ESPANJANVESIKOIRA allergiaperheessä?

Siiri

Onko kenelläkään koira-allergisella kyseistä rotua ilman ongelmia?
Ja tiedän, että allergisten ei kannata ottaa lemmikkejä ja plaplaplaa. Mielenkiinnosta vain haluan tietää onko monta allergista, joilla ei tästä koirasta tule oireita.

28

8294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätönen

      Tiedätkin sen, mutta se ei merkitse mitään millaisia koiria muilla allergisilla on. Kaikki on yksilöllistä. Vaikka monella allergisella onkin tiettyä rotua niin se ei tarkoita että sinä voisit sellaisen kanssa elää allergian oireilematta liikaa. Ja pitää muistaa että vaikka aluksi ei oireita ilmenisikään niin allergia voi pahentua koska vain.

      Sinulla on vastuu itsestäsi, mutta myös koirasta. Mitäpä tapahtuu koiralle kun siitä on allergiasi vuoksi luovuttava? Hyvää kotia ei aina löydy ja siksipä koiria lopetetaan erittäin paljon allergian vuoksi.

      Miksi sinua kiinnostaa muiden kokemukset kun niillä ei ole mitään merkitystä sinulle? Epäilenpä että toivot vain rohkaisua ottaa koira. Tee mitä parhaaksi katsot, mutta muista olla vastuullinen sekä itseäsi että koiraa kohtaan. Älä luulottele olevasi se onnellinen kuka voi allergiastaan huolimatta elää koiran kanssa kuin allergiaa ei olisikaan, muista aina että allergiasi on riski sekä sinulle että koiralle.

      Erilaiset suositukset allergisille sopivista roduista on syytä sivuuttaa kokonaan, niissä ei ole totuuden hivenääkään.

      • Moonalissu

        Ei se mitään yhdentekevää tietoa ole.Todellakaan.
        Itse voisin kysyä ihan SAMAA allergisena ihmisenä.
        Itse et taida olla allerginen millekään,kun en näköjään ymmärrä yhtään kysymystä.
        Minä kyllä ymmärsin kaiken sen,mitä sinä kirjoitit.

        Meillä on Bichon Frisé,ja HYVIN menee.Ei oireilua mihinkään suuntaan.Ihan samoja kysymyksiä tein ennen haukun hankintaa.Noviisina sitä hommaan lähtee,ja pienikin tieto on avuksi.Itse voi sitten sen päätöksen lopulta vetää,mihinkä parhaaksi näkee.

        Hiton moraalisaarnaajat on aina liikkeellä ja vastaamassa äskyyn sävyyn kun joku vaan kyselee vähänkin allergian ja koiran yhdistelmästä.
        Ei ne ihmiset mitään TYHMIÄ silti tarvitse olla.
        Mitä moraalimössöön tulee,ne ovat asioita,JOTKA ovat itsestäänselviä,ei niistä tarvitse aina olla muistuttamassa.
        Koira on tietty yksilö,mutta kyllä se paljon menee myös rodun mukaan.
        Ei ole tyhmä kysymys sekään.


      • Anonyymi

        Niin allergioista. kukin hoitakoon omat allergiansa. Kerron vain omani. Olin allerginen koirille, Mutta hankin sitten Havanankoiran. Oli vähän silmien kirvelyä ja nuhaa. Vähän astmaoireita. Eleltiin koiran kanssa 16 vuotta ja oireet hävisivät vähitellen. Nykyisin sängyssäni nukkuu 30 kiloinen sekarotuinen koira. Koiraa toisinaan yskityttää, minua ei. Siedätyshoitoa?


    • aina tapauskohtaisia

      Allergisen ihmisen ottaesssa koiran se on todellakin vain ja ainoastaa täysin itsekästä. Ei ole oikein eläintä kohtaan että se otetaan johonkin perheeseen ja kun se on siihen kiintynyt se luovutetaan äkkiä pois. Hyvää kotia on vaikea löytää ja kotia tarvitsevia eläimiä on jo tarpeeksi. Otapa vaikka akvaario.

      • Siiri

        Niin niin kuten sanoin, että tiedän ettei sitä voi tietää voiko tätäkään rotua ottaa tai jotain sellaista. Kuitenkin tiedän mihin soppaan ryhtyisin, jos ottaisin ja myöhemmin iskisikin oireet.
        Halusin vain tietää onko kenelläkään sitä pirun rotua :)
        Kiitos saarnoista. Muistakaa joskus löysätä vannetta kiillottamisen sijasta ;)


      • Tätönen
        Siiri kirjoitti:

        Niin niin kuten sanoin, että tiedän ettei sitä voi tietää voiko tätäkään rotua ottaa tai jotain sellaista. Kuitenkin tiedän mihin soppaan ryhtyisin, jos ottaisin ja myöhemmin iskisikin oireet.
        Halusin vain tietää onko kenelläkään sitä pirun rotua :)
        Kiitos saarnoista. Muistakaa joskus löysätä vannetta kiillottamisen sijasta ;)

        Saarna on aina paikallaan kun kyse on eläimistä. Tässä allergiakysymyksessä ei ole syytä löysäillä, väärää tietoa ja etenkin väärää asennetta on niin paljon.

        Miksi se on niin tärkeää tietää onko tuota rotua allergisilla? Voin kertoa että sitä on allergisilla, sekä hyvin että huonoin kokemuksin. Asetit kysymyksen niin että se väkisinkin antaa väärän kuvan rodun sopivuudesta allergisille. Toivoit saavasi tietää vain positiivisista kokemuksista ja se viittaa siihen että toivoit saavasi rohkaisua koiran hankintaan. Allergia koira kysymyksia leimaa yleisestikin se että toivotaan vain rohkaisua ja huomioidaan vain rohkaisevat kommentit, siksi on aina paikallaan vähän saarnata.

        Kenellä teidän perheessänne muuten on allergia? Jos on lapsilla niin silloin ei kannata edes miettiä ottavansa koiraa. Aikuinen voi tehdä sellaisen kompromissin että riskeeraa terveytensä ja olotilansa, mutta lapsiin sellaista kompromissia ei kannata kohdistaa.

        Komromissia ei voi kohdistaa myöskään koiraan, se on voitava pitää (koiralle oleellisissa asioissa) niin kuin kenelläkään ei allergiaa olisikaan.

        En minä teiltä koiranpitoa voi kieltää (enkä niin tekisi vaikka voisinkin), voin vain korostaa vastuullisuutta ja rehellisyyttä.


      • Siiri
        Tätönen kirjoitti:

        Saarna on aina paikallaan kun kyse on eläimistä. Tässä allergiakysymyksessä ei ole syytä löysäillä, väärää tietoa ja etenkin väärää asennetta on niin paljon.

        Miksi se on niin tärkeää tietää onko tuota rotua allergisilla? Voin kertoa että sitä on allergisilla, sekä hyvin että huonoin kokemuksin. Asetit kysymyksen niin että se väkisinkin antaa väärän kuvan rodun sopivuudesta allergisille. Toivoit saavasi tietää vain positiivisista kokemuksista ja se viittaa siihen että toivoit saavasi rohkaisua koiran hankintaan. Allergia koira kysymyksia leimaa yleisestikin se että toivotaan vain rohkaisua ja huomioidaan vain rohkaisevat kommentit, siksi on aina paikallaan vähän saarnata.

        Kenellä teidän perheessänne muuten on allergia? Jos on lapsilla niin silloin ei kannata edes miettiä ottavansa koiraa. Aikuinen voi tehdä sellaisen kompromissin että riskeeraa terveytensä ja olotilansa, mutta lapsiin sellaista kompromissia ei kannata kohdistaa.

        Komromissia ei voi kohdistaa myöskään koiraan, se on voitava pitää (koiralle oleellisissa asioissa) niin kuin kenelläkään ei allergiaa olisikaan.

        En minä teiltä koiranpitoa voi kieltää (enkä niin tekisi vaikka voisinkin), voin vain korostaa vastuullisuutta ja rehellisyyttä.

        Tärkeää ja tärkeää. . .halusin vain tietää ONKO hyviä kokemuksia olemassakaan. *vääntää rautalangasta* Ja etenkin OMA kohtaista kokemusta, kiitos.
        Eipä tullut mieleenkään, että antaisin tällaisella kysymyksellä jotenkin väärän kuvan eläinten sopivuudesta allergisille.
        Jos lapsellani olisi allergia, ei kävisi mielessäkään ottaa eläintä! Eipäs nyt pidetä ihan hulluna :) Päin vastoin "uhraisin" omaa terveyttäni, että lapseni olisi mahdollisesti vielä onnellisempi, jos näin voi sanoa ;)
        Yhä perään kuullutan eikö kenelläkään ole kokemuksia?


      • Moonalissu
        Siiri kirjoitti:

        Tärkeää ja tärkeää. . .halusin vain tietää ONKO hyviä kokemuksia olemassakaan. *vääntää rautalangasta* Ja etenkin OMA kohtaista kokemusta, kiitos.
        Eipä tullut mieleenkään, että antaisin tällaisella kysymyksellä jotenkin väärän kuvan eläinten sopivuudesta allergisille.
        Jos lapsellani olisi allergia, ei kävisi mielessäkään ottaa eläintä! Eipäs nyt pidetä ihan hulluna :) Päin vastoin "uhraisin" omaa terveyttäni, että lapseni olisi mahdollisesti vielä onnellisempi, jos näin voi sanoa ;)
        Yhä perään kuullutan eikö kenelläkään ole kokemuksia?

        Luehan tuo mun kirjotus "tätöselle".=)=).


      • Moonalissu
        Tätönen kirjoitti:

        Saarna on aina paikallaan kun kyse on eläimistä. Tässä allergiakysymyksessä ei ole syytä löysäillä, väärää tietoa ja etenkin väärää asennetta on niin paljon.

        Miksi se on niin tärkeää tietää onko tuota rotua allergisilla? Voin kertoa että sitä on allergisilla, sekä hyvin että huonoin kokemuksin. Asetit kysymyksen niin että se väkisinkin antaa väärän kuvan rodun sopivuudesta allergisille. Toivoit saavasi tietää vain positiivisista kokemuksista ja se viittaa siihen että toivoit saavasi rohkaisua koiran hankintaan. Allergia koira kysymyksia leimaa yleisestikin se että toivotaan vain rohkaisua ja huomioidaan vain rohkaisevat kommentit, siksi on aina paikallaan vähän saarnata.

        Kenellä teidän perheessänne muuten on allergia? Jos on lapsilla niin silloin ei kannata edes miettiä ottavansa koiraa. Aikuinen voi tehdä sellaisen kompromissin että riskeeraa terveytensä ja olotilansa, mutta lapsiin sellaista kompromissia ei kannata kohdistaa.

        Komromissia ei voi kohdistaa myöskään koiraan, se on voitava pitää (koiralle oleellisissa asioissa) niin kuin kenelläkään ei allergiaa olisikaan.

        En minä teiltä koiranpitoa voi kieltää (enkä niin tekisi vaikka voisinkin), voin vain korostaa vastuullisuutta ja rehellisyyttä.

        Mee muualle saarnojesi kanssa! Lue kirjoitukseni sinulle aiemmin,siinä on kaikki mitä saarnaajista ajattelen."Ei ole syytä löysäilyyn"...höpöhöpö..olet selkeesti hysteerinen,ja ikuinen pessimisti.
        Tiukkuus on paikallaan näissä asioissa,mutta militanttinen asenne EI.
        Nyt tätönen jäitä hattuun,ja yritähän nähdä asia hiukka muidenkin kantilta.


    • Jonnetar

      Moi!

      Ensten,pitää nostaa hattua ihan sun sinnikkyydelle tämän asian suhteen.Vastaus on saatava,hinnalla millä hyvänsä.Ei paha.
      No,mä en edes tiedä,miltä joku Espanjanvesikoira näyttää,mutta juuri tähän peräänkuuluttamaasi RISKIN OTTOON aion itse,aikuisena ihmisenä,lapsettomana nyt osallistua.Minulle tulee Bichon Frise ensi kuussa.
      Kasvattajan kanssa olemme asiasta keskustelleet,minun allergiastani ja siitä mitä tapahtuu,jos se ihan kamalaksi äityy.Hän ymmärtää tilanteeni,sillä on itsekin allergikko.Sovimme,että jos ajan mittaan minulle allergian paskaoireet taas ilmaantuu,niin sitten vaan parutaan sen ikävä luopumisprosessi pois,kärsitään myös taloudellinen tappio ja hän hankkii koiralle uuden hyvän kodin.Itseasiassa,ottajia olisi jo.Ei se koira siitä niin hirveästi kärsi.Hyvissä käsissä se on koko ajan.=).Eli,tässä tämmöinen vastaus sinulle.

      • meille

        Minä olen allergikko ja astmaatikko. Tänä viikonloppuna saamme pienen ja ihanan villakoiran pennun. Emän omistajalla itsellään on hyvin paha astma ja hän ei ole koskaan koirasta mitään saanut. Olen kuullut myös allergisilta hyviä kommentteja tästä rodusta (ja jotkut lääkärit jopa suosittelee villakoiraa allergisille?!?!?!). Itse olen käynyt useasti tutustumassa pentuun ja viettänyt siellä aikaa paljon jo PELKÄSTÄÄN sen takia, että tuleeko minulle siitä mitään. Ei ole tullut vaikka koiran turkkia on tullut nuuhkittua ja naamaa siinä pyöriteltyä. Ja minulle astmakohtaus ja allergiaoireet ilmaantuu aika heti kun joudun altistukseen.

        Kannattaa "etsiä käsiin" haluamaasi koirarotua, vaikka pentuja kysellessä ja katsoa tuleeko allergiaa. Riippuu tietysti allergian laadustakin, että kuinka nopeasti ne allergiaoireet ilmaantuu ja minkälaisen altistusajan ne tarvii.

        Onnea koiranhankintaan!


      • ....
        meille kirjoitti:

        Minä olen allergikko ja astmaatikko. Tänä viikonloppuna saamme pienen ja ihanan villakoiran pennun. Emän omistajalla itsellään on hyvin paha astma ja hän ei ole koskaan koirasta mitään saanut. Olen kuullut myös allergisilta hyviä kommentteja tästä rodusta (ja jotkut lääkärit jopa suosittelee villakoiraa allergisille?!?!?!). Itse olen käynyt useasti tutustumassa pentuun ja viettänyt siellä aikaa paljon jo PELKÄSTÄÄN sen takia, että tuleeko minulle siitä mitään. Ei ole tullut vaikka koiran turkkia on tullut nuuhkittua ja naamaa siinä pyöriteltyä. Ja minulle astmakohtaus ja allergiaoireet ilmaantuu aika heti kun joudun altistukseen.

        Kannattaa "etsiä käsiin" haluamaasi koirarotua, vaikka pentuja kysellessä ja katsoa tuleeko allergiaa. Riippuu tietysti allergian laadustakin, että kuinka nopeasti ne allergiaoireet ilmaantuu ja minkälaisen altistusajan ne tarvii.

        Onnea koiranhankintaan!

        Toivottavasti sinulle ei käy samalla tavalla kuin ystävättärelleni. Otti villiksen, koska joku älyvälkky sitä suositteli ja sanoi ettei aiheuta lainkaan allergisille oireita. No hän jästipäänä otti villakoiran, joutui siitä kolmen kuukauden kuluttua luopumaan, ja vaikka tuosta luopumisesta on jo 5kk niin saa siltikin oireita kotonaan, koska koirapölyä/hilse ei katoa kunnolla millään, vaikka kuinka pesisit vaatteet, matot ja kalusteet ym.

        Mieti kuinka ikävää on koirallekin jos joudut siitä myöhemmin luopumaan. Olen samaa mieltä erään täåhän ketjuun vastanneen kanssa, että allergisen ihmisen ei pitäisi ottaa koiraa, mielestäni ihminen joka allergisena ottaa koiran on vain itsekäs eikä ollenkaan ajattele koiran parasta.


      • meille villis
        .... kirjoitti:

        Toivottavasti sinulle ei käy samalla tavalla kuin ystävättärelleni. Otti villiksen, koska joku älyvälkky sitä suositteli ja sanoi ettei aiheuta lainkaan allergisille oireita. No hän jästipäänä otti villakoiran, joutui siitä kolmen kuukauden kuluttua luopumaan, ja vaikka tuosta luopumisesta on jo 5kk niin saa siltikin oireita kotonaan, koska koirapölyä/hilse ei katoa kunnolla millään, vaikka kuinka pesisit vaatteet, matot ja kalusteet ym.

        Mieti kuinka ikävää on koirallekin jos joudut siitä myöhemmin luopumaan. Olen samaa mieltä erään täåhän ketjuun vastanneen kanssa, että allergisen ihmisen ei pitäisi ottaa koiraa, mielestäni ihminen joka allergisena ottaa koiran on vain itsekäs eikä ollenkaan ajattele koiran parasta.

        no kuulepas.. Mulla on ollut koira koko ajan kun mulla on allergiaa ja astmaa ollut! Mitään ei ole tullut! Ja jos jostakin koirasta on jotain tullut, se on tullut aika heti (alle 30min) kun olen sen koiran kans ollut! Että kyllä minusta kuule tuntuu että tunnen allergiani PAREMMIN KUIN SINÄ!


      • meille villis
        .... kirjoitti:

        Toivottavasti sinulle ei käy samalla tavalla kuin ystävättärelleni. Otti villiksen, koska joku älyvälkky sitä suositteli ja sanoi ettei aiheuta lainkaan allergisille oireita. No hän jästipäänä otti villakoiran, joutui siitä kolmen kuukauden kuluttua luopumaan, ja vaikka tuosta luopumisesta on jo 5kk niin saa siltikin oireita kotonaan, koska koirapölyä/hilse ei katoa kunnolla millään, vaikka kuinka pesisit vaatteet, matot ja kalusteet ym.

        Mieti kuinka ikävää on koirallekin jos joudut siitä myöhemmin luopumaan. Olen samaa mieltä erään täåhän ketjuun vastanneen kanssa, että allergisen ihmisen ei pitäisi ottaa koiraa, mielestäni ihminen joka allergisena ottaa koiran on vain itsekäs eikä ollenkaan ajattele koiran parasta.

        Ja mua todellakin ottaa pattiin tollaiset "knowitallit", jotka kehtaa haukkua allergisia ihmisiä itsekkäiksi ja ajattelemattomiksi vain siksi, koska he hankkivat koiran. Luuletko todella, että olisin hankkimassa sitä koiraa jos minulle pienintäkään oiretta siitä olisi syntynyt. Sen verran pitkiä aikoja olen jo sen pennun että emän kanssa viettänyt, että tiedän ettei oma allergiani tästä miksikään mene. Ja minä kun en ole vain yhdeltä älyvälkyltä kuullut siitä ettei villis mitään aiheuta vaan jopa useammalta älyvälkyltä! Kun se emän omistajakin todellakin sattuu nyt vain olemaan pahasti allerginen ja astmaattinen. Että kumpaa nyt uskoisin? Sinua, joka olet saattanut keksiä koko jutun (minun ystäväni.. pla plaa) vai sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti tunnen... Hmm... Kun sinähän olet saattanut keksiä koko jutun kun olet moraalisaarnaa miettinyt!

        KOIRA SAA MEILTÄ HYVÄN JA RAKASTAVAN KODIN!


      • höpö
        .... kirjoitti:

        Toivottavasti sinulle ei käy samalla tavalla kuin ystävättärelleni. Otti villiksen, koska joku älyvälkky sitä suositteli ja sanoi ettei aiheuta lainkaan allergisille oireita. No hän jästipäänä otti villakoiran, joutui siitä kolmen kuukauden kuluttua luopumaan, ja vaikka tuosta luopumisesta on jo 5kk niin saa siltikin oireita kotonaan, koska koirapölyä/hilse ei katoa kunnolla millään, vaikka kuinka pesisit vaatteet, matot ja kalusteet ym.

        Mieti kuinka ikävää on koirallekin jos joudut siitä myöhemmin luopumaan. Olen samaa mieltä erään täåhän ketjuun vastanneen kanssa, että allergisen ihmisen ei pitäisi ottaa koiraa, mielestäni ihminen joka allergisena ottaa koiran on vain itsekäs eikä ollenkaan ajattele koiran parasta.

        Villiksestä nyt ei juurikaan hilsettä irtoile, se kun on rasvanahkainen. Lanoliinille allerginen oireilee näille villis-, bichon- ym. rasvaisille koiraroduille. Usein pestyinä eivät hilseallergikoille aiheuta oireita (karvahan kerää muutakin, esim siite, -pölyä), ellei sitten ole sille rasvalle allerginen. Meillä tyttö ei voi pestä eikä harjata bichonia, likaisena sitä ei saa pitää, muuten ei mitään oireita, esim silittelystä. Meni sivu aiheen, tästä rodustahan ei kysytty, pahoittelen!


      • Siiri
        höpö kirjoitti:

        Villiksestä nyt ei juurikaan hilsettä irtoile, se kun on rasvanahkainen. Lanoliinille allerginen oireilee näille villis-, bichon- ym. rasvaisille koiraroduille. Usein pestyinä eivät hilseallergikoille aiheuta oireita (karvahan kerää muutakin, esim siite, -pölyä), ellei sitten ole sille rasvalle allerginen. Meillä tyttö ei voi pestä eikä harjata bichonia, likaisena sitä ei saa pitää, muuten ei mitään oireita, esim silittelystä. Meni sivu aiheen, tästä rodustahan ei kysytty, pahoittelen!

        Ja lisä kysymys niille koira-allergisille joilla oma koira, että aiheuttaako teillä koiran sylki oireita?


      • Meille villis
        Siiri kirjoitti:

        Ja lisä kysymys niille koira-allergisille joilla oma koira, että aiheuttaako teillä koiran sylki oireita?

        Meille nyt tuli se villiksen pentu ja onpa vain niin ihana ja söpö ja lutunen ja vaikka mitä!! Kova on nuolemaan kasvoja ja kaulaa... Ja ihoa yleensäkin. Ei ole tullut koiran syljestä mitään.


      • Pillipiipari
        Siiri kirjoitti:

        Ja lisä kysymys niille koira-allergisille joilla oma koira, että aiheuttaako teillä koiran sylki oireita?

        mutta ei aiheuta enää.
        Kesti pari päivää,mutta ei tosiaan kauempaa,ja nyt voidaan halia haukun kaa jo ihan loistavasti.
        Meillä on mennyt ainakin Bichon Frisen kanssa hyvin.Paljon onnea koiranhankinnalle ja varsinkin sitä onnea justiin,sillä voi silti olla vaikee löytää allergiaa aiheuttamaton yksilö.Mut mä uskon et löytyy!! =)=)


      • Pillipiipari
        Siiri kirjoitti:

        Ja lisä kysymys niille koira-allergisille joilla oma koira, että aiheuttaako teillä koiran sylki oireita?

        Luitkos uusinta Seiskaa?
        Sivuilla "Lääketieteen kuumat uutiset" oli juttu,miten lapamadot suolistossa,tekee ihmisestä luultavasti kestään eläinallergiaa vastaan.
        Mutta asia on vasta tutkinnassa.Mä voisin silti ottaa pari matoa vatsaani,vaikken oireilekaan.=).


      • KOIRA FANI!!!!!!!!!!
        Pillipiipari kirjoitti:

        Luitkos uusinta Seiskaa?
        Sivuilla "Lääketieteen kuumat uutiset" oli juttu,miten lapamadot suolistossa,tekee ihmisestä luultavasti kestään eläinallergiaa vastaan.
        Mutta asia on vasta tutkinnassa.Mä voisin silti ottaa pari matoa vatsaani,vaikken oireilekaan.=).

        en lukenu SEISKAA!!!!!!!!!!!!


      • labukka
        KOIRA FANI!!!!!!!!!! kirjoitti:

        en lukenu SEISKAA!!!!!!!!!!!!

        ootte te kyllä ihan kahjoja. toivottavasti kukaan järkevä kasvattaja ei myy teillepetua, pentutehtailijoita en pidä kasvattajina..


      • Anonyymi

        Tsemppiä, Koira tuo paljon iloa. jos vähän silmä kutiaa allegian takia, so what.


      • Anonyymi
        meille villis kirjoitti:

        no kuulepas.. Mulla on ollut koira koko ajan kun mulla on allergiaa ja astmaa ollut! Mitään ei ole tullut! Ja jos jostakin koirasta on jotain tullut, se on tullut aika heti (alle 30min) kun olen sen koiran kans ollut! Että kyllä minusta kuule tuntuu että tunnen allergiani PAREMMIN KUIN SINÄ!

        Rauhoitu. Ei nyt suututa toisille kommentoilijoille. Allergia on joskus todellista, joskus kuviteltua. Ehkä lapsena saaneeni astmakohtaukset olivat todellisia, mutta nykyisin ainakaan koirat aiheuta mitään.


    • allerginen..........

      tiedät olevasti taipuvainen siedättymään eläilmille, niin ongelmia tuskin tulee. Olen itse allerginen kaikille eläimille, mutta loppujenlopuksi siedättynyt kaikille. Tämä oma kokemukseni. Niin ja tolla rodulla ei ole mitään merkitystä. Myös villikset ja Bichonit voi allergisoida yhtälailla kun vaikka mäyräkoira tai mikä vaan,

    • EttäJaahas

      Sori, tää keskustelu on tosi vanha. Mutta jos joku sattuisi vielä vilkasemaan nii hyvä :)

      Oikeesti miten te joilla ei ole allergiaa, te jotka pystytte aina hankkimaan minkä rotusen koiran tahansa sanotte allergikkoja/astmaatikkoja itsekkäiks!!! Anteeks vaan mutta sanon suoraan että te olette sillon itsekkäitä ja epäempaattisia.

      Te joilla EI ole allergiaa ja on koira miettikää että teillä ei olisi niitä ihania hännänheiluttajia tuomassa turvaa ja mukavuutta kotiin. MIETI. Sellainen olo on allergisella eläinrakkaalla. Allergialle kun ei vaan voi mitään ja ihminen ei ole sitä itse ollut päättämässä niin antakaa mahdollisuus näiden hyväsydämmisten koiria rakastavien ihmisienkin harkita koiran hankintaa. Sillä usein sanotaan
      "koira ei ajattele eilistä eikä huomista päivää vaan elää hetkessä" niin JOS allergiaa syntyisi varmasti koira saa hyvän kodin! Sitä paitsi monet allergiset kestää mielummin oireita kun elää loppuelämänsä surullisena ja seurattomana.

      Varmasti nämä ihmiset miettivät tarkkaan kuinka valmis on kestämään oireita jos niitä tulee. Ja tämä JOS sanan takia aikoo jättää unelmansa ja tärkeimmän asian maailmassa testaamatta niin uskon että sitä katuu enemmän kun että puhkeaisi lievä astma (tarkoitan SUPER SUPER eläinrakkaita)
      Nää ihmiset tarvitsee tukea eikä mitään itsekkääks haukkumista!!



      Meille tulee tän kuun lopussa Bichon frise, vaikka on astmaa ja allergiaa ;)
      Monet pohjavillattomat (bichon, villis.....) voi olla HYVIN hoidettuna "tavallista koiraa" vähemmän allergisoivia.

      • Anonyymi

        Kerron vaan olevani samaa mieltä Enemmän positiivisia juttuja koirista eikä vihanlietsontaa tyyppiin minulla on isompi koira tai miten tappaa naapurin koiran.


    • Anonyymi

      Aikuiset ihmiset, täällä kirjottaa nyt 14 vuotias LAPSI ja ihmettelen suuresti sitä miten käyttäydytte! Koiran osto on kaikille oma asia ja uskon että jokainen niitä riskejä ajattelee. Uskon että tästäkin asiasta voisi keskustella ihan nätisti.

    • Anonyymi

      Olen nyt mun akvaariokaloja käyttänyt lenkillä aktiivisesti mutta he heivät siitä kovasti pidä (kuolevat), minulla on hieman allergiaa mutta ehkä on aika hankkia lenkkikaveri esim espanjanvesikoirasta...

      ihme kukkahattu täti foorumi kyllä tämä, ehkäpä heillä onkin se eläin se tärkein kumppani elämässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe