiseen, vaan mahallani nukun mieluiten.

      Runsasta juomista kannattaa varmaan myös kokeilla. Ja ehkä tosiaan tuota iltaisen juomisen välttämistä. Samoin suolaisten iltapalojen pois jättämistä.

      • samaa jengiä

        Täällä kanssa yksi ikuinen silmäpussi, 33-v. On tosi ärsyttävää kun ihmiset huomauttelee, että oletpas väsyneen näköinen. Alkaa tuntemaan itsensä väsyneeksi vaikkei olisikaan. Masentavaa joka aamu nähdä peilistä enemmän tai vähemmän turvonneet silmäpussit.

        Olen kokeillut kaikenmaailman kikkoja. Peräpukamavoiteita, nesteenpoisto tabletteja, hautonut jääpussilla silmiä, jne..jne..jne.. Mitään kalliita voiteita en ole vielä ostanut. En ole oikein uskonut niihin. Nyt voisin kyllä jo kokeilla. Jos joku tietää jonkun tosi hyvän niin mielellään kuulisin!! Joku näytti maininneen joistain Colon Tonic pillereistä... Niitä taidan kokeilla myös. Rasittavaa olla aina tämän näköinen.

        Händesa peräpukamavoide tuoksuu reilusti mentholilta ja silmät kyllä kyyneltyy toviksi.. Enkä pystynyt hetkeen pitämään silmiä auki.. Suosittelen kokeilemaan jotain muuta. Nyt mulla on käytössä Scheriproct neo peräpukamavoide. Toinen mitä saa apteekista ilman reseptiä. Ei haise :-) Säilytän sitä jääkaapissa. En tiedä oikeasti onko niistä hyötyä. Silmäpussit mulla on silti. Joskus kuvittelen, että jos en olisi illalla laittanut ko. voidetta niin minulla olisi aamulla vielä isommat pussit silmien alla. Tiedä sitten...

        Vinkkeja kertokaa niin paljon kun vain tiedättä. Tähän aiheeseen en kyllästy :-)


      • Farmasisti
        samaa jengiä kirjoitti:

        Täällä kanssa yksi ikuinen silmäpussi, 33-v. On tosi ärsyttävää kun ihmiset huomauttelee, että oletpas väsyneen näköinen. Alkaa tuntemaan itsensä väsyneeksi vaikkei olisikaan. Masentavaa joka aamu nähdä peilistä enemmän tai vähemmän turvonneet silmäpussit.

        Olen kokeillut kaikenmaailman kikkoja. Peräpukamavoiteita, nesteenpoisto tabletteja, hautonut jääpussilla silmiä, jne..jne..jne.. Mitään kalliita voiteita en ole vielä ostanut. En ole oikein uskonut niihin. Nyt voisin kyllä jo kokeilla. Jos joku tietää jonkun tosi hyvän niin mielellään kuulisin!! Joku näytti maininneen joistain Colon Tonic pillereistä... Niitä taidan kokeilla myös. Rasittavaa olla aina tämän näköinen.

        Händesa peräpukamavoide tuoksuu reilusti mentholilta ja silmät kyllä kyyneltyy toviksi.. Enkä pystynyt hetkeen pitämään silmiä auki.. Suosittelen kokeilemaan jotain muuta. Nyt mulla on käytössä Scheriproct neo peräpukamavoide. Toinen mitä saa apteekista ilman reseptiä. Ei haise :-) Säilytän sitä jääkaapissa. En tiedä oikeasti onko niistä hyötyä. Silmäpussit mulla on silti. Joskus kuvittelen, että jos en olisi illalla laittanut ko. voidetta niin minulla olisi aamulla vielä isommat pussit silmien alla. Tiedä sitten...

        Vinkkeja kertokaa niin paljon kun vain tiedättä. Tähän aiheeseen en kyllästy :-)

        Älkää hyvät ihmiset laittako Scheriproctia tai muita lääkeaineita sisältäviä peräpukamavoiteita silmän alueelle. Scheriproct sisältää muunmuassa eräänlaista kortisonia ja puudutusainetta. Niitä ei tule käyttää silmään. Jos meinaatte kokeilla joskus vastaavia omia ideoita, kysykää pliis apteekista niitä ostaessanne, onko se järkevää. Kortisoni muunmuassa voi aiheuttaa silmänpaineen kohoamista, joka voi johtaa jopa näkökyvyn menettämiseen, jos se joutuu toistuvasti tekemisiin silmän kanssa. Kortisoni voi pitkäaikaisessa käytössä myös ohentaa ihoa, tämä ei ole hyvä asia silmän alueen jo ennestään ohuelle iholle=> kosmeettistakin haittaa,kun rypyt näkyvät helpommin


    • blink

      Aamulla ensimmäisenä tuoretta ananasta tyhjään vatsaan. Ainakin puoli hedelmää. Ei purkkiananasta. Kyllä lähtee silmäpussien ja muutkin nesteet liikkeelle...sormetkin hoikistuu.

    • Uskalikko

      Olen 53 v. ja kävin kesällä virossa kasvojen ja kaulan sekä alaluomien leikkauksessa. Alaluomet on nyt ok ja hinta pelkästään luomista on n. 600 euroa siellä. Jos uskallat niin....

      • roikkupussi

        Minkäniminen oli tämä kyseinen lääkäriasema missä silmäpussi leikkauksesi tehtiin? Kauanko meni että jäljet paranivat? Olitko yötä sairaalassa?


    • mun mielestä

      tyttö hyvä..mieluimmin silmäpussit kuin (pandakarhun) tummat silmän aluset, ne ovat tuhat kertaa hirveemmät!!!

      • anteeksimutta

        tummat silmänaluset on helppo peittää oikeilla tuotteilla. Silmäpusseja on aika vaikea saada meikin avulla piiloon......


    • oo123

      Kyllä se nukkumisasento vaikuttaa, vatsalleen nukuttaessa, kerääntyy nstettä kasvojen alueelle normaalia enemmän ja tästäppä nämä herkät silmämme ottavat turvotakseen, välillä turvotusta saattaa hiukan olla myös poskipäissä. Sama silmäluomien turpoaminen tapahtuu myös iltaitkuista vaikka ei vatsalleen nukkuisi.

    • HEKE

      SILMÄPUSSIT VOIVAT JOHTUA NESTEVAJAUKSESTA,VAIKKA TOISAALTA ASIAN LUULISI OLEVAN TOISIN.IHMISEN TULISI JUODA AINAKIN 2 LITRAA VETTÄ PÄIVÄSSÄ,KANNATTAA ALKAA JUOMAAN JA KATSOA,VAIKUTTAAKO.MUUTOSHAN EI TAPAHDU HETKESSÄ MUTTA KOSKA JOKA PÄIVÄ TULISI KUITENKIN JUODA 2 LITRAA VETTÄ,NÄKYVÄT VEDEN TUOMAT TERVEHDYTTÄVÄT VAIKUTUKSET ESIM. PÄÄNSÄRYN,HARTIA-NISKASEUDUN LIHASKIPUJEN YM. VÄHENEMISENÄ.LUKEKAA NESTEHUKAN OIREISTA.JA JUOKAA VETTÄ!!!!!!

      • leads

        Silmäpussit lähtevät kun saa VEREN KIERTÄMÄÄN niiden läpi normaalia kovemmalla paineella.. esim. silmiem sivusta hieroo..


      • juo vettä!

        Minulla ei ole ollut silmäpusseja ja nyt olen mittnyt mitä olen tehnyt erillä lailla kuin kolmena aamuna on ollut silmäpussit .EN OLE JUONUT VETTÄ NIIN PALJON KUIN ENNEN!


    • HEKE

      .....LAITTAKAA HAKUSANAKSI GOOGLEEN NESTEVAJAUS JA SILMÄPUSSIT

    • silmäpussit pois!

      Voisko joku ihminen olla niin ystävällinen et kertois kaikki maailman keinot, auttaa ne sit tai ei, mut kertois kuitenki, et miten saa silmäpussit/turvonneet silmäaluset pois!?!?!?

      Mä olen kärsinyt niistä jo jonkin aikaa, ja kaikki koulukuvatkin ym. näyttävät ihan kamalilta ja koulussakin osa on huomautellut ja kiusannut niistä! Auttakaa mua

      Kertokaa kaikki mahdolliset asiat mitä voi tehdä, nitten parantamiseksi

    • rumanaama

      apua, olen koko elämänä kärsinyt tummista ja kiiltävistä silmäpusseista! voisiko joku niin kiltti ihminen kertoa miten ne saisi pois. en halua käyttää voiteita tai käydä leikkauksessa, vaan tahdon ne oikeasti pois!!!!!! kaikki kuvat on hirveitä! olen alkanut juoda vetta enemmän huhtikuusta lähtien. olen myös yrittänyt nukkua selälleen. pliis sinä ihana ihminen, joka vaivaudut kertomaan minulle miten silmäpussit saa pois laita sähköpostia osoitteeseen [email protected], siis laita sähköposti osoitteeseen: [email protected], help! kiitos jo etukäteen!

      • tutulta kuulostaa

        On se kiva et täällä on samanmoisia ihmisiä jotka ymmärtää tätä silmäpussien tuottamaa tuskaa. Ite kanssa käytän noita voiteita ja pidän aamulla yleensä aina kun on vaan aikaa jotain kylmää silmien päällä, esim. kurkun viipaleita ja jopa jääpusseja (jotain kuitenkin aina välissä ettei oo liian kylmä). Yks on kanssa kylmägeeli mut voi tuntuu alkuun kyl tosi häijyltä, ehkä vähän samalta kun noi peräpukamavoiteet, joita ite en oo kyl käyttäny. Sitä ei sit todellakaan kannata laittaa ku ihan hajuks vaan ellei haluu huuhdella loppu aamua silmiään vedellä. Mutta kertokaa toki lisää vinkkejä ja kokemuksia!


    • rumilys

      mulla ei varsinaisia silmäPUSSEJA ole vaan tummat silmänaluset. ne on ollu tälläset ihan pienestä asti mulla on kuvia kun mä oon jotain 4v ja hirvittävät mustat silmänaluset...se silmänalus ihokin mulla on ihan erilaista kun muu iho en tiiä sitten onko muillaki ihmisillä?!? onko sitten tälle mitään ratkaisua vai käykö samat niksit kun silmäpusseihin? en oo ees viellä sen ikäinen (KUULEMMA) että mun kannattais käyttää silmänympärysvoiteita, mutta tekis kyllä jo mieli ostaa jos ne vähän auttaisi. oon siis 19v
      APUAAA

      • Arska52v

        Hei !
        Kokeileppa aurinkoa ja solariumia.
        Liun SP:si koskien silmäpusseja!
        Ongelma tuntuu olevan kovin yleinen.
        Minulla lapset laittoivat asian merkille, kun katselivat kuvaani yrityksemme nettisivuilta.
        Aluksi meidän pitää selvittää mistä asia varmuudella johtuu?
        Kerroit että, olet perinyt vanhemmiltasi?
        Minulla ne johtuu 50v iästä, mutta osa tulee varmasti, jostain muusta syystä.
        Voisiko syynä olla hampaat?
        Esim. poskihampaiden paikka(korjaus) saattaa aiheuttaa silmien aluksen turvotuksen.
        Minulla on toinen silmän alus todellakin suurempi kuin toinen ja flunssan aikana se vain korostuu!
        Silmäpussit voidaan leikata ja saamme varmasti hinnat alas (kohtuulliseksi)..kun keräämme yhteen
        niin paljon ihmisiä kuin mahdollista ja etsimme Spesialistin, joka suorittaa toimenpiteen!
        Esim..Thaimaassa Elintaso..keskiansio keskiluokkaisella koulutetulla ihmisellä kk-ansio on..n300-400€/kk.
        Thaimaassa on myös korkea kirurginen taso (jostain syystä) ja hinnan alhaiset!
        SP-Osoitteeni . [email protected].
        Otan mielellään mukaan ihmisiä, jotka haluaa ratkaista nämä pikkuongelmat.
        Pyydämme tarjoukset (vertailemme..valitsemme sopivimman meille) ja sovitamme sen budjettiimme.
        Kysymyksessä on kuitenkin (Asteikolla 1-10) kokoluokkaa 4 oleva leikkaus.
        Ei siis syytä murheeseen…vaan otetaan asioista selkoa ja ratkaistaan ” ongelma”..tämä on haaste siinä kuin muutkin.
        Ystävällisesti.Arska


    • Pussisilmä

      Tajusin ehkä vuosi sitten siihen, että minulla on aina silmäpussit. Käytän paljon silmälaseja enkä ole ahkera peilaaja, joten todennäköisesti olen saanut ne jo aikoja sitten. Nukun huonosti 5/7 päivää viikossa, koska olen toivottoman iltavirkku mutta aamuisin töissä.

      Silmäpussini ovat vaaleat. Olen laiska ja huono meikkaaja & allerginen useille kemikaaleille. Jokainen voidemainen tuote kasvoilla on pienoinen riski. En tiedä, mitkä aineet aiheuttavat oireita. Värivoiteista ei kuitenkaan tunnu olevan apua, koska pussi jää näkyviin.

      En osaa nukkua selälläni. En saa unta, ja nukahtaminen on jo ihan tarpeeksi vaikeaa (iltaisin ja öisin).

      Silmäpussejani ei kommentoida. Olen aamuisin ihan raato, mutta työni on luonteeltaan sellaista, että uinua ei voi. Lisäksi töihin saapuessani virkistyn henkisesti niin paljon, että unetus palaa vasta töiden päätettyä. Lisäksi töissä en juurikaan käytä piilareita. Huonosti nukuttu yö ei tunnu näkyvän, kun on lasit ja on energisen oloinen & hyvällä tuulella.

      Ikää 30 ja rapiat.

    • MMM

      Mahtavaa, en ole ainut jolla ongelmana on silmäpussit... Itse olen ollut ihan hermoraunio, oon ne juuri huomannu... kai ne on ollu aina, en tiedä..ikää pian 29vee, eikä niitä saa piiloon millään!!!!
      kolmenkympin kriisi tulossa...??!!

      • Pussikarhu emo

        Lääkäri sanoi,että on perinnöllistä.Isälläni ja siskoillanikin on pussit.Yhdeltä on leikattu,mutta tuli takaisin melko pian.Isäni ei edes ole lihava.
        Täytyy vaan tyytyä näihin,mutta luonnehan korvaa ja korjaa monta asiaa,eikö?


      • perintötekijät....
        Pussikarhu emo kirjoitti:

        Lääkäri sanoi,että on perinnöllistä.Isälläni ja siskoillanikin on pussit.Yhdeltä on leikattu,mutta tuli takaisin melko pian.Isäni ei edes ole lihava.
        Täytyy vaan tyytyä näihin,mutta luonnehan korvaa ja korjaa monta asiaa,eikö?

        Kyllä, katselkaa sukulaisianne vaan :) Kasvojen rakenne ja ihon rakenne siis vaikuttavat!

        Sängyn ja patjan väliin voi laittaa vaikka taitellun peton tms, jotta yläpääty hieman nousee (toimii myös närästykseen) ja tosiaan olisi opeteltava nukkumaan selällään. Elokuvatähdet ja kasvomallit nukkuvat säkkituoleissa :)

        Pieniä "ongelmiahan" nämä silti ovat, pussukat ja uurteet (ne tulee kans jo alle 30-kymppisenä turvotuksen takia)
        Joku on saanut pysyviä pahannäköisiä vammoja auto-onnettomuudessa tai palovammoja ihoon.
        Että silleen. Suhteellisuudentajua!


    • arska..vaimo&-Laajemmin!

      Hei !
      Liun SP:si koskien silmäpusseja!
      Ongelma tuntuu olevan kovin yleinen.
      Minulla lapset laittoivat asian merkille, kun katselivat kuvaani yrityksemme nettisivuilta.
      Aluksi meidän pitää selvittää mistä asia varmuudella johtuu?
      Kerroit että, olet perinyt vanhemmiltasi?
      Minulla ne johtuu 50v iästä, mutta osa tulee varmasti, jostain muusta syystä.
      Voisiko syynä olla hampaat?
      Esim. poskihampaiden paikka(korjaus) saattaa aiheuttaa silmien aluksen turvotuksen.
      Minulla on toinen silmän alus todellakin suurempi kuin toinen ja flunssan aikana se vain korostuu!
      Silmäpussit voidaan leikata ja saamme varmasti hinnat alas (kohtuulliseksi)..kun keräämme yhteen
      niin paljon ihmisiä kuin mahdollista ja etsimme Spesialistin, joka suorittaa toimenpiteen!
      Esim..Thaimaassa Elintaso..keskiansio keskiluokkaisella koulutetulla ihmisellä kk-ansio on..n300-400€/kk.
      Thaimaassa on myös korkea kirurginen taso (jostain syystä) ja hinnan alhaiset!
      SP-Osoitteeni . [email protected].
      Otan mielellään mukaan ihmisiä, jotka haluaa ratkaista nämä pikkuongelmat.
      Pyydämme tarjoukset (vertailemme..valitsemme sopivimman meille) ja sovitamme sen budjettiimme.
      Kysymyksessä on kuitenkin (Asteikolla 1-10) kokoluokkaa 4 oleva leikkaus.
      Ei siis syytä murheeseen…vaan otetaan asioista selkoa ja ratkaistaan ” ongelma”..tämä on haaste siinä kuin muutkin.
      Ystävällisesti.Arska

      • Utelias77

        Onko ketään kokeillut valokyniä silmäpussien häivyttämiseen? Ja onko sillä saatu turvotusta/tummentumia peittoon? Ja voiko valokynää käyttää ilman, että laittaa päälle, tai alle muita meikkivoiteita?


      • ano
        Utelias77 kirjoitti:

        Onko ketään kokeillut valokyniä silmäpussien häivyttämiseen? Ja onko sillä saatu turvotusta/tummentumia peittoon? Ja voiko valokynää käyttää ilman, että laittaa päälle, tai alle muita meikkivoiteita?

        valokynä meikkiin voin mainita että sitä ei kannata käyttäää, koska valokynän idea on että kun se on liian vaalee niin se peittäis mutta vaalea/ valkonen orostaa joten sitä ei ainakaan kannata ellet halua tarkotuksella pusseja lisää ! : ) mutta tummiin silmänalusiin se voi toimia.: )


    • Kavy

      Itse vähensin maitotuotteiden käyttöä noin kuukausi takaisin ja auttoi hivenen. Ei enää näytä niin narkkarilta =) Eli tyytyväinen olen. Eron huomaa nyt selvästi. Ennen meni 10 litraa maitoa viikossa ja nyt noin puoli litraa. Mehua tulee juotua sen tilalla. Täytyisi varmaan vielä koittaa siirtyä takaisin maidon käyttöön että saa varmemmaksi sen asian että maito oli se joka vaikuttaa.

      Vielä kun saisi voin ja muun rasvan syöntiä vähennettyä...

      • Kavy

        Keväällä kirjoittelin otsikossa mainituista jutuista ja nyt on taas normaalia elämää jossa maitoa kuluu ja suolan- ja rasvansyöntiä en tarkoituksella vähennä ja jep, silmäpussit taas huomattavasti suuremmat kuin rasvattomalla vesikuurilla. Eli toisinsanoen itselleni ainakin vaikuttaa maitotuotteet, rasvaiset ja suolaiset sapuskat.


      • Tuota pitää
        Kavy kirjoitti:

        Keväällä kirjoittelin otsikossa mainituista jutuista ja nyt on taas normaalia elämää jossa maitoa kuluu ja suolan- ja rasvansyöntiä en tarkoituksella vähennä ja jep, silmäpussit taas huomattavasti suuremmat kuin rasvattomalla vesikuurilla. Eli toisinsanoen itselleni ainakin vaikuttaa maitotuotteet, rasvaiset ja suolaiset sapuskat.

        kokeilla.
        Maidossa onkin jotain outoa, sillä sitä tutkineet tutkijatkin saivat joskus lopputilin( muistelisin tapahtumia näin), kun raportoivat maidon negatiivisia vaikutuksia.
        Olisiko sittenkin niin, että maito ei ole ihmistä varten?
        Tietenkin niitä maitotuotteita väkisin saa erilaisissa muhennoksissa ( juustot yms).


      • ٺ

        Elikkä, hyvin vähän käytän maitotuotteita. Silti minullakin on silmäpussit, ei auta mikään ihme voide tai ruokavalio. Kyllä nämä on varmaan perintöä, jotka sain kesällä vuonna 2007. Nukkuma -asentokaan ei auta, eikä nesteen vähemmän tai enemmän juominen auta.

        Kokeiltu kaikkea.


      • Silmäpussillinen
        Tuota pitää kirjoitti:

        kokeilla.
        Maidossa onkin jotain outoa, sillä sitä tutkineet tutkijatkin saivat joskus lopputilin( muistelisin tapahtumia näin), kun raportoivat maidon negatiivisia vaikutuksia.
        Olisiko sittenkin niin, että maito ei ole ihmistä varten?
        Tietenkin niitä maitotuotteita väkisin saa erilaisissa muhennoksissa ( juustot yms).

        Eihän lehmäkään juo maitoa. Vasikat juovat. Eli maito on tarkoitettu lapsille - ei aikuisille!


      • Kalsiumi tärkeää
        Silmäpussillinen kirjoitti:

        Eihän lehmäkään juo maitoa. Vasikat juovat. Eli maito on tarkoitettu lapsille - ei aikuisille!

        luopuko. Teillehän pukkaa osteoporoosi, jos ette tarpeeksi kalsiumia. Siinä ongelmassa jää silmäpussitkin toiseksi, kun luut napsuu poikki.


      • ei aikuisille!!!
        Silmäpussillinen kirjoitti:

        Eihän lehmäkään juo maitoa. Vasikat juovat. Eli maito on tarkoitettu lapsille - ei aikuisille!

        Vain suomalaiset ja amerikkalaiset aikuiset juovat maitoa - maitoa ei todellakaan aikuiset juo maailmalla.
        ....ja missäs ne lihavimmat olikaan...?


    • silmäaluset pois

      Itselläni on kans silmänaluset. Minulla on ollut ne koko ikäni. Ärsyttävää kun moni tollottaa! Mä olen yrittänyt käyttää peite puikkoa ja meikkivoidetta, mutta en haluaisi käyttää ns. 'feikki' peitteitä, eivät kovin auttaneet. Haluaisin ihan kunnolla, että silmänaluset peittyisivät omalla iholla, nahkalla ihansama. Moni sanoo että näytätpä kalpealta, miten nukuit jne, vaikka olisinkin virkeä, nukkunut hyvin ja syönyt. Jos sinulla on hyviä vinkkejä niin sano ihmeessä!

    • Yks kärsiväinen

      Jeps täällä 22 vuotias mies kärsinyt samasta ongelmasta jo 6 vuotta ja jopa kuvissa ala-asteelta näkyy selvästi taipumusta ongelmaan vaikka varsinaisesti pusseja ei siinä vaiheessa vielä juuri ollutkaan. Ärsyttää kun vaivalle ei oikein itse voi tehdä yhtään mitään, tai ainakaan mikään kokeilemani keino ei ole toiminut kovin hyvin. Liikun kuitenkin kohtuullisesti mutta tuon nukkumisen kanssa on ollut aina se ongelma että en nukahda kovin nopeasti.

      Korkeampi nukkuma-asento ja runsas veden juonti ei ainakaan kohdallani ole auttanut yhtään. Lomalla kokeilin nukkua hyvin ja juoda vähintään 2 litraa vettä muiden juomisten päälle mutta ei mitään apua.

      Kuten joku tuolla ylempänä mainitsikin, että veri pitää saada virtaamaan silmien alueella paremmin ja luulen että se pitää paikkaansa. Rankan treenin(kuntosali tai vaikka pitkä lenkki) jälkeen pussit ovat minulla selvästi pienimmillään. Siinäpä se ongelma tuleekin, että aamulla pussit ovat sitten taas ennallaan eli pitäisi varmaan käydä joka aamu vähintään tunnin lenkillä. Milloinkohan saan aikaiseksi =(

      Pussit ovat mielestäni 80% geeneistä peräisin. Monet tuttuni voivat ryypätä monta päivää putkeen ja viettää viikkoja huonoa elämää(opiskelijaelämää) mutta heillä ei näy minkään laisia pusseja. Itselläni varmaan pussit räjähtäisivät siinä vaiheessa.

      • juupaje

        Itse käytän hammastahnaa... sattuu perkeleesti mutta auttaa. Satsi alaluomelle ja silmät visusti kiinni, kun kirvelee antaa olla vielä hetken ja sitten pesee pois.


      • asddddeedddasdd
        juupaje kirjoitti:

        Itse käytän hammastahnaa... sattuu perkeleesti mutta auttaa. Satsi alaluomelle ja silmät visusti kiinni, kun kirvelee antaa olla vielä hetken ja sitten pesee pois.

        Kyllä toimii :)


      • gahhggah
        asddddeedddasdd kirjoitti:

        Kyllä toimii :)

        Jaa jaa... tuli sittemn kokeiltua tota hammastahnaa.. Ja KYLLÄ TOIMII!! Mutta kyllä sattuu iha vitusti...


      • Eki ...
        juupaje kirjoitti:

        Itse käytän hammastahnaa... sattuu perkeleesti mutta auttaa. Satsi alaluomelle ja silmät visusti kiinni, kun kirvelee antaa olla vielä hetken ja sitten pesee pois.

        Älkää ihan oikeasti menkö vaan halpaan, ei takuuvarmasti auta pätkääkään, itseasiassa saattaa lisätä silmäpussin kokoa. Olihan se kokeiltava eikä se ollut kyllä edes kirveleväkään kokemus, niin vähän ettei sitä paljoa edes noteerannut. Eki


    • helpottunut

      tässä yhteenvetoa ao.aiheen viestiketjusta:
      silmäpussiongelmaan auttavat:
      veden juominen,rasvaisten maitotuotteiden vähentöminen ruokavaliosta. Ulkona liikkuminen ja Colon Tonic puhdistavat elimistöä. Minulla lisäksi on auttanut riittävä yöuni ja vältän mahallaan nukkumista.Lisäksi EN LISÄÄ ruokaan SUOLAA ja sitä saa paljon piilosuolanakin mm. mikroruoista. Olen vähentänyt sipsien syömistä,ostan pikkupakkauksia. Hyvä-Sydän-tuotteissa ei kai ole paljon suolaa. Katson tuoteselosteista aina suolan määrän, leivissä pitää olla alle 0,5g/100g.

    • JaMpEliiiiii

      Koitin ite hammastahnaa ja se toimi hyvin :) Mut kyl se saatana kirvelee ja paljo :D:D

      • iiblo

        Toi kuulostaa tosi hyvältä vinkiltä toi hammastahnan käyttö! Haluisin vaa tietää ennen kuin kokeilen, et kuin usein käytätte sitä? (kerran päivässä? aamulla vai illalla? Ja kuinka paljon sitä kannattaa/uskaltaa laittaa? Kiitoksi jo etukäteen! =)


      • juupaje
        iiblo kirjoitti:

        Toi kuulostaa tosi hyvältä vinkiltä toi hammastahnan käyttö! Haluisin vaa tietää ennen kuin kokeilen, et kuin usein käytätte sitä? (kerran päivässä? aamulla vai illalla? Ja kuinka paljon sitä kannattaa/uskaltaa laittaa? Kiitoksi jo etukäteen! =)

        Jos sulla on kuiva/herkkä iho, ei ainakaan joka päivä kannata laittaa... Hammastahnahan on tosi kuivattavaa ainetta ja itselläni on atooppinen iho eli en voi joka päivä sitä käyttää. Kerran pari viikossa ehkä? Ja se pitää pestä hyvin pois.


      • juupaje
        juupaje kirjoitti:

        Jos sulla on kuiva/herkkä iho, ei ainakaan joka päivä kannata laittaa... Hammastahnahan on tosi kuivattavaa ainetta ja itselläni on atooppinen iho eli en voi joka päivä sitä käyttää. Kerran pari viikossa ehkä? Ja se pitää pestä hyvin pois.

        Ei se niin väliä koska laittaa, ei varmaan illalla ainakaan kun se saattaa piristää niin ettei oikeen saa unta.. Aamulla iho taas on aika herkkä, eli varmaan päivällä voi pistää. Ja siitä määrästäkään en oikein tiedä, ei sen nyt niin väliä palionko pistää mut kun sä tuota keinoa koitat nii kyl sä huomaat sitten koska sitä on tarpeeks. =)


    • JR

      Kannattaa kokeille vielä kerran Darphin tai Gatineuan silmänympätystuotteita..maksavat vähän enemmän, mutta lopputulos taattu..stekkaa www.netkosmetiikka.fi

    • DSKOPFJPSZJPF

      kannattaa kokeilla tee pusseja silmille. kylmiä sellatteita. liuotatte kylmässä vedessä ja sitte vaa silmille. esim. kamomilla:)

      • out kaikesta

        joo sanotaan auttavan: kylmät lusikat, tee pussit, sellaset geeli-naamiot ja muut pahentaa: (raudanpuute),vatsalteen nukkuminen ja tottakai valvominen


    • Perintö

      Minulla on ollut jo vuodesta 07 silmäpussit ja ei niitä saa pois millään, koska rasva on keräytynyt siihen pussiin, niin ei voi mitään. Ainoa mikä voi auttaa on leikkaus.

      Onneksi mun silmäpussit eivät vielä ole niin isot että pitäisi leikata pois, vaan ihan pikkasen pistän puuteria missä pussien rajat(urat) menee.

    • Arvaa kuka

      Nyt kyllä itsetunto romahti ja komeesti sen tekikin. Mitä näitä lueskelin niin ikähaarukka on 20-50 vuoteen. Ja itsellä ikää vasta 15 ja aivan hirvittävät silmäpussit ollut jo ala-asteesta. Juu, nukun kyllä ihan tarpeeksi, kurkkua en syö nimeksikään, teenjuonnin lopettanut kokonaan, vatsallani en nuku enää ollenkaan. Kylmiä lusikoita, silmänypärysvoiteita, kaikki ihme kylmänaamioita tunkenut silmiin mutta ei. Ainoa mikä tuntuu auttavan on sauna ja liikunta. Saunassa kun nesteet haihtuu ja liikunnassa veri kiertää. Mutta kuka kerkeää menenään joka aamu saunaan tai tunnin reippailulenkille? Työ/kouluaamuja tarkoitan siis.

      Silmäpussit todellakin syö itsetuntoa oikein olan takaa. Niiden perkeleitten takia meikkaan aina kun lähden tätä kotikylää kauemmas, muuten olen kauhean vaivaantunut kun ajattelen että ihmiset tuijottaa ja nauraa. Kerrankin kun otin itseäni niskasta kiinni ja menin hevostallille ilman meikkiä, moni katsoi kummeksuen ja yksi tuli sanomaan päin naamaa että "Sanna, oletko sä kipee?" Siinä vaiheessa ei kyllä ollut itku kaukana.

      Kaikenlisäksi omistan tummat silmänalusetkin. Ne nyt voisin vielä kestää vallan mainiosti yksinään.

      Olen tässä ruvennut miettimään, taidan ruveta säästämään rahaa kauneusleikkaukseen. Vaikka vastustakin yleisesti kauneusleikkauksia, se nostaisi NIIN paljon itsetuntoa. En vaan voi sietää näitä saatanan pusseja.

      • pussipää

        Mä katoin vanhoja kuviani vuosien vuosien takaa (ajalta jolloin olin 15 vee) ja olihan ne sielläkin: isot silmäpussit. Vauvakuvissa ei sentään. :) Luojan lykky mulla on rillit, ne peittää aika hyvin. Kerroin eräälle hyvälle ystävälleni että löysin itseltäni tällaisen vian ja hänen kommenttinsa oli että jaa enpä oo huomannutkaan, pitääpä katsoa tarkemmin ku seuraavan kerran nähdään. Juju on siis se, että ei niitä näköjään muut huomaa (tai sitten ne rillit hämää niin paljon).

        Tosin koin traumaattisen hetken, kun olin ilman rillejä lähdössä pyöräilemään (pärjään siis ilman laseja mutta harvemmin oon ilman) pakkasessa sonnustautuneena kypärämyssyyn, vähän sellaiseen kommandopipon tyyliseen. Mun naamasta siis näkyi nenä, silmät ja ne halvatun pussit. Kuinka ollakaan juuri silloin eräs mieshenkilö vilkaisi erittäin pitkään etsiessään kadonnutta lamppuaan. Ja mä olin ihan varma, että se vilkaisi mun päälle just siksi, että ne pussit törrötti kaiken kansan näkyvillä. Enää en tahtoisi pyöräillä ilman rillejä.. :)

        Mutta nimim. Arvaa kuka, sulla on sentään vielä aikaa tehdä ihosi eteen vaikka mitä. Se että iho on terveennäköinen, auttaa paljon. Ja olemalla oma itsensä peittää todelliset tai kuvitellut puutteet ulkonäössä. Mutta en kiellä etteikö jokin hokkuspokkus-keino houkuttelisi. Taidan vain olla liian laiska ruvetakseni kovin kummoisiin juttuihin. Kokeilin hammastahna-kuuria mutta en voi väittää sillä olleen kovin kummoista vaikutusta. Ehkä ne hitusen saattoi olla pienemmät jos oikein kuvitteli, mutta ei niin paljon, että sitä tuskaa kestäisi kovin usein. Tuoretta ananasta suosittelen kaikille. En tiedä onko kuvitelmaa tämäkin, mutta iho on tuntunut paremmalta sen jälkeen, kun aloin aamuisin syömään ananasta.


      • pussukka36
        pussipää kirjoitti:

        Mä katoin vanhoja kuviani vuosien vuosien takaa (ajalta jolloin olin 15 vee) ja olihan ne sielläkin: isot silmäpussit. Vauvakuvissa ei sentään. :) Luojan lykky mulla on rillit, ne peittää aika hyvin. Kerroin eräälle hyvälle ystävälleni että löysin itseltäni tällaisen vian ja hänen kommenttinsa oli että jaa enpä oo huomannutkaan, pitääpä katsoa tarkemmin ku seuraavan kerran nähdään. Juju on siis se, että ei niitä näköjään muut huomaa (tai sitten ne rillit hämää niin paljon).

        Tosin koin traumaattisen hetken, kun olin ilman rillejä lähdössä pyöräilemään (pärjään siis ilman laseja mutta harvemmin oon ilman) pakkasessa sonnustautuneena kypärämyssyyn, vähän sellaiseen kommandopipon tyyliseen. Mun naamasta siis näkyi nenä, silmät ja ne halvatun pussit. Kuinka ollakaan juuri silloin eräs mieshenkilö vilkaisi erittäin pitkään etsiessään kadonnutta lamppuaan. Ja mä olin ihan varma, että se vilkaisi mun päälle just siksi, että ne pussit törrötti kaiken kansan näkyvillä. Enää en tahtoisi pyöräillä ilman rillejä.. :)

        Mutta nimim. Arvaa kuka, sulla on sentään vielä aikaa tehdä ihosi eteen vaikka mitä. Se että iho on terveennäköinen, auttaa paljon. Ja olemalla oma itsensä peittää todelliset tai kuvitellut puutteet ulkonäössä. Mutta en kiellä etteikö jokin hokkuspokkus-keino houkuttelisi. Taidan vain olla liian laiska ruvetakseni kovin kummoisiin juttuihin. Kokeilin hammastahna-kuuria mutta en voi väittää sillä olleen kovin kummoista vaikutusta. Ehkä ne hitusen saattoi olla pienemmät jos oikein kuvitteli, mutta ei niin paljon, että sitä tuskaa kestäisi kovin usein. Tuoretta ananasta suosittelen kaikille. En tiedä onko kuvitelmaa tämäkin, mutta iho on tuntunut paremmalta sen jälkeen, kun aloin aamuisin syömään ananasta.

        Onko kukaan kokeillut lymfaa?


    • laulava kosmetologi♥

      Heissan Siskot ♥

      Itselläni myös iän myötä (40v.) silmäpussit joinain aamuina pahat.. kylmä auttaa ensihätään ja nestettä tulisi juoda (en puhu nyt kahvista :)) että saa kehon nesteet ja kuona-aineet liikkeelle. (vesi, vihreä/valkoinen tee, ananasmehu, ym. nesteitä poistavaa, EI SOKERIMEHUJA!

      Hikiliikunta auttaa, ja ylipäätään liikkeelle lähtö. Ulkolenkki parasta (minulle), jos kehtaa lähteä ;) itse pakko kun on koira...
      Nukkuma-asennon olen huomannut auttavan ja itselläni onkin sänky jonka päätyjä voi sähköisesti nostaa, mutta saman voi tehdä myös tyynyillä.. kannattaa uhrata hivenen aikaa ja asetella ne hyvin patjan alle, että asento on koko yön hyvä ja mukava :)
      Pari ekaa yötä voi olla outoa, kun totuttelee uuteen asentoon.

      Lymfa hieronta lienee PARAS konsti (itse olen kosmetologi) sitä voi myös itse tehdä makuultaan, HELLÄVAROEN sormenpäillä lymfaten silmien alta "kuljettaen" korvan juureen ja siitä kaulaa pitkin alas. Toistokertoja mahdollisimman monta... itse teen jopa 50-100 kertaa ja joskus aamuin illoin, tulos näkyy vasta tunnin parin päästä, mutta on huomattava.

      Yleisesti terveet hyvät elämän tavat ja huonoja hiilareita vähentämällä (se kannattaa tehdä jokatapauksessa) saa muutenkin pirteämmän olon ja ihon kirkastumaan. Marjojen, kasvisten, hedelmien määrää voi tuskin koskaan liioitella.

      Illalla jos syön suolaista tai MAKEAA ja juon vaikka vettä,vihreää teetä tai mitä vaan, voin olla varma että herään silmäpussien kanssa ! Eli tärkein huomio on ensin se mitä laitamme suuhumme! Voiteet auttavat vähän (kosteus tärkeää) ja silmänympärys voide kannattaakin pitää jääkaapissa. Tulee kuitenkin muistaa, että silmänympärysiho on ohuempaa ja herkempää kuin muu kasvojen iho, eli ihan mitä vaan en suosittelisi laitettavan, ainakaan pitkää jaksoa, lopputulos voi olla ikävä :)

      Maalaisjärkeä saa käyttää, tsemppiä rakkaat silmäpussien uhrit - SELÄTETÄÄN NE :D

      • katra_

        Kannattaa kokeilla Eyeslices silmienympärysihon hoitotyynyjä. Itse koen nämä hyvin piristävänä ja ainakin minulla auttavat sekä punoittaviin silmiin, että silmäpusseihin. www.eyeslices.fi


      • ...pussihukka...
        katra_ kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla Eyeslices silmienympärysihon hoitotyynyjä. Itse koen nämä hyvin piristävänä ja ainakin minulla auttavat sekä punoittaviin silmiin, että silmäpusseihin. www.eyeslices.fi

        ... tilasin minäkin eikä niistä ole yhtään mitään apua. Kylmillä teepusseillakin tulee parempi tulos vaikkei sekään ihmeitä tee. Kirurgin veitsi kai se paras olisi näin isoihin pusseihin. Harmittaa, kun muuten olen aika freesin näköinen nelikymppinen, mutta nuo pussit tekee tosi väsyneen näköiseksi vaikka nukun hyvin 7-8 tuntia yössä.


    • Tytteli12345

      Kannattaa ensimmäisenä kiinnittää huomiota omaan elämäntyyliin – unen puute näkyy kasvoilla eikä väsymyksen merkkejä poista laadukkainkaan silmänympärysvoide, ainakaan lopullisesti. Myös liikunta ja ravinto ovat suorassa yhteydessä siihen, miltä näytämme ulospäin. Helpotusta silmäpusseihin saa kuitenkin silmänympärysgeelistä sekä valoa heijastavasta peitevoiteesta.

      Suosittelen käytettäväksi silmänympärysgeeliä, joka häivyttää silmäpusseja sekä tasoittaa tummia silmänalusia. Geeli kannattaa säilyttää jääkaapissa, jolloin sen vaikutus tehostuu. Viileä geeli myös virkistää.

      Voit häivyttää silmäpusseja myös valokynällä tai valopigmenttiä sisältävällä peitevoiteella. Levitä väriä ohuesti aivan pussin pohjalle ja häivytä ylöspäin siveltimellä. Puuteroi peiteväri/valokynä kevyesti irtopuuterilla, niin väri ei lämmetessään iholla kasaannu juoviksi pussin pohjalle. Puuteri myös häivyttää pullistavaa vaikutelmaa, koska se antaa mattapinnan.

      • kiscis

        Silmien ympärillä oleva iho on herkkää. Mielestäni kosmeettisia tuotteita kannattaa kokeilla tietyillä varauksilla. Mitään erityistä taikakeinoa ei silmäpussien häviämiseen taida olla? Itselläni on "silmäpussi" vain toisen silmän alla. Se ei ole kyllä mukavan näköinen, vanhentaa ja on muutenkin haittaava.
        Oma kotikonstini (halpa) on tuorekurkun viipale silmän/silmien alle, 20 minuuttia makuuasennossa, ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Tämä pitäisi tehdä, ainakin 2-3 kertaa päivässä.


      • elli kaukomaa

        Olen samaa mieltä...
        Näin 17 vuotiaana tätini silmäpussit, ja ajattelin, että tuleekohan minullekkin samanlaiset. Nyt olen hänen ikäisensä, eikä ole tullut. Voi olla kyllä hyvää onneakin, tiedä häntä. Mutta jos ryppää ja polttaa tupakkaa nuoresta lähtien reilusti, uskon sillä olevan vaikutusta asiaan. Itse olen aina kannattanut terveellisiä elämäntapoja, alkoholia käytän hyvin vähän, enkä ole koskaan tupakoinut.

        Mutta yksi vinkki...jos laittaa ihovoidetta liian paksulti, se turvottaa. Ohjeenahan on, että silmänymprysvoidetta ei saa laittaa kuin nuppineulanpäänkokoisen mitallisen verran, kuulin jostain. Ja pitää varoa, ettei toista voidetta mene silmien alueelle ;)


    • Yrittäjä76

      Useimiten tässä syy ja usein kysytty kysymys minulta.

      Kysymys:

      Vaikka nukkuisinkin hyvin, aamulla herätessäni silmänympärykseni ovat usein turvoksissa. Mitä teen väärin?



      Vastaus:

      Yleinen syy tähän on liian rasvaisen kosteusvoiteen käyttö ennen nukkumaanmenoa. Muista aina levittää herkälle silmänympärysiholle erillistä, nimenomaan sille ihoalueelle tarkoitettua voidetta.

    • toisippäi

      Kuinka saa silmäpussit? Eli siis miten saan silmänaluset turpoamaan? Silmien alla iho on todella ohutta ja luu suoraa vastassa, mutta olen huomannut, että pieni turpoaminen tekee niistä huomattavasti paremman näköiset.

      • ki

        Mikäli turvotus johtuu nesteestä, voiteet ym. konstit auttavat. Mikäli kyseessä on rasvakertymää, ainoa apu on kirurgin puukko.
        Mikäli on nesteturvotusta, kannattaa tarkistaa ettei laita kasvovoiteita silmien ympärille. Ja mikäli käytät silmänympärystuotetta vain nuppineulanpään kokoinen määrä kahteen silmään eikä ollenkaan liikkuvalle luomelle.


    • Pussit pois

      Juo vettä päivässä vähän yli litra. Kahvikuppi vaatii kahta lasia vettä lisää. Kyllä silmäpussit sillä häipyvät tai ainakin pienenevät huomattavasti.

    • rukbhkjla,ghgblk,

      syökää sipulia ni lähtee aineet kiertää!

    • pussit pois =D

      tietääks kukaa mistä saa ostettua sellaisen kylmägeelisilmälappu hässäkän? luulin että apteekista sais mut eipä saanut =( ja tuo hernemaissipaprika pussi alkaa tympimään jo =D =D

    • Sarzuela

      Kasvojumppa auttaa. Se pitää kasvojen ihon kimmoisana, jolloin herkkä silmien alla oleva ihokin pysyy kiinteämpänä. Suosittelen! = )

    • silmä alus prinsessa

      heips! olen tällä hetkellä 9w. ja minulla on matta mustat silmänaluset! koitin lusikuita ja teepusseja (psst..... jos olet tressaantunut niin älä ihmeessä litki VIHREÄÄ teetä se voi johtaa uni häiriöön ja sen jälkeen kuolemaan) ja nei auttanut. koitin MINTTU HAMMAS TAHNAA ja perkule ku se kirveli! mut se on niin hyvin toimiva :). Tytöille jos sattuu kiinnostuu niin mene topmodel'in sivuil ja siel on hyvii vinkkei!

    • ähäkutti2011

      ikää parikytä vuotta ja silmäpussit omistan. Unenmäärällä tms ei ole mitään väliä. Neuvoja?

    • Kassit simmujen alla

      Kokeile Phytomer Regard Merveilleux -silmänympärysgeeliä simmunalusten turvotukseen! On tehokas voide. Aamuin illoin joka päivä!

    • lucy

      Meikkaamalla saa häivytettyä jonkin verran silmäpusseja, laitan valokynää tummiin silmänalusiin "monttuihin", ja silmäpussien kohdalle sipaisen jotain varjostavaa tai hieman tummentavaa, kuten aurinkopuuteria. Sitä tosin tulee sitten häivytellä muuallekin kasvoille, ettei silmäpussien väri erotu muista kasvoista. Varjostuksella ei ole tarkoitus tehdä tummia silmänalusia, vaan kyse on siis hienovaraisesta häivytyksestä. Tietysti jos ei kärsi tummista silmänalusista, silloin valokynän voi jättää pois. Mutta se tasoittaa silmäpussin ja muun luomen välistä kontrastia.

    • pussukka
    • fasdf

      hei!!
      Mitä olisit valmis satsaamaan jos olisi varma hoito???

      laita viestiä [email protected]

    • autojuippi

      Pienet silmäpussit tytöillä/naisillahan on kauniit. Semmoset kolme milliä silmä alla.

    • eieieieid

      auttaaks toi naamajumppa? Mulla ihan perintönä nää, ikää parikymmentä!

    • Naisen elämää ;-)

      Olen 50vee nainen, joka on saanut perintönä isältään taipumusta pussukoihin.

      Vinkkejä (on testattu 30 vuotta):
      - vahvista aineenvaihduntaa (ruoka, liikunta, uni)
      - juo paljon vettä
      - nuku puhtaissa petivaatteissa, miel. selällään
      - käytä sopivia kosmetiikkatuotetteita silmien ympäristöön (meikit, puhdistusaineet, silmänympärysihon hoitotuotteet). Voit olla tietämättäsi herkistynyt jollekin tuotteelle tai vain ainesosalle!
      - vältä suolaisia ruokia, ainakin illalla
      - hoida silmiäsi, ei liikaa tietokoneella tai käytä silmää hoitavia/kosteuttavia tippoja/geelejä (esim. Viscotears-geeli, en mainosta, itsellä silmävamman takia "ikuinen" resepti, melko kallista muuten)
      - vältä stressiä! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta totta on, että terve sielu terveessä ruumiissa
      - joku päivä hormonit on vaan niin päin peetä, että olet ihan nuutuneen/räjähtäneen näköinen, iloinen mieli auttaa tähän, eikä kukaan huomaa pussejasi ;-)

    • ahaasi

      Syökää appelsiineja, greippejä ja muita sitrushedelmiä! Ne sisältää Hesperidin-nimistä flavonoidin tyypistä ainetta mikä vaikuttaa verenkiertoon. Kuulemma auttaa silmäpusseihin ja peräpukamiinkin.

      http://www.youtube.com/watch?v=YqpIYED7udw

    • mie

      Mulla ajoittain tummat silmänympärykset mm. suolaisesta ruoasta, huonoista unista ja kahvista ym. Yli 30 v olen huomannut, että tulee herkemmin kuin ennen. Kun pussit ilmaantuu olen hoitanut niitä ihan perus e-vitamiinia ja sinkkiä sisältävillä voiteilla. E-vitamiinivoidetta voi olla vaikeampaa saada, mutta sitä olen laittanut aamuisin. Yöksi sinkkisalvaa. Tämän lisäksi olen huomannut, että nenän tukkoisuus pahentaa pusseja. Breathe easy on auttanut.

    • munuaiset

      isot ja pitkäaikaiset silmäpussit saattavat johtua myös munuaisten huonokuntoisuudesta!

      • Korkeat posket

        Pitkä ketju, mutta en löytänyt keneltäkään poskipäiden pusseja. Alaluomessani ei juurikaan ole pusseja, mutta enemmän on poskipäissä. Mistähän tämä johtuu?

        Nukun kyllä osittain vatsallani, selälläni en ollenkaan, on estävä vika. Tietokoneella istun päivän mittaan aika paljon, juon vettä yli litran päivässä sekä noudatan vhh-diettiä.


      • Pussiposki
        Korkeat posket kirjoitti:

        Pitkä ketju, mutta en löytänyt keneltäkään poskipäiden pusseja. Alaluomessani ei juurikaan ole pusseja, mutta enemmän on poskipäissä. Mistähän tämä johtuu?

        Nukun kyllä osittain vatsallani, selälläni en ollenkaan, on estävä vika. Tietokoneella istun päivän mittaan aika paljon, juon vettä yli litran päivässä sekä noudatan vhh-diettiä.

        Sama vika täällä, pussit on poskipäissä. Oikealla puolella pahempi johtuen ehkä siitä, että nukun usein oikealla kyljellä. Kaikkia mahdollisia voiteita on kokeiltu. Kävin kerran ottamassa jopa restylaneinjektiot. Pari päivää oli pussit poissa ja sitten taas palasivat. On kurjaa, kun näyttää aina jotenkin väsyneeltä näiden pussien vuoksi. Onko kenelläkään mitään vinkkiä, miten näistä pääsisi eroon? Kasvolymfaa en ole kokeillut, seuraavaksi aion kokeilla sitä.


    • pussukkainen
    • Jepulis

      Kokeileppa jotain juomia missä on tauriinia (esim.ED energia juomat tms.) Se poistaa nesteitä kehosta ja ehkä myös silmien alta.

    • teepussit?

      jotkut sanoo että teepussit vähentää silmäpusseja :/ onx totta?
      pitääx niitten olla kylmässä vai kuumassa vedessä? vai eix oo mitään väliä lämpötilalla??

      • Onxxx eixxxzzz

        Opettele kirjoittamaan xxxxonx


    • yks64

      Ei silmäpusseissa ole muuta mahdollisuutta kuin leikkaus. Minullakin sellaiset on ja olen kokeillut vaikka mitä mutta eivät mitkään konstit auta. Kokosin viimeiset rahani yhteen ja menen leikkaukseen maksoi mitä maksoi.

    • tosipettynyt

      Vielä yks kommentti.Ei nää saatanan pussit lähe muuta kuin kunnollisella leikkauksella.Koitin laserleikkausta ja tulos plus miinus nolla.Rahat meni hukkaan.Kyllä v-tuttaa kun ajattelin että selviän halvemmallla.Mutta ei auta muu kuin mennä oikeaan leikkaukseen kun saan ensin rahat jostain kokoon.Eli älkää menkö laserilla niitä hoidattamaan.

    • S95

      Täällä sanottiin että kahvin juonti aamulla ei ole hyväksi, minkä takia? Luulin että se toimisi samalla lailla nesteiden liikkeellepanijana kuin vesi ja tee.
      Itsellä kylmät lusikat helpottavat jonkun verran turvotusta ja pusseja, muttei tarpeeksi, ja lusikat lämpenevät hetkessä. Pitäisi kai siirtyä kylmägeeleihin ja pohtia miten sitä laitan. Pitäisi olla joku maski kun en halua laittaa suoraan silmänympärysiholle.
      Koitan myös päivän mittaan aktivoida kasvoja ja kasvojen verenkiertoa, räpytellä silmiä, tehdä "kasvojoogaa" ja myös tehdä tavallisia joogaharjoitteita aamulla kun jaksan ja ehdin.

    • EmmiSkin

      Hei kaikki keskustelijat. Edustan saksalaista Emmi Ultrasonicia joka on tehnyt kuluttajan omaan, säännölliseen käyttöön ultraääniharjan hampaille sekä ihonhoitolaitteen. Ultraääni on tehokas ja turvallinen tapa hoitaa sekä suun että ihon ongelmia, (myös silmäpusseja ja tummia silmänalusia)
      Laitetta on kuitenkin käytettävä säännöllisesti, muutaman kerran käyttö ei pitkälle riitä. Voitte lukea nettisivulta www.dentia.fi lisätietoa ja ottaa yhteyttä jos jokin asia ei sieltä selviä.

    • Anonyymi

      JF hy

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe