isännöitsiä todistus

tarvetta olis...

saako jostain virastosta yms, haettua tai löytyykö netistä isännöitsiantodistuksia, siis tyhjiä lomakkeita johon voi itse täyttää tarvittavat tiedot

17

16502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahvo

      isännöitsiantodistuksia?

      vanhempi isännöitsijä

    • ....................

      olet.jätä muutama kalja väliin ehkä helpottaa.no voin mä myydä sulle pari tyhjä todistusta 50e kipale.

      • taida tietää

        mikä on isännöitsijätodistus? Alkuperäinen kysyjä varmaan tarkoittaa sellaista lomaketta, joka täytetään asunnosta. Huoneiston tiedot. Pinta-ala, onko vesijohto, keskuslämmitys ja paljon muutakin. Sellaiseen ehkä löytyy valmis lomakekin. Suuren osan voisi itse täyttää, ainakin henkilötiedot. Asukas ei kuitenkaan välttämättä tiedä milloin rakennus on ollut valmis, onko peruskorjattu jne. Eikä sitä onko lainoitettu ja miten. Mutta osittain valmiiksi sen voisi täyttää. Isännöitsijän tarvitsse kuitenkin tarkistaa ja allekirjoittaa. Kun minä muutin nykyiseen asuntooni, oli papereissa tämä lomake valmiina. Täytin sen sitten osittain. Sitä ei voi täyttää ennenkuin asukas asuu huoneistossa. Kela haluaa sen asumistukea varten. Toivottavasti nyt puhutaan samasta asiasta?!


      • tahvo
        taida tietää kirjoitti:

        mikä on isännöitsijätodistus? Alkuperäinen kysyjä varmaan tarkoittaa sellaista lomaketta, joka täytetään asunnosta. Huoneiston tiedot. Pinta-ala, onko vesijohto, keskuslämmitys ja paljon muutakin. Sellaiseen ehkä löytyy valmis lomakekin. Suuren osan voisi itse täyttää, ainakin henkilötiedot. Asukas ei kuitenkaan välttämättä tiedä milloin rakennus on ollut valmis, onko peruskorjattu jne. Eikä sitä onko lainoitettu ja miten. Mutta osittain valmiiksi sen voisi täyttää. Isännöitsijän tarvitsse kuitenkin tarkistaa ja allekirjoittaa. Kun minä muutin nykyiseen asuntooni, oli papereissa tämä lomake valmiina. Täytin sen sitten osittain. Sitä ei voi täyttää ennenkuin asukas asuu huoneistossa. Kela haluaa sen asumistukea varten. Toivottavasti nyt puhutaan samasta asiasta?!

        google asunto-osakeyhtiölaki

        ja sieltä 55 § Isännöitsijäntodistus


      • Jii
        taida tietää kirjoitti:

        mikä on isännöitsijätodistus? Alkuperäinen kysyjä varmaan tarkoittaa sellaista lomaketta, joka täytetään asunnosta. Huoneiston tiedot. Pinta-ala, onko vesijohto, keskuslämmitys ja paljon muutakin. Sellaiseen ehkä löytyy valmis lomakekin. Suuren osan voisi itse täyttää, ainakin henkilötiedot. Asukas ei kuitenkaan välttämättä tiedä milloin rakennus on ollut valmis, onko peruskorjattu jne. Eikä sitä onko lainoitettu ja miten. Mutta osittain valmiiksi sen voisi täyttää. Isännöitsijän tarvitsse kuitenkin tarkistaa ja allekirjoittaa. Kun minä muutin nykyiseen asuntooni, oli papereissa tämä lomake valmiina. Täytin sen sitten osittain. Sitä ei voi täyttää ennenkuin asukas asuu huoneistossa. Kela haluaa sen asumistukea varten. Toivottavasti nyt puhutaan samasta asiasta?!

        kaksi eri paperia: isännöitsijäntodistus ja talonkirjaote.

        Molemmat ovat 'virallisia' papereita, jotka saa isännöitsijältä korvausta vastaan (talonkirjaotteen usein myös huollosta).

        Talonkirjaotteesta ilmenee talon ja huoneiston perustiedot asukkaineen mm sossua varten.

        Isännöitsijäntodistus on taloa, huoneistoa ja kämpän omistussuhteita koskeva laajempi selvitys, joka tarvitaan huoneiston myynnissä ja mm pankkia varten. Myynnissä isännöitsijäntodistuksen liitteinä on talon tilinpäätökset, budjetit yms.

        Luotettavuuden vuoksi näiltä edellytetään, että ne on laatinut ja allekirjoittanut taloyhtiön virallinen edustaja, yleensä siis isännöitsijä.


    • Ode

      Mikä ihmeen " isännöitsiä todistus "?

      Opettele nyt ensin kirjoittamaan ko. sana oikein, ennen kuin suunnittelet lomakkeiden täyttämistä omin päin.

      Meillä opeteltiin yhdysssanat neljännellä luokalla, siis 10-vuotiaana.

      • tahvo

        Madam Ode!

        Olisiko sittenkin kyseessä isännöitsiän koulutodistus, joka ei kuulune tähän sarjaan?


    • Jimbo

      Meinaat siis, että itse täytelty kuponki on sama kuin virallinen isännöitsijäntodistus? Voisi mennä läpi sinulle, mutta ei varmaan kenellekään muulle.

    • Isännöitsijä

      Suomalaisesta kirjakaupasta saa ainakin
      ko. lomakkeita ostaa.

      • Isänn.

        todistus ei kyllä itse täytettynä ole lainvoimainen. Eli ota vaan yhteyttä as.yhtiön isännöitsijään.


      • Isännöitsijä
        Isänn. kirjoitti:

        todistus ei kyllä itse täytettynä ole lainvoimainen. Eli ota vaan yhteyttä as.yhtiön isännöitsijään.

        Hallituksen jäsenellä on myös
        oikeus allekirjoittaa isännöitsijän todistus
        joko kirjakaupan valmispohjan täyttämällä
        tai sitten ihan alusta alkaen väsäämällä
        ja on lainvoimainen. Esim. okt ja pientaloyhtiöissä ei aina ole isännöitsijää ja siksi myös hallituksen jäsen / OKTn omistajalla oikeus allekirjoittaa/kirjoittaa ko. todistus.


    • isännöitsijältä

      niin kuin lääkärintodistuksen lääkäriltä. Maksaa tietty muutaman euron.

      • nero

        No niin.
        Nyt on vieläkin epäselvää mihin tarkoitukseen tarvitset kyseistä todistusta...
        T:NERO


      • Kahjo
        nero kirjoitti:

        No niin.
        Nyt on vieläkin epäselvää mihin tarkoitukseen tarvitset kyseistä todistusta...
        T:NERO

        mihin sinä tuota tietoa tarvitset!!!!


    • ON YHDYSSANA

      ...ELI KIRJOITETAAN YHTEEN. EIPÄ MUUTA KUIN, HEI!

      • tahvo

        mutta löytyisikö koneestasi pikkubuukstaaveja?
        Otappas siivut ja palaile langalle illanmittaan!

        Ikäloppu ilmajarrumies Stadin Linnunlaulusta siitä Töölönlahden liikennevalvomosta käsin.

        Jos kynätaituruuteni pahemmin livettää, asetan sen kokonaan kaljasieppouteni niskoille.
        Luonnikast reissu raumlaisitte teki mieleni sanoa Stadin ämyreihin, mutta kun se oli ton Viipurinpojan ruotsintaito vähän semmosta ja tämmöstä, joten paree olla kehumatta. Kaikki sanailut piti sanoa på svenska också!


    • pikkuisännöitsijä

      Isännöitsijäntodistuksen voi täyttää myös netissä ja sieltä sen saa pdf:nä. Tätä olen itse käyttänyt pienen taloyhtiön hallituksen pj:nä ollessani, kun asukkaat laittavat asuntojaan myyntiin tms. Maksaa pari egeä.
      http://web.kiinkust.fi/lomakkeet/l424.asp

      Huom! Ko paperia ei tietenkään saa allekirjoitaa kuin yhtiön virallinen edustaja, eli tuolla konstilla ei voi isännöitsijää / hallitusta laillisesti ohittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe