7v,tytön pissa-ongelmia

Isä -63

Hei, olisko kenelläkään vanhemmilla vastaavia kokemuksia? tyttäreni on ekaluokalla ja vieläkin on ongelmana se, että pissa tulee housuun joka päivä koulussa sekä kotona. Olemme keskustelleet asiasta tyttömme kanssa, hän tietää asian mutta kertoo syyksi, että ei kerkiä vessaan. Hän on luonteeltaan iloinen ja kotiolotkin pitäisi olla kunnossa. Kertokaa jos on kokemuksia.

31

18942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

      Itselläni oli ihan samat oireet pienempänä, oli vaikea pidätellä ja syyksi selvisi diabetes, joka aiheuttaa kovaa janoa ja luonnollisesti myös vessahätää.
      Verensokeri on helppo käydä mittaamassa sormenpäästä vaikka terveyskeskuksessa.

    • cat70

      eli hänellä meni pissa vielä viime vuonna ekalla housuun. Lirahti, käytiin asian tiimoilta lääkärilläkin mutta missään ei vikaa. Hän vain ei kuulema muistanut mennä. Asiasta puhuttiin tarpeeksi usein ja poika itse viimein tajusi sen miten pahalle hän haisee ulospäin pissasissa housuissaan. Hän opetteli käymään säännöllisin välein vessassa vaikkei tuntunut pissattavankaan ja siitä ollaan pikkuhiljaa edetty. Vieläkin hänellä tulee useimmiten lyhyilläkin kauppareissulla vessahätä. Ilmeisesti lapsi ei tiedosta ajoissa pissaamisen tarvetta. Eli ymmärtää vessahädäksi sen vasta sitten kun tulee jo ulos.

    • ¤xara¤

      joskus voi olla kyseessä rakenteellinen "vika", joka aiheuttaa sitä että virtsa karkaa.. asian voi korjata pienellä leikkauksella..

      itselläni ei ole lapsia vielä mutta muistelisin että eräällä tuttavani lapsella oli samanlainen ongelma kuin lapsellasi ja hänellä loppui kastelu leikkauksen jälkeen... en oikein muista tarkkaan kun tapauksesta on jo niin kauan.. mutta kannattaa käydä läääkärillä ja kysyä siltä

    • syyllistä tai pakota lasta

      LUE KUMMINKIN TÄMÄ VAIKKA ALKU ON AIKA "TÖKSIS"

      vaan tärkeintä on, että rakkaudella ja kärsivällisyydellä kohtelette lastanne. Voi olla aika hirveätä jos ja kun lapsi joutuu saman asian tiimoilta vielä koulussa kiusattavaksi.. Oletteko jo pyytäneet opettajaa puhumaan luokan kanssa, jos tulee ongelmia ? ekaluokka on kaikista tärkein vuosi koko koulu elämää ajatellen. Silloin muodostuu pohja koko koulun käyntiin ja siihen, mitä mieltä on koulusta..

      Tajusin juuri miten syyttävältä edellä kirjoitettu kuulosti. MUTTA TARKOITUS EI OLE SYYTTÄÄ.

      Meidän perheessä kävi niin, että poika tuhrasi housunsa kakkaan monta kertaa päivässä.Ja senhän kyllä tietää, miten julmia voi lapset olla toisilleen, oikeita susia. Hänellä on nyt vasta 18 vuotiaana ruvennut itsetunto kohenemaan opiskelujen myötä. Mutta siis ensiksi ei tajuttu perheessä mistä on kyse, vaan varsinkin hänen isänsä kovisteli poikaa ja uhkaili vaipoilla yms yms. Sitten veimme pojan lastenlääkärin luokse, kun ensiksi olimme turhaan käyneet tk.lääkärin luona, joka heti syytti poikaa häiriintyneeksi ja vähälahjaiseksi.. Mikä oli äärettömän epäammattimaista. Kumminkin lastenlääkäri määräsi kokeita ja testejä ja pojan tuhrimiseen selvisi hyvin yksinkertainen syy: laktoosi-intoleranssi. Kukaan meidän lähisuvusta ei ollut sairastanut sitä, eikä pojalla koskenut mahaan tms. Mutta hän ei vain pystynyt pidättelemään ripuli kakkaa. Mutta arvaatte kai minkälaisen leiman hän sai heti otsaansa.. Joten menkää tyttärenne kanssa lastenlääkärille, ettei pienen tarvitse kärsiä hyvin pitkään "pissis" leimasta...

      • klipklop-

        pissavaivaista vaan tiettyä tyttöjen "ala-lajia", Pissa-Liisa, tykkää kulkea laumoissa, juo siideriä, meikkaa rumasti, kulkee muodin mukana, on ns. tyhmä blondi, kikattaa jokapaikassa jne.
        Ei ole pissavaivainen lapsi.


      • cat70

        meillä tuolla pojalla oli myös ongelmia kakan kanssakin. Hän ei yleensä ehtinyt koulussa vessaan vaan kakka meni pari kertaa viikossa housuun koulussa. Se vaiva loppui viikossa, kun laitoimme pojan vähälaktoosiselle valiolle. Mikä taas oli helppoa, koska samaa vaivaa potee meidän perheestä puolet.


    • äitee +4

      kannattaa mennä suht nopsaan tutkimuksiin asiasta sillä tuskinpa vaiva enää itsellään paranee. Ilmeisesti muita oireita ei ole kun et niistä kerro joten vika lienee rakenteellinen. Joko rakko on jostain syystä venynyt suureksi ja tyhjenee aikanaan sponttaanisti kun ei enää veny tai karkailu johtuu virtsaputken rakenteesta. Jokatapauksessa nyt lääkäriin ja sassiin ettei aleta kiusaamaan tuoksun takia sillä saatu "lemppari" ei pääse koskaan unohtumaan...

      eikö koululta ole otettu yhteyttä? Koululääkäri tekee varmaan lähetteen ihan soitolla. Asia voi pitkittyessään olla syystä riippuen vakava terveysriski. Vaippaa voi käyttää nyt ensihätään ettei tule noita noloja tilanteita, osta tenoja ne imee pienimmätkin jotain alle litran.. jumppatunteja varten opelle kannattaa kanssa asia selvittää.

      koettu sama oire ja se on lopulta rankkaa kaikille!

      • Äityli

        Sama ongelma 7v tytöllä.Olen keskustellu tytölle että laitetaan vaippa päälle kun muu auta.Oli mulla kanssavaipat viellä tuon ikäisenä.Kävin eillen ostamassa vaipat isoja lasten teippivaippoja.


      • äitylille
        Äityli kirjoitti:

        Sama ongelma 7v tytöllä.Olen keskustellu tytölle että laitetaan vaippa päälle kun muu auta.Oli mulla kanssavaipat viellä tuon ikäisenä.Kävin eillen ostamassa vaipat isoja lasten teippivaippoja.

        minkä kokoisia vaippoja sinun 7w tyttö käyttää?


      • Nimetön
        äitylille kirjoitti:

        minkä kokoisia vaippoja sinun 7w tyttö käyttää?

        Meillä käytetään pampers ja muumi 25kg kun tyttö on hoikka.


      • xl+
        Nimetön kirjoitti:

        Meillä käytetään pampers ja muumi 25kg kun tyttö on hoikka.

        käytätkö koskaan liberon housu tai teippivaippoja? jos niin mikä koko? sanooko itse milloin on tullut pisu tai kakki? meidän tyttö ei aina sano...ja sitten vuotaa lahkeet märäksi...


      • xl+
        Nimetön kirjoitti:

        Meillä käytetään pampers ja muumi 25kg kun tyttö on hoikka.

        pitääkö se aina...vai öisin? mikä koko se 25kg on? housu vai tarra? osaako itse laittaa/vaihtaa..sanooko kun kastuu tai tulee kakki? pitääkö koulussakin...?


      • Äityli
        xl+ kirjoitti:

        käytätkö koskaan liberon housu tai teippivaippoja? jos niin mikä koko? sanooko itse milloin on tullut pisu tai kakki? meidän tyttö ei aina sano...ja sitten vuotaa lahkeet märäksi...

        Meillä käytetää isoja teippivaippoja libero ja muumi tyttö ei kerro kun on tullut vaippaa.


      • äityli
        xl+ kirjoitti:

        pitääkö se aina...vai öisin? mikä koko se 25kg on? housu vai tarra? osaako itse laittaa/vaihtaa..sanooko kun kastuu tai tulee kakki? pitääkö koulussakin...?

        vasta alottanut käyttämään vaippoja koulussa.kotona vaihdan vaipat makuultaan kun ei itse osaa yöllä on vaipat käytössä.25kg teippivaipat ilmottaa vasta kun kakat on housussa ei muuten


      • Äiti
        Äityli kirjoitti:

        Sama ongelma 7v tytöllä.Olen keskustellu tytölle että laitetaan vaippa päälle kun muu auta.Oli mulla kanssavaipat viellä tuon ikäisenä.Kävin eillen ostamassa vaipat isoja lasten teippivaippoja.

        Hei

        Haluaisitko jutella toisen äidin kanssa? Meilläkin on samaa vaivaa perheessä.


      • xl+
        Äityli kirjoitti:

        Sama ongelma 7v tytöllä.Olen keskustellu tytölle että laitetaan vaippa päälle kun muu auta.Oli mulla kanssavaipat viellä tuon ikäisenä.Kävin eillen ostamassa vaipat isoja lasten teippivaippoja.

        mistä tiedät milloin on pissa housussa...?? jos ei sano pissan tulleen??


      • xl+
        äityli kirjoitti:

        vasta alottanut käyttämään vaippoja koulussa.kotona vaihdan vaipat makuultaan kun ei itse osaa yöllä on vaipat käytössä.25kg teippivaipat ilmottaa vasta kun kakat on housussa ei muuten

        käytätkö sillä koskaan housuvaippoja? kuka sille vaihtaa koulussa...???


      • äityli
        xl+ kirjoitti:

        käytätkö sillä koskaan housuvaippoja? kuka sille vaihtaa koulussa...???

        tytöllä on lyhyitä koulupäiviä ollaan kokeiltu housuvaippoja ei toiminnut hyvin kun vuoti sivulta
        huomaan että tyttö on levoton että on tullut housuun.


      • junior vaippa
        xl+ kirjoitti:

        käytätkö sillä koskaan housuvaippoja? kuka sille vaihtaa koulussa...???

        hei. käyttääkö sinun tyttö vielä vaippoja aina?
        kuka sille vaihtaa koulussa vaipat, miten kaverit suhtautuu vaippoihin?


      • oho pissaa
        xl+ kirjoitti:

        käytätkö koskaan liberon housu tai teippivaippoja? jos niin mikä koko? sanooko itse milloin on tullut pisu tai kakki? meidän tyttö ei aina sano...ja sitten vuotaa lahkeet märäksi...

        Minulla on kolme tyttöä.Kaikilla oli pienenä (yhdellä vieläkin)pissa tautia.He ovat nyt 6,12 ja 14.Olen antanut heille vaippoja.Vanhimmat käyvät sairaalakoulua.Vaippojen kanssa onnistui mutta venlalla oli eniten vaikeuksia ja pissaa tuli jopa 10 vuotiaana joskus.Nyt pissasta ollaan päästy 2 neitillä ja se on hyvä juttu!


      • Easy Up
        Äityli kirjoitti:

        Sama ongelma 7v tytöllä.Olen keskustellu tytölle että laitetaan vaippa päälle kun muu auta.Oli mulla kanssavaipat viellä tuon ikäisenä.Kävin eillen ostamassa vaipat isoja lasten teippivaippoja.

        hei, käyttäkö tyttö enään vaippoja? jos niin minkälaisii? meillä pohalla noi Easy Up:it


      • Easy Up
        oho pissaa kirjoitti:

        Minulla on kolme tyttöä.Kaikilla oli pienenä (yhdellä vieläkin)pissa tautia.He ovat nyt 6,12 ja 14.Olen antanut heille vaippoja.Vanhimmat käyvät sairaalakoulua.Vaippojen kanssa onnistui mutta venlalla oli eniten vaikeuksia ja pissaa tuli jopa 10 vuotiaana joskus.Nyt pissasta ollaan päästy 2 neitillä ja se on hyvä juttu!

        Kuka teillä käyttää vielä vaippoja? pitääkö ihan yätä päivää vai silloin tällöin vaan? Mitä vaippoi se pitää. meillä poika noita Easy Up:peja


      • Äiti:lle
        Äiti kirjoitti:

        Hei

        Haluaisitko jutella toisen äidin kanssa? Meilläkin on samaa vaivaa perheessä.

        Kuka teillä käyttää vielä vaippoja? pitääkö ihan yötä päivää vai silloin tällöin vaan? Mitä vaippoi se pitää. meillä poika noita Easy Up:peja


      • up& go xl+
        junior vaippa kirjoitti:

        hei. käyttääkö sinun tyttö vielä vaippoja aina?
        kuka sille vaihtaa koulussa vaipat, miten kaverit suhtautuu vaippoihin?

        Hei! Käyttääkö tyttö enää vaippoja vai onko edelleen käytössä? :)


      • Libero Xl (6)
        äityli kirjoitti:

        vasta alottanut käyttämään vaippoja koulussa.kotona vaihdan vaipat makuultaan kun ei itse osaa yöllä on vaipat käytössä.25kg teippivaipat ilmottaa vasta kun kakat on housussa ei muuten

        moi, käyttääkö tyttö enää vaippoja vai onko yhä vaipat käytössä? :)


      • ansku3
        Nimetön kirjoitti:

        Meillä käytetään pampers ja muumi 25kg kun tyttö on hoikka.

        ÄITYLILLE:
        MITÄ VAIPPOJA TYTTÖ KÄYTTÄÄ ? HOUSU VAI TARRA??


    • Isilwen

      Olen nyt 17 vuotta, mutta minula on edelleen virtsankarkailua. Minulta löydettiin kaksoisvirtasajohdin. Lapsella saattaa olla heikot lihakset eli hän ei pysty pidättämään suuria määriä virtsaa. Kokeilkaa sellaista, että 2 tunnin välein vessaan päivällä. Se on virtsarakon opetusta. Lääkkeitäkin on mahdollista saada mahdollisesti lääkäristä, jos läkäkäri katsoo sen tarpeelliseksi.

      Ongelma voi myös hävitä murrosikään mennessä. On nola jos koulussa käy vahinko. Muut lapset saattavat kiusata. Vaihtovaatteet kouluun.

    • suti

      Oma tyttäreni oli yökastelija vielä 12-vuotiaana. Iso osa yökastelijoista on myös päiväkastelijoita - syynä on useimmiten hitaasti käynnistyvä desmopressiini-hormonin tuotanto ja tämä on jossain määrin perinnöllistä.

      Paljon tietoa aiheesta: http://www.yokastelu.net/asiayht.htm

    • eetuliini

      voisitko kertoa meille liisää voimme kertoa sulle neuvoja koska olemme vuoden vanhempia ja mä oon12
      olemme sisaruksia ja kärsimme samoista ongelmista.
      voisimme kertoa sulle miten meidät8 vuotiaana sai opettelemaan vessaan jos kerrot lisää voimme kuvailla ongelmaa sekä meidän että vanhempiemme kanssa. emme kerro kenellekään.

    • Isä 63

      Heh heh hee ! Kusetimpas ! Tyttäreni on nyt menossa kasille ja sillä ei ole ollut kasteluongelmia ikinä. Trollasin vain. Muhahahahahaa !

      • Anonyymi

        Tyttöjen pissavaivat häipyy kummasti kun teini ikä alkaa ja pojat tulee kuvioihin,sitä ennen on jotain ihme ärsykettä joka saa aikaa yökastelua,jos sellaista esiintyy.
        Jotkui tytöt myös tykkää kastelaa housunsa kun se tekee pimpissa kuulemma hyvää juuri siinä kouluiässä murrosiän kynnyksellä esiintyy kaikkea tuommoista.
        Sama pätee poikiin sitten kun siemensyöksyt alkaa pissavaivat loppuvat ja viimeistään kun yhdynnät alkavat niin molemmilal sukupuolilla häpiyy nuo vaivat.
        Tämä silloin kun elimellistä vikaa ei ole tai muuta oikeaa syytä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe