Lesbojen lasten identiteetti?

Tasapaino

Moi,
oletteko sitä mieltä, että lesbojen/homojen kasvattamilla lapsilla on/ ei tule olemaan identiteettiongelmia?
Geenit eivät ole ainoa määräävä tekijä ihmisen luonteen kehittymisessä, vaan lapsi omaksuu tapoja ja käyttäytymismalleja myös vanhemmiltaan.

Jos lapsi on seksuaali-identiteetiltään hetero, mutta elää kahden samaa sukupuolta olevan kanssa, eikö tule muka ongelmia..? Lapsella täytyisi jo vauvasta saakka olla itsetunto todella korkealla..!!

Itse en TOISAALTA kannata sitä, että homot/lesbot adoptoisivat/kävisivät hedelmöityshoidoissa. Kuulostaa rankalta, mutta eipähän sitä "sokeatkaan autoa aja". Olisi kamalaa jos lapsi joutuisi kärsimään tuon takia. Ongelmiahan sitä on lapsilla muutenkin. Lapsen parastahan tässäkin tulisi ajatella.

Tunnen kyllä homoja, joista monet ovat ihania ihmisiä. Mutta heidän lasten hankintansa on minulle vielä hiukan arka paikka..

Toisaalta, onko parempi että lapsi elää orpokodissa, kuin kahden samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa? Ei ne orpokoditkaan kovin hyvää pohjaa anna..

36

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ele

      niin toisaalta onhan se väärin antaa rakastavalle homoparille lasta, varmasti paljon parempi lasten elää esimerkiksi "normaalissa" heteroperheessä jossa molemmat vanhemmat ryyppää, isä hakkaa äitiä ja hyväksikäyttää pienokaista.

      tahallani kärjistin asiaa vaan kun en ymmärrä mikä vika on muka siinä, että kaksi aikuista haluaa lapsen ja rakastavat tätä ja pyrkivät luomaan tälle hyvän tulevaisuuden. ei se katso sukupuolisuuntautuneisuutta kun kyse on lapsen huolehtimisesta.

      itselläni on ystäviä jotka ovat varttuneet perheissä jossa on kaksi äitiä enkä ole heiltä ikinä kuullut asiata mitään negatiivista sanottavaa, pitävät sitä enemminkin rikkautena. ja niin, heteroiksi ovat "kasvaneet" ei ole mitään identiteettikriisejä ollut.

    • Ronja

      Spekulointi siitä, että tuleeko samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa asuvista lapsista homoseksuaalisia, on todella naurettavaa. Jos lapsen seksuaalinen suuntautuneisuus olisi vanhemmita "opittua", eikös silloin kaikkien heterovanhempien lapset olisi heteroita? En usko, että vanhemmilla on tässä asiassa vaikutusta lapsen kehitykseen.

      Muuten en vielä oikein itse tiedä, että millä kannalla olen samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeudesta. Naisparihan voi hankkia lapsia oikeastaan milloin vain, riippumatta adoptio-oikeudesta. Siinä mielessä, ihan lapsen etujen takia, molempien laillinen vanhemmuus on perusteltua.

      • Tasapaino

        Moi,
        en koittanut väittää, että lapsen seksuaalinen suuntautuneisuus olisi itsestäänselvästi vanhemmilta opittua. Tarkoitin, että MYÖS totutut tavat vaikuttavat, MYÖS seksuaalisuuteen. Eivät pelkästään geenit. Eikä tosiaankaan aina tarvitse näin olla.

        Joku tuolla ylempänä heitti kauhukuvia ryyppäävistä ja tappelevista isistä ja äideistä. Nämä ovat varmasti asioita, joita voi esiintyä missä perheessä vaan, vanhempien sukupuolihaluista riippumatta.

        Kaikkia asioita voi kyllä katsoa monelta kantilta, usein se on kypsyyden merkki. En myöskään haluaisi nähdä tilannetta, että homot/lesbot näkisivät tämän asian PELKÄSTÄÄN positiivisena ja puolustaisivat kantaansa kynsin hampain. Monissa asioissa on riskejä, ja NIMENOMAAN kummankin kannan kannattajilla on omat plussat ja miinukset.

        Jos väittää, että "TÄMÄ MINUN ASIANI/KANTANI" on vain ja ainoastaan positiivisia seurauksia omaava, on jo heti väärässä. Se on ihan selvä. Täytyisi uskaltaa katsoa asioita arvioivasti. Silloin kannanototkin ovat uskottavampia.

        Heterovanhemmillakin on ongelmansa - he usein voivat ne myös MYÖNTÄÄ, ja asioista joskus jopa keskustellaan ääneen.


    • TT

      Olen sitä mieltä että TÄRKEINTÄ vanhemmissa on se, että he RAKASTAVAT lastaan, ohjaavat ja opastavat. Heidän tulee avoimesti kertoa erilaisista vaihtoehdoista mitä ihmiselle aikuisena on tarjolla (niin uskonnollisessa, aatteellisessa kuin seksuaalisessakin mielessä).

      Tietysti joku alkaa itkeä että mitenkäs lesbojen poika pärjää, kun ei ole miehen mallia. Miten pärjäävät yh-äitien pojat? No ilmeisesti aika huonosti. Mutta onko miehen oltava aina (biologinen) isä? Entäs enot sun muut sukulaiset? Aikoinaan oli heimoja joissa isyyttä ei edes tunnustettu, koska lapsi saattoi olla kenentahansa siittämä. Naiset kasvattivat lapset, ja tärkein mies lapselle oli eno.

      Otsakkeellani viittaan siihen, että on lapsia joilla menee tosi huonosti heteropari vanhempinaan. Omakin kotini oli aika ankea juuri kuningas alkoholin takia.

      Sukupuoli ei mielestäni saisi olla niin tärkeä tekijä elämässä. Emme ole eläimiä. Miksemme näkisi toisiamme jo viimein IHMISINÄ?

    • ...kyselen

      >Geenit eivät ole ainoa määräävä tekijä ihmisen >luonteen kehittymisessä, vaan lapsi omaksuu >tapoja ja käyttäytymismalleja myös vanhemmiltaan.

      Jos siis pelkäät,mitä vaikutteita homo/lesbopari antaa lapsilleen jopa huomaamatta kasvatuksessaan jne , niin miten heteropariskunta saa aikaiseksi homon/lesbon/biseksuaalin lapsen?
      Mitä vaikutteita/geenejä/ tapoja/käyttäytymismalleja he ovat antaneet lapselleen?

      • Tasapaino

        Olet ehkä käsittänyt liian yksioikoisesti kirjoitukseni. En pelkää mustavalkoisesti sitä, mitä vaikutteita esim. lesbopari antaa lapselleen.

        Jos olet lukenut muut kommenttini, niin huomasit että suurin mielessäni pyörivä kysymys on,
        KUINKA LAPSEN KAPASITEETTI riittää käsittelemään kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa.

        Ei ole kyse siitä, että vanhemmat olisivat HUONOJA vanhempia siten, kun se yleensä käsitetään. Niitä löytyy sukupuolisuuntautuneisuudesta riippumatta.
        Kyse on siitä, voiko lapsi hyvin, kun kotona on kaksi isää, joista toinen kokkaa essu päällä, ja toinen kylvettää vauvaa. Tuoko heidän isompi tyttärensä kotiin kavereitaan, kokeeko elämänsä olevan täysin mallillaan?? Toivoisin että kokisi. En minä ole tässä ihmisiä tuomitsemassa. Haluaisin vain kuulla arvioivia lausuntoja.

        Eikö kukaan homo/lesbo täällä pysty arvioimaan tilannetta sekä hyvine, että huonoine puolineen? Ei kai tämä nyt voi olla homonkaan mielestä asia, josta löytyy vain positiivisia puolia?


      • future
        Tasapaino kirjoitti:

        Olet ehkä käsittänyt liian yksioikoisesti kirjoitukseni. En pelkää mustavalkoisesti sitä, mitä vaikutteita esim. lesbopari antaa lapselleen.

        Jos olet lukenut muut kommenttini, niin huomasit että suurin mielessäni pyörivä kysymys on,
        KUINKA LAPSEN KAPASITEETTI riittää käsittelemään kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa.

        Ei ole kyse siitä, että vanhemmat olisivat HUONOJA vanhempia siten, kun se yleensä käsitetään. Niitä löytyy sukupuolisuuntautuneisuudesta riippumatta.
        Kyse on siitä, voiko lapsi hyvin, kun kotona on kaksi isää, joista toinen kokkaa essu päällä, ja toinen kylvettää vauvaa. Tuoko heidän isompi tyttärensä kotiin kavereitaan, kokeeko elämänsä olevan täysin mallillaan?? Toivoisin että kokisi. En minä ole tässä ihmisiä tuomitsemassa. Haluaisin vain kuulla arvioivia lausuntoja.

        Eikö kukaan homo/lesbo täällä pysty arvioimaan tilannetta sekä hyvine, että huonoine puolineen? Ei kai tämä nyt voi olla homonkaan mielestä asia, josta löytyy vain positiivisia puolia?

        olen tässä tyttöystäväni kanssa puhunut lapsista ja me olemme miettineet asiaa jo kolme vuotta, olemme tulleet siihen ratkaisuun, että ehkä on parempi, että meillä ei ole lapsia, eikä me edes hankita. Syy moiseen päätökseen on se, että "normaalit" ihmiset eivät välttämättä ymmärrä, että lapsemme saattaisi olla "normaali".

        En haluaisi lapseni kärsivän vanhempiansa takia, sillä niin varmasti kävisi. Mutta ne jotka pystyvät suojelemaan lastaan ja itseään, voivat tietenkin ajatella lapsen hankkimista. en usko, että lapsen (ehkä) homoseksuaalisuuteen vaikuttaa geeniperimä, mutta uskon ympäristöllä olevan suuri vaikutus....mutta eihän alkoholistin lapsi ole välttämättä alkoholisti.

        Voi tietenkin olla ihan hyväkin jos joillekin homo/lesbopareille annetaan lapsia, koska he ovat varmasti yhtä hyviä kasvattajia kuin muutkin...MUTTA, tämä maailma ja yhteiskunta tällä hetkellä on mitä on, joten en usko, että kellään olisi helppo kasvattaa lasta, kun koko ajan joku jauhaa, että onko hyvä vai huono kasvattaja...ja blaa blaa blaaa


      • ulkopuolinen
        Tasapaino kirjoitti:

        Olet ehkä käsittänyt liian yksioikoisesti kirjoitukseni. En pelkää mustavalkoisesti sitä, mitä vaikutteita esim. lesbopari antaa lapselleen.

        Jos olet lukenut muut kommenttini, niin huomasit että suurin mielessäni pyörivä kysymys on,
        KUINKA LAPSEN KAPASITEETTI riittää käsittelemään kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa.

        Ei ole kyse siitä, että vanhemmat olisivat HUONOJA vanhempia siten, kun se yleensä käsitetään. Niitä löytyy sukupuolisuuntautuneisuudesta riippumatta.
        Kyse on siitä, voiko lapsi hyvin, kun kotona on kaksi isää, joista toinen kokkaa essu päällä, ja toinen kylvettää vauvaa. Tuoko heidän isompi tyttärensä kotiin kavereitaan, kokeeko elämänsä olevan täysin mallillaan?? Toivoisin että kokisi. En minä ole tässä ihmisiä tuomitsemassa. Haluaisin vain kuulla arvioivia lausuntoja.

        Eikö kukaan homo/lesbo täällä pysty arvioimaan tilannetta sekä hyvine, että huonoine puolineen? Ei kai tämä nyt voi olla homonkaan mielestä asia, josta löytyy vain positiivisia puolia?

        Kuinka lapsen kapasiteetti riittää käsittelemään yksinhuoltajaisän? Tai yksinhuoltajaäidin? Tai oikean isän ja äidin? Tai orpouden? Tai isovanhempien / muiden sukulaisten luona kasvamisen? Tai tiukan uskonnollisen kasvatuksen? Tai tai tai...

        Olen yhä sitä mieltä, että ongelma on enemmän aikuisten kapasiteetin riittämisessä kuin lasten. Mitä tulee mainitsemiisi esimerkkeihin, miksi vanhempi tytär ei tuntisi elämänsä olevan mallillaan kun häntä rakastetaan ja hänellä on koti, kaikkine iloineen ja suruineen? Ei kaikkien heteroperheidenkään lapset ole jatkuvasti ylpeitä vanhemmistaan eivätkä halua esitellä kavereitaan heille.

        Miksi homojen ja lesbojen arvio perheen perustamisen hyvistä ja huonoista puolista poikkeaisi heteroiden arviosta? Samanlaista se arki on, ruuan tekoa, pyykkäystä, töissäkäyntiä, vuokran ja laskujen maksamista jne. kuin heteroillakin. Miksi ihmiset yleensä pitää jaotella heteroihin ja ei-heteroihin, miksi he eivät vain voi olla ihmisiä? Heterohan minäkin olen, mutta ennemmin nimitän itseäni pelkästään ihmiseksi.


      • Tasapaino
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Kuinka lapsen kapasiteetti riittää käsittelemään yksinhuoltajaisän? Tai yksinhuoltajaäidin? Tai oikean isän ja äidin? Tai orpouden? Tai isovanhempien / muiden sukulaisten luona kasvamisen? Tai tiukan uskonnollisen kasvatuksen? Tai tai tai...

        Olen yhä sitä mieltä, että ongelma on enemmän aikuisten kapasiteetin riittämisessä kuin lasten. Mitä tulee mainitsemiisi esimerkkeihin, miksi vanhempi tytär ei tuntisi elämänsä olevan mallillaan kun häntä rakastetaan ja hänellä on koti, kaikkine iloineen ja suruineen? Ei kaikkien heteroperheidenkään lapset ole jatkuvasti ylpeitä vanhemmistaan eivätkä halua esitellä kavereitaan heille.

        Miksi homojen ja lesbojen arvio perheen perustamisen hyvistä ja huonoista puolista poikkeaisi heteroiden arviosta? Samanlaista se arki on, ruuan tekoa, pyykkäystä, töissäkäyntiä, vuokran ja laskujen maksamista jne. kuin heteroillakin. Miksi ihmiset yleensä pitää jaotella heteroihin ja ei-heteroihin, miksi he eivät vain voi olla ihmisiä? Heterohan minäkin olen, mutta ennemmin nimitän itseäni pelkästään ihmiseksi.

        Siinä minä olen kanssas samaa mieltä (mikäli käsitän sinut oikein), että homot ja lesbot, bi:t ym. kärsivät ihan liikaa ihmisten suvaitsemattomuuden takia. Ihmisiä kaikki ollaan. Maailmaan mahtuu monenlaista, eikä kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan ole niitä kummallisimpia, minun mielestäni :).

        Mutta. Kaikkien rajat menee jossain. Minulle tämä homojen lapsijuttu on jotenkin utopistinen ajatus. Vaikkakaan en tietenkään usko, että homon lapsesta automaticly tulee homo, jne.

        Tuo sanomasi yksinhuoltajaisä ym. -vertaus on oman ajattelutapani mukaan hiukan eri asia. Kyse on psykologisista jutuista myös. Ihmisen mieli ei ole niin yksinkertainen, että muodostaisi näkemyksensä vertaamatta sitä muuhun, ympäristöönsä ja ihmisiin ympärillään.
        Adoptiolapset eivät tokikaan useimmiten tunne biologisia vanhempiaan. He kuitenkin, mikäli tosiaan ovat niitä onnekkaita, jotka adoptoidaan, usein elävät uuden äidin SEKÄ isän kanssa. Tämä minusta on se luonnollisin ympäristö lapselle.

        Kyse on myös luonnollisuudesta, ja BIOLOGIASTA sekä sen vaikutuksesta asioiden ymmärtämiseen. Mies ja nainen kykenevät tekemään lapsia, kaksi miestä ei. Kaksi naistakaan ei siihen pysty.
        Jos lapsella on äiti, jonka kanssa elää, hän kuitenkin usein tuntee isänsä, ja saattaa jopa olla tekemisissä isänsä kanssa. Sama toisinpäin, isän kanssa elävän lapsen kohdalla. Lapsi tietää, että hän on saanut alkunsa naisesta ja miehestä, mutta nyt hän elää vain toisen heistä kanssa. Mahdatkohan ymmärtää ajatuksiani..?? Psykologiaa, siis, jolla on vaikutuksia ihmisiin ja heidän käyttäytymiseensä.

        Ja edelleen, kaikilla lapsilla voi olla isojakin ongelmia, vaikka lapsi olisi missä kasvanut. Minä vaan nyt aloitin tämän keskustelun näistä samaa sukupuolta olevien perillisistä.


      • ulkopuolinen
        Tasapaino kirjoitti:

        Siinä minä olen kanssas samaa mieltä (mikäli käsitän sinut oikein), että homot ja lesbot, bi:t ym. kärsivät ihan liikaa ihmisten suvaitsemattomuuden takia. Ihmisiä kaikki ollaan. Maailmaan mahtuu monenlaista, eikä kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan ole niitä kummallisimpia, minun mielestäni :).

        Mutta. Kaikkien rajat menee jossain. Minulle tämä homojen lapsijuttu on jotenkin utopistinen ajatus. Vaikkakaan en tietenkään usko, että homon lapsesta automaticly tulee homo, jne.

        Tuo sanomasi yksinhuoltajaisä ym. -vertaus on oman ajattelutapani mukaan hiukan eri asia. Kyse on psykologisista jutuista myös. Ihmisen mieli ei ole niin yksinkertainen, että muodostaisi näkemyksensä vertaamatta sitä muuhun, ympäristöönsä ja ihmisiin ympärillään.
        Adoptiolapset eivät tokikaan useimmiten tunne biologisia vanhempiaan. He kuitenkin, mikäli tosiaan ovat niitä onnekkaita, jotka adoptoidaan, usein elävät uuden äidin SEKÄ isän kanssa. Tämä minusta on se luonnollisin ympäristö lapselle.

        Kyse on myös luonnollisuudesta, ja BIOLOGIASTA sekä sen vaikutuksesta asioiden ymmärtämiseen. Mies ja nainen kykenevät tekemään lapsia, kaksi miestä ei. Kaksi naistakaan ei siihen pysty.
        Jos lapsella on äiti, jonka kanssa elää, hän kuitenkin usein tuntee isänsä, ja saattaa jopa olla tekemisissä isänsä kanssa. Sama toisinpäin, isän kanssa elävän lapsen kohdalla. Lapsi tietää, että hän on saanut alkunsa naisesta ja miehestä, mutta nyt hän elää vain toisen heistä kanssa. Mahdatkohan ymmärtää ajatuksiani..?? Psykologiaa, siis, jolla on vaikutuksia ihmisiin ja heidän käyttäytymiseensä.

        Ja edelleen, kaikilla lapsilla voi olla isojakin ongelmia, vaikka lapsi olisi missä kasvanut. Minä vaan nyt aloitin tämän keskustelun näistä samaa sukupuolta olevien perillisistä.

        Vähän kiire, joten en ehdi käsitellä tässä ihan kaikkea mitä haluaisin.

        Homoseksuaalisuudessa on se ongelma, että sitä käsitellään seksikeskeisesti. Kun joku sanoo hetero, sitä vain ajattelee että mitä siitä. Kun joku sanoo homo tai lesbo, varsinkin sellaisilla jotka eivät tunne yhtään heistä hlökohtaisesti (tai muutaman tutun tutun), jonnekin mielen taustalle nousee tiedostamattakin kuva irstaista ja vastuuttomista ihmisistä, joilla ei muuta päämäärää ole kuin get laid. Todellisuushan on täysin toinen, ja valitettavasti tämän harhakuvan takia heidän elämänsä tehdään turhan vaikeaksi.

        Biologia ja luonnollisuus. Niin. Mikä itse asiassa on luonnollista ja mikä luonnotonta, mihin perustat ajatuksesi luonnottomuudesta? Biologiaan? Eläinkunnasta löytyy paljon homoseksuaalista käytöstä, eikä luonnonvalinta tässä käy ihan yksiin, jos se olisi haitallista (ja yksistään geeneissä), senhän olisi pitänyt kadota jo aikoja sitten, koska homoseksuaalit eivät pysty itse lisääntymään. Siitä huolimatta ilmiö on erittäin yleinen niin ihmisillä kuin eläinkunnankin puolella. Eläinkunnasta löytyy eläimiä jotka ovat kaksineuvoisia ja onpa niitäkin, jotka pystyvät tarpeen mukaan vaihtamaan sukupuolensa kokonaan. Ihminen on osa eläinkuntaa, siihen nähden homoseksuaalisuus ei ole mitenkään luonnotonta. Jos taas perustat käsityksesi Raamattuun ja uskontoon, siihen ei voi sanoa mitään muuta kuin että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Yhtä lailla kuin minulla on oikeus omaani.

        Psykologia. Kuten sanoit, ihmisen mieli ei ole yksinkertainen. Ja kuten aikaisemmassa viestissä itse sanoin, yhdenkään lapsen elämä ei ole täysin suljettua. Mutta pitäisikö osalta ihmisiä sulkea mahdollisuus perhe-elämään pelkästään sen pohjalta että "mitä naapuritkin ajattelevat" ja "miten heidän lapsensa tulevat kärsimään"? Periaatteessa siitähän nyt on kyse. Kuten sanoin, tunnen naisparin jolla on lapsi, ja se tyttö ei kyllä kärsi asiasta pätkääkään. Enemmän hänen vanhempansa (perättömiä ilmiantoja jne.), sitähän he käytännössä ovat. Mutta päivääkään he eivät antaisi pois.

        Mitä mieltä olet muuten esimerkiksi tapauksesta, jossa naisparilla on lapsi, joka ei tunne isäänsä koska isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä, ja lapsen biologinen äiti kuolisi? Pitäisikö lapsen huoltajuus myöntää automaattisesti biologiselle isälle, vaikka lapsi olisi kasvanut koko ikänsä äitinsä ja äidin naispuolisen kumppanin kanssa?


      • Ronja
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Vähän kiire, joten en ehdi käsitellä tässä ihan kaikkea mitä haluaisin.

        Homoseksuaalisuudessa on se ongelma, että sitä käsitellään seksikeskeisesti. Kun joku sanoo hetero, sitä vain ajattelee että mitä siitä. Kun joku sanoo homo tai lesbo, varsinkin sellaisilla jotka eivät tunne yhtään heistä hlökohtaisesti (tai muutaman tutun tutun), jonnekin mielen taustalle nousee tiedostamattakin kuva irstaista ja vastuuttomista ihmisistä, joilla ei muuta päämäärää ole kuin get laid. Todellisuushan on täysin toinen, ja valitettavasti tämän harhakuvan takia heidän elämänsä tehdään turhan vaikeaksi.

        Biologia ja luonnollisuus. Niin. Mikä itse asiassa on luonnollista ja mikä luonnotonta, mihin perustat ajatuksesi luonnottomuudesta? Biologiaan? Eläinkunnasta löytyy paljon homoseksuaalista käytöstä, eikä luonnonvalinta tässä käy ihan yksiin, jos se olisi haitallista (ja yksistään geeneissä), senhän olisi pitänyt kadota jo aikoja sitten, koska homoseksuaalit eivät pysty itse lisääntymään. Siitä huolimatta ilmiö on erittäin yleinen niin ihmisillä kuin eläinkunnankin puolella. Eläinkunnasta löytyy eläimiä jotka ovat kaksineuvoisia ja onpa niitäkin, jotka pystyvät tarpeen mukaan vaihtamaan sukupuolensa kokonaan. Ihminen on osa eläinkuntaa, siihen nähden homoseksuaalisuus ei ole mitenkään luonnotonta. Jos taas perustat käsityksesi Raamattuun ja uskontoon, siihen ei voi sanoa mitään muuta kuin että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Yhtä lailla kuin minulla on oikeus omaani.

        Psykologia. Kuten sanoit, ihmisen mieli ei ole yksinkertainen. Ja kuten aikaisemmassa viestissä itse sanoin, yhdenkään lapsen elämä ei ole täysin suljettua. Mutta pitäisikö osalta ihmisiä sulkea mahdollisuus perhe-elämään pelkästään sen pohjalta että "mitä naapuritkin ajattelevat" ja "miten heidän lapsensa tulevat kärsimään"? Periaatteessa siitähän nyt on kyse. Kuten sanoin, tunnen naisparin jolla on lapsi, ja se tyttö ei kyllä kärsi asiasta pätkääkään. Enemmän hänen vanhempansa (perättömiä ilmiantoja jne.), sitähän he käytännössä ovat. Mutta päivääkään he eivät antaisi pois.

        Mitä mieltä olet muuten esimerkiksi tapauksesta, jossa naisparilla on lapsi, joka ei tunne isäänsä koska isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä, ja lapsen biologinen äiti kuolisi? Pitäisikö lapsen huoltajuus myöntää automaattisesti biologiselle isälle, vaikka lapsi olisi kasvanut koko ikänsä äitinsä ja äidin naispuolisen kumppanin kanssa?

        Kirjoititpas kaiken sen mitä minunkin päässäni on pyörinyt. Jostakin syystä en vain viitsi tämän foorumin luonteesta (ilmapiiri todella huono rakentavalle keskustelulle) johtuen asiaan täällä noin paneutua. Ja tuo, että homoseksuaalisuus usein mielletään samaksi kuin seksi, pitää täysin paikkansa. Se loistaa läpi useista perusteluista, joita aihepiirin keskusteluissa viljellään.


      • Tasajne
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Vähän kiire, joten en ehdi käsitellä tässä ihan kaikkea mitä haluaisin.

        Homoseksuaalisuudessa on se ongelma, että sitä käsitellään seksikeskeisesti. Kun joku sanoo hetero, sitä vain ajattelee että mitä siitä. Kun joku sanoo homo tai lesbo, varsinkin sellaisilla jotka eivät tunne yhtään heistä hlökohtaisesti (tai muutaman tutun tutun), jonnekin mielen taustalle nousee tiedostamattakin kuva irstaista ja vastuuttomista ihmisistä, joilla ei muuta päämäärää ole kuin get laid. Todellisuushan on täysin toinen, ja valitettavasti tämän harhakuvan takia heidän elämänsä tehdään turhan vaikeaksi.

        Biologia ja luonnollisuus. Niin. Mikä itse asiassa on luonnollista ja mikä luonnotonta, mihin perustat ajatuksesi luonnottomuudesta? Biologiaan? Eläinkunnasta löytyy paljon homoseksuaalista käytöstä, eikä luonnonvalinta tässä käy ihan yksiin, jos se olisi haitallista (ja yksistään geeneissä), senhän olisi pitänyt kadota jo aikoja sitten, koska homoseksuaalit eivät pysty itse lisääntymään. Siitä huolimatta ilmiö on erittäin yleinen niin ihmisillä kuin eläinkunnankin puolella. Eläinkunnasta löytyy eläimiä jotka ovat kaksineuvoisia ja onpa niitäkin, jotka pystyvät tarpeen mukaan vaihtamaan sukupuolensa kokonaan. Ihminen on osa eläinkuntaa, siihen nähden homoseksuaalisuus ei ole mitenkään luonnotonta. Jos taas perustat käsityksesi Raamattuun ja uskontoon, siihen ei voi sanoa mitään muuta kuin että sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Yhtä lailla kuin minulla on oikeus omaani.

        Psykologia. Kuten sanoit, ihmisen mieli ei ole yksinkertainen. Ja kuten aikaisemmassa viestissä itse sanoin, yhdenkään lapsen elämä ei ole täysin suljettua. Mutta pitäisikö osalta ihmisiä sulkea mahdollisuus perhe-elämään pelkästään sen pohjalta että "mitä naapuritkin ajattelevat" ja "miten heidän lapsensa tulevat kärsimään"? Periaatteessa siitähän nyt on kyse. Kuten sanoin, tunnen naisparin jolla on lapsi, ja se tyttö ei kyllä kärsi asiasta pätkääkään. Enemmän hänen vanhempansa (perättömiä ilmiantoja jne.), sitähän he käytännössä ovat. Mutta päivääkään he eivät antaisi pois.

        Mitä mieltä olet muuten esimerkiksi tapauksesta, jossa naisparilla on lapsi, joka ei tunne isäänsä koska isä ei halua olla lapsen kanssa tekemisissä, ja lapsen biologinen äiti kuolisi? Pitäisikö lapsen huoltajuus myöntää automaattisesti biologiselle isälle, vaikka lapsi olisi kasvanut koko ikänsä äitinsä ja äidin naispuolisen kumppanin kanssa?

        Työt odottaa, joten ensin tosi nopeesti.

        Itse en koe käsittäväni mitään ihmissuhdetta vain seksikeskeisesti, oli kiinnostuksen kohteet "missä tahansa". Jos koet asian noin, voisiko yksi syy olla ihan se, että asiat on nimetty tietyllä tavalla.. homoseksuaali jne..
        Siis varmasti suvaitsemattomampien ihmisten keskuudessa, ihmisten jotka eivät alkuunkaan voi ymmärtää että samasta sukupulesta voi pitää, koetaankin tuo seksuaalinen puoli kaikkein omituisimpana.
        Mitä siihen voi sanoa, seksi on kuitenkin asia, jota melkeen kaikki tykkää harrastaa..;)

        Luonnottomuudella tarkoitin sitä, että luonnossa, oli ihminen tai eläin, ei yleensä onnistu siittäminen kahden samaa sukupuolta olevan välillä.
        Raamattuun en ajatuksiani perusta. Jos olet lukenut viestini, olet ehkä huomannut, että en ppidä homoja/lesboja/bi-seksuaaleja yhtään heteroita sairaampina ;). Raamatun mukaanhan miltei näin pitäisi ajatella. Mutta toisaalta, Raamattua on varmasti aikojen saatossa muuteltu moneen otteeseen, joten sen käsitykset ovat ihan kunkin itse tulkittavissa. Joustoa löytyy, jos sitä haluaa hakea. Itse en Raamatun mukaan elä, vaikka taustastani johtuen sitä jonkin verran tunnenkin.

        Sen, mitä naapurit ajattelevat, ei tule olla koskaan painava peruste päätöksille, jos ne muutoin pysyvät lain oikealla puolella. Vähät välitän.
        Periaatteessa minun "lausunnoissani" ei ole siitä kyse. Minä mietin, miten lapsi pärjää.
        Ja toivon tietysti, että tuo sinun tuttavalapsesi elää sovussa asioiden kanssa myös kun sellainen kritiikki ja arvostelu asioita kohtaan kehittyy. SE on päällimmäinen asia jota minä nyt ajattelen.

        Viimeiseen kappaleeseesi viitaten: ei pitäisi. Eikä kaiketi niin tehdäkään. Tapauskohtaisestihan asioita on tutkittava.

        Jatketaan taas, ja ihan sovussa :) Nyt on PAKKO jatkaa töitä!


      • ulkopuolinen
        Tasajne kirjoitti:

        Työt odottaa, joten ensin tosi nopeesti.

        Itse en koe käsittäväni mitään ihmissuhdetta vain seksikeskeisesti, oli kiinnostuksen kohteet "missä tahansa". Jos koet asian noin, voisiko yksi syy olla ihan se, että asiat on nimetty tietyllä tavalla.. homoseksuaali jne..
        Siis varmasti suvaitsemattomampien ihmisten keskuudessa, ihmisten jotka eivät alkuunkaan voi ymmärtää että samasta sukupulesta voi pitää, koetaankin tuo seksuaalinen puoli kaikkein omituisimpana.
        Mitä siihen voi sanoa, seksi on kuitenkin asia, jota melkeen kaikki tykkää harrastaa..;)

        Luonnottomuudella tarkoitin sitä, että luonnossa, oli ihminen tai eläin, ei yleensä onnistu siittäminen kahden samaa sukupuolta olevan välillä.
        Raamattuun en ajatuksiani perusta. Jos olet lukenut viestini, olet ehkä huomannut, että en ppidä homoja/lesboja/bi-seksuaaleja yhtään heteroita sairaampina ;). Raamatun mukaanhan miltei näin pitäisi ajatella. Mutta toisaalta, Raamattua on varmasti aikojen saatossa muuteltu moneen otteeseen, joten sen käsitykset ovat ihan kunkin itse tulkittavissa. Joustoa löytyy, jos sitä haluaa hakea. Itse en Raamatun mukaan elä, vaikka taustastani johtuen sitä jonkin verran tunnenkin.

        Sen, mitä naapurit ajattelevat, ei tule olla koskaan painava peruste päätöksille, jos ne muutoin pysyvät lain oikealla puolella. Vähät välitän.
        Periaatteessa minun "lausunnoissani" ei ole siitä kyse. Minä mietin, miten lapsi pärjää.
        Ja toivon tietysti, että tuo sinun tuttavalapsesi elää sovussa asioiden kanssa myös kun sellainen kritiikki ja arvostelu asioita kohtaan kehittyy. SE on päällimmäinen asia jota minä nyt ajattelen.

        Viimeiseen kappaleeseesi viitaten: ei pitäisi. Eikä kaiketi niin tehdäkään. Tapauskohtaisestihan asioita on tutkittava.

        Jatketaan taas, ja ihan sovussa :) Nyt on PAKKO jatkaa töitä!

        "Periaatteessa minun "lausunnoissani" ei ole siitä kyse. Minä mietin, miten lapsi pärjää.
        Ja toivon tietysti, että tuo sinun tuttavalapsesi elää sovussa asioiden kanssa myös kun sellainen kritiikki ja arvostelu asioita kohtaan kehittyy. SE on päällimmäinen asia jota minä nyt ajattelen."

        Kritiikkiä ja arvosteluahan on jo. Näitä perheitä on satoja, heillä vain ei ole virallista statusta perheenä mikä on nyt se epäkohta mm. Kelan tukien yms. kannalta. Mitä kritiikkiin tulee, onko kahden äidin tai kahden isän perheessä eläminen häpeällisempää kuin esmes juopon heteroparin perheessä eläminen? Miksi? Kritisoidaanko homovanhempien perhettä enemmän kuin esmes juuri juoppojen vanhempien perheitä? Jos, miksi? Itse olen ollut huomaavinani enemmän paheksuntaa juopon perhettä kohtaan kuin tuttavapariskuntani.

        Vastasit kysymykseeni, että äidin kumppanin pitäisi saada huoltajuus kuolemantapauksessa. Ajatellaanpa seuraavaksi vaikka näin, että biologinen äiti olisi vaikka matkalla, ja lapsi olisi kotona kumppanin kanssa. Jos lapsi sairastuisi tai loukkaisi itsensä niin pahasti että hänet pitäisi viedä sairaalaan, äidin kumppani ei saisi sairaalassa olla hänen luonaan, koska hänellä ole huoltajuutta. Onko tämä järkevä tilanne? Tosin on tunnustettava etten tiedä mikä tässä tilanteessa on nykyisin käytäntö jos vanhemmat ovat rekisteröineet suhteensa.


      • Tasapa
        ulkopuolinen kirjoitti:

        "Periaatteessa minun "lausunnoissani" ei ole siitä kyse. Minä mietin, miten lapsi pärjää.
        Ja toivon tietysti, että tuo sinun tuttavalapsesi elää sovussa asioiden kanssa myös kun sellainen kritiikki ja arvostelu asioita kohtaan kehittyy. SE on päällimmäinen asia jota minä nyt ajattelen."

        Kritiikkiä ja arvosteluahan on jo. Näitä perheitä on satoja, heillä vain ei ole virallista statusta perheenä mikä on nyt se epäkohta mm. Kelan tukien yms. kannalta. Mitä kritiikkiin tulee, onko kahden äidin tai kahden isän perheessä eläminen häpeällisempää kuin esmes juopon heteroparin perheessä eläminen? Miksi? Kritisoidaanko homovanhempien perhettä enemmän kuin esmes juuri juoppojen vanhempien perheitä? Jos, miksi? Itse olen ollut huomaavinani enemmän paheksuntaa juopon perhettä kohtaan kuin tuttavapariskuntani.

        Vastasit kysymykseeni, että äidin kumppanin pitäisi saada huoltajuus kuolemantapauksessa. Ajatellaanpa seuraavaksi vaikka näin, että biologinen äiti olisi vaikka matkalla, ja lapsi olisi kotona kumppanin kanssa. Jos lapsi sairastuisi tai loukkaisi itsensä niin pahasti että hänet pitäisi viedä sairaalaan, äidin kumppani ei saisi sairaalassa olla hänen luonaan, koska hänellä ole huoltajuutta. Onko tämä järkevä tilanne? Tosin on tunnustettava etten tiedä mikä tässä tilanteessa on nykyisin käytäntö jos vanhemmat ovat rekisteröineet suhteensa.

        Voi että. Säännöllisesti joku vertaa, että onko kahden äidin tai kahden isän perheessä eläminen häpeällisempää kuin esmes juopon heteroparin perheessä eläminen!

        Miksi ihmeessä pitää esittää asia niin, että rinnastetaan juoppo ja homo??? Kukaan ei sitä paitsi usko, etteikö homo voisi olla juomiseen tykästynyt, tai etteikö lesbo, jolla on lapsi, voisi silti ottaa kännejä. Juominen on yksi asia erikseen.
        Eihän nyt noin.. tai VOIHAN sitä noin ajatella. Mutta hyvänen aika.. Juoppoudesta voisi pitää ihan oman keskustelunsa, ja kuten moneen kertaan on jo monet täällä todenneet, voi ongelmia olla parilla kuin parilla. Ei tässä ole mikään vastakkainasettelu tyyliin ”tervehenkiset lesbot vastaan juopot heterot”..!! Vai? :-o

        Minä en ole suhteiden rekisteröimistä vastaan, kauhea väärinkäsitys on tapahtunut jos näin kuvitellaan. Tai jos se rinnastetaan suoraan lapsen saamiseen. Suhteiden rekisteröimisen ymmärrän, ja sen käytännön elämää helpottavat puolet. Se on minulle aivan eri asia kuin lapsen hankkiminen, ihan joka suhteessa, kaikilla ihmisillä! En siksi suuremmin nyt jatka tuota ihmisten välisten suhteiden ja niiden mahdollistamien toimien kommentointia. Meinaan tippua kärryiltä jo noissa sukulaisuussuhteissa muutoinkin ;-)

        ..ja vielä pitää tehdä töitä. Yrittäjänä työpäiväni kyllä venyvät muutoinkin suuntaan jos toiseenkin..


      • ulkopuolinen
        Tasapa kirjoitti:

        Voi että. Säännöllisesti joku vertaa, että onko kahden äidin tai kahden isän perheessä eläminen häpeällisempää kuin esmes juopon heteroparin perheessä eläminen!

        Miksi ihmeessä pitää esittää asia niin, että rinnastetaan juoppo ja homo??? Kukaan ei sitä paitsi usko, etteikö homo voisi olla juomiseen tykästynyt, tai etteikö lesbo, jolla on lapsi, voisi silti ottaa kännejä. Juominen on yksi asia erikseen.
        Eihän nyt noin.. tai VOIHAN sitä noin ajatella. Mutta hyvänen aika.. Juoppoudesta voisi pitää ihan oman keskustelunsa, ja kuten moneen kertaan on jo monet täällä todenneet, voi ongelmia olla parilla kuin parilla. Ei tässä ole mikään vastakkainasettelu tyyliin ”tervehenkiset lesbot vastaan juopot heterot”..!! Vai? :-o

        Minä en ole suhteiden rekisteröimistä vastaan, kauhea väärinkäsitys on tapahtunut jos näin kuvitellaan. Tai jos se rinnastetaan suoraan lapsen saamiseen. Suhteiden rekisteröimisen ymmärrän, ja sen käytännön elämää helpottavat puolet. Se on minulle aivan eri asia kuin lapsen hankkiminen, ihan joka suhteessa, kaikilla ihmisillä! En siksi suuremmin nyt jatka tuota ihmisten välisten suhteiden ja niiden mahdollistamien toimien kommentointia. Meinaan tippua kärryiltä jo noissa sukulaisuussuhteissa muutoinkin ;-)

        ..ja vielä pitää tehdä töitä. Yrittäjänä työpäiväni kyllä venyvät muutoinkin suuntaan jos toiseenkin..

        Juoppous vs. homous perheessä on helppo vastakkainasettelu, koska ne ovat yhteiskunnallisesti melkein samassa asemassa. Molempia katsotaan kieroon. Siinä mielessä olet oikeassa että sitä rinnastusta on turhan helppo käyttää, mutta jonkinlaista kärjistystä on käytettävä, koska "normaali" heteroperhe menee valovuosia homoperhettä edellä mitä hyväksyntään tulee. Jotain epäkohtaa on käytettävä, että tulisi varmasti selväksi se ettei heterot vanhemmat tee elämästä sen auvoisempaa/hankalampaa kuin homot vanhemmatkaan.

        En sanonut että olisit parisuhteen virallistamista vastaan. Kysyin vain, että onko kuvailemani tilanne järkevä ja kohtuullinen lapsen kannalta jos toinen perheen vanhemmista ei pääse lapsen luokse sen takia että hän ei ole lapsen virallinen huoltaja? Eikä hän edes voi tällä hetkellä päästä lapsen viralliseksi huoltajaksi? Kyse on tässä tapauksessa oikeastaan se, että hyväksytkö perheen sisäisen adoption?


      • Tasa jne
        ulkopuolinen kirjoitti:

        Juoppous vs. homous perheessä on helppo vastakkainasettelu, koska ne ovat yhteiskunnallisesti melkein samassa asemassa. Molempia katsotaan kieroon. Siinä mielessä olet oikeassa että sitä rinnastusta on turhan helppo käyttää, mutta jonkinlaista kärjistystä on käytettävä, koska "normaali" heteroperhe menee valovuosia homoperhettä edellä mitä hyväksyntään tulee. Jotain epäkohtaa on käytettävä, että tulisi varmasti selväksi se ettei heterot vanhemmat tee elämästä sen auvoisempaa/hankalampaa kuin homot vanhemmatkaan.

        En sanonut että olisit parisuhteen virallistamista vastaan. Kysyin vain, että onko kuvailemani tilanne järkevä ja kohtuullinen lapsen kannalta jos toinen perheen vanhemmista ei pääse lapsen luokse sen takia että hän ei ole lapsen virallinen huoltaja? Eikä hän edes voi tällä hetkellä päästä lapsen viralliseksi huoltajaksi? Kyse on tässä tapauksessa oikeastaan se, että hyväksytkö perheen sisäisen adoption?

        Mielestäni edellä kuvaamasi tilanne ei ole järkevä ja kohtuullinen siinä mielessä, että en yleensäkään osaa vielä hyväksyä sitä ajatusta, että samaa sukupuolta olevat hankkisivat/ kasvattaisivat keskenään lapsia. Tavallaan en siis soisi tilanteen pääsevän edes siihen pisteeseen, että homopariskunnalla olisi yhteinen lapsi.

        Homopiireissä todella usein tehdään vertauksia tyyliin: "mitä jospa suvun esi-isiin lukeutuu maankuulu julkihomo, pitäisikö lapsia koittaakaan tehdä tällaiseen heteroperheeseen". Kaikella kunnioituksella, miltei jokainen tajuaa että on AIVAN eri asia onko sukulainen homo, vaiko omat vanhemmat.

        En ole moraalisesti närkästynyt, vaan aidosti huolissani siitä, miten lapsi tällaisissa olosuhteissa pärjää.

        Laillistamisesta vielä:
        Kuulin myös tapauksesta, jossa kaksi naista oli saanut homomiehen siittiöitä "kolmea lasta varten". Lesbot eivät oikein pärjänneetkään keskenään, niinkuin usein suhteessa kuin suhteessa voi käydä. He pistivät välinsä poikki. Mikäs siinä, kaiketi oikea ratkaisu siinä tilanteessa. Lapsia oli kuitenkin jo siunaantunut kolme. Tässä tapauksessa toinen naisista päättikin vedota siihen, että tämä mieshenkilö onkin nyt lapsien oikea vanhempi, ja siis elatusvelvollinen!! Olet varmasti kuullutkin tapauksesta, tai ainakin voit arvata, että näinhän siinä tosiaan saattaa käydä. Eipä luultavasti luovuta siittiöitään se mies enää niin helläkätisesti :(

        Monimutkaisia
        asioita siis, tosiaan. Eikä tässä mihinkään ratkaisuun helpolla pääse. Itse olisin erittäin onnellinen homopariskuntien lasten puolesta, jos vain pystyisin uskomaan, että lapsi oikeasti pärjää. Ei vain vauvana ja uhmaikäisenä, vaan myös tasapainoisena nuorena ja aikuisena.

        Hyvää kesänjatkoa Sinulle, kuten kaikille muillekin palstalaisille :-) Pidetään huolta toisistamme.


    • kamalaa

      johan se on luonnonlain vastaista että lesbo/homoparit saavat lapsia! Kyllä ei tule lapsella olemaan helppo nuoruus.Koulukiusatuksi päsee helpommallakin =(

      • buble

        en sanoisi luonnonvastaista...luonnolla on oikkunsa, miten taataan se, että elämä jatkuu...eri eläinlajeilla on tapahtunut mutaatioita, jotka takaavat säilymisen ja uskonpa, että kun miehenmerkki katoaa eli y-kromosomi, voi olla, että luonto valitsee sopivimman tavan, jotta tämä meidän hieno lajimme säilyisi... mutta onhan olemassa hermafrodiitteja, viinimäkikotiloiden paritellessa kumpikin voi hedelmöityä... eli onko tämä luonnonvastaista!!!!???? EI...tämä on lajin jatkuvuuden kannalta elintärkeää...tosin y-kromosomin katoamiseen kestää vielä monia monia vuosia, joten vielä voimme olla vähemmän luonnonvastaisia.....


      • Tasan jne
        buble kirjoitti:

        en sanoisi luonnonvastaista...luonnolla on oikkunsa, miten taataan se, että elämä jatkuu...eri eläinlajeilla on tapahtunut mutaatioita, jotka takaavat säilymisen ja uskonpa, että kun miehenmerkki katoaa eli y-kromosomi, voi olla, että luonto valitsee sopivimman tavan, jotta tämä meidän hieno lajimme säilyisi... mutta onhan olemassa hermafrodiitteja, viinimäkikotiloiden paritellessa kumpikin voi hedelmöityä... eli onko tämä luonnonvastaista!!!!???? EI...tämä on lajin jatkuvuuden kannalta elintärkeää...tosin y-kromosomin katoamiseen kestää vielä monia monia vuosia, joten vielä voimme olla vähemmän luonnonvastaisia.....

        ..ei ehkä kannata ottaa noita ihmisten luonnonvastaisuus-kommentteja LIIAN kirjaimellisesti. Ja hei, ei kai ihmisiä tarvitse verrata joihinkin "viinimäkikotiloihin" ;-)))

        Eri eläinlajeille on luonnollista eri asiat, ja kuten VARMASTI itsekin tiedät, IHMINEN ei voi lisääntyä samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihminen, lapamato, ja vaikka tuollanen "viinimäkikotilo" ;) ovat keskenään eri asioita :-)


      • buble
        Tasan jne kirjoitti:

        ..ei ehkä kannata ottaa noita ihmisten luonnonvastaisuus-kommentteja LIIAN kirjaimellisesti. Ja hei, ei kai ihmisiä tarvitse verrata joihinkin "viinimäkikotiloihin" ;-)))

        Eri eläinlajeille on luonnollista eri asiat, ja kuten VARMASTI itsekin tiedät, IHMINEN ei voi lisääntyä samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihminen, lapamato, ja vaikka tuollanen "viinimäkikotilo" ;) ovat keskenään eri asioita :-)

        tuon vain esille sen, että luonnolla on omat juttunsa...jos rakastuminen samaan sukupuoleen olisi luonnonvastaista...niin ei kai sitä silloin tapahtuisi ???? Koska luonto on kuitenkin se joka säätelee meidän olemassaoloa ja omalla tavallaan vaikuttaa meidän käsityksiimme...

        Minä en siltikään aio hankkia lapsia...koska ei se ole lapselle oikein elää sellaisessa maailmassa, jossa hänen vanhempiaan pidetään pahoina, oksettavina, vaarallisina jne. mutta se, että homoseksuaalisuudesta tehdään täysin luonnonvastaista niin se on väärin...koska jos se olisi niin saatanan luonnonvastaista, niin tosiaankaan ei kai sitä tapahtuisi...


      • xena
        Tasan jne kirjoitti:

        ..ei ehkä kannata ottaa noita ihmisten luonnonvastaisuus-kommentteja LIIAN kirjaimellisesti. Ja hei, ei kai ihmisiä tarvitse verrata joihinkin "viinimäkikotiloihin" ;-)))

        Eri eläinlajeille on luonnollista eri asiat, ja kuten VARMASTI itsekin tiedät, IHMINEN ei voi lisääntyä samaa sukupuolta olevan kanssa. Ihminen, lapamato, ja vaikka tuollanen "viinimäkikotilo" ;) ovat keskenään eri asioita :-)

        ... niin siitä huolimatta olemme laji muiden joukossa.

        Niih. =)


      • Tasan jne
        buble kirjoitti:

        tuon vain esille sen, että luonnolla on omat juttunsa...jos rakastuminen samaan sukupuoleen olisi luonnonvastaista...niin ei kai sitä silloin tapahtuisi ???? Koska luonto on kuitenkin se joka säätelee meidän olemassaoloa ja omalla tavallaan vaikuttaa meidän käsityksiimme...

        Minä en siltikään aio hankkia lapsia...koska ei se ole lapselle oikein elää sellaisessa maailmassa, jossa hänen vanhempiaan pidetään pahoina, oksettavina, vaarallisina jne. mutta se, että homoseksuaalisuudesta tehdään täysin luonnonvastaista niin se on väärin...koska jos se olisi niin saatanan luonnonvastaista, niin tosiaankaan ei kai sitä tapahtuisi...

        Sen verran vielä vastailen, että
        minusta rakastuminen samaa sukupuolta olevaan EI ole täysin luonnonvastaista. Lapsen kasvattaminen on eri asia kuin rakastaminen. Tietyt asiat vaan asettaa rajoituksia, minun mielestäni.
        Jos tuosta ns. luonnollisuudesta puhutaan, ja siihen vedotaan, niin eikös siinä tapauksessa pitäisi kuvitella, että lesboparin/homoparin EI ole tarkoitus kasvattaa lapsia, koska HE eivät pysty niitä keskenään saamaan?

        En MISSÄÄN NIMESSÄ pidä homoja/lesboja ym. pahoina, oksettavina, vaarallisina jne.
        Olen myös sitä mieltä, että nämä ihmiset joutuvat kokemaan ihan liikaa inhimillistä kärsimystä "luontonsa" takia. Siitä olen hyvin pahoillani.
        Minusta vaan tuo lapsiasia on eri juttu kuin suhteen virallistamisen hyväksyminen, esimerkiksi. Siinä en näe muuta kuin hyvää.

        Toivon kaikille todella upeeta kesää, ja tsemppiä :)!!


    • lapsena

      , kun kuulin homoista ja lesboista. Se tuntui todella kauhealta ja sairaalta ajatukselta. Jos siinä vaiheessa olisin ollut homojen hoidossa, vaikka hetken olisi se ollut järkyttävä kokemus. Nykyään ymmärrän homoja ja lesboja ja he ovat aivan yhtä normaaleja minulle kuin heterotkin. Mutta en ole vieläkään varma siitä onko lapsen mieleen ohjelmoitu jonkinlainen käsitys terveestä parisuhteesta.

    • bambu

      ei kukaan voi estää naista tekemästä lapsia, oli hän lesbo tai hetero. voisiko mitään luonnollisempaa olla.

      miksi siitä jauhetaan ja pelätään(jopa lesbot itse!), että tuleeko lesbojen kasvattamista lapsista homoja. ONKO SILLÄ VÄLIÄ? kiva tää suvaitsevainen yhteiskunta..kunhan kaikki vaan ois heteroita..hmmmm...

    • fak juu

      Kuka hemmetti näitä sata vuotta vanhoja aloituksia tänne nostelee, ajat ovat muuttuneet ja tulevat muuttumaan.

      • IKEA

        Ne on nuo palstalle soluttautuneet fundamentalistit, jotka käyvät henkisesti runkkaamassa tällä palstalla. Eivät ymmärrä, että kaikki eivät ole samojen satujen uhreja, eivätkä jaksaisi niitä palstalla joka on tarkoitettu meidän todellisuudesta keskustelemiseen. Sairasta sanon minä. Heille suosittelisin yhtä syvällistä perehtymistä normaaliin elämään vaikkapa uskoneojen uhrien tukiyhdistyksen kautta.


    • syntyjä syviä

      Suunnilleen saman verran ongelmia tulee, kun seksuaali-identiteetiltään lesbo joutuu elämään heteroparin lapsena.

    • Väärä vertauskohde!

      Huomaan jonkun vetäneen herneen nenäänsä, kun kirjoittelin (nikillä: Väärä vertauskohde) vastauksia vääriin vertauskohteisiin täällä. Koko pitkä keskusteluketju on poistettu!

      On ilman muuta selvää, että tavallinen heteropari on jo luontaisilta lähtökohdiltaan paljon sopivampi adoptiovanhemmiksi ja muutoinkin vanhemmiksi, kuin perverssissä eli luonnottomassa sukupuolisuhteessa elävä homo- tai lesbopari.

      Viime mainitussa seksuaalisessa suhteessa elävät parit eivät ole lainkaan sopivia lasten kasvattajiksi, koska kotiympäristö ja vanhempien oma esimerkki vaikuttavat kaikkein eniten lapsen seksuaaliseen kehitykseen!

      Sensijaan homouden ja lesbouden kehittymiseen ei ole koskaan tieteellisesti löydetty mitään geeniä tai perinnöllistä tekijää ja jos joku toista väittää, niin pyydän häntä ystävällsiesti laittamaan linkin ko. tutkimuksiin! Tuo geenien osuuden vaikutuksen täydellnen puuttuminen seksuaalisesti perverssiksi kehittymisessä on todistettu sadoilla identtisten kaksosten vartailututkimuksilla.

      Tietenkin homoutta ja lesboutta ihannoivat poistavat tämänkin kirjoituksen, koska he vihaavat totuutta asian suhteen!

      • Väärä vertauskohde!
        "homogeeni" kirjoitti:

        http://news.sciencemag.org/biology/2014/11/study-gay-brothers-may-confirm-x-chromosome-link-homosexuality

        Tuo ei ole mikään tieteellinen todiste, mikä ilmenee jo artikkelin nimestä:
        Study of gay brothers MAY confirm X chromosome link to homosexuality.

        may = saattaa / Asia on täysin todistamatta!

        Jos lehmällä olisi siivet, niin sekin saattaisi lentää ;)

        Etsippä sellainen teiteellinen artikkeli, joka todella todistaa asian ja jätäkinn tässä lukijat odottelemaan sitä seuraaville vuosituhansille ;)

        Sama tilanne on evoluution suhteen, mutta Raamatun totuuksia vihaavat piirit pyrkivät uskomaan kaikkea muuta, mutta eivät totuutta, ennen kuin se on jo liian myöhäistä! Ihminen uskoo näet siihen mihin tahtoo!


      • "homogeeni"
        Väärä vertauskohde! kirjoitti:

        Tuo ei ole mikään tieteellinen todiste, mikä ilmenee jo artikkelin nimestä:
        Study of gay brothers MAY confirm X chromosome link to homosexuality.

        may = saattaa / Asia on täysin todistamatta!

        Jos lehmällä olisi siivet, niin sekin saattaisi lentää ;)

        Etsippä sellainen teiteellinen artikkeli, joka todella todistaa asian ja jätäkinn tässä lukijat odottelemaan sitä seuraaville vuosituhansille ;)

        Sama tilanne on evoluution suhteen, mutta Raamatun totuuksia vihaavat piirit pyrkivät uskomaan kaikkea muuta, mutta eivät totuutta, ennen kuin se on jo liian myöhäistä! Ihminen uskoo näet siihen mihin tahtoo!

        !may = saattaa / Asia on täysin todistamatta!"

        Ei todellakaan tarkoita, että asia oli täysin todistamatta. Varsinaisessa tutkimusraportissa ja sen julkaiseessa Psychological Medicine-lehdessä ei käytetty sanaa "may".
        Netistä ilmaiseksi löytyy vain tutkimuksen "abstrakti", mutta olen lukenut koko tutkimuksen, siksi tiedän sen sisällön.


    • Sulla on paha olla?

      "...koska kotiympäristö ja vanhempien oma esimerkki vaikuttavat kaikkein eniten lapsen seksuaaliseen kehitykseen! "

      No, selitäpä sinä sitten, että miksi heteroydinperheisiin syntyneet lapset voivat olla homoja, lesboja tai biseksuaaleja! Sillä ne homot ja lesbot ovat saaneet alkunsa pääasiassa kyllä näistä heteroperheistä. Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että se heteroesimerkki, mikä juontaa niistä heterovanhemmista, ei olekaan ollut niin esimerkillinen ja lapsi on sitten päättänyt kasvaa homoksi tai lesboksi? Että siinä heterosuhteessa onkin jotain ollut vinossa, rikki tai jotenkin kieroutunut kun lapsesta onkin tullut homoseksuaali? Ihan ensiksi itse näkisin ne vanhemmat ja lähinomaiset, tuttavat jne., siis heterot, jotka omalla käytöksellään osoittavat huonoa esimerkkiä ja kiusaavat muita ihmisiä.


      Sitten sulla olis ehkä mietittävää sen suhteen, että miksiköhän sun tekstit on poistettu. Siinä miettimisessä riittäkin varmaan ihan tarpeeksi sinulle tekemistä. Voit ihan ajankuluksi mietiskellä sitä asiaa, miksi juuri sinun tekstit, jotka pilkkaavat, herjaavat ja kiusaavat lesboja ja homoja ovat poistettu. Kyllä teidän ääriuskisten lähimmäisenrakkaus on ihmeellisen valikoivaa kun mikään muu ei kelpaa kuin oma napa. Mahdatko sinä itsekään olla mitenkään erityisemmin täydellinen tai jotenkin erityisen esimerkillinen? Ainakin näin ensialkuun varmaan riittäisi tuolla suvaitsevaisuuden ja lähimmäisenrakkauden saralla korjattavaa.

      Uskonto on vain tässä asiassa sinulle tekosyy kiusata, haukkua ja syrjiä muita ihmisiä. Sinun omassa elämässä ja sisimmässä on jotain rikki ja jotain pahasti vialla, koska haluat syrjiä, haukkua, härnätä ja kiusata muita ihmisiä. Kenties omassa lapsuudessasi on jo jotain mennyt pieleen, ainakin omassa kasvatuksessasi, sillä terve ihminen, olkoon se lapsi tai aikuinen, ei kiusaa muita ihmisiä. Lapsikin, joka on koulukiusaaja, on se, jolla eniten on paha olla. Hän hakee kiusaamisella ja syrjimisellä itselleen hyväksyntää, statusta, huomiota ja valtaa. Olet kuin lapsi, paitsi, että olet aikuisen iässä.

      Muista, että se kiusaaja itse on se oikeasti se heikoin lenkki, jolla kaikki on eniten pielessä ja joka kaikkein eniten tarvitsisi apua.

      • Sulla on paha olla?

        Ja niin, tämä teksti oli osoitettu tuolle nim. Väärä vertauskohde!


      • Väärä vertauskohde!

        Kommenttisi on asiaton, sillä ensinnäkään minulla ei ole paha olla ja vaikka olisikin, niin se ei liittyisi keskusteluun pätkääkään!

        Kerroin jo edellä syyn siihen miksi kirjoitukseni poistettiin (ne ovat toki tallella) ja kuka tahans amieleltään terve ihminen kanssani ihmettelisi syytä siihen, miksi ne poistettiin, mutta tämä palsta ei ole arvollinen niidne uudelleen kopioimiseen tänne.

        Jos olisit lukenut kirjoitukseni tarkemmin, niin olisit huomannut seuraavan kohdan, jossa kirjoitan merkitsevät sanat isoin kirjaimin:

        >>Viime mainitussa seksuaalisessa suhteessa elävät parit eivät ole lainkaan sopivia lasten kasvattajiksi, koska kotiympäristö ja vanhempien oma esimerkki vaikuttavat KAIKKEIN ENITEN lapsen seksuaaliseen kehitykseen!


      • good riddance!!!
        Väärä vertauskohde! kirjoitti:

        Kommenttisi on asiaton, sillä ensinnäkään minulla ei ole paha olla ja vaikka olisikin, niin se ei liittyisi keskusteluun pätkääkään!

        Kerroin jo edellä syyn siihen miksi kirjoitukseni poistettiin (ne ovat toki tallella) ja kuka tahans amieleltään terve ihminen kanssani ihmettelisi syytä siihen, miksi ne poistettiin, mutta tämä palsta ei ole arvollinen niidne uudelleen kopioimiseen tänne.

        Jos olisit lukenut kirjoitukseni tarkemmin, niin olisit huomannut seuraavan kohdan, jossa kirjoitan merkitsevät sanat isoin kirjaimin:

        >>Viime mainitussa seksuaalisessa suhteessa elävät parit eivät ole lainkaan sopivia lasten kasvattajiksi, koska kotiympäristö ja vanhempien oma esimerkki vaikuttavat KAIKKEIN ENITEN lapsen seksuaaliseen kehitykseen!

        Tunge se raamattusi sinne minne aurinko ei paista. Hyvä kun lähdet pois saastuttamasta tätä foorumia.


      • ymmärrän sinua, mutta..
        Väärä vertauskohde! kirjoitti:

        Kommenttisi on asiaton, sillä ensinnäkään minulla ei ole paha olla ja vaikka olisikin, niin se ei liittyisi keskusteluun pätkääkään!

        Kerroin jo edellä syyn siihen miksi kirjoitukseni poistettiin (ne ovat toki tallella) ja kuka tahans amieleltään terve ihminen kanssani ihmettelisi syytä siihen, miksi ne poistettiin, mutta tämä palsta ei ole arvollinen niidne uudelleen kopioimiseen tänne.

        Jos olisit lukenut kirjoitukseni tarkemmin, niin olisit huomannut seuraavan kohdan, jossa kirjoitan merkitsevät sanat isoin kirjaimin:

        >>Viime mainitussa seksuaalisessa suhteessa elävät parit eivät ole lainkaan sopivia lasten kasvattajiksi, koska kotiympäristö ja vanhempien oma esimerkki vaikuttavat KAIKKEIN ENITEN lapsen seksuaaliseen kehitykseen!

        Ikävää, että sinulla on noin paha olo sisäisesti. Ei kuitenkaan ole hyväksyttävää purkaa sitä toisiin ihmisiin tuolla tavoin. Siitä ei ole hyötyä itsellesikään. Toisten vihaaminen voi auttaa hieman hetkeksi, mutta se ei ole rakentavaa muiden eikä sinun itsesi ja mielenterveytesi kannalta pitkällä tähtäimellä. Sinun kannattaisi harkita mielenterveysalan ammattilaiselle jutustelua. Saisit tällaisen väylän kautta varmasti apua pahaan oloosi. Toivotan sinulle hyvää jatkoa, toivottavasti joku päivä sinun ei tarvitse enää kamppailla vihasi kanssa :)


    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe