kahden päivän krapula?

tuurijuoppo

Aluksi ihmettelin, sairasko olen vai vanhaksiko tulen, kun krapulapäivän jälkeisenä päivänä on etova olo ja ahdistaa enemmän kuin normaalisti. Tupakka ei myöskään erityisemmin maistu, tosin aika vähän poltan muutenkin.

Mutta sitten tajusin, että krapulahan tämä on. Mitä useamman illan juo, sitä kauemmin kestää. Jo kahden illan rankempi juominen riittää tekemään kahden päivän krapulan.

Krapula ei siis tarvitse sitä, että alkoholi on poistumassa verestä. Krapula voi jatkua vaikka alkoholi on poistunut aikaa sitten. Voisi siis kuvitella, että krapula voi kestää vaikka kuinka kauan.

Ennätyksiä? Kellään ollut viikon krapulaa?

77

38534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut..

      parhaimillaan(siis PAHIMMILLAAN) 3 päivän krapula...nyrkkisääntöjä(jos niin voisi sanoa) että sen ajan minkä vetää putkea,niin yleensä puolet siitä kestää palautua..Tämä 3 päivän krapula tuli viikon mittaisen putken jälkeen.Ja pahin tärinäpäivä olikin se toinen päivä.

      • tosijuoppo

        Kyllä viikon tappo-krapuloita on koettu,jokainen selvä päivä on edellistä parempi,mutta hikikohtauksia voi tulla vielä viikonkin päästä.
        Ruumiillisen krapulan jälkeen tulee yleensä rankka vitutus (masennus) unettomuus voi kestää viikkojakin jne.

        On koettu kankkunen joka ei lähtenyt edes kossupullolla, antihistamiinit oli häipännyt kehosta niin,että ihossa oli polttavia punaisia läiskiä ympäriinsä ja vielä 3-päivää lopettamisen jälkeen oli tasapainohäiriöitä sekä oma puhe kaikui päässä kuin olisi puhunut isoon putkeen!
        Silloin toivoo kuolemaa!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        tosijuoppo kirjoitti:

        Kyllä viikon tappo-krapuloita on koettu,jokainen selvä päivä on edellistä parempi,mutta hikikohtauksia voi tulla vielä viikonkin päästä.
        Ruumiillisen krapulan jälkeen tulee yleensä rankka vitutus (masennus) unettomuus voi kestää viikkojakin jne.

        On koettu kankkunen joka ei lähtenyt edes kossupullolla, antihistamiinit oli häipännyt kehosta niin,että ihossa oli polttavia punaisia läiskiä ympäriinsä ja vielä 3-päivää lopettamisen jälkeen oli tasapainohäiriöitä sekä oma puhe kaikui päässä kuin olisi puhunut isoon putkeen!
        Silloin toivoo kuolemaa!

        Toivoo kuolemaa ?????
        Mikä pakottaa aikuisen ihmisen juomaan ,jokainen sivistynyt ihminen tietää mitä alkoholi tekee keholle, ja jos ei tiedä niin voi lukea asiasta , kun oikein on vapinapäiviäkin niin eikö silloin tajua että kroppa taistelee myrkkyä vastaan , toiset jää eloon , toiset ei.
        Alkoholiin kuolee vuosittain monta ihmistä ,niistäkin on tilastot . Joten jos haluaa päästä hengestään niinsilloin jatkaa juomista, muuten voi kyllä lopettaa juomisen ja antaa keholle mahdollisuuden normaaliin toimintaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoo kuolemaa ?????
        Mikä pakottaa aikuisen ihmisen juomaan ,jokainen sivistynyt ihminen tietää mitä alkoholi tekee keholle, ja jos ei tiedä niin voi lukea asiasta , kun oikein on vapinapäiviäkin niin eikö silloin tajua että kroppa taistelee myrkkyä vastaan , toiset jää eloon , toiset ei.
        Alkoholiin kuolee vuosittain monta ihmistä ,niistäkin on tilastot . Joten jos haluaa päästä hengestään niinsilloin jatkaa juomista, muuten voi kyllä lopettaa juomisen ja antaa keholle mahdollisuuden normaaliin toimintaan

        Ei kaikki ole sivistyneitä, mutta jokainen kyllä kuolee. Kovat kanuunat on kuoleman esikartanoita!


    • jälkeen

      Mulla alkoi tossa kolmen kympin korvilla tulee kahden päivän kankkusta jo pelkästä yhdestä illasta, jos vaan reilummin tulee otettua. Oikeastaan se kakkoskankipäivä on mun mielestä se pahempi. Esim. sunnuntai menee kotona tiiviisti makoillessa. Mutta kun maanantai koittaa ja pitäis lähteä töihin/ihmisten ilmoille, niin hyi vittu. Ei tee paljoa mieli kenenkään kanssa kommunikoida, kun ei tee mieli edes nähdä ihmisiä. Tietenkin vielä pahempi sitten jos on vetäny vaik perjantain ja lauantain. Lauantaina vielä päiväkännien kera, niin huh huh...
      Mikähän ihme siinä on, että tulee kauhee morkkis, vaik ei olis tehny yhtään mitään?

      • mulla

        menossa 3. kankkuspäivä - ja join vain perjantaina, ikää 31 vuotta.

        näitä parin päivän darroja on ollut jo niin usein, että niihin alkoi jo tottua, mutta 3 päivää yhden illan jälkeen alkaa olla jo liikaa. muisti meni kyllä, mutta on se mennyt ennenkin eikä darra ole ennen näin kauaa kestänyt!

        tosin en su - ma välisenä yönä nukkunut juuri yhtään...

        maanantaina aamulla huulet turvoksissa ja naama valkosena töihin...

        täytyis pitää selvä kuukausi.


    • I.Keturi

      KAHDEN PÄIVÄN KRAPULA. Heh heh, ette näemmä tiedä kunnon krapulasta mitään. Tässä käytännön ja kokemuksen kautta kehittämäni resepti: Vähintään 4-6 viikkoa ilman taukoa joka vuorokausi kossupullo, mieluummin eurosellainen, ja kaljat, siiderit, lonkerot tapiksi. Sen jälkeen on krapula, joka kestää vähintään sen maailmanparannus-ajan.

      • Nyt puhuu tosijuoppo.


      • Anonyymi

        Kunnon krapula ???????
        Siis kunnon alkoholimyrkytys , siitä vaan jatkoa niin ei tartte kauaa kitkutella maailmassa


    • ei ole

      Krapulan kärsimykset ovat henkilökohtaisia ja yksilöllisiä, mutta jollekkin kaksikin päivää on liikaa.

      Minulla on kokemus sellaisesta krapulasta, joka kesti lähes kuukauden, sen ajan olin sairaalahoidossa.

      Siitä tulikin minun viimeinen krapula, olen saanut elää jo pidemmän ajan vapaana alkoholista ja muista päihdyttävistä aineista.

      • tietää

        Millaisia oireita sulle tuli ja mitä hoitoa sait,edelsikö rankkakin juomaputki...koska itsellä on ollut lähellä ettei joutunut sairaalaan.


      • ent. juoppo
        tietää kirjoitti:

        Millaisia oireita sulle tuli ja mitä hoitoa sait,edelsikö rankkakin juomaputki...koska itsellä on ollut lähellä ettei joutunut sairaalaan.

        Minulla oli elämäntilanne siinä mallissa, että olin juonut päätoimisesti n. 3 vuotta, lähes päivittäin. Olin jo ollut juoppoudesta muutamia kertoja sairaalahoidossa ja sitä kautta tutustunut lääkkeisiin, joilla yritin helpottaa elämääni. Olin sekakäyttäjä.

        Sitten olin katkaisuhoidossa ja sinne tuli eräs entinen juoppokaveri ja hän alkoi puhua minulle raittiudesta ja sanoi, että jos haluat niin hän toimittaa minut sairaalaan, jossa minut hoidetaan sellaiseen kuntoon, että voin aloittaa uuden elämän.

        Se aika oli kyllä yhtä helvettiä, josta muistan krampit ja jatkuvan tärinän. Hoidettiin maksa -ja haimatulehdusta, sydämen toimintahäiriöitä.
        Tarkoitus oli, että viina ja lääkkeet jäisivät pois, lääkkeitä vähennettiin vähän kerralla. Minulla oli juoppohulluuskohtauksia, näin ja kuulin harhanäkyjä. Pelkäsin jopa itseäni ja omaa ääntäni.

        Jopa säännöllinen ruokailu oli opeteltava. Monta kertaa olin lähtemässä pois, mutta aina ystäväni kannusti minua jatkamaan ja hyväksymään hoito.
        Minulla oli vaikeuksia hallita tasapainoani ja kävelemiseen oli totuteltava.

        Sitten tuli se päivä, jolloin lääkäri sanoi, että nyt olet sellaisessa kunnossa, että voit lähteä täältä. Hän sanoi, että pidä mielessä mihin kuntoon olit itsese saattanut juomisella, seuraavalla kerralla et ehkä enää selviydy.

        Entinen juoppokaverini haki minut sieltä sairaalasta, ja sanoi, että nyt sitten mennään tutustumaan siihen AA:n, hän oli siitä jo puhunutkin minulle useaan kertaan. Niin tehtiin, siitä saakka olen saanut elää raittiina, kaikista päihdyttävistä aineista. Krapula oli tosiaan viimeinen ja olen saanut elää kauan raittiina, joten tiedän kumpiko elämäntapa on minulle parempi.

        Niin tosiaan, huvittelusta ja hauskanpidosta oli kysymys ja se johti minut sellaiseen alennustilaan, joka oli viedä elämäni kuoleman porteille.

        En tiedä olinko niin helvetin tyhmä vai olinko niin voimakkaasti alkoholismi-sairauden vallassa,
        mutta alkoholista tuli minun voittaja.


      • entinen juoppo
        ent. juoppo kirjoitti:

        Minulla oli elämäntilanne siinä mallissa, että olin juonut päätoimisesti n. 3 vuotta, lähes päivittäin. Olin jo ollut juoppoudesta muutamia kertoja sairaalahoidossa ja sitä kautta tutustunut lääkkeisiin, joilla yritin helpottaa elämääni. Olin sekakäyttäjä.

        Sitten olin katkaisuhoidossa ja sinne tuli eräs entinen juoppokaveri ja hän alkoi puhua minulle raittiudesta ja sanoi, että jos haluat niin hän toimittaa minut sairaalaan, jossa minut hoidetaan sellaiseen kuntoon, että voin aloittaa uuden elämän.

        Se aika oli kyllä yhtä helvettiä, josta muistan krampit ja jatkuvan tärinän. Hoidettiin maksa -ja haimatulehdusta, sydämen toimintahäiriöitä.
        Tarkoitus oli, että viina ja lääkkeet jäisivät pois, lääkkeitä vähennettiin vähän kerralla. Minulla oli juoppohulluuskohtauksia, näin ja kuulin harhanäkyjä. Pelkäsin jopa itseäni ja omaa ääntäni.

        Jopa säännöllinen ruokailu oli opeteltava. Monta kertaa olin lähtemässä pois, mutta aina ystäväni kannusti minua jatkamaan ja hyväksymään hoito.
        Minulla oli vaikeuksia hallita tasapainoani ja kävelemiseen oli totuteltava.

        Sitten tuli se päivä, jolloin lääkäri sanoi, että nyt olet sellaisessa kunnossa, että voit lähteä täältä. Hän sanoi, että pidä mielessä mihin kuntoon olit itsese saattanut juomisella, seuraavalla kerralla et ehkä enää selviydy.

        Entinen juoppokaverini haki minut sieltä sairaalasta, ja sanoi, että nyt sitten mennään tutustumaan siihen AA:n, hän oli siitä jo puhunutkin minulle useaan kertaan. Niin tehtiin, siitä saakka olen saanut elää raittiina, kaikista päihdyttävistä aineista. Krapula oli tosiaan viimeinen ja olen saanut elää kauan raittiina, joten tiedän kumpiko elämäntapa on minulle parempi.

        Niin tosiaan, huvittelusta ja hauskanpidosta oli kysymys ja se johti minut sellaiseen alennustilaan, joka oli viedä elämäni kuoleman porteille.

        En tiedä olinko niin helvetin tyhmä vai olinko niin voimakkaasti alkoholismi-sairauden vallassa,
        mutta alkoholista tuli minun voittaja.

        Ihana lukea että olet pystynyt raitistumaan,kaikkea hyvää.Minulla ei ole juopon taustaa mutta kertaryyppäyksistä on tullut kerran lieviä kramppeja,paniikkihäiriötä,omituisia neurologisia tuntemuksia että järjen olen itsekin ottanut käteen ja voin kuvitella että hengenlähtö olisi lähellä jos joisin kuin sieni.Alkoholi on viisasten juoma ja siitä petollinen että se voi helposti viedä koko ihmisen.


    • calveero

      Pahimmillaan 10 yön valvominen.

      • lomalainen

        meni koko heinakuu tissutellessa. nyt ootellaan et koska saan nukuttua ekan yon putkeen. mahakin reistaa. mutta tahankin tottuu eika mikaan tuu yllatyksena..


    • Tavallinen suomalainen

      alkoholi ei sovi teille.

      Polta pilveä ;)Niin ei tule krapulaa

      • tunnustan

        On pakko tunnustaa että juuri nämä e.m. kolmenpäivän kolkyt ja risat mörködarrat aiheutti tutustumisen kyseiseen yrttiin. Vaikea selittää, mutta sitä on oppinut arvostamaan ihan eri tavalla kuin mitä silloin nuorempana. Mitään pulvereita en ole ikinä nähnytkään, mutta viinaa on kyllä tullut kitattua ja sekä hyödyt että haitat koettu että tuntuu. Olen pystynyt vähentämään semmoista turhaa dokaamista mitä tapahtuu yleensä arkisin melkein nollaan pelkällä pilvellä. Tottakai täytyy joskus lärvätä jätkien kanssa ja kärsiä seurauksia, mutta olen vakuuttunut siitä ettei mulla menisi niin hyvin nyt kuin miten oikeasti menee ilman tätä vaihtoehtoa. Olin aikaisemmin sitä mieltä kuten varmaan monet muutkin ettei pidä mitään uutta huumetta tuoda muutenkin juoppohulluun maahan. Oma kokemus on kuitenkin ollut että semmoinen destruktiivisuus omassa päihdekäyttäytymisessä on hävinnyt kokonaan ja vähentänyt siten päihdekäyttöä kokonaisuutena. Ja ilman kemikaleja, terapiaa, uskoontuloa tms. Voi sekä syödä että säilyttää kakkua.

        Ei pennuille eikä varmastikaan sovi kaikille. Baudelaire sanoo että pilven vaarallisuus on sen vaarattomuudessa, ja siinä on kyllä perää. Pahimmillaan se on pelkkää ajanhukkaa, mutta vastaava päihtymisfrekvenssi juopotellen aiheuttaa kyllä ihan erilaisia hukkia vähän joka puolelle elämää ja elimistöä.

        En halua tässä politikoida, riidellä tai väittää mitään. Tämä on vaan mun omaa kokemusta.


      • Anonyymi

        Pakko vastata tähän vanhnaan viestiin. Pilveä polttamalla ei tule yleensä fyysistä krapulaa, mutta ahdistusta ja muita mielenterveyshäiriöitä se aiheuttaa samalla tavalla kuin alkoholi. Näitä mielenterveyshäiriöitä te pilven polttelijat pyritte poistamaan polttamalla lisää pilveä, ja kierre onkin valmis. Valitettavasti kannabisnarkkarit kuitenkin kieltävät pilven aiheuttamat ongelmat.


      • Anonyymi

        Kelle se sitten sopisi , kun ihmisten ruuansulatus systeemi toimii samalla lailla kaikilla , jos olis meininki että pitää aina olla juovuksissa niin kai me oltais synnytty olemaan pöhnässä


    • Kankkunen

      Itse saan jo yhden illan juomisesta 3-4 päivää kestävän krapulan, eikä tarvitse olla edes kaatokännissä. Mitä enemmän ikää tulee, sitä kauemmin krapula kestää ja rankemmaksi tulee.
      Nykyään käytän alkoholia enää muutaman kerran vuodessa, kun en kestä sitä päiväkausien krapulaa paniikkeineen, painajaisineen ja pohjaton masennus vielä siihen päälle.

      Kahta päivää peräkkäin en koskaan juo tai olisin viikon kipeänä. Jos lähden esim. perjantaina töitten jälkeen kaljalle, niin maanantaina on vielä kauhea ja kärttyinen olo töissä, eikä ajatus kulje yhtään.

      Olisin niin onnellinen jos selviäisin vain 1-2 päivän krapulalla, niin voisin käydä useammin ulkona, eikä tarvisi olla krapulassa töissä. Mutta miksi, voi miksi, olen tällaisen elimistön saanut. Tuskin löytyy paljon kohtalotovereita.

      • Karoliina

        Kyllä mullekin tulee nykyään 2-3 päivän juomisesta sellainen kahden päivän krapula ja olen sentään vasta 20-vuotias nuori nainen...

        Tosin olin kyllä kuntoutuksessa jo 19-vuotiaana kun sain yhden vakavan epilepsiakohtauksen juomisen lopetettuani ja sen jälkeen vielä yhden lievemmän.

        Siitä krapulasta silti: Hirveä masennus, seinään vaan tuijottaa ja toivoo että joku tulis tappamaan kun ei itse edes jaksa hypätä mereen..Toisena/kolmantena päivänäkin joskus fyysisiä oireita ja muutama päivä tämän jälkeenkin on vielä vaikea mennä kouluun/kauppaan/yhtään mihinkään missä joutuu olemaan muutamaa metriä lähempänä ihmisiä.

        Toivottavasti en pahempaa rapulaa tule saamaankaan. Vaikken nykyisin juo kuin ne 2-4 päivää putkeen kerran kuussa niin krapulat nuorelle iälleni ovat melkoisia. Muut kaverit ovat seuraavana iltana jo kunnossa.


      • master of keijos

        täällä alkoi 25vuotiaana ensin 2päivän kamikset ja paniikkikohtaukset. nyt yli kolmikymppisenä menee 5päivää yhden ryyppy-illan jälkeen, että olo on normaali. rintaan pistää ja tuntuu, että keuhkot menee läjään. paikallaan en pysty olemaan vaan joudun olemaan mitä ihmeellisimmissä asennoissa. ei hauskaa. kannabista polttaisin mielummin, mutta olen viinalla mielen sairastuttanut ja pilven veto ei minulle anna täten hyviä olotiloja.


      • Anonyymi
        Karoliina kirjoitti:

        Kyllä mullekin tulee nykyään 2-3 päivän juomisesta sellainen kahden päivän krapula ja olen sentään vasta 20-vuotias nuori nainen...

        Tosin olin kyllä kuntoutuksessa jo 19-vuotiaana kun sain yhden vakavan epilepsiakohtauksen juomisen lopetettuani ja sen jälkeen vielä yhden lievemmän.

        Siitä krapulasta silti: Hirveä masennus, seinään vaan tuijottaa ja toivoo että joku tulis tappamaan kun ei itse edes jaksa hypätä mereen..Toisena/kolmantena päivänäkin joskus fyysisiä oireita ja muutama päivä tämän jälkeenkin on vielä vaikea mennä kouluun/kauppaan/yhtään mihinkään missä joutuu olemaan muutamaa metriä lähempänä ihmisiä.

        Toivottavasti en pahempaa rapulaa tule saamaankaan. Vaikken nykyisin juo kuin ne 2-4 päivää putkeen kerran kuussa niin krapulat nuorelle iälleni ovat melkoisia. Muut kaverit ovat seuraavana iltana jo kunnossa.

        3 viikon putki on enarini, jota tuskin enään rikon.

        Rappis kesti nelisen päivää. Kyllä viina on kinki pahassa ja hyvässä.


    • aiaiaie

      Lauantai iltana tuli otettua.. vaikka mitä, ainakin 3 bissee, lasi viinii, 6 vodkaredbullia ja jotai vielä mut muistikuvat on hatarat.

      Eilen oli perus krapula: levoton mutta laiska olo, ruoka ei maistunu (söinpä sitten aamupalaksi, lounaaksi ja illalliseksi muroja), hirvee jano, jalat ei meinannu kantaa, vapisutti ja sydäntä tykytti. Päätä ei särje ikinä.

      Tänään sitten hirveen ahdistava olo, tuntuu samalta, kun sillon jos täytyy pitää joku esitelmä tai jotain. Ja väsyttää edelleen (la-su yönä 4-5tunnin unet). Onneks on vapaapäivä vielä tänään ei tulis töistä mitään.

      Ahdistava tunne on tosi ärsyttävä, ei meinaa henkeä saada oikeen :(

      P.S. alkoholisti en ole, tosi harvoin tulee paljon juotua. Viime kerrasta melkeen kuukausi. Ehkä siksi pahempi krapula? :S

    • örvellystäää

      Kylläpä vaan. Mitä vanhemmaksi sitä on tullut niin sitä pahempia näistä krapuloista on tullut. Nykyään kun juo perjantaina ja lauantaina niin vasta keskiviikkona tai torstaina on normaaliolo. Ennen sitä varmaan joi huomattamasti vähemmän, nykyään menee paljon enempi ja saa kunnolla aivot ja välittäjäainetasapainon sekaisin.

      Vielä kun olen luonteeltani varsin itsekriittinen, niin ei siunatkoon näitä krapuloita. Ikää on tällä hetkellä 24.

      • 10 vuotta enemmän kokemusta

        24 vuotias luulee tietävänsä jotakin dokaamisesta... Aika hauskaa...

        Hassu homma sinänsä, että minullakin siinä iässä oli ne kaikkein pahimmat krapulat, ja itseasiassa uskoin puheita, että krapulat vaan pahenee kun ikää tulee. Voisin sanoa, että itsellä on kyllä mennyt ihan päinvastoin. Vaikka dokaaminen on lisääntynyt, niin ei mulla ole nykyään sellaisia "kuolemandarroja" mitä just tuossa 20-30 välillä.
        En tiedä mistä se sitten johtuu.
        Toki se ei tarkoita sitä että elämä alkoholin kanssa olisi mitenkään ongelmatonta. Suolisto on ihan paskana. Saa heittää paketin Imodiumia lättyyn, ja silti paskantaa ruskeaa vettä. :(


    • vieroitusoireet

      Krapulan ja vieroitusoireiden ero = krapula 1-3 vrk. >3 vrk niin vieroitusoireeet.

    • 18+10=28

      Mulla on lähes aina se kahden päivän krapula, enkä ole edes vanha, 22v. Varsinainen krapulapäivä on aina ihan hirveä. Mikään ei pysy sisällä, ei voi ottaa vesiryyppyäkään ilman että tulee ulos. Huimaa iltaan asti ja seuraava yö on tuskallinen. Seuraavana päivänäkin yleensä vielä heikottaa ja oksettaa, eikä voi syödä. Iltaan mennessä olo on kohentunut.
      Yleensä yritän juoda perjantaisin, että olisin maanantaina skarppina koulussa. Jos juon lauantaina, niin maanantait ovat yhtä tuskaa.

      • Jugees

        ei mitään krapuloita tuu kun vetää lisäks pameja tramaleita ja pilvee....


    • mineeeeee

      Mulla tulee noita nykyään melkein aina vaikka jois vaan 10 pe ni sunnuntaina on silti paska olo ja en oo ees niin vanha ku 19 vaan mut ihan joku kuukaus sitten rupes tulee noita ja nei lopu.

      • jormari33

        Mulla tulee 2-3päivän krapula joka kerta kun juon. lauantaina oli firman pikkujoulut ja nyt pitäis töihin mennä ja kädet tärisee siihen malliin että ei mitään järkeä. en uskalla krapulassa nukkua koska pelkään että jos nukahdan niin kuolen. ja sehän tässä jännää onkin että vaikka ottaa sievästikkin niin silti tulee vähintään se kahden päivän krapula.


      • pp
        jormari33 kirjoitti:

        Mulla tulee 2-3päivän krapula joka kerta kun juon. lauantaina oli firman pikkujoulut ja nyt pitäis töihin mennä ja kädet tärisee siihen malliin että ei mitään järkeä. en uskalla krapulassa nukkua koska pelkään että jos nukahdan niin kuolen. ja sehän tässä jännää onkin että vaikka ottaa sievästikkin niin silti tulee vähintään se kahden päivän krapula.

        Minulla tulee kahden päivän krapula pelkästään jo siitä että kotona ottaa vaikka muutaman oluen ja muutaman viskipaukun. Joskus oikein kunnolla vituttaa kun et ole edes illalla oikeastaan päissään, niin aamulla on krapula jota jatkuu sellaiset parisen päivää. Olen alkanut karttamaan lauantai juomista koska maanantaina on aina sitten tosi vaikea olla töissä. Mistähän nämä pitkät krapulat johtuu? itse epäilen että maksani ei enään polta alkoholia juuri ollenkaan tai sitten tosi hitaasti, siksi kunnon krapula tulee vasta ensimmäisen krapulapäivän yönä.


      • heimosenkeimo
        pp kirjoitti:

        Minulla tulee kahden päivän krapula pelkästään jo siitä että kotona ottaa vaikka muutaman oluen ja muutaman viskipaukun. Joskus oikein kunnolla vituttaa kun et ole edes illalla oikeastaan päissään, niin aamulla on krapula jota jatkuu sellaiset parisen päivää. Olen alkanut karttamaan lauantai juomista koska maanantaina on aina sitten tosi vaikea olla töissä. Mistähän nämä pitkät krapulat johtuu? itse epäilen että maksani ei enään polta alkoholia juuri ollenkaan tai sitten tosi hitaasti, siksi kunnon krapula tulee vasta ensimmäisen krapulapäivän yönä.

        mulla on sama eka päivä on sellanen että ei kiinnosta nähän ketää ja hörisee itekseen himassa rintaa pistää keuhkot on ihan paskana väliin unohtaa hengittää ja sit säikähtää sitä ja tasapaino ongelmia on ja ei mee muutenka täysillä sit toka ja kolmas päivä on sellasta että suussa maistuu hirvee paska ei voi vieläkään polttaa koska saa sairaan yskä kohtauksen närästää ja oksettaa ja tietty väsyttää ja paska meinaa tulla housuu kun vähän liikkuu


      • Sepo.
        pp kirjoitti:

        Minulla tulee kahden päivän krapula pelkästään jo siitä että kotona ottaa vaikka muutaman oluen ja muutaman viskipaukun. Joskus oikein kunnolla vituttaa kun et ole edes illalla oikeastaan päissään, niin aamulla on krapula jota jatkuu sellaiset parisen päivää. Olen alkanut karttamaan lauantai juomista koska maanantaina on aina sitten tosi vaikea olla töissä. Mistähän nämä pitkät krapulat johtuu? itse epäilen että maksani ei enään polta alkoholia juuri ollenkaan tai sitten tosi hitaasti, siksi kunnon krapula tulee vasta ensimmäisen krapulapäivän yönä.

        Tuskinpa se maksan toiminnasta on kiinni. Tuonhan voit myös helposti tarkistaa alkomittarilla, että paljonko sitä on veressä.


    • 1+4=?
    • asdasdasdasdasdf

      Itse vetäisin eilen illalla elämäni ensimmäisen ja toivottavasti myös viimeisen kännin. Kovin kovaa krapulaa ei ole, mutta vatsassa vellonut koko aamun ja viime yön sekä aamulla särki niskaa ja päätä. Heti tuli paska olo kun ajatteli raakaa viinaa. Onneksi kahvi, vesi ja kevyt aamupala auttoivat. Tupakkaakaan ei tee mieli ollenkaan, vaikka ennen rakastin sitä. Eli ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin, tässähän voisi yrittää lopettaa polttamisen kokonaan. Aamulla meinasi lentää yrjö tupakansavun takia.

      En tiedä sitten, urheilen kohtalaisen paljon ja syön suht terveellisesti, jospa nuo auttoivat kapulasta paranemista nopeasti.

      • därrä

        No onnea, tulet toteamaan tuon viimeisen kännin vielä 2000 krt jos olet suomalaista syntyperää. Itse saan kovia rintakipuja juomisesta mutta kyllä ne viikossa ehtii unohtaan. 24 kaljaa tai litra tapioo herättää yleensä peruskankkusen.


    • safiyasofiya

      Pakko laittaa nyt omana kokemuksena, että nyt päälle 9kk putkeen tultu jokaviikko vähintään kerrran juotua, ja monesti jopa 3-4neljä kertaa, nyt oli sit parin viikon tauko ja vedin kunnon kännit jo promilleja oli 3 ja koko päivästä ei mitään muistikuvaa. Letkuissa makasin ja tiputuksessa, ja kaikki paikat pask*na. Aijemminkin joutunut sairaalaan ja viranomaisten kanssa tekemisiin mutta tällöin ollut vaan pari promillea. Nyt on jo toistapäivää ihan kamala darra eikä mikään juotava tai ruoka mene alas, vaan oksentelua kokoajan eikä helpota ei pysty edes tuskin nousemaan ja nukkuminenkin hankalaa sillä niin kamala olo. Ikää vaan 14, joten tuskin se siitä vanhuudesta on kiinni, vaan ihan yksilökohtasta.

    • mmnmn

      On sulla hyvä elämä edessä jos 14wee ryyppää 9kk putkeen, vanhemille kuuluu varmaan kiitos.. huhhui.. ton ikäsen pitäs juoda limpparia eikä mitää muuta.

    • Kuningas_Alkoholi

      Olen juonut 3,5 vuotta putkeen - siis vuotta eikä päiviä - siten, että joka päivä on pitänyt ottaa vähintään 2-3 tuoppia oloa parantaakseen, yleensä kuitenkin 1 pullo viiniä 2-3 tuoppia nelosolutta päälle. Kyllä nämä krapulat ovat tulleet jo tosi tutuiksi, hikoiluttaa ihan mielettömästi, yöuni on pelkkää kankkusten ja niistä heräämisten toistuvaa rytmiä, normaali yöuni alkaa vasta ehkä joskus seuraavana aamupäivänä, sitten herään joskus klo 18.00 mielettömän väsyneenä ja yritän nousta masennustilan ym. keskeltä ylös, mikä ei ole helppoa. Juon ehkä pari tölkkiä 3-olutta herättyäni, tunnin päästä nukahdan uudestaan, herään taas joskus, nukahdan uudestaan ja herään. Tätä jatkuu toistuvasti, vuorokauden ajoista ei ole enää tietoakaan. Kunnes viimein selvin päin alkaa painajainen: Korvissa alkavat kuulua harhakuulot, kuulostaa siltä, niin kuin olisi keskellä kaupunkia ihmisten keskellä. Äänihumu vain jatkuu. Seuraava havainto on kun herään, näen kellosta että olen ollut tajuttomana muutaman minuutin, kaikkiin lihaksiin ja päähän sattuu aivan mielettömästi, olen saanut epileptisen kouristuskohtauksen. Epilepsiakohtaus on niin paha paikka, että siitä toipumiseen tarvitsen ainakin kolme-neljä päivää, sinä aikana en pysty juomaan eli ikävän käänteisellä tavalla epi katkaisee putkeni joka kerta raa'alla tavalla. Jos kuulohäiriöiden alkaessa tekee sen virheen, että nousee vuoteesta ja menee kesken kohtauksen vaikka wc:hen, voi käydä todella huonosti niin kuin kävi minulle. Heräät yhtäkkiä wc:stä lattialta, kasvot ja lattia veressä ilman mitään mielikuvaa, mitä sinulle on tapahtunut viimeisten 3-4 minuutin aikana. Herätessä on niin ahdistunut ja näkee kuulee harhoja, että ilman bentsoja ei tästä olotilasta ole edes mahdollista herätä. Kiva krapula. On varmaan sanomattakin selvää, ettei tämän jälkeen pysty nukkumaan moneen yöhön. Valvot taas, ja niin kaikki alkaa jälleen alusta...

      • 5hb4gvfewd

        Älä pissata, noilla alkoholimäärillä jatkuvasti käytettynä muka tuollasta, no way


    • 26v and still stupid

      Nyt riitti kyllä vähäksi aikaa! Vetäsin la-alkuillasta su-iltaan viinaa ja kaljaa kaksin käsin ja varmaan vielä toisella jalallakin olosta päätellen. Piinaava krapula sunnuntaina, kämppä pommin jäljiltä ja siivoaminen täyttä tuskaa. Yö meni parin tunnin unilla. Eilinen kanssa aikamoista morkkista rahanmenosta ja krapulasta. Tänään alkoi työharjoittelu 0,5h unilla. Ei saatana! Ainoa hyvä tässä on se että tietää että tämä loppuu huomenna, jos saa vain nukuttua. En suosittele viinan juomista kenellekään! ;-)))

      • still stupido

        siis pe-illasta la-iltaan!


    • yksin jäin...

      Tuli se taas... sen lisäks että oon kipee, itsetunto romutettu aika totaalisesti niin vielä tämä darra. Ei mee hyvin ei. Toivottavasti ees huomenna helpottaa, nyt säikyn jopa naapurin pappaa. Parina päivnä tuli otettua murheeseen kun luulin hyvin alkaneen ihmissuhteen kestävän. Paskat. En saanut syötyä mitään sinä aikana ja nyt koitan vetää juotavaa joguttia ja appelsiinivissyä. Sais ees verensokerin kohoamaan, mieliala on aivan down. Mut jätettiin niin tylyllä tavalla ja ilman kunnon pätevää syytä saatikka selitystä että votkapullo meni kuin itsestään. Sen jälkeen vielä avauduin tuttavalle joka joutui tunnin kuuntelemaan puhelimessa mun vuodatusta siitä kuinka elämä on väärin. Olo oli sillon pska ja nyt se on vielä pskempi. Ja huomiseks vielä takasin töihin sairaslomalta. Ois tietty mahollista hakea lisää saikkua mutta en luota nyt ihteeni niin paljon että en ratkeis uudestaan, viikonloppukin tulossa jonkan nyt vietän yksin ..... tekee mieli hypätä parvekkeelta ja hakata päätä seinään....

      • Anonyymi

        Tuleeks darra jo kolmesta ryyppypäivästä. Nyt olen ryypännyt 5 ja ei tunnu missää


    • Jussi922

      Itsehän olen vasta 20v ja joka kerta kun olen juomassa niin krapulan kesto on sen 2 päivää ja jos pitää ryyppy putkea niin luonnollisesti krapulapäivien määrä kasvaa. Toisaalta joka kerta kun juon, muistini menee melkein kokonaan. Viina kyllä maistuu liiaksikin, litra viina ei ole eden loppujen lopulta suuri määrä yhteen iltaan ja siihen vielä lonkerot. Nytkin päden 3 päivän krapulaa

    • done4while

      Palasin juuri eilen aamulla Tukholman risteilyltä, siellä tuli ryypättyä keskiviikko illasta perjantai aamuun. Torstai päivällä pidin kyllä pienen neljän tunnin tauon. En ole koskaan aikaisemmin edes saanut darraa, vaikka olisin juonut todella paljon. Nyt niskaan ja hartioihin koskee, eikä mikään pysy sisällä, tätä on nyt siis jo toinen pv menossa. Nukuttuakin on aika paljon tultua, putkeen meni 21h
      Ei voi iästäkään johtua sillä olen seitsemäntoista.

    • kdifiefk

      Olen 21-vuotias urheilullinen ja suht kookas nuori mies. Olimme opiskelijaristeilyllä to-pe ja tuli juotua kutakuinkin 50 olutta yhteensä. Lauantai oli siis ensimmäinen krapulapäivä, mutta vasta sunnuntai illalla lensi laatta. Nyt on maanantai enkä pystynyt nukkumaan viime yönä, kun oli niin hirvittävä kylmähiki ja päänsärky. Kolmatta päivää nyt darrassa ja mieli maassa.

      • Anonyymi

        Täytin eilen 10 ja ryyppäsin kuusi sixlonkeroo, tuli kyllä kova horvelo!!


    • Kalina_85

      Mulla tulee kahden päivän krapula jo yhden illan juomisesta. Ja oikeestaan se krapula alkaa jo samana iltana. En mene kännissä nukkumaan vaan selvitän pään ensin ja siinä alkaa jo tulemaan se krapulaolo, joka siis kestää vähintään saman illan ja seuraavan päivän, ja usein vielä sitä seuraavankin. Tämän vuoksi ei tulekaan kovin usein ryypättyä... Ja olen vasta 27v. Mulla on aina ollut pahat krapulat ja pahemmaks vaan menee mitä enemmän tulee ikää. Pameja ja särkylääkkeitä tarvii poikkeuksetta.

    • Hangoverrrrrr

      mulla on taas aika helpot krapulointipäivät. Kaikki naurattaa ja pieni vetämättämyyden tunne ei haittaa sillä se lievittyy kun lepäilee. Älytön vedenhimo vaan on.

      Monet kaverit sanoo että itte eivät ees sängystä ylös pääse ja oksettaa jne. Ehkä oon rautanainen.

    • McJacky

      Heh.

      Minulla oli juuri kahden päivän krapula ja vähän kolmatta tässä. Ilosaarirokki on aika jännä paikka...Googletin kahden päivän krapulan ja löysin tämän vuodatuksen täältä. Keskustelu on alkanut v.2005 ja viimeisin viesti on 2013 toukokuulta...Ette vaan osaa.

      Loppuyhteenvetona keskustelusta sanoisin, että meille joille tulee aivan kamalia fyysisiä ja henkisiä oireita, ei ehkä kannattaisi juoda...meitä on varmaankin siunattu jollakin geenillä, joka pyrkii estämään meitä juomasta itseämme hengiltä. Jos oikeasti alkaa tehdä mieli poistua maailmasta oman käden kautta, niin kyllä kysymys on jostain muusta kuin "mulla on vähän huono olo"-tyyppisestä krapulsta.

      Lopetetaan siis dokailu ja tehdään jotain järkevämpää...

    • maan mainio

      Aina kun juon yhden illan,mul tulee kuukauden krapula.ripulipaskat pörähtää housuihin päivittäin.

    • 6jnhb5vg4f

      Ja pasgat, harjoittelun puutetta vaan, juo enemmän, niin ei tule grabbea

    • Pöljä

      Ahdistusta, masennusta, pelkotiloja, kokonaisvaltaisen kuvottava olo, väsymystä, tärinää ja tasapaino-ongelmia yleensä 1-3 päivää. Harvoin päänsärkyä.

      Alkoholia n. 16 ravintola-annosta. Yleensä on hemmetin kivaa, ja mukavana lisänä stamina sexissä on melkoinen. Hirviökrapulat vähentävät dogailua, varmaan hyvä niin.

      Juuri tässä krapuloissani pyörittelen ajatusta absolutismista, kun tissuttelu tuppaa aina karkaamaan käsistä. Säästyis rahaa, välttyis morkkiksilta, pysyis terveempänä ja pirteämpänä yms. Mutta milläpä sitä sitten nollais? Roinaan enkä tabuihin koske. Visainen pulma, sillä yleensä kerran kuussa tulee moinen kokovartalokännikohmelo tempaistua, tissuttelu siihen päälle.

      Vähän saattaa alkoholistin vikaa olla, kun olo on juodessa niin hemmetin euforinen. Ikää muuten 37. Hoidan duunini hyvin, sekä lapset, lainat, perheen, kodin, mutta täytynee pistää kännipeikko pysyväisesti kaappiin ja yrittää metsästää euforiat jollain terveellisemmällä tavalla.

    • Yrjänääää

      Mun krapulat kestää 2-4 päivää.
      Yhden illan juomisen jälkeen:
      1.Päivä: Herään yleensä helvetilliseen janoon ja oon useasti aamulla vielä kännissä. Iltapäivällä iskee huono olo ja pääkipu. Illalla tulee pelkotilat ja ahdistus. Kokoajan tekee mieli roskaruokaa, kylmää vettä ja seksiä. Ajatuskin alkoholijuomista yököttää. Pelottaa mennä nukkumaan. Vannon itselleni etten juo enää ikinä.

      2. Päivä: Väsyttää, hikoiluttaa, heikottaa, pelottaa ja ahdistaa. Enää ei satu päähän eikä ole huonoa oloa. Ravaan levottomana ympäri kämppää. Todella voimaton olo. Ja vaikka väsyttää, niin unta ei meinaa millään saada. Vannon itselleni etten juo enää ikinä.

      3. Päivä(joskus): Väsyttää ja ahdistaa. Viimeistään kolmantena päivänä uskaltaa yleensä lähteä kämpästä ulos ihmisten ilmoille. Edelleen voimaton olo. Lupaan olla juomatta muulloin kuin juhlapäivinä.

      4. Päivä(harvemmin): Edelleen ahdistaa. Unettomuutta ja levottomuutta. Mielessä käy juomisen vähentäminen ja lupaan olla ensi viikonloppuna selvinpäin.

      Viimeistään torstaina sitä rupeaa miettimään, että "oispa jo perjantai että pääsis kaljalle."
      Krapulan vaikuttaa tietenkin alkoholin määrä, mutta myös se kuinka paljon oon muistanu syödä illan aikana. Yleensä juon n. 15 tölkillistä olutta pohjile ja lähden baariin, jossa kumoan tuoppeja pilkkuun asti ja muisti lähtee lähes aina. En yleensä muista syödä kunnolla. Juon joka perjantai. Olen 27v. mies ja oon juonu lähes joka perjantai viimeiset 10-vuotta. 10v sitten krapula kesti 2 päivää eikä silloin ahdistanu tai pelottanut ollenkaan. En ole ikinä juonut enempää ku 2-päivää putkeen ja 2-päivän kännejä vedän vaan muutaman kerran vuodessa kesäisin festareilla.

      • tämmöstä..

        Kuulostaa melko tutulta. Itse nyt 2 vuotta juonut joka viikonloppu perjantaina sen verran että lauantai aamulla herätessä vielä kännissä mistä onkin hyvä aloittaa...tai jatkaa. Useimmiten sunnuntaina aikamoinen ahdistus ja sängystä en nouse. Ruokaa tekis mieli maistamaan pystyy. Oksennuskrapuloita ei usein ehkä 5 ollut. Seksiä tekee mieli ja vettä tulee illalla juotuu paljon. Su-ma yö melko uneton ja tulee vartin välein herättyä. Nykyään ahdistukset eivät niin pahoja.. Nyt töissä ja olo ei ole tosiaan hyvä. Sen takia tuli kahden päivän krapula googletettuakin :D kiva tietää et muitakin on.. Miksi tulee juotua vaikka tietää olon etukäteen... Ikää 19v


    • joma1

      en pahinta oo kokenu mutta ku sain tietää että oon pannu kaverin rumaa äitiä siihen loppuu mun juominen

    • uliuliaa95aaa

      ite oon 19v ja riittää jos juon 1 illan aikana esim 12pack kaljaa niin siitäki tulee jo 3 päivän rapula ja olo on todella järkyttävä....

    • Aloittelija

      Aloitin alkoholin kanssa lotraamisen 17 vuotiaana(eli viime keväänä, nyt 18v) eikä silloinkaan tullut mitään ihmeellisiä krapuloita. Ei juo liikaa liian nopeasti ja lopettaa ryyppäämisen tunti pari ennen kuin menee nukkumaan ja muistaa juoda litran vettä ennen nukkumaan menoa. Jos joi tyhjään vatsaan niin silloin saattoi tulla seuraavana aamuna pieni vapina ja päänsärky joka meni ohi muutamassa tunnissa syömällä ja liikkumalla. Kerran kipeenä join vitutukseen 7 kaljaa niin nopeasti kuin mahdollista ja tuli huono olo ja tunnin päästä kävin oksentamassa ne pois, ei muuten tullut krapulaa ihme kyllä.

    • opamox15mg

      Ei saatana mikä krapula heräsin jo kuudelta pahaan oloon äsken kävin suihkussa ja perkule oksennus vaan lensi huhhu noh onneksi on propralia tärinään ja ahdistukseen löytyy opamoxia ;) jota ei kyl vielä uskalla ottaa ku oon varmaan vieläkin humalassa. Huhhu mut en ikipäivänä selviäis ilman opamoxia ku on pakiikkihäiriö ja se tykkää tehostua nöin rapsa päivillä !!!

    • Jabbalai

      Olimme kesällä Kreikassa lomalla tuli siellä helteessä tissuteltua lonkkua ja muuta ja kapulasta ei tietookaa.Noh kesän helteillä sitten täällä Suomessa vähän lonkkua ryypänneenä aivan hirvee rapula.Johtuuko ilmastosta vai mistälie,siellä paikalliset voi vetää rakia aiva peruslukemilla eikä niil oo mikää.

    • Huh huh

      Torstaina 12 pack bisseä, Perjantaina pullo viiniä, 6 bisseä ja 0,75 finlandia, Lauantaina 8 bisseä. Ei darraa vieläkään ? Pelolla odottelen.

    • ...

      Kuten huomasit, sitä tappodarraa ei tullut lainkaan. Kiitos siitä noille lauantain 8 bisselle, tasoittelulla on todella tehoaan huonompi maine. Jos itse vedän yhdenkin kunnon kännin, kestää siitä toipuminen viikon, jos taas känniä seuraavana päivänä laskettelen aamusta iltaan noin 8 keppanan kanssa, on olo jo seuraavana päivänä suht terve.

    • Hohhoijjaaa

      Muistan kun parikymppisenä kollina vähän päälle kolmikymppiset työkaverit sano että odotas kun täytät 30 nii darrat muuttuu KARMEIKSI ja pelkän lauantain juopottelu tuntuu vielä tiistaina. Naureskelin asialle kun olin tottunu siihen että seuraavana päivänä vähä sattuu päähän ja pari kertaa ku oksentaa niin pystyy loppuillan kattoon leffoja sohvalla ja syömään pizzaa.

      Nyt ite kolmikymppisenä krapulat on sellasia että pelkää kuolevansa. Kahden päivän runsaampi ryyppääminen siihen pisteeseen ettei muista loppuillasta mitään eikä pysty ite riisuun vaatteitaan tullessaan kotiin aiheuttaa heittämällä kolmen päivän rapulan. Ei pysty nukkuun ku tuntuu että sydän värisee ja kohta slaagi iskee tai sit syke huitelee niinku olis tehny urheilusuorituksen. Jos on nukahtamassa nii havahtuu siihen kun haukkoo happee, tuskanhiki nousee koko kroppaan ja sydän lyö ulos rinnasta.

      Lihakset on ihan jäykkänä ja varsinki jalat on ihan tönköt, tuntuu ettei niissä kierrä veri. Joskus kädet puutuu. Päätä ei kumma kyllä särje eikä juurikaan okseta mutta suurin pelko on että saa jonkun kohtauksen. Samalla koittaa miettiä järjellä ettei tähän voi kuolla(kai) kun on sellasiakin, jotka vetää viikkojen/kuukausien putkia mutta se olo siinä tilanteessa on täysin todellinen. Syömään ei pysty ja vesikin maistuu paskalle mut pakko sitä ees yrittää lipittää. Telkkaria ei pysty kattoo, ei pysty surffaan kännykällä, ei pysty puhuun, sitä vaan pyörii sängyssä tai sohvalla ja odottaa että olo menis ohi. Pahinkaan kuumetauti ei oo lähelläkään sitä minkä olon saa ittelleen aiheutettua juomalla.

      • Anonyymi

        On kun omasta elämästä tämä kertomus!


      • Anonyymi

        Tulin lukemaan ketjua ihan vaan hakeakseni jotain vertaistuen tapaista näihin hikoilukohtauksiin ja masennus-morkkis-vitutukseen (juopottelun jälkeinen päivä nro. 3 menossa). Eipä tarvinnut pettyä, kohtalontovereita löytyy.

        Aloin itse havaita näitä "toisia päiviä" ollessani 19 ja jossain 23-24 hujakoilla kolmas päivä alkoi useammin tulla kuin olla tulematta. Nykyään (31v) kuvio on se että sellaisesta satunnaisesta perjantaitissuttelusta (keskimäärin vajaa 0,5l vodkaa) ei kärsi kuin yöunet, mutta jos lähtee edes puolitosissaan keitolle, niin alle kolmen päivän ei selviä.

        Päivä nro. 1 on itselläni yleensä sellainen että ruoka kyllä maistuu ja päänsärkykin on suhteellisen harvinaista, mutta ai jumankauta jos joutuu edes tuolista nousemaan niin hyvä jos ei vintti pimene.

        Sitä hengästyneisyyden määrää ja hengästymisen helppoutta on vaikea edes kuvailla ihmiselle joka ei tällaisia olotiloja hanki. Lihassäryt tekevät liikkumisesta toki muutenkin haastavaa ja lisäksi tietysti äärimmäinen arkuus kirkkaille valolle ja koville äänille kuuluu asiaan. Miten helkkarissa se janokaan ei lähde vaikka joisi mitä ja miten paljon. Ja sydän... Ylipainoisena sitä kuumottelee jo muutenkin välillä että pettääköhän se ennen aikojaan, mutta pahassa kanuunassa alkaa oikeasti käydä illan tullen läpi asioita mitä jäi tekemättä ja keneltä anteeksi pyytämättä jos homma menee nukkuessa pakettiin. Jos nyt nukutuksi siis saa. Ja jos saa, lakanat menevät vaihtoon koska yölliset darrahiet.

        Olen onnekseni hyvin harvoin kuumeinen ylipäätään , mutta muutamia vuosia sitten kun päälle iski (ihan ilman juomista siis) hieman alle 39:n asteen kuume täysin puskista, muistan ajatelleeni että tämä on hiukan vastaava olotila kuin kunnon kohmelo. Se on ehkä paras vastine mitä olen keksinyt, jos sitä kuvailla pitää.

        Päivä 2. Tämä on omalla tavallaan usein se pahin. Pelko välitömästä kuolemasta alkaa olla ohi ja rajojen lihakset toimivat kivunsietokyvyltään lähes normaalisti, mutta näiden tilalle hiipii käsittämätön hitaus, "tukkoisuus" ja vitutus. Ensimmäisenä päivänä vielä ruoka maistui, nyt tuntee kurkunpäässä liikehdintää jos ravintoa pitäisi haalia - toisin sanoen etoo. Aivoja taas etoo se jos huomiota, päättelykykyä tai ihan mitä tahansa henkisiä resursseja tai niiden rippeitä olisi kohdennettava yhtään mihinkään. Tämän takia ei voi keitota lauantaina, koska töissä maanantai on paskaa, mistään ei tule mitään eikä päivä tunnu loppuvan koskaan. Ihmisiä ei halua nähdä, osin siksikin että silmät on turvoksissa. Lyhyitä mutta toistuvia hikoilu- ja hengästymiskohtauksia.

        3. Päivä on yleensä fyysisiltä oireita hiukan lievempi mutta henkisiltä pahempi. Fyysisellä puolella tosin alkaa esiintyä jotain hermostollisia juttuja, esim. sormien/silmäluomien nykimisiä. Tukkoisuus ja kyvyttömyys fyysisiin suorituksiin on yhä läsnä, muttei tapa siihen paikkaan jos kovin paljoa ei vaadita. Ruokaa pystyy syömään, mutta jos siihen pitää panostaa jotenkin niin voi jäädä syömättä. Pahinta on kuitenkin vitutus ja masennus.

        4. Päivä. 50-50 että iskeekö. Toteutuessaan toisinto kolmannesta.

        Tsemppiä kaikille!


    • Anonyymi

      Sitten on pahat setit kun meet äänekkäälle pierujen säestämälle vesipaskalle ja saat paniikkikohtauksen koska pelkäät että kehosi ei kestä ähistämistä.

    • Anonyymi

      join toissapäivänä pilkkuun asti, eilen illalla 2dl 60% tasottavaa. kauhee masennus ja ahdistus.

      en juo enää ikinä, pää hajoaa kohta 😆

    • Anonyymi

      krapula on alkoholi myrkytyksen eka aste , niin että maksa ei jaksa puhdistaa vanhemman ihmisen kehoa kuten nuorempana , haima tekee myös työtään kehossa niin kauan kun jaksaa.

      Alkoholi ei ole ihmisen terveydelle koskaan hyvää.

      Joten näitä toxsisia tiloja tulee enemmän ja kestävät kauemmin kun nuorena .
      Ihme ettei ihmiset ole valistuneempia näistä asioista .

      Se joka on nähnyt akuutti osastolla ihmisen kuolevan alkoholi myrkytyksen tietää mitä alkoholi tekee kehossa,
      Näitä tapauksia tulee usein pyhien aikana sairaalaan oman tyhmyytensä vuoksi ja ottavat paikkoja sairailta jotka tarvitsevat hoitoa ja jotka eivät ole aiheuttaneet tilaansa itse.
      Joka kerta kun näkee tälläisen kuolemantapauksen niin toteaa että tieto ei ole mennyt perille alkoholin vaarallisuuksista .

      Niin että paras kun käyttää krapulasta sen oikeaa nimeä joka on alkoholimyrkytys , eikä lieventävää ilmaisua kuten sana krapula .

    • Anonyymi

      Ite tässä toista päivää krapulassa enkä oo sängystä pystyny nousta ja ihan helvettiä. 14vuotias tyttö oon enkä tienykkää että näi nuorelle voi näin paha olo tulla. Join koko viime syksyn joka viikolloppu jne mutta ei sillo ollu ku kerra paha päivän krapula. Ehkä tän kerran krapula taitaa johtua vaa siitä ku join vähä mitä sattuu tässä kaks päivää putkee. Eile meni ainaki 20%viinaa, 40%viinaa, siidereitä ja kaikkea mitä nyt vaa löyty. Mutta nyt päätin että en ihan oikeesti juo ennää.

      • Anonyymi

        Viina parantaa peruskuntoa. Jos tunnet olevasi heikko, sinun pitää alkaa ryyppäämään, esim sorbus on halpa perusliemi.
        Osta sitä neljä pulloo ja tunnet kuinka kunto noussee.


    • Anonyymi

      Pisin krapula kesti nuorempana vähän toista viikkoa. Juhlin synttäreitä vähän yli 6kk putkeen. Marraskuussa kesäkuun alkuun. Oli aika hutera olo tuon jäliltä. Lisäksi paukkui deliirium ja haima oli kovilla.
      Enää koskaan pystyisi tuollaiseen. Meinasi henki lähteä.
      Sitten vanhempana joi 1-3vrk Max mutta sitten jäi kokonaan pois. Kyllästyin jatkuviin jysäreihin yms. Kasvot meni siihen kuntoon ettei itse itseään tunnista peilistä.

    • Anonyymi

      Mul kaveri ketä joi yhtä paljon kuin minäkin viikonloppuna mä sunnuntaina ihan ok vähän päässä soi. Mut naapuri krapula vielä maanantaina ja sitä harmitti aina. 15v nyt 40v sama homma vieläkin.

    • Anonyymi

      Vitun amatöörit!
      Itse ryyppäsin kolme viikkoa putkeen, mutten joutunut putkaan!
      Kokemuksena melkosen kattava, siksi koettava!
      En kylläkään varsinaisesti suosittele, sillä siitä tulee KRAPULA!

      • Anonyymi

        Irvini hikoili vuolaasti lavalla, jos oli sattunu ryyppää.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      73
      3350
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3170
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2682
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2052
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1845
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1775
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      129
      1424
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe