AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Ostin käytetyn mersun

Ostin käytetyn mersun

11 Vastausta 9 800 Lukukertaa
Ostin viime keväänä lehti-ilmoituksen perusteella yksityiseltä henkilöauton, Mercedes-Benz 4D sedan, vuosimallia 1988 bensakoneella.

Auto oli tuotu saksasta pari vuotta sitten ja sillä oli ajettu vain 250 000 km.

Auto oli päällisin puolin hyvä ja hinta oli vain 4500 euroa. Myyjä vaikutti rehelliseltä ja vakuutti auton olevan kaikinpuolin kunnossa.
Ainoastaan ABS-merkkivalo paloi, josta myyjä totesi, ettei siitä kannata välittää, Se palaa muuten vaan.
Heti kun olin maksanut auton, alkoi vikoja ilmaantua roppakaupalla.
Nyt vihdoin viimein auto on suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta ennenkuin tähän päästiin, sain polttaa rahaa auton korjaamiseen saman verran kuin oli ostohintakin.

Seuraavassa luetteloin kaikki korjaukset ja kulut, mitä auton kuntoon saattaminen tuli maksamaan.

- Ostohinta 4500,00 eur.
- Pakokaasumittaustodistus 12,50 "
- Ruiskun säätö (erikoistyö) 137,50 "
- Lamppu 1,00 "
- Jarruletku, etu vasen 10,00 "
- Lämpötunnistin 78,00 "
- Katsastusmaksu 40,00 "
- Työveloitusta 2h a) 50,oo 100.00 "
- Muunnin 13N.pistoke-7N.Rasia 14,00 "
- Bensapumppu 185,00 "
- Bensapumpun asennus 22,00 "
- Ovilistojen kiinnitys 22,20 "
- Jarruvalokatkaisija S5 14,70 "
- Pultti S 50 2 kpl 4,40 "
- Varmistin 1,60 "
- Kiinnikkeitä 2 kpl 2,40 eur.
- Uudet kesärenkaat 4 kpl 290,00 "
- Jäähdytysnestettä 1 L G48-24 6,00 "
- Etupala 57-1353 W201, boch 24,00 "
- Hydr. isk. vaim.öljy 20,00 "
- Pakoputken asennus 65,00 "
- Ajoneuvoveroa 84,98 "
- Katalysaattori 490 9719-G 678,00 "
- SAM1 Istuinsuojasarja Plyyshi 265,00 "
- Pyöränmutterin avain 7.00 "
- Virtalukon patruunan vaihto 22,20 eur.
- Lukkosylinteri 75,00 "
- Vasen taka käsijarru kunnostus 88,80 "
- Oikea vetoakselin suojakumit 198,00 "
- Pultti, levityspalan S 1,66 "
- Lukitsin S 25 6,81 "
Jarrukenkäsarja S 30,18 "
- Korjaussarja 59,80 "
- Yhdistin 2,02 "
- Suojakumi 24,29 "
- Virta-avain (vara-avain) 19,00 "
- Auton pesu 16,00 "
- Apusimpukan helat vaihto 44,40 "
- Korjaussarja 54,00 "
- Pientarvikelisä 0,89 "
- Roiskeläppien asennus 27,75 "
- Konepellin iskarin vaihto 16,65 "
- Virranjakajan kansi ja pyörrin vaih.16,65 "
- Pyörrin 23,80 "
- Virranjakajankansi 85,00 "
- Jousi % 51,00 "
- Roiskeläpät taka W201 8/88 49,20 "
- ASD RELE ja vaihto 27,75 "
- Rele S 81,00 eur.
- Polttoainesuodin vaihto 33,30 "
- PA-suodatin S 49,50 "
- Sytytystulppien tarkistus 16,65 "
- Pientarvikelisä 2,78 "
- Etujarrupalojen vaihto 47,18 "
- ASD johdotuksen korjaus 55,50 "
- Jarrupalan tunnistin S 15,20 "
- Moottorin pesu 12,00 "
- Antenni S 40.60 "
- Radioantennin vaihto 27,75 "
- Pientarvikelisä 2,85 "
- Uusi akku 110,00 "
- Uudet tulpat 18,60 "
- Jarrunestettä 2,00 "
- Huoltotyön osuus 30,00 "
- Rekisteröinti 9,00 "
- Happianturi 110,00 "
- Boch huolto 93,60 "

Yhteensä: 8455,69 eur.

Huoltojen yhteydessä paljastui, että koska entinen omistaja ei ollut raskinut laittaa uutta katalysaattoria, hän oli asentanut sellaisen hämäyslaitteen, jolla toimimaton katalysaattori saattoi näyttää puhtaita arvoja, vaikkei katalysaattori pelannut ollenkaan.
Hän olis asentanut happianturista johdon menemään moottoritilaan piilottaen sinne laitteen, joka hämäsi pakokaasupäästöt näyttämään normaalia.
Tämä erikoinen laite oli EGS, GAT Euro kat 10.001 45966 Gladbeck. 02043 /94 00-0

Näin olis siis hämätty katsastuksessa pakokaasutestiä, vaikkei autossa katalysaattori toiminut, vaan tämä ihmeellinen hämäyslisälaite huijasi katsastusviranomaista.

Kyllä oli paljon vikoja ostamassani autossa.
Tämä myyjä ei kyllä ollut pitänyt autoaan minkäänlaisessa kunnossa.
Halpa auto ei siis ole koskaan hyväö, vaan siihen joutuu tekemään kovasti jälestäpäin remonttia.

no ei tuo

kyllä todellakaan ollu ostohintakaan mikään halpa!! katteleppa VÄHÄ ympärilles ja kato mitä saa 4500 eurolla.. tonnilla jo saa noita tuon ikäsiä mesejä herraisä! Tyhmästä päästä kärsit koko ukko. Omaa tyhmyyttäs..vittu että voi olla noin idiootteja huijattavana!

Halpa ei ole koskaan hyvä !

No tokihan autoja löytyy vaikka minkä hintasia, mutta mitä halvempi hinta, sitä huonompi auto ja sitä kovemmat korjauskulut.

Ja onhan autoilla vakiohinta luokat. Jo tekniikan maailma lehti kertoo eri vuosimallien autojen vakiohinnat.
Et voi löytää hyvää autoa halvalla.
Itse olen törmännyt vuosien saatossa aina samaan, että ostipa käytetyn auton mistä hyvänsä ja keneltä tahansa, alkaa aina mittavat korjausinvestoinnit.

Aina saa varautua siihen, että kun ostaa käytettynä johonkin hintaan, niin siihen menee vähintään saman verran korjauskuluihin.

Samahan se on ulkomaanmatkassakin, että kun katsot matkan listahintaa, todellisuudessa saat kertoa sen kahdella, jotta kokonaiskulut tulevat oikeiksi.
Kun ostat vaikkapa valmiin hirsimökin, niin todelliset kulut ovat aina tuplasti enemmän, ennenkuin pääset löylyttelemään omassa mökkisaunassasi.

Mutta olis mukava tietää, mistä tällaisia katalysaattorin hämäyslaitteita voi saada.

No just

En nyt ihan yhdellä istumisella usko, että jonkun piuhan vetämisellä saa pakokaasuarvot kuntoon:)

heh heh

olit unohtanut mm. vakuutusmaksut listastasi, kyllä on kallista omistaa vanha auto.
Jos on ns. kädetön niin silloin pitää ostaa uusi pikkuauto ja mielellään huoltosopimuksella.
Uuden isomman auton ostaessa ja sitä pari vuotta pitäessä on sen arvo laskenut varmaan myös useamman tonnin.
Oiskohan tuo koko kirjoitus ollut ns. provo =D

Opetus

Ja mikä onkaan tämän tarinan opetus,mersu soveltuu käytännössä vain verkon painoksi! Tuolla rahalla kyllä saa toimivankin auton.

Saa toimivankin

Iloinen provoilu jatkuu, sillä tämäkään kirjoittaja ei näytä ymmärtävän, että täysin huoltamaton tojo, volkkari, audi, seat, mazda, rellu, volvo, skoda yms. on yhtä lailla isoja remppoja vailla.

Puheena oleva mersu on taivaltanut 250.000 km näköjään pelkillä öljynvaihdoilla ja tuollainen korjauslitania tulee toki 17 vuoden jälkeen jo vastaan.

Pitää katsoa mitä hankkii, nimim. "230TE 1989, 340.000 km, hinta 4300€". Oston jälkeen ajettu 24.000 km, rempat: pakarin takapönttö, moniurahihna, tulpat ja öljyhuolto = 140€

Tämä on sitä autoilun realismia

Joo, pitää paikkansa, vakuutusmaksut jäi pois, mutta eiväthän nekään varsinaisia auton hankintakuluja ole, kuin ei myöskään autoverot.

Bensakulut ovat sitten aivan omaa luokkaansa.
Tämän vuosimallin mersun kulutus on 8 - 10 litraa satasella.

Laskin huvikseni, että jos ajaisin taksilla kaikki tarvittavat ajoni, niin samaan menis kustannukset.
Lisäksi jäisi itseltä huoltamisen ja korjauttamisen huollot pois ja vois käyuttää senkin ajan hyödyllisemmin.

Ei tämä ole provo, sillä halusin tuoda julki, miten mielettömän kallista vanhan auton korjauttaminen on todellisuudessa.

Minua lohduttaa kuitenkin se, että jos ostaisin uuden, niin vielä kalliimaksi autoilu tulisi, eli käytetyn ostaminen on edelleen kannattavampaa.

jaaha

laskit sitten mukaan öljyjenvaihdot, katsastusmaksut ynnämuuta ylimääräistä.
Nehän joutuu maksamaan kaikista autoista tai ainkakin olis ihan hyvä maksaa

Joo

tämä menee kuitenkin provon puolelle. Listasta puolet on normaaleja huoltoja, neljäsosa ehostusta ja loppu neljäsosa normaali kulutusosaa. Mietippä minkä noista voisi jättää pois ostamalla jonkun toisen merkkisen auton.

Kerroppa missä autossa joku merkki/varotusvalo palaa ihan muuten vaan. En olisi uskonu että tämmöisiä ihmisiä löytyy (pakko olla provo).

Sellaista pakokaasuhuijaria ei olekkaan joka puhdistaa pakokaasut??? Mitä sillä katti pöntöllä on väliä jos menee katsastuksesta läpi ilmankin. Eihän se ole edes mikään huijaus sitten. Olet varmaan käynyt katsastuksessa ja huomannut että pakokaasut mitataan pakoputken päästä. Ihan sama mitä sitä ennen tapahtuu kunhan päästöt on sallituissa rajoissa.

Teitkö työt itse ja laskit niille tuntihinnan vai teetätitkö tosiaan kaiken jollain korjaamolla. Eikö vanhemman auton ostajan kannattaisi vähän varautua siihen että tekisi jotain itsekkin. Olet muuten makasanut yli 600€ turhasta (auton hinnasta puhumattakaan).

Noh ehkä tarkoituksesi ei ole se mihin tämä viestiketju on kääntynyt, mutta voisit mennä ihteesi. "Elämä on", mutta toisille enemmän kuin toisille.

Eikä mene !

No menoja ne ovat olleet kaikki kuitenkin.
En ole itse tehnyt mitään, vaan teettänyt kaiken korjaamoilla ja huollattanut myös. Ei mikään huolto ole ollut turha, sillä aina on ilmennyt jotain uutta vikaa. Ja autonhan pitää olla myös siisti, eli siinä pitää olla ehjät ja puhtaat istuimensuojat, samoin moottorin pitää olla puhdas korista puhumattakaan.

Arvasin, ettei tuo katalysaattorin arvoitus ratkea, kun ei sitä viisaammatkaan ole osanneet selittää.

Piuhat pantiin vaan poikki ja nuo ihmeelliset viritykset jätettiin siltä varalta, että joku viisas keksisi, mistä tuollaisen releen saa, joka on yhteydessä happianturiin ja saa aikaan pakokaasukoostumuksen sellaiseksi, että se on hyvä.
Ei tämä ole provo. Kirjoitin vaan, että jos joku olis kuullut samanlaisesta ihmeellisyydestä.

Joo, se ABS- merkkivalo oli kans kummallinen, kun se paloi, vaikka jarrut toimi oikealla tavalla.
Lopuksi löytyi sieltäkin taas joku ihmeviritys, jonka tarkoitusperä jäi epäselväksi.

Huh!

Kylläpä oli valtavasti mennyt rahaa, vaivaa ja työtä Mersuusi. Olipa hyvä että olit laskenut kulut ja luetteloinut osat, nimittäin, minulla on mersu 140 A , ajettu 2500000. Nyt tullut vika että lähtee käyntiin, mutta saman tien sammuu,, ikäänkuin ei saisi bensiiniä. Oliko sinulla vastaavaa? Suodattimet on juuri vaihdettu, kalliit nesteet päästetty läpi. Emme ymmärrä missä vika. !
 /   /  /  / Ostin käytetyn mersun

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta