Kohdunsuu näkyy??

Nyyhky

Jostakin syystä tuli tarve tutkia alapäätä. Katsoin sinne ihan peilin kanssa ja järkytyin...

Siis normaalistihan emättimessä on "kolo" johon laitetaan tamponit ym. Mutta mullapa ei sitä reikää näy, vähän kun häpyhuulia raottaa niin näkyy ihan kuin kohdunsuu!!

Miten voi olla mahdollista??? Pelästyin ihan tosissaan, raskausviikkoja kun ei ole takana vasta kun 22 1.

5

3654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 27

      Ei sitä varmaan oikein maallikkona voi tietää, mikä siellä näkyy. Voihan tuo olla esim. emättimen poimuista pintaa tai mitä tahansa. Lääkäri ainoastaan osaa katsoa kohdunsuun tilanteen, itse en uskaltaisi yrittääkään, koska kuitenkin panikoisin turhaan ;) Eli rauhoitu ja jos koet tarpeelliseksi, käy neuvolassa tarkastuttamass tilanne!

    • kävi

      melkeinpä samalla tavalla.
      Tunsin parina päivänä painon tunnetta alavatsassa ja sitä kautta tein omat johtopäätökset että jopa synnytys olisi käynnistynyt. Tutkin sitten ennen lääkäriä alapäätäni ja huomasin että näkyy jotain kohdunsuun kaltaista. Kääk!
      Mutta hätä ei ollutkaan ihan niin suuri, se oli vain hieman turvonnut emättimen aukko.

      Alapäähän tuppaa raskauden aikana turpoamaan kun on niin kovin verekäs. Ja vielä kun meillä ei edes seksiä ollut pitkään aikaan niin kai sillä kaikella vaikutuksensa oli.

      Mutta jos asia sua todella painaa niin lääkäriin vaan, saat varmasti helpotusta mielelle!!

      Onnea matkaan loppuraskauteen! :)

    • ape

      Kohdunsuuta ei voi itse nähdä! Jos et ole lääkäri tai kätilö tai muu terveydenhuollon ammattilainen, joka on joskus nähnyt toisen ihmisen kohdun suun, et edes tiedä miltä kohdunsuu näyttää. Eihän kohdunsuun aukenemista ja kohdunkaulakanavan lyhenemistäkään näköhavainnoin tutkita, vaan ihan sormin tunnustelemalla. Muistat varmaan neuvolan sisätutkimuksista, että aika pitkälle niitä sormia on saanut työntää, joten itse et kyllä missään tilanteessa voi kohdunsuuta nähdä, et vaikka olisit minkälainen akrobaatti apuvälineenäsi teleskooppi.

      • maaratta

        Paska puhetta. Mulla nyt toisen kerran kkn aikana kohdun laskeuma ja kohdunnapukka laskeutunu niin et näkyy emättimestä. Eka kerralla ttönsin paniikissa takas ja on pysyny siellä tähän asti. Nyt joutunu taas nostelee nii tilanne uusiutui. Nyt en uskalla ite työnnellä, oottelen että voi soittaa nlaan. Raskaus n puolessa välissä.


    • Adalina

      Joo, mäkin voisin apelle valaista, että kun on kohdunlaskeuma, niin se koko kohdunsuu tuli emättimestä pihalle ja ihan alkuraskaudesta. Että ihan se oli siinä nähtävissä. Tilanne helpottui raskauden edetessä, kun kohtu nousi korkeammalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe