Ruoka Tunisiassa

Omat mausteet mukaan

Tunisialainen ruoka on kaikkea muuta kuin mausteista taikkas maukasta. viikon Soussen reissullamme söimme ulkona joka päivä 2-3 kertaa eri paikoissa ja kolme paikoista pystyi tarjoamaan kunnollista/kelvollista ruokaa. Kasvisruokaa suosiva vaimoke sai ravintoloista ainoastaan pitsaa, pastaa tai keittoa.
Lihaakaan ei, ikävä kyllä, osattu kypsentää kypsäksi, pyynnöistä huolimattakaan. Kannattaa tällaiseen siis varautua.

8

3339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sousseen muuttamassa

      Mutta nimenomaan Tunisialainen ruoka on erittäin maukasta ja hyvin maustettua. Löytyy myös useita kasvisherkkuja. Itsekin olen kasvisyöjä. Mutta valitettavasti useissa ravintoloissa taitaa olla länsimaalainen keittiö eikä siis Tunisialainen. Olette onnistuneet löytämään juuri ne turistipöperöpaikat. Harmi, että ette päässeet maistamaan tunisialaisia herkkuja.

    • sieltä palannut

      Yhdyn täysin yllä olevaan kommenttiin! TUNISIALAINEN ruoka on maukasta ja vie suorastaan kielen mennessään! :) Et voi väittää ettet törmännyt reissusi aikana esim. harissaan? Ei se mun mielestä ainakaan kovin mieto mauste ole. Ja kasvisruokia löytyy runsaasti kunhan vain puhutaan nimenomaan tunisialaisesta ruoasta.

      • Turisti haluaa tunisialaist...

        Viikon matkamme aikana ensimmäiset päivät kiersimme jalkaisin nälkäisenä pitkiä matkoja ympäri soussea ja luimme jokaisen ravintolan menut. Saimme huomata, että lähes kaikissa ravintoloissa oli tarjolla lähes samat ruoat. Pizzat, pastat, tietyt liha-annokset, omeletit, salaatit, keitot ja couscous. Siis missään ravintolassa ei näitä kaikkia, vaan nämä ruoat vaihtelivat ravintoloittain.
        Minä olen kasvissyöjä ja söin matkalla pizzaa, pastaa, omeletin ja couscousia. Pizza oli kaikissa ravintoloissa samanmakuista, lukuunottamatta niitä, missä juusto maistui pilaantuneelle. Pasta napolitana oli kaikissa ravintoloissa mautonta. Yhdessä ravintolassa oli tulinen pasta oliivikastikkeella ja se oli hyvää. Omeletti oli puoliksi raaka ja siihen ei oltu laitettu suolaa. (pidän kevyesti suolaisesta ruoasta) Couscous ei myöskään maistunut miltään ja oli todella kuivaa. Salaattia en syönyt, koska kypsentämättömiä vihanneksia tulisi välttää matkustaessa ja keittoa en siksi, koska luulin edellisten ruokien olevan ruokaisampia.
        Harissaan törmäsimme kahdessa ravintolassa, mutta toivoimme ruoalle muutakin makua kuin tulisuuden.
        Voihan se olla, että meillä oli huono tuuri ravintoloiden suhteen, mutta vaikea sitä on uskoa, koska kävimme kuitenkin niin useassa ja "erilaisessa" ravintolassa.


    • kotonanne

      Maassa syödään maan tavalla,siihen ei välttämättä kuulu lihapullat ja mummonmuusi.Minusta matkoilla on hauskinta kokeilla paikallisten ruokia kulttuuria,joskus onnistuu, useimmiten onnistuu hyvin.Mielipiteille ruuasta on tilaa.

    • Hiukan loukkaantunut tun

      Olen itse tunisilainen ja käyn joka kesä tunisiassa. kyllä ruoka on maukasta ja todellakin kasvispainoteinen. Tunisiassa liha on kallista joten pöytään saa harvoin lihaa. Minusta tuntuu et söitte turisteille tarkoitetussa paikoissa ja lisäksi uskon että ravintolat valmistavat turisteille miedompaa ruokaa koska perinteinen ruoka on erittäin vahvaa

    • Tunis Tane

      Ollaan oltu Soussessa kolmeen otteeseen. Nautittu jokapuolella maukasta Tunisialaista ruokaa. Nam. Tunisialainen ruoka on hyvin maustettua ja herkullista. Kannattaa suosia paikallisia ruokapaikkoja.

    • Ekspedeerimise

      Siis ootteko olleet siellä edes?

    • Jeepp

      Ongelmana on se kun te suomalaiset menette ekaan ravintolaan minkönäette jos menisitte joko kunnon tunisialaiseen sieltä saa kuskusia lammasta kaikkea mitä voit toivoa tai esimerkiksi olen puoliksi tunisialainen ja käyn kesäsin tunisiassa meidän perhe syö suoraan sanotusti helvetin hyvää tunisialaista ruokaa laitetaan mausteita syödään kaikki tuoreena eli kala kalastetaan ja suoraan pannulle ja sitten syömään. Pöytä katetaan aina täyteen ja tämä maksaa alle 20euroa yhteensä koko 10 hengen perheeltä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe