AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Kevarin viritys

57 Vastausta 12 981 Lukukertaa
Saako kevaria virittää eli saako se mennä 125 kuutioisena niin kovaa ku sen saa menee sillähän ei sitte saa tietenkään ajaa nii lujaa suomessa?

saa kulkea,mutta 11kw

ei muita rajoituksia.

entäs?

millä sen voi mitata?

ja tietääkö kukaan kuinka paljon on derbin senda r 125 huippunopeus?

no perkele

Mittauttaa huiput poliisin tutkalla tai maanteillä olevissa mittauspisteillä.......

omistaja

minulla on derbin piikkinen nelari enska, se kulkee sen vähän päältä 100km/h, riippuen tuulesta ym.

Lisää tietoa kannattaa katsoa kiinnostuksen riittäessä mototallin foorumeilta.
Pyörää saa viritettyä tarpeen mukaan
Pro cycle lupaa huippuja 120km/h vapaavirtasuodattimella ja paremmalla nokka-akselilla

NELARI!

Siinä se taas nähään, 2T kevarit kulkee vakiona jo 120-130 ja kuristukset poistettuta 130-165 riippuen tietysti merkistä, mutta jtn järkeä siis ostaa 4T, rekatkin ohittaa.

kjgdjkö

nii ja sitte vingutat jollai paskalla hussella tai kotkalla jossai motarilla 150 ja sit on tippalinssissä ja rahat vähissä ku saa soittaa isille että mun MOPO leipo kiinni. 2t ei oo mikään moottoripyörä ei ees kevyt, 2t on mopo
niin,mäntää saa vaihtaa 2 kertaa useemmin ku matka ajossa vingutat ktm 150 vauhissa ja lmanvastus on sellanen jo siinä vauhissa että pää vatkaa huolella. ei onnistu monelta kaverilta ajaa siinä vauhissa tuntikausia 2t kotarilla 150 lasissa ...
SELLASET KUULUU METTIIN JA MONTUILLE URPOT!!!
kuule vakio hussetkaan ei mee 90 kmh kovempaa ja nelareita voi iha mielin määrin virittää kuten 2t, ja derbi menee vakiona 90-95
vitun paska homo sonta vitun paska juntti vitun paskanen homo vittu ei vittu vitun pelle :D:D:D:D:D:D:D:D:D ei muuta ollu :) :D sä taas sitten tiiät kaiken :D:D
nelareita ei tarvi tankata joka kuudes kilometri ja ei tarvi vaihdella mäntää 2 kertaa kuukaudessa. eli tulee halvemmaksi ja kyllä nelarinki saa kulkemaa sen 130
2-tahissa on enemmän tehoo kun nelarissa, mut sitten taas 2-tahin huonoja puolia on et se kuluttaa niin paljon (TT 2t 7-8l) ja mäntien vaihto yms. niin tulee kalliiks pitää mut sitä ei voi kiistää että 2-tahis on enemmän tehoo enäk puolustele nyt kumpaakaan, ite tykkään molemmista :)

kiitos tiedosta

mietin tota... ittelläni o rieju mrx 125, vähä laiska virittää pitäis...
Miks kevaria ei saa virittää, jos on sellainen kortti, jolla saa ajaa vaikka 1000 kuutioista, onhan siinä tehoa, et kyllä lähtee lapasesta, jos kahvaa kääntää.

eif

Kevaissa saa olla maksimissaan 11 kw tehoa ja vakioissa on yleensä joku 8kw
Ajetaanhan vanhoillakin kevareilla joissa on reilusti yli 20kw, niitä vaan ei saa ajaa kevarikortilla.

moi

oon käsittäny että kyllä kevariinki nopeutta saa jos oikee tosissaa virittää alkaa.. ja sehän on toi 125 kuutioo ja 11 hv rajana niiku porukat jo kerto. Itehä en mikää ekspertti, hyvä ku pakoputken erotan nopeusmittarista. PV:nki saa kulkemaan kovempaa ku 100kmh...
se tehoraja on 11kw eli 15hv ei 11hv

ps. peeveetä saa viilata aika rajusti että saisi noita nopeuksia

sgthrsje

no 65cc pytyllä menee. tietenkin välit, kaasari ym vaikuttaa.

pelle

onhan se kiva ajella polvet suussa 100km/h makilla ja 5min pääst leipoo kii ja poliisit pysäyttää ja humpsis sinne meni vuodeks kortti. Toisaalta siitä voi sitte mennä 125 cc ohi 120ja kiihtyyki 10 kertaa nopeemmin

aaa

ku kevareitahan testaataan poliisin piinapenkissä, että onko yli 11kw ja jos penkityksen tuloksena kemmust irtoo jotai 16kw ni mitkä on seuraukset ? :D
kovemmat verot ja ja toden näköisesti jos a1 kortti taskussa niin kortitta ajo
oon nähny peeveen mikä meni kuskinsa alla 115,siinä oli 80 läppäpytty kiinni. aivan kauhee ääni siitä lähti(siis aivan kauhee,kuulu aina johki parin kilsan päähän ku oli tulossa sillä..) ja aina ajoreissun jälkee se kaveri kiristeli mutterit ja ruuvit jakareilla ja muilla mitä työkaluja sillä pitikää olla että pyörä pysy tuntia kauemmi kasassa ;)
nyt on kyllä poika sekottanu hevosvoimat ja kilowatit
huoh.. voi näitä nelari sankareita. " 2 tahti leipoo kii!. Mun kaverillaki leipo kiinni ku se ajo vuoden lisäämättä öljyä kertaakaan ja oli TT aprilia" ja tästä tehdään johtopäätös, että 2T leipoo kiinni ja nelari on kaikinpuolin parempi pyörä. 2 tahdit menee nelareista ohitte heittämällä. Nelarit on niille jokka haluaa säästää bensassa ynm.

PS. harvalla poliisilla o tarpeeks virkaintoo ottaa dynoo autonperästä ja iskee sitä kemmua siihen kiinni, ellet sit satu ajaan 160 niiden tutkaan 40 alueella.
sanoppa jätkä että missä täällä suomessa ajat kovempaa ku 130 max sata40 motarilla tai onhan sekin yksi lysti leikkiä kovaa poikaa kun kevari kulkee 200, oujeee! sitten ollaanki tippalinssissä kun poliisisetä pysäyttäää ja lyö piinapenkkiin.
4-tahti kevareihin on parhaat virtykset kannen lasku n. 4-6mm, nokkaakselin lyhennys n.1-1,5 cm , pienempi suutin sillä derbeissä ja riejuissa on aivan liian iso pääsuutin vakiona!

2-t kevareihin viritykset: Kaasarista neula pois ( syntyy seos pyörre joka auttaa kiihtyvyydessä ), pakoputken vaihto esim. husqvarna wr:n on parhaaksi todettu tehari derbi sendan leovince v6.
juu ja hayabusaan pv:n putki...
oke
nelarit on parhaita
nelarit on aivan perseestä saa Kyrpä ottas vinguttaa et pääsee ees sataa. :D
voisko tän vinkumisen tästä 4t vs 2t asiasta? jokanen ostaa sen mikä sopii tarpeisiinsa parhaiten. esim itel löytyy tommonen -99 kotari huviajeluun, montulle ja muuhun sellaseen ja sit on riejun marathon matka-ajoon.
2-tahti kevarissahan voi olla jopa 35kw?
ja jälleen kerran mennyt kilowatit ja hepokatit sekasin...:Dd
Varmaa sekotit ton 35kw hevosvoimiksi, jos et niin ei millään 2-t kevari saa melkein 50 heppaa millään vakio pytyllä.
vitun matikkanero yks hevosvoima on 736 wattia eli ja yks KW on 1000 wattia eli 35 x 0.736 = 25.76 eli yht. 25 heppaa, oisit käyny kunnialla edes ylä-asteen loppuun .
jaa että 35kw on 25heppaa? silti kevarissa saa olla tehoa 11kw/15heppaa... ja yks kilowatti on 1,34 heppaa.. eli 35kwx1,34=46,9 n.47 heppaa.. että ponse oli lähempänä arvaamalla ku sä laskemalla.
:DDDD
ihan tarkalleen 1kw on 1,36hp
Ei vittu make mikä paska :D
vittu että on matikan taito hallussa :D:D
miten kannattas virittää kevaria sitte ja ku laittaa huollossa käymää nii siellä ne testaa ne penkissä? eli mite kannattaa virittää sillee että ne saa helposti pois ja takasi että huollosta pääsee läpi!? itellä o derbu senda baja 125 sm 2011:D
yks hevosvoima on 736 wattia ja yks KW on 1000 wattia eli 35/0.736 = 47,6
eli 35kw on 47,6heppaa
nelareissa on vain äänet ja bensa plussaa ja kuhan vaan öljyt vaihtaa ja jtn pientä nii 2 t kestää yhtä hyvin ...ja silti mun mielestä 2t on paremmat äänetkin..oma aprilia pegaso -90 välit vaihettu kiihtymään ja ilman kuristuksia menee 120 ja ihan varmasti kaikki nelari kevarit ja vaikka kuinka viritetty nii satavarmasti jää ku tikku paskaa.
vittu ei meillä ole minnekkään kiire
Minulla on semmone pökäle et ku siit vaihto rattaatnii kulkee jo6000 ja porasi pakari täytee reikee voi pakari meni!!!!oioi
Itel oli ktm 125 duke nelari kisaputkel huiput 126 kytäntutkaa nyt husse sm 125 ni 35mm kaasaril ottaa iha hyvi ja huiput 152:)!
Ootko kui useesti mäntää vaihtanu hussee?
itellä oli -06 husu jossa vforce ja 38mm mikke, männän vaihoin 11km jälkee ja oli vielä siinä kunnossa että ois voinu pidemmällekki ajella
ja männävaihto tais olla jotai 130e itte tehtynä
ite oisin ostamas tota nelari mh motorcycles duna 125 supermotardia voisko joku kertoo miten ton kanssa viritykset ja huolto, kun en itse ole enempään perehtynyt tähän merkkiin?
mutta jos vaihtaa isommat rattaat ja tekee ite putken niin nostaako koneen kilowatteja
ei
kiitos vain
Koska Suomi nyt sattuu olemaan vähärikoksinen maa (eli käytännössä poliiseilla ei ole muuta tehtävää kuin päihtyneet ihmiset ja mopot/kevarit) on asetettu rajoituksia mopoille ja kevareille. Onneksi osa poliiseistakin tajuaa että suurimmassa osassa enduromopoista on kevarin runko ja usein myös jarrut, eli niiden rakenne kestää muutoksia ainakin 60km/h:on asti. Näemmä valtio ei saanut tarpeeksi rahaa mopoista joten nyt poliisit tarkkailevat myös kevareita. Saat luultavasti sakot/kilvet veks/kortti hyllylle jos: 1. Kevarissasi on tehoja yli 11kW 2. Jos se kiihtyy liian lujaa 3. Siinä on 3 tai useampi vika (rikkinäinen valo, peili puutu jne.) + ymmärrettävät rikokset kuten humalassa ajaminen tai ylinopeus. Olen puhunut
vaikuttaako se mitään jos vaihtaa wr125x:ään koko Arrow:in putkiston kun vaan äänet paranee?:) oon 13v mut ois tarkotus hommata wr 16v:)
Ei vaikuta muuhun kuin ääniin, power commanderilla saat ehkä plus 1hp :D laita ne rahat 2tahdilla huristeluun
harkiaan asiaa :D

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta