Painepesuri katon pesuun

Rane

Etsin sopivaa painepesuria katon pesua varten. Palstalaisten suosituksia? Myös linkit lehtien testeihin kiinnostavat!

25

16683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe

      mikä vaan käy. Itselläni on Kärcherin pienin pesuri 100 bar ja hyvin lähti ennen maalausta peltikatto puhtaaksi sillä rotojet -suuttimella. Ensin harjailee vähän peltikattopesua (saa maalikaupasta) katolle ja hetken kuluttua painepesurilla posottelee. Kuulemma on sellaisiakin painepesureita, joiden moottori ei pysähdy automaattisesti, älä osta sellaista. Sellainen "täryttävä" suutin on hyvä, omassa pesurissani tuli sellainen mukana.

    • Mualari

      Riippuu siitä montako kattoa kesässä peset.

      Jos yhden katon peset,niin aivan sama se halvin on paras, kuten edellä jo todettiin.
      Jos taas tulee tuhansia neliöitä kesässä pestäväksi, niin silloin pienitehoisen kanssa tulee itku silmään.

      Mielestäni hyvässä painepesurissa on baareja 160 ja vedentuotto vähintään 10L min, jotta sillä kattoja viittii pestä.

      http://www.clen.fi/p_g3300.html
      Itselläni on tuollainen tällä hetkellä ja juuri ja juuri pärjää. Ihan ok peruspeli tosin paineensäätöä ei ole : ( hinta pyörii siinä 500 € hujakoilla.
      http://www.kraenzle.com/en/index.php?option=content&task=view&id=37&Itemid=64
      Tuossa taas peli jota voi oikeasti suositella, mutta hinta on siinä 950€ tienoilla 160 bar malli. testattu monta tuhatta neliötä ja arvosana 10

      • Kattomaalari

        Mahdatko tietää mistä noita kraenzlen pesureita saa? Aika hyvältä vaikutti! Olet siis itse pessyt kyseisellä vehkeellä?

        Mielestäni peltikattoa ei kannata pestä alle 130barin koneella, vaikka olisi rotosuutinkin mukana. Itse ostin Clenin 130 pesurin kesäksi ja pari kattoa pesin sillä ja sitten pitikin jo ostaa parempi.
        Mulla on joku Alto Nilfisk 160barin pesuri, ja aika hyvin pesee.


      • Mualari
        Kattomaalari kirjoitti:

        Mahdatko tietää mistä noita kraenzlen pesureita saa? Aika hyvältä vaikutti! Olet siis itse pessyt kyseisellä vehkeellä?

        Mielestäni peltikattoa ei kannata pestä alle 130barin koneella, vaikka olisi rotosuutinkin mukana. Itse ostin Clenin 130 pesurin kesäksi ja pari kattoa pesin sillä ja sitten pitikin jo ostaa parempi.
        Mulla on joku Alto Nilfisk 160barin pesuri, ja aika hyvin pesee.

        Kräntzleä myy esim. RTV

        Ite oon tosiaan tuolla T160 mallilla työstänyt monta kattoa ja on tosiaankin hyvä peli. Etuna esim. Clenin 160 bar malliin toimii hitaalla kympin sulakkeella. Clen tarvii välttämättä 16:sen tapin.

        Pesuteho myös selkeästi parempi (nopeampi)


      • koneella
        Kattomaalari kirjoitti:

        Mahdatko tietää mistä noita kraenzlen pesureita saa? Aika hyvältä vaikutti! Olet siis itse pessyt kyseisellä vehkeellä?

        Mielestäni peltikattoa ei kannata pestä alle 130barin koneella, vaikka olisi rotosuutinkin mukana. Itse ostin Clenin 130 pesurin kesäksi ja pari kattoa pesin sillä ja sitten pitikin jo ostaa parempi.
        Mulla on joku Alto Nilfisk 160barin pesuri, ja aika hyvin pesee.

        Vesimäärä on paljon oleellisempi asia kuin baarit. Jos vettä tulee 6 litraa minuutissa, niin työ on yhtä tuskaa..


    • hoo

      Onko kukaan kokeillu pestä peltikattoa sellaisella terassipesurilla?

      • Jari G

        Ehdottomasti pesuri mikä työntää ulos vettä vähintään 10l/min tai enemmän!
        Bar:it on aivan pelkkiä myyntikikkoja näillä painepesuri-myyjillä ja kaikki 99€ pesurit ovat täysin leluja!
        Ilmoittavat yleensä että on 150bar!
        Sitten kun katsotaan et paljonko on työpaine mikä tulee ulos, niin se onkin jo huomattavasti pienempi kuin tämä 150bar:ia sekä vesimäärä on olemattoman pieni myös.
        Katon pesuun tarvitaan kyllä kunnon painepesuri!


      • wwwh
        Jari G kirjoitti:

        Ehdottomasti pesuri mikä työntää ulos vettä vähintään 10l/min tai enemmän!
        Bar:it on aivan pelkkiä myyntikikkoja näillä painepesuri-myyjillä ja kaikki 99€ pesurit ovat täysin leluja!
        Ilmoittavat yleensä että on 150bar!
        Sitten kun katsotaan et paljonko on työpaine mikä tulee ulos, niin se onkin jo huomattavasti pienempi kuin tämä 150bar:ia sekä vesimäärä on olemattoman pieni myös.
        Katon pesuun tarvitaan kyllä kunnon painepesuri!

        Kunnon peltipesu ja pitkällä varrella oleva pesuharja,normaali vesiletku,ainakin oman hallin seinät ja katto lähtee puhtaaksi


      • miehet !
        wwwh kirjoitti:

        Kunnon peltipesu ja pitkällä varrella oleva pesuharja,normaali vesiletku,ainakin oman hallin seinät ja katto lähtee puhtaaksi

        töihin


    • 80bar

      Teräspeltikaton valmistaja (esim. ruukkikatot) ilmoittaa, että max. paine heidän katoille oltava

    • Amattilainen
    • nössöjäkötäällä

      pesuaine ja harja riittää, jo on kermaperse jos ei jaksa harjata

    • painepesua
    • Ei tiillelle

      Jos peltikatto niin painepesuri OK. Mutta älä missään nimessä pese tiilikattoa painepesurilla!

      • rtyuirty

      • Ei tiilelle
        rtyuirty kirjoitti:

        Miten niin "missään nimessä"...

        http://www.siivous.info/pihatyot-puutarha/tiilikaton-pesu-katon-puhdistus
        http://www.kattoremontti.org/tiilikatto/tiilikaton-pesu

        http://www.mtv.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/joka_kodin_asuntomarkkinat/ohjelma__koti_kunnossa_2009?969650

        Useat kattotiilivalmistajat myös yksiselitteisesti kieltävät pesun painepesurilla, johtuen juuri siitä, että pesijät ei malta olla vääntämättä painetta liian suureksi kun lika ei muuten irtoa...


      • rtyuirty

    • painepesuriton

      Millä tiilikatto sitten putsataan sammaleesta ?

      • Börjevaan

        Tiilikatto on paska jo uutena, se kannattee purkaa hetimiten ja vaihtaa rosterikattoon!


      • Anonyymi
        Börjevaan kirjoitti:

        Tiilikatto on paska jo uutena, se kannattee purkaa hetimiten ja vaihtaa rosterikattoon!

        Pelti kuuluu lähinnä autoon.


    • riitasiitätulee

      Turha kysellä näillä keskustelupalstoilla mitään, turhaa jupinaa ja vastaukset mitä sattuu. Lopuksi riidellään . Hohohoijaa

      • DUKE

        Minäkin kaipaisin asiallista tiilikattopesukeskustelua, enkä wittuilua.


      • PEIJOONI

        Miten olette päässeet eroon rauhassa parikolmekymmentä wuotta kaswaneesta sammaleesta tiilikatolla?


      • tiilikatto

        Sammaleen poisto tiilikatolta - löytyy ohje Ormax tiilitehtaan sivuilta. Eikö pehmeällä harjalla / vesiletkulla tiilikaton pesu riitä sillä siten ei vahingoita tiiliä. Painepesurilla ei kannata tiilikattoa pestä että ei vahingoita tiiliä. Kun pesee 5 vuoden välein tiilikaton katonpesuaineella niin ei sammalta tule tiilikatolle. Kannattaa kysyä siltä tiilitehtaalta mistä kattotiilet on hankkinut omakotitalon katolle että ei tee vaan mitään virhettä tiilikaton pesussa.


    • Anonyymi

      On suositeltavaa kääntyä ammattilaisen puoleen jolla on ennestään kokemusta erillaisten kattomateriaalien puhdistamisesta.

      Se on muuten ihan sama että miten paljon painepesurissa on painetta koska veden paine on kuitenkin 1 bar siinä vaiheessa kun se osuu kattoon:)

      Enemmän merkitystä on sillä että tähtääkö painepesurilla niin että vedet tulee vintille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe