Korvassa soi!

Tuleva hullu?

Olin eilen erään metalli-bändin keikalla. Ja siitä jäi muistoksi se että vasen korva SOI ja on tukossa. Mitä hiljaisempaa on sitä isommin se soi. Toivon että tilanne olisi väliaikainen mutta pelkään että tulee jatkumaan loppu elämän:( Onko kokemuksia samanlaisesta?

27

14702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enni

      ...niin saat lääkitystä! Ei saa jäädä odottamaan, ettei vaan jää pysyväksi. Voi parantua, tiedän.

    • tyttö

      Mene lääkäriin! En halua mitankään pelotella, mutta itselläni korvien sointi alkoi 5v sitten eikä ole sen jälkeen tauonnut kertaakaan!!!!
      Mutta senkin kanssa voi elää...hulluksi en ole vielä tullut, enkä ole tulossa...korvien sointia ei edes enään huomaa ellei ala kuuntelemaan...siihen tottuu!

      • pystyy

        hulluksi siitä ei tule mutta,EI siihen ikinä totu.Tiedän mistä puhun yli 13v.yhtä huutoa.
        Mitä luulet,pystyisitkö nukkumaan kun koko ajan,öin ja päivin,huutaa ei tinnitä.
        Moottorit pauhaa,pelti tankkiin hakataan koko ajan,ravihevoset laukkaa ynm.ynm.kaikenmaailman äänet lisäksi.
        Ei hiljaista hetkeä,tinnittämällä alkoi ja tähän on tultu,kaiken kukkuraksi kuulo pois kummastakin korvasta,siis kuuro.


      • NYT JO
        pystyy kirjoitti:

        hulluksi siitä ei tule mutta,EI siihen ikinä totu.Tiedän mistä puhun yli 13v.yhtä huutoa.
        Mitä luulet,pystyisitkö nukkumaan kun koko ajan,öin ja päivin,huutaa ei tinnitä.
        Moottorit pauhaa,pelti tankkiin hakataan koko ajan,ravihevoset laukkaa ynm.ynm.kaikenmaailman äänet lisäksi.
        Ei hiljaista hetkeä,tinnittämällä alkoi ja tähän on tultu,kaiken kukkuraksi kuulo pois kummastakin korvasta,siis kuuro.

        FOORUMIA!!!!!


      • viitsi
        NYT JO kirjoitti:

        FOORUMIA!!!!!

        huutaa,olet varmaan sivullinen ja sinulla ei ole ko.vaivaa,surkeaa käytöstä!!!


      • sinulla
        NYT JO kirjoitti:

        FOORUMIA!!!!!

        sitä vaivaa???
        Vai miksi ärsyynnyt,olet näköjään mielenkiinnolla seurannut kertomuksiani.


      • takia
        sinulla kirjoitti:

        sitä vaivaa???
        Vai miksi ärsyynnyt,olet näköjään mielenkiinnolla seurannut kertomuksiani.

        muuten asuisin tällä palstalla!!!


      • ärsyttää
        takia kirjoitti:

        muuten asuisin tällä palstalla!!!

        sinua minun ollessa tällä Foorumilla,kerro pois
        kehotithan minua poistumaan täältä.


      • kirjailet..
        ärsyttää kirjoitti:

        sinua minun ollessa tällä Foorumilla,kerro pois
        kehotithan minua poistumaan täältä.

        Jotenkin vaan ahdistavaa luettavaa (en pysty olla poissakaan..)! Itselläni 1-10 asteikolla haittaavuusaste noin 2, eli ei kovinkaan paha :)(?)

        "SORRY.."


      • takia
        kirjailet.. kirjoitti:

        Jotenkin vaan ahdistavaa luettavaa (en pysty olla poissakaan..)! Itselläni 1-10 asteikolla haittaavuusaste noin 2, eli ei kovinkaan paha :)(?)

        "SORRY.."

        on niin ahdistavaa luettavaa?Ihan mielenkiinosta haluaisin tietää.Olen kertonut asiastani miten minulle on käynyt,ei ollenkaan mukavasti.
        Haittaa joka päivästä elämää.
        Olen onnellinen että näkö,kirjoitustaito sekä muisti on tallella,nekin oli katkolla.
        Kyllä tässä tilanteessa kuule niin yksinäiseksi tuntee itsensä,tämä on tapani kommunikoida,ei ole paljon muuta tapaa.


    • Metal Ear

      Korvat soinut nyt yli puoli vuotta myös konsertin jälkeen. Paineen tuntu hävisi ajan kuluessa, mutta korvien vinkuminen jäi.

      Mitä olen lukenut aiheesta, niin tinnitus saattaa loppua useiden päivien, kuukausien tai vuosienkin jälkeen vielä. Pahimmassa tapauksessa ei kuitenkaa ikinä :(

    • kkk

      Tuo tinnitus voi mennä vielä ohi. Useinhan tinnitus kuitenkin häviää itsestään.

      En nyt tiedä, osaako lääkäri vaivaasi mitään sen kummempaa sanoa, sillä tinnitukseenhan ei ole varsinaisesti mitään lääkettä. Anna korvillesi nyt täydellistä lepoa eli vältä oleskelua melussa! Itselläni on nyt korvat soineet pian vuoden. Aluksi kyllä tuntui siltä, että tulen hulluksi. Nyt on jo vähän paremmin asiat.

      • 14v

        hyvin sanottu. Alussa ajattelee et pitäiskö tappaa itees ku tulee hulluks korvien soimisesta. parin kuukauden päästä siihen tottuu eikä sitä huomaa niin usein, vuoden pääst se osa elämää


    • 1985

      yleensä minkä tahansa keikan tai bileiden jälkeen korvissa soi, mutta se häviää usein 1-2 vuorokauden sisällä. eikai nyt yhdestä keikasta luulisi pysyvää haittaa tulevan (ei mullakaan tullut slipknotin keikasta), mutta kannattaa silti välttää koville desibeleille altistumista ellet halua pysyviä seurauksia.

    • Myötätuntoinen

      Joku kirjoitti alempana ohjeeksi tinnityksestä kärsivälle seuraavasti:

      "Mene sairaalan korvapäivystäjälle. Ottavat sinut korvaosastolle ylipainehappihoitoon. Sen lisäksi annetaan jotain taplettia. Jos asia on vielä tuore,sinulla on kaikki mahdollisuus päästä siitä eroon. Tiedän,ystävällä oli ihan sama juttu ja auttoi."

      • se olin

        minä joka sellaisen kirjoitin.
        En siis ole suotta tällä palstalla vaikka tuossa eräs pyyysi mua vaihtamaan jo foorumia.
        Itse en ole saanu siitä apua koska silloin tapauksessani lääkärit eivät sitä ehdottaneet,joten minulle se oli liian myöhäistä.
        Ystäväni onneksi sai siitä avun ja on oireeton.


      • poraansua

        tinnitys vaan tinnitus. Ollaan nyt tarkkana noitten termien kanssa.


    • Ehkeipä hullu sittekää..

      Kiitos neuvoista. Kävin lääkärissä heti kun pääsin..
      Sain jotakin lääkkeitä viikoksi,lääkäri sanoi että voi auttaa tai sitte ei mutta ei kuulemma haittaakaan. Kielsi metelin pariksi viikoksi. Olen käyttäny korvatulppia paikoissa jossa on ollu isompaa ääntä. Piipaamista ei enää kuulu muuten kuin täydessä hiljaisuudessa.. mutta joku äkillinen ääni laukaisee sen aina välillä huutamaan isommin joksikin aikaa. En tunne että korva olisi vieläkään normaali mutta kyllä jo tämmöisenkin kanssa voi elää kun vertaa mitä se voisi olla. Ei sitä ilmeisesti ole osannu ennen omaa kuuloaan arvostaa mutta nyt kyllä aion tulevaisuudessa suojella sitä hyvinki tarkoin!

      • yksi mietteliäs..

        Tuntuu vähän liian pelotteluviesteiltä monet, jotka tinnitukseen liittyvät. :(

        Jos tinnitus vain jatkuu, niin kokeile ylipainehappihoitoa (3kk sisällä tinnituksen alkamisesta pitäisi hoito aloittaa). Ei omia kokemuksia, mutta kunhan sanon.

        Eläkä mieti sitä nyt liikaa. (Helppo sanoa ja näin..)
        Äläkä lue mitään pelottelujuttuja netistä!


      • wiiiiiiiiiiiiiiiiiii
        yksi mietteliäs.. kirjoitti:

        Tuntuu vähän liian pelotteluviesteiltä monet, jotka tinnitukseen liittyvät. :(

        Jos tinnitus vain jatkuu, niin kokeile ylipainehappihoitoa (3kk sisällä tinnituksen alkamisesta pitäisi hoito aloittaa). Ei omia kokemuksia, mutta kunhan sanon.

        Eläkä mieti sitä nyt liikaa. (Helppo sanoa ja näin..)
        Äläkä lue mitään pelottelujuttuja netistä!

        Mullakin soi korvissa oikein kunnon orkka. Vuosikausia kuuntelin sitä samaa paskaa meteliä. Sitten hermostuin ja menin shamaanille. Shamaani otti päästäni kiinni, huusi korvaani että te ootta sitten paska pändi. Pienet metallimuusikot alkoivat valumaan yksi toisensa jälkeen korvastani surullisina. Rumpali näytti keskisormea ja sylkäisi eteeni. Pändikamat sitten huuhdeltiin pois remuwaxilla. Siitä lähtien korvani ei ole soinut.


      • Pikkuväpä
        wiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Mullakin soi korvissa oikein kunnon orkka. Vuosikausia kuuntelin sitä samaa paskaa meteliä. Sitten hermostuin ja menin shamaanille. Shamaani otti päästäni kiinni, huusi korvaani että te ootta sitten paska pändi. Pienet metallimuusikot alkoivat valumaan yksi toisensa jälkeen korvastani surullisina. Rumpali näytti keskisormea ja sylkäisi eteeni. Pändikamat sitten huuhdeltiin pois remuwaxilla. Siitä lähtien korvani ei ole soinut.

        Muistan kun kerran mökillä ollessani aloin kuulla ihmeellistä vinguntaa. Väliin se kuului oikeasta korvasta väliin vasemmasta ja välillä molemmista korvista. Istuin rauhallisesti mökin kuistilla katsellen järvelle päin ja yritin olla huomaamatta tuota kiusallista vaivaa. Vinkuna vaan voimistui ja alkoi mennä hermot. Vininää kuului joka puolelta. Sitten alkoi korvia ja poskia ja kaulaa pistellä ilkeästi. En enää kestänyt. Hain tuvasta konepistoolin ja aloin hurjan sarja-ammunnan. Verta lensi, jalkoja, ruumiinosia, päitä, suolia... Ensi kerralla täytyy muistaa ottaa mukaan pari hyttyssavua niin saa kaljotella rauhassa mökin kuistilla.


      • Supposippe

        Poskiontelon ja väliontelon krooninen infekio/tulehdus viisaudenhammas leuassa joka painaa hermoon aiheutti minulla puolenvuoden konsertin vasemmassa korvassa. Tiedätte hyvin V-hampaan hermoon painamisen siten että painatte etusormella leukaluun kohdalle jossa hammas kasvaa. Jos kohta on herkkä ja painamisen tunne jatkuu otettuasi sormen pois, painaa hammas hermoa ja luultavimmin korvan soiminen johtuu siitä. Myös hoitamaton korvatulehdus aiheuttaa ikävää kitinää käytävässä. Menkää yleislääkärille ja muistakaa mainita V-hampaat jos vinkuu korvissa.


    • sesoijasesoijasesoi

      Vanha keskustelu, mutta vastataan silti. Ite olin viikonloppuna eräällä keikalla ja omaa tyhmyyttä pienessä hutikassa kuulon suojaus jäi pois. Nyt sitten oikeassa korvassa paineen tuntu ja piippaus kuuluu. Kävin maanantaina heti lääkärissä, mutta ne siellä edes tienneet mistään ylipainehappihoidosta!!

      Tutkin netistä hieman ja heti löytyi tietoa ties kuinka paljon. Mitähän helvetin valelääkäreitä ne oikein siellä oli.

      Osaisko kukaan sanoa, että mistä kaikkialta nuita ylipainehappihoitoja voisi saada? Tai jotain lääkettä tuohon edes? Löysin tuollaisen erään ylipainehappihoidosta kertovan PDF:n ja siinä mainittiin, että Oulusta ei löytyisi muuta kuin pelastuslaitokselta välineet siihen?

      Mitähän tässä voisi muuta tehdä... muuta kuin kärsiä tyhmyyden seuraamukset? :(

    • 12+13

      Yliopistollisissa keskussairaaloissa saattaa olla ylipainehappihoitolaitteet. Siellä niitä käytetään leikkaushaavojen hoidossa jne. EN tiedä miten helppoa on päästä tuollaisen "diskotinnituksen" takia sairaalan happihoitoon.

      Itse olen eteläsuomalaisena ajanut Helsinkiin Tinnitusklinikalle... soita sinne.

      Itsehoitona voit syödä paljon vitamiineja, niiden sanotaan auttavan solujen korjautumisessa.

      • totuus

        happihoito auttaa, mutta vitamiini pillerit on huuhaata


    • ...........

      mun iskä kävi rock keikalla, rock-perhe ku ollaan:), ja seiso suoraan sen äänikaapin, whatever onkaa, eessä ja kaks seuraavaa päivää se oli täysin kuuro ja sano kuulevasa vaa helvetin moist "kirkunaa", mut onneks se meni ohi muutaman päivän kulues. sano et täst lähtien muistaa aina suojata kuulosa ja kattoo eteen miä lähe moshaa ilman:D
      ennyt tiiä miks tähä kommentoin, koska täst tuskin on mitää apuu, paitsi ehkä sellasille joille tää vaiva on tullu ihan lähiaikoin eikä oo kovin vakava

    • liikaa volyymia

      Miksaajille neuvoksi. Kääntäkää sitä volyyminappulaa hiljemmälle, niin ei tarvii käyttää korvatulppia. Kyllä vähäisempikin ääni riittää. Pakko lähteä pois konserteista kesken kaiken, kun korvakalvot hajoavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe