Alipainebensahana

ja ongelmat

Nykymopoissa kun manuaalinen bensahana on korvattu alipaineella toimivaksi tulee sen käytöstä (ainakin) minulla tiettyjä ongelmia.

Jos mopo on ajamatta muutaman päivän tai viikon käyntiinlähtö on takkuista. Jostain syystä kaasuttimen bensa "haihtuu" tms. ja kun kone ei lähde käyntiin ei synny myöskään ilmeisesti riittävää alipainetta ja näin ollaan kiinailmiössä. Kun kone ei käy, bensahana on kiinni ja kun bensaa ei tule niin kone ei käynnisty.

No kyllähän se lopulta käyntiin lähtee kun tarpeeksi starttailee, mutta onko kukaan keksinyt jotain näppärää keinoa saada alipainetta hanalle ? Voisiko letkuun laittaa jonkun liittimen mistä voisi imaista virtauksen alkuun tms. ?

Niin ja onko muilla samoja kokemuksia ? Mopo pelittää kyllä ihan hyvin jos taukoa ei ole useampia päiviä...

10

4150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melda

      Fudeissa on ainakin tyyppivikana että sitä letkua pitää vähän imaista että se toimii. Uskon että sen voisi saada jotenkin hanaksi.

    • jiijii

      tuo "haihtuminen" ei yksin ole syypää vaan kaasarin
      automaatti ryyppy , se ei niinsanotusti mene päälle
      ja sen takia kone ei jaksa käydä kun saa liikaa ilmaa,tuo "ryyppy" on sähköinen systeemi joten homma pitäis muuttaa manuaaliseksi, tyttären PCI:ssä sama
      ongelma.

      kun joutuu starttia kuormittamaan liikaa niin se johtaa siihen että akku joutuu liian koville, kannattaa käyttää käynnistyspoljinta silloin kun mopo on käyttämättä pidemmän aikaa.

      olen jostain kyllä muistaakseni lukenut että olis myytävänä rikastimen muutos sähköisestä manuaaliseksi,joku ketä muistaa niin varmasti pistää linkin.

    • Kymco

      Uusi Kymco tekee aivan saman tempun. Jos on ajamatta muutaman päivän, niin muutamalla polkaisulla lähtee.
      Parin päivän jälkeen lähtee vielä ihan hyvin startista.

      • Doosan Daewoo

        Mulla on fudessa sama vika jos seisoo 3-4 päivää niin joutuu 2-3 kertaa plkasta että lähtee käymään :)


    • Terbi mies

      mun terbissä on sama vika mutta voiko alipaine hanan vaihtaa manuaaliseen??

      • Anonyymi

        Voi vaihtaa


    • Anonyymi

      Lussukka moottori ei käynnisty ilman alipainetta, tiukempaa mukia pataan!😘

    • Anonyymi

      Eikö noissa mopojen hanoissa ole varatankkiasentoa kuten moottoripyörissä? Käännettäessä varatankille tulee suora syöttö tankilta ilman alipainetta. Tuohan nyt on jo valmistajilta typeryyden huippu.

    • Anonyymi

      Mitä tiukempi kone, sen vähemmän alipainetta käynnistettessä.

    • Anonyymi

      Moro tässä ois kiinalainen kauppa josta voi saada ilmaseks rewardie avulla credittejä joilla voi ostaa vaik mopo osii yms liity ihmeessä jos kiinnostaa
      https://temu.com/u/HUQlAfLI9MoEy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3658
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      206
      1795
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1374
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1250
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      885
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      860
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      820
    Aihe