taliköhnä kasvoissa

köhnä

Minulla on vuosikaudet ollut kasvoissa poskien alueella punoitusta ja kuollutta ihosolukkoa jota on koko kasvojen alueella.Kerran viikossa voi raaputtaa kuolleen ihosolukkopinnan pois kasvoista.Toinen vaihtoehto on et voi naamioita laittaa tai kuoria ainakin kerran viikossa kasvot,muuten on naama kun riivinrauta (tulee karhee pinta jonka erottaa käsin koskiessa hyvin).Naamassa myös on selvästi nahkankappaleita ilman näitä toimenpiteitä.Lääkäri epäili tänään olevan taliköhnää eli seborroninen ihottuma.Onko muilla kokemusta tällaisesta?

39

55146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeparantuminen

      Mun ihotautilääkäri sanoi, ettei missään nimessä saa hangata millään, eikä mielellään kuoriakaan kuin joskus harvoin. Ironneet ihonkappaleet voi poistaa sormin tai hieromalla kevyesti lämpimällä vedellä.

      Mutta se ihmelääke: Se on terva-pihkasalva. Sitä voi ostaa mm. luontokaupoista ja luontaistuotekaupoista. Valmistajia on ainakin Frantsila ja joku pohjoissuomalainen luontoliike. Kannattaa kokeilla! Mulla on oireet hävinneet oikeastaan kokonaan.

      • köhnä

        onko sinullakin punoitusta poskissa runsaasti?
        Mulla on ja olen kyl tietoinen et ei sais hangata eikä pahemmin kuoria tai naamioita käyttää.
        On vaan niin hurjan näköinen ellei mitään niistä tee.
        Inhottavan näköistä kun nahkanpaloja roikkuu kuivilla alueilla naamassa.
        Mulla on muuten sitä talineritystä runsaasti myös
        korvakäytävän suuaukolla ja korvassa yleensäkin.
        Kiitos vinkistäsi,pitänee marssia luontaistuotekauppaan.


      • Enni
        köhnä kirjoitti:

        onko sinullakin punoitusta poskissa runsaasti?
        Mulla on ja olen kyl tietoinen et ei sais hangata eikä pahemmin kuoria tai naamioita käyttää.
        On vaan niin hurjan näköinen ellei mitään niistä tee.
        Inhottavan näköistä kun nahkanpaloja roikkuu kuivilla alueilla naamassa.
        Mulla on muuten sitä talineritystä runsaasti myös
        korvakäytävän suuaukolla ja korvassa yleensäkin.
        Kiitos vinkistäsi,pitänee marssia luontaistuotekauppaan.

        ...mutta jos se terva vaikka auttaisi...

        http://www.ihotaudit.net/seborapic.htm


      • locoid auttaa
        Enni kirjoitti:

        ...mutta jos se terva vaikka auttaisi...

        http://www.ihotaudit.net/seborapic.htm

        Mulla sauna tai suihku laukaisee tämän ja tulee punaiset läiskät kulmakarvojen tai kasvojen alueelle, Locoid auttaa aika hyvin... häipyvät saman tien melkein.


      • ihmeparantuminen
        Enni kirjoitti:

        ...mutta jos se terva vaikka auttaisi...

        http://www.ihotaudit.net/seborapic.htm

        Olen kokeillut kaikkia tässä keskustelussa mainittuja lääkkeitä ja paria muuta, rasvoja, ruokavaliota, kuukausien pituisia , todella vahvoja, tetrasykliinikuureja joista seurasi koko elämistön sekaisin meno.

        Ihottumani oli juuri tuollainen kuin linkissäsi olevassa kuvassa. Sitä oli myös kulmakarvojen alueella ja suupielissä.

        Sain tervavoiteen sattumalta lahjaksi, ja ihan huvikseni sitä kokeilin. Ajattelin, ettei mikään voi ainakaan enää pahentaa tilannetta.

        Siitä lähtien on minulla on aina ollut purkki jääkaapissani (se säilytetään mieluiten kylmässä), joskin yhä harvemmin sitä enää tarvitsen. Heti ensioireiden ilmaantuessa käytän sitä muutaman päivän, kunnes iho taas rauhoittuu.

        Minulle se auttoi, jollekin muulle ehkä jokin muu. Mutta kannattaa kokeilla, etenkin jos kaikki muu on jo kokeiltu. Niin, ja parantuminen ei siis tapahdu yhdessä yössä, mutta muutamassa päivässä ihoni rauhottui. Aluksi hilseily voi jopa yltyä, mutta punotus vähenee.


      • köhnä
        ihmeparantuminen kirjoitti:

        Olen kokeillut kaikkia tässä keskustelussa mainittuja lääkkeitä ja paria muuta, rasvoja, ruokavaliota, kuukausien pituisia , todella vahvoja, tetrasykliinikuureja joista seurasi koko elämistön sekaisin meno.

        Ihottumani oli juuri tuollainen kuin linkissäsi olevassa kuvassa. Sitä oli myös kulmakarvojen alueella ja suupielissä.

        Sain tervavoiteen sattumalta lahjaksi, ja ihan huvikseni sitä kokeilin. Ajattelin, ettei mikään voi ainakaan enää pahentaa tilannetta.

        Siitä lähtien on minulla on aina ollut purkki jääkaapissani (se säilytetään mieluiten kylmässä), joskin yhä harvemmin sitä enää tarvitsen. Heti ensioireiden ilmaantuessa käytän sitä muutaman päivän, kunnes iho taas rauhoittuu.

        Minulle se auttoi, jollekin muulle ehkä jokin muu. Mutta kannattaa kokeilla, etenkin jos kaikki muu on jo kokeiltu. Niin, ja parantuminen ei siis tapahdu yhdessä yössä, mutta muutamassa päivässä ihoni rauhottui. Aluksi hilseily voi jopa yltyä, mutta punotus vähenee.

        toi 1% kortisoonivoide jota lääkärini neuvoi käyttämään kuuriluonteisesti.Nyt olen kerran päivässä laittanut voidetta ohuelti kasvoihin ja joskus on ollut välipäiväkin.Kolmessa päivässä huomasin jo eron ja nyt kun laitan vaan joka toinen päivä aamulla tai illalla voidetta,niin kasvot ovat pysyneet sileinä.Alle kaksi viikkoa hoitoa ja hyvin on tepsinyt.Ensi viikon jälkeen ajattelin pitää viikon tai parin tauon,ellei oireilu ala uudelleen jo sitä ennen.Hoito pitää tietysti olla kuuriluonteinen,eikä jatkuva.Taas on kivaa olla "ei riivinrauta".


      • mies
        köhnä kirjoitti:

        toi 1% kortisoonivoide jota lääkärini neuvoi käyttämään kuuriluonteisesti.Nyt olen kerran päivässä laittanut voidetta ohuelti kasvoihin ja joskus on ollut välipäiväkin.Kolmessa päivässä huomasin jo eron ja nyt kun laitan vaan joka toinen päivä aamulla tai illalla voidetta,niin kasvot ovat pysyneet sileinä.Alle kaksi viikkoa hoitoa ja hyvin on tepsinyt.Ensi viikon jälkeen ajattelin pitää viikon tai parin tauon,ellei oireilu ala uudelleen jo sitä ennen.Hoito pitää tietysti olla kuuriluonteinen,eikä jatkuva.Taas on kivaa olla "ei riivinrauta".

        Minulle lääkräri suositteli Daktacort emulsiovoidetta pahimpaan punoitukseen.
        Muuten pelkkään ihon hilseilyyn Nizoral emulsiovoidetta.
        Molempia saa ilman reseptiä apteekista. Olen molempia käyttänyt ja on auttanut. Oireet eivät mihinkään ole sinänsä kadonnut, mutta säännöllisesti käytettynä, olen pystynyt hillitsemään oireita.
        Nyt ostin tuota aiemmin mainittua tervajuttua ja aion sitä kokeilla. Saapi nähdä.
        Mutta mainitsemani voiteet eivät ole olleet turhia hankintoja ainakaan itselleni. Haluan kuitenkin kokeilla, josko löytyy parempia lääkkeitä.


      • köhnä
        mies kirjoitti:

        Minulle lääkräri suositteli Daktacort emulsiovoidetta pahimpaan punoitukseen.
        Muuten pelkkään ihon hilseilyyn Nizoral emulsiovoidetta.
        Molempia saa ilman reseptiä apteekista. Olen molempia käyttänyt ja on auttanut. Oireet eivät mihinkään ole sinänsä kadonnut, mutta säännöllisesti käytettynä, olen pystynyt hillitsemään oireita.
        Nyt ostin tuota aiemmin mainittua tervajuttua ja aion sitä kokeilla. Saapi nähdä.
        Mutta mainitsemani voiteet eivät ole olleet turhia hankintoja ainakaan itselleni. Haluan kuitenkin kokeilla, josko löytyy parempia lääkkeitä.

        on auttanut selvästi tuo hydrocortison voiteen käyttäminen silloin tällöin muutaman kerran viikossa laitettuna kasvoihin.Enää ei ole tullut "kerrosta" kasvojen pintaan ja kasvot eivät tunnu käsillä koitettaessa "riivinraudalta".Hiukseni likastuvat myös siten että ne pitäisi pestä joka päivä.Siihenkin saa kortisooniliuosta apteekista ilman reseptiä.Pitää kait ostaa sitäkin ja toivoa että auttaa yhtä hyvin kuin tuo 1% kortisoonivoide.Ei mennyt kuin 10 vuotta ennenkuin minulle saatiin tieto kasvojeni oireiden aiheuttajasta ja olen sentään vaivan takia ollut ihotautilääkärilläkin ja hän ei tiennyt mikä kasvoissani on vaivana.Hmh.....no,pääasia että nyt tiedän mikä vaivaa ja mistä saa edes hiukan apua.


      • Maru
        köhnä kirjoitti:

        on auttanut selvästi tuo hydrocortison voiteen käyttäminen silloin tällöin muutaman kerran viikossa laitettuna kasvoihin.Enää ei ole tullut "kerrosta" kasvojen pintaan ja kasvot eivät tunnu käsillä koitettaessa "riivinraudalta".Hiukseni likastuvat myös siten että ne pitäisi pestä joka päivä.Siihenkin saa kortisooniliuosta apteekista ilman reseptiä.Pitää kait ostaa sitäkin ja toivoa että auttaa yhtä hyvin kuin tuo 1% kortisoonivoide.Ei mennyt kuin 10 vuotta ennenkuin minulle saatiin tieto kasvojeni oireiden aiheuttajasta ja olen sentään vaivan takia ollut ihotautilääkärilläkin ja hän ei tiennyt mikä kasvoissani on vaivana.Hmh.....no,pääasia että nyt tiedän mikä vaivaa ja mistä saa edes hiukan apua.

        Hydrocortison voide ohentaa ihoa, joten sitä ei voi käytää kovin pitkäaikaisesti. Tilalle täytyy löytyä parempi aine.


      • freshboy
        locoid auttaa kirjoitti:

        Mulla sauna tai suihku laukaisee tämän ja tulee punaiset läiskät kulmakarvojen tai kasvojen alueelle, Locoid auttaa aika hyvin... häipyvät saman tien melkein.

        Mulla kans saunan jälkeen punoittaa ja hilseilee kulmakarvojen aluset sekä nenän vierustat. Ja varsinkin, jos kasvoille pääsee shampoota. Onneksi olen löytänyt tehokeinon, joka auttaa ainakin minua punoittavan pesun jälkeen kun tulehdus on aktiivinen: basan-kosteusgeeli ja pantyson-voide. Pesuun käytän Yves Rocherin Sebo-Specificiä.

        Pantyson on lääkevoide (ilma res.) ja käytän sitä silloin kun tulehdus näyttää nostavan päätään. Se poistaa ainakin multa punoituksen kuin taikaiskusta. Apteekissa sanottiin, että jos sitä käyttää säännöllisesti tai liikaa, iho voi "oheta". Tulehdus pysyisi mulla varmaan kurissa jos käyttäisin Sebo Specificiä ja Basania päivittäin tai useammin.

        Tajusin itse vasta n. vuosi sitten, että mulla on seborrooinen ekseema kasvoissa. Luulin monta vuotta (vaivaa oli n. 5 v) että kyse on pelkästä kroonisesta kuivuudesta eli liiasta pesemisestä ja 16-vuotiaana syömästäni roaccutan-kuurista. Nyt olen 33. Käytin pitkään saippuapesua ja aqualan L:ää, mutta lopulta sekin alkoi ärsyttää ihoani.


      • Metsätonttu
        köhnä kirjoitti:

        onko sinullakin punoitusta poskissa runsaasti?
        Mulla on ja olen kyl tietoinen et ei sais hangata eikä pahemmin kuoria tai naamioita käyttää.
        On vaan niin hurjan näköinen ellei mitään niistä tee.
        Inhottavan näköistä kun nahkanpaloja roikkuu kuivilla alueilla naamassa.
        Mulla on muuten sitä talineritystä runsaasti myös
        korvakäytävän suuaukolla ja korvassa yleensäkin.
        Kiitos vinkistäsi,pitänee marssia luontaistuotekauppaan.

        Hei,
        olen saanut apua punoittavaan ja kutiavaan ihoon tervapohjaisesta voiteesta/on kai öljymäisenäkin saatavana. Jos iho on tulehtunut - pihkavoide auttaa bakteerin ja sienen aiheuttamiin vaivoihin.
        Itse tilasin www.siinu.com


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Maru kirjoitti:

        Hydrocortison voide ohentaa ihoa, joten sitä ei voi käytää kovin pitkäaikaisesti. Tilalle täytyy löytyä parempi aine.

        Hei, olen käyttänyt lähes 30 v hydrokortisonivoidetta sitä 1 pros miedointa suupieliin ja kasvoihin seborrean vuoksi. Kun ihottuma pahenee laitan voidetta pari kertaa ja se auttaa. Pyrin pieniin annoksiin ja hyvin iho kestänyt.

        Myös aknevoide Aco spotles blemish treating moisturer, sellainen, geelivoide auttaa mutta hitaammin. Laitan sitä suupieliin ennalta ehkäisyssä iltaisin kosteusvoiteen jälkeen. Kosteusvoide voi olla esim perusvoide Humektan, joka käy akneen taipuvallekin. Noista perusvoiteista on pienet pakkaukset jota voi kokeilla ennen isomman ostamista.

        Muut voiteet joita kymmeniä kokeiltu seborrean on turhia olleet minulle.

        Kuorin ihon2 kertaa vko ja sen jälkeen savinaamio ja sen jälkeen kosteusvoide joka joka ei saa olla liian rasvaista. Aamuin illoin puhdistuksen jälkeen kasvovesi ja kosteusvoide. Ihoa ei saa kuivattaakaan.


    • abc.

      Luin juuri netistä, että biotiinin puute voi olla yksi syy taliköhnään. Biotiiniä saa vitamiinipurkeissa. Ajattelin kokeilla ja katsoa onko apua ko. vaivaan.

      • Viola

        Sain vasta selvyyden lähes vuosikymmenen kestäneeseen ihon hilseilyyn ja kutinaan - taliköhnä. Hyvä työterveyslääkäri totesi asian heti; helpotti hirveästi kun sille tuli nimi. Kumma etteivät edes ihotautiläärärit olleet osanneet sitä takavuosina tunnistaa. Luettuani nämä viestit löysin tervapihkapurkinkin kotoa ja nyt käytän yhdistelmänä spriihin liotettua kortisonia ja pihkavoidetta ja heti auttaa. Lääkäri muuten osui heti asian ytimeen kysyessään stressistä; stessi pahentaa tautia. Stressin hallinta tai syiden poistaminen yksi kerrallaan onkin tärkein hoitomuoto taliköhnälle. Olen myös huomannut, että säännöllinen kalanmaksaöljyn "nauttiminen" parantaa oireita.


      • mielenkiintoista
        Viola kirjoitti:

        Sain vasta selvyyden lähes vuosikymmenen kestäneeseen ihon hilseilyyn ja kutinaan - taliköhnä. Hyvä työterveyslääkäri totesi asian heti; helpotti hirveästi kun sille tuli nimi. Kumma etteivät edes ihotautiläärärit olleet osanneet sitä takavuosina tunnistaa. Luettuani nämä viestit löysin tervapihkapurkinkin kotoa ja nyt käytän yhdistelmänä spriihin liotettua kortisonia ja pihkavoidetta ja heti auttaa. Lääkäri muuten osui heti asian ytimeen kysyessään stressistä; stessi pahentaa tautia. Stressin hallinta tai syiden poistaminen yksi kerrallaan onkin tärkein hoitomuoto taliköhnälle. Olen myös huomannut, että säännöllinen kalanmaksaöljyn "nauttiminen" parantaa oireita.

        Miehelläni todettiin eilen taliköhnä. Lääkärin mukaan tauti aiheuttaa seuraavia oireita: hilseilyä päänahassa, kuivunutta ja ärtynyttä ihoa korvissa, nenän pielessä, muualla kasvoissa, rintalastan keskellä ja miehillä esinahan alla terskassa. Etenkin viimeisimmästä oireesta en ole huomannut kenenkään kirjoittavan palstalla. Taliköhnän ei ole tarttuva tauti vaan sen laukaisevat esimerkiksi stressi tai auringon puute. Varsinaista parannuskeinoa ei ole, mutta oireettomaksi ihminen saadaan lääkkeillä.


    • kokemusta

      EPA -kapseleita olen syönyt lähes päivittäin ja nizoral -voidetta otin kuurin, niin jo on oireet pysynyt loitolla. Jos jotain pientä on ilmennyt olen taas käyttänyt nizoralia. Mutta EPA-kapseleita syön päivittäin ja ainakin nyt olen ollut erittäin tyytyväinen.

    • -L-

      Mulle todettiin sama asia äskettäin. Oon kuusivuotiaasta asti kärsinyt tästä "epätavallisen kovasta hilseilystä", johon kukaan ei ole löytänyt ratkaisua. Oon tosi helpottunut..

      • uusi sairaus

        5 kuukauden ajan juoksin kalliilla lääkäreillä edestakasin. Välillä minussa ei huomattu mitää vikaa ja joskus todettiin pientä allergiaa. Söin sitten tetralysalia ja roppakaupalla muita ihan turhia lääkkeitä viikkotolkulla, kunnes lopetin vastoin lääkärin määräystä.

        Fucidin-Hydrocortisonista olen saanut tilapäisen avun, samoin Daktacort nimisestä sienilääkkeestä.

        Ongelma tulee vain takaisin vähän väliä. Tällä hetkellä se on erittäin pahana,ja tuntuu nololle kulkea edes sivukujilla.

        Auttaako tuo terva-pihkasalva jota olette täällä kokeilleet?


      • hkts

        En ole varma onko minulla psoriasis vai taliköhnä,mutta päänahassa(erityisesti niskassa ohimoilla ja korvalehtien sisälläi) on ollut jo yli 10 vuoden ajan ihottumaa, joka on pysynyt loistavasti kurissa Locoid Crelo-reseptilääkkeellä..kunnes maailmani romahti tänä keväänä. Kuolemantapauksen aiheuttama stressi sai aikaan hiustenlähdön sekä valtavat määrät hilsettä, joka kerääntyy todella paksuiksi lautoiksi, sitoen hiukset kiinni toisiinsa. Hilselautat ovat todella vaikeasti irroitettavissa hiuksista, irroitus vetää mukanaan paljon hiuksia, joten en ole halunnut niihin enää viime päivinä koskea. Huomenna menen ihotautilääkärille, toivottavasti löytyisi joku ihmelääke..valtavat määrät lääkkeitä olen jo itse kokeillut.


    • ._.

      Kas, tuo seborapichan se mullakin on. Toistakymmentävuotta se on häirinnyt ja tuntuu ajoittain pahenevan.
      Sen saa päiväs parissa rasvoilla pois, mutta tuntuu uusivan aina jossain välissä.
      Pitänee kokeilla tota terva/pihkasalvaa

    • Henri100

      Maidon ja maitotuotteiden poisjättäminen lopetti päänahan nilseilyn melkein välttömästi. Suosittelen. Maitoallergia ilmeisesti ainakin pahentaa tätä taliköhnää.

      • Kala-allergia

        Mulla pahentaa kala ja kalaöljykapselit tota taliköhnää.


    • gjeij

      Pirullinen vaiva ainakin tää on=I

    • hjkkl

      Moi,
      Olisin kysynys, että onko teillä muilla seuraavia oireita:
      - pistelee
      - lakanoista löytyy kovia murusia
      - käsidesillä tai oliiviöljyllä hierominen irrottaa muruja ihosta ja silloin ei pistele muutamaan päivään

    • talipää

      Viestitellään omia kokemuksia, kun vihdoin näyttäisi omat iho-ongelmat parantuneet...

      Reilu vuosi sitten havahduin kasvojen t-alueen ihottumaan, joka hilseili ja kirveli. Hoitelin useamman kuukauden ihoa perusrasvoilla ja iho-ongelmat olivat kausiluontoisia. Koko ajan kuitenkin joku paikka kasvoistani punoitti ja päänahka kutisi ja punoitti ja rasvaista hilsettä tai kokkareita irtosi päästä. Päänahkan sain kuntoon ducrayn shampoolla. Iho-ongelmat kuitenkin jatkui.

      Harrastan paljon liikuntaa ja viime nyt talven aikana hikoilu on kirvellyt ihoani todella paljon! Niin paljon, että kesken lenkin piti laittaa ihan lunta naamaan... Tämä ei välttämättä ollut kaikkein fiksuinta. Minulla oli taudinkuvauksesta jäänyt jotenki mieleen, että naamanikin kärsii taliköhnästä. Viimeisen kerran kun laitoin kortisonia, niin naamaa kirveli niin paljon, että voide oli pestävä pois.

      Päätin kaiken maailman kortisoonien ja tervapihkojen jälkeen lähestyä ongelmaa uudesta näkökulmasta. Pintakuiva, mutta rasvoittuva iho. Voiteeksi hommasin aqualan gel:iä, joka siis sisältää glyseriiniä. Parin päivän jälkeen kaikki punoitus on poissa! Tuo voide sopii myös taliköhnän hoitoon... Voide on myös niin kevyttä, että aamuisin ei tarvitse pestä kasvoja.

    • yötönyö

      Kymmenen vuotta olen kärsinyt taliköhnästä, lähinnä naaman alueella. Naama punertaa ja muutaman päivän jälkeen hilseilee runsaasti. Olen käynyt monet ihotautilääkärit. Lopultakin sattui kohdalle lääkäri joka tiesi, eikä ollut tietävinään. Hän kirjoitti voide resptin, jonka vein apteekkiin. He teki voiteen, jota voi käyttää jatkuvasti. Naama on nyt kuin sulhas pojalla.

      Voidepurkissa lukee:
      SULF.AD.US.EXTERN.
      10 MG/G
      APOLAR CREM: 30MG/G
      APOBASE CREM AD 1G

    • Pihkavoide

      Minulla on ollut ylähuulessa, viiksien kohdalla punertava, peukalonpään kokoinen ihottumaläiskä. Tietysti parranajo ärsytti sitä päivittäin. Olen kokeillut monia voiteita, esim. kortisonipohjaisia, sieni-ihottumavoiteita, Bepanthenin eri versioita, tavallisia kosteusvoiteita, huulipuikon rasvaa, partabalsamia, kotisoniliuoksia, yms. Joku varmasti unohtuikin.

      Sitten sain ihan itse ns.kuningasidean: olin ostanut jotain muuta riesaa varten apteeksta pihkasalvaa, nimi on ABILAR.
      Voitelin ihottumakohdan 3 kertaa päivässä ja kas: 4 päivän hoidon jälkeen ihottumaläiskä on poissa!

      • ehkätoimiikin

        Daktacort voide tuntuu toimivan, viikon verran hoidellut nenänpieliä.


        ..


    • mirkkuli1234
      • talipää

        Tervapihka voidetta saa Huutonetistä Pihkamummolta. Edullista postikuluineen 15€ 50ml. tai p. 046-8969180


    • yötönyö

      Kokeile tuota minun linkittämää voidetta. Ei vieläkään ole tullut punotusta eikä hilseilyä.

    • finninaama

      Minun apuni on hankittu netin kautta" kuuklaamalla"HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO materiaalia(263 kom.)Eli lyhyesti 650mg e-epaa kolme ampulia/vrk ja lisäksi 8-12 lasillista vettä/vrk,mieluiten aa-
      mupäivisi,jotta saa nukutuksi.Omega 3 on tärkeää olla tehokkainta
      jotta tulehdukset hoituu.Asiaa on tutkittu,että omega 3/omega6 suh-
      de olis 1:1.Roskaruoka, sokerit,limsat,pullat,jne.pois ruokavaljosta.

    • Köhnästäkärsivä

      Itellä on ollut useamman vuoden käytössä elidel voide lääkärin reseptillä, auttaa parissa päivässä eikä oo tarvinnu kuukauteen tai kahteen sen jälkee tehä mitää. En tosin ole partaa uskaltanu kasvattaa vaikka välillä houkuttelis

      • Parrallinen

        Mä sain kanssa elidel voidetta ja on tehokasta. Ei tarvitse kun kerran kuussa yleensä laittaa eikä aina edes joka kuukausi. Mä oon kasvattanut parran ainut haitta on rasvatessa menee huomattavasti enemmän rasvaa että sen saa ihoon levitettyä.


    • dqwq

      auttaako propolisvoide tms?

    • Kauan

      Minulla auttaa 1 - 2 kertaa viikossa ihon kuorinnan jälkeen käytettävä savinaamio. Sellainen joka kuivattaa. Jos kasvojen hilseily alkaa laitan päivittäin 1 prosenttinen hydrokortisoni pari x pvä, kunnes rauhoittuu. Suupielet halkeilee helposti, kortisoni auttaa. Kasvovoide ei saa olla liian rasvainen tai hilseily alkaa.

      Selukos auttoi ja sen lisäksi hydrokortisoni 1 prosenttinen neste kuuriluontpisesti, muulloin Selukos nestemäinen shampoo, kun oire häviää tavallinen shampoo. Tärkeintä pestä ja rasvata ja kuoria naamaa sekä pestä houksia säännöllisesti.

      Koko iän on vaivaa ollut parikymmentä vuotta.

    • Anonyymi

      Ootteko huomanneet, että joku ruoka-aine erityisesti pahentaa? Kahvi? Tupakointi paha ainakin. Löysin jonkun ulkolaisen sivuston ja siellä oli pahentavina lueteltu mm. Sokeri, rasvainen ruoka, omegoittenkin vaikutusta oon vähän miettinyt, hyvä vai paha...

    • Anonyymi

      Miehellä todettiin taliköhnä noin kuukausi sitten. Määrättiin kortisoni voidetta, joka ei auttanut kuukauden läästimisen jälkeen ollenkaan. Kaivoin omasta rohtokaapista neem-öljyn, jota kahtena iltana sivelin miehen päähän ja ongelma (ainakin toistaiseksi) poissa. Myös tytärpuolen psoriasis kurissa tällä neem-öljyllä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe