Huono laatu jatkuu Alfa Romeoissa!

Teppi

Omituista ettei niitä saada koskaan ns. Corolla tasolle laadussa. Ihmetyttää että vaikka ne ovat jo täysin liukuhihnatyötä, jaksetaan niitä edelleen pitää niin eksoottisina. Eksoottista on ainoastaan ruostuminen ja tiivisteiden yms. irtoileminen käsittämättömällä tavalla! Mikä Alfaan vetoaa hä?

111

14281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfaan

      vetoaa, HÄ ?! Tuskinpa niillä nyt mitään ajatusmaailmaa kuitenkaan on.
      Ja miksi sinua häiritsee niin kovasti Alfan huono laatu ? Ja ennenkaikkea: Mitä vittua käyt siitä täällä marmattamassa ?

    • J..

      Alfaani vetoaa korkeaoktaaninen bensiini, mutta uudemman malliset kuulemma tyytyvät 95 E:hen.

      • tutkija laidan tuolta puolen

        sitä paitsi naa ei ole pyöreä


      • blackmagictiger
        tutkija laidan tuolta puolen kirjoitti:

        sitä paitsi naa ei ole pyöreä

        vanhat alfat 60.70 luku sentään on jotain


    • perttipuupäälle

      ,)))

    • päätänne...

      ...me nautimme Alfoistamme.

    • Jarmo F

      Corollassa ensinnäkään ei ole vahva tekniikka, tai sitä sanotaan siksi jos se kestää 200tkm ja hajoaa, kokemusta on tästä.
      Alfassa on aina huonosti kestävä tekniikka vaikka se kestäisi miljoona kilometriä repien. Miksi? Siksi että on jokin tekosyy omistaa corolla jolla uskaltaa purkin maitoa hakea kerran viikossa kaupasta. Ruostuminen on noin puolet japanilaisia hitaampia, silti alfa on se ruostepesä vaikka sora lentää ja meno maistuu huonommillakin teillä. Miksi? Tiivisteet ja tankinkorkit irtoilevat käsittämättömällä tavalla samoin kuin oviin ilmestyy corollakuskien avaimilla piirtämiä viivoja tai ovilla lyötyjä lommoja. Myös varkaat hajoittavat virtalukkoja kun naapuriruudun corollan olisi saanut jäätelötikulla käyntiin. Miksei ne sitä corollaa vieneet? Olisiko alfa romeo kuitenkin hieman eri tasolla corollan kanssa, laadukkaampi, edustavampi, urheilullisempi. Ja se laatu ei todellakaan ole 1% ero vikaherkkyydessä puoleen jos toiseen vaan aivan muita ominaisuuksia mitä corollassa ei ole lainkaan! Suosittelen Klassikko elokuvan katsomista niin ymmärtää miksi liiankin moni valitsee alfa romeon sen corollan sijaan, millään tusinatuotteella en silti ajele vielä.

      • elokuva

        se Klassikko on? Kiinnostaisi katsoa. Joo onhan Alfa Auto Toyotaan ja moneen muuhun verrattuna.


      • Kalle Päätalo
        elokuva kirjoitti:

        se Klassikko on? Kiinnostaisi katsoa. Joo onhan Alfa Auto Toyotaan ja moneen muuhun verrattuna.

        On Kari Hotakaisen kirjoittama, elokuvana tullut useammman kerran tv:stä

        http://dvdkotelo.com/klassikko.php


      • verrata

        alfaa corollaan, onhan corolla sentään auto verrattuna laadultaan lähinnä huonolaatuiseen itäautoon verrattavaan alfaan...


      • Alfalla mennään
        verrata kirjoitti:

        alfaa corollaan, onhan corolla sentään auto verrattuna laadultaan lähinnä huonolaatuiseen itäautoon verrattavaan alfaan...

        Se onkin se juttu siinä, että autolla pitää ajaa... kulkuväline voi sitten olla Korolla. Laatukin on useimmiten katsojan silmässä, kihmiset arvostavat kovin eri asioita.


    • Ex-GTI

      enemmän vikoja kuin Ranskalaisissa? Käsittääkseni ei. Ymmärrän, että Alfassa houkuttelee sentään urheilullisuus, hienot muodot ja upeat moottorit (paitsi jakopäänhihna made by Alfonso) mutta patonkien tekemissä ei ole sitäkään. Miksi niitä menee kaupaksi?

      • on avainsana

        itsellä kaksi vähemmän tavallista autoa, Hyundai ja Skoda, joista saa aina kuulla kritiikkiä Corolla/Focus-miehiltä. Parhaalla kaverilla Alfa 156v jota ihailen suunnattomasti. Hieno, persoonallinen auto jonka ostaminen vaatii samaa vahvaa identiteettiä kuten omistamieni automerkkienkin tapauksessa. Seuraavaksi automerkkiä vaihdettaessa on Alfa ehdottomasti yksi vaihtoehto, en nimittäin tule koskaan ajamaan Focuksella, Corollalla tms...


      • fiatista
        on avainsana kirjoitti:

        itsellä kaksi vähemmän tavallista autoa, Hyundai ja Skoda, joista saa aina kuulla kritiikkiä Corolla/Focus-miehiltä. Parhaalla kaverilla Alfa 156v jota ihailen suunnattomasti. Hieno, persoonallinen auto jonka ostaminen vaatii samaa vahvaa identiteettiä kuten omistamieni automerkkienkin tapauksessa. Seuraavaksi automerkkiä vaihdettaessa on Alfa ehdottomasti yksi vaihtoehto, en nimittäin tule koskaan ajamaan Focuksella, Corollalla tms...

        muuten kuin tehon, hinnan puolesta.
        Sama makaroni, kosteammassa liemessä.

        Voimaa on, rengasmelua on, kulutusta on, huoltokäyntejä on, huono jälleenmyyntiarvo on, tollommat ostajat on. Tämäkö on klassisuuden muoto, minulle tulee mieleen pienirintainen nainen joka soittaa huuliharppua.

        Eläkoon italko.


      • teppili
        fiatista kirjoitti:

        muuten kuin tehon, hinnan puolesta.
        Sama makaroni, kosteammassa liemessä.

        Voimaa on, rengasmelua on, kulutusta on, huoltokäyntejä on, huono jälleenmyyntiarvo on, tollommat ostajat on. Tämäkö on klassisuuden muoto, minulle tulee mieleen pienirintainen nainen joka soittaa huuliharppua.

        Eläkoon italko.

        ..noi alfa immeiset luulee ajavansa jollakin spesiaalilla vehkeellä (Ferrariporukka naureskelee) kun on italiaano niin sehän siinä on pointti! Eivät vain tajua että autoissa on älytön ylilyöntihinta präntätty vaikka laatu yms. on keskitasoa ja allekin. Riittää kun tehdään hassun erikoisen muotoinen keula/perä ja takaoven kahva piiloon niin JOHAN ON ERIKOINEN!! HEH HIH HAH


      • myydään
        teppili kirjoitti:

        ..noi alfa immeiset luulee ajavansa jollakin spesiaalilla vehkeellä (Ferrariporukka naureskelee) kun on italiaano niin sehän siinä on pointti! Eivät vain tajua että autoissa on älytön ylilyöntihinta präntätty vaikka laatu yms. on keskitasoa ja allekin. Riittää kun tehdään hassun erikoisen muotoinen keula/perä ja takaoven kahva piiloon niin JOHAN ON ERIKOINEN!! HEH HIH HAH

        juuri sillä perusteella, että ne ovat yksilöllisiä jne. eivät tusinatuotteita.
        Aikanaanhan Alfa yritti tehdä vähän niinkuin kansanautoa halvemmalla, mutta tulos Alfasudin muodossa oli surkea.
        Joku haluaa maksaa lisähintaa ja kärsiä murheista siksi, että saa ajaa eksoottisella ajoneuvolla.
        Tämä vaan ei käy kaikille, ei minullekaan.
        Eikä ne Alfatkaan nyt sentään niin yksilöllisiä ja eksoottisia sentään ole.
        Joka tapauksessa ajakoon jokainen , millä lystää.
        Suotakoon alfisteille heidän ilonsa.


      • Äksviis
        teppili kirjoitti:

        ..noi alfa immeiset luulee ajavansa jollakin spesiaalilla vehkeellä (Ferrariporukka naureskelee) kun on italiaano niin sehän siinä on pointti! Eivät vain tajua että autoissa on älytön ylilyöntihinta präntätty vaikka laatu yms. on keskitasoa ja allekin. Riittää kun tehdään hassun erikoisen muotoinen keula/perä ja takaoven kahva piiloon niin JOHAN ON ERIKOINEN!! HEH HIH HAH

        Kyllä ne on ne äänet ja ajettavuus, jonka takia meillä on alfa. Tokihan ne on myös kauniita. Siihen rahaan ei nautinnollisempaa autoilua mielestäni voi kokea. Hintaa ei siis ole lainkaan liikaa. Bemaria vastaavat ajo-ominaisuudet huomattavasti pienempään rahaan ja paremmilla soundeilla. Eikä nappaa pätkääkään ruostuuko auto vai ei, vuoden - kahden välein vaihtuu kuitenkin uuteen alfaan. Nyt on 156 V6 2,5 ja seuraava on varmaan GT 3,2 tai sitten brera, jos vain tänne meille myyntiin tulee.

        Jos taas autoilussa kulut merkitsee eniten, niin silloin kannattaa käyttää julkisia. Bussilla saa ajaa melkoisen monta kilometriä samaan rahaan corollan omistamiseen verratessa.


      • Ex-GTI
        Äksviis kirjoitti:

        Kyllä ne on ne äänet ja ajettavuus, jonka takia meillä on alfa. Tokihan ne on myös kauniita. Siihen rahaan ei nautinnollisempaa autoilua mielestäni voi kokea. Hintaa ei siis ole lainkaan liikaa. Bemaria vastaavat ajo-ominaisuudet huomattavasti pienempään rahaan ja paremmilla soundeilla. Eikä nappaa pätkääkään ruostuuko auto vai ei, vuoden - kahden välein vaihtuu kuitenkin uuteen alfaan. Nyt on 156 V6 2,5 ja seuraava on varmaan GT 3,2 tai sitten brera, jos vain tänne meille myyntiin tulee.

        Jos taas autoilussa kulut merkitsee eniten, niin silloin kannattaa käyttää julkisia. Bussilla saa ajaa melkoisen monta kilometriä samaan rahaan corollan omistamiseen verratessa.

        sano nyt BMW kuskina toiselle sellaiselle tämä: Ilman takuuta ei Alfaa kannata / voi pitää? Puhut halvasta (hankinta)hinnasta ja sitten seuraavaksi puhutaan käyttökuluista? Ööö...

        Nautinnollisin ajokokemus hintaan nähden saadaan Wartburg 353:lla (farmarina tietysti) jonka jokainen matka on kokemus!

        PS. Onko 156 teillä ns. Eukon käytössä? ; )


      • rampeli
        Äksviis kirjoitti:

        Kyllä ne on ne äänet ja ajettavuus, jonka takia meillä on alfa. Tokihan ne on myös kauniita. Siihen rahaan ei nautinnollisempaa autoilua mielestäni voi kokea. Hintaa ei siis ole lainkaan liikaa. Bemaria vastaavat ajo-ominaisuudet huomattavasti pienempään rahaan ja paremmilla soundeilla. Eikä nappaa pätkääkään ruostuuko auto vai ei, vuoden - kahden välein vaihtuu kuitenkin uuteen alfaan. Nyt on 156 V6 2,5 ja seuraava on varmaan GT 3,2 tai sitten brera, jos vain tänne meille myyntiin tulee.

        Jos taas autoilussa kulut merkitsee eniten, niin silloin kannattaa käyttää julkisia. Bussilla saa ajaa melkoisen monta kilometriä samaan rahaan corollan omistamiseen verratessa.

        ...MAHTAVAA kun suomen teillä ajelee ja mukavasti pörisee PAKOPUTKISOUNDI....Kuulostaa Bemumiehen puheelta, heh..


      • Ex-GTI
        rampeli kirjoitti:

        ...MAHTAVAA kun suomen teillä ajelee ja mukavasti pörisee PAKOPUTKISOUNDI....Kuulostaa Bemumiehen puheelta, heh..

        pitää kokea. 700-sarjalaisen BMW:n tai Cadillacin ratista kun hyppää Warren rattiin niin tiedät ns. ääripäät.

        Alfaa ei ole vielä tullut uskallettua ostaa...


      • Tojo-Tepit ei tiedä
        teppili kirjoitti:

        ..noi alfa immeiset luulee ajavansa jollakin spesiaalilla vehkeellä (Ferrariporukka naureskelee) kun on italiaano niin sehän siinä on pointti! Eivät vain tajua että autoissa on älytön ylilyöntihinta präntätty vaikka laatu yms. on keskitasoa ja allekin. Riittää kun tehdään hassun erikoisen muotoinen keula/perä ja takaoven kahva piiloon niin JOHAN ON ERIKOINEN!! HEH HIH HAH

        Ei taida kuule Ferrariporukka naureskella yhtään mitään. Saman katon alla molemmat. Sitä et taida paksupää tietää että että Enzo Ferrari kilpaili ensinnä Alfa Romeoilla ennen kuin rakensi ja loi oman automerkkinsä. Hän oli pitkään myös Alfa Romeo palveluksessa. Scuderia Ferrarin ensimmäiset autotkin olivat ALFA ROMEOITA.

        Ja mitä tarkoitat ylihinnalla? Varsinkin käytetty Alfa on varuste-laatusuhteeltaan aika lyömätön. Montas Alfaa olet omistanut muuten?


    • Aja!

      Mikä vittu teitä laatuinisiöitä tänne puskee? Ajakaa Corolloillanne. Ajakaa hyvät ihmiset Corollalla! Painakaa menemään.

      Joka viides viesti on joltain älypäältä, joka on - hallelujaa - lukenut jostain, että Alfan laatu on huono. Joka toinen osaa kertoa tiedon, että Alfa on "sama kuin Fiat". Jumalauta, menkää Essolle turisemaan, sytyttäkää sätkä pottipelin vieressä, ja tokaiskaa, että taas tuli Fiiatti pihaan.

      Mitä helvettiä? Mitä Alfalla ajavan pitäisi tehdä, vaihtaa merkkiä? Miksi? Mitä vittua sillä on minkään kanssa tekemistä, millä sillä ajaa, jos on varaa ajaa, tai haluaa ajaa.

      Miksei teikäläinenkin vitun Teppi vain aja sillä autolla, johon on avaimet ja joka seisoo omalla pihalla. Mitä vitun väliä teikäläiselle voi olla, millä muutama tuhat suomalaista ajaa. Aja sinä sillä samanmerkkisellä autolla, millä 100 000 muuta suomalaista ajaa. Aja perkele! Istu ruuhkassa, ohita Tamperetta, paina kaasua rekan kohdalla, tunge suksia takaluukkun. Mutta älä tule meikäläiselle kertomaan, että mun auto on laaduton. Se on perkele paskaa laatua. Mutta se on mun, ja mulle ei mikän vitun Teppi tule selittään yhtään vittu mitään.

      • Teppi

        ...on lääke jäänyt ottamatta. Ollakko sinä pipi?


      • logon

        Sillä teppi enää nouse. Mutta järki seisoo.


      • Teppi
        logon kirjoitti:

        Sillä teppi enää nouse. Mutta järki seisoo.

        ...toinenkin lappapuuropoika.ollakko sinäkin pipi?


      • Aja!
        Teppi kirjoitti:

        ...on lääke jäänyt ottamatta. Ollakko sinä pipi?

        Ai niin, halusit siis, että perustellaan, miksi ajetaan Alfalla.

        Mikä oli se tällä viikolla televisiossa ollut auto, jonka koneessa oli 177 hv ja 400 Nm, miltä se näytti? Jäikö siitä mitään mieleen? Heräsikö siitä mitään odotuksia tai haluja? Tunnistaisitko sen kadulla ensi viikolla? Osaisiko joku naistuttavasi sanoa, mikä auto sinulla on, jos ostaisit sen harmaan auton siitä mainoksesta?

        Miksi kaikkien pitäisi ajaa sillä harmaalla autolla? Mikseivät harmaalla autolla ajavat vain aja sitä virheetöntä harmaata autoaan. Miksi vittu pitää joka välissä könytä aidan yli kertomaan, että toisella puolella on kuule muuten ruoho harmaampaa ja tasalaatuisempaa. Voitko kertoa, mikä helvetin vastauksen sä haluat Alfalla ajavalta? Jonkun vitun hatun, jossa on "käännytinpä taas toissa päivänä yhden huonolla ajavan" -pinssi?


      • pötkötossu
        Teppi kirjoitti:

        ...toinenkin lappapuuropoika.ollakko sinäkin pipi?

        Ja hyvin menee


      • vain hiomista

        Sinähän lykkäsit jo melkein valmiin rähinän. Pienellä tiivistämisellä raivo saatais vielä julmemmin esiin. Mutta kunnon suomalaisen perussiitossonnin vuodatus. Niitä on aina ilo lueskella.


    • Äksviis

      Käypä joskus kokeilemassa kuutoskoneista alfaa ja tule sitten uudestaan itkemään laadusta ja ruostumisesta. Niillä ei ole väliä paskan vertaa, jos ajaminen on niin nautinnollista kuin se vain alfalla on. Minun alfani ei ole ruosteessa, eikä siinä ole ollut vielä ensimmäistäkään vikaa. Jos tulee vikaa, korjaa delta-auto vian takuuseen. Sitten kun takuu on loppu, on auto jo jonkun muun oma ja minulla on taas uusi alfa. Samalla periaatteella vaihtuu myös bemarini.

      • Teppi

        ..itse Audi A8:lla, 4,2 litran koneella. Siinä ei Alfat paljon nappaa sen jälkeen :D. Eikä kuluta yhtään enempää kuin pikkukone Alfat (jos se jotakin kiinnostaa).


      • Äksviis
        Teppi kirjoitti:

        ..itse Audi A8:lla, 4,2 litran koneella. Siinä ei Alfat paljon nappaa sen jälkeen :D. Eikä kuluta yhtään enempää kuin pikkukone Alfat (jos se jotakin kiinnostaa).

        Ei hitto. Jos jätkällä on oikeasti varaa laittaa autoon A8:n verran, niin sitten se ostaa Audin. Otan osaa. Kyllä minä nyt ymmärrän, miksi olet täällä itkemässä.


      • Teppi
        Äksviis kirjoitti:

        Ei hitto. Jos jätkällä on oikeasti varaa laittaa autoon A8:n verran, niin sitten se ostaa Audin. Otan osaa. Kyllä minä nyt ymmärrän, miksi olet täällä itkemässä.

        ...Mitä Bemumies mahtaa tarkoittaa? Onko A8:ssa jotain vikana ? Heh...


      • ...?.
        Teppi kirjoitti:

        ...Mitä Bemumies mahtaa tarkoittaa? Onko A8:ssa jotain vikana ? Heh...

        Sitten, kun sinulla on siihen varaa, se on jo 20 vuotta vanha.


      • teppi
        ...?. kirjoitti:

        Sitten, kun sinulla on siihen varaa, se on jo 20 vuotta vanha.

        ...että olipas kulunut vitsi.


      • ...?.
        teppi kirjoitti:

        ...että olipas kulunut vitsi.

        Ilmankos tulemme näin hyvin juttuun.


      • Aja!
        Äksviis kirjoitti:

        Ei hitto. Jos jätkällä on oikeasti varaa laittaa autoon A8:n verran, niin sitten se ostaa Audin. Otan osaa. Kyllä minä nyt ymmärrän, miksi olet täällä itkemässä.

        Jätkä ajaa 4,2-litraisella autolla ja tuntee tarvetta käydä Alfa-palstalla selittelemässä Corollan ja Alfan eroja. Ei helvetti, eikö raha kehitäkään ihmistä?

        Sikäli kyllä piristävää, että yleensä täällä itkee jotkut perkeleen 1,8 injection -kuskit, joiden isä oli aikanaan samaa mieltä samasta asiasta.


      • teppi
        Aja! kirjoitti:

        Jätkä ajaa 4,2-litraisella autolla ja tuntee tarvetta käydä Alfa-palstalla selittelemässä Corollan ja Alfan eroja. Ei helvetti, eikö raha kehitäkään ihmistä?

        Sikäli kyllä piristävää, että yleensä täällä itkee jotkut perkeleen 1,8 injection -kuskit, joiden isä oli aikanaan samaa mieltä samasta asiasta.

        ..en ole täällä ylistelemässä ja vertailemassa autoani . Kerroin vain perusfaktan että Corolla, niiin tylsä auto kuin onkin, on luotettava suuressa määrin, sitä tuskin kukaan voi kieltää? Ehkäpä luotettavampi kuin A8. Sitten nimim. "äksviis" säälii mua kun ajan A8:lla. Siinä hyvä esimerkki tyypillisestä heikosta itsetunnosta kun pitää jauhaa noin perusteellista paskaa. Sanotaan nyt sille tyypille vastapainoksi että näyttää sillä olevan Alfa, mutta myös Bemu ja mitä ne Bemumiehet on yleisesti :D:D


      • Äksviis
        teppi kirjoitti:

        ..en ole täällä ylistelemässä ja vertailemassa autoani . Kerroin vain perusfaktan että Corolla, niiin tylsä auto kuin onkin, on luotettava suuressa määrin, sitä tuskin kukaan voi kieltää? Ehkäpä luotettavampi kuin A8. Sitten nimim. "äksviis" säälii mua kun ajan A8:lla. Siinä hyvä esimerkki tyypillisestä heikosta itsetunnosta kun pitää jauhaa noin perusteellista paskaa. Sanotaan nyt sille tyypille vastapainoksi että näyttää sillä olevan Alfa, mutta myös Bemu ja mitä ne Bemumiehet on yleisesti :D:D

        Jos uutena olet ostanut, on samaan rahaan tarjolla huomattavasti mielyttävämpiä autoja. BMW, MB, Maserati ym. merkeiltä löytyy samaan rahaan autoja, joissa on tyyliä ja fiilistä huomattavasti enemmän kuin kansanauton kallimmassa versiossa.

        Jos sinun on vaikeaa ymmärtää Alfan hankkimista, on minun aivan yhtä vaikeaa ymmärtää Audin ostamista, on ne sen verran tylsiä. Tokihan 4,2 litraisessa autossa menohaluja on huomattavasti enemmän 75% halvempiin alfoihin verrattuna, mutta verrattaessa saman hintaluokan autoihin, ovat Audit minusta uskomattoman tylsiä. A8:lla en ole ajanut, mutta bemarini kanssa samassa hintaluokassa pyörivillä A6 ja Allroundeilla kylläkin. Siihen rahaan en niitä autoja ostaisi. Mutta makuja on monia, ja Audi ei maistu minulle. Eipä taida vaan oikein maistua sinullekaan, kun pitää muiden merkkien palstoilla käydä vonkumassa.


      • teppi
        Äksviis kirjoitti:

        Jos uutena olet ostanut, on samaan rahaan tarjolla huomattavasti mielyttävämpiä autoja. BMW, MB, Maserati ym. merkeiltä löytyy samaan rahaan autoja, joissa on tyyliä ja fiilistä huomattavasti enemmän kuin kansanauton kallimmassa versiossa.

        Jos sinun on vaikeaa ymmärtää Alfan hankkimista, on minun aivan yhtä vaikeaa ymmärtää Audin ostamista, on ne sen verran tylsiä. Tokihan 4,2 litraisessa autossa menohaluja on huomattavasti enemmän 75% halvempiin alfoihin verrattuna, mutta verrattaessa saman hintaluokan autoihin, ovat Audit minusta uskomattoman tylsiä. A8:lla en ole ajanut, mutta bemarini kanssa samassa hintaluokassa pyörivillä A6 ja Allroundeilla kylläkin. Siihen rahaan en niitä autoja ostaisi. Mutta makuja on monia, ja Audi ei maistu minulle. Eipä taida vaan oikein maistua sinullekaan, kun pitää muiden merkkien palstoilla käydä vonkumassa.

        ...rohkeasti ajamassa audi a8, a6 ja muut on vitsejä sen rinnalla. Ei uraherkkyyttä, uskomattoman täsmällinen ajettava, ei melua, huippuvarusteet (mainittakoon 2-kertaiset sivulasit) ja tietysti:neliveto...
        Siinä säälittävää toki.


      • !!!!!+!
        teppi kirjoitti:

        ...rohkeasti ajamassa audi a8, a6 ja muut on vitsejä sen rinnalla. Ei uraherkkyyttä, uskomattoman täsmällinen ajettava, ei melua, huippuvarusteet (mainittakoon 2-kertaiset sivulasit) ja tietysti:neliveto...
        Siinä säälittävää toki.

        ...sinä nyt vaikka kokeeksi koulusi loppuun. Ei täällä ole muuta säälittävää kuin miehen alku, joka sen sijaan, että istuisi nenä kiinni kirjassa, istuu nenä kiinni näyttöruudussa ja esiintyy maailmanmiehenä.

        Kukaan, jolla on oikeasti hyvä ja arvokas auto, ei notku muiden merkkien palstoilla esittämässä hihasta ravistettuja mielipiteitään toisten kulkineista. Ei kukaan. Edes sinä et ole poikkeus.

        Kunhan korvantauksesi kuivuvat, ymmärrät, että ihmiset ostavat erilaisista syistä erilaisia autoja. Yksi ostaa Corollan, toinen Alfan ja kolmas Bemarin. Neljäs ostaa Ladan, vaikka olisi varaa Corollaan, viides Audin, vaikka olisi varaa Mersuun. Ja kukaan ei ole tilivelvollinen valinnastaan naapurille, työkaverille tai sinulle.

        Hyvää syksynjatkoa.


      • teppi
        !!!!!+! kirjoitti:

        ...sinä nyt vaikka kokeeksi koulusi loppuun. Ei täällä ole muuta säälittävää kuin miehen alku, joka sen sijaan, että istuisi nenä kiinni kirjassa, istuu nenä kiinni näyttöruudussa ja esiintyy maailmanmiehenä.

        Kukaan, jolla on oikeasti hyvä ja arvokas auto, ei notku muiden merkkien palstoilla esittämässä hihasta ravistettuja mielipiteitään toisten kulkineista. Ei kukaan. Edes sinä et ole poikkeus.

        Kunhan korvantauksesi kuivuvat, ymmärrät, että ihmiset ostavat erilaisista syistä erilaisia autoja. Yksi ostaa Corollan, toinen Alfan ja kolmas Bemarin. Neljäs ostaa Ladan, vaikka olisi varaa Corollaan, viides Audin, vaikka olisi varaa Mersuun. Ja kukaan ei ole tilivelvollinen valinnastaan naapurille, työkaverille tai sinulle.

        Hyvää syksynjatkoa.

        ...tarkistaa kirjoittamani, puhun yleisellä taholla, hox hox! En edusta mediaa joka haukkuu kaikkea mitä eteen tulee, pitäisiköhän heidän mennä oppimaan jotain, mitä olet mieltä?


      • mitäs sä tarkoitat
        teppi kirjoitti:

        ...tarkistaa kirjoittamani, puhun yleisellä taholla, hox hox! En edusta mediaa joka haukkuu kaikkea mitä eteen tulee, pitäisiköhän heidän mennä oppimaan jotain, mitä olet mieltä?

        Oppimaan? Ei ummarra. Koko Alfa-aatehan perustuu oppimattomuuteen, raaka-äänisten nivelien rutinaan, pakoputkien lahoamisiin, sähkövikoihin, etuvetoon ja Fiatin kestävyyteen. Alfa on oppimattomien ja muniaan pesemättömien italofanien auto. Se tuhlaa rutosti bensaa ja jää viivalle ihmettelemään Aeron voimaa. Ainoa herkkä asia Alfoissa on se kun kolmi vuotiaan alfan ruostereiästä kottarainen on päässyt pesimään hajonneen putsarin päälle. Siinä on romantiikka, josta kannattaa maksaa. Ja kyllä niillä naisia saa: virolaisia katutyttöjä. Rahalla.


      • Jahreswagen
        mitäs sä tarkoitat kirjoitti:

        Oppimaan? Ei ummarra. Koko Alfa-aatehan perustuu oppimattomuuteen, raaka-äänisten nivelien rutinaan, pakoputkien lahoamisiin, sähkövikoihin, etuvetoon ja Fiatin kestävyyteen. Alfa on oppimattomien ja muniaan pesemättömien italofanien auto. Se tuhlaa rutosti bensaa ja jää viivalle ihmettelemään Aeron voimaa. Ainoa herkkä asia Alfoissa on se kun kolmi vuotiaan alfan ruostereiästä kottarainen on päässyt pesimään hajonneen putsarin päälle. Siinä on romantiikka, josta kannattaa maksaa. Ja kyllä niillä naisia saa: virolaisia katutyttöjä. Rahalla.

        hienosti kirjoitettu!


      • mitäs....
        Jahreswagen kirjoitti:

        hienosti kirjoitettu!

        minäkin ihailen sinun verbaalista lahjakkuutta. Olet kirjailisesti lahjakas.


      • mitäs.....
        Jahreswagen kirjoitti:

        hienosti kirjoitettu!

        Minäkin ihailen kirjoituksiasi. Olet kirjallisesti lahjakas.


      • kaks kertaa jo liikaa
        mitäs..... kirjoitti:

        Minäkin ihailen kirjoituksiasi. Olet kirjallisesti lahjakas.

        Älä nyt vaan ylpisty! Liika kehu vie turmiontielle.


      • hei sanos
        Teppi kirjoitti:

        ...Mitä Bemumies mahtaa tarkoittaa? Onko A8:ssa jotain vikana ? Heh...

        ihan suoraan miten pieni sulla on ?


      • heppijontti
        hei sanos kirjoitti:

        ihan suoraan miten pieni sulla on ?

        Mitä tarkoittaa A 8 cm?


      • teppi
        hei sanos kirjoitti:

        ihan suoraan miten pieni sulla on ?

        Ohhoh, nyt jo halutaan kullin mittoja täällä.. Ihan käsittämätön tämä Alfa palsta! Täällä ON tosiaankin MUNANJATKE porukkaa....


      • jatke
        teppi kirjoitti:

        Ohhoh, nyt jo halutaan kullin mittoja täällä.. Ihan käsittämätön tämä Alfa palsta! Täällä ON tosiaankin MUNANJATKE porukkaa....

        kuka on puhunut elimen pituuksista yhtään mitään ? Teppi hei, noi sun juttusi itsessään tähtäävät kullin pidentämiseen. Haaveile kaikessa rauhassa A8:sta, vittuile täällä Alfa- palstalla ja ole pienikokoinen möhömaha, mutta osta elämä !


      • Duca
        Teppi kirjoitti:

        ..itse Audi A8:lla, 4,2 litran koneella. Siinä ei Alfat paljon nappaa sen jälkeen :D. Eikä kuluta yhtään enempää kuin pikkukone Alfat (jos se jotakin kiinnostaa).

        No audi ei ole muuta kuin volkkari verkkahousuissa, sitä ei edes löydä tyhjältä parkkipaikalta, niin sulautuu maisemaan.


    • että kaveri

      Enpä usko että kaveri joka ajalee A8:lla viitsii aikaansa käyttää teinijuttuihin täällä.

      Kummasti kuitenkin Alfa nappaa kun kaveri täällä kuitenkin roikkuu.

      • Teppi

        ..että omistin aikoinaan 80-luvun lopulla silloin markkinoille ilmestyneen 75 twinsparkin ja se oli parissa vuodessa ihan paska! Joka ikinen paikka nitisi ja natisi. Useita eri automerkkejä kokeneena voin todeta että Alfa oli surkein. Myös parilla ystävällä ollut Alfoja, samat kokemukset. Yksi oli 33 1,7 neliveto, täyssusi! yhdellä 156 2,5 koneella, jatkuvasti nivelvaivoja! Nykyinen A8 on toiminut minulla lähes TÄYDELLISESTI, eli kiitettävästi. Eikä mikään auto ole tuntunut sen jälkeen kummoiselta. Niin muuten, oli minulla 3 litran diesel X5 myös, tiedoksi yhdelle täällä. Oli ihan ok, mutta Audi AIVAN toista luokkaa. Toki vähän eri luonteiset autot, ei sen puoleen...


      • Teppi
        Teppi kirjoitti:

        ..että omistin aikoinaan 80-luvun lopulla silloin markkinoille ilmestyneen 75 twinsparkin ja se oli parissa vuodessa ihan paska! Joka ikinen paikka nitisi ja natisi. Useita eri automerkkejä kokeneena voin todeta että Alfa oli surkein. Myös parilla ystävällä ollut Alfoja, samat kokemukset. Yksi oli 33 1,7 neliveto, täyssusi! yhdellä 156 2,5 koneella, jatkuvasti nivelvaivoja! Nykyinen A8 on toiminut minulla lähes TÄYDELLISESTI, eli kiitettävästi. Eikä mikään auto ole tuntunut sen jälkeen kummoiselta. Niin muuten, oli minulla 3 litran diesel X5 myös, tiedoksi yhdelle täällä. Oli ihan ok, mutta Audi AIVAN toista luokkaa. Toki vähän eri luonteiset autot, ei sen puoleen...

        Saan ensi vuonna ajokortin ja sitten minulla ei ole enää aikaa vuodattaa täällä tuntojani, kun ajelen melkein uudella Audillani ja saan naisia kyytiin. Isäni on yksi Suomen rikkaimpia miehiä, tiedoksi vain.


      • teppi
        Teppi kirjoitti:

        Saan ensi vuonna ajokortin ja sitten minulla ei ole enää aikaa vuodattaa täällä tuntojani, kun ajelen melkein uudella Audillani ja saan naisia kyytiin. Isäni on yksi Suomen rikkaimpia miehiä, tiedoksi vain.

        .. olet ihan reppana kun haluaa leikkiä.


      • jokkea
        Teppi kirjoitti:

        ..että omistin aikoinaan 80-luvun lopulla silloin markkinoille ilmestyneen 75 twinsparkin ja se oli parissa vuodessa ihan paska! Joka ikinen paikka nitisi ja natisi. Useita eri automerkkejä kokeneena voin todeta että Alfa oli surkein. Myös parilla ystävällä ollut Alfoja, samat kokemukset. Yksi oli 33 1,7 neliveto, täyssusi! yhdellä 156 2,5 koneella, jatkuvasti nivelvaivoja! Nykyinen A8 on toiminut minulla lähes TÄYDELLISESTI, eli kiitettävästi. Eikä mikään auto ole tuntunut sen jälkeen kummoiselta. Niin muuten, oli minulla 3 litran diesel X5 myös, tiedoksi yhdelle täällä. Oli ihan ok, mutta Audi AIVAN toista luokkaa. Toki vähän eri luonteiset autot, ei sen puoleen...

        aivan turha tulla tänne mitään audeja kehumaan kaikkihan sen laadun tietävät eli ei mitään super erikoista samoja nivelvaivoja, maffi ongelmia kuin alfassakin


    • se on.

      Olet oikeassa. Huonon itsetunnon omaavien auto. Kun ostaa velaksi Alfan saa isotella ja nöyryyttää edes Delta Auton korjaamohenkilökuntaa ja nauttii siitä. He kun ovat huonoon laatuun täysin syyttömiä.

      • Romu mikä romu. Alfa-Romu.


    • panuli

      Alfoilla on kiva ajaa, kunhan ei mene mukulakiville, sitten tuntuu että kojelauta tippuu!!!Laatu on kehnoa kieltämättä, siis materiaalivalinnoissa, halvinta mahdollista. Taitaa Ladassa olla halvempaa ainoastaan. Mutta kyllä Alfan moottorit on kivoja, vaikka täyskokoinen moottori puuttuukin..

      • kekekekekeke

        ..Haluaa maksaa monta kymmentä tuhatta euroa autosta joka murenee käsiin??? Näyttävästi Alfamiehet ainoastaan, HAH HAH!!


      • jokke

        lopetas nyt se paskanjauhaminen


      • Anonyymi
        kekekekekeke kirjoitti:

        ..Haluaa maksaa monta kymmentä tuhatta euroa autosta joka murenee käsiin??? Näyttävästi Alfamiehet ainoastaan, HAH HAH!!

        kyllä mitä on alfa romeon toimintaa seurannut ni kyllä vikoja riittää ei merkistä uskoisi !esim 2000-2008 n 900e-1800e hintaisten(siksi juuri polkuhinta) 156 mallien vaihdelaatikot melkein aina aiván susia öljypumppu vauriot sun muut koneita possahteli 70-80000thk ihmisiä syytettiin vaan huoltovirheistä kutosmoteista puhumattakaan kampuroita halki ynnä kaikki muu vikakoodien vilkuttelut plus jakoh katkeamiset yms.alfamaiseen tapaan teknisesä laadussa ja toimivuudessa toyota vie voiton mutta alfa mukava ajaa sporttinen draiveri aina kilpaautomainen tunne ,Toyotalla taas aloittelevan autoilijan tai perheelämän tunne


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä mitä on alfa romeon toimintaa seurannut ni kyllä vikoja riittää ei merkistä uskoisi !esim 2000-2008 n 900e-1800e hintaisten(siksi juuri polkuhinta) 156 mallien vaihdelaatikot melkein aina aiván susia öljypumppu vauriot sun muut koneita possahteli 70-80000thk ihmisiä syytettiin vaan huoltovirheistä kutosmoteista puhumattakaan kampuroita halki ynnä kaikki muu vikakoodien vilkuttelut plus jakoh katkeamiset yms.alfamaiseen tapaan teknisesä laadussa ja toimivuudessa toyota vie voiton mutta alfa mukava ajaa sporttinen draiveri aina kilpaautomainen tunne ,Toyotalla taas aloittelevan autoilijan tai perheelämän tunne

        Asiapuhetta.


    • raumoilu

      ..suomeen pitää väkisin tuoda automerkkejä, joilla talvella ei tee suomessa mitään???

      • asdfghjkl

        Moni yllättyisikin kun kokeilisi esimerkiksi Alfa Romeota talvikeleillä, siinä moni ennakkoluulo karisisi, sen verran hyvät talviominaisuudetkin siinä on.


      • sanopase

        mutta käy sanomassa se vaikka tuonne bratwurst osastoille


    • kulleriina

      totta on että alfa ON kehno sisältä laadultaan. Kojelauta "RATISEE" kun sitä puristelee

      • Marko740

        jaa, tuli taas eilen todettua että kyllä se kojelauta bemarissakin (vm.2000) natisee.


    • KOKEMUSTA LÖYTYY

      Kokemusta löytyy omistan yhden 156 JTS ajettu 245 000 km yht.
      LISTA LAADUSTA /

      - Mennyt toinen etummainen tukivarsi 60000km vaihdettu
      - Mennyt kiertokangen laakeri 80000km, korjattu
      - Mennyt kiertokangen laakeri 125 000km
      - Vaihdettu kone 125 000 km tehdaskorjattuun
      - Mennyt molemmat etuimmat tukivarret 126000km vaihdettu
      - Mennyt toinen etumpi pyörän laakeri 130000km vaihdettu
      - Toisen puolen vilkku ei toimi 140000km, korjaamon ehdotus ostaa uusi
      ratissa oleva viiksi yksikkö, mutta kuin ihmeen kaupalla vanha alkaa toimi-
      maan !!
      - Sytytys puolat paskana 165000km vaihdettu
      - Katalysaattori paskana 184000km
      - Starttimoottori rikki 245000km

      SIIS TÄMÄ AUTOMERKKI ON SUURINTA P____A MITÄ ON IKINÄ TEHTY !!

      • Hommaa panssarivaunu

        Jokaikinen kuluvaa osa paitsi moottori. On paska tosiaan! Ja moottorin hajotit sitten vissiin ajamalla väärillä öljyillä? JTS tarkka siitä. No, Huntai-kauppaan siitä sitten vaan.


      • laaja näköala

        Jos auto on normaalisti huollettu ja ajettu ei tuollasia vikoja ole,Koneen vaihto jne on kiinni ajotavasta ja ylläpidosta . Tuntuu , että nyt et kaikkea tiedä koska noilla ajetuilla km:llä moni muumerkkinen auto on varmasti myös korjattava, jopa aikaisemminkin,Mutta jos kerrot esim ,että starttimoottori on rikki 245000 km ajetulla autolla se todella on kestänyt hyvin! Kaikki autot kuluvat ja viottuvat. Naapurilla on SABB 9-5 120000km ajettu , eilen hän kertoi, että korjauksiin on kulunut 25.000€ ! Tuttavan Volvosta 55.000 km ajettuna vaihdettiin etunmmainen tukivarsi, vw -golfista 70.000 km vaihdettiin vaihteisto ja heti sen jälkeen eturipustus. Auidi A3:n moottori (hajosi) ja jätti tielle ajettuna 30000 km ja auto oli korjauksessa n. 1 kk...Katalysaattoria joudutaan vaihtamaan joskus. Ne voivat vahingoittua monesta syystä johtuen eikä valmistajalla ole välttämättä mitään tekemistä.
        Usein erimerkkisissä autoissa on samat osien alihankkijat.


    • Pertsaaa

      hyvä yritys mutta ei mene läpi

    • niin se vaan on

      Kiertokanki ongelmat ovat tulleet väärästä öljystä, jota on valitettavan paljon käytetty JTS koneissa (Tarkoitan siis 156, GT:ssä käytettyjä 2.0) Ja valitettavaa on myös se että ettei tykkää kun tietyn synteettisestä öljystä, mitä harva korjaamo osaa tarjota kyseiseen moottoriin. Jos sinulla on puolat mennyt 165tkm ja seuraava ajoon vaikuttava vika melkein 100tkm sen jälkeen, niin on miltein normaalia muihinkin merkkeihin verrattuna. Tukivarsia 156 syö miltein aamupalaksi ja se on vanha juttu.

      • ipa zivo

        Mikä on tuon mystisen, oiken voitelevan öljyn visko merkki?


    • imo jima

      lue ohjekirjasta

    • 5w30

      Jäteöljy

    • 156-2.0-jts

      2.0 JTS moottorin öljy on 10w60 castrol tai valvoline.

    • hinttapulit

      Siinäs kuulitte rrretarrrdit, ensi vuonna ostan alfan, e haittaa vaikka joskus hajoaa on vain niin nätti ym.

      PS. Audit on ämmille!

    • Niin se menee.

      Ehkäpä noi Alhvojen ylistäjät ovat näitä Hannu Hanhia, jotka ovat sen satumaisen onnen ansiosta onnistuneet ostamaan sen yhden, vahingossa hyvin valmistetun Alhvan, kaikkien niiden romujen seasta. Se on Ihme.
      Juu ja sitten on varaa haukkua niitä oikeasti hyviä automerkkejä.
      Top Gearissa sanottiin: "Alfa Romeot on tehty hyviksi - vähäksi aikaa."
      Yks mikä Alhvassa leviää, on vaihdelaatikko. Alhva kuuluu sarjaan: etelänhetelmät.

    • gearbox56

      juu niin hajoaa, joutuu vaihtamaan kerran vuoteen

      • Ymmärrystä

        On tämä hieno palsta. Kokemuksen syvä rintaääni puhuu Corolla-miehen aksentilla... äänessä useimmiten tyypit, jotka eivät ole koskaan omistaneet Alfaa.


    • Corollaa kokeillut

      Omituista, että Corollan ajo-ominaisuuksia ei saada koskaan Alfa Romeon tasolle...

    • Jälkitarkastus

      Tasaiseen tahtiin tuntuu Toyotalla riittävän ainakin näitä takaisinkutsuja.

    • kapis_s

      Mikä Alfaan vetoaa hä?

      Ulkonäkö on edelleen paras jos katsotaan noita sarjavalmisteisia autoja. Vertaapa esim. Audi, joka on niin hirveä tekele että on vaikea uskoa jonkun ostavan sen. Ns. muka-premium ja ulkonäkö on parhaimmillaan Dacia-tasoa ja useasti selkeästi heikompi. Ja että ei haukuta yhtä niin eipä ole vielä hyvännäköistä farkkubemaria esitelty.

    • Vitsi nimeltä Alfa

      Miksi Alfan jakohihnat katkeavat jo 50 tkm kohdalla?

      Miksi ne ruostuvat puhki ensimmäisessä vesisateessa?

      Miksi ne eivät lähde käyntiin alle 10 asteen lämpötiloissa?

      Miksi niissä ei toimi sähköikkunat ja pyöränlaakerit huutaa?

      Miksi, oi, miksi joku ostaa tuollaisen roskan?

      • jokumuu.

        Joo, sen yhden moottorityypin eli 16v Twin Sparkin jakohihna on tarkka oikeasta kiristyksestä.
        Joo, 156:n pohjan ruostesuojaus ei ole parasta A-ryhmää ja hitsaushommiin voi päästä 10 vuoden iässä.
        Joo, pyöränlaakerit ovat suhteellisen lyhytikäisiä ja 156:n takaikkunannostimet jumittuvat jollei niitä käytetä.

        Mutta mihin mahtaa edes etäisesti perustua etteivät ne muka lähde käyntiin pakkasella? Niin kylmää ei ole vielä kohdalle osunut ettei ilman esilämmitystäkin lähtisi tulille, oli sitten bensa tai diesel. Samoista palikoista se moottorinohjaus on tehty kuin muissakin eurooppalaisissa autoissa.


      • topi11

        Siinä on roskien seassa usuva tietoniekka! mitä kirjoitat
        on valhetta, satuja siinä faktat.! Sinulla ei ole koskaan ollut Alfaa ! Onko edes muitakaan autoja ollut? Onko ajokortti hyllyllä?
        Lapsellisia mielipiteitäsi vain naurattavat.


    • ARG

      Monenko Alfan kokemuksella puhut? Ja ovatko nämä olleet uusia vai jotain 80...90-luvun vehkeitä?

    • adasf

      ei kannata lähteä mukaan nähin trolleihin

    • Leikkiauto

      On se kumma jos joku tykästyy näihin etuvetoisiin Fiatin tekeleisiin. Kaikilta osin on käytetty halvinta mahdollista tekniikkaa on ruohonleikkurin tapainen etuveto, nokka- akselin käyttö kumiremmillä. Kumiremmin vaihtaminen vaatii parin vuoden väleiin moottorin irroittamisen paikaltaan ja maksaa aivan helkkaristi. Polkimet on sylissä aivan kuin liian pienessä Fiatissa ja ratti on lainattu leikkiautotehtaan ylijäämävarastosta.

      • jokumuu.

        Missäs mallissa se moottori pitää irrottaa?

        Itse olen vaihtanut remmejä vasta Alfan bensakoneista rivi- ja boksernelosiin sekä veekuutoseen, dieseleistä neljä- ja viispyttyisiin, ja tähän asti on riittänyt enimmillään moottorin ylätuen irrottaminen. Tosin uudet pikkuturbot ovat vielä kokeilematta.


    • ??!?

      No ootko vaihtanu 6- koneisiin?

      • jokumuu.

        Siinähän se lukee että veekuutoseen. Alfan rivikuutoseen ei varmaan ole vaihtanut moni muukaan.

        Oikeastaan pitäisi lukea että veekuutosiin, pitkittäiseen ja poikittaiseen nimittän.


    • Alfan myynti loppuu

      Viiatin, Jeepin ja Alfa Romaan tuonti Suomeen lopetetaan. Viiatteja ja Jeeppejä on myyty vähän, mutta Alfa Romaania ei juuri ollenkaan. http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/alfan, fiatin ja jeepin tuonti suomeen loppuu/201401602199?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3

      • totuus 2

        Ei voi mitään Fiat Group meni ojasta allikkoon edustuksen kanssa Delta meni konkurssiin ja Autofennica/Autokeksus (Aro -yhtymä)
        eivät osanneet markkinointia jne. Heti edustuksen jälkeen oli havaittavissa
        ongelmia, myynti laski yli 60 %! Ja meno jatkui alaspäin vain huonon ediustuksen hoidon takia.. Autoissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin ovat huomattavasti parempia mitä huom! moni voi kuvitella. Ihmiset jolla ei ole kunnolla tietoa tai omakohtaista kokemusta AUTOISTA ovat jostain kumman syystä herkkiä tuomaan
        ikävää väärää kritiikkiä autoista. Juuri niissä automerkkeissä jossa on todellisia ongelmia ollaan hyvin hiljaa!
        Juuri tulimme vaimon kanssa lomalta ja Alfaromeo Giulietta 2,0 D palveli mukavasti kaikissa olosuhteissa. Olemme hyvin tyytyväisiä autoon. Toivottavasti pian löytyy uusi maahantuoja joka aloittaa kunnolla
        täydellisellä automallikirjolla. On tiedossa, että on myös paljon uusia malleja tulossa.


    • totuus2

      IHMETTELEN NOITA MIELIPITEITÄ. MINULLA OLLUT JO 4 ALFAA,
      NYT MENOSSA TOINEN GIULIETTA JA OLEN OLLUT ERINOMAISEN TYYTYVÄINEN. YHTEENSÄ AJETTU N. 600000 KM MYÖS LAPIN 35 ASTEEN PAKKASISSA. AUTOT HYVIN LUOTETTAVIA ,PALVELEVIA JA TURVALLISIA. LAATU EHDOTTOMASTI KUNNOSSA..
      SENSIJAAN VÄITÄN, ETTÄ MONEN IHMISEN OBJEKSTIIVINEN TIETO ASENNNE ON VÄÄRÄ. MONELLA EI OLE EDES OMAKAHTAISIA KOKEMUKSIA. tAI PUHUVAT LOPPUUNAJETUISTA AUTOISTA.
      VALITETTAVASTI EDUSTUS (ARO YHTIÖT,AUTOFENNICA , AUTOKESKUS) ON ILMISELVÄSTI EPÄONNISTUNUT AMMATTITAIDON PUUTTEESEEN. FIAT-CHRYSLER GROUPILLA
      ON HIENOJA AUTOJA JA TULOSSA ON PALJON MIELENKIINTOISIA UUTUUKSIA . (MYYTYJÄ AUTOJA V. 2013 YHTEENSÄ 4,5 MILJ.)

      • Capsi rikki?

        Ei tarvii silti huutaa!


    • top1

      On se kummallista kuiunka vähän tiedetään Alfasta! LAATU ON VARMASTi KUNNOSSA JA JOPA PAREMPI KUIN MONESSA MUUSSA AUTOSSA
      VALITETTAVAST ASENNE ON MIKÄ SE ON! Kuka uskoisi kun kerron ,että perheessä on Merssu joka ruostuu ja korjaus maksoi 5000 € ?

    • ??????????

      Makaroonit on niin kieroa kansaa en suosittele ferrareita.

    • perluskooni1

      Alfa laval onko se joku lypsykone vai julian veli poika romeo, skeidaa jauhatte eihän nois oo kuin sähkövikoja ja muuta sontaa, ei oo paljo näkyny liikenteessä.

      • Toi ota...

        Sähkövikoja? No Alfan sähkökamppeissa lukee nykyään Bosch...


    • Esson baari

      Nää Alfan laatuongelmat taitaa olla sellaisia isältä pojalle periytyviä juttuja. Isä on kuullut joltain kaverin kaverilta, että jollain on ollut joskus Alfassa ongemia ja kertoo näitä samoja "Esson baarin" tarinoita sitten taas pojalleen ja näin legenda elää.

      • Alfa-Romun myynti laskee. Eli monet entiset romuun sortuneet eivät tee virhettään uudestaan.


    • Väärä ajoasentokin

      Alfa Laval on svedujen lypsykone ja Alfa Roman on makaroonien kyhäämä autotekele Fiiatin ylimäämäosista. Alfa Romassa istutaan polvet sylissä ja pikku ratti jalkatilassa.

    • Esson baari

      Aika surkeita vitsejä kehittelette siellä Esson baarissa, kun istutte kahvia ryystämässä ja tuijotatte ikkunan takana parkissa olevia Toyota Corollia. Suurimmassa osassa vielä peltivanteet...

    • ex alfa mies

      Sentää joku puhuu asiaa. Italialainen p*ska!

    • Nykyinen alfamies

      Ai jaa. Itselläni on viime vuoden mallia oleva Giulietta ja ainakaan toistaiseksi siinä ei ole ollut mitään vikaa.

      • Ja sitten hän olikin viisi vuotta ihan hiljaa...:-D


    • Perheen1sä

      Itsellä on nyt 17. auto alla, joista kaksi on ollut Alfaa (147, 159). Nättejä ja mahtavia ajaa, mutta huoltoihin on mennyt rahaa normaalimerkkejä enemmän. Kotiin ollaan kuitenkin aina päästy, eikä mitään vakavia vikoja ole koskaan ollut. Suurimmat itkut olen kokenut Toyotan ratissa, kampiakseli kun katkesi kesken ajon ilman näkyvää syytä (ei ole trolli ja arvostan Toyotaa silti yhä tänäkin päivänä ja olen omistanut sellaisen kyseisen tuhon jälkeenkin). Yllättävästi huolettomin auto tähän saakka on ollut -06 Fiat Stilo, joka toimi kuin enkeli sen vuoden, kun se rouvan työajossa oli. Toinen helmi oli -98 Lancer, joka ei kiukutellut koskaan millään tavalla, vaikka metrejä oli jo yli 250tkm. Tällä hetkellä alla on 8. Mazda, joiden kanssa on koettu sekä iloa, että surua.

      Kyllä se nykypäivänä vaan on niin, että jokainen auto on yksilö, eikä vanhan kansakunnan "Merkkien merkki" -kiistalle ole enää oikein kunnon perusteita. Tiedän monta monivikaista Alfaa, mutta eivätpä esim. nuo VAG:n TSI:t ja DSG:tkään pelkkää kehua ansaitse. Olen omistanut autoja Saksasta, Ranskasta, Italiasta, Japanista, Ruotsista ja Espanjasta, enkä pysty millään sanomaan, mikä oli paras tai huonoin. Yksi Pösö 405 oli täyssusi, toinen vastaava taas taittoi melkein 200tkm kulutusosien ja laturin vaihdolla. Carinasta tosiaan katkesi kampiakseli, Avensis taas kulki ja kulki pelkällä perushuollolla ja pikkukorjailulla. Jokaisessa autossa on jotain hyvää, oli se sitten toimivuus, varusteet, ajonautinto tms.

      Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta lapsellisella "mun on paras, sun on paskin" -uhmalla ei onnistu tuomaan julki kuin oman henkisen ikänsä.

      Nimim. Autoihin hullaantunut, aivan tavallinen perheenisä, joka ostaa autonsa hetken mielijohteesta asiaa sen tarkemmin pohtimatta.

    • Anonyymi

      Alfassa on mahtava kuksia miesten kesken. Ei parempaa koppia tähän hommaan ole olemassa.

      • Anonyymi

        Laittaa Sisu Polar Hybrid mallin ei tarvitse näillä Alfan sätkäkoneilla ajella.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe