Siinailla olleet käsi ylös!

Viestifaitteri

Etsin Siinailla v. 77-78 olleita kavereita. Olitko sinä siellä? Ilmoita.

99

9956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKKorhonen

      ...jotakin ehkä tietäisin" vai menikö se toisinpäin?

      Olen ollut noissa YK-reissuissa monessakin paikassa, mutta Siinailla tosiaan olin tammikuusta 1978 toukokuuhun 1979. Haluatko ehkä tietää jotakin noilta ajoilta, vai miksi kyselet? Autan mielelläni, jos voin.

      • unefhko

        kolanilla muttei siinaila


    • miä

      Isä oli siellä suunnilleen noihin aikoihin-en muista vuotta. Kuitenkin 1975-82 välillä.

      • Vaiski53

        Olin Siinailla alunperin Muzassa ja sitten loitontamisen jalkeen Ras Malabissa ja sirryin sielt Abu Rudeisiin josta lahdin kotiin -76 Olis kiva loytaa niita kavereita asun Kanadassa
        ( 40 vuotta nytten )
        Siinain Sahko ja signaali niile jotka palvelivat sina aikana.


      • Anonyymi
        Vaiski53 kirjoitti:

        Olin Siinailla alunperin Muzassa ja sitten loitontamisen jalkeen Ras Malabissa ja sirryin sielt Abu Rudeisiin josta lahdin kotiin -76 Olis kiva loytaa niita kavereita asun Kanadassa
        ( 40 vuotta nytten )
        Siinain Sahko ja signaali niile jotka palvelivat sina aikana.

        Muistatko kokki Maukosen Racmalabista-76-77 ja 77-78? Terveiset faitter. Asumme Uimaharjussa. Lähetä viesti tälle sivulle! Sinibarettiviiri heilui juhannuksena salossa!Terveisin Veksi


    • juice

      olin abu zenimassa autonkuljettajana, juiceksi sanottiin. jos joku tunnistaa niin ottais yhteyttä

    • Rami

      Moi!Olin 1976 tammirotaatiosta marrasrotaatioon.Silloin Abu Rudeisissa,sairaalassa mykkynä.
      Toisem kerran v.1978 tammirotaatiosta elokuulle,ensin runs,kuukausi Abu Rudeisin sairaalassa,sen jälkeen vaihdoin Ras Malabiin 2JK:n,myrkyn hommia sieläkin vartiohommien lisäksi.
      Olitkos sinä missä siellä?
      Vastaa tähän niin päästään tarvitaessa vaihtamaan mielipiteitä.
      Terv.Wanha mykky-Wääpeli

      • Olin Toukuusta-78 maaliskuun puoliväliin -79 Zenimassa, jolloin lähdettiin "kolmantena veljenä" Golanille. Iranilaisten vastuualuetta vahtimaan.
        Iranilaisethan tekivät vallankumousta silloin kotonaan ja alkoivat riidellä keskenään Golanillakin, poishan ne joutuivat ja suomen pataljoonasta meni osasto"Ilva" ottamaan alueen vastuulleen.Toukokuun alussa -79 tultiin kotiin.
        Zenimassa olin "kokkina" ja muoitus kessuna, Golanilla olin muonittajana.
        Terveiset vaan tuon ajan "faittereille"


      • enoc kirjoitti:

        Olin Toukuusta-78 maaliskuun puoliväliin -79 Zenimassa, jolloin lähdettiin "kolmantena veljenä" Golanille. Iranilaisten vastuualuetta vahtimaan.
        Iranilaisethan tekivät vallankumousta silloin kotonaan ja alkoivat riidellä keskenään Golanillakin, poishan ne joutuivat ja suomen pataljoonasta meni osasto"Ilva" ottamaan alueen vastuulleen.Toukokuun alussa -79 tultiin kotiin.
        Zenimassa olin "kokkina" ja muoitus kessuna, Golanilla olin muonittajana.
        Terveiset vaan tuon ajan "faittereille"

        ..on tuttu paikka,eka reissulla 1976 olin siellä alkuaikoina JSP komennuksella Abu Rudeisista.
        Myrkyn hommissa tuli kahdella reisulla kyllä koko pataljoonan alue,vartiopaikkoja myöden tutuksi.Vastuualueeseeni kun kuului myös pataljoonan desinfektiotarkastukset..näinollen varsinkin komppanioitten keittiöt,samoin vartiopaikkojen keittiö ja saniteetti tilat.Yleensähän niissä ei ollut huomautettavaa.Ammattimiehet kun niissä oli töissä.
        Hommiani jatkamaan tuli terveystarkastaja Helsingistä,kierrätin häntä tutustumassa paikkoihin.Se otti tiukan kannan,pottuili aiheetta keittöillä...Lakkasi jopa kahvintarjoilu meille.Koitin opettaa,että ota nyt huomioon,että ei olla Hesassa.Täälä on otettava paikalliset olosuhteet huomioon! Ei kuulemma auttanut.Niinpä hän kuulemani mukaan kotiutui jo seuraavassa rotaatiossa!!
        Olen ollut eläkkeellä jo vuoden.Pääsin 58v ammatinmukaiselle työeläkkeelle....ja nyt kuule vasta kiireitä onkin;--)))
        Hyvää jatkoo mm.mukavien muistojen kera.
        t.Rami


      • myrkky
        WanhaWääpeliTRE kirjoitti:

        ..on tuttu paikka,eka reissulla 1976 olin siellä alkuaikoina JSP komennuksella Abu Rudeisista.
        Myrkyn hommissa tuli kahdella reisulla kyllä koko pataljoonan alue,vartiopaikkoja myöden tutuksi.Vastuualueeseeni kun kuului myös pataljoonan desinfektiotarkastukset..näinollen varsinkin komppanioitten keittiöt,samoin vartiopaikkojen keittiö ja saniteetti tilat.Yleensähän niissä ei ollut huomautettavaa.Ammattimiehet kun niissä oli töissä.
        Hommiani jatkamaan tuli terveystarkastaja Helsingistä,kierrätin häntä tutustumassa paikkoihin.Se otti tiukan kannan,pottuili aiheetta keittöillä...Lakkasi jopa kahvintarjoilu meille.Koitin opettaa,että ota nyt huomioon,että ei olla Hesassa.Täälä on otettava paikalliset olosuhteet huomioon! Ei kuulemma auttanut.Niinpä hän kuulemani mukaan kotiutui jo seuraavassa rotaatiossa!!
        Olen ollut eläkkeellä jo vuoden.Pääsin 58v ammatinmukaiselle työeläkkeelle....ja nyt kuule vasta kiireitä onkin;--)))
        Hyvää jatkoo mm.mukavien muistojen kera.
        t.Rami

        Olin rudeisissa pataljoonan hygieenikkona 1977 - 1978.
        Pomona Hannu Heikkinen ja Pentti Ouri.
        Tuli alue tutuksi kun kiersin kaikki cp:t hq:t ha op:n moneen kertaan 15 kuukauden aikana


      • golan
        myrkky kirjoitti:

        Olin rudeisissa pataljoonan hygieenikkona 1977 - 1978.
        Pomona Hannu Heikkinen ja Pentti Ouri.
        Tuli alue tutuksi kun kiersin kaikki cp:t hq:t ha op:n moneen kertaan 15 kuukauden aikana

        siinain 74 75


      • Anonyymi
        enoc kirjoitti:

        Olin Toukuusta-78 maaliskuun puoliväliin -79 Zenimassa, jolloin lähdettiin "kolmantena veljenä" Golanille. Iranilaisten vastuualuetta vahtimaan.
        Iranilaisethan tekivät vallankumousta silloin kotonaan ja alkoivat riidellä keskenään Golanillakin, poishan ne joutuivat ja suomen pataljoonasta meni osasto"Ilva" ottamaan alueen vastuulleen.Toukokuun alussa -79 tultiin kotiin.
        Zenimassa olin "kokkina" ja muoitus kessuna, Golanilla olin muonittajana.
        Terveiset vaan tuon ajan "faittereille"

        Samoin olin toukokuusta -78 maaliskuun puoliväliin Abu Zenimassa, South Siinai Garage Sisu - Mechanic. Sitten lähdettiin Golanille Kuneitraan, josta iranilaiset oli häipyneet.


    • kotka-4

      ekaks ras sheratibissa ja sitten rudeisissa opsissa eka yk-keikalla.

      p.s. jos joku haluaa katsoa siinain nykymaisemia, niin google-earthilla (http://earth.google.com/) näkyy todella hyvin ja tarkasti abu-durbalta lähes abu zenimaan asti

      • Rölli Salosta

        3jk on tuttu myös minulle v.78-79 ja Golanilla käytiin ja kotiuduttiin Siinain kautta.


      • 82 Helmikuus kotiin3
        Rölli Salosta kirjoitti:

        3jk on tuttu myös minulle v.78-79 ja Golanilla käytiin ja kotiuduttiin Siinain kautta.

        Olin Golanilla 81-82 Autokuskina Rönni OLI Tampereelta Rönnillä oli H ARRIKKA Juutinen Pääkkösen muista myös ja


    • Siinain lippu

      Kerran oli eräs Saksalainen mies ja hänelle näytin Suomen lippua. Hän sanoi olleensa rauhanturvaajana ja tuo lippu on ollut yhtä kauan Siinailla kuin Suomessakin. Siinaitahan voisi sanoa Suomen siirtomaaksi. Näin hän kertoi.

    • Kuutin Ryhmässä O LL

      Olin Siinailla 3 Komppaniassa Päällikkönä Oli T AMMI Ryhmä'njohtajana oli k ersannti Kuutti

      • Kuutin Ryhmässä 0ll

        Joukkueenjohtajana oli LEMINEN


    • PESURI

      Olin Siinailla 77-78 Pykälämies ABU Zheniman Muistan 3 koossa palvelin ja ASTIOITA PESIN

    • Rahaa ei vaatteita

      77-78 olin Siinaill 3kommpaniassa Tammi oli päällikkönä olin Vartio joukoissa Ryhmån johtajana oli Kessu Kaasalainen.

    • Että sillain

      Olin 76 Siinailla . Päällikköna Eilu ja varapäällikkö Helasterän Late

    • 9

      -76 Abu Zenimassa oli päällikkönä Kuittisen Jussi ja varapäällikkö Lindmanin Hessu, molemmat jo siirtyneet "rajan" toiselle puolelle... RIP

      • avoin totuus

        Kuittinen oli varsin itseriittoinen, kuten kadetti upseerit usein.


        Heikki Lindman (oliko siviili am. kirjakauppias?)
        Oli pätevä sotilas (res.upseeri) vaikka vappaa olikin usein maistissa.
        kuittista paremmi tositilanteessa.


    • vänrikkimaiskis

      Onko vanhoilla pojilla noin ikävä kuumemittaria?

      Pusi pusi muiskis*

      No, jokainen taplaa tyylillään.

      • ei runkkari

        Sekös runkkaria vituttaa !! Värikkimaiskis


      • Siinain homo-orgiat
        ei runkkari kirjoitti:

        Sekös runkkaria vituttaa !! Värikkimaiskis

        Mieluummin runkkari kuin inttihomoilujaan kiihkolla muisteleva tuhkamuna.


      • Hyvä reissu!Huomaan, et kaikille se ei ollu "supareissu"!


    • kairon kävijä

      Olinhan siellä minäkin meinaan 3JK:ssa 76-77. messimiehenä ja messi AU:na.
      Päällikkönä K.Eilu ja K.Tammi. Minun aikana muutettiin teltamessistä parakkimessiin,jonka nimeksi tuli Ras Hölkkäri.
      Terveisiä vaan porukalle jotka olivat aikanani..muistavat varmaankin minut.

      • ruiskumiehiä

        joo siellä olin minäkin olin myrkkynä erkki entinen palomies


    • Kortiton.

      Siinailla oli sanonta ,Tankkikortin-ajanut on jo Valmis kotiutuun.

    • Protosisu

      olin 1 jk protokuski vuosina 1973-74 Suezilla ja Siinailla.

      • JuomuS

        Vastoin tapojani vastaan Suomi24:ssa. Olin Siinailla Ras Sheratibissa autokuskina -77 - 78. Silloin 3 jk:n päällillö majuri Tammi. Vaasan meetingissä taisi olla jo eversti. Fb:ssa on useampi ryhmä YK-joukoissa palvelleille.


    • Abu Zenimasssa J.johtajana 1 JK:ssa. Tuolloin päällikkönä oli Ylitalon Jaska.
      UNEF II oli alkuna YK palveluksieni sarjalle. Sinailla "pureskelin hiekkaa" ajalla
      25.07.1976 - 14.04.1977. Kommana oli "Nenä" Nieminen Raitasaaren Jaskan jälkeen. Tutuksi palveluspaikaksi tuli myös Alfa, Mitlassa.

      • 13/19

        Ei ollut Jaska, vaan Reiska ja Cp Alfa oli Giddi:ssä


      • Zenimavesiryhmä 1976

        Eversti Reino ( Reiska)Raitasaari ja sitten eversti Esko Nieminen (Nenä)

        Hänen jälkeensä oli liian juoppo mies, vain hetken, pääkonttori sähkötti asiasta Helsinkiin ja sitten nopella varoituksella pestin sai eversti gustav hägglund joka oli sittemmin myös pv:n komentaja.


      • Zenimavesiryhmä 1976 kirjoitti:

        Eversti Reino ( Reiska)Raitasaari ja sitten eversti Esko Nieminen (Nenä)

        Hänen jälkeensä oli liian juoppo mies, vain hetken, pääkonttori sähkötti asiasta Helsinkiin ja sitten nopella varoituksella pestin sai eversti gustav hägglund joka oli sittemmin myös pv:n komentaja.

        Olin Hägglundin aikana Rudesissa!


      • myrkky
        laaban55 kirjoitti:

        Olin Hägglundin aikana Rudesissa!

        Minä myös ja otettiin jokunen kuppi ja olutkin


      • Faktaa
        Zenimavesiryhmä 1976 kirjoitti:

        Eversti Reino ( Reiska)Raitasaari ja sitten eversti Esko Nieminen (Nenä)

        Hänen jälkeensä oli liian juoppo mies, vain hetken, pääkonttori sähkötti asiasta Helsinkiin ja sitten nopella varoituksella pestin sai eversti gustav hägglund joka oli sittemmin myös pv:n komentaja.

        Niemisen jälkeen tullut komentaja oli heinäkuusta joulukuun puoleen väliin eli n 5 1/2 kk, kotiutettiin terveydellisistä syistä.


      • Ressi55

        Missä joukkueessa olit? Ite olin 1. Jkssa huhtikuu 76 alkaen elokuuhun 77. Eli 15 kk.


      • JeäkärSetä
        Zenimavesiryhmä 1976 kirjoitti:

        Eversti Reino ( Reiska)Raitasaari ja sitten eversti Esko Nieminen (Nenä)

        Hänen jälkeensä oli liian juoppo mies, vain hetken, pääkonttori sähkötti asiasta Helsinkiin ja sitten nopella varoituksella pestin sai eversti gustav hägglund joka oli sittemmin myös pv:n komentaja.

        Reiska oli kerran samalla UP:lla yötä. Homehtunut leipä kelpasi hänellekin.
        Oli muuten sellainen mies, ettei kaikkien kanssa halunnut tulla toimeen vaikka hyvin olisi palvellut. Muutamat miehet haukkui kuin tahallaan...


    • Jääkäri Töpseli

      Olin 73-74..

    • Faitterit

      Älkää heitelkö helmiä sioille ja avautuko tällä palstalla . On huomattavasti parempia saitteja jossa on kaikki jäsenet alhaalla olleita eikä katkeroituneita pullamössön mussuttaja wanna be luusereita kuten täällä.

      • Oletko sittenkin h..

        Telakoidutko usein niissä rauhanturvafantasioissasi, puppelipappa?
        Haisee meinaan vähän pakoputkelle nuo poikaleirimuistelosi.


      • Pojalletuttutuoksu
        Oletko sittenkin h.. kirjoitti:

        Telakoidutko usein niissä rauhanturvafantasioissasi, puppelipappa?
        Haisee meinaan vähän pakoputkelle nuo poikaleirimuistelosi.

        Tuommoiset kiinnostaa jos on ittellä nk. sateenkaaripassi


    • 77 elokuu-78 joulukuu!Rudesin keittiössä ja sit messi au!

      • G-V oli rento kaveri,kävi usein miehistömessissä ottamssa "pienet"!Olin hänen kanssa "iippojen"luona palaverissa pari kertaa,ja hauskaa oli!


      • laaban55 kirjoitti:

        G-V oli rento kaveri,kävi usein miehistömessissä ottamssa "pienet"!Olin hänen kanssa "iippojen"luona palaverissa pari kertaa,ja hauskaa oli!

        G-V oli lyhennys Gustav!


      • Anonyymi

        "Vain messimies voi tietää,
        kuinka kalja kusettaa.
        Kun illat istuu messissä
        ja aina kaljaa saa.

        Vain messi AU tietää voi,
        kuinka kassa kilahtaa.
        Kun kolikot kiiltää silmissä
        ja setelit lompassa".


    • jassu

      Arvi Lindin dok. rauhantuvaajat. nimetkää henkilöt jotka olivat äänessä.

    • ella1

      olin Zenimassa kuljetusjoukkueesssa vuoden 78 alusta kevääseen 79(touko?). Ainakin JormaKKorhonen tuntui tutulta nimeltä.
      Esko "Ella" Eronen TPT PL NCO Sup Coy

      • Demoni2

        Olin JKK:n kanssa samassa konttorissa Rudeisissa. Saunareissun tein 78 marraskuusta 79 toukokuun alkupäiviin Jampan jälkeen demonina.


    • myrkky

      Olin aburudeisissa elokuusta 1977 lokakuun loppuun 1968

    • myrkky Oltiin samaan aikaan 15kk.

    • aburudeia

      Olin siinailla 1977 - 78 pataljoonan hygieenikkona ja toimipaikkani oli aburueis pataljoonan sairaala

    • urjala

      olin siinailla 76 ja toisen kerran 78

    • tamse

      76 a-bu rudeisissa viesi toimistosssa puhelin keskuksessa ja-78 3jk vartiojääkärinä 78 oli3jk päälikkönä majuri pöllänen 2kertaa puolivutta

    • jallakessu

      Siinain soturi 74-75. Vieläköhän Bell-Airin Väiski on hengissä?

      • 3jk7879

        Ei mahda olla tai jos on, niin ukolla on maailman suurin tennarivarasto! Tulihan tuo Väiski tavattua, oli melko avulias kaveri.


      • Bellairhotel

        Väiski oli persoona, ei jäännyt sanattomaksi koskaan." All my frend".


    • Zenima

      Abu zenima 76-77 kokki (kalkkunaa oli usein)

    • MH43

      Moi
      Nenä Nieminen oli silloin komentajan muistaakseni vuosi 1978, sitten tulikomentajaksi Hyrylästä IT-pötäri joka dokas ittensä letkuihin Telaviivin ja sitten tuli tilalle Henkka.
      Olitko arolla silloin.
      ter
      Masa

    • ykskövaikaks

      Montako kättä näit ylhäällä ruudullasi?

    • Portimaolainen

      III komppaniassa taannoin tuli oltua joukkueenjohtajana - tammikuusta 1976 kesäkuuhun 1977.
      Ikimuistettava reissu - niin työn ääressä kuin sen ulkopuolellakin.
      Tässä tälle palstalle Portugalista käsin ajauduin ,kun yritän muistella ,kuka oli 3.K:n komppanian päällikkö ,kun viihdytyskiertue (Arto Sotavalta,Eija-Sinikka ja se vähemmän laulanut missi)kävi saunomassa CP 10:llä? Todella reilu ja hieno mies hän tehtävissään oli ,mutta nimi on karannut mielestä ,vaikkei koskaan ehtinyt sitä huuhtomaan "Ras Hölkkärissä" ,jonka nimen ennen lähtöäni sieltä sain niitattua oikeaan paikkaan...
      Niin monta hyvää kaveruutta istuu muistossa omalla paikallaan kokemusten murentumattomalla hyllyllä! EJC

      • Hanski-77

        kolmos komppaniassa tuli oltua vuosi -77 keväästä -78 kevääseen. Päällikkönä oli kolmosassa Tammen Kari. Hänellä oli vaimo ja muksutkin jonkun aikaa komppaniassa vieraana. Muistan uuden sotkun ristiäiset hyvin kun lakana poistettiin nimikyltin edestä ja paljastui nimi " Ras Hölkkäri". Aatella, aika on mennyt nopeasti siitäkin, 40 vuotta !!! Hienoja muistoja on tuolta reissulta!! Olin kyllä tuon reissun jälkeen golanillakin vuoden. Terveisin Hanski.


    • WaffenToimii

      En ollut siinailla enkä vietnamissa. Olin kusella pubin veskissä just noina vuonna...

    • MrTorsti

      Olin 1976-1977 2 joukkueessa pääasiassa kirjurin tehtävissä ja hyvähän sielä oli olla-
      Ras malapissa joukueenjohtaja oli asteljoki vääpeli kurki' sielä olin mister Torsti joka ei olllut oikea nimeni mutta kyllä se minulle kelpasi.

    • ketunpoika-

      SuomiRadiossa -76-77 Rudeisissa. Kehityksen jarruista huolimatta saatiin sen verran aikaan että mahdollisti eräänlaiset Rudeisin ja Riihimäen väliset puhelut radioteitse, mistä ne sitten yhdistettiin Suomen puhelinverkkoon. Puheluissa oli tietysti kielletyt puheenaiheet ja operaattori oli niitä vieressä hillitsemässä. Kotiudutuani toukokuun jälkeen (-77) joskus satuin epähuomiossa niitä puheluita kuulemaan koto Suomessa.

    • SiinainHiekkalaatikot

      Laskin käden koska en ollutkaan hiekkalaatikolla vaan stalingradissa 1943....

      • Caporal_Chef

        Ettei kuitenkin vaan käynyt niin, että laskit pelkästään housuihisi. Ja mitä hiekkalaatikkoon tulee niin siellähän sitä olet vieläkin ja lopullisesti... luulis vituttavan vai osaatko edes sitäkään.


      • RhodesiaIsBestPlaceEver
        Caporal_Chef kirjoitti:

        Ettei kuitenkin vaan käynyt niin, että laskit pelkästään housuihisi. Ja mitä hiekkalaatikkoon tulee niin siellähän sitä olet vieläkin ja lopullisesti... luulis vituttavan vai osaatko edes sitäkään.

        Olin Rhodesiassa palkkasoturina....Oli porukassa legioonalaisiakin mutta ei kyllä näkynyt yhtään yk-pojuja....taisi olla liian kova paikka pojuille? Kaljaa kyllä juotiin mutta niinhän yk-joukoissakin tehdään...Jatkuvaa hillon lennättämistä..


    • HanJuk

      Olinpa minäkin siellä 78-79,,aluksi sairaalassa Rudeisissa ja loppuajan Finnvillan päällikkönä Suezilla....

      • Katollasaunottiin

        Finn Villa oli Kairossa Heliopoliksen kaupunginosassa. Pieni tarkennus päällikölle.


      • Anonyymi
        Katollasaunottiin kirjoitti:

        Finn Villa oli Kairossa Heliopoliksen kaupunginosassa. Pieni tarkennus päällikölle.

        Finn Villa oli myös Suezilla!


    • täytyykysyä

      Eräs tuttu kaveri oli jossain siellä joskus aikoinaan. Vai olikohan se Oulussa.

    • RäkäpäätLoppuivat

      Joo olin....oli paskat sotakaverit,lähdin kaljalle ja sen jälkeen muukalaislegioonaan sotimaan oikeasti....

      • L_adjutant

        Että legioonassa no sittenhän sinä tiedät siivouksesta ja kivien keruusta polkujen viereen kaiken. Sotimassahan sieltä ei ole isokaan joukko koskaan.


    • UAE

      Olin Rudeisin keskuksessa 76-77

    • marttinkaima

      Olin Suomesta ensimmäisellä lennolla 1973 lokakuussa Iljusiinillä Odessan kautta Kairoon.Odessassa välilasku.Olisi hienoja juttuja,ja surullisia.4 kuoli ja ainakin 12haavottui.Kaveria napsahti luoti polveen.Vierekkäin syödessä kuiva muoniaa,kun muuta eiollut.Ei ollut edes käsien pesu vettä.Pestiin kädet appelsiineillä.Aseita ja ammuksia oli pitkin katuja.ei siviilejä missään.Olisi mielen kiintoisaa kirjoittaa alkoi ajat.yksv.1 1973 Lokakuussa lähdön Niinisalosta.Kairoon ja sieltä Zuetsille.

    • kurre

      oli siinailla -78 2jk yksv9-11 autoasentajan leksan kanssa.

    • SuezSiinai

      Olin Siinailla vuonna-74 -75. Lomilla tuli kierrettyä välimeren maissa. 3-kuukautta olin pykälässä, kunnes valittiin messihallitukseen ja sitäkautta messihommiin. Se on todettava, että talvella paleli yöllä pykälässä, ja hiekkamyrsky oli ainutlaatuinen kokemus. Sattuihan siellä pari ampuma"vahinkoakin". Näin yli 40-vuoden jälkeenkin tapahtumat siellä tulevat elävästi uniin, jolloin olen nuori, ja jälleen siellä.

    • JMO

      Muistaakos kukaan sellaista kaveria ku Ollikainen? Jos en väärin muista niin joskus - 76-78 olis ollu siinailla.
      Olispa hienoa kuulla ja nähdäkki sen reissusta.
      Pian poistuvalta isältä ei enään kysellä...

    • KaljaSoturit

      Joo...kaljalla tuolla kävin minäkin veronmaksajien rahoja kuppaamassa joskus...

    • Kaksoispakoputki

      Mie olim linnassa sillon. Tuli parin vuoden pallo kun pikkupoikien tuhkaluukku kiinnosti tualla Kuhmos. Linnas sai sitä sitte kaksin käsin. Emkä mie oo käynnä armeijaakaan kun oon pakoputkipoikia.

    • entinentyttöystävä

      E.E. Kauppinen Jyväskylästä oli ainakin Abu Zenimassa n. 77-78. Myöhemmin kuulin että hän oli kuollut. Missä - en tiedä.

      • Anonyymi

        E.E.K oli minunkin poikakaverini jossain vaiheessa 1970-luvulla. Vuosia myöhemmin, joskus 1980-luvulla luin Sinibaretti -lehdestä että hän oli kuollu. Mielestäni Suomessa kauan sen jälkeen kun oli ollut Siinailla.


    • VitunLeikkimistä

      Nostan munan ylös kun en ollu siinailla...

    • Kivittäjä

      Olin Suezilla ja Siinailla 1974-1976. Ensin vartiojääkärinä, sitten messimiehenä ja lopulta "tipahdin" messi au:n tehtävään. Kaikenlaista ehti sattua minunkin aikana. Nyt eläkkeellä olen tallentanut muistiin suurimman osan. Jäävätpähän jälkipolville. Mutta se täytyy sanoa, että näki sellaista, mitä ei voisi rauhanturvaajan tehdä - varsinkaan suomalaisen...

      • Anonyymi

        Olin Torniossa syyskuusa 2015 kantamassa kunniavieraiden laukkuja kun käsky Sipilältä ja persuilta tuli. Tornio 2015 nevö forget!


    • Anonyymi

      Olin siellä 74-79, Terveisiä Faitteri kavereille. T: Konjakilla käyvä KOKKI.

    • Anonyymi

      Siinailla viimeisessä porukassa elokuulle 1979 ja sieltä siirryin kirjaimellisesti ensi joukossa yöllä pataljoonan komentajan kanssa yhdessä Golanille niin kuin muukin porukka. Golanille palvelin position 61: llä ja tulin jouluksi kotiin. Seuraavana kesänä 1980 läksin timpuri a Bagdadiin rakentamaan Saddam Hus seinille konferenssipalatsia mutta se onkin jo ihan toinen story se. Kaikille Siinailla ja Golanille olleille v. 1979 parhaat terveiset ja onnen menestykset edelleen toivoo fighteri stadista.

    • Anonyymi

      Koiramiehenä Akin kanssa v77 zenimassa ja lähiseuduilla ym lähiseidilla

    • Anonyymi

      Olin sairaalalla lääkintävääpelini Abu Rudeisissa 1977- 1978

    • Anonyymi

      Minä taistelin aikanaan Golanilla, pudotin ainakin 150 vihollista. Oli armotonta teräsmyrskyä. Ei nukuttu moneen viikkoon eikä syöty. Rynkyn piippu oli jatkuvasti kuuma.

    • Anonyymi

      Olin siellä 3jk.ssamessimiehenä tuolloin

    • Anonyymi

      Mistä termi faitter tulee ? Tässä Intin mopo

    • Anonyymi

      Olin m inäkin siellä!kirjoitan naapuri veteraanin puolesta.vastaa.jos kiinnostaa.
      Abu rudes.abu senima.77-78.1v9.markku Ruuskanen.

    • Anonyymi

      Abu Zenimassa pioneerina.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe