Kielikorun laitto

bambi

Olen menossa ottamaan kielikorun. Olen kuitenkin kauhea "tilanne jännittäjä". Eli kysynkin, kestääkö se tilanne kauan kun lävistäjä kertoo ohjeet, katsoo oikean kohdan ja häärii kielen parissa? Kiitos jos joku viitsii vastata :)

20

6599

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agda

      ei ja ei..oot alle 10 min ulkona

    • Sue

      Joo siinä ei kyllä kauaa nokka tuhise. Otat vain ihan rennosti, niin kaikki kyllä menee hyvin. Kaikkihan sitä lävistyksen ottoa varmaankin jonkin verran jännittää.

    • BöBö

      Miks kaikki aina sanoo, et "kileikoru", "kulmakoru" ym.
      Ne ovat LÄVISTYKSIÄ!
      Lävistys on ihan eri asia kuin koru...
      Ethän sinä sinne mene korua ostamaan ja laittamaan, vaan lävistystä...
      Koru on vain se koru sinä... ;b

      • BöBö

        Oli pikkasen kirjotusvirheitä tos edellises...


      • huohhuohuoh

        pilkun nussija


      • ............

        PILKUN N_U_S_S_I_J_A on se niin kamalaa että joku kirjottaa että käy ottaan kieliKORUN jos vaan pidät huoles omana asianas niin ei ainaka enempää naura ihmiset sulle


    • Se tyttö

      Mulla meni noin 20 - 30 minuuttia siellä, koska jännittin myös hirveästi lävistyksen ottoa.
      Aikaa tosin meni enemmän lopusta päin, koska jouduin makoilemaan tuolilla 10 minsaa, etten pyörtyisi : )
      Muuten lävistyksen otto ei kauaa kestä. Älä turhaan pelkää, itse en lävistämistä voisi edes kivuksi kutsua. Suurin este oli oma jännitys.

      • bambi

        Tilanne minua jännittää, ei se mahdollinen kipu. Tuntuu näin kun ajattelee, että se on äärettömän epämiellyttävää kun toinen häärii oman kielen parissa :) Mutta pakko saada, ja niinpä sen menen laittamaan, silläkin uhalla että taju lähtee tai heikottaa.. Sittenhän se on siinä. :D


      • jaa
        bambi kirjoitti:

        Tilanne minua jännittää, ei se mahdollinen kipu. Tuntuu näin kun ajattelee, että se on äärettömän epämiellyttävää kun toinen häärii oman kielen parissa :) Mutta pakko saada, ja niinpä sen menen laittamaan, silläkin uhalla että taju lähtee tai heikottaa.. Sittenhän se on siinä. :D

        ei se ite lävistys satu mutta ootappa ko pääset kotia.. menee mooonta päivää ennenkö pystyt kunnon ruokaa syömään. pääset vesi ja jugurttikuurille:) onhan sekin tietenkin tapauskohtainen miten se turvotus laskee..
        lävistäjä käski minun pyöritellä jääpalaa suussa, mutta se ei onnistunut koska kävi niin pirun kipeää kun se jääpala osui koruun..¨

        nyt kun sitten laitat lävistyksen niin kuola tulee valumaan, menee tovi kun se vetää kielen ulos, lävistää ja asettaa korun paikoilleen..:)


      • "vanhempi"
        jaa kirjoitti:

        ei se ite lävistys satu mutta ootappa ko pääset kotia.. menee mooonta päivää ennenkö pystyt kunnon ruokaa syömään. pääset vesi ja jugurttikuurille:) onhan sekin tietenkin tapauskohtainen miten se turvotus laskee..
        lävistäjä käski minun pyöritellä jääpalaa suussa, mutta se ei onnistunut koska kävi niin pirun kipeää kun se jääpala osui koruun..¨

        nyt kun sitten laitat lävistyksen niin kuola tulee valumaan, menee tovi kun se vetää kielen ulos, lävistää ja asettaa korun paikoilleen..:)

        Tilanteessa itsessään ei ole pelättävää. Jos tunnet olosi epämukavaksi niin etsi liike jossa tunnet olosi rauhalliseksi.Tai ota rauhallinen ja rauhoittelu kykyinen kaveri mukaan tueksi.
        Itse lävistytin kielen noin vuosi sitten täällä Joensuussa. Oikean kohdan katsomminen oli operaation pisin vaihe ja sekin oli nopeasti katsottu. Sitten vain pihdeillä kiinni kieleen ja neula läpi. Ja kivusta sen verran että vedet valvuivat silmistä pihtien takia. Neula vain tuntui lähinnä hassulta kun se sujahti lihaksesta läpi. Eli tuntui mutta ei pahalta. Korun laitto oli nopeaa ja sitä ei oikeastaan ehtinyt edes ajatella kun päässä pyöri vain ajatus :" se ei sattunut!"
        Jälkitila on sitten asia erikseen. Itsellä meni seuraavana päivänä tunti että sai syötyä lautasellisen makaronia. Tuntui hölmöltä mutta hitaasti ja varmasti kaikki meni alas.
        Ota siis rauhallisesti ja pidä huolta lävistyksestäsi lävistäjän antamien ohjeiden mukaan.


      • saaatu97
        jaa kirjoitti:

        ei se ite lävistys satu mutta ootappa ko pääset kotia.. menee mooonta päivää ennenkö pystyt kunnon ruokaa syömään. pääset vesi ja jugurttikuurille:) onhan sekin tietenkin tapauskohtainen miten se turvotus laskee..
        lävistäjä käski minun pyöritellä jääpalaa suussa, mutta se ei onnistunut koska kävi niin pirun kipeää kun se jääpala osui koruun..¨

        nyt kun sitten laitat lävistyksen niin kuola tulee valumaan, menee tovi kun se vetää kielen ulos, lävistää ja asettaa korun paikoilleen..:)

        siiis niiinku miten se sen tekee. tökkääks se neulal ja ottaa pois ja laittaa sit sen korun.. vai samanlaittii miten nenä ja korvikset??


    • bambi

      Tänään sen sitten tein! Heti töistä lävistysliikkeeseen ja puolentoista tunnin odotuksen jälkeen koru oli paikoillaan :)

      Tilanne ei ollutkaan niin pelottava kuin olin kuvitellut, ja sattuiko se -> EI TOD! Lävistäjä mies oli niin letkeän rauhallinen, että ei siellä voinut pelottaa. Jännittihän minua, mutta kuitenkin.. Siihen auttoi kovasti myös se, että ensin mies laittoi korun ja kertoi hoito-ohjeet jälkeenpäin. Silloin oli jännitys jo kaikonnut ja pystyi keskittymään ohjeiden kuunteluun, jos pystyi :)

      Muille kielilävistystä hamuaville: syökää ja juokaa hyvin ennenkuin menette, auttaa siihen ettei heikota tai pyörrytä.

      Nyt vain totuttelen uuteen elämääni pallot kieleni molemmin puolin :)

      P.S. Sain jopa jo syötyä vadelmakiisseliä..hihih.

    • KiWa

      Mutta en uskalla laittaa ;P
      pelottaa et se tulehtuu,sit pelottaa se korunvaihto,turpoominen,syöminen,puhuminen,
      ja se kipu xD
      hih.

      • bambi

        Nyt on helppo sanoa, kun on sen jo käynyt laittamassa :) Siis korun laittohan ei satu, sitä ei todellakaan voi kutsua kivuksi.. Ja tätä tunnetta mikä nyt on (=kieli turvonnut ym) ei myöskään voi kutsua kivuksi, kieli on enemmänkin arka.

        Siis kielihän turpoaa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Puhe takkuilee, mutta kyllä muut selvää saa. Esimerkiksi minulta on lähtenyt kokonaan r pois, mutta hyvin tullaan toimeen.

        Kiinteää ruokaa olen yrittänyt syödä pienissä määrin, mutta eihän siitä tule mitään. Keitoilla ja kiisseleillä pärjää kuitenkin viikon.

        Suosittelen että käyt sen korun laittamassa. Sitten se on poissa mielestä vaivaamasta, että kun et ole uskaltanut käydä sitä laittamassa :)


    • jonzu88

      Joo olihan se sillai et halusin pitkään kielikorun, töistä ko pääsin, kävelin suoraan liikkeeseen vaikka päässä huutaa et et perkele mene ku se sattuu :) mut ku vaan pittää ittesä rauhallisena ja mennee vaan ni ei se oo paha.
      Itse lävistäminen ei sattunu ollenkaan.ei yhtään.Mutta jos ei pidä neuloista niin kannattaa pittää silimät kii :)
      Nyt onki se parannus vaihe menossa ja kieli/nieli o kippee, se o normii.kuulemma.
      eikun rohkeesti kaikki vaan laittaa,itekki pelkäsin tooosi paljon mut kannattaaaaa! ;P

    • SATTUUUUUUUU

      otin torstai iltana kielikorun ja oon nyt joka päivä joutunut vetää 2buranaa ku on ollu niin himskatin kipee oikee poski ja kieli. sattuu kun nielee yms. kieli turvoksissa kolmatta päivää ja heikottaa koska oon syönyt vaan mustikka keittoa???.. tietääkö kukaan millon pystyis alkaa syödä kiinteetä ruokaa??

    • hjkgfdfghjklö

      En tiiä eikä kiinnosta, kaverille tietoa haen ^^Mulla itselläni sattui korviksien laitto, joten en laittaisi kielikoruakaan...

    • sonu

      haluisin kans ottaa kielikorun, mut entä jos makuaisti häviää ? o;

    • äöh mitä teen

      Mullakin on ollut pitkään mielessä kielikoru. Oon ajattellu monesti riskejä, mitä ehkä voi tulla sen laitosta. Entä just jos se tulehtuu ja mätänee? Ja mitä jos se joudutaan amputoimaan pois? :( Ehkä nää on mun omia päätelmiä, koska en oo koskaan lävityksiä ottanut. En tiedä, onko kannattavaa, jos se vaikka oikeasti pääsis tulehtumaan!?

      • lifemocker

        kenenkäs perseessä meinasit kieltäsi uittaa, että se tulehtuisi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe