TORAKAT

Peki

Kuinka yleisiä torakat on hotelleissa esim. Teneriffalla?

31

28003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torakka

      ...en ole ainakaan koskaan törmännyt ko. eliöön Teneriffalla käydessäni. Ongelma on todettu kylläkin esim. Turkin hotelleissa. (Olen kuitenkin pitänyt aina matkoillani mukana varalta pientä Täystuho-myrkkypulloa ;)

      • ArthurDent

        Hyvä neuvo torakoita vastaan.

        Aina hämärän tai pimeän aikaan kun menet huoneeseen laita silmät kiinni, sytytä valot ja vaa silmät vasta 5 sekunnin kuluttua. A torakoita ei näy missään. Sama toimii myös aamulla herätessä. Siis ensin valot ja sitten vasta myöhemmin simmut auki.

        Toimii. On kokemusta.


      • Novy.most
        ArthurDent kirjoitti:

        Hyvä neuvo torakoita vastaan.

        Aina hämärän tai pimeän aikaan kun menet huoneeseen laita silmät kiinni, sytytä valot ja vaa silmät vasta 5 sekunnin kuluttua. A torakoita ei näy missään. Sama toimii myös aamulla herätessä. Siis ensin valot ja sitten vasta myöhemmin simmut auki.

        Toimii. On kokemusta.

        Yksi urbaanilegendan kuuloinen torakan esto-vinkki oli seuraavanlainen, kuultu Venäjällä:

        Jos et halua sänkyysi kömpiviä kutsumattomia vieraita, kaada vettä neljään laakeaan kuppiin tai esim. jogurttipurkkiin. Aseta nämä vesipurkit sänkysi jalkojen alle, ikäänkuin vallihaudoiksi. Torakka-parat eivät kuulemma osaa uimisen jaloa taitoa.

        Tästä ei ehkä saisi Suomen Pirkka-lehdestä kympin niksipalkkiota, vai pitäisikö kokeilla...? ;)

        Nový most


      • ArthurDent
        Novy.most kirjoitti:

        Yksi urbaanilegendan kuuloinen torakan esto-vinkki oli seuraavanlainen, kuultu Venäjällä:

        Jos et halua sänkyysi kömpiviä kutsumattomia vieraita, kaada vettä neljään laakeaan kuppiin tai esim. jogurttipurkkiin. Aseta nämä vesipurkit sänkysi jalkojen alle, ikäänkuin vallihaudoiksi. Torakka-parat eivät kuulemma osaa uimisen jaloa taitoa.

        Tästä ei ehkä saisi Suomen Pirkka-lehdestä kympin niksipalkkiota, vai pitäisikö kokeilla...? ;)

        Nový most

        ja toimii. Oli käytössä 40-50 luvulla täällä kotilossammekin.

        Vaan ei sillä Niksipirkkkaan ole asiaa ellet jotenkin ujuta sukkahousuja kikkaan mukaan. Vaikka vain päähän niinkuin torakkasuojaksi etteivät elukat mene korviin, nenuun tai suukkaan.

        Voisi olla vaikka pikkupatentin paikka.


      • ei ole

        Ei muuten ole ongelma Turkissa, olen käynyt reilut kymmenen kertaa ja en ole edes nähnyt yhtään torakkaa!


      • minä
        Novy.most kirjoitti:

        Yksi urbaanilegendan kuuloinen torakan esto-vinkki oli seuraavanlainen, kuultu Venäjällä:

        Jos et halua sänkyysi kömpiviä kutsumattomia vieraita, kaada vettä neljään laakeaan kuppiin tai esim. jogurttipurkkiin. Aseta nämä vesipurkit sänkysi jalkojen alle, ikäänkuin vallihaudoiksi. Torakka-parat eivät kuulemma osaa uimisen jaloa taitoa.

        Tästä ei ehkä saisi Suomen Pirkka-lehdestä kympin niksipalkkiota, vai pitäisikö kokeilla...? ;)

        Nový most

        Torakat osaavat kyllä kiivetä seinääkin pitkin ja ne "hyppäävät" pitkälle, joten kyllä ne ikkunalaudalta sänkyyn hyppää/tippuu (en tiedä miten mahdollista, mutta olen nähnyt)


      • pjo
        Novy.most kirjoitti:

        Yksi urbaanilegendan kuuloinen torakan esto-vinkki oli seuraavanlainen, kuultu Venäjällä:

        Jos et halua sänkyysi kömpiviä kutsumattomia vieraita, kaada vettä neljään laakeaan kuppiin tai esim. jogurttipurkkiin. Aseta nämä vesipurkit sänkysi jalkojen alle, ikäänkuin vallihaudoiksi. Torakka-parat eivät kuulemma osaa uimisen jaloa taitoa.

        Tästä ei ehkä saisi Suomen Pirkka-lehdestä kympin niksipalkkiota, vai pitäisikö kokeilla...? ;)

        Nový most

        10 vuotta sitten intiassa koin että vaikka kuinka yritin suihkuhuoneen lattiaa huuhtoa vedellä niin kyllä ne torakat palasivat takaisin viemäriä pitkin, vaikka uskoin niiden hukkuvan vesihuuhteluun...


    • löytyy

      Monessa hotellissa olen niitä siellä nähnyt.
      Jopa ihan **** tasoisessakin. Vastaavasti
      monissa ** hotelleissa niitä ei ole näkynyt
      eli niihin voi törmätä missä vain.
      Todennäköisimmin maantasalla olevissa
      huoneissa.

      • Kokenut

        Olen ollut töissä Teneriffalla ja Fuerteventuralla ja molemmissa torakoita oli aika paljon. Molemmissa olikin yleinen vitsi, että torakat ovat tulleet Marokosta kaikille Kanarian saarille, koska niissä on paremmat ruuat.
        Hotellin tähtimäärällä ei juurikaan ole väliä. Esim. siivous ei ole se kaiken a ja o. Torakat menevät mihin vain, mm. viemäriputkia pitkin. Olen nähnyt niitä useat kerrat viiden tähden hotelleissa. Lehdessähän luki noin puoli vuotta sitte, että Helsigissä on noin miljoona rottaa. Enpä ole nähnyt, mutta näin asiantunteva myrkyttäjä keroi. Kyllä se on siis tuurinkauppaa näkeekö niitä vai ei. Rottia ja torakoita on siellä missä on ihmisiäkin.


      • WHO

        SE ON SALETTI, mitä enemmän tähtiä hotellilla niin samassa suhteessa torakoita....
        Oltiin Intiassa kahden tähden hotellissa niin ei nähty kahtena viikkona kun káksi torakkaa....
        Joten ota yhden tähden hotelli äläkä nuku siellä
        Hyvää lomaa


    • Torakoita

      Olen kolunnut nuita välimeren kohteita ja voin vakuuttaa että jokaisesa paikassa on torakoita ollut. Kanarialla ollessa viime talvena niitä löytyi jopa jääkaapista. Aasiassahan niitä tiristelään öljyssä, napostellaan paremman puutteessa. Torakat kokonsa puolesta saattavat olla hieman pelottaviakin, mutta vaarattomia petikumppaneita :)

      • iris

        Menkää Dubaihin , siellä ei ole torakoita näkyny. Ei silmät kiinni eikä auki...


    • Tenegirl

      Olen reissannut monessa lomakohteessa, mutta missään en ole nähnyt niin suuria torakoita kuin Teneriffan Playa de las Américasissa! Ja niitä vilisee siellä joka paikassa, vaikka paikka on sinällään ihan siisti. meillä oli neljän tähden hieno uusi hotelli, mutta silti torakoita riitti kun oli huone alimmassa kerroksessa.

    • Tero Torakka

      No ihan varmasti on torakoita! Pari niksiä: yöksi kylpyhuoneen lattiakaivon päälle joku painava esine, esim. roskis, kirja, jne., lavuaarin tulppa kiinni, vessanpöntön kansi kiinni. Jos on keittiö ja siellä roskiskaappi, tuki kaapin alareuna esim. pyyheliinalla. Ja kun kuitenkin löydät sen kymmensenttisen ystävän, PALJON hiuslakkaa, hakaneula kiinni ja anopille on hieno rintakoru tuliaisina!

      • pirkka

        ota maalarinteippirulla mukaan ja teippaa pimeyden tultua terassin ja ulko-oven raot kiinni ja ruiskauta päivittäin bayconia ongelma kohtiin (roskis,jääkaapin taus ym.)niin pysyy ötökät kurissa


    • minä

      Onko kreikassa torakoita? :o

      • :)

        Ei ole. Ei ensimmäistäkään,


    • raks raks

      joka paikassa missä on kosteaa ja lämmintä on torakoita...jostain syystä Kanarialla todella paljon ja isoja.

    • KruntsisHyvää

      Enemmän sääntö kuin poikkeus. Saat alennusta jos ei löydy torakoita.

    • Reissu Nainen

      Torakoita on joka maassa, missa lammin, eli siis Kanarian Saarilla, Kreikassa, jossa on myos naita lentavia versioita, ne tulee esim keittion tai kylpyhuoneen lavuaarin reiasta ulos, ja muuallakin. Siis tulppa siihen yoksi aina.

      Torakoiden ilmestymisella ei ole mitaan tekemista puhtauden kanssa, niita olen nahnyt monissa hyvissa hotelleissa.

    • lahpi

      Teneriffalla ainakin Eden hotellissa oli ja tosi isoja! Voi ei, kylmät väreet menee vieläkin, kun muistelen sitä näkyä huoneessa.

    • tulipatuliaisia

      Venäjän hotelleissa niitä öisin vilisee. Jos palaa matkalta talvella niin matkatavrarat ja
      vaatteen 4päiväksi pakkaseen vaikkapa autonperäkonttiin.Kesällä heti pesukoneeseen mitä voipestä 80asteessa.Muut tavarat suihkutettava myrkyllä.

    • kurja paikka

      Kanarialla ei ole hotellia missä ei ole torakoita. Niitä on ja joskus tosi paljon vaikka kuinka siivoojat niitä myrkyttää. Katsokaa siivoojankärryä...siellä on aina torakkamyrkkyä.

      • Reissu Nainen

        Mutta mullapa onkin satiaiset!!!


      • nimitönmerkkilol
        Reissu Nainen kirjoitti:

        Mutta mullapa onkin satiaiset!!!

        ai sulla saniaisia kasva pihalla? no onneks vitu olkoo hippi ja jei kirjota kirja. runeberg


    • tuukuuoff

      ok tuf

    • vastauksiinpäinpoika

      lol aika dead tää keskustelu vissii ku kukaa ei osaa vastata =D

    • El Jefe del Barrio

      Kanarialla torakoita on paljon, koska ilmasto on lähestulkoon trooppinen ja lämmin ympäri vuoden, aivan kuten vaikkapa Bahamasaarilla. Joskus niitä eksyy sisälle, koska talot on rakennettu väljemmin. Välimerelläkin toki on, mutta varmaan enemmän kesäaikaan. Viimeks olin Espanjassa marraskuussa ja kiertelin useammissa paikossa Etelä-Espanjassa Málagan lähistöllä eikä yhtään torakkaa näkynyt missään. Eipä ole häiritsevästi ollut myöskään Italiassa ja Kreikassa, joten parempi matkustaa Välimerelle kuumimman kesäajan ulkopuolella eikä sinne Kanarialle, jos torakat kauhistuttaa. En itsekään todellakaan niistä pidä, ja tämä vaikuttaa lomakohdevalintaan paljon!

    • Vähä matkaillu...

      Kun olin Intian Delhissä en tavannut torakoita missään. Mutta yllättävää kyllä New Yorkissa 34. kerroksessa huippuhotellissa niitä riitti. Moskovassa joskus isäntäni paistoi niitä paistinpannulla ruuaksi sokerin kanssa, olette varmaan kuulleet viimeaikaista uutisointia kuinka ihmisten pitäisi syödä enemmän proteiinipitoisia hyönteisiä. Olivat ihan hyviä, mutta itämaiset heinäsirkat ovat edelleen suosikkejani.

    • Mikki1973.

      Just ollaan Espanjan Esteponassa parhaan luokan loma keskuksessa. Torakoita on joka puolella niistä ei eroon pääse. Se ei auta mikä on taso paikassa ne tulee naapurin paskasta mestasta kylään. Sama oppi eka silmät kiinni sit valot ja toisin päin aamul

    • Luteteita en halua

      Mitä noista torakoista. Ei ne oo vaarallisia. Ne on vaan vastenmielisiä.
      Luteet ne on riesa. Luteet imee ihmisen verta. Luteet on pieniä ja piilossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe