Paras ralliauto kautta aikojen???

kertokaas

Siinäpä vasta kysymys x)

93

7385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä...

      B-ryhmän Peugeot 205. Perusteena nopein niistä.

      • fomoco

        Ford Escort BDA......ja metsä raikuu...


      • hartsa.com
        fomoco kirjoitti:

        Ford Escort BDA......ja metsä raikuu...

        No mutta Audi Quattro tietenkin,siinä se metsä
        vasta oikein raikaa!


      • Penkalta Seuraaja
        fomoco kirjoitti:

        Ford Escort BDA......ja metsä raikuu...

        Suurin syy että näitä oli Suomessakin ihan riittävästi.
        Mielikuva nöösiajalta: Talvella Hankirallissa veti no:1 ohitse KOVAA niin oksilta lumet tippuivat äänien takia!

        Mutta kyllä tuo 205 Vatasen käskemänä Laajavuoren lähdössä on myöskin hyvin lähellä edellistä!! Hiekkaa oli jossain 1.5-2metrin korkeudessa kun "kytkin nousi" ja vain isommalle vaihdettaessa "sade" tippui alle metriin...

        Aika entinen ei koskaan enää palaa...

        Nykyisin on F-Ryhmän laitteita hieno "kuunnella".


      • blackmagictiger
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Suurin syy että näitä oli Suomessakin ihan riittävästi.
        Mielikuva nöösiajalta: Talvella Hankirallissa veti no:1 ohitse KOVAA niin oksilta lumet tippuivat äänien takia!

        Mutta kyllä tuo 205 Vatasen käskemänä Laajavuoren lähdössä on myöskin hyvin lähellä edellistä!! Hiekkaa oli jossain 1.5-2metrin korkeudessa kun "kytkin nousi" ja vain isommalle vaihdettaessa "sade" tippui alle metriin...

        Aika entinen ei koskaan enää palaa...

        Nykyisin on F-Ryhmän laitteita hieno "kuunnella".

        Mun mielestä Nää escortin mk 1 ja mk ii korimallit en ollut silloin vielä syntynyt mutta mitä olen kuvia nähnyt niin ovat kyllä komeita autoja. toinen samanlainen helmi on ford capri joka on kanssa klassikko.sitten on saabin 99 rallirauta ja audi quattro


      • blackmagictiger
        hartsa.com kirjoitti:

        No mutta Audi Quattro tietenkin,siinä se metsä
        vasta oikein raikaa!

        eri aikakausilla on upeita autoja.1960-l volvo amazon.morris mini.mercedes.ford escort 1960-l loppu .1970-l alku. 1960-1970.ford escort.saab 96. mini.lancia.1970-1980 Ford escort.Toyota Celica.Toyota corolla.AUDI QUATTRO.SAAB 99 TURBO.1980-1990 AUDI QUATTRO.LANCIA.FORD ESCORT 1700T.AUDI 200 QUATTRO.MITSUBISHI GALANT VR-4,


      • blackmagictiger

        mun suosikkeja saab 99 turbo ems rallye.audi quatro.Ford escort mk1 rs1600 ja mkii rs 1800.Toyota Celica,supra.Corolla.Celica.Ford escort Rs1600-1800.mercedes 450slc.renault 5.Renault alpine.Ford sierra cosworth.Lancia delta integrale.Lancia delta hf integrale.Lancia fulvia.Ford escort rs cosworth.ford sierra rs500 cosworth.Saab 99 turbo ems rallye.Saab 99 turbo ems rallye.Fiat 124 spider.131 mirafiori.audi quattro tossa aikamme kovimpia menopelejä,sitten lancia stratos.lancia beta.Lancia delta hf integrale.Peugeot 205.504.206.


      • mnää
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Suurin syy että näitä oli Suomessakin ihan riittävästi.
        Mielikuva nöösiajalta: Talvella Hankirallissa veti no:1 ohitse KOVAA niin oksilta lumet tippuivat äänien takia!

        Mutta kyllä tuo 205 Vatasen käskemänä Laajavuoren lähdössä on myöskin hyvin lähellä edellistä!! Hiekkaa oli jossain 1.5-2metrin korkeudessa kun "kytkin nousi" ja vain isommalle vaihdettaessa "sade" tippui alle metriin...

        Aika entinen ei koskaan enää palaa...

        Nykyisin on F-Ryhmän laitteita hieno "kuunnella".

        saab 99 turbo.ford escort rs1600-1800.Toyota corolla.Opel ascona.MERCEDES 450SLC


      • blackmagictiger
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Suurin syy että näitä oli Suomessakin ihan riittävästi.
        Mielikuva nöösiajalta: Talvella Hankirallissa veti no:1 ohitse KOVAA niin oksilta lumet tippuivat äänien takia!

        Mutta kyllä tuo 205 Vatasen käskemänä Laajavuoren lähdössä on myöskin hyvin lähellä edellistä!! Hiekkaa oli jossain 1.5-2metrin korkeudessa kun "kytkin nousi" ja vain isommalle vaihdettaessa "sade" tippui alle metriin...

        Aika entinen ei koskaan enää palaa...

        Nykyisin on F-Ryhmän laitteita hieno "kuunnella".

        audi quattro ja ford escort ennen peugeotin 205 mallien tuloa..sitten lancia stratos..


      • blackmagictiger
        mnää kirjoitti:

        saab 99 turbo.ford escort rs1600-1800.Toyota corolla.Opel ascona.MERCEDES 450SLC

        nämä


      • Tietäjä
        fomoco kirjoitti:

        Ford Escort BDA......ja metsä raikuu...

        Mahdotonta. Ford Escort BDA:ta ei ole koskaan ollut .


      • nama hienoja vol 1

        1. ford escort rs1600 2. opel ascona a 3. fiat 124 spider 4. fiat 131 abarth 5. ford escort rs1800 6. saab 96 v4 7. saab 99 turbo 8. talbot 424 9. ford escort rs cosworth 10. audi ouattro 11. lancia stratos 12. opel ascona 400


      • Anonyymi
        fomoco kirjoitti:

        Ford Escort BDA......ja metsä raikuu...

        Henri Hokkalan auto kun se menee päin mäntyä.


      • Anonyymi

        Super Marin !


    • valmistama

      Lancia 037 takaveto, voimaa paljon ja pirun näyttävää menoa ja autokin vielä hienon näköinen

      • "mitsu"

      • Kuuba

      • Jxxxi

      • blackmagictiger

      • bandama

      • MNSS
        Kuuba kirjoitti:

        Ei mee ees mihkään, tai ei osaa ajaa...
        Nykivää menoa kaikenkaikkiaan toi ajo.

        Paras ralliauto on nykyinen Citroen.

        MINÄ ITTE MUN OMIA SUOSIKKEJA ON SAAB 99 TURBO JA FORD ESCORT MKII..


      • MINÄÄ

        ITALIA < LANCIA STRATOS JA DELTA HF INTEGRALE
        RUOTSI < SAAB 99 TURBO JA 99 EMS
        ENGLANTI < FORD ESCORT MKII.
        COSWORTH JA SIERRA
        SAKSA < AUDI QUATTRO JA MERCEDES
        JA PARHAAT AIKAKAUDEN AUTOT FORD ESCORT BJÖRN WALDEGARD JA RUOTSI < STIG BLOMGVIST AUDI QUATTRO


      • siina mun
        Kuuba kirjoitti:

        Ei mee ees mihkään, tai ei osaa ajaa...
        Nykivää menoa kaikenkaikkiaan toi ajo.

        Paras ralliauto on nykyinen Citroen.

        ford escort twincam. saab 96 v4. ford escort rs1600. ford escort rs1800. ford escort mexico. saab 99 turbo. lancia fulvia hf. saab 96 v4


      • Ahistaa menoa
        MNSS kirjoitti:

        MINÄ ITTE MUN OMIA SUOSIKKEJA ON SAAB 99 TURBO JA FORD ESCORT MKII..

        Suabin mekaaninen K-Jetronic aina epävireessä, kuten menopuolikin...


      • ilkka kukkanen
        Jxxxi kirjoitti:

        Olin samaisessa kilpailussa todistamassa
        kyseisen auton liikettä.
        Pakko sanoa että vaikuttava kokemus.

        Helvetin kovalle laitteelle:


        Todella helvettiin sekin vie nuorisaomme.

        Nuoret pojat aika usein matkivat esikuviaan/sankareitaan.

        Mallioppiminen on oppimisen aatelia.


    • ....s4

      siinä vasta peli.Näin kerran tässä kunnostetun Lancia s4 Vaalan rallisprintissä,mahtava peli,vieläkun alusta olisi ollut tehojen mukainen.Remmiahdin sekä turboahdin(valtava) ja ne äänet ovat upeaa kuultavaa.Kuvia http://www.fiat-abarth.net/lancias4.html

      • blackmagictiger

        muistaako kukaan mikkolan 450slceetä siinä vasta namu


    • QS1

      Kyllä pätkä quattro on ylitse muiden...

    • Jekke2

      Peugeot 205 T16.

      Toiseksi paras Citroen Xsara WRC.

      Kolmas Peugeot 206 WRC.

      Neljäs Lancia Delta HF Integrale.

    • sorakuski

      kaikista paras yhdistelmä oli Mikkola ja b-ryhmän
      Qattro.. ja perässä tulee Alen ja Kankkunen... ei ole puuppolan poika mitään tuossa seurassa.

      • delta hf

        Eikös se ole selvää, tällä on voitettu eniten mm-ralleja ja mestaruuksia.


      • Penkalta Seuraaja
        delta hf kirjoitti:

        Eikös se ole selvää, tällä on voitettu eniten mm-ralleja ja mestaruuksia.

        Lisäksi Lancia integralessa pyörän napa oli lainattu suoraan FIAT 127:sta! Kuten koko auto muutenkin oli hätäisesti kyhätty kaikesta mitä oli vuosien varrella tehty ja kehitetty.

        Tuosta syystä ei N-ryhmässä juurikaan pärjätty lancialla. Eräskin kuljettaja sanoi: Kun auto näki postilaatikon kaatui pyörä alle...

        Totta on se että sillä on voitettu ja paljon mutta ketäs oli vastustajina siihen aikaan? (siis 1987----) Paljon vajaavetosia ja esim. mitsu galant oli ku panssarivaunu!
        Mitenkään väheksymättä Lanciaa mutta ei ollut vastusta 87-88 muista kyl nimeksikään! Kun sitten vihdoin oli 4wd:eitä viivalla oli lansia jo vanha kilpailutoimintaan ja varsinkin Carlos Sainz sai tämän tuntea nahoissaan karvaasti! (toi Repsolin rahat tullessaan ja meni vuosi täysin penkin alle)

        lanciat joita itse arvostan korkeammalle:

        037: Alen jyskälässä tappo meiningillä 84-85 myös Toivonen, Airikkala sekä Hannu Valtaharju
        toivat autoja kovaa...

        Stratos: Alenin muisteloista "Monten kokooma ajon ajoin sivuikkuna auki ja vain kuuntelin..." tarvinneeko lisätä muuta?

        S4: Sairaan nopee.... Harmittavaa kun kävi miten kävi B-Ryhmän.


      • kdmc
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Lisäksi Lancia integralessa pyörän napa oli lainattu suoraan FIAT 127:sta! Kuten koko auto muutenkin oli hätäisesti kyhätty kaikesta mitä oli vuosien varrella tehty ja kehitetty.

        Tuosta syystä ei N-ryhmässä juurikaan pärjätty lancialla. Eräskin kuljettaja sanoi: Kun auto näki postilaatikon kaatui pyörä alle...

        Totta on se että sillä on voitettu ja paljon mutta ketäs oli vastustajina siihen aikaan? (siis 1987----) Paljon vajaavetosia ja esim. mitsu galant oli ku panssarivaunu!
        Mitenkään väheksymättä Lanciaa mutta ei ollut vastusta 87-88 muista kyl nimeksikään! Kun sitten vihdoin oli 4wd:eitä viivalla oli lansia jo vanha kilpailutoimintaan ja varsinkin Carlos Sainz sai tämän tuntea nahoissaan karvaasti! (toi Repsolin rahat tullessaan ja meni vuosi täysin penkin alle)

        lanciat joita itse arvostan korkeammalle:

        037: Alen jyskälässä tappo meiningillä 84-85 myös Toivonen, Airikkala sekä Hannu Valtaharju
        toivat autoja kovaa...

        Stratos: Alenin muisteloista "Monten kokooma ajon ajoin sivuikkuna auki ja vain kuuntelin..." tarvinneeko lisätä muuta?

        S4: Sairaan nopee.... Harmittavaa kun kävi miten kävi B-Ryhmän.

        Jos voittaa 6 peräkkäistä valmistajien mm-titteliä on turha käydä paskaksi moittimaan.87-92 oli mukana eri vuosina tehdastiimeinä: audi,ford,mazda,nissan,mitsubishi,subaru ja toyota. Että jos autot oli panssarivaunuja niin sehän on niiden valmistajien häpeä ei deltan.


      • blackmagictiger
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Lisäksi Lancia integralessa pyörän napa oli lainattu suoraan FIAT 127:sta! Kuten koko auto muutenkin oli hätäisesti kyhätty kaikesta mitä oli vuosien varrella tehty ja kehitetty.

        Tuosta syystä ei N-ryhmässä juurikaan pärjätty lancialla. Eräskin kuljettaja sanoi: Kun auto näki postilaatikon kaatui pyörä alle...

        Totta on se että sillä on voitettu ja paljon mutta ketäs oli vastustajina siihen aikaan? (siis 1987----) Paljon vajaavetosia ja esim. mitsu galant oli ku panssarivaunu!
        Mitenkään väheksymättä Lanciaa mutta ei ollut vastusta 87-88 muista kyl nimeksikään! Kun sitten vihdoin oli 4wd:eitä viivalla oli lansia jo vanha kilpailutoimintaan ja varsinkin Carlos Sainz sai tämän tuntea nahoissaan karvaasti! (toi Repsolin rahat tullessaan ja meni vuosi täysin penkin alle)

        lanciat joita itse arvostan korkeammalle:

        037: Alen jyskälässä tappo meiningillä 84-85 myös Toivonen, Airikkala sekä Hannu Valtaharju
        toivat autoja kovaa...

        Stratos: Alenin muisteloista "Monten kokooma ajon ajoin sivuikkuna auki ja vain kuuntelin..." tarvinneeko lisätä muuta?

        S4: Sairaan nopee.... Harmittavaa kun kävi miten kävi B-Ryhmän.

        mun mielestä ford escort mk1 ja mk2 joilla voitettiin rac.jyväskylä.jne.ja sitten ford sierra cosworth ja escort cosworth,Sierroilla ajoi muistaakseni ari vatanen ja pentti airikkala


      • blackmagictiger
        kdmc kirjoitti:

        Jos voittaa 6 peräkkäistä valmistajien mm-titteliä on turha käydä paskaksi moittimaan.87-92 oli mukana eri vuosina tehdastiimeinä: audi,ford,mazda,nissan,mitsubishi,subaru ja toyota. Että jos autot oli panssarivaunuja niin sehän on niiden valmistajien häpeä ei deltan.

        itseasiassa nämä 2 fordin rallivehjettä on todella tyylikkäitä.Ajajia mm pentti airikkala.ari vatanen.stig blomgvist sekä carlos sainz


      • Tietäjä
        blackmagictiger kirjoitti:

        mun mielestä ford escort mk1 ja mk2 joilla voitettiin rac.jyväskylä.jne.ja sitten ford sierra cosworth ja escort cosworth,Sierroilla ajoi muistaakseni ari vatanen ja pentti airikkala

        P. Airikkalaa en muista Cossu kuskiksi, mutta Stig Blomqvist ja Tommi Mäkinen ajoivat Ford Sierra Cosworhilla menestyksekäästi ja Eija Jurvanen voit MM:n samanlaisella autolla.


      • top9
        Penkalta Seuraaja kirjoitti:

        Lisäksi Lancia integralessa pyörän napa oli lainattu suoraan FIAT 127:sta! Kuten koko auto muutenkin oli hätäisesti kyhätty kaikesta mitä oli vuosien varrella tehty ja kehitetty.

        Tuosta syystä ei N-ryhmässä juurikaan pärjätty lancialla. Eräskin kuljettaja sanoi: Kun auto näki postilaatikon kaatui pyörä alle...

        Totta on se että sillä on voitettu ja paljon mutta ketäs oli vastustajina siihen aikaan? (siis 1987----) Paljon vajaavetosia ja esim. mitsu galant oli ku panssarivaunu!
        Mitenkään väheksymättä Lanciaa mutta ei ollut vastusta 87-88 muista kyl nimeksikään! Kun sitten vihdoin oli 4wd:eitä viivalla oli lansia jo vanha kilpailutoimintaan ja varsinkin Carlos Sainz sai tämän tuntea nahoissaan karvaasti! (toi Repsolin rahat tullessaan ja meni vuosi täysin penkin alle)

        lanciat joita itse arvostan korkeammalle:

        037: Alen jyskälässä tappo meiningillä 84-85 myös Toivonen, Airikkala sekä Hannu Valtaharju
        toivat autoja kovaa...

        Stratos: Alenin muisteloista "Monten kokooma ajon ajoin sivuikkuna auki ja vain kuuntelin..." tarvinneeko lisätä muuta?

        S4: Sairaan nopee.... Harmittavaa kun kävi miten kävi B-Ryhmän.

        naa 1. opel ascona 400:-( vatanen ja rohrl. 2. ford escort rs:-( mikkola. makinen ja vatanen 3. saab 99 turbo:-( stig blomgvist. simo lampinen. 4. saab 96 v4:-( blomgvist. eklund. lampinen 5. fiat 131 :-( alen. darniche. rohrl. 6. audi ouattro:-( hannu mikkola. stig blomgvist 7. lancia stratos :-( munari. alen. rohrl 8. ford sierra cosworth rs:-( vatanen. auriol. blomgvist 9. ford escort rs cosworth:-( delecour


    • ammattikatsoja

      vanhaan kyllä b-ryhmäliset oli sitä jotain. nykyään evo mitsujen ääni parasta, f-cup autoista gt corolla on ehdoton helmi.

      • MINÄÄ

        1960-1970 L < MINI.VOLVO AMAZON.MERCEDES 220 SE.FORD ESCORT.SAAB 96
        1970-1980 L < FORD ESCORT.FIAT 131.TOYOTA CELICA.AUDI QUATTRO.
        1980-1990 L < LANCIA DELTA HF INTEGRALE.AUDI 200 QUATTRO.100 QUATTRO.SIERRA COSWORTH JA SITTE SE MILLÄ STIGU BLOMGVIST AJOI RUOTSISSA ELI 99 EMS


    • B-Ryhmän hallitsija, pieni ja pippurin jokapojan unelma.

      • blackmagictiger

        TOSSA ON KOLME SELLAISTA KLASSIKKOA JOTKA OVAT MUN SUOSIKKIRALLIAUTOJANI 1980-1990 L TAITTEESTA


      • LP.

        Kyllä Lancian S4 oli tai ainkin olis ollut kovempi. Ehti olla mukana vain liian vähän aikaa että olisi ehditty kehittää... =(

        Kyllähän pösö varmasti jää ihmisten mieliin b ryhmän hallitsijana mutta S4 osoitti jo selvästi ensiesiintymisestä lähtien että peugeotin mahti murenee.
        Voittoja alkoi nimittäin kertyä ennen toivosen tragediaa mukavasti ja tietty hieman sen jälkeenkin, ylipainoinen audihan oli tässä vaiheessa menneen talven lumia.


      • 405
        LP. kirjoitti:

        Kyllä Lancian S4 oli tai ainkin olis ollut kovempi. Ehti olla mukana vain liian vähän aikaa että olisi ehditty kehittää... =(

        Kyllähän pösö varmasti jää ihmisten mieliin b ryhmän hallitsijana mutta S4 osoitti jo selvästi ensiesiintymisestä lähtien että peugeotin mahti murenee.
        Voittoja alkoi nimittäin kertyä ennen toivosen tragediaa mukavasti ja tietty hieman sen jälkeenkin, ylipainoinen audihan oli tässä vaiheessa menneen talven lumia.

        Ehdottomasti suurimmat kautta aikojen erilaisissa kisoissa voittaja Peugeot"kunnia maininta T16"


    • FaNaatikko

      Paras ralliauto kautta aikojen on Audi S1 alias tynkä quattro!!! Pakkohan sen on oltava nopea jos Hannu Mikkolakin on myöntänyt pelkäävänsä sitä autoa...

      • top5

        1. ford escort twincam 2. ford escort rs1600 3. ford escort rs1800 4. ford escort 1700t 5. ford sierra cosworth.


    • Komia on komia

      Kyllä alfa-romeo hämäläisen käskemänä oli aikansa peli.
      Pitäisi varmaan jakaa ikäkausi pisteitä näille ehdokkaille?

    • erkki

      Ford Escort Mk2 RS2000

      • top.12

        mun top12 1. ford escort twincam:-( 60-luvun lopusta:-( mikkola. makinen 2. ford escort rs1600:-( makinen. vatanen. mikkola. 3. toyota celica ra40:-( mikkola. makinen. 4. ford escort rs:-( vatanen. mikkola. waldegard 5. ford cortina:-( keinanen. clark. 6. ford escort rs:-( makinen. vatanen. mikkola. waldegard 7. bmw 2002:-( bjorn waldegard. timo makinen. 8. fiat 131:-( alen. rohrl. timo salonen. henri toivonen. 9. opel ascona:-( ari vatanen. henri toivonen. walter rohrl 10. ford escort twincam:-( timo makinen. hannu mikkola 11. ford sierra cosworth:-( ari vatanen 12. ford escort rs1600 :-( timo makinen


    • Takasiivet muovista

      Ford Anglia 3,2 Double Sport Twin Spark......siinä vasta peli......

    • tosi fani

      paha sanoa. ralli historia tuntee niin paljon hyviä ralliautoja. ford ecsort BDA tulee ainakin näyttävästi ja on upea. tosin audi sport guattro s1 voittaa kaikki moottori vehkeet äänissä ja levikkeissä. ja on han niitä useita muitakin.

    • talbot horizon

      maailmanmestari sappisen vm 84 evo,paskaa lensi taka vai oliko se 4-veto niin että ei voinut kun sontikkaa eteen laittaa,oli aikoja myös 90 luvun b-ryhmäläinen talbot solora vai salora 600 heppaa pelkistä taka vanteista,2000 luvun autoista jäi mieleen ape inport spot yli 6000 newtonia oliviaa way wau...

    • Iso koristen ystävä

      Ensimmäinen neliveto Audi Quattro. Iso kori, kaikki pyörät vetää ja äänetkin kohdallaan. Ehkä eniten vaikutusta ralliautoilun kehityksessä.
      Nykyään autot on jo kauppakassi kokoluokkaa, sama kun jokkiksessa eli näyttävyys kärsii.

      • Ee-Higgi

        Joo olin vuonna 81 Humalamäen lähdössä katsomassa , ei jaksanu Audi paljon sutia. Mikkola vedätti rajoittimeen tosi pitkään ennenkuin vaihto isonpaa. Oli silti aikamoista historiaa tekemässsä. Viimesiä kertoja välikoppa Escort kunnon vauhdissa


      • toram
        Ee-Higgi kirjoitti:

        Joo olin vuonna 81 Humalamäen lähdössä katsomassa , ei jaksanu Audi paljon sutia. Mikkola vedätti rajoittimeen tosi pitkään ennenkuin vaihto isonpaa. Oli silti aikamoista historiaa tekemässsä. Viimesiä kertoja välikoppa Escort kunnon vauhdissa

        datsun 160j. ford escort rs. fiat 124 spider. opel ascona a


      • T: Helmi
        toram kirjoitti:

        datsun 160j. ford escort rs. fiat 124 spider. opel ascona a

        Ehdottomasti kautta-aikojen paras ralliauto on Peugeot 205T16!
        Siinä oli munaa! Siihen ei germaani-rattaat pysty! Sillä PSA yhtymällä on miidaan
        kosketus ralliautoihin.


    • peetu1800

      Ford Escort mk1 ja mk2. BDA:na MM-tasolla ja kansallisilla areenoilla legenda

      • Pysytään asiassa

        Ford Escort BDA:ta ei ole koskaan ollut olemassa. Suomessa on yksi aito RS, muut on jäljitelmiä.


    • p-ryhmän

      AUSTIN ALLERGO tykki ja etuvetoiseksi äärettömän hiljainen tyhjäkäynti,
      tupla weperit lyhyt imuaukkosarja ja hartsi takasiipi,lasikuitu jarrulevyt ,bimbon jarrut,s.karpon silmäläppäpenkit,uunin vai hellan lisävalot,.

      oi aikoja jyväshyvän suurhollolan ajot 78

    • Gruppe B
      • Gruppe B

      • tietäjä

    • sgjf

      lada vfts

    • RALLYYY

      Jälleen ääni 037:le

    • Tylsä vastaus...

      ...mutta kyllä se on Volkswagen Polo WRC

    • ilkka kukkanen

      Auto, joka ei aja yleisön ja median ollessa paikalla.

      Emme kaipaa mallejaan/sankareitaan matkivia kuolonnuoria.

    • Anonyymi

      Lancia Stratos, ei tarvitse peruteluita

      • Anonyymi

        Palaisipa Lancia ralleihin, samoin Audi.


    • Anonyymi

      Määrittele paras....

    • Anonyymi

      037 Lancia takaveto ja ulkoäkö sekä näyttävät ajolinjat.

    • Anonyymi

      Skoda 130 RS

      • Anonyymi

        Tommosta ei nää Tutteli äidinmaidonkorvikkeella kasvatetut ole edes nähneet livenä.


    • Anonyymi

      Noi kaikki on romuja Yaris GR Rally 1. Rinnalla!

    • Anonyymi

      Tojota. Sillä voittaa näköjään kuka vaan.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö, tytteli ei voittaisi millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, tytteli ei voittaisi millään.

        Onko Oliver sun seuraava tenava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Oliver sun seuraava tenava?

        Joko tytteli lopetit Oliverin hehkuttamisen :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko tytteli lopetit Oliverin hehkuttamisen :D

        Sinähän se pojista tykkäät :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se pojista tykkäät :)

        Ai tytteli tykkääkin tytöistä, no eipä ollut yllätys :D


    • Anonyymi

      Opel Kadett D

      • Anonyymi

        onkse joku tiisseli


    • Anonyymi

      Fiat 127 ja Saab 96.

    • Anonyymi

      Siinäpä vasta tyhmä kysymys....

      • Anonyymi

        .... johon et kumminkaan osaa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... johon et kumminkaan osaa vastata.

        ...Koska se on tyhmä kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Koska se on tyhmä kysymys!

        ... johon et näköjään osaa vastata.


    • Anonyymi

      Ei ehkä paras mutta Ford RS 1700T oli B ryhmään tarkoitettu rallitykki jota ei kuitenkaan nähty toimissa sinä aikakautena, nopea ja hieno auto. T. Ford 4ever

      • Anonyymi

        Mr Vatanen mm ajoi RS 1700T autolla Portugalin rallissa testikisaa Audi Quattro turboa vastaan ja oli selvästi nopeampi joka kilometrille, autoa oli kahta versiota 1700cc turbo välijäähdytettynä ja Hart 420 2300cc vapaastihengittävällä moottorilla. T. Ford 4ever


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mr Vatanen mm ajoi RS 1700T autolla Portugalin rallissa testikisaa Audi Quattro turboa vastaan ja oli selvästi nopeampi joka kilometrille, autoa oli kahta versiota 1700cc turbo välijäähdytettynä ja Hart 420 2300cc vapaastihengittävällä moottorilla. T. Ford 4ever

        Onks ford edes auto......?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks ford edes auto......?

        MsSportin auto on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mr Vatanen mm ajoi RS 1700T autolla Portugalin rallissa testikisaa Audi Quattro turboa vastaan ja oli selvästi nopeampi joka kilometrille, autoa oli kahta versiota 1700cc turbo välijäähdytettynä ja Hart 420 2300cc vapaastihengittävällä moottorilla. T. Ford 4ever

        Vaikee uskoa, että Ford olisi ollut portugalissa nopeampi kun Audi. Jos ajettiin asfaltilla niin silloin ehkä mutta soralla en usko siihen. Olihan Ford takavetoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikee uskoa, että Ford olisi ollut portugalissa nopeampi kun Audi. Jos ajettiin asfaltilla niin silloin ehkä mutta soralla en usko siihen. Olihan Ford takavetoinen.

        Siellä oli kellotettu ek ajat ja Vatanen oli Audia nopeampi ek ajoissa niin kauan kunnes lopulta ajoi ulos.Samaan xr3 koriin tehtiin myös Rallicross versio nelivetoisena jolla Mr rallycross M Schance oli lähes voittamaton.Samaan moottoriin perustuva ja Zakspeedin aka Erich Zakowski RIP 2023 .virittämä turbo tuotti noin 600hp.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä oli kellotettu ek ajat ja Vatanen oli Audia nopeampi ek ajoissa niin kauan kunnes lopulta ajoi ulos.Samaan xr3 koriin tehtiin myös Rallicross versio nelivetoisena jolla Mr rallycross M Schance oli lähes voittamaton.Samaan moottoriin perustuva ja Zakspeedin aka Erich Zakowski RIP 2023 .virittämä turbo tuotti noin 600hp.

        Paitsi eräs Matti Alamäki oli erimieltä....


    • Anonyymi

      Kaikki ne on yhtä paskoja...hajoovat joskus kumminkin!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe