RustoLävistys

minäpäminä

Olen nimittäin tänä viikonloppuna menossa ottamaan kyseistä rustoläväriä ja haluaisin kuulla omia kokemuksianne kyseisen lävärin laitosta ja hoidosta jne...KIITOS!

94

38324

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on...

      Joo, elikkä itse kävin ottamassa kyseisen lävistyksen tossa vähän ennen koulujen alkua.
      Nykyäänhän sanotaan, että rustoonkin laitettava lävistys olisi parhainta käydä laitattamassa oikealla lävistäjällä, mutta itse kyllä kävin ihan kultasepänliikkeessä ampumalla laittamassa sen... Ja ihan hyvin sekin onnistui.
      Ei sattunut juuri mitään, mutta jokaisellahan on oma kipukynnyksensä.
      Mutta omalla kohdallani ei sattunut sen enempää kuin korvalehtienkään rei`itys.
      Mutta olihan se sitten jotain pari päivää punainen ja arka.
      Nyt se on ihan normaali. Ei satu muuta kuin silloin jos sitä kovasti räplää.

      Niin siitä hoidosta... Itselleni sieltä liikkeestä ei annettu minkäänlaisia ohjeita siihen (voi johtua siitä, ettei se ollut lävistysliike), mutta olen putsannut lävistystä
      joka ilta ja aamu desifiointiaineeseen kostutetulla pumpulin palasella.
      Suosittelisin, että et ota ollenkaan sitä korua siitä pois muuta kun sitten kun se on kunnolla parantunut, eli ei ole enää kipeä.
      Itse yritin ottaa heti samana päivänä, kun laitatin sen, korua siitä pois ja sattui niin niin kamalasti että!
      Tai ei se korun poistaminen sattunut, mutta sen laitto oli yhtä tuskaa.
      Joten odota kunnes se ei enää ole kipeä. Sitten voit puhdistaa korun perusteellisemmin.
      Ei se tulehdu, vaikka sitä ei ottaisi pois korvasta pariin viikkoon. Puhdista pumpulin reunalla sieltä välistä ja älä räplää korua, niin ei varmasti tulehdu!
      Mutta hyvä olisi jos voisit vaikka suihkussa käydessäsi pyöritellä korua lävistyksessä, ettei iho kasva koruun kiinni.

      Minä ainakin jatkoin näitä puhdistusmenetelmiä noin kuukauden ajan. Sitten uskalsin ottaa korun kokonaan pois lävistyksestä, eikä edes sattunut!
      Vaihdoin samalla hoitokorun tilalle oman koruni.
      Nyt en puhdista lävistystä niin usein kuin alkuvaiheessa, mutta silloin tällöin kuitenkin.
      Nyt koru näyttää erittäin hyvältä ja en kadu ollenkaan sen laittoa!

      P.S. Parina seuraavanan iltana lävistämisestä lävistyksestä saattaa tulla vähän sellaista kellertävää nestettä, mutta se on ihan normaalia "solunestettä" tai jotain sellaista...
      Putsaat vain sen pois.

      Toivottavasti minusta oli edes vähän apua ja onnea kaikkeen!

      • asdfga

        Noi mömmöt vaan kuivattaa ihoa, ei todellakaan kannata tuoretta lävistystä tollasella rääkkäämään. Et räpläile korua, ja kannattaa aamuin illoin pestä haalealla vedelä.


      • ................

        Desinfioimisainetta ei pitäisi käyttää ollenkaan ja tuossa pumpulissakin on se paska juttu että siitä jää helposti "nukkaa" koruun kiinni. Riittää kun huuhtelee kuumalla vedellä n. pari kertaa päivässä ja jos reikä jostain syystä ärtyy niin voi käyttää tilapäisesti suolaliuosta.

        Rustoon ei pitäisi "ampua" reikiä jo pelkästään sen takia että kyseinen "nappi" ei todellakaan sovellu ensikoruksi koska sitä on hankala puhdistaa ja joillakin rusto hieman turpoaa eikä korussa ole yhtään turvotusvaraa.

        "Ei se tulehdu, vaikka sitä ei ottaisi pois korvasta pariin viikkoon."

        No ei sitä korua saisikaan poistaa ennen kuin reikä on täysin parantunut ja ruston paraneminen kestää useita kuukausia, kuten jo mainitsin niin "napin" puhdistaminen on aika hankalaa ja varsinkin se "lukko-osa" kerää helposti paskaa joten ammutun korun kanssa saattaa tulla helpommin ongelmia.

        "Parina seuraavanan iltana lävistämisestä lävistyksestä saattaa tulla vähän sellaista kellertävää nestettä, mutta se on ihan normaalia "solunestettä" tai jotain sellaista..."

        Se on kudosnestettä ja luultavasti sitä vuotaa hieman kauemminkin kuin vain parina iltana.


      • urpå

        heh ihan naureskelin näitä teijän juttuja :) sattumalta satuin ite vetäseen tosta vaan vessassa toissapäivänä rustoon ite vessassa.. xP ei ole yhtään kipee.. musta se sattuu enemmään ku käy jossai korukapupas laitattamasssa sen ku tekis ite.. kaikki ainaki sanoo et rustoki oli hirveen arka ja päri päivää punane ja tällei.. mulla ei mitään brobleemaa


      • -..
        urpå kirjoitti:

        heh ihan naureskelin näitä teijän juttuja :) sattumalta satuin ite vetäseen tosta vaan vessassa toissapäivänä rustoon ite vessassa.. xP ei ole yhtään kipee.. musta se sattuu enemmään ku käy jossai korukapupas laitattamasssa sen ku tekis ite.. kaikki ainaki sanoo et rustoki oli hirveen arka ja päri päivää punane ja tällei.. mulla ei mitään brobleemaa

        Mä tein korvanlehteen tylsällä hakaneulalla lävistyksen joskus kauan sitten ja se sattu ihan helvetisti, kun koitin väkisen sitä neulaa runnoa korvanlehen läpi, ja verta tuli... Parantuminen kesti puol vuotta.
        Nyt viime keväänä otin rustolävistyksen ammattimaisessa koruliikkeessä, ja nyt se on tulehtunut...


      • Anonyymi

        Desinfiointiainetta ei saisi laittaa kun se kuivattaa ihoa. Suolaliuoksella tai lämpimällä vedellä pitäisi vanupuikolla puhdistaa. Ja suihkussa joo pyöritellä korua. ( Kävin itse ottamassa läväriliikkeessä ja tälläset ohjeet sain )


      • Anonyymi

        ei johdu kipukynnyksestä vaan ruston paksuudesta ja kohdasta ihan ylös vinoon rustoon sattui sikana toiseepuoleen ei ollenkaan joo jos kultasepällä ammuttu ei oo oikea lävisttys edes se reikäkin on puolet ohuempi rusto lävistys pitää lävistää ja toinen ei sattunutr mitään ja paranikin heti mtoinen ihan ylempänä kipupisteen kohdalla sattu meinaan enempi kun synnytys ja jälkikipua paranemisaika 3kk eteenpäin. mitä paksummalle kohdalle rustoa laitat ja ylemmäs sattuu meinaan vitusti. toiselle puolelle hups se ees tuntunut ja paranikin 2 viikossa , toinen 3kk vieläkin arka sattuu nukkua silläkylöjellä. joo et voi sanoo että olet rustolävistyksen ampumalla tavan korukoneella on eri asia kun oikea lävistys oikealla tavalla reikäkin paksumpi


      • Anonyymi
        ................ kirjoitti:

        Desinfioimisainetta ei pitäisi käyttää ollenkaan ja tuossa pumpulissakin on se paska juttu että siitä jää helposti "nukkaa" koruun kiinni. Riittää kun huuhtelee kuumalla vedellä n. pari kertaa päivässä ja jos reikä jostain syystä ärtyy niin voi käyttää tilapäisesti suolaliuosta.

        Rustoon ei pitäisi "ampua" reikiä jo pelkästään sen takia että kyseinen "nappi" ei todellakaan sovellu ensikoruksi koska sitä on hankala puhdistaa ja joillakin rusto hieman turpoaa eikä korussa ole yhtään turvotusvaraa.

        "Ei se tulehdu, vaikka sitä ei ottaisi pois korvasta pariin viikkoon."

        No ei sitä korua saisikaan poistaa ennen kuin reikä on täysin parantunut ja ruston paraneminen kestää useita kuukausia, kuten jo mainitsin niin "napin" puhdistaminen on aika hankalaa ja varsinkin se "lukko-osa" kerää helposti paskaa joten ammutun korun kanssa saattaa tulla helpommin ongelmia.

        "Parina seuraavanan iltana lävistämisestä lävistyksestä saattaa tulla vähän sellaista kellertävää nestettä, mutta se on ihan normaalia "solunestettä" tai jotain sellaista..."

        Se on kudosnestettä ja luultavasti sitä vuotaa hieman kauemminkin kuin vain parina iltana.

        mulla ei vuodamitään ja 3 kk ollut kipeä toinen puoli parani erikohta heti ei oo koneella ammuttu edes oikea lävistys


      • Anonyymi
        -.. kirjoitti:

        Mä tein korvanlehteen tylsällä hakaneulalla lävistyksen joskus kauan sitten ja se sattu ihan helvetisti, kun koitin väkisen sitä neulaa runnoa korvanlehen läpi, ja verta tuli... Parantuminen kesti puol vuotta.
        Nyt viime keväänä otin rustolävistyksen ammattimaisessa koruliikkeessä, ja nyt se on tulehtunut...

        joo mulla sattu enempi ku synnytys toiselle puolelle oikea lävistys ja toiselle puolelle hieman ylemmäksi sattu niin vitusti 3 kk vieläkin on kipee toiselle puolelle vain rutisi ei sattunut ollenkaan. kipupisteeseen otappa ni sattuu ja on jälkikipee sit todella kauvan


    • n. puol vuotta sitte

      Vaikka lävistykseni ei ole koskaan tuona aikana tulehtunut, muutamia ongelmia on kuitenkin ollut (johtuen aina ulkopuolisesta vaikutuksesta).

      Esim. kun otin permanentin vähän aikaa sitten, kampaaja ei osannut ollenkaan varoa lävistystäni, vaan riuhtoi, repi ja paineli korua. Kun sanoin asiasta, hän loukkaantui eikä enää koskenut lähelekään korvaani. :P Tämän jälkeen lävistys oli ärtynyt monta päivää, vaikka muuten terve. :( Aina välillä tuon puolen vuoden aikana on tullut juuri tällaisia huonoja kausia (harvoin), jolloin pieni korun liikahduskin on sattunut, mutta en todellakaan kadu rustolävistykseni ottoa. (Otin sen lävistysliikkeessä, olen 19v.)

      • c",)

        mulla on ollut rustolävistys jo yli vuoden, ja kävin ottamassa sen samalla kultasepänliikkessä kun ammuin itselleni lisää korviksia. puhdistin korua säännöllisesti sellasella suihkutettavalla desinfiointi-aineella, eikä siitä todellakaan ollut mitään haittaa! samalla tavalla olen puhdistanut kaikki korvissa olevat lävistykseni, en naamassa enkä navassa oleviani. eli korviin olen siis käyttänyt desinfiointi-ainetta, josta ei todellakaan ole ollut mitään haittaa! pyörittelin korua aina puhtailla käsillä aina silloin tällöin kun puhdistin korun, ja se parani minulla ainakin todella hyvin ilmaan mitään ongelmia. laittaminenkaan ei sattunut pientä nipistystä enempää! :D


      • wiiza
        c",) kirjoitti:

        mulla on ollut rustolävistys jo yli vuoden, ja kävin ottamassa sen samalla kultasepänliikkessä kun ammuin itselleni lisää korviksia. puhdistin korua säännöllisesti sellasella suihkutettavalla desinfiointi-aineella, eikä siitä todellakaan ollut mitään haittaa! samalla tavalla olen puhdistanut kaikki korvissa olevat lävistykseni, en naamassa enkä navassa oleviani. eli korviin olen siis käyttänyt desinfiointi-ainetta, josta ei todellakaan ole ollut mitään haittaa! pyörittelin korua aina puhtailla käsillä aina silloin tällöin kun puhdistin korun, ja se parani minulla ainakin todella hyvin ilmaan mitään ongelmia. laittaminenkaan ei sattunut pientä nipistystä enempää! :D

        Otin tässä viikko sitten rustoon lävärin.. Helix:in ja ajattelin kysyä että kuinka usein pyörittelit sitä? En todellakaan tiennyt mitään ennen tätä päivää, rustolävistyksistä.. :( Puheiden mukaan olisi siis kai kannattanut ottaa neulalla... Voi piru.. Paljonko omasi maksoi? Minun kultaliikkeessä 8 €. Kannataisiko minun kokeilla ottaa taka osa pois ja puhdistaa takaa? ärtyisikö? koska vaihdoit korua?


      • 044

        Tein tässä pari viikkoa sitten lävistyksen ylös korvaan kaverin kanssa ei sattunut tehä reikää mutta sitten ku piti laittaa koru läpi sattu vähäsen ja isä huomasi illalla että koru ei ollut oikeata kultaa ja korva oli sininen otin ulos korun ja kun piti laittaa uusi koru korvaan sattu iha liian paljo ja tuli verta mutta reikä on vielä vähän kipeä jos makaa sen päällä tai laittaa mopo kypärän päähän onko se normaalia että vielä sattuu vähäsen?


    • urvelo

      minulla on neljä kyseistä lävistystä ja kolme kuukautta ovat oierilleet, eli tähän päivään asti -_-'

      • dfup

        mulla on nyt ollu koru rustossa 5 tai 6 vuotta. Otin sen ihan ampumalla kultasepänliikkeessä, eikä se ole kertaakaan märkinyt tai muutenkaan oireillut, sellainen valkoinen jälki siinä vieressä kyllä on, en tiedä mistä johtuu, mutta ei se sieltä korun alta mihinkiään näy. Itse laiminlöin korun hoidon ihan totaalisesti, puhdistin sen vain parina ekana päivänä ja joskus vähän pyörittelin ja hyvin se parani, eikä edes sattunut paljon.. Nyt harkitsen toisen rustokorun ottamista..


    • jee

      otin liikkeessä viime vuonna 1, ei kyllä sattunu.. ja nyt tein 2 ite :)

      • diiiih..

        kävin tänään 2 laittamassa rustoon ja sit kolmannen vähä alemmas..ihan violetti punanen rusto :S aijaij toivottavasti ei tulehu korva!!!


    • onrustoskoru

      ei se sattunut se vaa ammutaan siihe ja se on siin ei mitää neulaa... ja kannataa putstata kostealla topsilla siihe reikaa ,.

      • dafasfsa

        hahaha oon 12 ja laitan sen ite :D


      • fuuka
        dafasfsa kirjoitti:

        hahaha oon 12 ja laitan sen ite :D

        Otin eilen rustoon korun kultasepän liikkeessä, ensin ei meinannut mennä läpi, mut sit toisella kerralla meni 8DD Tää on ollu kipee vaan puhdistaes ja sit muuten ku näplään. Toivotaan et se sit paranee ihan normaalisti :3

        Pieni kysymys,
        kauanko paraneminen suunnilleen kestää? Että vois siis vaikka vaihtaa korua jne. ?


      • pläää
        fuuka kirjoitti:

        Otin eilen rustoon korun kultasepän liikkeessä, ensin ei meinannut mennä läpi, mut sit toisella kerralla meni 8DD Tää on ollu kipee vaan puhdistaes ja sit muuten ku näplään. Toivotaan et se sit paranee ihan normaalisti :3

        Pieni kysymys,
        kauanko paraneminen suunnilleen kestää? Että vois siis vaikka vaihtaa korua jne. ?

        Mä otin rustokorun noin puoli vuotta sitten,ja siitä päivästä asti on ollut jonkin verran arka ja reiän ympäriltä korva näyttää sinertävältä...:(


      • Aika
        fuuka kirjoitti:

        Otin eilen rustoon korun kultasepän liikkeessä, ensin ei meinannut mennä läpi, mut sit toisella kerralla meni 8DD Tää on ollu kipee vaan puhdistaes ja sit muuten ku näplään. Toivotaan et se sit paranee ihan normaalisti :3

        Pieni kysymys,
        kauanko paraneminen suunnilleen kestää? Että vois siis vaikka vaihtaa korua jne. ?

        Paranemis aika on noin 6-12kk


    • Rustokoru

      kävin ite ottamassa lävistäjällä industrialin. Alkuun se oli iha ok, mut sit se tulehtu. pari päivää putsasin sitä ihan veteen kostutetulla vanulapulla, mut ku ei auttanu nii kävin terkkarilla nii se sano että kannattaa hakee apteekista sellasta puhistusainetta ku septidin ja sitte vielä buranan 400mg kolme kertaa/pv. Ja jos ei tehoa nii sit antibiootti kuuri... Uskon kyllä että noi terkkarit osaa sanoa mikä noihi auttaa nii hain sit sitä puhistusainetta. Ja jos veellä putsaa nii kannattaa keittää se vesi ensin nii on puhasta vettä ainaki... ja tietenkin puhtailla käsillä putsaa sen korun ettei käsistä mee mitn paskaa sinne...

      • pläää

        itsellä sama ongelma....millä tavalla tuo burana auttaa?? menikö sulla tulehdus pois noilla konsteilla???


    • ...............

      Festareilla itelleni rustolävärin. ei sattunu juuri lainkaan,suunnilleen saman verran ku normaali korvis. eikä ne sitä ampunu vaa neulalla pisti. ja tää mun koru on sellanen hevosenkenkä :) sellanen rengas ettei oo mitään lukkoja. vähän särkee sillee ja aristaa kun koskee muttei muuta. neuvo että ei kannata laittaa desinfiointi ainetta vaan lämpimällä vedellä vähintää 2 kertaa päivässä riittää..esim suihkussa. desinfiointiaine kuulemma vaan kuivattaa ym. suihkussa sitä sitte myös liikutteli jo tänään.
      koskahan siihen voi sitten vaihtaa toisen korun kun tää on aika sellanen isohko niin haluisin jo siihen sellasen pienemmän ja sievemmän renkaan..??

      • ihihihi

        niin tota jos sitä desinfiointi ainetta paljo siihen reikään läträä niin se kuivuu vaan lämpösellä vedellä aattelin mennä hakee perjantaina lävärin....


    • neiti...

      itse meinasin tänään käydä otattamassa ja vähän jännittää :)

      • kakka 123456789

        ite otin jokin vuosi sitten rustoon ampumal ja siit jotain 2 kk vaihoin korun hopea koruun se tulehtui. minulla kesti vaan ne harjottelu korvakorut rustossa mut sitten menin lävistämöön ottamaan samaan paikkaan lävistämällä niin nytten siinä kestäää jopa nikkelivapaaki :)) suosittelen


      • Ninne92
        kakka 123456789 kirjoitti:

        ite otin jokin vuosi sitten rustoon ampumal ja siit jotain 2 kk vaihoin korun hopea koruun se tulehtui. minulla kesti vaan ne harjottelu korvakorut rustossa mut sitten menin lävistämöön ottamaan samaan paikkaan lävistämällä niin nytten siinä kestäää jopa nikkelivapaaki :)) suosittelen

        Huh huh. Kylläpä on saatu kasa typeriä ihmisiä yhteen paikkaan ! Onhan se hienoo et välitetää omast terveydest noinki paljon. Noh, jos haluaa aivan välttämättömästi vahingoittaa terveyttään ni löytyy sitä paljon helpompia, halvempia ja kivuttomampiakin tapoja ko lävistyksen otto ampumalla, tekemällä itse, tai hoitamalla ko paska kasaa. Ihan on toi maalaisjärjen käyttö sallittua ja suotavaa.


      • -mävaan-
        Ninne92 kirjoitti:

        Huh huh. Kylläpä on saatu kasa typeriä ihmisiä yhteen paikkaan ! Onhan se hienoo et välitetää omast terveydest noinki paljon. Noh, jos haluaa aivan välttämättömästi vahingoittaa terveyttään ni löytyy sitä paljon helpompia, halvempia ja kivuttomampiakin tapoja ko lävistyksen otto ampumalla, tekemällä itse, tai hoitamalla ko paska kasaa. Ihan on toi maalaisjärjen käyttö sallittua ja suotavaa.

        nyt kyllä oot ihan oikeessa! :D


    • bawin

      otin eile ite =) onha toi vähä arka ku pyöritel pitäs ja vedel huuhdella.frendin mutsi laitto ilmaseks ampumalla =)))

      • jokhörhö

        mulle sanottiin kun otin ampumalla et korua voi vaihtaa 4 viikon päästä


      • I i N a ♥

        Miä kävin ottaa rustoon lävistyksen viime kuussa, alkupäivinä oli hieman kipeä, mutta nyt ei muuta kuin silloin, kun siihen painaa esim: tyyny. Alkupäivinä putsailin ahkerasti keitetyllä vedellä, mihin oli sekoitettu merisuolaa, mutta nyt vähän harvemmin, hyvin on muuten parantunut, paitsi että etupuolella on todella pieni "patti", sillei, et reijän toisella puolella vaan. Mutta kaipa se siitä pienenee ? Mutta ei se näy ellei katso oikein tarkkaan.. :) Siinä miulla on vielä harjoituskorvis, ajattelin pitää sitä vielä toisenkin kuukauden, tai ehkä kolmannenkin, että ehtii parantua hyvin.. Sitten vaihan siihen jonkin timantin ;) Itse kävin sen ottamassa ihan lävistäjällä, olisi maksanut 50 € mutta saatiin 40 € kun niillä ei ollut antaa vaihtorahaa. Eniten siinä sattui kun se korvis laitettiin reijän läpi. Itse reijän teko ei sattunut, se tuntui alussa kuin verikokeen neulalta. Onnea kaikille niille jotka sen ottavat ! Itse ajattelin vain että onhan Mileykin sen kestänyt. ♥


      • rustossakoru
        I i N a ♥ kirjoitti:

        Miä kävin ottaa rustoon lävistyksen viime kuussa, alkupäivinä oli hieman kipeä, mutta nyt ei muuta kuin silloin, kun siihen painaa esim: tyyny. Alkupäivinä putsailin ahkerasti keitetyllä vedellä, mihin oli sekoitettu merisuolaa, mutta nyt vähän harvemmin, hyvin on muuten parantunut, paitsi että etupuolella on todella pieni "patti", sillei, et reijän toisella puolella vaan. Mutta kaipa se siitä pienenee ? Mutta ei se näy ellei katso oikein tarkkaan.. :) Siinä miulla on vielä harjoituskorvis, ajattelin pitää sitä vielä toisenkin kuukauden, tai ehkä kolmannenkin, että ehtii parantua hyvin.. Sitten vaihan siihen jonkin timantin ;) Itse kävin sen ottamassa ihan lävistäjällä, olisi maksanut 50 € mutta saatiin 40 € kun niillä ei ollut antaa vaihtorahaa. Eniten siinä sattui kun se korvis laitettiin reijän läpi. Itse reijän teko ei sattunut, se tuntui alussa kuin verikokeen neulalta. Onnea kaikille niille jotka sen ottavat ! Itse ajattelin vain että onhan Mileykin sen kestänyt. ♥

        juuu u iteeki tein ton rustokorun joku about 2vko sit ? ja on vieläki kipee :--D mutta jokasella rustokoru on ihan pakosti kipee, koska.. se on rustossa :--D ei se kipee oo siis jos siihe ei koske, tai sillee. ja eikä sitä pysty nukkumaa sillee että tyyny on tän korvan puolella, koska rustokoruni ei tykkää siitä :--D sattuu.

        hmmhmmm arka on :--(((( mut kyl tää täst suosittelen mieluummi ite tekemistä ku jossai kultasepänliikkees ottamist :'''D mut siis toki desinfioiduilla kamoilla yms.


    • kokemusta on.

      meikäl o viis koruu rustos, ja neljä oon tehny ampumal ja ite yhe iha normi injektio neulal.. ampumal tehdyt ei oo ollu koskaa kipeet, heti korun oton jälkee aloin sitä pyörittelee vaik sitä ei sais pyöritellä 4 viikkoon. ja seuraavana päivänä korun otosta oon jo yleensä vaihtanut paremmat korut, sillä nämä ns, hoitonapit ovat täyttä sontaa.. niillä saa vain korvareiät tulehtumaan..

    • Minja ja muut

      ...rustopatti ilmestyi lävistäjän lävistettyä neulalla.

      • siis minää

        oon 12 ja mul on 2 rustolävärii molemmat on tehty lävistäjällä ja meni vaan kuukaus niin ne parani.


    • meiiiiiziiiii

      oon tehny ittelleni rustoon lävärin joskus 9kk sitte. on parantunu täysin eikä oo ollu muuta ongelmaa ku se, et et voinu kahtena ekana kuukautena nukkuu korvan päällä. oon vaihellu korua aika usein, mikä eniten sillo miellyttää.'
      ja joo tosiaan lämpimällä vedellä vaan huuhtelin.
      lävistysliikketten nettisivulla lukee että paraneminen TÄYSIN voi viedä sen 12kk
      suosittelen tää on tosi nätskä (:

    • lollollll

      joo kaveri teki mulle joku kuukaus sitte, mut vaikka sillä oli kaikki steriloidut neulat ja hanskat ja kaikkee nii ei se kummiskaa oo mikää paras vaihtoehto ollu ::D joo mut oli niin vitun kipee et tänään otin sen pois 8(

    • (:

      ittelläni on ollu rustolävistys nyt n. 3kk ja se on ihan kunnossa(: aattelin et pidättekö siinä sellasta rustokorua (0.8mm paksua) vai normaalia korvakorua?? Ite vaihoin normaaliin korvakoruun, koska alkoi ärsyttämään ne pyöritettävät irtopallot ym.. Mut ei täst normaalista korviksesta oo mitää ongelmaa tullut..(: Otin rustolävistyksen ampumalla(:

    • KATSOKAA KAIKKI OHJE

      RUSTON HOITO ; ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AMPUKO RUSTOON ! Se voi mennä vinoon ja on kipeä. Ei se lävistäjällä sattunutkaan yhtään vaikka meinasin pyörtyä. En huomannut että neula oli mennyt läpi. Älkää desinfioiko rustoa se kuivuu ja älkää menkö saunaan 2kk.

    • indrustrial

      Itselläni indrustrial ja ei mitään oireillut. Näissä parantumis aika on n. sen vuoden verran, mutta minulla tuli täysin kuntoon jo 3kk kohdalla.

      Hoidin sitä desingiointiaineella ja huuhtelin aina suihkussa.

    • JiiiIiiiiiiii

      Otin rustolävistyksen n. 7 kuukautta sitten ampumalla. Alussa parani hyvin, mutta muutaman kuukauden päästä lävistyksen takapuolelle tuli sellanen patti. Se kuitenkin lähti kun hoidin sitä ja nyt tuo rusto on ihan kunnossa ;)

    • Stoori

      Öööh. Mie otin rustoon lävistyksen n. vuosi sitten ja nyt vasta parantunu kunnolla. En toiminu mitenkään erilailla ku tavallisesti. Kävin saunassa joka toinen päivä yms ja ei mtään haitannu! (--: olin itse asiassa aika huolimaton sen suhteen ja siinä se on vieläkin! Mulla ei ainakaan tullu mitään ihmeellisiä sen kanssa, että näin. :-D

      • typerys olet

        sen takia se paraneminenkin kesti sen vuoden, että.


    • nuudeli1234

      Joo tota oon täs aatellu rustolävistystä... voisko siihen saaada minkäälaista puudutusta?? Tiiättekö? Ja miten uskallatte ite tehä? :D Eiks se satu? Siitäkö vaa vedätte läpi? Auts... Joku sano et sattuu enemmä ku napakorun laittamine.

      • Anonyymi

        Oon 12v ja kävin tässä aamulla ottamassa kunnollisella lävistäjällä rustokorun. Pyörryn TOSI helposti, joten aikaisemmin kävin aivan yksin kysymässä että saakos minkäänlaisia puudutuksia käyttää. No, tietty pintapuudutusvoidetta eli Emlaa sai tietty kokeilla ns. "henkisenä tukena" nii laitoin sitten sitä. Ja tuo Emlahan on tosi heikkoa, että ei se paljoa vaikuttanut se on vaan lähinnä just se "henkinen tuki". Hyvin meni lävistäminen, ei sattunut melkein ollenkaan *mun kipukynnys on tosi matala* ja oon kyllä tosi tyytyväinen! Nyt ei ole ollenkaan turvotuksen merkkejä eikä edes kipua, tai muutakaan sellaista! Hoito- ohjeet oli vaan, että suihkussa huuhtelet ja suolaliuoksella voi huuhtoa. EI DESINFIONTIAINETTA EIKÄ KORUA SAA OTTAA POIS. Jos ei näytä parantuvan, niin liikkeestä saa desinfioivia puhdistusvaahtoja ja aineita JUURI lävistyksiä ja mahdollisia rustopatteja varten. Tosi nopea oli lävistysprosessi, kesti ehkä kaksi sekuntia. Ei edes aluksi pyörryttänyt, ehkä minuutin jälkeen rupesi huippaamaan ja huomautin siitä lävistäjälle, joka sitten laski tuolin makuuasentoon. :)) Ihana asiakaspalvelu ja vaihtokoruja oli hurjasti. Maksoi 25€ ja ensimmäinen vaihtokoru siellä sitten aikaisintaan 2kk päästä 7€. Kaupan nimi on Halfblock, instasta löytyy paljon lisää kyseisestä lävistämöstä hoito-ohjeista ja yleisesti lävistyksistä! Kannattaa käydä!!!:Dd


    • jjii=)

      tein itse rustolävistykseni noin 2 vuotta sitten. Menin ostamaan apteekista sellaisen neulan ja katsoin vain korvasta hyvän kohdan ja vedin läpi =) Minun kohdallani ei ainakaan sattunut enempää kui normaalin korvanlehden reijät =) Minulla on myös napa - ja kielikoru. Rustolävistys ei sattunut yhtään niin paljoa kuin napalävistys.

    • 6lävistystä

      miten voitte sanoa kultasepänliikkeessä ampumalla tehtyä reikää lävistykseksi?
      saako kultasepänliikkeissä edes ampua ruston läpi?

      menkää ottamaan kunnon lävistysliikkeeseen, niin voitte sanoa että on edes oikea lävistys.
      maksaa enemmän mutta on siistimpi reikä ja paranee nopeammin.
      ja ainakin on ammattitaitonen tekijä joka tietää asioista.

      palatakseni aloittajan kysymykseen:
      mulla ei ainakaan sattunu, mutta jokaisella erilainen kipukynnys.
      jos/kun menet ottamaan älä jännitä ei satu läheskään niin paljoa.

    • elmopossu

      ^Onhan se lävistys, koska se koru menee kudoksen läpi..?
      Mulle kans ammuttiin koruliikkees rusto, se sattu paljon vähemmän, kun kaikki tavalliset ammuttiin (tavallisia 5). Totta kai kannattaa mennä lävistysliikkeeseen, mut mä en kyl niin isoo hintaa ala maksamaan rustosta, koruliikkeesseen vaan vetään tylsä ja paksu koru läpi... Kannattaa puhdistaa ihan joka päivä, mä otin sen ruston helmikuus, ja se on nyt vieläkin kipee eikä oo parantunu, koska siel lukon takana oli kauheesti sitä kovaa mössöö... Sisko nappas harjottelukorun pois, puhdisti korvan ja laitto kultasen tavallisen napin siihen tilalle. Ei oo kyl sen jälkeen sattunu niin paljon tohon korvaan, puhdistelen sitä kyl vedel joka päivä, ja jokatoinen päivä puhdistusaineel =)

    • tuhatta miekkaa

      Hyi.

    • bhahahaa

      Mä tein ite joku vuosi sitte, tykkään muuten paitsi että tää on vinossa ja se korviksen lukko näkyy koko ajan 8)

      • kdvjbsfr

        eiks sitte kantsis laittaa sellane esim. mis o pallot molemmi puoli?:D


    • asdadsfg

      Miten sellane koru laitetaan? Mä en oo koskaan tajunnu, niitte pallojen välinen osahan on ihan hirveen paksu :D

    • Mooi (:

      Kävin ottamas rustoon lävistyksen n. puol vuotta sitte. Itselläni ei älyttömästi sattunut. Kävin ihan oikeassa lävistysliikkeessä. Jonkun aikaa oli niin kipeä ettei pystynyt sillä korvalla nukkumaan. Mutta parani aika hyvin n. 4 viikossa. Puhdistuksessa ei kannata käyttää muuta kuin lämmintä vettä. Luulisi että desifiointi olisi hyvä, mutta se on vaan turhaa ja huonoa.
      Kipu laittaessa riippuu ruston kovuudesta, kipukynnyksestä, lävistyskohdasta..joillakin on kuulemma sattunut aivan hirveästi ja joillakin ei ollenkaan. Itselläni oli ihan vähän aikaa sitten ehkä tulehtunut vähän, ja liikuttaminen sattui, mutta kun yritti olla rassaamatta paljoa niin meni ohi (-: Tottakai täytyi vähän liikutella ettei jämähtänyt ihan paikalleen ja täytyi puhdistaa sitä vähän.
      Minulla koru laitettiin neulalla, koska ampumalla tulehtuu helpommin ja on myöhemmin kipeämpi, koska turpoamiselle ei jää varaa. Tietty sekin on yksilöllistä..eihän kaikilla satu vaikka ammuttaisiin..
      En kadu korun ottamista (-:

      • näin tänään

        Kävin ottamassa rustokorun syyskuussa ja se tehtiin neulalla. Ensimmäisen viikon ajan korva oli arka ja pään sai asetella tyynylle varovasti :D. kuukauden ajan pesin sitä haalealla vedellä 2 krt päivässä. Desinfiointiaineita ei kannata käyttää sillä ne kuivattavat ihoa,näin mulle sanottiin. Kuukausi ottamisen jälkeen vaihdoin hevosenkengän eikä se sattunut ollenkaan.Nyt pesen korua taas aamuin illoin sillä korun etupuolelle on ilmestynyt patti?? Kaikille sitä ei välttämättä tule.. Osaisiko joku kertoa miten patin voisi saada pois?? :O


      • Anonyymi
        näin tänään kirjoitti:

        Kävin ottamassa rustokorun syyskuussa ja se tehtiin neulalla. Ensimmäisen viikon ajan korva oli arka ja pään sai asetella tyynylle varovasti :D. kuukauden ajan pesin sitä haalealla vedellä 2 krt päivässä. Desinfiointiaineita ei kannata käyttää sillä ne kuivattavat ihoa,näin mulle sanottiin. Kuukausi ottamisen jälkeen vaihdoin hevosenkengän eikä se sattunut ollenkaan.Nyt pesen korua taas aamuin illoin sillä korun etupuolelle on ilmestynyt patti?? Kaikille sitä ei välttämättä tule.. Osaisiko joku kertoa miten patin voisi saada pois?? :O

        Se on mahdollisesti rustopatti, joka tulee joskus lävistyksien yhteydessä. KONSULTOI LÄVISTÄJÄÄ NIILTÄ SAA HYVÄT TUOTTEET! Teatreeöljyä myyvät ainakin lävistäjät siihen ja tietty sopivat pesuaineet!


    • mariahei

      Mulla on ollu rustokoru n. puol vuotta. Ei sattunut yhtään, ja pystyin nukkumaankin. Nyt se on reistaillut ihan mukavasti vahän aikaa sitten. Nyt ollaan menossa jo parempaan suuntaan! :) Itse putsailin useasti ja auttoikin. Ajattelin ottaa tragusta? Onko kellään tietoa saattuuko, vaikea hoidettava tjn.?

    • veikkausvaa

      Ne patit mitä teidän osan korviin on ilmestynyt ovat luultavastu rustopattejea!
      Ne ovat ihan vaarattomia mutta voivat olla rumia ja arkoja...
      Usein ne saa pois vain leikkauttamalla (viilletään patti veitsellä auki ja otetaan sieltä sisältä pois semmonen pampula)

    • ei mul muut.

      Yleisesti lävistysliikkeissä neuvotaan ettei pitäis käydä saunassa tai uimassa ennen ku mikä vaan lävistys on kunnolla parantunu, ja paranemis aika on suhteellisen yksilöllinen muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen (ainaki oikein hoidettuna).

      Ite en luota lävistysten kanssa desinfiointi aineisiin (poistavat kuulemma myös parantavia bakteereja) vaan ihan kädenlämpöseen veteen kerran päivässä. Pestessä korua tulis varovasti liikutella __puhtain sormin ja tarkkailla samalla tuleeko kudosnestettä tai verta. Muistakaahan sit kans kuivata ne korvanne huolella ja hiuslakkojen jne myrkkyjen kans kantsii olla varovainen. Ja menkää nyt herrajumala lävistäjälle ottamaan, paljon hygieenisempää ku ampumalla tehty. (:

      johan tuli romaani teille taas luettavaks :D anteeks jos toistoa!

    • KurtCobain<3

      oon 14 vuotias ja omistan 4 rustolävistystä. otin ekan 13 vuotiaana. kaikki oon käyny ottamassa oikeella lävistäjällä. ampumalla ei kannata koskaan ottaa tollasia, siitä voi tosiaan tulla ihan kauheeta jälkeä.
      lävistyksen laittamine ei sattunu yhtään, mutta se kipu tuliki sitte vasta seuraavana päivänä. rustoa pitää putsata juoksevan veden alla pari kertaa päivässä. desinfiointiainetta ei kannata käyttää, ku se voi kuivattaa ihoa. rustolävistyksiin voi tulla arpikudospatteja, ne on ihan vaarattomia mutta aika kivuliaita ja lähtee kyllä pois. itellä oli niitä patteja, putsailin niitä kerran päivässä apteekista ostetulla suolavedellä. oon myös kuullu teepuuöljyn auttavan.
      kannattaa myös käyttää siinä sellasta korua, joka ei paina nukkuessa.

    • Rusto<3

      Otin lokakuussa rustolävistyksen lävistäjällä, joka lävisti sen sillä neulalla. Se ei sattunut yhtään paitsi illalla ja seuraavana päivänä, mutta ihan vähäsen. Desifioin sitä useesti päivässä ja sitten vielä aamulla ja illalla huuhtelin vedellä. Huomasin kyllä, että desifiointi kuivatti joten lopetin sen käyttämisen. Mulla ei oo ollu mitää ongelmia paitsi mun korvanlehden kuivuminen ku siihen tippu sitä desifiointi ainetta enkä ollu huomannu kuivata mutta lähti pois rasvaamalla. Vasta n. viikko sitten tähän lakkasi sattumasta kun koskin sitä, joten kesti n.kolme kuukautta, että pystyin koskemaan kivutta. Kannattaa ottaa:)!

    • !

      mul on rustos 1.6mm rengas ja ei se satu enää yhtää, ja kävin ottaas n. 4kk sitte. kannattaa välttää nukkumista sil korval ja peset vaa kuumal vedel ain joskus ja pyörittelet vähäse. mut tosiaa , ei kannat ottaa pyssyl ! tulehtuu helpommi ja älä vaa mee ottaa minnekkää kultasepäliikkeisii ym. kannattaa men iha kunno lävistysliikkeisii :--)

    • iHaveALävistys

      Mie otin rustolävärini tuossa neljä päivää sitten, lävistysliikeessä ja neulalla, tietenkin. Vasta nyt on alkanut kipeytyä kun lävistys, avohaavahan se vielä on, yrittää kasvaa kiinni :3

      Itse olen näin alkupäivinä desinfioinut apteekin desinfiointiaineella kerran päivässä, mutta siirryn pian ihan vain keitettyyn veteen. Yritän pitää korun liikkeessä pyörittelemällä varovasti, ettei siihen kasva iho kiinni. Varon korua hiuksia harjatessa, nukkueassa ja hatun kanssa, enkä vaihda harjoituskorua pois ennen kuin lävistys on kokonaan parantunut. Sitten vaihdetaan hopeakoruun~~

      En todellakaan suosittele lävistyksen ampumista, se ei ole tavallinen nappi korvalehteen, tai itse laittamista. Lävistäjä osaa asiansa, koru tulee oikeaan kohtaan ja hoito-ohjeetkin saa mukana. Paljonko maksoitte omista lävistyksistänne..? Itse sain hintaan kolmekymmentä euroa, ihan kohtuullinen.

      • tuntuntuuu

        parilla kympillä lähti mukaan, mut oli kyllä ihmeellisen hiljasta porukkaa siellä liikkeessä


    • onspu

      Kannattaako minun ottaa rusto lävistystä, kun "normien" korvisten laittaminen sattui aika paljon ja muutenkin aika kipuherkkä olen. Ja nytten kun lukenut kaikkia juttuja tässä niin pelottaa aikas paljon niin ja huomenna aika on varattu... Miksi ei ampumalla ?? Sehän menee nopeammin ja on pois sitten alta...

    • läväri

      Ei ampuminen ole sen nopeampaa. Suosittelen lävistysliikettä, hygienia ja ammattitaito on siellä parempi. Rei'itys ei juuri satu, mutta sen jälkeen saattaa pyörryttää. Rustolävistyksestä toipuminen kestää tosi kauan, kuukausia, vaikka kuinka hyvin hoitaisit. Lävistäjät antaa kunnolliset hoito-ohjeet, äläkä usko näitä keskustelupalstoja, vaikka osalla hyviä neuvoja onkin - sinä vain et tiedä, mitkä neuvot on hyvät.

      • Rusto1

        Hei kertoisitko hyvän/hyviä lävistys liikkeitä missä voi ottaa rustolävärin


    • moi.

      mun kaveri teki mulle rustolävistyksen noin kuukaus sitten, ei oo ollu mitään ongelmia tän kans, ei oo tulehtunu tai mitään vastaavaa. desinfioitiin kaikki välineet ennen lävistämistä, eikä sattunut. minuutin kuumotti lävistämisen jälkeen ja sen jälkeen ei edes tuntenut että olis hetki sitten lävistetty siihen. vähän kosketusarka ollut toi muttei sen enempää. huuhtelen lämpimällä vedellä pari kertaa päivässä ja pyörittelen korua samalla.

      itte en todellakaan menis kultasepänliikkeeseen laittamaan rustokorua ampumalla. kuulostaa hirveen kivuliaalta, että siitä ammutaan se tylsä koru läpi. vaikka mulle teki mun kaveri ton, suosittelen silti käymään lävistäjällä koska en itekkään tiiä et miten ton kanssa käy jatkossa. onneks nyt näyttää hyvältä vielä !

    • 12 wee

      Haluisin rustolävärin, mutta en tiedä uskallanko ottaa sitä vielä näin pienenä, olenhan reilut 12 vuotta.... Kannattaisiko odottaa vielä vuosi tai jtn ennen lävärin ottoa?

      • No ei tarttee oottaa

        No ei tarvise odottaa, vasta kuukausi sitten täytin kymmenen ja käyn ottaan ruso lävärin :P


    • Yaziss

      Kävin tänään ottamassa rustolävärin ja ei kyllä tunnu yhtään miltään, ei oikeastaan edes arasta! (17-vuotias tyttönen) Ihan lävistäjällä kävin, ehdottomasti ja ei sitä neulaa edes tuntenut. Sitä odottaa aina paljon pahempaa kipua, kuin se todellisuudessa on. Siitä kivusta ei siis kannata huolestua, ei ainakaan mun mielestä. Jos ruston pitäs olla kivulias nii mulla on korkee kipukynnys!

      Ite sain lävistäjältä ihan selkeät ohjeet, että kerran päivässä huuhtasee lämpimällä vedellä ja jättää turhan näpräyksen niin pitäis parantua nopeasti. Ei desinfiointiaineita, laastareita tai meikkiä/lakkaa korvaan. Shampoo pesun aikana ei kuulemma haittaa, tekee vaan hyvää ja max. paranemisaika oikein hoidettuna on vaan 3kk! En kadu, en ainakaan vielä. Kattoo sitten yön jälkeen!

    • bonsqq

      Itse otin rustolävärin joskus ehkä 3 tai 4 vuotta sitten ja olen nyt 15.v. Ampumallahan se tehtiin ku eipä sitä siinä vaiheessa tajunnu miten kannattas ottaa ja niin. Laittohetkellä ei sattunu paljo ollenkaan, ainakaan minulle mutta se paraneminenhan se oli melkosta helvettiä. Ja niin mukavastihan se tulehtu ja lääkärireissu tuli, ja jos oikein muistan niin antibiootit. En mitenkään yritä pelotella mutta sanonpahan vaan. Käskivät ottaa korun pois mutta en onneksi ottanut sillä nyt harmittas, ja eihän sitä olisi saanu edes ottaakkaan. Siitä se sitte onneksi parantu ku pelkällä vedellä sitä joka päivä jakso ahkerasti huuhtoa. Välillä oli kyllä silleen että en pitäny ainakaan puoleen vuoteen siinä korua mutta ei menny umpeen. Mutta nyt pidän siinä korua koko ajan.
      Enää ei oo ollu MITÄÄN ongelmaa, ensin koruna oli normi 1.2mm tappi ja vaihdoin sen sitte 1.6mm niin sillon oli vähän hellänä mutta ei enää. Ihana lävistys, suosittelen. :)

    • jjeejeeee

      Otin 3 viikkoo sitte. Lävistys ei sattunu yhtää, ku olin lukenu et sattuu yhtä paljo ku jos nipistää kynsillä rustoo nii kovaa ku pystyy mut toi kipuha on täyttä tuskaa verrattuna siihe etten ite tuntenu mittää. Joka päivä huuhoin vedellä ja samalla pyörittelin ja liikuttelin korua, eli tää siis 2 krt päivässä sillo ku heräsin ja sit suihkussa illalla. Pari kertaa viikossa kastelin pumpulipuikon apteekist ostettuu suolaliuoksee ja sil kastelin sitä korua ja liikuttelin et sitä suolaa menis sinne ihon sisällekkii ja sit huuhtelin korvan hyvi. Hiuksia piin poissa sen lävärin lähettyviltä ja vältin käyttämästä pipoo/huppua. Lävistyksen puoleisella korvalla pystyin nukkumaa jo 4 päivän päästä vaik jotkuu uhoo et ei pysty moneen kuukautee mut ymmärrän et se on tosi yksilöllistä. Kaiken kaikkiaa lävistyksee ei sattunu enää yhtää viikon päästä ja nyt oon jo vaihtanu siihe 2 kertaa uuen pallon ja se on tosi nätti ja oli todellakii hintansa väärti:)

    • lävärit<3

      ite tein muutama viikko sit oikeesee rustoon ylös lävistyksen. ei oo mitään ongelmia ollu, vaikka jotku ain valittaaki et ei todellakaa kannata ite tehä -.- hoitamista en oo ite muuta harrastanu ku joka pvä pari kertaa haalealla vedellä huuhtasee ja PUHTAALLA kädellä olen vähän sitä karstaa raaputellut pois enkä ole turhia pyöritellyt tai muuta. HELPPOA, suosittelen ! :)

      • curling

        Me tehtiin tänään kaverin kanssa kummatkin rustoon eikä se oo erityisen kipeä oo. Kannattaa tehdä itte


      • Rusto1
        curling kirjoitti:

        Me tehtiin tänään kaverin kanssa kummatkin rustoon eikä se oo erityisen kipeä oo. Kannattaa tehdä itte

        Miten sä teit sen ite , ihan tavallisella neulalla ja laitoitko siihen vaan sellasen korvakorun mikä laitetaan tavalliseen korvanreikään ?


    • haluunsentakas

      Osaako joku sanoo, kun mä hävitin rustokorun huomaamattani ja sehän meni umpeen ennen ku tajusin sen, että voiko siihen samaa kohtaan ottaa sen uudelleen vai onko se korva liian kärsiny?

    • Mimsuli

      Eilee otin rustokorun lävistämällä kipee on jos vähäki koskee.... Lävistäjä suositteli tiettyä puhdistusainetta ja suolaliuotetta. Puhdistus kerran päivässä ja puhtain käsin pyöritellä korua. Ja ihan pelkällä kuumalla vedellä suihkuttaa korvaan (niin kuuma kuin vaan siedät).jos tavallisella septedinillä puhdistaa, se kuivattaa rustoa turhaan sentakia mietoa, läväreille tarkotettuu ainetta. korun vaihtoa suositteli 3kk jälkeen joten heti ei kannata vaihtaa. Itse en kiiruhda missään nimessä vaihdon kanssa vaikka haluisinki jo timantin korvaan. Saapahan nähä miten korun käy yritän ainakin hoitaa parhaani mukaan. monet laittavat ampumalla korun ja lävistäjä oli kyllä ihmeissään asiasta että rustoon ammuttaen laitetaan. Edullisempaa tietysti mutta suosittelisin lävistäjää, hoito ohjeet saa tarkasti ja rustokaan ei kärsi yhtä paljo.

    • rustolävistys

      Kuinka paljon se yleensä maksaa?

    • lol18

      Mulla ois yks kysymys , minkä laisia korviksia rustoon laitetaan samanlaisia kuin korvanlehtiin ? Tarvitsen nopean vastauksen

    • 20+6

      Riippuu missä käy ottamassa. Jos ottaa ampumalla niin samanlainen paska korvis, jos lävistäjälle niin tappi,rengas tai hevosenkenkä.

    • BoxHead

      Lävistäjällä tulee kunnon korut.

    • Paranemis aika

      se paranee noin 6-12 kk, luin lävistysliikkeen sivuilt ei oo itellä, käyn laittaan koht viikon päästä XD

    • Rohkeesti vaan :)

      Otin tossa pari päivää sitten rustolävistyksen lävistäjällä niikuin hygieenisessä paikassa kuin festarin lävistysteltassa :D (sattu enemmän kuin napakorun laitto) Kyseisellä festareilla joku tönäs mua hiton lujaan tuoreeseen lävistykseen niin että alkoi pitkä verivana vuotamaan lävistyksestä, rusto on tällä hetkellä kosketus arka ja mustelmilla eli kannattaa varoa rustoalävistystä kolhuilta. Mutta siis puhistan aamuin illoin kuumalla vedellä ja tai suolaliuoksella, kannattaa apuna käyttää pumpulipuikkoa. Älä koske likaisilla sormilla ja anna ruston parantua kunnolla ennen korun vaihtamista. Elä nuku kyseisellä korvalla! Ja elä myöskaan käy uimassa ja saunassa pariin viikkoon. Jos haluaa kyseisen lävistyksen ota ihmeesä, LÄVISTÄMÄLLÄ ei ampumalla. Onnea rustolävistyksen hankkimiseen :)

      • Hups, jatkoa :D

        Ainiin minulla se maksoi 20 $ ja laitto kesti kaiken kaikkiaan noin 3 min. mutta hetkessähän se "piikki" on korvasta läpi..


      • joo o
        Hups, jatkoa :D kirjoitti:

        Ainiin minulla se maksoi 20 $ ja laitto kesti kaiken kaikkiaan noin 3 min. mutta hetkessähän se "piikki" on korvasta läpi..

        Minulla maksoi 40€ koska kävin ihan kunnon liikkeesssä! Ja itte kävin ottamassa noin 5vk sitten ei ole kunnolla parantunut ja olen 11v


    • Morjans

      hei otin tossa kesällä rustoon korun, no malttamattomana vaihdoin sen korun viikon jälkeen, nyt korva on tosi hellä korvan etupuolella on neste muhkura joka on koko korun ympärillä ja siihen tulee kokoajan kiivaa mikä jää koruun kiinni ja minulla on rustopatti. mitä minun kannattaisi tehdä jottai saisin lävärin paranemaan?

    • itseLÄVISTÄNYT

      Siis joo oon 13 v ja siis joo tein itse ruatokorun. Mulle kyllä.vähän suututtiin mutta se on parantunu nyt hyvin ja näin.
      Mutta siis aluksi jäädytin jääpalalla korvaa että tunto häviää niin ei satu niin paljoa ja tein tämän nuppi neulalla ;D mutta sitten työnsin sen nuppi neulan läpi ja kun mulla ei ellut varsinaista korua niin laitoin vanhan harkka korviksen.. ja siis sen korviksen työntö sattui ihan sikana ku se on paksumpi ku nuppi neula muttaa joo
      Oon tyytyinen ainaki 😇

      • Tyttönen1212

        Onko normaalia että kun sain eilen rustokorun niin onko normaalia että se korvan lehti on iha SUPER kipeä ja ihan Super Punanen?


      • lolzikalol

        mulla sama juttu, sattuu vitusti ja tykyttää ja särkee :(((


    • Veba

      Itse otin pari päivää sitten 3 rustokorua kerralla. Kannattaa mennä ihan kunnon lävistäjälle että tulee hyvää ammattimaista jälkeä. Lävistys tilanteessa vähän sattui mutta nyt ei ollenkaan kipeä, Hoitona suosittelen keittosuolaliuoksella puhdistamaan kahdesti päivässä ja PUHTAIN käsin kevyesti pyöritellen. Koru kannattaa vaihtaa vasta kun lävistys on KOKONAAN parantunut eli ei vuoda eikä ole kosketusarka.

    • Anonyymi

      onko normaalia jos korvani on vähän liilahtava. otosta on noin 2vk

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe