Palapaisti, joka vei kielen..->

Rakkaus83

Tässäpä ohje todella maukkaasta palapaistista.
Ohje 3-4 heng.

400g palapaistia
Paprikaa (puolikas)
Herkkusieniä (n.yksi pieni tölkki)
Hillosipulia
Vettä
Suola
Muut mausteet, esim. paprika-jauhe, musta,-ja valkopipp.

Suurus:
1 dl vettä, 3 rkl vehnäjauhoja.

Ruskista palapaisti lihat. Lisää paprika, herkkusienet, hillosipulit, 4 dl vettä ja mausteet.
Anna hautua hiljalleen n.tunti.
Tämä jälkeen lisää suuruus ja anna hautua vielä kymmenisen minuuttia.

Omasta mielestäni parasta riisin kanssa.

Suosittelen:)

42

17468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      saa uunissa hyvää ruokaa? Eilen tein karjalanpaistia, joka hautui uunissa yli 8 tuntia alhaisella lämpötilalla. Miten saa mehukasta palapaistia tunnissa? En voi ymmärtää.

      • Baska Mubitzin-Zin

        Säätää siihen möykkyä sen verta enemmän, eli yli 200 piirua.

        Kaikkea voi tehdä useammalla tavalla, yleensä.


      • myöskin
        Baska Mubitzin-Zin kirjoitti:

        Säätää siihen möykkyä sen verta enemmän, eli yli 200 piirua.

        Kaikkea voi tehdä useammalla tavalla, yleensä.

        antamalla ensin uunin olla 200.ssa puolituntia ja sitten 1,5 tuntia 125-150.ssä. Noi kirru-poitsun 8tuntiset ovat ihan turhaa energian tuhlausta.


      • Kiril
        Baska Mubitzin-Zin kirjoitti:

        Säätää siihen möykkyä sen verta enemmän, eli yli 200 piirua.

        Kaikkea voi tehdä useammalla tavalla, yleensä.

        parempaa saa hitaasti hauduttamalla. Mihin teillä on kiire?


      • Kiril
        myöskin kirjoitti:

        antamalla ensin uunin olla 200.ssa puolituntia ja sitten 1,5 tuntia 125-150.ssä. Noi kirru-poitsun 8tuntiset ovat ihan turhaa energian tuhlausta.

        Jos ei halua hyvää, niin sitten voi yrittää oikoteitä käyttämällä yrittää pikaruokaa uunissa, mut kannattaisi joskus kokeilla miten paljon parempaa saa hauduttamalla.


      • Ykä Babitsiideri
        Kiril kirjoitti:

        parempaa saa hitaasti hauduttamalla. Mihin teillä on kiire?

        Lenkille ja pelaamaan polttaakseni hiilareita on kiire.

        Laadun takaa hitautta paremmin hyvät aineet ja makuaineet (red, red wine).

        Tee miun puolestain vaikka 60 asteessa 4 päivää...


      • Rakkaus83

        Palapaisti-ohjeissa on todella paljon eroja hauduttamisajan suhteen.
        Joissain kerrotaan, että tunti, joissain taas 2-3 tuntia.
        Itse ainakin sain tunnin hauduttamisen jälkeen oikein maukasta.


      • pottukari
        Kiril kirjoitti:

        parempaa saa hitaasti hauduttamalla. Mihin teillä on kiire?

        kyl se ruoka tulee mureaks 2.ssa tunnissakin, ei siihen 8.aa tarvita. Sä olet just noita kavereita, joiden mielestä kaikkien tulisi elää sun sääntöjes mukaan, syömättä perunaa ja viljaa, noudattaen huu-haaopeiksi todistetun äijän reseptejä. Sikset ikinä itelles eukkoa saakaan. Ihmiset jotka elää noin ääripäätä sokeasti palvoen, eivät koskaan tule onnelliseksi. Ja kyllä se 8t uunin päälläpito tulee pidemmällä tähtäyksel kalliiks...


      • Kiril
        pottukari kirjoitti:

        kyl se ruoka tulee mureaks 2.ssa tunnissakin, ei siihen 8.aa tarvita. Sä olet just noita kavereita, joiden mielestä kaikkien tulisi elää sun sääntöjes mukaan, syömättä perunaa ja viljaa, noudattaen huu-haaopeiksi todistetun äijän reseptejä. Sikset ikinä itelles eukkoa saakaan. Ihmiset jotka elää noin ääripäätä sokeasti palvoen, eivät koskaan tule onnelliseksi. Ja kyllä se 8t uunin päälläpito tulee pidemmällä tähtäyksel kalliiks...

        vain voi kirjoittaa tuollaista. Valmistaisit itse joskus ruokaa, niin ymmärtäisit ettei karjalanpaisti synny kahdessa tunnissa. Ruoanlaitossa ei valitettavasti ole oikoteitä.


      • kun minä olen
        Kiril kirjoitti:

        vain voi kirjoittaa tuollaista. Valmistaisit itse joskus ruokaa, niin ymmärtäisit ettei karjalanpaisti synny kahdessa tunnissa. Ruoanlaitossa ei valitettavasti ole oikoteitä.

        laitellut ruokaa jo kauan ennen "herätystäsi" ja kun jonottelit pikaruokaa himoissasi. Ja erinomaista ruokaa teenkin, terveellistä ja maittavaa kotiruokaa. Ja tietenkin monipuolista, miltä sinun ruokavaliosi ei kuullosta. Palapaistini kelpaisi tarjottavaksi missä vain ja aikaa sen tekemiseen menee tuo pari tuntia, ja risat, liha on suussa sulavaa ja maukasta. Miksi antaisin sen olla useampia tunteja uunissa, kun se on mestarillista näinkin? Vai saatko sinä sähköä jostain ilmaiseksi?


      • joka on naudanlihasta
        Kiril kirjoitti:

        vain voi kirjoittaa tuollaista. Valmistaisit itse joskus ruokaa, niin ymmärtäisit ettei karjalanpaisti synny kahdessa tunnissa. Ruoanlaitossa ei valitettavasti ole oikoteitä.

        ei mistään sisäelinsotkusta.


      • Kiril
        kun minä olen kirjoitti:

        laitellut ruokaa jo kauan ennen "herätystäsi" ja kun jonottelit pikaruokaa himoissasi. Ja erinomaista ruokaa teenkin, terveellistä ja maittavaa kotiruokaa. Ja tietenkin monipuolista, miltä sinun ruokavaliosi ei kuullosta. Palapaistini kelpaisi tarjottavaksi missä vain ja aikaa sen tekemiseen menee tuo pari tuntia, ja risat, liha on suussa sulavaa ja maukasta. Miksi antaisin sen olla useampia tunteja uunissa, kun se on mestarillista näinkin? Vai saatko sinä sähköä jostain ilmaiseksi?

        Tuo alkuperäinen resepti suositti paistoajaksi yhtä tuntia, niin nyt sä kerrot jo kaksi tuntia ja risat. Ilmeisesti olet tullut järkiisi. Silti olen sitä mieltä, ettei suussa sulavaa lihaa saa kahdessakaan tunnissa. Kun paistoaika on pidempi, niin painohäviö on pienempi ja tuote on mura ja mehukas. Mutta sitä ei tiedä, jos ei koskaan ole kokeillut, vaan pyrkii saamaan valmista nopeasti. Kokeile 140 astetta ja maista miltä maistuu kahden tunnin jälkeen.

        Kun valmistetaan hyvää ruokaa, niin ei silloin voi ajatella sähkön kulutusta. Jos se on merkittävä asia eikä ole rahaa, niin kannattaa sitten syödä raakana. Voisin laittaa sun palapaistin rinnalle omani ja väitän, että saan paremmat pisteet kuin tuo sun "pikaruoka"


      • Kiril
        joka on naudanlihasta kirjoitti:

        ei mistään sisäelinsotkusta.

        sisäelinsotkusta? Liha on lihaa oli se sitten nautaa, sikaa tai lammasta. Pitkä haudutusaika matalassa lämmössä takaa parhaan lopputuloksen.


      • Aloittaja
        Kiril kirjoitti:

        Tuo alkuperäinen resepti suositti paistoajaksi yhtä tuntia, niin nyt sä kerrot jo kaksi tuntia ja risat. Ilmeisesti olet tullut järkiisi. Silti olen sitä mieltä, ettei suussa sulavaa lihaa saa kahdessakaan tunnissa. Kun paistoaika on pidempi, niin painohäviö on pienempi ja tuote on mura ja mehukas. Mutta sitä ei tiedä, jos ei koskaan ole kokeillut, vaan pyrkii saamaan valmista nopeasti. Kokeile 140 astetta ja maista miltä maistuu kahden tunnin jälkeen.

        Kun valmistetaan hyvää ruokaa, niin ei silloin voi ajatella sähkön kulutusta. Jos se on merkittävä asia eikä ole rahaa, niin kannattaa sitten syödä raakana. Voisin laittaa sun palapaistin rinnalle omani ja väitän, että saan paremmat pisteet kuin tuo sun "pikaruoka"

        esim. sisäfilepihvistä tulee paras alle kahdessa tunnissa, itse asiassa muutama minuutti riittää.
        :-) Tai näin minulle on kerrottu, itse kun en noita pihvejä harrasta muuten kuin muille paistamalla. Ja jos oikein muistelen sinne yli 11 vuoden taakse, niin itse pidin suorastaan verisestä pihvistä eniten.

        Sähkön kulutusta kannattaa ajatella, jos ei sitten rahan niin ihan maailman takia. Energiavarojen kerskakulutus kostautuu vielä.


      • Kiril
        Aloittaja kirjoitti:

        esim. sisäfilepihvistä tulee paras alle kahdessa tunnissa, itse asiassa muutama minuutti riittää.
        :-) Tai näin minulle on kerrottu, itse kun en noita pihvejä harrasta muuten kuin muille paistamalla. Ja jos oikein muistelen sinne yli 11 vuoden taakse, niin itse pidin suorastaan verisestä pihvistä eniten.

        Sähkön kulutusta kannattaa ajatella, jos ei sitten rahan niin ihan maailman takia. Energiavarojen kerskakulutus kostautuu vielä.

        kyllä nopeasti valurautapannulla voissa paistettuna hetkessä hyvää, mutta sitähän Sinä et syö. Palapaistiin ei yleensä käytetä sisäfilettä, joten se vaatii pidemmän käsittelyajan uunissa. Keittoliha vaatii jo vähintäin 3-4 tuntia, ennenkuin siitä maku irtoaa liemeen.


      • Rakkaus83
        Kiril kirjoitti:

        kyllä nopeasti valurautapannulla voissa paistettuna hetkessä hyvää, mutta sitähän Sinä et syö. Palapaistiin ei yleensä käytetä sisäfilettä, joten se vaatii pidemmän käsittelyajan uunissa. Keittoliha vaatii jo vähintäin 3-4 tuntia, ennenkuin siitä maku irtoaa liemeen.

        kuinka kauan itse haudutat lihaa palapaistiin ?


      • Kiril
        Aloittaja kirjoitti:

        esim. sisäfilepihvistä tulee paras alle kahdessa tunnissa, itse asiassa muutama minuutti riittää.
        :-) Tai näin minulle on kerrottu, itse kun en noita pihvejä harrasta muuten kuin muille paistamalla. Ja jos oikein muistelen sinne yli 11 vuoden taakse, niin itse pidin suorastaan verisestä pihvistä eniten.

        Sähkön kulutusta kannattaa ajatella, jos ei sitten rahan niin ihan maailman takia. Energiavarojen kerskakulutus kostautuu vielä.

        sähkön kulutukseen, niin pitäisi lisätä atomivoimaa, että saataisiin nuo saastuttavat kivihiilivoimalat pois tästä maasta, mutta se keskustelu kuuluu kai toiselle palstalle.


      • Aloittaja
        Kiril kirjoitti:

        sähkön kulutukseen, niin pitäisi lisätä atomivoimaa, että saataisiin nuo saastuttavat kivihiilivoimalat pois tästä maasta, mutta se keskustelu kuuluu kai toiselle palstalle.

        Itse olen vuosia työskennellyt energia-alalla ja voin vakuuttaa, että ydinvoima on huonoin mahdollinen ratkaisu. Meillä on rantaa vaikka kuinka, joten tuulivoiman osuutta pitäisi lisätä rutkasti kuten myös muiden "vaihtoehtoisten" energialähteiden. Itse ostan tuulisähköä enkä pidä sähkön hintaa lainkaan korkeana, kyse ei ole hinnasta vaan kulutuksesta. Fiksu säästää paljon kun osaa olla tuhlaamatta.


      • Kiril
        Rakkaus83 kirjoitti:

        kuinka kauan itse haudutat lihaa palapaistiin ?

        jos sitä teen, niin varmasti kolme tuntia olisi sopiva aika matalalla lämpötilalla. Jos karjalanpaistiin, jota tein ja jossa on myös naudanlihaa, käytin aikaa 8 tuntia niin en edelleenkään usko tunnissa saatavan mitään hyvää aikaan.


      • Kiril
        Aloittaja kirjoitti:

        Itse olen vuosia työskennellyt energia-alalla ja voin vakuuttaa, että ydinvoima on huonoin mahdollinen ratkaisu. Meillä on rantaa vaikka kuinka, joten tuulivoiman osuutta pitäisi lisätä rutkasti kuten myös muiden "vaihtoehtoisten" energialähteiden. Itse ostan tuulisähköä enkä pidä sähkön hintaa lainkaan korkeana, kyse ei ole hinnasta vaan kulutuksesta. Fiksu säästää paljon kun osaa olla tuhlaamatta.

        vuosia energia-alalla, niin sun pitäisi tietää, että kivihiilen polttaminen on huonoin tällä hetkellä käytössä olevista energialähteistä. Kyllä tuulivoimaa ja muitakin vaihtoehtoja voi lisätä ja pitäisikin, kunhan saadaan nuo kivihiilivoimalat kiinni, mutta taas kivihiilen tuonti vain kasvaa Puolasta ja Venäjältä, kun nää viherpipertäjät vastustaa ydinvoimaa.


      • Aloittaja
        Kiril kirjoitti:

        vuosia energia-alalla, niin sun pitäisi tietää, että kivihiilen polttaminen on huonoin tällä hetkellä käytössä olevista energialähteistä. Kyllä tuulivoimaa ja muitakin vaihtoehtoja voi lisätä ja pitäisikin, kunhan saadaan nuo kivihiilivoimalat kiinni, mutta taas kivihiilen tuonti vain kasvaa Puolasta ja Venäjältä, kun nää viherpipertäjät vastustaa ydinvoimaa.

        on ongelma, sen kyllä tiedän. Mutta ratkaisu ei missään nimessä saa olla ydinvoiman lisääminen, vaan muiden vaihtoehtojen käytön lisääminen JA ennen kaikkea kulutuksen vähentäminen. Länsimainen ihminen vain tykkää tuijottaa omaan napaansa niin tästä asiasta ei edes puhuta.


      • Kiril
        Aloittaja kirjoitti:

        on ongelma, sen kyllä tiedän. Mutta ratkaisu ei missään nimessä saa olla ydinvoiman lisääminen, vaan muiden vaihtoehtojen käytön lisääminen JA ennen kaikkea kulutuksen vähentäminen. Länsimainen ihminen vain tykkää tuijottaa omaan napaansa niin tästä asiasta ei edes puhuta.

        edullisin ja puhtain sähkö tuotetaan ydinvoimalla, joten sitä pitäisi lisätä. Kulutuksen vähentäminen ei ole realistinen vaihtoehto, sen tiedät itsekin. Ei se toteudu, vaikka kuinka yrittäisi tehdä palapaistia tunnissa ja syödä puoliraakaa lihaa. Syömällä sisäfilettä, jonka paistoaika on lyhyt, kyllä säästää sähköä, mutta ethän sä syö lihaa.


      • Rakkaus83
        Kiril kirjoitti:

        jos sitä teen, niin varmasti kolme tuntia olisi sopiva aika matalalla lämpötilalla. Jos karjalanpaistiin, jota tein ja jossa on myös naudanlihaa, käytin aikaa 8 tuntia niin en edelleenkään usko tunnissa saatavan mitään hyvää aikaan.

        karjalanpaistista, sinähän ihme kiihkoilija olet !

        Katsopas varsin palapaisti ohjeita, niin niissä on kerrottu, että tunnillakin selviää mainiosti.

        Mutta hauduttele sinä vaan vaikka 24h.


      • Rakkaus83
        Kiril kirjoitti:

        jos sitä teen, niin varmasti kolme tuntia olisi sopiva aika matalalla lämpötilalla. Jos karjalanpaistiin, jota tein ja jossa on myös naudanlihaa, käytin aikaa 8 tuntia niin en edelleenkään usko tunnissa saatavan mitään hyvää aikaan.

        Palapaisti
        5 annosta
        700 - 800 g naudan sisä- tai paahtopaistia tai riippunutta ulkopaistia
        2 - 3 rkl margariinia tai öljyä
        2 - 3 rkl vehnäjauhoja
        4 dl vettä
        2 sipulia
        2 - 3 porkkanaa
        1 tl suolaa
        2 - 3 rkl ketsuppia, halutessasi
        0,5 tl valkopippuria
        1 dl kermaa

        Leikkaa liha ensin poikkisyin viipaleiksi ja sitten kuutioiksi. Ruskista kuutiot pieni erä kerrallaan kuumassa rasvassa. Huuhtele pannua välillä vedellä, jonka kaadat lihojen päälle pataan tai kattilaan.

        Sekoita jauhot ja vesi ja kaada lihojen joukkoon. Kiehauta sekoittaen. Kuori ja kuutioi sipulit ja viipaloi porkkanat. Lisää ne ja mausteet pataan. Hauduta palapaistia miedolla lämmöllä vajaan tunnin ajan, eli kunnes lihapalat ovat täysin pehmeitä. Lisää lopuksi kerma
        Teksti: Pirjo Muurinen


      • Mouhottaja
        Kiril kirjoitti:

        edullisin ja puhtain sähkö tuotetaan ydinvoimalla, joten sitä pitäisi lisätä. Kulutuksen vähentäminen ei ole realistinen vaihtoehto, sen tiedät itsekin. Ei se toteudu, vaikka kuinka yrittäisi tehdä palapaistia tunnissa ja syödä puoliraakaa lihaa. Syömällä sisäfilettä, jonka paistoaika on lyhyt, kyllä säästää sähköä, mutta ethän sä syö lihaa.

        Ympäristöä jos säästää haluat nyt, niin syö vähemmän.
        Ja älä syö lihaa, sen tuotanto kuluttaa luontoa ja energiaa ja kaikkee muuta kivaa.


      • Kiril
        Mouhottaja kirjoitti:

        Ympäristöä jos säästää haluat nyt, niin syö vähemmän.
        Ja älä syö lihaa, sen tuotanto kuluttaa luontoa ja energiaa ja kaikkee muuta kivaa.

        viljatuotteiden syömättäjättäminen säästää vielä enemmän.


      • Mouhottaja
        Kiril kirjoitti:

        viljatuotteiden syömättäjättäminen säästää vielä enemmän.

        Lihakilon tuotantoon kuluuoi usiampi kilogramma viljaa.


      • Kiril
        Mouhottaja kirjoitti:

        Lihakilon tuotantoon kuluuoi usiampi kilogramma viljaa.

        viljaa eläimille, niin saadaan hyvää lihaa syötäväksi. Ei viljaa ole ihmisille tarkoitettu.


      • Kiril
        Rakkaus83 kirjoitti:

        Palapaisti
        5 annosta
        700 - 800 g naudan sisä- tai paahtopaistia tai riippunutta ulkopaistia
        2 - 3 rkl margariinia tai öljyä
        2 - 3 rkl vehnäjauhoja
        4 dl vettä
        2 sipulia
        2 - 3 porkkanaa
        1 tl suolaa
        2 - 3 rkl ketsuppia, halutessasi
        0,5 tl valkopippuria
        1 dl kermaa

        Leikkaa liha ensin poikkisyin viipaleiksi ja sitten kuutioiksi. Ruskista kuutiot pieni erä kerrallaan kuumassa rasvassa. Huuhtele pannua välillä vedellä, jonka kaadat lihojen päälle pataan tai kattilaan.

        Sekoita jauhot ja vesi ja kaada lihojen joukkoon. Kiehauta sekoittaen. Kuori ja kuutioi sipulit ja viipaloi porkkanat. Lisää ne ja mausteet pataan. Hauduta palapaistia miedolla lämmöllä vajaan tunnin ajan, eli kunnes lihapalat ovat täysin pehmeitä. Lisää lopuksi kerma
        Teksti: Pirjo Muurinen

        Minulle miedossa lämmössä hauduttaminen tarkoittaa max 140 astetta ja siinä lämpötilassa palapaisti ei tule mureaksi vajaassa tunnissa. Muuten hyvä resepti, mutta miksi sinnekin pitää tunkea vehnäjauhoja.


      • Mouhottaja
        Kiril kirjoitti:

        viljaa eläimille, niin saadaan hyvää lihaa syötäväksi. Ei viljaa ole ihmisille tarkoitettu.

        Hyvin ovat pärjänneet ihmiset kaikilla ruuaksi tarkoitetuilla aineilla.

        Mahtaiskoos viljelysmaat riittää, jos kaikki tyypit vetelis lihaa ja silavaa ainoaksi ravinnokseen ja vähän vihannesta väliin.

        Miksi olet niin jyrkkä tuossa kannassasi ravinnosta? Olen kokeillut kaikenlaisia dieettejä ja ilman niitä on iisimpi olo ja jaksaa keskittyä olennaiseen. Ei kannata "elää" pelkän suun kautta, on muitakin elimiä nautinnon saamiseen.


      • 1972
        Kiril kirjoitti:

        Minulle miedossa lämmössä hauduttaminen tarkoittaa max 140 astetta ja siinä lämpötilassa palapaisti ei tule mureaksi vajaassa tunnissa. Muuten hyvä resepti, mutta miksi sinnekin pitää tunkea vehnäjauhoja.

        Ei niitä tarvitse haudutella niin kauheasti.

        Jauhoja rakenteen vuoksi ja maut sitoutuu mukavammin kuin pelkkään nesteeseen.

        Kehut olevasi hyvä kokki, eli mieti itse!


      • Kiril
        1972 kirjoitti:

        Ei niitä tarvitse haudutella niin kauheasti.

        Jauhoja rakenteen vuoksi ja maut sitoutuu mukavammin kuin pelkkään nesteeseen.

        Kehut olevasi hyvä kokki, eli mieti itse!

        eikä niillä saisi pilata ruokia. Mä en myöskään halua osallistua kilpailuun, jossa voittaja on se, joka nopeimmin valmistaa aterian hauduttamalla. Kunnon kokki tietää, ettei oikoteitä ole valmistettaessa hyvää ruokaa.


      • 1972
        Kiril kirjoitti:

        eikä niillä saisi pilata ruokia. Mä en myöskään halua osallistua kilpailuun, jossa voittaja on se, joka nopeimmin valmistaa aterian hauduttamalla. Kunnon kokki tietää, ettei oikoteitä ole valmistettaessa hyvää ruokaa.

        Ei se sillä pilaannu. Toki voit jättää perunat ja muut vähemmälle ja näin pienentää kokonaisenergiamäärää. Mutta makujutuissa ei vaan toimi millään tuo hh-kammoisuus. Kyllä se lasagnekin on vaan niin hyvää välillä. Atkinssit vähän aikaa tuntuu ookoolta, mutta sitten tympääntyy ja jos jaksaa siinä pitäytyä, ei maita se sama klunssi suussa enää niin hyvin ja laihtuu väkisin. Harva vaan jaksaa. Minä en ainakaan viitsi kiduttaa itseäni, haen terveyden toisella ruokavaliolla (normaali) ja voin hyvin.

        Kuka jaksaa joka päivä haudutella turhaan tuntikausia? Toki se parantaa hieman makua, paitsi jos haluaakin maistaa raaka-aineet erikseen sopasta.... Mitäs sitten? Ei ole vain yhtä tapaa, varsinkaan taitavalla kokilla.

        Väitetään, että moni ruoka on parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä lämmitettynä. Olen samaa mieltä.

        Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja pääasia, että olet onnellinen.


      • kiraffi
        Kiril kirjoitti:

        Tuo alkuperäinen resepti suositti paistoajaksi yhtä tuntia, niin nyt sä kerrot jo kaksi tuntia ja risat. Ilmeisesti olet tullut järkiisi. Silti olen sitä mieltä, ettei suussa sulavaa lihaa saa kahdessakaan tunnissa. Kun paistoaika on pidempi, niin painohäviö on pienempi ja tuote on mura ja mehukas. Mutta sitä ei tiedä, jos ei koskaan ole kokeillut, vaan pyrkii saamaan valmista nopeasti. Kokeile 140 astetta ja maista miltä maistuu kahden tunnin jälkeen.

        Kun valmistetaan hyvää ruokaa, niin ei silloin voi ajatella sähkön kulutusta. Jos se on merkittävä asia eikä ole rahaa, niin kannattaa sitten syödä raakana. Voisin laittaa sun palapaistin rinnalle omani ja väitän, että saan paremmat pisteet kuin tuo sun "pikaruoka"

        saa sitä tunnissakin nipin-napin ja jos on mureata lihaa...Itse varaan juuri sen pari tuntia ja risat. 8 tuntiasi on liioittelua ja aivan turhaa energian tuhlausta.


    • Chi

      Hyi yök. Onko ihme,että suomalaisen ruoan maine laskee...x(

      • Rakkaus83

        Niinhän se on kaikissa asioissa....


      • Läkkipeltiä Nam!
        Rakkaus83 kirjoitti:

        Niinhän se on kaikissa asioissa....

        Eikös sen tölkin vois jättää pois? Laittaa vain ne sienet.


      • Rakkaus83
        Läkkipeltiä Nam! kirjoitti:

        Eikös sen tölkin vois jättää pois? Laittaa vain ne sienet.

        miettiä..:)


      • Ruoanlaittaja vm. -63
        Rakkaus83 kirjoitti:

        miettiä..:)

        Oli miten oli, kaikkien sivupolkujenkin jälkeen, olen kyllä Kirilin kanssa samaa mieltä. HYVÄ liharuoka (enkä tässä tarkoita pannulla paistettavia pihvejä) tarvitsee RIITTÄVÄSTI haudutusaikaa. Karjalanpaistista tulee erittäin hyvää (noinkin) pitkällä paistoajalla.


      • se on totta,
        Ruoanlaittaja vm. -63 kirjoitti:

        Oli miten oli, kaikkien sivupolkujenkin jälkeen, olen kyllä Kirilin kanssa samaa mieltä. HYVÄ liharuoka (enkä tässä tarkoita pannulla paistettavia pihvejä) tarvitsee RIITTÄVÄSTI haudutusaikaa. Karjalanpaistista tulee erittäin hyvää (noinkin) pitkällä paistoajalla.

        mutta puoletkin tuosta valmistusajasta riittää ja aivan suussasulavaa on lopputulos! Sähkökään ei ole ilmaista!


      • suarua_82
        se on totta, kirjoitti:

        mutta puoletkin tuosta valmistusajasta riittää ja aivan suussasulavaa on lopputulos! Sähkökään ei ole ilmaista!

        Mutta laittaakin palapaistin hautumaan leivinuunin jälkilämpöön vaik yön yli, ni on mureaa ja maukasta lihaa. Ja ei tarvi sähköä!:)


    • aloita itse uusi

      Et sitten löytänyt yhtään vanhempaa ketjua ylös nostettavaksi ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe